Probeerde samen te werken? Heb je daar voorbeelden van?quote:Op zaterdag 24 december 2016 11:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Jazeker, ze hebben een president die probeerde samen te werken ingeruild voor een die juist volledig draait op ruzie zoeken. Dus meer conflicten en oorlogen, dan is de kans dat men naar Obama terug gaat verlangen vrij groot.
NAVOquote:Op zaterdag 24 december 2016 11:20 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Probeerde samen te werken? Heb je daar voorbeelden van?
En vergeet niet, Clinton is niet pres-elect, maar Trump. Dus dat ruzie zoeken, meer conflicten, en meer oorlogen, zijn ons gelukkig bespaard gebleven
Maar met wie probeert Trump nu precies ruzie te zoeken?
Punt 4 uit die lijst is al feitelijk onjuist.quote:Op zaterdag 24 december 2016 11:19 schreef Re het volgende:
[..]
dit is wat hij zoal voor elkaar heeft gekregen en als hij niet zo was tegengewerkt door de GOP had hij nog veel meer kunnen doen voor the greatness of america
http://washingtonmonthly.(...)-50-accomplishments/
Leuk zo'n loze lijst. Maar zijn er ook voorbeelden van hoe hij ruzie zoekt met bijvoorbeeld Europa?quote:
nou europa met de handelsverdragen bijvoorbeeld, dreigen met het isoleren van europa met conflicten etc...quote:Op zaterdag 24 december 2016 11:26 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Leuk zo'n loze lijst. Maar zijn er ook voorbeelden van hoe hij ruzie zoekt met bijvoorbeeld Europa?
Dat hij "ruzie zoekt" met China kan ik nog wel begrijpen... met veel verbeelding.
En zo'n beetje de hele islamitische wereld met zijn wens om de Amerikanen ambassade in Israël te verplaatsen naar Jeruzalem.quote:
Als hij het met tegenzin heeft gedaan heeft hij het nog wel gedaan: die claim is dus feitelijk wel juist.quote:Op zaterdag 24 december 2016 11:24 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Punt 4 uit die lijst is al feitelijk onjuist.
4. Ended the War in Iraq: Ordered all U.S. military forces out of the country. Last troops left on December 18, 2011.
Obama heeft die oorlog niet beëindigd, het terugtrekken van VS troepen uit Irak waren afspraken gemaakt onder Bush. Obama wilde het liefste die afspraken niet nakomen en nog steeds een troepenmacht in Irak houden. De Iraakse overheid heeft hier toen Obama tegengewerkt waardoor hij met tegenzin weg moest uit Irak. Bronnen hiervoor kun je zelf zoeken, zijn er voldoende van, ook hier op Fok.
Nu met oa China. Volgende week weer met een anderquote:Op zaterdag 24 december 2016 11:20 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Probeerde samen te werken? Heb je daar voorbeelden van?
En vergeet niet, Clinton is niet pres-elect, maar Trump. Dus dat ruzie zoeken, meer conflicten, en meer oorlogen, zijn ons gelukkig bespaard gebleven
Maar met wie probeert Trump nu precies ruzie te zoeken?
Geef eens een concreet voorbeeld. Bijvoorbeeld een uitspraak van Trump.quote:Op zaterdag 24 december 2016 11:27 schreef Re het volgende:
[..]
nou europa met de handelsverdragen bijvoorbeeld, dreigen met het isoleren van europa met conflicten etc...
Wat een ramp inderdaad, dat Trump een telefoontje heeft gehad met de president van Taiwan.quote:china was niet zo moeilijk, gewoon taiwan erkennen
De claim is dat hij de oorlog heeft beëindigd. Wat dus niet zo is, dat was Bush die toen al de afspraken had gemaakt.quote:Op zaterdag 24 december 2016 11:28 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Als hij het met tegenzin heeft gedaan heeft hij het nog wel gedaan: die claim is dus feitelijk wel juist.
en de importheffingen van chinese producten....quote:Op zaterdag 24 december 2016 11:34 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Geef eens een concreet voorbeeld. Bijvoorbeeld een uitspraak van Trump.
Ik zie hier nog steeds geen ruzie zoeken in.
[..]
Wat een ramp inderdaad, dat Trump een telefoontje heeft gehad met de president van Taiwan.
Grappige sidenote bij deze vind ik overigens dat links jarenlang roept dat Taiwan onderdrukt wordt en erkend moet worden, maar dat zodra Trump een telefoontje aanneemt dit opeens 180 graden omdraait. Gebeurt overigens wel vaker, zie bijvoorbeeld de JSF. Links roept daar ook al jaren dat we uit de JSF moeten stappen of uitgaven moeten verminderen.... totdat Trump hier soortgelijke uitspraken over doet. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te vinden. Trump is noch uitsluitend rechts, noch uitsluitend links, maar heeft raakvlakken met beide kanten, en daar hebben veel mensen erg veel moeite mee. Daardoor krijg je dit soort bovenstaande hersengymnastiek waarbij men alle principes opeens laat varen.
Op welke manier is Trump een grotere warmonger dan Clinton?quote:Op zaterdag 24 december 2016 11:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nu met oa China. Volgende week weer met een ander.
Want Trump is natuurlijk een veel grotere warmonger dan Clinton.
Ik snap wel dat je blind valt voor de framing.
Dus omdat jij zijn houding richting China en Taiwan wel prima vindt, is er van ruzie zoeken geen sprake?quote:Op zaterdag 24 december 2016 11:34 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Geef eens een concreet voorbeeld. Bijvoorbeeld een uitspraak van Trump.
Ik zie hier nog steeds geen ruzie zoeken in.
[..]
Wat een ramp inderdaad, dat Trump een telefoontje heeft gehad met de president van Taiwan.
Grappige sidenote bij deze vind ik overigens dat links jarenlang roept dat Taiwan onderdrukt wordt en erkend moet worden, maar dat zodra Trump een telefoontje aanneemt dit opeens 180 graden omdraait. Gebeurt overigens wel vaker, zie bijvoorbeeld de JSF. Links roept daar ook al jaren dat we uit de JSF moeten stappen of uitgaven moeten verminderen.... totdat Trump hier soortgelijke uitspraken over doet. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te vinden. Trump is noch uitsluitend rechts, noch uitsluitend links, maar heeft raakvlakken met beide kanten, en daar hebben veel mensen erg veel moeite mee. Daardoor krijg je dit soort bovenstaande hersengymnastiek waarbij men alle principes opeens laat varen.
Oh, importheffingen van Chinese producten zoals europa die ook heeft ingevoerd?quote:Op zaterdag 24 december 2016 11:36 schreef Re het volgende:
[..]
en de importheffingen van chinese producten....
Die blinde haat voor Trump komt nogal kinderachtig over.quote:maar het is goed joh, je hebt een clintowaas voor je ogen, verder prima maar het komt nogal kleinzerig over
Welke ruzie?quote:Op zaterdag 24 december 2016 11:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus omdat jij zijn houding richting China en Taiwan wel prima vindt, is er van ruzie zoeken geen sprake?
Je kunt inderdaad ook gewoon je kop in het zand steken en rare verwijten gaan maken.quote:Op zaterdag 24 december 2016 11:41 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Welke ruzie?
Waarom willen figuren zoals jij toch zo graag dat er ruzie komt?
Ben je overigens van mening dat Taiwan een soeverein land is? Simpel Ja/Nee vraagje.
Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op zaterdag 24 december 2016 11:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt inderdaad ook gewoon je kop in het zand steken en rare verwijten gaan maken.
Hoe is dat relevant voor de discussie over de vraag in hoeverre Trump ruzie aan het zoeken is?quote:Op zaterdag 24 december 2016 11:45 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Vindt jij Taiwan een soeverein land ja of nee?
Jij bent een Liberatier en die kan je per definitie niet serieus nemen.quote:Op zaterdag 24 december 2016 11:45 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Vindt jij Taiwan een soeverein land ja of nee?
Nog steeds geen antwoord op mijn vraag.quote:Op zaterdag 24 december 2016 11:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe is dat relevant voor de discussie over de vraag in hoeverre Trump ruzie aan het zoeken is?
Het komt er dus op neer dat Trump in jouw ogen niet bezig is ruzie te zoeken met China, omdat jij van mening bent dat Taiwan een soevereine staat is.quote:Op zaterdag 24 december 2016 11:51 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Nog steeds geen antwoord op mijn vraag.
Het grappige is, jij bent dus duidelijk van mening dat Taiwan een soeverein land is. Maar hebt de ballen niet om dit uit te spreken omdat je dan Trump gelijk moet geven, en dat, dat kan natuurlijk niet!!! Ugh!
Zie hier dus die hersengymnastiek waar ik het eerder over had.
Ik vind het weer mooi geweest.
Gemeende fijne feestdagen iedereen![]()
Dank, jij ook, maar wat heeft dat er mee te maken, Trump kan op welk punt dan ook gelijk hebben, maar hoef je het nog niet eens te zijn met zijn instelling, algemene doelstelling, of de manier waarop hij die doelstellingen voor elkaar probeert te krijgen.quote:Op zaterdag 24 december 2016 11:51 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Nog steeds geen antwoord op mijn vraag.
Het grappige is, jij bent dus duidelijk van mening dat Taiwan een soeverein land is. Maar hebt de ballen niet om dit uit te spreken omdat je dan Trump gelijk moet geven, en dat, dat kan natuurlijk niet!!! Ugh!
Zie hier dus die hersengymnastiek waar ik het eerder over had.
Ik vind het weer mooi geweest.
Gemeende fijne feestdagen iedereen![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |