Bijna alles is beter dan AH. AH is enkel imago, maar ze blinken verder nergens in uit.quote:Op donderdag 22 december 2016 20:31 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Kom daar niet vaak, hebben helaas geen winkel hier. Dirk > AH
Dat zelfscannen is wel heerlijk.quote:Op donderdag 22 december 2016 20:32 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Bijna alles is beter dan AH. AH is enkel imago, maar ze blinken verder nergens in uit.
Dat kun je bij steeds meer winkels. Bij Jumbo en Hoogvliet hier kan dat ook.quote:Op donderdag 22 december 2016 20:33 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Dat zelfscannen is wel heerlijk.
Jumbo mijd ik uit principe.quote:Op donderdag 22 december 2016 20:34 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Dat kun je bij steeds meer winkels. Bij Jumbo en Hoogvliet hier kan dat ook.
Waarom? Prima winkelquote:Op donderdag 22 december 2016 20:35 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Jumbo mijd ik uit principe.
Heb er totaal niks mee, personeel vond ik klote en ik raak telkens de weg kwijt in die winkel.quote:
Ik vind het beter dan de C1000 die er eerst zat.quote:Op donderdag 22 december 2016 20:40 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Heb er totaal niks mee, personeel vond ik klote en ik raak telkens de weg kwijt in die winkel.
Wat een traject je tegenwoordig moet afleggen om achter een raam en onder een neonbuis te moge staan..quote:Op donderdag 22 december 2016 20:52 schreef Shadowkid053 het volgende:
Net teruggebeld dat ik 3 januari op een tweede gesprek kan komen.
Bizar hé. Vroeger liep je een winkel binnen, maakte je een praatje en 2 dagen later kon je beginnen.quote:Op donderdag 22 december 2016 21:29 schreef Befbekje het volgende:
[..]
Wat een traject je tegenwoordig moet afleggen om achter een raam en onder een neonbuis te moge staan..
Wat mij betreft mogen ze al die subsidies voor HR(M)-opleidingen linea recta afschaffen.. Gebakken lucht..quote:Op donderdag 22 december 2016 21:34 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Bizar hé. Vroeger liep je een winkel binnen, maakte je een praatje en 2 dagen later kon je beginnen.
mbo-opleiding kost tegenwoordig al bijna anderhalve tonquote:Op donderdag 22 december 2016 21:36 schreef Befbekje het volgende:
[..]
Wat mij betreft mogen ze al die subsidies voor HR(M)-opleidingen linea recta afschaffen.. Gebakken lucht..
In Deventer hebben ze tegenwoordig led lampjes.quote:Op donderdag 22 december 2016 21:29 schreef Befbekje het volgende:
[..]
Wat een traject je tegenwoordig moet afleggen om achter een raam en onder een neonbuis te moge staan..
Geen idee.. Nog nooit een peeskamer aldaar van binnen gezien.. Maar als jij dat zegt..quote:Op donderdag 22 december 2016 21:38 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
In Deventer hebben ze tegenwoordig led lampjes.
Ja maar na zo'n 15 jaar moet je eigenlijk wel door hebben dat een mbo niveau 1 opleiding het maximaal haalbare voor je is.quote:Op donderdag 22 december 2016 21:37 schreef Elan het volgende:
[..]
mbo-opleiding kost tegenwoordig al bijna anderhalve ton
Ze zitten aan de rand van de binnenstad. Als ik naar de binnenstad fiets ik er dus langs op mijn route.quote:Op donderdag 22 december 2016 21:38 schreef Befbekje het volgende:
[..]
Geen idee.. Nog nooit een peeskamer aldaar van binnen gezien.. Maar als jij dat zegt..
kloptquote:Op donderdag 22 december 2016 21:38 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Ja maar na zo'n 15 jaar moet je eigenlijk wel door hebben dat een mbo niveau 1 opleiding het maximaal haalbare voor je is.
Het grote probleem is is dat er een overschot aan hoger opgeleiden is..quote:Op donderdag 22 december 2016 21:40 schreef Elan het volgende:
[..]
klopt
is ook niks mis met mbo verder, dat is waarschijnlijk gewoon het denk/werk niveau van veel mensen.
Zelfde als dat gedoe met dyslexie. Wereldwijd ligt het gemiddelde op 10%. In Nederland op 20%....quote:Op donderdag 22 december 2016 21:40 schreef Elan het volgende:
[..]
klopt
is ook niks mis met mbo verder, dat is waarschijnlijk gewoon het denk/werk niveau van veel mensen.
Behalve van de elite hier op den FOKS. Hier heeft ook iederen 30cm+ hangen.quote:Op donderdag 22 december 2016 21:40 schreef Elan het volgende:
[..]
klopt
Creëert men grotendeels zelf door voor elk simpel kutbaantje tegenwoordig hbo te verlangen.quote:Op donderdag 22 december 2016 21:41 schreef Befbekje het volgende:
[..]
Het grote probleem is is dat er een overschot aan hoger opgeleiden is..
Happel = Elitequote:Op donderdag 22 december 2016 21:41 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Behalve van de elite hier op den FOKS. Hier heeft ook iederen 30cm+ hangen.
De kunst nu is iets verzinnen hoe je straks 85% van de mensen aan het werk gaat houden.quote:Op donderdag 22 december 2016 21:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Creëert men grotendeels zelf door voor elk simpel kutbaantje tegenwoordig hbo te verlangen.
Zelfs voor fokking thuiszorg moet je al hbo hebben, like wtf.
Ik heb twee bulletjes.. Ik solliciteer voor de gein wel eens op vacatures naar genoten opleiding.. Nog nooit ergens uitgenodigd, terwijl ik voor een jongen van 29 een prima C.V. hebquote:Op donderdag 22 december 2016 21:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Creëert men grotendeels zelf door voor elk simpel kutbaantje tegenwoordig hbo te verlangen.
Zelfs voor fokking thuiszorg moet je al hbo hebben, like wtf.
Naar Duitsland! Hier is zwaar tekort aan mbo-opgeleide werknemers.. Behalve in Berlijn, hier stijgt de werkeloosheid de pan uit..quote:Op donderdag 22 december 2016 21:45 schreef onlogisch het volgende:
[..]
De kunst nu is iets verzinnen hoe je straks 85% van de mensen aan het werk gaat houden.
Er gaat de komende 50 tot 100 jaar zoveel werk verdwijnen.
Er zijn straks geen postbodes meer nodig.
Er zijn straks geen vrachtwagenchauffeurs meer nodig.
Er zijn geen DHL pakketdienst bezorgers nodig.
Er zijn straks geen administratieve krachten voor dom tikwerk meer nodig.
En zo is er nog een heel scala aan beroepen op te noemen wat straks volledig geautomatiseerd zal zijn.
hoezo is dat een probleemquote:Op donderdag 22 december 2016 21:41 schreef Befbekje het volgende:
[..]
Het grote probleem is is dat er een overschot aan hoger opgeleiden is..
Alle werk dat geautomatiseerd wordt zal in principe ook weer nieuwe banen opleveren. voor IT'ers zijn het gouden tijden.quote:Op donderdag 22 december 2016 21:45 schreef onlogisch het volgende:
[..]
De kunst nu is iets verzinnen hoe je straks 85% van de mensen aan het werk gaat houden.
En zo is er nog een heel scala aan beroepen op te noemen wat straks volledig geautomatiseerd zal zijn.
De komende 5 tot 10 jaar wellicht. Over 50 jaar is alles zo erg geautomatiseerd dat je straks voor het overgrote deel van de mensen gewoon geen werk meer hebt.quote:Op donderdag 22 december 2016 21:46 schreef Befbekje het volgende:
[..]
Naar Duitsland! Hier is zwaar tekort aan mbo-opgeleide werknemers.. Behalve in Berlijn, hier stijgt de werkeloosheid de pan uit..
Als je gestudeerd hebt om tandarts te worden, en waarschijnlijk daarvoor, daartoe ook nog geleend hebt, dan moet je dat ergens terugverdienen.. Dat gaat vrij moeilijk als je terugschakelt naar het beroep van timmerman, waar de meeste mensen hier in Nederland goedkopere krachten uit Oost-Europa daarvoor, daartoe inschakelen..quote:Op donderdag 22 december 2016 21:47 schreef Typisch het volgende:
[..]
hoezo is dat een probleem
een tandarts kan waarschijnlijk vrij snel terugschakelen naar timmerman
andersom niet
Er zal ook een stukje bereidwilligheid om de hoek komen kijken denk je niet?quote:Op donderdag 22 december 2016 21:47 schreef Typisch het volgende:
[..]
andersom niet
Is dit niet bij elke revolutie?quote:Op donderdag 22 december 2016 21:45 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Gaan we die tandartsen dan ook inschalen op het salaris van een timmerman?quote:Op donderdag 22 december 2016 21:47 schreef Typisch het volgende:
[..]
andersom niet
Als er geen echt tekort is betaald het geen zak natuurlijk.quote:Op donderdag 22 december 2016 21:49 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Er zal ook een stukje bereidwilligheid om de hoek komen kijken denk je niet?
Als er echt te weinig timmermannen zijn gaat dat vanzelf omhoog ja.quote:Op donderdag 22 december 2016 21:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Gaan we die tandartsen dan ook inschalen op het salaris van een timmerman?
Nog wel ja. Jij denkt niet dat er computers ontwikkeld worden die zelf de IT shit fixen? Computers zijn nooit ziek. Nemene geen pauze. Hebben geen salaris nodig. Zeiken nooit.quote:Op donderdag 22 december 2016 21:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Alle werk dat geautomatiseerd wordt zal in principe ook weer nieuwe banen opleveren. voor IT'ers zijn het gouden tijden.
Als je anders geen centen hebt welquote:Op donderdag 22 december 2016 21:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Gaan we die tandartsen dan ook inschalen op het salaris van een timmerman?
Geen accountants, advocaten en andere tussenpersonen meer.quote:Op donderdag 22 december 2016 21:50 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Nog wel ja. Jij denkt niet dat er computers ontwikkeld worden die zelf de IT shit fixen? Computers zijn nooit ziek. Nemene geen pauze. Hebben geen salaris nodig. Zeiken nooit.
Bekrompen om te denken dat mensen in de toekomst (150+jaar) nog zelf de IT-regie in handen zullen hebben
Je zit ook met hypothecaire verplichtingen, zomaar een minder salaris krijgen levert grote problemen op als je nog 30 jaar moet afbetalen.quote:Op donderdag 22 december 2016 21:49 schreef Typisch het volgende:
[..]
Als er geen echt tekort is betaald het geen zak natuurlijk.
bedankt captainquote:Op donderdag 22 december 2016 21:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Je zit ook met hypothecaire verplichtingen, zomaar een minder salaris krijgen levert grote problemen op als je nog 30 jaar moet afbetalen.
And then, the massacre beginsquote:Op donderdag 22 december 2016 21:51 schreef Insomnia_ het volgende:
Dan komt het moment dat er een echte welvaarts kloof komt tussen de haves en have-nots
genot.
1. Wat van Toko heb je?quote:Op donderdag 22 december 2016 21:45 schreef Befbekje het volgende:
[..]
Ik heb twee bulletjes.. Ik solliciteer voor de gein wel eens op vacatures naar genoten opleiding.. Nog nooit ergens uitgenodigd, terwijl ik voor een jongen van 29 een prima C.V. heb.. Ik heb uitbreidingsplannen voor mijn eigen toko en dat is de beste beslissing die ik ooit genomen heb..
Zal wel meevallenquote:Op donderdag 22 december 2016 21:53 schreef onlogisch het volgende:
[..]
And then, the massacre begins
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |