Nee, mensen hebben dat geschreven, pas veel later.quote:
Wat zegt GOOGLE TRANSLATE mij, dat is geen enkel bewijs dat dat destijds is opgeschreven en niet pas veel later.quote:GOOGLE TRANSLATE, als je mij niet gelooft:
Ja man ,Ik zal morgen meer plaatsen.quote:Op woensdag 21 december 2016 00:41 schreef 6star6lord6 het volgende:
Wel opmerkelijk. Ik hoop niet dat pvv'ers dit topic gaan verpesten.
Heb je nog meer van zulke dingen?
quote:Op woensdag 21 december 2016 00:37 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:
Waar is die 'splitsing van de zee' overigens?
Hoi heeft ook een wetenschappelijke oorzaak en dat is woestijnvorming door uitputtende landbouw en bos vernietiging in grote delen van arabie gepleegd door arabierenquote:Op woensdag 21 december 2016 00:46 schreef PSVCL het volgende:
Het laatste Uur zal niet aanbreken, tot de landen van de Arabieren weer veranderen in weiden (groen) en rivieren."
Hoi.quote:Op woensdag 21 december 2016 00:41 schreef 6star6lord6 het volgende:
Wel opmerkelijk. Ik hoop niet dat pvv'ers dit topic gaan verpesten.
Heb je nog meer van zulke dingen?
en dat wisten ze 1450 jaar geledenquote:Op woensdag 21 december 2016 00:49 schreef possetje het volgende:
[..]
Hoi heeft ook een wetenschappelijke oorzaak en dat is woestijnvorming door uitputtende landbouw en bos vernietiging in grote delen van arabie gepleegd door arabieren
Hoi bij het woord Profeet moet ik toch al snel aan een paar dingen denkenquote:
Onzinquote:Op woensdag 21 december 2016 00:57 schreef possetje het volgende:
[..]
Hoi bij het woord Profeet moet ik toch al snel aan een paar dingen denken
Een : is mannelijk woord, en dat zie je in veel oude boeken dat profeten zelden vrouwen zijn, die zouden dan geen profeet kunnen zijn omdat vrouwen niet na kunnen zouden denken, beetje ouderwets dus
ja en dan ook : mensen die bijv heel de tijd de naam van Jezus noemen is ook irritant, hoor liever : ik ons oude boek staat geschreven.
en je hoort ook heel de tijd : mohamed was de enigste echte profeet, en je hoort zelden tegenwoordig : jezus is de enige echte profeet, want doorsnee blanken hebben zich allang verdiept in meerdere religies, bijv ook Boedhisme
bulllquote:Op woensdag 21 december 2016 00:59 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Onzin
En alle profeten zijn even geliefd binnen de Islam
(Jezus,Mozes,Noah etc etc)
Zou het juist niet andersom kunnen zijn? Dat ze nu dat woord voor schotels gebruiken omdat het in de koran stond.quote:Op woensdag 21 december 2016 00:29 schreef PSVCL het volgende:
Het interesante is, de Profeet heeft de woorden voor schotels gebruikt die Arabieren nu ook gebruiken!
ja is best wel toeval dat en schotel de vorm van een bordschotel heeft en al helemaaaaal toevallig dat ze dan ook een schotel een schotel noemen!quote:Op woensdag 21 december 2016 01:02 schreef Woelwater het volgende:
Zou het juist niet andersom kunnen zijn? Dat ze nu dat woord voor schotels gebruiken omdat het in de koran stond.
Het staat niet in de Koran..quote:Op woensdag 21 december 2016 01:02 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Zou het juist niet andersom kunnen zijn? Dat ze nu dat woord voor schotels gebruiken omdat het in de koran stond.
Ok.. Wil er ook geen verstand van hebben (de bijbel ken ik immers ook niet) maar dat zinnetje viel me op. Verder is het ook niet echt een relevant antwoord. Zou het niet kunnen zijn dat schotels nu zo genoemd worden omdat die profeet die uitspraak heeft gedaan?quote:
best wel ver gezocht maar dan moet je het gaan zoeken in de ( ik weet niet hoe je het spelt ) de arabische etmologie, dus op zoek gaan naar synoniemen in het arabisch voor schotelquote:Op woensdag 21 december 2016 01:08 schreef Woelwater het volgende:
Zou het niet kunnen zijn dat schotels nu zo genoemd worden omdat die profeet die uitspraak heeft gedaan?
Nee, dat een profeet heeft verwezen naar de hedendaagse technologie is niet ver gezochtquote:Op woensdag 21 december 2016 01:11 schreef possetje het volgende:
[..]
best wel ver gezocht maar dan moet je het gaan zoeken in de ( ik weet niet hoe je het spelt ) de arabische etmologie, dus op zoek gaan naar synoniemen in het arabisch voor schotel
ha ik heb ook niet extreem hoge pet op van de islam maar aan de andere kant : waarom zou een science fiction schrijver in 2016 niet een beschrijving kunnen maken van een machine die pas in het jaar 4000 word uitgevonden?quote:Op woensdag 21 december 2016 01:13 schreef Woelwater het volgende:
Nee, dat een profeet heeft verwezen naar de hedendaagse technologie is niet ver gezocht
Diezelfde pet heb ik ook op van de bijbel hoor, niet alleen van de koran.. Er zijn ook van die mensen die jouw toekomst voorspellen, maar die spreken dan ook in van die vage termen dat het op verschillende situaties raakvlakken zou kunnen hebben. Zoiets dus.quote:Op woensdag 21 december 2016 01:15 schreef possetje het volgende:
[..]
ha ik heb ook niet extreem hoge pet op van de islam maar aan de andere kant : waarom zou een science fiction schrijver in 2016 niet een beschrijving kunnen maken van een machine die pas in het jaar 4000 word uitgevonden?
zou best kunnen
Ff uitzoekenquote:Op woensdag 21 december 2016 01:08 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ok.. Wil er ook geen verstand van hebben (de bijbel ken ik immers ook niet) maar dat zinnetje viel me op. Verder is het ook niet echt een relevant antwoord. Zou het niet kunnen zijn dat schotels nu zo genoemd worden omdat die profeet die uitspraak heeft gedaan?
Tsja de jezus kerk heeft in de geschiedenis veel boeken verboden en ook laten verbranden, soms vraag ik me wel eens af of daar toevallig ook heel intressante boeken bij zaten? nou ja we zullen het nooit weten helaas! ( peanutbutter )quote:Op woensdag 21 december 2016 01:08 schreef Woelwater het volgende:
Ok.. Wil er ook geen verstand van hebben (de bijbel ken ik immers ook niet) maar dat zinnetje viel me op. Verder is het ook niet echt een relevant antwoord. Zou het niet kunnen zijn dat schotels nu zo genoemd worden omdat die profeet die uitspraak heeft gedaan?
En de boeken die er nu zijn zijn ook tig keer herschreven, met steeds een kleine aanpassing erin. Ik zie dat als een kringgesprek waarbij de eerste persoon een woord ingefluisterd krijgt, dat doorfluistert en dat de laatste persoon een heel ander woord krijgt te horen.quote:Op woensdag 21 december 2016 01:23 schreef possetje het volgende:
[..]
Tsja de jezus kerk heeft in de geschiedenis veel boeken verboden en ook laten verbranden, soms vraag ik me wel eens af of daar toevallig ook heel intressante boeken bij zaten? nou ja we zullen het nooit weten helaas! ( peanutbutter )
Goed punt. Nou nog een antwoord.quote:Op woensdag 21 december 2016 01:00 schreef possetje het volgende:
[..]
bulll
waar zijn de griekse vrouwelijke goden dan ?
en de keltische?
Er is volgens de monotheïstische religies maar 1 god.quote:Op woensdag 21 december 2016 01:00 schreef possetje het volgende:
[..]
bulll
waar zijn de griekse vrouwelijke goden dan ?
en de keltische?
En dat is een vrouw, toch?quote:Op woensdag 21 december 2016 01:54 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Er is volgens de monotheïstische religies maar 1 god.
Zo heeft de profeet Gene Roddenberry (may he boldly go where no man has gone before) in 1966 al mobiele communicatie voorspeld in de heilige visuele geschriften "Star Trek (The Original Series)"quote:Op woensdag 21 december 2016 01:15 schreef possetje het volgende:
[..]
ha ik heb ook niet extreem hoge pet op van de islam maar aan de andere kant : waarom zou een science fiction schrijver in 2016 niet een beschrijving kunnen maken van een machine die pas in het jaar 4000 word uitgevonden?
zou best kunnen
https://en.wikipedia.org/(...)int_.28artificial.29quote:Lowest point (natural)[edit]
• The lowest known point is Challenger Deep, at the bottom of the Mariana Trench, 11,034 m (36,201 feet) below sea level.[6] Only three humans have reached the bottom of the trench: Jacques Piccard and US Navy Lieutenant Don Walsh in 1960 aboard the bathyscaphe Trieste, and filmmaker James Cameron in 2012 aboard Deepsea Challenger.
• The lowest point underground is more than 2,000 m (6,600 feet) under the Earth's surface. For example, the altitude difference in the Krubera Cave between the entrance and the deepest explored point (its depth) is 2,191 ± 20 m (7,188 ± 66 feet). In 2012, Ukrainian cave diver Gennadiy Samokhin had reached the lowest point, breaking the world record.[7]
• The lowest point on land not covered by liquid water is the valley under Byrd Glacier, which reaches 2,780 m (9,121 feet) below sea level.[8] It is, however, covered by a thick layer of ice. See the extremes on Earth page. See list of places on land with elevations below sea level
• The lowest point on dry land is the shore of the Dead Sea, shared by Palestine, Israel, and Jordan, 418 m (1,371 feet) below sea level. See List of places on land with elevations below sea level
• The closest point to the Earth's centre (~6,353 km (3,948 miles)) is the bottom of the Arctic Ocean (greatest depth 5,450 m (17,881 feet)) near the Geographic North Pole (the bottom of the Mariana Trench is near 6,370 km (3,958 miles) from the centre of the Earth).
http://www.waterencyclopedia.com/Mi-Oc/Ocean-Mixing.htmlquote:Most mixing, however, takes place on larger scales in response to forcing by the wind (in the upper layers), by tides (particularly close to shore or in confined areas or those with rough topography), or by currents. Mixing by winds and tides often results in a surface mixed layer having homogeneous temperature and salinity. This layer may be separated from the water below it by a jump in temperature or salinity, known as a thermocline or pycnocline, respectively. *
Flow in the ocean is not smooth but turbulent, and this increases mixing at the edge of currents by causing eddies to form. Such turbulent mixing can often be seen in rivers immediately downstream of bridges, where the fast water flow is affected by the bridge piers.
http://captaindisguise.bl(...)-claim-debunked.htmlquote:Op woensdag 21 december 2016 00:30 schreef PSVCL het volgende:
Allah zegt in de Qur'an:
مرج البحرين يلتقيان بينهما برزخ لا يبغيان[/SIZE]
[SIZE=4]"Hij heeft de twee zeeën gescheiden, die elkaar ontmoeten.
Daartussen is een versperring geplaatst welke zij niet kunnen passeren."[/SIZE]
[SIZE=1]
(Qur'an 55:19-20)
Dit verbazingwekkende fenomeen heeft te maken met de verschillende densities in het water:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[video=youtube;alTIcksJe9U]https://www.youtube.com/watch?v=alTIcksJe9U&feature=youtu.be[/video]
[video=youtube;KcURwD3zKTY]https://www.youtube.com/watch?v=KcURwD3zKTY[/video]
[ afbeelding ]
Nee, de grote uitdaging ligt niet in het weerleggen van dit soort uitspraken want de uitspraken zijn vaak zo algemeen of vaag dat je altijd wel er iets bij kan vinden (zie bovenstaande post). Wij mensen zijn nou eenmaal goed in patronen herkennen en een beetje schrijver weet daar makkelijk gebruik van te maken.quote:Op woensdag 21 december 2016 08:30 schreef Villas__Rubin het volgende:
Ja, dit is nou hét grote stokpaardje van de Islam... Dit is de reden dat het bekeerlingen heeft en waarom moslims vaak zo diep overtuigd zijn van de waarheid van de Islam. Dus ik ben ook oprecht benieuwd of er hier mensen zijn die dit alles GOED kunnen weerleggen (en geen slappe hap dus).Wie dit onderuit kan schoppen kan de kracht van de Islam wegnemen, dus hier ligt een (grote) uitdaging.
Nee, dat schreef iemand 1450 jaar geleden.quote:Op woensdag 21 december 2016 00:50 schreef PSVCL het volgende:
[..]
en dat wisten ze 1450 jaar geleden
Ja maar volgens polytheïstische religies niet. Wie heeft er nu gelijk?quote:Op woensdag 21 december 2016 01:54 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Er is volgens de monotheïstische religies maar 1 god.
Dat kan toch net zo goed om dat gejengel uit die moskeeën gaan?quote:Op woensdag 21 december 2016 00:29 schreef PSVCL het volgende:
In een andere Hadith waarin de Profeet over de tekenen van het laatste Uur sprak, zei hij:
][SIZE=5]يُعْزَفُ عَلَى رُءُوسِهِمْ بِالْمَعَازِفِ وَالْمُغَنِّيَاتِ
[/SIZE]"Over hun hoofden zal muziek en gezang afspelen."
[SIZE=1]["Ibn Majah", 4020 - Sahih verklaar door Albani].[/SIZE]
Let op de verwoording "over hun hoofden":
pedestrian-headphones-120117.jpg
En ik maar denken dat trans-zijn werd afgekeurd in de moslim gemeenschapquote:Op woensdag 21 december 2016 02:16 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Allah is neither male nor female
https://www.quora.com/Is-Allah-male-or-female
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |