Gebaseerd op een "ik kan mij niet voorstellen dat..."-redenatie.quote:Op zaterdag 31 december 2016 21:10 schreef PSVCL het volgende:
Little knowledge of science makes man an atheist, but in-depth study of science makes him a believer in God
Science is a practice, you don't study science.quote:Op zaterdag 31 december 2016 21:10 schreef PSVCL het volgende:
Little knowledge of science makes man an atheist, but in-depth study of science makes him a believer in God
Not only muslims.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 19:55 schreef MrRatio het volgende:
Darwin was eerst een devoot gelovige die op expeditie ging om de zondvloed te bewijzen. De expeditie met de Beagle werd betaald door een kerkgenootschap. Naarmate hij meer aan science deed wankelde zijn geloof.
Zijn we niet aan het afdwalen hier?
Nu het toch over science en islam hebben:
Ik ben benieuwd op welke Koranteksten hij dat dan stoelt.quote:Op maandag 9 januari 2017 19:11 schreef MrRatio het volgende:
Van hetzelfde genre, wonderen van de koran:
Weet je hoeveel eeuwen en doden dat gekost heeft?quote:Op maandag 9 januari 2017 22:10 schreef MrRatio het volgende:
Het sterke punt bij christenen is dat ze de letterlijke interpretatie losgelaten hebben. Niet zo bij islam, helaas.
Het christendom heeft scheiding tussen religie en staat. Het zijn de koningen en adel onderling die elkaar de tent uitvechten.quote:Op maandag 23 januari 2017 15:43 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Weet je hoeveel eeuwen en doden dat gekost heeft?
En de verspreiding (en verdediging) van het christendom ?quote:Op dinsdag 24 januari 2017 19:24 schreef MrRatio het volgende:
[..]
De verspreiding en handhaving van Islam heeft meer dan 200 miljoen doden veroorzaakt. Persoonlijk denk ik dat het nog hoger is.
Dat is ook maar iets heel recents hoor. En daar wordt nog steeds door grote groepen Christenen over gevochten, zoals in het Dover proces.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 19:24 schreef MrRatio het volgende:
[..]
Het christendom heeft scheiding tussen religie en staat.
Als we de laatste 2000 jaar bekijken dan zou het mij niet verbazen als het Christendom er slechter afkomt.quote:Op woensdag 25 januari 2017 08:36 schreef hoatzin het volgende:
[..]
En de verspreiding (en verdediging) van het christendom ?
Het christendom bestaat nog geen 2000 jaar...quote:Op woensdag 25 januari 2017 09:10 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als we de laatste 2000 jaar bekijken dan zou het mij niet verbazen als het Christendom er slechter afkomt.
Haha, dat is inderdaad maar net of je dat positief of negatief uitlegt. Maar ik bedoel meer slachtoffers.quote:Op woensdag 25 januari 2017 09:42 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Het christendom bestaat nog geen 2000 jaar...En bedoel je met slechter meer of minder (minder -minder-minder) slachtoffers?
Dover proces heeft ook te maken met vrijheid van meningsuiting. Als iemand meent dat de wereld een kubus is mag dat verkondigen. Als dat vechten van christenen is, dan valt het reuze mee.quote:Op woensdag 25 januari 2017 09:09 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat is ook maar iets heel recents hoor. En daar wordt nog steeds door grote groepen Christenen over gevochten, zoals in het Dover proces.
Scheiding van kerk en staat is daar nu juist de issue geweest. Het is echt niet verboden om te verkondigen dat je gelooft in Intelligent Design. Het probleem daar is dat door de staat georganiseerd onderwijs religie promoot.quote:Op woensdag 25 januari 2017 21:42 schreef MrRatio het volgende:
[..]
Dover proces heeft ook te maken met vrijheid van meningsuiting. Als iemand meent dat de wereld een kubus is mag dat verkondigen. Als dat vechten van christenen is, dan valt het reuze mee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |