abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167490712
In de Qur'an staat:

[SIZE=6]غُلِبَتِ الرُّومُ فِي أَدْنَى الْأَرْضِ[/COLOR]
[/SIZE]"De Romeinen zijn verslagen in het [SIZE=3]laagste land[/SIZE]". [30:2-3].

GOOGLE TRANSLATE, als je mij niet gelooft: https://translate.google.(...)84%D8%A3%D8%B1%D8%B6

Romeinen waren verslagen door de Perzen bij de Dode Zee:

"The Dead Sea is the [SIZE=5]lowest spot on earth[/SIZE]". http://www.dead-sea.net/f-cosmetics.htm

Niemand kon dit geweten hebben, want satellieten enz bestonden niet

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Er is een Hadith waarin de Profeet tegen Ibn Mas'oed zegt over de tekenen van de laatste Uur:

[SIZE=5]أَنْ تُوَاصَلَ الْأَطْبَاقُ ، وَتُقَاطَعَ الْأَرْحَامُ
[/SIZE]"De schotels zullen communiceren, en de familiebanden zullen verbroken worden."

[SIZE=1]("Tabarani", 10/228 - "Al-Amali", 2/372 - "Mizan Al-I'tidal", 2/258 - er is gesproken over de keten, maar Ibn Kathir zegt dat het veel supporting ketens (shawahid) heeft).
[/SIZE]

Het interesante is, de Profeet heeft de woorden voor schotels gebruikt die Arabieren nu ook gebruiken!

En het is ook interesant hoe dit gelinkt werd met familiebanden, want velen juist doordat mensen teveel bezig zijn met schotels hebben ze geen tijd voor elkaar EN omdat ze veel slechte manieren van TV leren

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

In een andere Hadith waarin de Profeet over de tekenen van het laatste Uur sprak, zei hij:

][SIZE=5]يُعْزَفُ عَلَى رُءُوسِهِمْ بِالْمَعَازِفِ وَالْمُغَنِّيَاتِ
[/SIZE]"Over hun hoofden zal muziek en gezang afspelen."

[SIZE=1]["Ibn Majah", 4020 - Sahih verklaar door Albani].[/SIZE]

Let op de verwoording "over hun hoofden":

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

In de Qur'an staat:

[SIZE=5]كَلاَّ لَئِنْ لَمْ يَنْتَهِ لَنَسْفَعًا بِالنَّاصِيَةِ ناصِيَةٍ كاذِبَةٍ خاطِئَةٍ
[/SIZE]"Nee, wanneer hij niet ophoudt, zullen Wij hem zeker bij de haren van zijn VOORhoofd grijpen!
Van dat leugenachtige en schuldige VOORhoofd!"(Qur'an 96:15-16).

Waarom noemt Allah de VOORhoofd leugenachtig en schuldig?

Want wetenschap heeft nu bevestigd dat BESLISSINGEN daar worden genomen:

[SIZE=3][COLOR="#FF8C00"]"[SIZE=5]If the brain had a [SIZE=7]White House[/SIZE] it would be here[/SIZE]. It is the true center for command and control in your body. The Frontal Lobe is responsible for functions such as [SIZE=5]reasoning, problem solving, judgment, impulse control[/SIZE]".[/SIZE] http://www.brainhealthandpuzzles.com/brain_parts_function.html
[SIZE=3]
"The executive functions of the frontal lobes involve the ability to recognize future consequences resulting from current actions, [SIZE=5]to choose between good and bad actions [/SIZE](or better and best), override and suppress unacceptable social responses, and determine similarities and differences between things or events. Therefore, it is involved in higher mental functions"[/COLOR][/SIZE] - http://en.wikipedia.org/wiki/Frontal_lobe

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De Profeet zegt:

[SIZE=3]"Als iemand van jullie boos wordt terwijl hij staat, dan moet hij gaan zitten.
Als de boosheid hem verlaat, goed en wel; anders moet hij gaan liggen.”
[/SIZE]

[SIZE=1](Aboe Daawoed, Ahmad, Ibn Hibbaan en Sahieh verklaard door al-Albaani)
[/SIZE]

[SIZE=5]‘Liggende houding helpt bij verwerken belediging
[/SIZE]
[SIZE=7]NU.nl[/SIZE] (12 augustus 2009):

[SIZE=4]"Als mensen languit op hun rug liggen, reageert hun brein minder heftig op beledigingen. Dat zou blijken uit een nieuw Amerikaans onderzoek"[/SIZE] ... Bij liggende proefpersonen was het betreffende hersengebied veel minder actief tijdens het experiment. De onderzoekers vermoeden daarom dat een liggende positie mogelijk een kalmerende invloed heeft op de manier waarop het menselijk brein omgaat met emoties.”

http://www.nu.nl/wetensch(...)en-belediging--.html
pi_167490716
doorgaan??
pi_167490726
Allah zegt in de Qur'an:

مرج البحرين يلتقيان بينهما برزخ لا يبغيان[/SIZE]
[SIZE=4]"Hij heeft de twee zeeėn gescheiden, die elkaar ontmoeten.
Daartussen is een versperring geplaatst welke zij niet kunnen passeren."[/SIZE]

[SIZE=1]
(Qur'an 55:19-20)

Dit verbazingwekkende fenomeen heeft te maken met de verschillende densities in het water:

[video=youtube;alTIcksJe9U]https://www.youtube.com/watch?v=alTIcksJe9U&feature=youtu.be[/video]

[video=youtube;KcURwD3zKTY]https://www.youtube.com/watch?v=KcURwD3zKTY[/video]

pi_167490772
Hoi ken je ook het werk van Hyronimusch Bosch?
pi_167490778
Ben oprecht benieuwd naar de discussie die hierover uit kan voortvloeien. Hopelijk kijken mensen eens niet alleen naar de brenger van de discussie in deze.

Ik zal ook mijn steentje proberen bij te dragen in dezer dagen.
pi_167490788
Waar is die 'splitsing van de zee' overigens?
pi_167490835
Wel opmerkelijk. Ik hoop niet dat pvv'ers dit topic gaan verpesten.

Heb je nog meer van zulke dingen?
pi_167490845
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 00:30 schreef PSVCL het volgende:
Allah zegt in de Qur'an:
Nee, mensen hebben dat geschreven, pas veel later.

quote:
GOOGLE TRANSLATE, als je mij niet gelooft:
Wat zegt GOOGLE TRANSLATE mij, dat is geen enkel bewijs dat dat destijds is opgeschreven en niet pas veel later.
The worst thing about censorship is ███ ███████ ██████.
pi_167490890
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 00:41 schreef 6star6lord6 het volgende:

Ja man ,Ik zal morgen meer plaatsen.

De Profeet zei ("Sahih Muslim", 157):

لَا تَقُومُ السَّاعَةُ حَتَّى تَعُودَ أَرْضُ الْعَرَبِ مُرُوجًا وَأَنْهَارًا
Het laatste Uur zal niet aanbreken, tot de landen van de Arabieren weer veranderen in weiden (groen) en rivieren."

NASA: https://www.nasa.gov/topics/earth/features/saudi-green.html

Geloof het of niet, dit is Saudi Arabia ... de woestijnen zijn groen:

pi_167490901
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 00:37 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:
Waar is die 'splitsing van de zee' overigens?
pi_167490918
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 00:46 schreef PSVCL het volgende:
Het laatste Uur zal niet aanbreken, tot de landen van de Arabieren weer veranderen in weiden (groen) en rivieren."
Hoi heeft ook een wetenschappelijke oorzaak en dat is woestijnvorming door uitputtende landbouw en bos vernietiging in grote delen van arabie gepleegd door arabieren
  woensdag 21 december 2016 @ 00:50:33 #12
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_167490934
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 00:41 schreef 6star6lord6 het volgende:

Hoi. :W

Interessante theorieėn. Ik sta altijd open voor bewijzen dat een bepaald geloof of denkbeeld echt is. Ik vind het op dit moment nog onvoldoende om te kunnen beoordelen of het echt is, maar wacht verdere bewijzen zeker af! Wie weet leven we niet in een matrix, maar is dit geloof kennelijk de ware onder alle andere geloven.
₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ₂₄fᵃⁿ
pi_167490939
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 00:49 schreef possetje het volgende:

[..]

Hoi heeft ook een wetenschappelijke oorzaak en dat is woestijnvorming door uitputtende landbouw en bos vernietiging in grote delen van arabie gepleegd door arabieren
en dat wisten ze 1450 jaar geleden
pi_167490977
De Profeet zegt:

لا تقوم الساعة حتى تكثر الزلازل
Het laatste Uur zal niet aanbreken tot aardbevingen vermeerderen."

("Sahih Bukhari", 989).

pi_167491019
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 00:53 schreef PSVCL het volgende:
De Profeet zegt
Hoi bij het woord Profeet moet ik toch al snel aan een paar dingen denken

Een : is mannelijk woord, en dat zie je in veel oude boeken dat profeten zelden vrouwen zijn, die zouden dan geen profeet kunnen zijn omdat vrouwen niet na kunnen zouden denken, beetje ouderwets dus

ja en dan ook : mensen die bijv heel de tijd de naam van Jezus noemen is ook irritant, hoor liever : ik ons oude boek staat geschreven.

en je hoort ook heel de tijd : mohamed was de enigste echte profeet, en je hoort zelden tegenwoordig : jezus is de enige echte profeet, want doorsnee blanken hebben zich allang verdiept in meerdere religies, bijv ook Boedhisme
pi_167491035
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 00:57 schreef possetje het volgende:

[..]

Hoi bij het woord Profeet moet ik toch al snel aan een paar dingen denken

Een : is mannelijk woord, en dat zie je in veel oude boeken dat profeten zelden vrouwen zijn, die zouden dan geen profeet kunnen zijn omdat vrouwen niet na kunnen zouden denken, beetje ouderwets dus

ja en dan ook : mensen die bijv heel de tijd de naam van Jezus noemen is ook irritant, hoor liever : ik ons oude boek staat geschreven.

en je hoort ook heel de tijd : mohamed was de enigste echte profeet, en je hoort zelden tegenwoordig : jezus is de enige echte profeet, want doorsnee blanken hebben zich allang verdiept in meerdere religies, bijv ook Boedhisme
Onzin

En alle profeten zijn even geliefd binnen de Islam
(Jezus,Mozes,Noah etc etc)
pi_167491046
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 00:59 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Onzin

En alle profeten zijn even geliefd binnen de Islam
(Jezus,Mozes,Noah etc etc)
bulll

waar zijn de griekse vrouwelijke goden dan ?

en de keltische?
  woensdag 21 december 2016 @ 01:02:09 #18
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_167491062
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 00:29 schreef PSVCL het volgende:
Het interesante is, de Profeet heeft de woorden voor schotels gebruikt die Arabieren nu ook gebruiken!
Zou het juist niet andersom kunnen zijn? Dat ze nu dat woord voor schotels gebruiken omdat het in de koran stond.
pi_167491083
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 01:02 schreef Woelwater het volgende:
Zou het juist niet andersom kunnen zijn? Dat ze nu dat woord voor schotels gebruiken omdat het in de koran stond.
ja is best wel toeval dat en schotel de vorm van een bordschotel heeft en al helemaaaaal toevallig dat ze dan ook een schotel een schotel noemen!

beter zou je een sateliet schotel een vierkante doos noemen

of een wok
pi_167491086
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 01:02 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Het staat niet in de Koran..
  woensdag 21 december 2016 @ 01:08:44 #21
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_167491107
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 01:06 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Het staat niet in de Koran..
Ok.. Wil er ook geen verstand van hebben (de bijbel ken ik immers ook niet) maar dat zinnetje viel me op. Verder is het ook niet echt een relevant antwoord. Zou het niet kunnen zijn dat schotels nu zo genoemd worden omdat die profeet die uitspraak heeft gedaan?
pi_167491122
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 01:08 schreef Woelwater het volgende:
Zou het niet kunnen zijn dat schotels nu zo genoemd worden omdat die profeet die uitspraak heeft gedaan?
best wel ver gezocht maar dan moet je het gaan zoeken in de ( ik weet niet hoe je het spelt ) de arabische etmologie, dus op zoek gaan naar synoniemen in het arabisch voor schotel
  woensdag 21 december 2016 @ 01:13:18 #23
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_167491135
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 01:11 schreef possetje het volgende:

[..]

best wel ver gezocht maar dan moet je het gaan zoeken in de ( ik weet niet hoe je het spelt ) de arabische etmologie, dus op zoek gaan naar synoniemen in het arabisch voor schotel
Nee, dat een profeet heeft verwezen naar de hedendaagse technologie is niet ver gezocht _O-
pi_167491146
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 01:13 schreef Woelwater het volgende:
Nee, dat een profeet heeft verwezen naar de hedendaagse technologie is niet ver gezocht
ha ik heb ook niet extreem hoge pet op van de islam maar aan de andere kant : waarom zou een science fiction schrijver in 2016 niet een beschrijving kunnen maken van een machine die pas in het jaar 4000 word uitgevonden?

zou best kunnen
  woensdag 21 december 2016 @ 01:18:28 #25
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_167491163
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 01:15 schreef possetje het volgende:

[..]

ha ik heb ook niet extreem hoge pet op van de islam maar aan de andere kant : waarom zou een science fiction schrijver in 2016 niet een beschrijving kunnen maken van een machine die pas in het jaar 4000 word uitgevonden?

zou best kunnen
Diezelfde pet heb ik ook op van de bijbel hoor, niet alleen van de koran.. Er zijn ook van die mensen die jouw toekomst voorspellen, maar die spreken dan ook in van die vage termen dat het op verschillende situaties raakvlakken zou kunnen hebben. Zoiets dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')