abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167490712
In de Qur'an staat:

[SIZE=6]غُلِبَتِ الرُّومُ فِي أَدْنَى الْأَرْضِ[/COLOR]
[/SIZE]"De Romeinen zijn verslagen in het [SIZE=3]laagste land[/SIZE]". [30:2-3].

GOOGLE TRANSLATE, als je mij niet gelooft: https://translate.google.(...)84%D8%A3%D8%B1%D8%B6

Romeinen waren verslagen door de Perzen bij de Dode Zee:

"The Dead Sea is the [SIZE=5]lowest spot on earth[/SIZE]". http://www.dead-sea.net/f-cosmetics.htm

Niemand kon dit geweten hebben, want satellieten enz bestonden niet

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Er is een Hadith waarin de Profeet tegen Ibn Mas'oed zegt over de tekenen van de laatste Uur:

[SIZE=5]أَنْ تُوَاصَلَ الْأَطْبَاقُ ، وَتُقَاطَعَ الْأَرْحَامُ
[/SIZE]"De schotels zullen communiceren, en de familiebanden zullen verbroken worden."

[SIZE=1]("Tabarani", 10/228 - "Al-Amali", 2/372 - "Mizan Al-I'tidal", 2/258 - er is gesproken over de keten, maar Ibn Kathir zegt dat het veel supporting ketens (shawahid) heeft).
[/SIZE]

Het interesante is, de Profeet heeft de woorden voor schotels gebruikt die Arabieren nu ook gebruiken!

En het is ook interesant hoe dit gelinkt werd met familiebanden, want velen juist doordat mensen teveel bezig zijn met schotels hebben ze geen tijd voor elkaar EN omdat ze veel slechte manieren van TV leren

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

In een andere Hadith waarin de Profeet over de tekenen van het laatste Uur sprak, zei hij:

][SIZE=5]يُعْزَفُ عَلَى رُءُوسِهِمْ بِالْمَعَازِفِ وَالْمُغَنِّيَاتِ
[/SIZE]"Over hun hoofden zal muziek en gezang afspelen."

[SIZE=1]["Ibn Majah", 4020 - Sahih verklaar door Albani].[/SIZE]

Let op de verwoording "over hun hoofden":

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

In de Qur'an staat:

[SIZE=5]كَلاَّ لَئِنْ لَمْ يَنْتَهِ لَنَسْفَعًا بِالنَّاصِيَةِ ناصِيَةٍ كاذِبَةٍ خاطِئَةٍ
[/SIZE]"Nee, wanneer hij niet ophoudt, zullen Wij hem zeker bij de haren van zijn VOORhoofd grijpen!
Van dat leugenachtige en schuldige VOORhoofd!"(Qur'an 96:15-16).

Waarom noemt Allah de VOORhoofd leugenachtig en schuldig?

Want wetenschap heeft nu bevestigd dat BESLISSINGEN daar worden genomen:

[SIZE=3][COLOR="#FF8C00"]"[SIZE=5]If the brain had a [SIZE=7]White House[/SIZE] it would be here[/SIZE]. It is the true center for command and control in your body. The Frontal Lobe is responsible for functions such as [SIZE=5]reasoning, problem solving, judgment, impulse control[/SIZE]".[/SIZE] http://www.brainhealthandpuzzles.com/brain_parts_function.html
[SIZE=3]
"The executive functions of the frontal lobes involve the ability to recognize future consequences resulting from current actions, [SIZE=5]to choose between good and bad actions [/SIZE](or better and best), override and suppress unacceptable social responses, and determine similarities and differences between things or events. Therefore, it is involved in higher mental functions"[/COLOR][/SIZE] - http://en.wikipedia.org/wiki/Frontal_lobe

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De Profeet zegt:

[SIZE=3]"Als iemand van jullie boos wordt terwijl hij staat, dan moet hij gaan zitten.
Als de boosheid hem verlaat, goed en wel; anders moet hij gaan liggen.”
[/SIZE]

[SIZE=1](Aboe Daawoed, Ahmad, Ibn Hibbaan en Sahieh verklaard door al-Albaani)
[/SIZE]

[SIZE=5]‘Liggende houding helpt bij verwerken belediging
[/SIZE]
[SIZE=7]NU.nl[/SIZE] (12 augustus 2009):

[SIZE=4]"Als mensen languit op hun rug liggen, reageert hun brein minder heftig op beledigingen. Dat zou blijken uit een nieuw Amerikaans onderzoek"[/SIZE] ... Bij liggende proefpersonen was het betreffende hersengebied veel minder actief tijdens het experiment. De onderzoekers vermoeden daarom dat een liggende positie mogelijk een kalmerende invloed heeft op de manier waarop het menselijk brein omgaat met emoties.”

http://www.nu.nl/wetensch(...)en-belediging--.html
pi_167490716
doorgaan??
pi_167490726
Allah zegt in de Qur'an:

مرج البحرين يلتقيان بينهما برزخ لا يبغيان[/SIZE]
[SIZE=4]"Hij heeft de twee zeeën gescheiden, die elkaar ontmoeten.
Daartussen is een versperring geplaatst welke zij niet kunnen passeren."[/SIZE]

[SIZE=1]
(Qur'an 55:19-20)

Dit verbazingwekkende fenomeen heeft te maken met de verschillende densities in het water:

[video=youtube;alTIcksJe9U]https://www.youtube.com/watch?v=alTIcksJe9U&feature=youtu.be[/video]

[video=youtube;KcURwD3zKTY]https://www.youtube.com/watch?v=KcURwD3zKTY[/video]

pi_167490772
Hoi ken je ook het werk van Hyronimusch Bosch?
pi_167490778
Ben oprecht benieuwd naar de discussie die hierover uit kan voortvloeien. Hopelijk kijken mensen eens niet alleen naar de brenger van de discussie in deze.

Ik zal ook mijn steentje proberen bij te dragen in dezer dagen.
pi_167490788
Waar is die 'splitsing van de zee' overigens?
pi_167490835
Wel opmerkelijk. Ik hoop niet dat pvv'ers dit topic gaan verpesten.

Heb je nog meer van zulke dingen?
pi_167490845
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 00:30 schreef PSVCL het volgende:
Allah zegt in de Qur'an:
Nee, mensen hebben dat geschreven, pas veel later.

quote:
GOOGLE TRANSLATE, als je mij niet gelooft:
Wat zegt GOOGLE TRANSLATE mij, dat is geen enkel bewijs dat dat destijds is opgeschreven en niet pas veel later.
The worst thing about censorship is ███ ███████ ██████.
pi_167490890
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 00:41 schreef 6star6lord6 het volgende:

Ja man ,Ik zal morgen meer plaatsen.

De Profeet zei ("Sahih Muslim", 157):

لَا تَقُومُ السَّاعَةُ حَتَّى تَعُودَ أَرْضُ الْعَرَبِ مُرُوجًا وَأَنْهَارًا
Het laatste Uur zal niet aanbreken, tot de landen van de Arabieren weer veranderen in weiden (groen) en rivieren."

NASA: https://www.nasa.gov/topics/earth/features/saudi-green.html

Geloof het of niet, dit is Saudi Arabia ... de woestijnen zijn groen:

pi_167490901
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 00:37 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:
Waar is die 'splitsing van de zee' overigens?
pi_167490918
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 00:46 schreef PSVCL het volgende:
Het laatste Uur zal niet aanbreken, tot de landen van de Arabieren weer veranderen in weiden (groen) en rivieren."
Hoi heeft ook een wetenschappelijke oorzaak en dat is woestijnvorming door uitputtende landbouw en bos vernietiging in grote delen van arabie gepleegd door arabieren
  woensdag 21 december 2016 @ 00:50:33 #12
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_167490934
quote:

Hoi. :W

Interessante theorieën. Ik sta altijd open voor bewijzen dat een bepaald geloof of denkbeeld echt is. Ik vind het op dit moment nog onvoldoende om te kunnen beoordelen of het echt is, maar wacht verdere bewijzen zeker af! Wie weet leven we niet in een matrix, maar is dit geloof kennelijk de ware onder alle andere geloven.
₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ₂₄fᵃⁿ
pi_167490939
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 00:49 schreef possetje het volgende:

[..]

Hoi heeft ook een wetenschappelijke oorzaak en dat is woestijnvorming door uitputtende landbouw en bos vernietiging in grote delen van arabie gepleegd door arabieren
en dat wisten ze 1450 jaar geleden
pi_167490977
De Profeet zegt:

لا تقوم الساعة حتى تكثر الزلازل
Het laatste Uur zal niet aanbreken tot aardbevingen vermeerderen."

("Sahih Bukhari", 989).

pi_167491019
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 00:53 schreef PSVCL het volgende:
De Profeet zegt
Hoi bij het woord Profeet moet ik toch al snel aan een paar dingen denken

Een : is mannelijk woord, en dat zie je in veel oude boeken dat profeten zelden vrouwen zijn, die zouden dan geen profeet kunnen zijn omdat vrouwen niet na kunnen zouden denken, beetje ouderwets dus

ja en dan ook : mensen die bijv heel de tijd de naam van Jezus noemen is ook irritant, hoor liever : ik ons oude boek staat geschreven.

en je hoort ook heel de tijd : mohamed was de enigste echte profeet, en je hoort zelden tegenwoordig : jezus is de enige echte profeet, want doorsnee blanken hebben zich allang verdiept in meerdere religies, bijv ook Boedhisme
pi_167491035
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 00:57 schreef possetje het volgende:

[..]

Hoi bij het woord Profeet moet ik toch al snel aan een paar dingen denken

Een : is mannelijk woord, en dat zie je in veel oude boeken dat profeten zelden vrouwen zijn, die zouden dan geen profeet kunnen zijn omdat vrouwen niet na kunnen zouden denken, beetje ouderwets dus

ja en dan ook : mensen die bijv heel de tijd de naam van Jezus noemen is ook irritant, hoor liever : ik ons oude boek staat geschreven.

en je hoort ook heel de tijd : mohamed was de enigste echte profeet, en je hoort zelden tegenwoordig : jezus is de enige echte profeet, want doorsnee blanken hebben zich allang verdiept in meerdere religies, bijv ook Boedhisme
Onzin

En alle profeten zijn even geliefd binnen de Islam
(Jezus,Mozes,Noah etc etc)
pi_167491046
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 00:59 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Onzin

En alle profeten zijn even geliefd binnen de Islam
(Jezus,Mozes,Noah etc etc)
bulll

waar zijn de griekse vrouwelijke goden dan ?

en de keltische?
  woensdag 21 december 2016 @ 01:02:09 #18
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_167491062
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 00:29 schreef PSVCL het volgende:
Het interesante is, de Profeet heeft de woorden voor schotels gebruikt die Arabieren nu ook gebruiken!
Zou het juist niet andersom kunnen zijn? Dat ze nu dat woord voor schotels gebruiken omdat het in de koran stond.
pi_167491083
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 01:02 schreef Woelwater het volgende:
Zou het juist niet andersom kunnen zijn? Dat ze nu dat woord voor schotels gebruiken omdat het in de koran stond.
ja is best wel toeval dat en schotel de vorm van een bordschotel heeft en al helemaaaaal toevallig dat ze dan ook een schotel een schotel noemen!

beter zou je een sateliet schotel een vierkante doos noemen

of een wok
pi_167491086
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 01:02 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Het staat niet in de Koran..
  woensdag 21 december 2016 @ 01:08:44 #21
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_167491107
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 01:06 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Het staat niet in de Koran..
Ok.. Wil er ook geen verstand van hebben (de bijbel ken ik immers ook niet) maar dat zinnetje viel me op. Verder is het ook niet echt een relevant antwoord. Zou het niet kunnen zijn dat schotels nu zo genoemd worden omdat die profeet die uitspraak heeft gedaan?
pi_167491122
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 01:08 schreef Woelwater het volgende:
Zou het niet kunnen zijn dat schotels nu zo genoemd worden omdat die profeet die uitspraak heeft gedaan?
best wel ver gezocht maar dan moet je het gaan zoeken in de ( ik weet niet hoe je het spelt ) de arabische etmologie, dus op zoek gaan naar synoniemen in het arabisch voor schotel
  woensdag 21 december 2016 @ 01:13:18 #23
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_167491135
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 01:11 schreef possetje het volgende:

[..]

best wel ver gezocht maar dan moet je het gaan zoeken in de ( ik weet niet hoe je het spelt ) de arabische etmologie, dus op zoek gaan naar synoniemen in het arabisch voor schotel
Nee, dat een profeet heeft verwezen naar de hedendaagse technologie is niet ver gezocht _O-
pi_167491146
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 01:13 schreef Woelwater het volgende:
Nee, dat een profeet heeft verwezen naar de hedendaagse technologie is niet ver gezocht
ha ik heb ook niet extreem hoge pet op van de islam maar aan de andere kant : waarom zou een science fiction schrijver in 2016 niet een beschrijving kunnen maken van een machine die pas in het jaar 4000 word uitgevonden?

zou best kunnen
  woensdag 21 december 2016 @ 01:18:28 #25
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_167491163
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 01:15 schreef possetje het volgende:

[..]

ha ik heb ook niet extreem hoge pet op van de islam maar aan de andere kant : waarom zou een science fiction schrijver in 2016 niet een beschrijving kunnen maken van een machine die pas in het jaar 4000 word uitgevonden?

zou best kunnen
Diezelfde pet heb ik ook op van de bijbel hoor, niet alleen van de koran.. Er zijn ook van die mensen die jouw toekomst voorspellen, maar die spreken dan ook in van die vage termen dat het op verschillende situaties raakvlakken zou kunnen hebben. Zoiets dus.
pi_167491170
quote:

[..]

Ok.. Wil er ook geen verstand van hebben (de bijbel ken ik immers ook niet) maar dat zinnetje viel me op. Verder is het ook niet echt een relevant antwoord. Zou het niet kunnen zijn dat schotels nu zo genoemd worden omdat die profeet die uitspraak heeft gedaan?
Ff uitzoeken
pi_167491191
De Profeet sprak over mensen die later zouden komen en zei:

وَيَظْهَرُ فِيهِمْ السِّمَنُ
Onder hen zal zwaarlijvigheid (obesity) voorkomen.

["Sahih Bukhari", 6695).

Dit fenomeen kwam voor, maar zeer zelden! Het is nu een epedemic.

Wikipedia schrijft:

However,it was not until the 20th century that obesity became common—so much so that in 1997 the World Health Organization (WHO) formally recognized obesity as a global epidemic. In June 2013 the American Medical Association classified obesity as a disease with much controversy.

In 2013, an estimated 2.100,000,000 adults were overweigh[/B] as compared with 857 million in 1980."

https://en.wikipedia.org/wiki/Epidemiology_of_obesity
pi_167491194
quote:
Tsja de jezus kerk heeft in de geschiedenis veel boeken verboden en ook laten verbranden, soms vraag ik me wel eens af of daar toevallig ook heel intressante boeken bij zaten? nou ja we zullen het nooit weten helaas! ( peanutbutter )
  woensdag 21 december 2016 @ 01:28:06 #29
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_167491219
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 01:23 schreef possetje het volgende:

[..]

Tsja de jezus kerk heeft in de geschiedenis veel boeken verboden en ook laten verbranden, soms vraag ik me wel eens af of daar toevallig ook heel intressante boeken bij zaten? nou ja we zullen het nooit weten helaas! ( peanutbutter )
En de boeken die er nu zijn zijn ook tig keer herschreven, met steeds een kleine aanpassing erin. Ik zie dat als een kringgesprek waarbij de eerste persoon een woord ingefluisterd krijgt, dat doorfluistert en dat de laatste persoon een heel ander woord krijgt te horen.
pi_167491312
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 01:00 schreef possetje het volgende:

[..]

bulll

en de keltische?
Goed punt. Nou nog een antwoord.
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
pi_167491350
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 01:00 schreef possetje het volgende:

[..]

bulll

en de keltische?
Er is volgens de monotheïstische religies maar 1 god.
pi_167491370
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 01:54 schreef PSVCL het volgende:

[..]

En dat is een vrouw, toch?
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
pi_167491412
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2016 01:59 schreef Impressme het volgende:

[..]

En dat is een vrouw, toch?
Allah is neither male nor female
https://www.quora.com/Is-Allah-male-or-female
  woensdag 21 december 2016 @ 02:21:28 #34
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_167491423
Ik vind dat dit soort dingen altijd een hoog horoscoopgehalte hebben
  woensdag 21 december 2016 @ 02:32:45 #35
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_167491451
Voor een omnipotente entiteit is het wel erg vaag beschreven allemaal, vindt die het leuk om mensen bezig te houden met raadsels en puzzels?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  woensdag 21 december 2016 @ 07:31:39 #36
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_167491835
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 01:15 schreef possetje het volgende:

[..]

zou best kunnen
Zo heeft de profeet Gene Roddenberry (may he boldly go where no man has gone before) in 1966 al mobiele communicatie voorspeld in de heilige visuele geschriften "Star Trek (The Original Series)"

It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_167491854
Donder toch op met je schijt islam. De islam kent geen wonderen. De islam kent alleen doem en verderf. Verbieden deze religie!
pi_167491871
En.. Eh.. Gewoon uit nieuwsgierigheid. Wat gebeurt er op het de laatste uur?

[ Bericht 15% gewijzigd door _I op 21-12-2016 07:46:39 ]
  woensdag 21 december 2016 @ 08:13:31 #39
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_167492010
Grappig is dat bij dit soort "voorspellingen" het gewoon een kwestie is een vergelijkbaar patroon te zoeken om die "voorspelling" als waar aan te nemen. Ga je dan kijken naar details, context etc en dan valt zowel de voorspelling als zo'n voorbeeld als een kaartenhuis in elkaar.

Neem het voorbeeld van het laagste punt van de Aarde, dit is gewoon natuurlijk een kwestie van wat de TS zelf "kiest" als laagste punt. Ja de dode zee is het laagste punt als je enkel kijkt naar landmassa's, maar op eens kijkend naar de feiten en het je ziet direct dat de TS aan "cherry-picking" doet.

quote:
Lowest point (natural)[edit]

• The lowest known point is Challenger Deep, at the bottom of the Mariana Trench, 11,034 m (36,201 feet) below sea level.[6] Only three humans have reached the bottom of the trench: Jacques Piccard and US Navy Lieutenant Don Walsh in 1960 aboard the bathyscaphe Trieste, and filmmaker James Cameron in 2012 aboard Deepsea Challenger.

• The lowest point underground is more than 2,000 m (6,600 feet) under the Earth's surface. For example, the altitude difference in the Krubera Cave between the entrance and the deepest explored point (its depth) is 2,191 ± 20 m (7,188 ± 66 feet). In 2012, Ukrainian cave diver Gennadiy Samokhin had reached the lowest point, breaking the world record.[7]

• The lowest point on land not covered by liquid water is the valley under Byrd Glacier, which reaches 2,780 m (9,121 feet) below sea level.[8] It is, however, covered by a thick layer of ice. See the extremes on Earth page. See list of places on land with elevations below sea level

• The lowest point on dry land is the shore of the Dead Sea, shared by Palestine, Israel, and Jordan, 418 m (1,371 feet) below sea level. See List of places on land with elevations below sea level

• The closest point to the Earth's centre (~6,353 km (3,948 miles)) is the bottom of the Arctic Ocean (greatest depth 5,450 m (17,881 feet)) near the Geographic North Pole (the bottom of the Mariana Trench is near 6,370 km (3,958 miles) from the centre of the Earth).
https://en.wikipedia.org/(...)int_.28artificial.29

Een god zou dit soort details gewoon weten...maar kennelijk was hij/zij vergeten deze door te geven. :')

En zo kan je door gaan, het niet vermengen van zeeën is ook gewoon alleen maar waar als het gaat om oppervlakte water. Maar _natuurlijk_ mixen de oceanen wel degelijk, enkel zien _wij mensen_ dat niet goed. Een god daarentegen zou dat gewoon weten en ook door hebben gegeven.

quote:
Most mixing, however, takes place on larger scales in response to forcing by the wind (in the upper layers), by tides (particularly close to shore or in confined areas or those with rough topography), or by currents. Mixing by winds and tides often results in a surface mixed layer having homogeneous temperature and salinity. This layer may be separated from the water below it by a jump in temperature or salinity, known as a thermocline or pycnocline, respectively. *

Flow in the ocean is not smooth but turbulent, and this increases mixing at the edge of currents by causing eddies to form. Such turbulent mixing can often be seen in rivers immediately downstream of bridges, where the fast water flow is affected by the bridge piers.
http://www.waterencyclopedia.com/Mi-Oc/Ocean-Mixing.html

Kijk...de koran zou pas interessant zijn als het had gesproken over zaken die niet op het eerste gezicht juist voor mensen duidelijk is, maar over zaken die we enkel met huidige technologie kunnen ontdekken. Als de koran het had gehad over iets als bijvoorbeeld de ziektekiemtheorie.

_Dan_ hadden we het over echt iets interessants...maar nee het spreek enkel in wollige taal die zo multi-interpretabel is dat het in elk tijdsvlak geen enkele moeite kost om voorbeelden uit het dagelijks leven te plaatsen bij deze uitspraken.

Maar goed dat is ook waarom dit soort boeken dit soort taal hanteren. Men kan zich er altijd mee identificeren in een oppervlakkige manier...maar gooi er een beetje onderzoek tegenaan en het kaartenhuis stort in elkaar. :)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  woensdag 21 december 2016 @ 08:30:52 #40
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_167492106
Ja, dit is nou hét grote stokpaardje van de Islam... Dit is de reden dat het bekeerlingen heeft en waarom moslims vaak zo diep overtuigd zijn van de waarheid van de Islam. Dus ik ben ook oprecht benieuwd of er hier mensen zijn die dit alles GOED kunnen weerleggen (en geen slappe hap dus). :) Wie dit onderuit kan schoppen kan de kracht van de Islam wegnemen, dus hier ligt een (grote) uitdaging.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_167492216
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 00:30 schreef PSVCL het volgende:
Allah zegt in de Qur'an:

مرج البحرين يلتقيان بينهما برزخ لا يبغيان[/SIZE]
[SIZE=4]"Hij heeft de twee zeeën gescheiden, die elkaar ontmoeten.
Daartussen is een versperring geplaatst welke zij niet kunnen passeren."[/SIZE]

[SIZE=1]
(Qur'an 55:19-20)

Dit verbazingwekkende fenomeen heeft te maken met de verschillende densities in het water:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[video=youtube;alTIcksJe9U]https://www.youtube.com/watch?v=alTIcksJe9U&feature=youtu.be[/video]

[video=youtube;KcURwD3zKTY]https://www.youtube.com/watch?v=KcURwD3zKTY[/video]

[ afbeelding ]
http://captaindisguise.bl(...)-claim-debunked.html
pi_167492237
Als allah de wereld heeft geschapen, dan is het toch niet meer dan logisch..

Of geloof je er dus eigenlijk zelf ook niet echt in, maar gaat hier nu een beetje onzin lopen verkondigen.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  woensdag 21 december 2016 @ 08:50:02 #43
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_167492253
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 08:30 schreef Villas__Rubin het volgende:
Ja, dit is nou hét grote stokpaardje van de Islam... Dit is de reden dat het bekeerlingen heeft en waarom moslims vaak zo diep overtuigd zijn van de waarheid van de Islam. Dus ik ben ook oprecht benieuwd of er hier mensen zijn die dit alles GOED kunnen weerleggen (en geen slappe hap dus). :) Wie dit onderuit kan schoppen kan de kracht van de Islam wegnemen, dus hier ligt een (grote) uitdaging.
Nee, de grote uitdaging ligt niet in het weerleggen van dit soort uitspraken want de uitspraken zijn vaak zo algemeen of vaag dat je altijd wel er iets bij kan vinden (zie bovenstaande post). Wij mensen zijn nou eenmaal goed in patronen herkennen en een beetje schrijver weet daar makkelijk gebruik van te maken.

Waar de daadwerkelijke uitdaging ligt is voor de volgers dit soort uitspraken eerlijk op waarde te schatten en mijn ziens is dat onmogelijk. Je kan nou eenmaal niet vasthouden aan dit soort teksten en werkelijk intellectueel eerlijk blijven.

Er staan geen onthulde waarheden in de koran of de bijbel, er staan algemeenheden en vaagheden in waar mensen zaken bij zoeken uit hun belevingswereld die er het meest bij passen.

Daadwerkelijk onderzoek doen hoe die uitspraken tot stand zijn gekomen of wat ze werkelijk zeggen afhankelijk van persoonlijke context, _dat_ doen gelovigen nooit.

En daarbij staan er nooit details in waarvan je zeker kan weten dat enkel een goddelijke entiteit dat had kunnen weten op het moment van schrijven, details over DNA of hoe virussen of bacteriën ziekte veroorzaken. Het periodieke stelsel en wat daarvan de consequenties zijn m.b.t. atoom opbouw en hoe verschillende atomen weer een wereld van moleculen kunnen vormen etc, etc, etc.

Maar niks van dat staat in dat soort "heilige" boeken, elke vorm van detail ontbreekt. Het spreekt enkel over zaken op een menselijk niveau en over zaken die mensen of konden weten of enigszins konden inschatten of op hun niveau mythisch konden invullen.

Met andere woorden...als je werkelijk eerlijk bent tegenover jezelf en tegenover de werkelijkheid, dan staat er _niks_ bijzonders in zoiets als de koran of bijbel. :)
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_167492873
PSVCL, voordat ik in wil gaan op je topic, ben ik benieuwd hoe jij de mogelijkheid ziet dat de islam onwaar is, allah niet bestaat en Mohammed geen profeet was. Sta je daar open voor?
  woensdag 21 december 2016 @ 09:48:44 #45
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_167492940
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 00:50 schreef PSVCL het volgende:

[..]

en dat wisten ze 1450 jaar geleden
Nee, dat schreef iemand 1450 jaar geleden.
pi_167494508
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 01:54 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Ja maar volgens polytheïstische religies niet. Wie heeft er nu gelijk?

In de Gospel van het Flying Spaghettimonster staan trouwens zeer opmerkelijke wonderen. Allemaal voorspellingen en profetieën die stuk voor stuk uit zijn gekomen.

Dus het lijkt me toch het meest waarschijnlijk dat het Flying Spaghettimonster de Enige Ware God is.
pi_167494869
quote:
In een andere Hadith waarin de Profeet over de tekenen van het laatste Uur sprak, zei hij:

pedestrian-headphones-120117.jpg
Dat kan toch net zo goed om dat gejengel uit die moskeeën gaan?
Dat lijkt me eigenlijk eerder dan dat dit over een koptelefoon gaat.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167494871
Dan gaat de muziek/zang ook als het ware over je hoofd.
pi_167494899
En verder is het wel een probleem dat moslims denken nogal wat uitvindingen op hun naam te hebben staan, terwijl er genoeg van die uitvindingen zijn die aantoonbaar niet door moslims uitgevonden zijn, maar waar zij wel prat op gaan dat die uitvinding zogenaamd van hun is.

En dat krijg je er dan vervolgens ook niet uit. Alles wat je zegt zijn dan leugens, beledigingen en racisme.
pi_167495931
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 02:16 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Allah is neither male nor female
https://www.quora.com/Is-Allah-male-or-female
En ik maar denken dat trans-zijn werd afgekeurd in de moslim gemeenschap ;(
Conscience do cost.
pi_167496350
De Dode Zee is niet het laagste/diepste punt op aarde.
pi_167496373
quote:
In de Qur'an staat:

[ afbeelding ]

[SIZE=6]غُلِبَتِ الرُّومُ فِي أَدْنَى الْأَرْضِ[/COLOR]
[/SIZE]"De Romeinen zijn verslagen in het [SIZE=3]laagste land[/SIZE]". [30:2-3].

GOOGLE TRANSLATE, als je mij niet gelooft: https://translate.google.(...)84%D8%A3%D8%B1%D8%B6

Romeinen waren verslagen door de Perzen bij de Dode Zee:

"The Dead Sea is the [SIZE=5]lowest spot on earth[/SIZE]". http://www.dead-sea.net/f-cosmetics.htm

Niemand kon dit geweten hebben, want satellieten enz bestonden niet

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Er is een Hadith waarin de Profeet tegen Ibn Mas'oed zegt over de tekenen van de laatste Uur:

[SIZE=5]أَنْ تُوَاصَلَ الْأَطْبَاقُ ، وَتُقَاطَعَ الْأَرْحَامُ
[/SIZE]"De schotels zullen communiceren, en de familiebanden zullen verbroken worden."

[SIZE=1]("Tabarani", 10/228 - "Al-Amali", 2/372 - "Mizan Al-I'tidal", 2/258 - er is gesproken over de keten, maar Ibn Kathir zegt dat het veel supporting ketens (shawahid) heeft).
[/SIZE]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En het is ook interesant hoe dit gelinkt werd met familiebanden, want velen juist doordat mensen teveel bezig zijn met schotels hebben ze geen tijd voor elkaar EN omdat ze veel slechte manieren van TV leren

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

[ afbeelding ]

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

In de Qur'an staat:

[ afbeelding ]

[SIZE=5]كَلاَّ لَئِنْ لَمْ يَنْتَهِ لَنَسْفَعًا بِالنَّاصِيَةِ ناصِيَةٍ كاذِبَةٍ خاطِئَةٍ
[/SIZE]"Nee, wanneer hij niet ophoudt, zullen Wij hem zeker bij de haren van zijn VOORhoofd grijpen!
Van dat leugenachtige en schuldige VOORhoofd!"(Qur'an 96:15-16).

Waarom noemt Allah de VOORhoofd leugenachtig en schuldig?

Want wetenschap heeft nu bevestigd dat BESLISSINGEN daar worden genomen:

[SIZE=3][COLOR="#FF8C00"]"[SIZE=5]If the brain had a [SIZE=7]White House[/SIZE] it would be here[/SIZE]. It is the true center for command and control in your body. The Frontal Lobe is responsible for functions such as [SIZE=5]reasoning, problem solving, judgment, impulse control[/SIZE]".[/SIZE] http://www.brainhealthandpuzzles.com/brain_parts_function.html
[SIZE=3]
"The executive functions of the frontal lobes involve the ability to recognize future consequences resulting from current actions, [SIZE=5]to choose between good and bad actions [/SIZE](or better and best), override and suppress unacceptable social responses, and determine similarities and differences between things or events. Therefore, it is involved in higher mental functions"[/COLOR][/SIZE] - http://en.wikipedia.org/wiki/Frontal_lobe

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De Profeet zegt:

[SIZE=3]"Als iemand van jullie boos wordt terwijl hij staat, dan moet hij gaan zitten.
Als de boosheid hem verlaat, goed en wel; anders moet hij gaan liggen.”
[/SIZE]

[SIZE=1](Aboe Daawoed, Ahmad, Ibn Hibbaan en Sahieh verklaard door al-Albaani)
[/SIZE]

[ afbeelding ]

[SIZE=5]‘Liggende houding helpt bij verwerken belediging
[/SIZE]
[SIZE=7]NU.nl[/SIZE] (12 augustus 2009):

[SIZE=4]"Als mensen languit op hun rug liggen, reageert hun brein minder heftig op beledigingen. Dat zou blijken uit een nieuw Amerikaans onderzoek"[/SIZE] ... Bij liggende proefpersonen was het betreffende hersengebied veel minder actief tijdens het experiment. De onderzoekers vermoeden daarom dat een liggende positie mogelijk een kalmerende invloed heeft op de manier waarop het menselijk brein omgaat met emoties.”

http://www.nu.nl/wetensch(...)en-belediging--.html
Flikker toch op met je Islam.
Stelletje doodrijders.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  woensdag 21 december 2016 @ 13:28:10 #53
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_167496804
Ik zie hier op FOK echt vaak een behoorlijk zwakke manier van discussiëren als het om Islam gaat. Het is weinig krachtig, en het zet al helemaal geen zoden aan de dijk voor wat betreft de Islam uitlullen, terwijl dat volgens mij toch voor velen in deze tijd een hele aanlokkelijke uitdaging zou moeten zijn. Is dat om te verhullen dat mensen eigenlijk gewoon geen fuck weten ervan, of heeft de Islam dan tóch te sterke dingen die niet zomaar even te weerleggen zijn?

In ieder geval dit soort reacties:

quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:01 schreef Sigaartje het volgende:
Flikker toch op met je Islam.
Stelletje doodrijders.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:59 schreef Romanus het volgende:
De Dode Zee is niet het laagste/diepste punt op aarde.
(zeg er dan tenminste bij welk punt dat dan wél is volgens jou!)

quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 07:36 schreef Moofasah het volgende:
Donder toch op met je schijt islam. De islam kent geen wonderen. De islam kent alleen doem en verderf. Verbieden deze religie!
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:25 schreef lnloggen het volgende:

[..]

Ja maar volgens polytheïstische religies niet. Wie heeft er nu gelijk?

In de Gospel van het Flying Spaghettimonster staan trouwens zeer opmerkelijke wonderen. Allemaal voorspellingen en profetieën die stuk voor stuk uit zijn gekomen.

Dus het lijkt me toch het meest waarschijnlijk dat het Flying Spaghettimonster de Enige Ware God is.
Schieten niet echt op of zo. Ze boeien niet, zeggen niets en weerleggen helemaal niets. Eigenlijk gewoon een zwaktebod waarmee je de TS en wat ie zegt een soort van gelijk mee geeft.

Nu heb ik zelf hier op 't werk en met nog een hoop te doen even de tijd niet. Maar dit is wel iets waar je de Islam serieus op kan pakken. Want hier leunen ze op. Dit is waar je moet zijn om de Islam iets te doen. Dus grijp je kans dan zal ik zeggen.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_167496981
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:28 schreef Villas__Rubin het volgende:
Ik zie hier op FOK echt vaak een behoorlijk zwakke manier van discussiëren als het om Islam gaat. Het is weinig krachtig, en het zet al helemaal geen zoden aan de dijk voor wat betreft de Islam uitlullen, terwijl dat volgens mij toch voor velen in deze tijd een hele aanlokkelijke uitdaging zou moeten zijn. Is dat om te verhullen dat mensen eigenlijk gewoon geen fuck weten ervan, of heeft de Islam dan tóch te sterke dingen die niet zomaar even te weerleggen zijn?

In ieder geval dit soort reacties:

[..]

[..]

(zeg er dan tenminste bij welk punt dat dan wél is volgens jou!)

[..]

[..]

Schieten niet echt op of zo. Ze boeien niet, zeggen niets en weerleggen helemaal niets. Eigenlijk gewoon een zwaktebod waarmee je de TS en wat ie zegt een soort van gelijk mee geeft.

Nu heb ik zelf hier op 't werk en met nog een hoop te doen even de tijd niet. Maar dit is wel iets waar je de Islam serieus op kan pakken. Want hier leunen ze op. Dit is waar je moet zijn om de Islam iets te doen. Dus grijp je kans dan zal ik zeggen.
We zullen allemaal wel te weinig weten van de islam. Maar wat we vooral zien is sadisme, bloedvergieten, moorden en het kapotmaken van onschuldige mensen.

Ik schop geen honden, maar als ik een hond zou schoppen, zal de eigenaar zeggen: wat ben je toch een enorme klootzak. En hij zou gelijk hebben. Hoe lief ik de rest van de dag ook zal zijn.
Maar mij zullen ze zien als de hondenschopper, niet als een lieve jongen.

Laten we elkaar geen mietje noemen.

De godsdienst op zich zal best wel goed zijn, maar de uitlatingen van de islam zijn gruwelijk, barbaars en duivels.

Dus dan moet je niet raar staan te kijken dat mensen bepaalde ideeen krijgen over moslims en dat de PVV (onterecht, dat zeg ik wel) zo groeit.

Islam maakt de wereld kapot. Als het nou klootzakken waren die aangepakt werden, nee het zijn onschuldige mensen die het voor hun kloten krijgen, die helemaal niets hebben te maken met godsdienst of wereldconflicten.
  woensdag 21 december 2016 @ 13:42:26 #55
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_167497055
PSVCL-radicalisatie-dagboektopic?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_167497119
quote:
Beetje misplaatst om scheldpartijen of beledigingen over één kam te scheren met wat ik postte.

Het punt achter mijn vraag over het Flying Spaghettimonster is natuurlijk dat geen van beide te bewijzen is of ook maar enigszins aannemelijk of serieus te nemen is. Dat voegt zeker wel wat toe, het geeft namelijk aan dat die zogeheten "wonderen" uit de islam in dezelfde categorie vallen als de wonderen uit de koran of torah of bijbel: namelijk pure menselijke fantasie en wishful thinking.

Dit heeft trouwens niet zozeer met de islam te maken maar met religie in het algemeen. Hoe letterlijker men het neemt, hoe onzinniger.
  woensdag 21 december 2016 @ 13:54:15 #57
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_167497262
quote:
Heb je nu echt niet door dat je vooral selectief aan het lezen bent? :?

Er zijn meerdere post van meerdere mensen die meerdere voorbeelden van de ts weerleggen en het enige waar jij op in gaat zijn de posts die offtopic zijn.

Typisch...en zo zie je maar weer dat mijn opmerking over intellectuele oneerlijkheid niet uit de lucht is gegrepen.

Maar bizar vind ik het wel...juist om het zo aantoonbaar is...in dit geval het selectief lezen.
pi_167497289
Wonder van de islam:

pi_167497391
quote:
Deze voorspelling is helaas nu aan het uitkomen. Jammer, het was best een interessante discussie.
pi_167497438
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 14:01 schreef nanuk het volgende:

[..]

Deze voorspelling is helaas nu aan het uitkomen. Jammer, het was best een interessante discussie.
Sorry, maar wat een timing. Ik heb zelf altijd geloofd in de goede dingen van de islam. Ik ben zelf PvdA-stemmer, ik geloof in het goede in de mens, maar er is nu zo verschrikkelijk veel gebeurd, bij mij is het gewoon over. Ik krijg de kriebels van die baarden en lange jurken. Nee, ik zal nooit PVV stemmen, maar ik vind wel dat we op een punt zijn aangeland dat we moeten onderzoeken dat er waarschijnlijk iets helemaal niet goed zit in de Islam.
pi_167497463
Die vrachtwagen was voor mij de druppel.
pi_167497593
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 14:01 schreef nanuk het volgende:
Jammer, het was best een interessante discussie.
Ach kom, random voorspellingen suggestief interpreteren en dan claimen dat het "wonderen van geloof x" zijn. Die horoscoop onzin hebben we toch al zo vaak gezien. Laten we niet doen alsof het in dit geval ineens wél serieus te nemen viel.
pi_167498335
Deze 'discussie' heeft geen zin. Moslims geloven in die onzin, niet-moslims niet.
  woensdag 21 december 2016 @ 14:56:24 #64
38496 Perrin
pi_167498367
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 14:53 schreef Jigzoz het volgende:
Deze 'discussie' heeft geen zin. Moslims geloven in die onzin, niet-moslims niet.
Daarmee kan het "L"-gedeelte van dit forum wel dicht :P
pi_167498390
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 14:56 schreef Perrin het volgende:

[..]

Daarmee kan het "L"-gedeelte van dit forum wel dicht :P
Neuh. Er zijn zat levensbeschouwelijke kwesties waar wel discussie over mogelijk is, maar dit heeft eigenlijk geen andere mogelijkheden dan 'wat een wonder'/'wat een onzin'.
  woensdag 21 december 2016 @ 14:59:22 #66
38496 Perrin
pi_167498427
Ik vind het iig onbegrijpelijk dat mensen dit soort dingen als 'wonderen' kunnen interpreteren.
pi_167498467
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 14:59 schreef Perrin het volgende:
Ik vind het iig onbegrijpelijk dat mensen dit soort dingen als 'wonderen' kunnen interpreteren.
Natuurlijk. Je bent geen moslim. Je snapt waarschijnlijk ook niet wat er nou zo barmhartig is aan Allah of hoe moslims het voor elkaar krijgen om te geloven dat ze Mohammed toch echt niet aanbidden.
  woensdag 21 december 2016 @ 15:02:05 #68
38496 Perrin
pi_167498472
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 15:01 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Natuurlijk. Je bent geen moslim. Je snapt waarschijnlijk ook niet wat er nou zo barmhartig is aan Allah of hoe moslims het voor elkaar krijgen om te geloven dat ze Mohammed toch echt niet aanbidden.
Correct, vrees ik.
pi_167498739
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 14:53 schreef Jigzoz het volgende:
Ik geloof het ook niet maar daarom is het wel interessant om op een vriendelijke wijze daarover te discuteren.
pi_167498772
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 15:13 schreef nanuk het volgende:

[..]

Ik geloof het ook niet maar daarom is het wel interessant om op een vriendelijke wijze daarover te discuteren.
Nou, wat ik dan wél interessant vind hieraan: hoe denk je hierover te gaan discussiëren?
pi_167498876
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 15:15 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou, wat ik dan wél interessant vind hieraan: hoe denk je hierover te gaan discussiëren?
Uitwisselen van ideeën, wederzijds elkaar overtuigen van eigen gelijk heeft inderdaad geen zin maar daarom kan je wel een mening respecteren. Jij bent vast ook wel overtuigd van iets waar een ander niet in gelooft. Dat hoeft dan toch geen blokkade voor meningsuitwisseling zijn.
pi_167498912
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 15:19 schreef nanuk het volgende:

[..]

Uitwisselen van ideeën, wederzijds elkaar overtuigen van eigen gelijk heeft inderdaad geen zin maar daarom kan je wel een mening respecteren. Jij bent vast ook wel overtuigd van iets waar een ander niet in gelooft. Dat hoeft dan toch geen blokkade voor meningsuitwisseling zijn.
Nou, als ik een topic open over de wonderschone piramidevorm van de aarde, dan wordt dat toch een vrij idiote discussie.

Maar goed, doe je ding, ik lees wel mee.
pi_167500129
quote:

Helaas
Het is ze weer gelukt
pi_167500507
In "Sahih Tirmidhi", 2185 - is overgeleverd dat de Profeet zei:

يكون في آخر هذه الأمة خسف
Tegen het einde van deze natie zal (de aarde dingen) inslikken (zinkgaten)."

(Albani heeft het Sahih verklaard).

woensdag 21 december 2016 @ 16:25:54 #75
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_167500509
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 16:09 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Helaas
Het is ze weer gelukt
Maar er viel toch al niets te discussiëren. Gewoon een dumptopic voor uit de lucht gegrepen fabeltjes..
pi_167500534
haha klootzak nu kan niemand jahilia claimen en denken weg te komen yek
pi_167500546
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 16:25 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Maar er viel toch al niets te discussiëren. Gewoon een dumptopic voor uit de lucht gegrepen fabeltjes..
Ze hadden bijv ook kunnen proberen te weerleggen .
pi_167500568
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 16:26 schreef Drug het volgende:
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 16:26 schreef Drug het volgende:
8-)
pi_167500589
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 16:27 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Ik denk dat dit een beetje het paard achter het wagen spannen is.
Conscience do cost.
  woensdag 21 december 2016 @ 16:33:07 #80
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_167500702
quote:

[..]

Hoe groot is de kans dat jij gaat inzien "oh, dit is inderdaad wel erg ongeloofwaardig".. Je gaat alles proberen te bewijzen over een onderwerp waar je van kleins af aan al mee gehersenspoeld bent en wat voor jou dus gewoon feiten zijn.
  woensdag 21 december 2016 @ 16:33:52 #81
293652 Habbezak
"I pity the fool"
pi_167500721
Dit soort krampachtig 'zoeken' naar bevestiging van je ridicule sprookje vind ik echt een beetje eng.
Dit is gewoon je hebt vage uitspraak A en gaat dan iets zoeken B wat aan uitspraak A gekoppeld kan worden.
I wonder what it's all about
pi_167500725
Maar PSVCL, wat denk jij van de mogelijkheid dat de islam onwaar is? Beschouw je dat als een reële optie? Zou dat eventueel zo kunnen zijn?
pi_167500741
De gebouwen van Makkah zouden hoger worden dan haar bergen:

En er is overgeleverd in "Al-Musannaf":

إذا رأيت بنيان مكة يطاول جبالها فاعلم أن الأمر قد أظلك
]"Als je ziet dat de gebouwen van de Heilige Stad Makkah hoger zijn gebouwd dan haar bergen, weet dan dat de komst van (het Uur) nabij is".[/B] (Ibn Abi Shaybah in "Al-Musannaf" 14306)

وأن ترى الحفاة العراة العالة رعاء الشاء يتطاولون في البنيان
"En wanneer je ziet dat op blote voeten lopende, naakte en behoeftige schapenhoeders wedijveren in het bouwen van hoge gebouwen!"[/B] ["Sahih Muslim", 431].

pi_167500758
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 16:34 schreef Terra-jin het volgende:
Maar PSVCL, wat denk jij van de mogelijkheid dat de islam onwaar is? Beschouw je dat als een reële optie? Zou dat eventueel zo kunnen zijn?
Nee.
Ik heb het als waarheid geaccepteerd.
  woensdag 21 december 2016 @ 16:36:27 #85
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_167500785
Niet meer te redden :N
  woensdag 21 december 2016 @ 16:41:59 #86
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_167500904
quote:

[..]

Godver zeg...ga dan eens in op de posts die _wel deglijke_ op je claims ingaan.

Om het verwijt van borstklopperij te voorkomen is de onderstaande post over het debunken van je claim dat oceanen niet mixen al genoeg reden om te reageren...maarnee in plaats daarvan negeer je de post, want echt eens de uitdaging aan gaan is weer te veel gevraagd. Typisch. :|

F&L / Wonderen van Islam (nieuwe tekenen van laatste Uur)

En de link die fokschaap dus in zijn post stopte...in het geval datbje die selectief niet leest...

http://captaindisguise.bl(...)-claim-debunked.html
pi_167501000
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 16:35 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Nee.
Dat maakt het voor ons lastig om je te doen inzien dat de islam immorele onzin is. Wie weet waag ik later nog wel 'n poging.
  woensdag 21 december 2016 @ 16:50:14 #88
38496 Perrin
pi_167501120
Selectief shoppen in feiten uit het heden om selectief geshopte vage voorspelling-achtige uitspraken uit het verleden tot 'waar' te verklaren is een behoorlijk dubieuze bezigheid iig.

woensdag 21 december 2016 @ 17:13:38 #89
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_167501638
Wat een onzin.
  woensdag 21 december 2016 @ 17:22:32 #90
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_167501801
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 16:35 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Nee.
Dan heeft het natuurlijk weinig zin. Als jij alleen maare hier dingen wilt laten zien en bij tegenspraak 'lalalala' vingers in de oren doet, dan heeft dit topic sowieso geen zin.
Dat is vaak wel wat vervelend, de ongelijkwaardige discussiepositie: de moslim weet en is in de rol van anderen onderwijzen van de waarheid van wat hij gelooft, en de ander, de niet-moslim wordt zeg maar onderwezen. Andersom is er totaal geen openstaan. De ongelovige kan alleen maar de rol van de volgzame nieuwsgierige leerling innemen.

Dat is simpelweg geen eerlijk vertrekpunt ook.
  woensdag 21 december 2016 @ 17:25:13 #91
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_167501868
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 16:34 schreef PSVCL het volgende:
De gebouwen van Makkah zouden hoger worden dan haar bergen:

En er is overgeleverd in "Al-Musannaf":

إذا رأيت بنيان مكة يطاول جبالها فاعلم أن الأمر قد أظلك
]"Als je ziet dat de gebouwen van de Heilige Stad Makkah hoger zijn gebouwd dan haar bergen, weet dan dat de komst van (het Uur) nabij is".[/B] (Ibn Abi Shaybah in "Al-Musannaf" 14306)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

وأن ترى الحفاة العراة العالة رعاء الشاء يتطاولون في البنيان
"En wanneer je ziet dat op blote voeten lopende, naakte en behoeftige schapenhoeders wedijveren in het bouwen van hoge gebouwen!"[/B] ["Sahih Muslim", 431].

[ afbeelding ]
Bij deze past het in ieder geval te zeggen dat het een zichzelf vervullende profetie is: de mensen in het land die hier wonen, zijn massaal radicaal moslim; die openbaringen zitten hen al eeuwen van generatie op generatie in het hoofd. Nu is er de techniek om 'de profetieën' uit te laten komen, en men gaat aan de slag....
  woensdag 21 december 2016 @ 17:26:02 #92
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_167501884
Dat geldt overigens ook voor de groene cirkels in de woestijn, wat volgens mij agrarische projecten zijn?
pi_167502013
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 08:30 schreef Villas__Rubin het volgende:
Ik kan je met zekerheid zeggen dat dat het niet is. De kracht zit ‘m in de Koran zelf, zoals vaak door moslims gezegd: de "stijl" ervan. De Koran in het Arabisch is heel elegant, de manier waarop het bijv. beelden in je opwekt en hoe het die beelden vervolgens op het juiste moment afwisselt is subliem, de cadans in de verzen heeft bijna iets betoverends. Het kan je echt in een staat van extase brengen of heel diep ontroeren. Bij het aanhoren van de recitatie is er een soort van ‘herkenning’ van waarheid, waarmee je ziel resoneert, alsof het iets is wat je allang wist, maar wat al die tijd in je ‘verborgen’ lag of wat je ‘vergeten’ was en het dan weer ‘herinnert’. Of de manier waarop het je steeds vragen stelt, en die dan na een paar verzen steeds (anders) herhaalt, waardoor je blik steeds naar binnen wordt geworpen, alsof het weet dat de antwoorden en waarheid in je zelf besloten liggen en het die je niet hoeft voor te schotelen. In dit en meer ligt de ‘kracht’ van de Koran, niet in die “wetenschappelijke” bevestigingen/verificatie ervan (iets wat pas de afgelopen eeuw populair werd).
De Mekkanen die niet geloofden gingen zover dat ze Mohammed beschuldigde van “tovenarij” met zijn Koran, en stopte hun vingers in hun oren als ze Mohammed de Koran hoorden reciteren, bang om erdoor ‘gehypnotiseerd’ te worden.
pi_167502258
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 17:32 schreef Tevik het volgende:

[..]

Ik kan je met zekerheid zeggen dat dat het niet is. De kracht zit ‘m in de Koran zelf, zoals vaak door moslims gezegd: de "stijl" ervan. De Koran in het Arabisch is heel elegant, de manier waarop het bijv. beelden in je opwekt en hoe het die beelden vervolgens op het juiste moment afwisselt is subliem, de cadans in de verzen heeft bijna iets betoverends. Het kan je echt in een staat van extase brengen of heel diep ontroeren. Bij het aanhoren van de recitatie is er een soort van ‘herkenning’ van waarheid, waarmee je ziel resoneert, alsof het iets is wat je allang wist, maar wat al die tijd in je ‘verborgen’ lag of wat je ‘vergeten’ was en het dan weer ‘herinnert’. Of de manier waarop het je steeds vragen stelt, en die dan na een paar verzen steeds (anders) herhaalt, waardoor je blik steeds naar binnen wordt geworpen, alsof het weet dat de antwoorden en waarheid in je zelf besloten liggen en het die je niet hoeft voor te schotelen. In dit en meer ligt de ‘kracht’ van de Koran, niet in die “wetenschappelijke” bevestigingen/verificatie ervan (iets wat pas de afgelopen eeuw populair werd).
De Mekkanen die niet geloofden gingen zover dat ze Mohammed beschuldigde van “tovenarij” met zijn Koran, en stopte hun vingers in hun oren als ze Mohammed de Koran hoorden reciteren, bang om erdoor ‘gehypnotiseerd’ te worden.
Jij bent moslim, begrijp ik?

Dit komt namelijk op hetzelfde neer als wat TS doet. Voor moslims zal dat ongetwijfeld heel wonderbaarlijk zijn allemaal, maar voor niet-moslims is het onzin. De Koran klinkt zo mooi? Nou, niet voor een niet-moslim. Daarvoor zou je net zo goed een Arabische krant kunnen reciteren.
  woensdag 21 december 2016 @ 17:46:06 #95
38496 Perrin
pi_167502292
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 17:44 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dit komt namelijk op hetzelfde neer als wat TS doet. Voor moslims zal dat ongetwijfeld heel wonderbaarlijk zijn allemaal, maar voor niet-moslims is het onzin. De Koran klinkt zo mooi? Nou, niet voor een niet-moslim. Daarvoor zou je net zo goed een Arabische krant kunnen reciteren.
Voor een groot deel omdat ze het ook niet verstaan natuurlijk :P

Wat betreft emotionele indruk die boeken kunnen achterlaten: ik vind hetzelfde bijvoorbeeld van Tolkien's boeken. Prachtige schrijfstijl, roept indrukwekkende beelden bij me op.

Disclaimer: ik geloof niet in elfjes of dwergen.
pi_167502334
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 17:46 schreef Perrin het volgende:

[..]

Voor een groot deel omdat ze het ook niet verstaan natuurlijk :P
De meeste moslims verstaan het ook niet. De meeste moslims hebben de Koran zelfs nog nooit gelezen. Dat is dan ook vrij lastig als je geen Arabisch spreekt en er heilig van overtuigd bent dat de Koran onvertaald gelezen dient te worden.
pi_167502648
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 17:32 schreef Tevik het volgende:

[..]

Het is gewoon een kloteboek dat vol staat met leugens en oproepen tot geweld.

Net zoals de Bijbel, de Thora etc etc.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_167502743
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 17:44 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik plak geen etiket op mezelf, ben meer spiritueel dan religieus.

Ik legde alleen uit wat de kracht van de Koran is, en dat ligt echt niet in wat TS hier post. Het ging dan ook niet om hoe niet-moslims ernaar kijken, maar hoe moslims ernaar kijken, ik reageerde namelijk op iemand die dacht dat 'moslims' hun overtuiging/kracht haalde uit wat TS hier plaatst, wat gewoon niet zo is.
pi_167502768
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 18:05 schreef Tevik het volgende:

[..]

Ik plak geen etiket op mezelf, ben meer spiritueel dan religieus.

Ik legde alleen uit wat de kracht van de Koran is, en dat ligt echt niet in wat TS hier post. Het ging dan ook niet om hoe niet-moslims ernaar kijken, maar hoe moslims ernaar kijken, ik reageerde namelijk op iemand die dacht dat 'moslims' hun overtuiging/kracht haalde uit wat TS hier plaatst, wat gewoon niet zo is.
O, maar dat moslims dat allemaal echt geloven neem ik direct aan hoor.
pi_167502958
Farao's lichaam is bewaard is nog een pareltje

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')