Nee, mensen hebben dat geschreven, pas veel later.quote:
Wat zegt GOOGLE TRANSLATE mij, dat is geen enkel bewijs dat dat destijds is opgeschreven en niet pas veel later.quote:GOOGLE TRANSLATE, als je mij niet gelooft:
Ja man ,Ik zal morgen meer plaatsen.quote:Op woensdag 21 december 2016 00:41 schreef 6star6lord6 het volgende:
Wel opmerkelijk. Ik hoop niet dat pvv'ers dit topic gaan verpesten.
Heb je nog meer van zulke dingen?
quote:Op woensdag 21 december 2016 00:37 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:
Waar is die 'splitsing van de zee' overigens?
Hoi heeft ook een wetenschappelijke oorzaak en dat is woestijnvorming door uitputtende landbouw en bos vernietiging in grote delen van arabie gepleegd door arabierenquote:Op woensdag 21 december 2016 00:46 schreef PSVCL het volgende:
Het laatste Uur zal niet aanbreken, tot de landen van de Arabieren weer veranderen in weiden (groen) en rivieren."
Hoi.quote:Op woensdag 21 december 2016 00:41 schreef 6star6lord6 het volgende:
en dat wisten ze 1450 jaar geledenquote:Op woensdag 21 december 2016 00:49 schreef possetje het volgende:
[..]
Hoi heeft ook een wetenschappelijke oorzaak en dat is woestijnvorming door uitputtende landbouw en bos vernietiging in grote delen van arabie gepleegd door arabieren
Hoi bij het woord Profeet moet ik toch al snel aan een paar dingen denkenquote:
Onzinquote:Op woensdag 21 december 2016 00:57 schreef possetje het volgende:
[..]
Hoi bij het woord Profeet moet ik toch al snel aan een paar dingen denken
Een : is mannelijk woord, en dat zie je in veel oude boeken dat profeten zelden vrouwen zijn, die zouden dan geen profeet kunnen zijn omdat vrouwen niet na kunnen zouden denken, beetje ouderwets dus
ja en dan ook : mensen die bijv heel de tijd de naam van Jezus noemen is ook irritant, hoor liever : ik ons oude boek staat geschreven.
en je hoort ook heel de tijd : mohamed was de enigste echte profeet, en je hoort zelden tegenwoordig : jezus is de enige echte profeet, want doorsnee blanken hebben zich allang verdiept in meerdere religies, bijv ook Boedhisme
bulllquote:Op woensdag 21 december 2016 00:59 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Onzin
En alle profeten zijn even geliefd binnen de Islam
(Jezus,Mozes,Noah etc etc)
Zou het juist niet andersom kunnen zijn? Dat ze nu dat woord voor schotels gebruiken omdat het in de koran stond.quote:Op woensdag 21 december 2016 00:29 schreef PSVCL het volgende:
Het interesante is, de Profeet heeft de woorden voor schotels gebruikt die Arabieren nu ook gebruiken!
ja is best wel toeval dat en schotel de vorm van een bordschotel heeft en al helemaaaaal toevallig dat ze dan ook een schotel een schotel noemen!quote:Op woensdag 21 december 2016 01:02 schreef Woelwater het volgende:
Zou het juist niet andersom kunnen zijn? Dat ze nu dat woord voor schotels gebruiken omdat het in de koran stond.
Het staat niet in de Koran..quote:Op woensdag 21 december 2016 01:02 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Zou het juist niet andersom kunnen zijn? Dat ze nu dat woord voor schotels gebruiken omdat het in de koran stond.
Ok.. Wil er ook geen verstand van hebben (de bijbel ken ik immers ook niet) maar dat zinnetje viel me op. Verder is het ook niet echt een relevant antwoord. Zou het niet kunnen zijn dat schotels nu zo genoemd worden omdat die profeet die uitspraak heeft gedaan?quote:
best wel ver gezocht maar dan moet je het gaan zoeken in de ( ik weet niet hoe je het spelt ) de arabische etmologie, dus op zoek gaan naar synoniemen in het arabisch voor schotelquote:Op woensdag 21 december 2016 01:08 schreef Woelwater het volgende:
Zou het niet kunnen zijn dat schotels nu zo genoemd worden omdat die profeet die uitspraak heeft gedaan?
Nee, dat een profeet heeft verwezen naar de hedendaagse technologie is niet ver gezochtquote:Op woensdag 21 december 2016 01:11 schreef possetje het volgende:
[..]
best wel ver gezocht maar dan moet je het gaan zoeken in de ( ik weet niet hoe je het spelt ) de arabische etmologie, dus op zoek gaan naar synoniemen in het arabisch voor schotel
ha ik heb ook niet extreem hoge pet op van de islam maar aan de andere kant : waarom zou een science fiction schrijver in 2016 niet een beschrijving kunnen maken van een machine die pas in het jaar 4000 word uitgevonden?quote:Op woensdag 21 december 2016 01:13 schreef Woelwater het volgende:
Nee, dat een profeet heeft verwezen naar de hedendaagse technologie is niet ver gezocht
Diezelfde pet heb ik ook op van de bijbel hoor, niet alleen van de koran.. Er zijn ook van die mensen die jouw toekomst voorspellen, maar die spreken dan ook in van die vage termen dat het op verschillende situaties raakvlakken zou kunnen hebben. Zoiets dus.quote:Op woensdag 21 december 2016 01:15 schreef possetje het volgende:
[..]
ha ik heb ook niet extreem hoge pet op van de islam maar aan de andere kant : waarom zou een science fiction schrijver in 2016 niet een beschrijving kunnen maken van een machine die pas in het jaar 4000 word uitgevonden?
zou best kunnen
Ff uitzoekenquote:Op woensdag 21 december 2016 01:08 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ok.. Wil er ook geen verstand van hebben (de bijbel ken ik immers ook niet) maar dat zinnetje viel me op. Verder is het ook niet echt een relevant antwoord. Zou het niet kunnen zijn dat schotels nu zo genoemd worden omdat die profeet die uitspraak heeft gedaan?
Tsja de jezus kerk heeft in de geschiedenis veel boeken verboden en ook laten verbranden, soms vraag ik me wel eens af of daar toevallig ook heel intressante boeken bij zaten? nou ja we zullen het nooit weten helaas! ( peanutbutter )quote:Op woensdag 21 december 2016 01:08 schreef Woelwater het volgende:
Ok.. Wil er ook geen verstand van hebben (de bijbel ken ik immers ook niet) maar dat zinnetje viel me op. Verder is het ook niet echt een relevant antwoord. Zou het niet kunnen zijn dat schotels nu zo genoemd worden omdat die profeet die uitspraak heeft gedaan?
En de boeken die er nu zijn zijn ook tig keer herschreven, met steeds een kleine aanpassing erin. Ik zie dat als een kringgesprek waarbij de eerste persoon een woord ingefluisterd krijgt, dat doorfluistert en dat de laatste persoon een heel ander woord krijgt te horen.quote:Op woensdag 21 december 2016 01:23 schreef possetje het volgende:
[..]
Tsja de jezus kerk heeft in de geschiedenis veel boeken verboden en ook laten verbranden, soms vraag ik me wel eens af of daar toevallig ook heel intressante boeken bij zaten? nou ja we zullen het nooit weten helaas! ( peanutbutter )
Goed punt. Nou nog een antwoord.quote:Op woensdag 21 december 2016 01:00 schreef possetje het volgende:
[..]
bulll
waar zijn de griekse vrouwelijke goden dan ?
en de keltische?
Er is volgens de monotheïstische religies maar 1 god.quote:Op woensdag 21 december 2016 01:00 schreef possetje het volgende:
[..]
bulll
waar zijn de griekse vrouwelijke goden dan ?
en de keltische?
En dat is een vrouw, toch?quote:Op woensdag 21 december 2016 01:54 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Er is volgens de monotheïstische religies maar 1 god.
Zo heeft de profeet Gene Roddenberry (may he boldly go where no man has gone before) in 1966 al mobiele communicatie voorspeld in de heilige visuele geschriften "Star Trek (The Original Series)"quote:Op woensdag 21 december 2016 01:15 schreef possetje het volgende:
[..]
ha ik heb ook niet extreem hoge pet op van de islam maar aan de andere kant : waarom zou een science fiction schrijver in 2016 niet een beschrijving kunnen maken van een machine die pas in het jaar 4000 word uitgevonden?
zou best kunnen
https://en.wikipedia.org/(...)int_.28artificial.29quote:Lowest point (natural)[edit]
• The lowest known point is Challenger Deep, at the bottom of the Mariana Trench, 11,034 m (36,201 feet) below sea level.[6] Only three humans have reached the bottom of the trench: Jacques Piccard and US Navy Lieutenant Don Walsh in 1960 aboard the bathyscaphe Trieste, and filmmaker James Cameron in 2012 aboard Deepsea Challenger.
• The lowest point underground is more than 2,000 m (6,600 feet) under the Earth's surface. For example, the altitude difference in the Krubera Cave between the entrance and the deepest explored point (its depth) is 2,191 ± 20 m (7,188 ± 66 feet). In 2012, Ukrainian cave diver Gennadiy Samokhin had reached the lowest point, breaking the world record.[7]
• The lowest point on land not covered by liquid water is the valley under Byrd Glacier, which reaches 2,780 m (9,121 feet) below sea level.[8] It is, however, covered by a thick layer of ice. See the extremes on Earth page. See list of places on land with elevations below sea level
• The lowest point on dry land is the shore of the Dead Sea, shared by Palestine, Israel, and Jordan, 418 m (1,371 feet) below sea level. See List of places on land with elevations below sea level
• The closest point to the Earth's centre (~6,353 km (3,948 miles)) is the bottom of the Arctic Ocean (greatest depth 5,450 m (17,881 feet)) near the Geographic North Pole (the bottom of the Mariana Trench is near 6,370 km (3,958 miles) from the centre of the Earth).
http://www.waterencyclopedia.com/Mi-Oc/Ocean-Mixing.htmlquote:Most mixing, however, takes place on larger scales in response to forcing by the wind (in the upper layers), by tides (particularly close to shore or in confined areas or those with rough topography), or by currents. Mixing by winds and tides often results in a surface mixed layer having homogeneous temperature and salinity. This layer may be separated from the water below it by a jump in temperature or salinity, known as a thermocline or pycnocline, respectively. *
Flow in the ocean is not smooth but turbulent, and this increases mixing at the edge of currents by causing eddies to form. Such turbulent mixing can often be seen in rivers immediately downstream of bridges, where the fast water flow is affected by the bridge piers.
http://captaindisguise.bl(...)-claim-debunked.htmlquote:Op woensdag 21 december 2016 00:30 schreef PSVCL het volgende:
Allah zegt in de Qur'an:
مرج البحرين يلتقيان بينهما برزخ لا يبغيان[/SIZE]
[SIZE=4]"Hij heeft de twee zeeën gescheiden, die elkaar ontmoeten.
Daartussen is een versperring geplaatst welke zij niet kunnen passeren."[/SIZE]
[SIZE=1]
(Qur'an 55:19-20)
Dit verbazingwekkende fenomeen heeft te maken met de verschillende densities in het water:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[video=youtube;alTIcksJe9U]https://www.youtube.com/watch?v=alTIcksJe9U&feature=youtu.be[/video]
[video=youtube;KcURwD3zKTY]https://www.youtube.com/watch?v=KcURwD3zKTY[/video]
[ afbeelding ]
Nee, de grote uitdaging ligt niet in het weerleggen van dit soort uitspraken want de uitspraken zijn vaak zo algemeen of vaag dat je altijd wel er iets bij kan vinden (zie bovenstaande post). Wij mensen zijn nou eenmaal goed in patronen herkennen en een beetje schrijver weet daar makkelijk gebruik van te maken.quote:Op woensdag 21 december 2016 08:30 schreef Villas__Rubin het volgende:
Ja, dit is nou hét grote stokpaardje van de Islam... Dit is de reden dat het bekeerlingen heeft en waarom moslims vaak zo diep overtuigd zijn van de waarheid van de Islam. Dus ik ben ook oprecht benieuwd of er hier mensen zijn die dit alles GOED kunnen weerleggen (en geen slappe hap dus).Wie dit onderuit kan schoppen kan de kracht van de Islam wegnemen, dus hier ligt een (grote) uitdaging.
Nee, dat schreef iemand 1450 jaar geleden.quote:Op woensdag 21 december 2016 00:50 schreef PSVCL het volgende:
[..]
en dat wisten ze 1450 jaar geleden
Ja maar volgens polytheïstische religies niet. Wie heeft er nu gelijk?quote:Op woensdag 21 december 2016 01:54 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Er is volgens de monotheïstische religies maar 1 god.
Dat kan toch net zo goed om dat gejengel uit die moskeeën gaan?quote:Op woensdag 21 december 2016 00:29 schreef PSVCL het volgende:
In een andere Hadith waarin de Profeet over de tekenen van het laatste Uur sprak, zei hij:
][SIZE=5]يُعْزَفُ عَلَى رُءُوسِهِمْ بِالْمَعَازِفِ وَالْمُغَنِّيَاتِ
[/SIZE]"Over hun hoofden zal muziek en gezang afspelen."
[SIZE=1]["Ibn Majah", 4020 - Sahih verklaar door Albani].[/SIZE]
Let op de verwoording "over hun hoofden":
pedestrian-headphones-120117.jpg
En ik maar denken dat trans-zijn werd afgekeurd in de moslim gemeenschapquote:Op woensdag 21 december 2016 02:16 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Allah is neither male nor female
https://www.quora.com/Is-Allah-male-or-female
Flikker toch op met je Islam.quote:Op woensdag 21 december 2016 00:29 schreef PSVCL het volgende:
In de Qur'an staat:
[ afbeelding ]
[SIZE=6]غُلِبَتِ الرُّومُ فِي أَدْنَى الْأَرْضِ[/COLOR]
[/SIZE]"De Romeinen zijn verslagen in het [SIZE=3]laagste land[/SIZE]". [30:2-3].
GOOGLE TRANSLATE, als je mij niet gelooft: https://translate.google.(...)84%D8%A3%D8%B1%D8%B6
Romeinen waren verslagen door de Perzen bij de Dode Zee:
"The Dead Sea is the [SIZE=5]lowest spot on earth[/SIZE]". http://www.dead-sea.net/f-cosmetics.htm
Niemand kon dit geweten hebben, want satellieten enz bestonden niet
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er is een Hadith waarin de Profeet tegen Ibn Mas'oed zegt over de tekenen van de laatste Uur:
[SIZE=5]أَنْ تُوَاصَلَ الْأَطْبَاقُ ، وَتُقَاطَعَ الْأَرْحَامُ
[/SIZE]"De schotels zullen communiceren, en de familiebanden zullen verbroken worden."
[SIZE=1]("Tabarani", 10/228 - "Al-Amali", 2/372 - "Mizan Al-I'tidal", 2/258 - er is gesproken over de keten, maar Ibn Kathir zegt dat het veel supporting ketens (shawahid) heeft).
[/SIZE]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het interesante is, de Profeet heeft de woorden voor schotels gebruikt die Arabieren nu ook gebruiken!
En het is ook interesant hoe dit gelinkt werd met familiebanden, want velen juist doordat mensen teveel bezig zijn met schotels hebben ze geen tijd voor elkaar EN omdat ze veel slechte manieren van TV leren
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
In een andere Hadith waarin de Profeet over de tekenen van het laatste Uur sprak, zei hij:
][SIZE=5]يُعْزَفُ عَلَى رُءُوسِهِمْ بِالْمَعَازِفِ وَالْمُغَنِّيَاتِ
[/SIZE]"Over hun hoofden zal muziek en gezang afspelen."
[SIZE=1]["Ibn Majah", 4020 - Sahih verklaar door Albani].[/SIZE]
Let op de verwoording "over hun hoofden":
[ afbeelding ]
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
In de Qur'an staat:
[ afbeelding ]
[SIZE=5]كَلاَّ لَئِنْ لَمْ يَنْتَهِ لَنَسْفَعًا بِالنَّاصِيَةِ ناصِيَةٍ كاذِبَةٍ خاطِئَةٍ
[/SIZE]"Nee, wanneer hij niet ophoudt, zullen Wij hem zeker bij de haren van zijn VOORhoofd grijpen!
Van dat leugenachtige en schuldige VOORhoofd!"(Qur'an 96:15-16).
Waarom noemt Allah de VOORhoofd leugenachtig en schuldig?
Want wetenschap heeft nu bevestigd dat BESLISSINGEN daar worden genomen:
[SIZE=3][COLOR="#FF8C00"]"[SIZE=5]If the brain had a [SIZE=7]White House[/SIZE] it would be here[/SIZE]. It is the true center for command and control in your body. The Frontal Lobe is responsible for functions such as [SIZE=5]reasoning, problem solving, judgment, impulse control[/SIZE]".[/SIZE] http://www.brainhealthandpuzzles.com/brain_parts_function.html
[SIZE=3]
"The executive functions of the frontal lobes involve the ability to recognize future consequences resulting from current actions, [SIZE=5]to choose between good and bad actions [/SIZE](or better and best), override and suppress unacceptable social responses, and determine similarities and differences between things or events. Therefore, it is involved in higher mental functions"[/COLOR][/SIZE] - http://en.wikipedia.org/wiki/Frontal_lobe
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De Profeet zegt:
[SIZE=3]"Als iemand van jullie boos wordt terwijl hij staat, dan moet hij gaan zitten.
Als de boosheid hem verlaat, goed en wel; anders moet hij gaan liggen.”
[/SIZE]
[SIZE=1](Aboe Daawoed, Ahmad, Ibn Hibbaan en Sahieh verklaard door al-Albaani)
[/SIZE]
[ afbeelding ]
[SIZE=5]‘Liggende houding helpt bij verwerken belediging’
[/SIZE]
[SIZE=7]NU.nl[/SIZE] (12 augustus 2009):
[SIZE=4]"Als mensen languit op hun rug liggen, reageert hun brein minder heftig op beledigingen. Dat zou blijken uit een nieuw Amerikaans onderzoek"[/SIZE] ... Bij liggende proefpersonen was het betreffende hersengebied veel minder actief tijdens het experiment. De onderzoekers vermoeden daarom dat een liggende positie mogelijk een kalmerende invloed heeft op de manier waarop het menselijk brein omgaat met emoties.”
http://www.nu.nl/wetensch(...)en-belediging--.html
quote:Op woensdag 21 december 2016 13:01 schreef Sigaartje het volgende:
Flikker toch op met je Islam.
Stelletje doodrijders.
(zeg er dan tenminste bij welk punt dat dan wél is volgens jou!)quote:Op woensdag 21 december 2016 12:59 schreef Romanus het volgende:
De Dode Zee is niet het laagste/diepste punt op aarde.
quote:Op woensdag 21 december 2016 07:36 schreef Moofasah het volgende:
Donder toch op met je schijt islam. De islam kent geen wonderen. De islam kent alleen doem en verderf. Verbieden deze religie!
Schieten niet echt op of zo. Ze boeien niet, zeggen niets en weerleggen helemaal niets. Eigenlijk gewoon een zwaktebod waarmee je de TS en wat ie zegt een soort van gelijk mee geeft.quote:Op woensdag 21 december 2016 11:25 schreef lnloggen het volgende:
[..]
Ja maar volgens polytheïstische religies niet. Wie heeft er nu gelijk?
In de Gospel van het Flying Spaghettimonster staan trouwens zeer opmerkelijke wonderen. Allemaal voorspellingen en profetieën die stuk voor stuk uit zijn gekomen.
Dus het lijkt me toch het meest waarschijnlijk dat het Flying Spaghettimonster de Enige Ware God is.
We zullen allemaal wel te weinig weten van de islam. Maar wat we vooral zien is sadisme, bloedvergieten, moorden en het kapotmaken van onschuldige mensen.quote:Op woensdag 21 december 2016 13:28 schreef Villas__Rubin het volgende:
Ik zie hier op FOK echt vaak een behoorlijk zwakke manier van discussiëren als het om Islam gaat. Het is weinig krachtig, en het zet al helemaal geen zoden aan de dijk voor wat betreft de Islam uitlullen, terwijl dat volgens mij toch voor velen in deze tijd een hele aanlokkelijke uitdaging zou moeten zijn. Is dat om te verhullen dat mensen eigenlijk gewoon geen fuck weten ervan, of heeft de Islam dan tóch te sterke dingen die niet zomaar even te weerleggen zijn?
In ieder geval dit soort reacties:
[..]
[..]
(zeg er dan tenminste bij welk punt dat dan wél is volgens jou!)
[..]
[..]
Schieten niet echt op of zo. Ze boeien niet, zeggen niets en weerleggen helemaal niets. Eigenlijk gewoon een zwaktebod waarmee je de TS en wat ie zegt een soort van gelijk mee geeft.
Nu heb ik zelf hier op 't werk en met nog een hoop te doen even de tijd niet. Maar dit is wel iets waar je de Islam serieus op kan pakken. Want hier leunen ze op. Dit is waar je moet zijn om de Islam iets te doen. Dus grijp je kans dan zal ik zeggen.
Beetje misplaatst om scheldpartijen of beledigingen over één kam te scheren met wat ik postte.quote:Op woensdag 21 december 2016 13:28 schreef Villas__Rubin het volgende:
Schieten niet echt op of zo. Ze boeien niet, zeggen niets en weerleggen helemaal niets. Eigenlijk gewoon een zwaktebod waarmee je de TS en wat ie zegt een soort van gelijk mee geeft.
Heb je nu echt niet door dat je vooral selectief aan het lezen bent?quote:Op woensdag 21 december 2016 13:28 schreef Villas__Rubin het volgende:
Ik zie hier op FOK echt vaak een behoorlijk zwakke manier van discussiëren als het om Islam gaat. Het is weinig krachtig, en het zet al helemaal geen zoden aan de dijk voor wat betreft de Islam uitlullen, terwijl dat volgens mij toch voor velen in deze tijd een hele aanlokkelijke uitdaging zou moeten zijn. Is dat om te verhullen dat mensen eigenlijk gewoon geen fuck weten ervan, of heeft de Islam dan tóch te sterke dingen die niet zomaar even te weerleggen zijn?
Deze voorspelling is helaas nu aan het uitkomen. Jammer, het was best een interessante discussie.quote:Op woensdag 21 december 2016 00:41 schreef 6star6lord6 het volgende:
Sorry, maar wat een timing. Ik heb zelf altijd geloofd in de goede dingen van de islam. Ik ben zelf PvdA-stemmer, ik geloof in het goede in de mens, maar er is nu zo verschrikkelijk veel gebeurd, bij mij is het gewoon over. Ik krijg de kriebels van die baarden en lange jurken. Nee, ik zal nooit PVV stemmen, maar ik vind wel dat we op een punt zijn aangeland dat we moeten onderzoeken dat er waarschijnlijk iets helemaal niet goed zit in de Islam.quote:Op woensdag 21 december 2016 14:01 schreef nanuk het volgende:
[..]
Deze voorspelling is helaas nu aan het uitkomen. Jammer, het was best een interessante discussie.
Ach kom, random voorspellingen suggestief interpreteren en dan claimen dat het "wonderen van geloof x" zijn. Die horoscoop onzin hebben we toch al zo vaak gezien. Laten we niet doen alsof het in dit geval ineens wél serieus te nemen viel.quote:Op woensdag 21 december 2016 14:01 schreef nanuk het volgende:
Jammer, het was best een interessante discussie.
Daarmee kan het "L"-gedeelte van dit forum wel dichtquote:Op woensdag 21 december 2016 14:53 schreef Jigzoz het volgende:
Deze 'discussie' heeft geen zin. Moslims geloven in die onzin, niet-moslims niet.
Neuh. Er zijn zat levensbeschouwelijke kwesties waar wel discussie over mogelijk is, maar dit heeft eigenlijk geen andere mogelijkheden dan 'wat een wonder'/'wat een onzin'.quote:Op woensdag 21 december 2016 14:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daarmee kan het "L"-gedeelte van dit forum wel dicht
Natuurlijk. Je bent geen moslim. Je snapt waarschijnlijk ook niet wat er nou zo barmhartig is aan Allah of hoe moslims het voor elkaar krijgen om te geloven dat ze Mohammed toch echt niet aanbidden.quote:Op woensdag 21 december 2016 14:59 schreef Perrin het volgende:
Ik vind het iig onbegrijpelijk dat mensen dit soort dingen als 'wonderen' kunnen interpreteren.
Correct, vrees ik.quote:Op woensdag 21 december 2016 15:01 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Natuurlijk. Je bent geen moslim. Je snapt waarschijnlijk ook niet wat er nou zo barmhartig is aan Allah of hoe moslims het voor elkaar krijgen om te geloven dat ze Mohammed toch echt niet aanbidden.
Ik geloof het ook niet maar daarom is het wel interessant om op een vriendelijke wijze daarover te discuteren.quote:Op woensdag 21 december 2016 14:53 schreef Jigzoz het volgende:
Deze 'discussie' heeft geen zin. Moslims geloven in die onzin, niet-moslims niet.
Nou, wat ik dan wél interessant vind hieraan: hoe denk je hierover te gaan discussiëren?quote:Op woensdag 21 december 2016 15:13 schreef nanuk het volgende:
[..]
Ik geloof het ook niet maar daarom is het wel interessant om op een vriendelijke wijze daarover te discuteren.
Uitwisselen van ideeën, wederzijds elkaar overtuigen van eigen gelijk heeft inderdaad geen zin maar daarom kan je wel een mening respecteren. Jij bent vast ook wel overtuigd van iets waar een ander niet in gelooft. Dat hoeft dan toch geen blokkade voor meningsuitwisseling zijn.quote:Op woensdag 21 december 2016 15:15 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou, wat ik dan wél interessant vind hieraan: hoe denk je hierover te gaan discussiëren?
Nou, als ik een topic open over de wonderschone piramidevorm van de aarde, dan wordt dat toch een vrij idiote discussie.quote:Op woensdag 21 december 2016 15:19 schreef nanuk het volgende:
[..]
Uitwisselen van ideeën, wederzijds elkaar overtuigen van eigen gelijk heeft inderdaad geen zin maar daarom kan je wel een mening respecteren. Jij bent vast ook wel overtuigd van iets waar een ander niet in gelooft. Dat hoeft dan toch geen blokkade voor meningsuitwisseling zijn.
Helaasquote:Op woensdag 21 december 2016 00:41 schreef 6star6lord6 het volgende:
Maar er viel toch al niets te discussiëren. Gewoon een dumptopic voor uit de lucht gegrepen fabeltjes..quote:
Ze hadden bijv ook kunnen proberen te weerleggen .quote:Op woensdag 21 december 2016 16:25 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Maar er viel toch al niets te discussiëren. Gewoon een dumptopic voor uit de lucht gegrepen fabeltjes..
quote:Op woensdag 21 december 2016 16:26 schreef Drug het volgende:
haha klootzak nu kan niemand jahilia claimen en denken weg te komen yek
quote:Op woensdag 21 december 2016 16:26 schreef Drug het volgende:
haha klootzak nu kan niemand jahilia claimen en denken weg te komen yek
Ik denk dat dit een beetje het paard achter het wagen spannen is.quote:Op woensdag 21 december 2016 16:27 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Ze hadden bijv ook kunnen proberen te weerleggen .
Hoe groot is de kans dat jij gaat inzien "oh, dit is inderdaad wel erg ongeloofwaardig".. Je gaat alles proberen te bewijzen over een onderwerp waar je van kleins af aan al mee gehersenspoeld bent en wat voor jou dus gewoon feiten zijn.quote:Op woensdag 21 december 2016 16:27 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Nee.quote:Op woensdag 21 december 2016 16:34 schreef Terra-jin het volgende:
Maar PSVCL, wat denk jij van de mogelijkheid dat de islam onwaar is? Beschouw je dat als een reële optie? Zou dat eventueel zo kunnen zijn?
Godver zeg...ga dan eens in op de posts die _wel deglijke_ op je claims ingaan.quote:Op woensdag 21 december 2016 16:27 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Dat maakt het voor ons lastig om je te doen inzien dat de islam immorele onzin is. Wie weet waag ik later nog wel 'n poging.quote:Op woensdag 21 december 2016 16:35 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Nee.
Ik heb het als waarheid geaccepteerd.
Dan heeft het natuurlijk weinig zin. Als jij alleen maare hier dingen wilt laten zien en bij tegenspraak 'lalalala' vingers in de oren doet, dan heeft dit topic sowieso geen zin.quote:Op woensdag 21 december 2016 16:35 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Nee.
Ik heb het als waarheid geaccepteerd.
Bij deze past het in ieder geval te zeggen dat het een zichzelf vervullende profetie is: de mensen in het land die hier wonen, zijn massaal radicaal moslim; die openbaringen zitten hen al eeuwen van generatie op generatie in het hoofd. Nu is er de techniek om 'de profetieën' uit te laten komen, en men gaat aan de slag....quote:Op woensdag 21 december 2016 16:34 schreef PSVCL het volgende:
De gebouwen van Makkah zouden hoger worden dan haar bergen:
En er is overgeleverd in "Al-Musannaf":
إذا رأيت بنيان مكة يطاول جبالها فاعلم أن الأمر قد أظلك
]"Als je ziet dat de gebouwen van de Heilige Stad Makkah hoger zijn gebouwd dan haar bergen, weet dan dat de komst van (het Uur) nabij is".[/B] (Ibn Abi Shaybah in "Al-Musannaf" 14306)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
وأن ترى الحفاة العراة العالة رعاء الشاء يتطاولون في البنيان
"En wanneer je ziet dat op blote voeten lopende, naakte en behoeftige schapenhoeders wedijveren in het bouwen van hoge gebouwen!"[/B] ["Sahih Muslim", 431].
[ afbeelding ]
Ik kan je met zekerheid zeggen dat dat het niet is. De kracht zit ‘m in de Koran zelf, zoals vaak door moslims gezegd: de "stijl" ervan. De Koran in het Arabisch is heel elegant, de manier waarop het bijv. beelden in je opwekt en hoe het die beelden vervolgens op het juiste moment afwisselt is subliem, de cadans in de verzen heeft bijna iets betoverends. Het kan je echt in een staat van extase brengen of heel diep ontroeren. Bij het aanhoren van de recitatie is er een soort van ‘herkenning’ van waarheid, waarmee je ziel resoneert, alsof het iets is wat je allang wist, maar wat al die tijd in je ‘verborgen’ lag of wat je ‘vergeten’ was en het dan weer ‘herinnert’. Of de manier waarop het je steeds vragen stelt, en die dan na een paar verzen steeds (anders) herhaalt, waardoor je blik steeds naar binnen wordt geworpen, alsof het weet dat de antwoorden en waarheid in je zelf besloten liggen en het die je niet hoeft voor te schotelen. In dit en meer ligt de ‘kracht’ van de Koran, niet in die “wetenschappelijke” bevestigingen/verificatie ervan (iets wat pas de afgelopen eeuw populair werd).quote:Op woensdag 21 december 2016 08:30 schreef Villas__Rubin het volgende:
Ja, dit is nou hét grote stokpaardje van de Islam... Dit is de reden dat het bekeerlingen heeft en waarom moslims vaak zo diep overtuigd zijn van de waarheid van de Islam. Dus ik ben ook oprecht benieuwd of er hier mensen zijn die dit alles GOED kunnen weerleggen (en geen slappe hap dus).Wie dit onderuit kan schoppen kan de kracht van de Islam wegnemen, dus hier ligt een (grote) uitdaging.
Jij bent moslim, begrijp ik?quote:Op woensdag 21 december 2016 17:32 schreef Tevik het volgende:
[..]
Ik kan je met zekerheid zeggen dat dat het niet is. De kracht zit ‘m in de Koran zelf, zoals vaak door moslims gezegd: de "stijl" ervan. De Koran in het Arabisch is heel elegant, de manier waarop het bijv. beelden in je opwekt en hoe het die beelden vervolgens op het juiste moment afwisselt is subliem, de cadans in de verzen heeft bijna iets betoverends. Het kan je echt in een staat van extase brengen of heel diep ontroeren. Bij het aanhoren van de recitatie is er een soort van ‘herkenning’ van waarheid, waarmee je ziel resoneert, alsof het iets is wat je allang wist, maar wat al die tijd in je ‘verborgen’ lag of wat je ‘vergeten’ was en het dan weer ‘herinnert’. Of de manier waarop het je steeds vragen stelt, en die dan na een paar verzen steeds (anders) herhaalt, waardoor je blik steeds naar binnen wordt geworpen, alsof het weet dat de antwoorden en waarheid in je zelf besloten liggen en het die je niet hoeft voor te schotelen. In dit en meer ligt de ‘kracht’ van de Koran, niet in die “wetenschappelijke” bevestigingen/verificatie ervan (iets wat pas de afgelopen eeuw populair werd).
De Mekkanen die niet geloofden gingen zover dat ze Mohammed beschuldigde van “tovenarij” met zijn Koran, en stopte hun vingers in hun oren als ze Mohammed de Koran hoorden reciteren, bang om erdoor ‘gehypnotiseerd’ te worden.
Voor een groot deel omdat ze het ook niet verstaan natuurlijkquote:Op woensdag 21 december 2016 17:44 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Jij bent moslim, begrijp ik?
Dit komt namelijk op hetzelfde neer als wat TS doet. Voor moslims zal dat ongetwijfeld heel wonderbaarlijk zijn allemaal, maar voor niet-moslims is het onzin. De Koran klinkt zo mooi? Nou, niet voor een niet-moslim. Daarvoor zou je net zo goed een Arabische krant kunnen reciteren.
De meeste moslims verstaan het ook niet. De meeste moslims hebben de Koran zelfs nog nooit gelezen. Dat is dan ook vrij lastig als je geen Arabisch spreekt en er heilig van overtuigd bent dat de Koran onvertaald gelezen dient te worden.quote:Op woensdag 21 december 2016 17:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Voor een groot deel omdat ze het ook niet verstaan natuurlijk
Het is gewoon een kloteboek dat vol staat met leugens en oproepen tot geweld.quote:Op woensdag 21 december 2016 17:32 schreef Tevik het volgende:
[..]
Ik kan je met zekerheid zeggen dat dat het niet is. De kracht zit ‘m in de Koran zelf, zoals vaak door moslims gezegd: de "stijl" ervan. De Koran in het Arabisch is heel elegant, de manier waarop het bijv. beelden in je opwekt en hoe het die beelden vervolgens op het juiste moment afwisselt is subliem, de cadans in de verzen heeft bijna iets betoverends. Het kan je echt in een staat van extase brengen of heel diep ontroeren. Bij het aanhoren van de recitatie is er een soort van ‘herkenning’ van waarheid, waarmee je ziel resoneert, alsof het iets is wat je allang wist, maar wat al die tijd in je ‘verborgen’ lag of wat je ‘vergeten’ was en het dan weer ‘herinnert’. Of de manier waarop het je steeds vragen stelt, en die dan na een paar verzen steeds (anders) herhaalt, waardoor je blik steeds naar binnen wordt geworpen, alsof het weet dat de antwoorden en waarheid in je zelf besloten liggen en het die je niet hoeft voor te schotelen. In dit en meer ligt de ‘kracht’ van de Koran, niet in die “wetenschappelijke” bevestigingen/verificatie ervan (iets wat pas de afgelopen eeuw populair werd).
De Mekkanen die niet geloofden gingen zover dat ze Mohammed beschuldigde van “tovenarij” met zijn Koran, en stopte hun vingers in hun oren als ze Mohammed de Koran hoorden reciteren, bang om erdoor ‘gehypnotiseerd’ te worden.
Ik plak geen etiket op mezelf, ben meer spiritueel dan religieus.quote:Op woensdag 21 december 2016 17:44 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Jij bent moslim, begrijp ik?
Dit komt namelijk op hetzelfde neer als wat TS doet. Voor moslims zal dat ongetwijfeld heel wonderbaarlijk zijn allemaal, maar voor niet-moslims is het onzin. De Koran klinkt zo mooi? Nou, niet voor een niet-moslim. Daarvoor zou je net zo goed een Arabische krant kunnen reciteren.
O, maar dat moslims dat allemaal echt geloven neem ik direct aan hoor.quote:Op woensdag 21 december 2016 18:05 schreef Tevik het volgende:
[..]
Ik plak geen etiket op mezelf, ben meer spiritueel dan religieus.
Ik legde alleen uit wat de kracht van de Koran is, en dat ligt echt niet in wat TS hier post. Het ging dan ook niet om hoe niet-moslims ernaar kijken, maar hoe moslims ernaar kijken, ik reageerde namelijk op iemand die dacht dat 'moslims' hun overtuiging/kracht haalde uit wat TS hier plaatst, wat gewoon niet zo is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |