SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
Lieverd, dat is zo vreselijk normaal!! Je kiest voor een levensveranderend iets,en je weet niet hoe dat uit zal pakken.quote:Op woensdag 28 december 2016 21:00 schreef DonnaRush het volgende:
Jemig Peacefull, wat een schrik. Hopelijk heb je morgen meer duidelijkheid en antwoorden.![]()
Spannende dagen voor jou Nolita. Hopelijk is het raak!
Ik zit zelf op dit moment even in een dipje. Zonder heel labiel of zweverig te klinken (want dat ben ik beide echt niet) zit ik in een soort 'kan ik het allemaal wel' twijfelmodus. Ik wil enorm graag een zwangerschap en baby, dat gevoel is zoooo zoooo sterk. Maar ik vind het zo lastig of ik wel echt klaar ben voor een kind opvoeden, die verantwoordelijkheid, een ouder kind (ik vind de meeste kinderen niet echt leuketc. etc. ). Ik baal ervan. Het gevoel van een zwangerschap wens en baby is zo groot, maar als ik aan alles denk wat erbij komt dan vliegt het me echt aan en ik weet niet of dat normaal is of niet.
M`n vriend zijn gevoel vliegt ook alle kanten op, maar hij is meer bang voor de babytijd haha. Dat heb ik nou weer totaal niet.
Vrouwen. Hormonen. Rotdingen.
Snap ik. En ik wilde niet overkomen als de eerste de beste buurvrouw met 'jaaaa vreselijk maar die-en-die hadden dat ook en TOCH....' maar ik heb bij tegenslag altijd behoefte aan idd succesverhalenquote:Op woensdag 28 december 2016 22:24 schreef Peacefulll het volgende:
Thnx voor alle lieve wensen, zie ook mijn bericht in 'als..' Ben nu te moe om het nog een keer te typen. Morgen hoop ik antwoorden te krijgen en deze ook daadwerkelijk op te slaan in mijn hoofd. Ik merk nu dat ik het telefoongesprek van vanmiddag gewoon kwijt ben. Ook niet zo gek eigenlijk. Manlief gaat mee morgen.
En Thnx Tombola voor het succesverhaal. Heeft niks met ons te maken maar is wel fijn om te lezen of zo.
Kus![]()
Oh en Donna: heel normaal gevoel!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.goed, ik probeer dus een foto van mijn ovulatietesten te uploaden maar volgens mij gaat het niet helemaal goed... Nu voel ik me een nerd. Edit: inmiddels gefikst.
En ik had mobiel een hele post getypt maar toen ik eenmaal mijn foto wilde posten ging het mis.![]()
Ik heb dus volgens mij mijn eisprong gespot. Vind het streepje van dag 12 wat dikker dan dag 13, wat vinden jullie? Ik blijf doortesten iig om eens te kijken hoe dit verloopt. Ben vandaag ook begonnen met tarwekiemolie slikken om eventuele innesteling te bevorderen.
Aloria weer terug... Heb je nog wel wat kunnen doen voor dag 15?Ik hoop dat het snel weer raak is voor jullie!
Nolita, die gedachten had ik ook toen ik bij de Rammelaars zat... En volgens mij reageerde Franny toen zelfs met de wijze woorden dat ze die gedachten zelfs had toen ze al een kind had. Ogen en neus dicht en springen denk ik maar!
[ Bericht 40% gewijzigd door Philomijn op 30-12-2016 15:32:49 ]Dit, dat, alles.
Yes me so stupid.quote:Op vrijdag 30 december 2016 14:11 schreef Missladybug het volgende:
Ik kan je foto niet zien philo.
Even uploaden bij tiny pic en dan de [IMG] link hier neer zetten. Lukt dat?
Ik snap dat je dat zo zou denken. Maar zoals ik al eerder zei: mijn verhaal is vrij 'waterdicht'. Vandaar dat de schok ook zo groot is. Zonder een 'uitstapje tussendoor' van mijn ex of van mij is het onmogelijk dat ik het opgelopen heb. En ik weet wat ik heb gedaan...quote:Op vrijdag 30 december 2016 14:57 schreef Stormqueen het volgende:
Gefeliciteerd peace!
Wat ik me afvraag: ik heb een beetje het gevoel dat je je ex beschuldigt van belazeren... maar hij kan het toch ook ongemerkt hebben gehad? Jij hebt zelf toch ook niet gemerkt dat je het had? En is het zeker dat het van hem komt?
(Niet om te stoken uiteraard. Maar misschien is het beschuldigen niet helemaal terecht en schrikt hij er net zo veel van als jij?)
De pcos kan de positieve testen zeker beïnvloeden. De test meet het lh hormoon en dankzij de pcos is de waarde van dat hormoon sowieso al verhoogd bij jou (en dat was dus ook bij mijquote:Op vrijdag 30 december 2016 16:24 schreef Philomijn het volgende:
Doortesten ga ik sowieso doen.![]()
Ik heb PCOS, dus aan mijn cyclus is geen touw vast te knopen (loopt van 63 tot 140). Dat ik nu aan het testen ben is ook maar een wild guess.Maar kreeg een beetje hoop doordat deze menstruatie redelijk normaal was en ik de test op dag 12 best donker vond.
Ja en vandaar de meestal aanwezige vage streep toch? Had jij dan op een gegeven moment wel een donkerdere streep? Ik kijk gewoon naar het verloop nu.quote:Op vrijdag 30 december 2016 16:58 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
De pcos kan de positieve testen zeker beïnvloeden. De test meet het lh hormoon en dankzij de pcos is de waarde van dat hormoon sowieso al verhoogd bij jou (en dat was dus ook bij mij).
Ik ben er snel mee gestopt, kon er geen touw aan vastknopenquote:Op vrijdag 30 december 2016 17:00 schreef Philomijn het volgende:
Ja en vandaar de meestal aanwezige vage streep toch? Had jij dan op een gegeven moment wel een donkerdere streep? Ik kijk gewoon naar het verloop nu.
Had gekund maar de meeste mensen doen dat alleen wanneer ze verhoogd risico lopen.quote:Op vrijdag 30 december 2016 15:26 schreef Valerie. het volgende:
Je had jezelf ook een keer kunnen laten testen, natuurlijk.
Voor veel mensen geldt dat dat niet gebeurt, al hoort het volgens de verpakking wel. Maar toch stuurden ze mij prima naar de ovulatie hoor (met niet geheel regelmatige cyclus dus erg blij met die dingen, maar ook geen PCO).quote:Op vrijdag 30 december 2016 15:48 schreef Valerie. het volgende:
Bij een positieve ovulatietest hoort de teststreep minimaal even donker als de controlestreep te zijn
Zodra je seks hebt, heb je dat risico.quote:Op vrijdag 30 december 2016 17:46 schreef Elleska het volgende:
[..]
Had gekund maar de meeste mensen doen dat alleen wanneer ze verhoogd risico lopen.
Daarbij toont een standaard soatest (swap of urine) alleen actieve chlamydia aan. Daarmee weet je nog niet of je chlamydia hebt gehad. Dat kan wel worden bekeken met de bloedtest die Peace nu heeft gehad.
Het zal heus niet bij iedereen gebeuren zoals het moet, maar dat zouden uitzonderingen moeten zijn. In ieder geval reden genoeg om door te testen. En als je daarna je ovulatie kan pinpointen met superlichte testen, ook helemaal super.quote:Op vrijdag 30 december 2016 17:50 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Voor veel mensen geldt dat dat niet gebeurt, al hoort het volgens de verpakking wel. Maar toch stuurden ze mij prima naar de ovulatie hoor (met niet geheel regelmatige cyclus dus erg blij met die dingen, maar ook geen PCO).
Eerst dagenlang witte 2e streep, dan tuurstreep, dan 1 of 2 dagen duidelijk zichtbare streep die nog steeds lichter is dan de controlestreep.
Succes weer dames! Wachten is moeilijk!
Wat bedoel je met 'op een manier dat je er iets aan hebt'?quote:Op vrijdag 30 december 2016 18:46 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Zodra je seks hebt, heb je dat risico.
En uiteraard laat je een arts dan testen op een manier dat je er iets aan hebt.
Ja dit. Ik denk dat er weinig mensen zijn die na hun eerste tien jaar lange relatie naar de dokter rennen voor een soa test.quote:Op vrijdag 30 december 2016 19:07 schreef Lemijn het volgende:
Verder heb je natuurlijk helemaal gelijk met de stelling seks = soarisico, maar peacefulll heeft daar geen zak meer aan. Ik neem aan dat je het niet zo bedoelt, maar het klinkt een beetje als 'domoor, laat je dan ook testen terwijl je elkaar eerste was en denkt dat je monogaam bent, JEWEETTOCH'.
mijn ervaring na zo'n 3,5 jaar OUD is dat dat voor minstens zo veel mensen niét geldt als welquote:Op vrijdag 30 december 2016 15:48 schreef Valerie. het volgende:
Bij een positieve ovulatietest hoort de teststreep minimaal even donker als de controlestreep te zijn
jij doet elke 3 maand een soatest voor het geval dat je partner, die je volledig vertrouwt, misschien toch vreemd is gegaan?quote:Op vrijdag 30 december 2016 18:46 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Zodra je seks hebt, heb je dat risico.
En uiteraard laat je een arts dan testen op een manier dat je er iets aan hebt.
ben ik ook benieuwd naarquote:Op vrijdag 30 december 2016 19:02 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'op een manie dat je er iets aan hebt'?
Ja, elke drie maanden! Nee, maar wel voordat ik met mijn nieuwe vriend een feestje ga bouwen, en dan neem ik hem mee.quote:Op vrijdag 30 december 2016 19:24 schreef Elleska het volgende:
[..]
jij doet elke 3 maand een soatest voor het geval dat je partner, die je volledig vertrouwt, misschien toch vreemd is gegaan?
Een test die alle zinvolle dingen meeneemt, en dus geen test zoals zij schreef die alleen actieve chlamydia zoekt.quote:ben ik ook benieuwd naar
De zinnige test die de huisarts doet, is een test naar actieve chlamydia. Bij een man in urine, bij een vrouw meestal met een teststokje waarmee je zelf slijm uit de vagina afneemt. Dat is bewezen de meest zinnige methode, en ook hoe de GGD het doet.quote:Op vrijdag 30 december 2016 19:26 schreef Valerie. het volgende:
Een test die alle zinvolle dingen meeneemt, en dus geen test zoals zij schreef die alleen actieve chlamydia zoekt.
Nou, dan ben ik schijnbaar de enige in heel OUDquote:Op vrijdag 30 december 2016 19:30 schreef Stormqueen het volgende:
Mwah. Ik heb best wat rondgeneukt vroeger en heb toen inderdaad wel een soatest laten doen voor ik zonder tussenlaag met mijn man het bed in dook. Maar in het geval van peacefull zou dat ook niet in me opgekomen zijn hoor
en op dat moment weet je dus nog helemaal niets wat betreft chlamydia. want de chlamydia infectie kan dan alweer over zijn, zeker als de relatie 10jaar! heeft geduurd.quote:Op vrijdag 30 december 2016 19:26 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Ja, elke drie maanden! Nee, maar wel voordat ik met mijn nieuwe vriend een feestje ga bouwen, en dan neem ik hem mee.
en heb jij die test gedaan? die specifieke bloedtest voor chlamydia wordt normaal gesproken gedaan bij bijvoorbeeld uitblijven van een zwangerschap zoals bij peace. dat is geen standaard soatest want dat is voor de behandeling niet belangrijk of je ooit al eens chlamydia hebt gehad, enkel of het op dat moment actief is.quote:Op vrijdag 30 december 2016 19:26 schreef Valerie. het volgende:
Een test die alle zinvolle dingen meeneemt, en dus geen test zoals zij schreef die alleen actieve chlamydia zoekt.
Ik meen mij te herinneren dat ik zelf slijm en bloed heb moeten inleveren. Maar ik wil je best vertellen dat mijn SOA-onderzoekkennis te wensen overlaat hoor, als dat je gelukkig maakt.quote:Op vrijdag 30 december 2016 19:33 schreef Elleska het volgende:
[..]
en op dat moment weet je dus nog helemaal niets wat betreft chlamydia. want de chlamydia infectie kan dan alweer over zijn, zeker als de relatie 10jaar! heeft geduurd.
[..]
en heb jij die test gedaan? een bloedtest voor chlamydia wordt normaal gesproken alleen gedaan bij uitblijven van een zwangerschap zoals bij peace. dat is geen standaard soatest want dat is voor de behandeling niet belangrijk.
klopt, dat laatste, maar ja. Dat maakt de gebakken peren helaas niet minder meer. Laat het in elk geval voor anderen een goede eye-opener zijn want het lijkt me ontieglijk kut om jaren later ineens met zoiets geconfronteerd te wordenquote:Op vrijdag 30 december 2016 19:36 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Ik meen mij te herinneren dat ik zelf slijm en bloed heb moeten inleveren. Maar ik wil je best vertellen dat mijn SOA-onderzoekkennis te wensen overlaat hoor, als dat je gelukkig maakt.
En ik blijf erbij dat zij niet alle schuld bij haar ex kan leggen en wraakplannen aan het smeden is voor hem, zij heeft daar ook haar verantwoordelijkheid in.
met de standaard soa bloedtest wordt getest op hiv, syfilis en hepatitis B. niet of je ooit eens Chlamydia hebt gehad want dat is helemaal niet belangrijk voor de behandeling.quote:Op vrijdag 30 december 2016 19:36 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Ik meen mij te herinneren dat ik zelf slijm en bloed heb moeten inleveren. Maar ik wil je best vertellen dat mijn SOA-onderzoekkennis te wensen overlaat hoor, als dat je gelukkig maakt.
En ik blijf erbij dat zij niet alle schuld bij haar ex kan leggen en wraakplannen aan het smeden is voor hem, zij heeft daar ook haar verantwoordelijkheid in.
Ik wil helemaal geen trap na geven, ik viel er alleen een beetje over dat er zelfs wraakplannen gesmeed worden jegens ex!! alsof zij er zelf niet bij is geweest.quote:Op vrijdag 30 december 2016 19:45 schreef Elleska het volgende:
[..]
met de standaard soa bloedtest wordt getest op hiv, syfilis en hepatitis B. niet of je ooit eens Chlamydia hebt gehad want dat is helemaal niet belangrijk voor de behandeling.
dat je Soa kennis te wensen over laat geeft niet, dat is normaal gesproken ook helemaal niet belangrijk. maar als je iemand een trap na wil geven zorg dan op zijn minst dat je informatie klopt.
Gaat over het algemeen best goed hoor, lief dat je het vraagtquote:Op vrijdag 30 december 2016 15:52 schreef Philomijn het volgende:
Hey twist, hoe is het met jou nu? Kan me voorstellen dat je even geen zin hebt in dit topic.
Ik denk dat t meer gaat om t niet laten testen tussen twee relaties in, dat daar een stukje eigen verantwoordelijkheid ligt.quote:Op zaterdag 31 december 2016 11:55 schreef missbrunette het volgende:
Valerie, hoebedoel je dat zij ook verantwoordelijkheid hebt? Dus als jou man vreemd zou gaan in die 10 jaar dat jullie samen zijn, is het deels jouw schuld![]()
Peace sterkte!
Zoals ik eerder al gezegd heb: maagdelijk onze relatie ingestapt. Bijzonder wel dat er veel mensen vanuit andere topics ineens komen buurten en even hun mening komen delen..quote:Op zaterdag 31 december 2016 13:34 schreef tombolafan het volgende:
Ik snap best dat je woest bent ivm de situatie Peacefull, maar zou er ook geen kans kunnen zijn dat (zoals SQ ook zegt) het via je huidige partner is gekomen? Dan snap ik de reactie van je ex wel op zich (sowieso wel, lijkt me best een schok namelijk).
Anyway, sterkte met alles
SPOILER: DevilsAndDustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop dat ieders kinderwens in 2017 waarheid wordt!Still a little bit of your face I haven't kissed.
Ik had SQ al een DM gestuurd.quote:Op zaterdag 31 december 2016 14:02 schreef Philomijn het volgende:
Dikkenog voor jou Peace. Kun je volgende week bellen voor een afspraak bij de gyn?
Hi DaD, wat sip dat je je hier weer moet melden. Ik hoop voor jou en ook alle anderen op een heel vruchtbaar 2017.Ik zal kijken of ik de OP nog kan aanpassen.
Edit: kan het niet meer aanpassen. Volgende topic of een modje..
meelezers heb je altijd, en soms geven ze fijne antwoorden/adviezen, en soms is het minder leuk om te horen. Neemt niet weg dat volgens mij het grootste deel het vooral heel vervelend voor je vindtquote:Op zaterdag 31 december 2016 13:51 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Zoals ik eerder al gezegd heb: maagdelijk onze relatie ingestapt. Bijzonder wel dat er veel mensen vanuit andere topics ineens komen buurten en even hun mening komen delen..
Ja tuurlijk, zo bedoel ik het ook niet. Juist heel fijn alle uitleg en PM/DM die ik heb gehad van alle meelezers! Met 12 jaar meelezen hier in oud weet ik heel goed dat het niet altijd kusje kroel is en dat hoeft zeker niet. Ook kritische vragen zijn welkom, maar dan moet je je wel eerst goed inlezen en geen opmerkingen maken waar in een eerdere post al antwoord op gegeven is. Stel dan vragen voor verheldering en niet met een veroordeling er al in.quote:Op zaterdag 31 december 2016 14:09 schreef tombolafan het volgende:
[..]
meelezers heb je altijd, en soms geven ze fijne antwoorden/adviezen, en soms is het minder leuk om te horen. Neemt niet weg dat volgens mij het grootste deel het vooral heel vervelend voor je vindt
Zijn er mensen die 16/17 zwangerschapstesten in één keer bestellen?quote:Op zaterdag 31 december 2016 21:18 schreef coccinelle het volgende:
Ovulatietesten of zwangerschapstesten?
er zijn mensen die er 50 ineens bestellen hoorquote:Op zaterdag 31 december 2016 21:19 schreef Messina het volgende:
[..]
Zijn er mensen die 16/17 zwangerschapstesten in één keer bestellen?
Ovulatie uiteraard
Oh.quote:Op zaterdag 31 december 2016 21:26 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
er zijn mensen die er 50 ineens bestellen hoor
()
Precies.. Mini is jarig met Sinterklaas en nou ja, dat is nou eenmaal zoquote:Op zondag 1 januari 2017 17:55 schreef Stormqueen het volgende:
En anders is het ook maar gewoon een verjaardag he.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |