mijn ervaring na zo'n 3,5 jaar OUD is dat dat voor minstens zo veel mensen niét geldt als welquote:Op vrijdag 30 december 2016 15:48 schreef Valerie. het volgende:
Bij een positieve ovulatietest hoort de teststreep minimaal even donker als de controlestreep te zijn
jij doet elke 3 maand een soatest voor het geval dat je partner, die je volledig vertrouwt, misschien toch vreemd is gegaan?quote:Op vrijdag 30 december 2016 18:46 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Zodra je seks hebt, heb je dat risico.
En uiteraard laat je een arts dan testen op een manier dat je er iets aan hebt.
ben ik ook benieuwd naarquote:Op vrijdag 30 december 2016 19:02 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'op een manie dat je er iets aan hebt'?
Ja, elke drie maanden! Nee, maar wel voordat ik met mijn nieuwe vriend een feestje ga bouwen, en dan neem ik hem mee.quote:Op vrijdag 30 december 2016 19:24 schreef Elleska het volgende:
[..]
jij doet elke 3 maand een soatest voor het geval dat je partner, die je volledig vertrouwt, misschien toch vreemd is gegaan?
Een test die alle zinvolle dingen meeneemt, en dus geen test zoals zij schreef die alleen actieve chlamydia zoekt.quote:ben ik ook benieuwd naar
De zinnige test die de huisarts doet, is een test naar actieve chlamydia. Bij een man in urine, bij een vrouw meestal met een teststokje waarmee je zelf slijm uit de vagina afneemt. Dat is bewezen de meest zinnige methode, en ook hoe de GGD het doet.quote:Op vrijdag 30 december 2016 19:26 schreef Valerie. het volgende:
Een test die alle zinvolle dingen meeneemt, en dus geen test zoals zij schreef die alleen actieve chlamydia zoekt.
Nou, dan ben ik schijnbaar de enige in heel OUDquote:Op vrijdag 30 december 2016 19:30 schreef Stormqueen het volgende:
Mwah. Ik heb best wat rondgeneukt vroeger en heb toen inderdaad wel een soatest laten doen voor ik zonder tussenlaag met mijn man het bed in dook. Maar in het geval van peacefull zou dat ook niet in me opgekomen zijn hoor
en op dat moment weet je dus nog helemaal niets wat betreft chlamydia. want de chlamydia infectie kan dan alweer over zijn, zeker als de relatie 10jaar! heeft geduurd.quote:Op vrijdag 30 december 2016 19:26 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Ja, elke drie maanden! Nee, maar wel voordat ik met mijn nieuwe vriend een feestje ga bouwen, en dan neem ik hem mee.
en heb jij die test gedaan? die specifieke bloedtest voor chlamydia wordt normaal gesproken gedaan bij bijvoorbeeld uitblijven van een zwangerschap zoals bij peace. dat is geen standaard soatest want dat is voor de behandeling niet belangrijk of je ooit al eens chlamydia hebt gehad, enkel of het op dat moment actief is.quote:Op vrijdag 30 december 2016 19:26 schreef Valerie. het volgende:
Een test die alle zinvolle dingen meeneemt, en dus geen test zoals zij schreef die alleen actieve chlamydia zoekt.
Ik meen mij te herinneren dat ik zelf slijm en bloed heb moeten inleveren. Maar ik wil je best vertellen dat mijn SOA-onderzoekkennis te wensen overlaat hoor, als dat je gelukkig maakt.quote:Op vrijdag 30 december 2016 19:33 schreef Elleska het volgende:
[..]
en op dat moment weet je dus nog helemaal niets wat betreft chlamydia. want de chlamydia infectie kan dan alweer over zijn, zeker als de relatie 10jaar! heeft geduurd.
[..]
en heb jij die test gedaan? een bloedtest voor chlamydia wordt normaal gesproken alleen gedaan bij uitblijven van een zwangerschap zoals bij peace. dat is geen standaard soatest want dat is voor de behandeling niet belangrijk.
klopt, dat laatste, maar ja. Dat maakt de gebakken peren helaas niet minder meer. Laat het in elk geval voor anderen een goede eye-opener zijn want het lijkt me ontieglijk kut om jaren later ineens met zoiets geconfronteerd te wordenquote:Op vrijdag 30 december 2016 19:36 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Ik meen mij te herinneren dat ik zelf slijm en bloed heb moeten inleveren. Maar ik wil je best vertellen dat mijn SOA-onderzoekkennis te wensen overlaat hoor, als dat je gelukkig maakt.
En ik blijf erbij dat zij niet alle schuld bij haar ex kan leggen en wraakplannen aan het smeden is voor hem, zij heeft daar ook haar verantwoordelijkheid in.
met de standaard soa bloedtest wordt getest op hiv, syfilis en hepatitis B. niet of je ooit eens Chlamydia hebt gehad want dat is helemaal niet belangrijk voor de behandeling.quote:Op vrijdag 30 december 2016 19:36 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Ik meen mij te herinneren dat ik zelf slijm en bloed heb moeten inleveren. Maar ik wil je best vertellen dat mijn SOA-onderzoekkennis te wensen overlaat hoor, als dat je gelukkig maakt.
En ik blijf erbij dat zij niet alle schuld bij haar ex kan leggen en wraakplannen aan het smeden is voor hem, zij heeft daar ook haar verantwoordelijkheid in.
Ik wil helemaal geen trap na geven, ik viel er alleen een beetje over dat er zelfs wraakplannen gesmeed worden jegens ex!! alsof zij er zelf niet bij is geweest.quote:Op vrijdag 30 december 2016 19:45 schreef Elleska het volgende:
[..]
met de standaard soa bloedtest wordt getest op hiv, syfilis en hepatitis B. niet of je ooit eens Chlamydia hebt gehad want dat is helemaal niet belangrijk voor de behandeling.
dat je Soa kennis te wensen over laat geeft niet, dat is normaal gesproken ook helemaal niet belangrijk. maar als je iemand een trap na wil geven zorg dan op zijn minst dat je informatie klopt.
Gaat over het algemeen best goed hoor, lief dat je het vraagtquote:Op vrijdag 30 december 2016 15:52 schreef Philomijn het volgende:
Hey twist, hoe is het met jou nu? Kan me voorstellen dat je even geen zin hebt in dit topic.
Ik denk dat t meer gaat om t niet laten testen tussen twee relaties in, dat daar een stukje eigen verantwoordelijkheid ligt.quote:Op zaterdag 31 december 2016 11:55 schreef missbrunette het volgende:
Valerie, hoebedoel je dat zij ook verantwoordelijkheid hebt? Dus als jou man vreemd zou gaan in die 10 jaar dat jullie samen zijn, is het deels jouw schuld![]()
Peace sterkte!
Zoals ik eerder al gezegd heb: maagdelijk onze relatie ingestapt. Bijzonder wel dat er veel mensen vanuit andere topics ineens komen buurten en even hun mening komen delen..quote:Op zaterdag 31 december 2016 13:34 schreef tombolafan het volgende:
Ik snap best dat je woest bent ivm de situatie Peacefull, maar zou er ook geen kans kunnen zijn dat (zoals SQ ook zegt) het via je huidige partner is gekomen? Dan snap ik de reactie van je ex wel op zich (sowieso wel, lijkt me best een schok namelijk).
Anyway, sterkte met alles
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |