Ik had het wat duidelijker kunnen formuleren.quote:Op maandag 19 december 2016 19:45 schreef DeParo het volgende:
Ongeacht of je gelijk hebt [je bewering is uiterst vaag]. Wij hebben als maatschappij zwart en wit in concepten gemaakt. Het zijn sociale constructen. Op basis daarvan kan je discrimineren. Het hoeft niet iets te zijn dat je daadwerkelijk kan aanraken maar als het in de sociale interacties maar echt is en een rol speelt.
Het is maar net welke label je eraan geeft, je kan ook zeggen dat je mensen discrimineert op basis van hun pigment, kleur klinkt toch wat duidelijker.quote:Op maandag 19 december 2016 19:58 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik had het wat duidelijker kunnen formuleren.
Ik vind het raar dat je op iets kan discrimineren wat eigenlijk niet bestaat. Wit is geen kleur, dus kan ik andere mensen niet discrimineren op 'kleur'. Het is wat anders als ik het over 'die negers' heb, of nog erger; nikkers. Ik noem het dan ook altijd donkere mensen.
Dat is waar.quote:Op maandag 19 december 2016 20:01 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het is maar net welke label je eraan geeft, je kan ook zeggen dat je mensen discrimineert op basis van hun pigment, kleur klinkt toch wat duidelijker.
Racisme hoeft natuurlijk niet een kant op te werken, als je alle blanken wegzet als extreem en onderdrukkend, dan heeft dat inderdaad raciale kenmerken in zich.quote:Op maandag 19 december 2016 20:03 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat is waar.
Maar als je als donker persoon blank associeert met de apartheid in Zuid-Afrika dan is die donkere persoon de racist en niet de blanke.
Precies!quote:Op maandag 19 december 2016 20:05 schreef DeParo het volgende:
[..]
Racisme hoeft natuurlijk niet een kant op te werken, als je alle blanken wegzet als extreem en onderdrukkend, dan heeft dat inderdaad raciale kenmerken in zich.
Waar merk je dit dan?quote:Op maandag 19 december 2016 20:06 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Precies!
Ik vind het behoorlijk racistisch zulke meningen, er wordt net gedaan alsof blanken alleen maar kunnen discrimineren.
Ik erger me al een tijdje aan het zinnetje, 'de boze witman'.quote:
Hangt er maar net vanaf in welke context het woord ' blank ' wordt gebruikt.quote:Op maandag 19 december 2016 20:03 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat is waar.
Maar als je als donker persoon blank associeert met de apartheid in Zuid-Afrika dan is die donkere persoon de racist en niet de blanke.
Nou ik vind dat inderdaad een aardig voorbeeld van een term waar ook wel wat meer over nagedacht mag worden, enigszins denigrerend, te noemen wat dat betreft. Hoe dan ook wat je zegt racisme en discriminatie kunnen verschillende kanten op werken, maar het gaat vaak ook om sociale constructies, en waar mensen binnen een bepaalde context belang aan hecten soms.quote:Op maandag 19 december 2016 20:15 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik erger me al een tijdje aan het zinnetje, 'de boze witman'.
Deze docu is ook een goed voorbeeld:
Die groepen mensen bestaan zeker wel. En die kunnen gediscrimineerd worden op hun uiterlijk of afkomst.quote:Op maandag 19 december 2016 19:58 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik had het wat duidelijker kunnen formuleren.
Ik vind het raar dat je op iets kan discrimineren wat eigenlijk niet bestaat. Wit is geen kleur, dus kan ik andere mensen niet discrimineren op 'kleur'. Het is wat anders als ik het over 'die negers' heb, of nog erger; nikkers. Ik noem het dan ook altijd donkere mensen.
Dus ben je het met me eens?quote:Op maandag 19 december 2016 20:50 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hangt er maar net vanaf in welke context het woord ' blank ' wordt gebruikt.
Zoals jij het formuleert is het generaliserend.
Die mensen hebben dat zelf denk ik ook echt niet in de gaten, maar dat is geen excuus. Ik vind die hele BLM ook een stelletje racisten.quote:Op maandag 19 december 2016 20:54 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nou ik vind dat inderdaad een aardig voorbeeld van een term waar ook wel wat meer over nagedacht mag worden, enigszins denigrerend, te noemen wat dat betreft. Hoe dan ook wat je zegt racisme en discriminatie kunnen verschillende kanten op werken, maar het gaat vaak ook om sociale constructies, en waar mensen binnen een bepaalde context belang aan hecten soms.
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 19 december 2016 20:55 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die groepen mensen bestaan zeker wel. En die kunnen gediscrimineerd worden op hun uiterlijk of afkomst.
Verder vind ik die naampjes wit en zwart nogal hokjesdenken.
Het klopt ook niet.... de huidskleuren van die mensen zijn helemaal niet wit of zwart . De woorden licht en donker zijn exacter.
natuurlijkquote:Op maandag 19 december 2016 19:22 schreef BoneThugss het volgende:
Goedenavond.
''Waar zwart staat mag ook donker gelezen worden, of mensen van kleur, of POC (People of Color). Waar wit staat mag alleen wit gelezen worden. Het woord blank roept associaties op met de apartheid in Zuid Afrika. Tevens heeft het woord blank te positieve betekenissen zoals rein, puur, zuiver, onbezoedeld. Zo willen we witte mensen niet meer noemen. Wereldwijd spreekt men van zwart en wit.
Zwart wordt beschouwd als een politieke kleur en geldt ook voor bruine mensen.''
http://afromagazine.nl/op(...)niet-racistisch-zijn
Het woord blank roept associaties op met de apartheid in Zuid-Afrika. Is de persoon die die associatie maakt niet zelf de grootste racist?
Ik moest lachen.quote:
Nee .... oneens... Het hangt af van de context.quote:
Iedereen discrimineert toch wel eens, al dan niet onbewust. Als je in elkaar geslagen bent door een Marokkaan, dan scheld je hem later misschien uit voor kut Marokkaan. Dat is discriminatie, in zekere zin. Maar dat ligt natuurlijk altijd aan de context dat snap ik ook wel. Ik ben dan ook van mening dat dat hele 'Black Lives Matter' in Amerika zwaar racistisch is.quote:Op maandag 19 december 2016 21:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee .... oneens... Het hangt af van de context.
In zekere contexten kunnen ook blanke mensen het koppelen aan apartheidsdenken.
Zoals jij het formuleerde is het te generaliserend .
Daarnaast kun je van veel mensen ( van allerlei afkomst) de indruk krijgen dat ze denken dat ze helemaal niet kunnen discrimineren of het nooit doen. Misschien is het waar, misschien ook niet.
Ik ken die mensen BLM van Amerika niet. Ik weet niet wat en hoe en in welke context ze spreken.quote:Op maandag 19 december 2016 21:12 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Iedereen discrimineert toch wel eens, al dan niet onbewust. Als je in elkaar geslagen bent door een Marokkaan, dan scheld je hem later misschien uit voor kut Marokkaan. Dat is discriminatie, in zekere zin. Maar dat ligt natuurlijk altijd aan de context dat snap ik ook wel. Ik ben dan ook van mening dat dat hele 'Black Lives Matter' in Amerika zwaar racistisch is.
Maar waar generaliseer ik precies, daar ben ik heel erg benieuwd naar!quote:Op maandag 19 december 2016 21:21 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik ken die mensen BLM van Amerika niet. Ik weet niet wat en hoe en in welke context ze spreken.
Maar gezien je eerdere generalisaties maak je ook met dit de indruk te generaliseren.
bluesdude snapt me welquote:Op maandag 19 december 2016 21:08 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik moest lachen.
Ik heb echt geen idee wat je wil zeggen?
Volgens mij begrijp jij de 'vraag' niet zo goed. Ik ben het in grote lijnen met 'jullie' eens. Ik erger me ook gewoon aan het zinnetje 'de boze witman'. Als ik zou zeggen 'de boze zwarte' is het land te klein. En dat vind ik hypocriet.quote:Op maandag 19 december 2016 21:24 schreef TomLuny het volgende:
[..]
bluesdude snapt me wel
er zijn al drie topics cultureel marxisme
toch heb ik mn best gedaan het kort te stippen, blijkbaar niet gelukt.![]()
nog even terugkomen op zwarten kunnen niet discrimineren.
sommige radicale zwarten hebben die mening inderdaad
en verdedigen dat fel
wrs als je daar specifiek naar gaat zoeken kom je nog een aantal van die artikelen tegen met dezelfde stelling
dat kan, dat ik de vraag niet goed begrijp.quote:Op maandag 19 december 2016 21:26 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp jij de 'vraag' niet zo goed.
Ik ben het in grote lijnen met 'jullie' eens. Ik erger me ook gewoon aan het zinnetje 'de boze witman'. Als ik zou zeggen 'de boze zwarte' is het land te klein. En dat vind ik hypocriet.
Daarbij vind ik het ook gewoon een interessant onderwerp.
misschien dat je mij bedoelt maar dat heb ik nergens zo gesteld noch bedoeldquote:Op maandag 19 december 2016 21:57 schreef AnanYaw het volgende:
Rassen bestaan ook niet, toch bestaat racisme.
Overigens moeten mensen kn deze discussie echt eens kappen met het wat-je-zegt-ben-je-zelf principe. Als je bij de term 'blank' denkt aan apartheid, ben je hooguit overgevoelig. Daar is niks racistisch aan. Als je kleine (of grote) racisische uitingen benoemt ben je niet zelf een racist.
Zelf heb ik weinig met dat termengezeik en ga ik blanken niet 'wit' noemen (daar heb ik associaties van rancune bij, dus dan zal ik wel racist zijn). Eén foutieve kleuraanduiding is meer dan genoeg. Ik zeg dan ook 'donkere mensen' of 'negers'. Toch zou een zekere mate van nadenken over wat je nou zegt veel mensen best goed doen.
Donker en getint zijn eigenlijk geen kleuren. Blank is ook beetje een twijfelgeval. Het ligt zeer dicht in de buurt van beige.quote:Op maandag 19 december 2016 19:22 schreef BoneThugss het volgende:
Hoe kan ik dan iemand discrimineren op zijn huidskleur, het is namelijk geen 'kleur'. Natuurlijk is dit heel simpel gesteld, maar je hebt in mijn ogen geen witte of zwarte mensen. Je hebt blank, donker en getint. Natuurlijk heb je licht getinte mensen en albino's etc etc.
Mijn reactie was op TS zijn OP, maar het ging om die redenering ja.quote:Op maandag 19 december 2016 22:16 schreef TomLuny het volgende:
[..]
misschien dat je mij bedoelt maar dat heb ik nergens zo gesteld noch bedoeld
de vraag was (min of meer) of het gerechtvaardigd is om het woord blank te veranderen in wit want afrikaners noemen zich blanken dus jezelf blank blijven noemen is dan het in stand houden van white power mentaliteit.
toen schreef ik , ja, die mensen die dat op die wijze, op die grond, dat voorstel doen, het veranderen van blank naar wit dus, dat zijn racisten.
nergens heb ik gesteld dat TS een racist is.
kan ook niet want hij stelt dat niet zo, hij stelt juist de vraag erover.
en als iemand/men hier de klus kwijt raakt dan is dat geen wonder
want dat is de hele opzet van de cultuur marxisten, rotzooien met iemands denken
maar dat gebeurt juist, het is het aansmeren van 'de blanke erfschuld en white privileges' wat hier gebeurt.quote:Op maandag 19 december 2016 23:00 schreef AnanYaw het volgende:
[..]
Mijn reactie was op TS zijn OP, maar het ging om die redenering ja.
Dat is simpelweg een foutieve redenering. Er is niks racistisch aan het vermijden van een term omdat deze historisch gezien in racistische context gebruikt werd. Dat is hooguit overgevoelig.
Wat wel racistisch zou zijn als je blanke mensen zou willen onderdrukken of uit de samenleving verwijderen, omdat blanke mensen geassocieerd worden met apartheid of slavernij of whatever.
Die apartheidsredenering is gewoon niet uit te leggen binnen de definitie van de term racisme. Je kunt niet racistisch zijn tegen woorden en het is ook geen racisme jegens blanke mensen omdat het niet de groep mensen is die op een bepaalde manier behandeld of bekeken wordt, maar de term die deze groep mensen beschrijft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.shift-knop defekt
quote:Op maandag 19 december 2016 23:49 schreef TomLuny het volgende:
[..]
maar dat gebeurt juist, het is het aansmeren van 'de blanke erfschuld en white privileges' wat hier gebeurt.
het richt zich niet op gelijkstellen van groepen, het gaat om het omdraaien van rollen.
het is dus geen onderdrukking met geld of wapens, maar met woorden.
kan zijn dat ik een paar dingen heb gemist want ik klik vanavond de video's niet aan
maar neem de tekst bijvoorbeeld :
- Zwarte mensen kunnen niet racistisch zijn
- Eigenlijk is er maar één ras, de mens, maar in de praktijk wordt en werd onderscheid gemaakt.
- Het verschil tussen discriminatie en racisme
- Kortom:
- Racisme is dat je bewust of onbewust onderscheid maakt en onderdrukt op grond van huidskleur.
- Racisme is dat je mensen op grond van hun huidskleur bewust of onbewust als inferieur beschouwd.
- Racisme is dat je mensen op grond van hun huidskleur niet dezelfde rechten toekent.
- Racisme is als de mening van een groep mensen op grond van hun huidskleur niet van belang wordt geacht.
Dat is waarom witte mensen niet racistisch bejegend kunnen worden en zwarte mensen geen racisten kunnen zijn. Witte mensen zijn namelijk nooit onderdrukt op grond van hun huidskleur.
Witte mensen kunnen wel gediscrimineerd worden. Ook dat is problematisch en kan een negatieve invloed op het persoonlijke leven hebben. Maar racisme is een graadje erger en komt neer op dubbele discriminatie en driedubbel als het gepaard gaat met homofobie en seksisme naar zwarte lesbische en zwarte homoseksuele mannen toe. Ook zwarte transgender mannen/vrouwen kampen daarmee.
- Witte mensen kunnen dus gediscrimineerd worden, maar kunnen niet racistisch bejegend worden.
- Als witte mensen worden uitgescholden voor ‘Kaaskop’ e.d. is dat hoogstens vervelend. Dat is discriminatie maar het heeft verder geen invloed op hun leven.
http://afromagazine.nl/op(...)niet-racistisch-zijn
racisme bestaat dus niet want er is maar één ras, de homo sapiens
maar racisme blijft toch bestaan want blanken doen dat al eeuwen
zwarten kunnen geen racist zijn want die werden juist geracisteerd
en ga zo maar verder
het is spaghetti brei met een blobber halve fles ketchup erop
ga je daarin mee met die kluwen dan raak je verstrikt, je gaat twijfelen aan wat nog echt is, je vertrouwt je wereldbeeld niet meer, en voor je het weet ga je het ineens leuk vinden om make-up op te doen of in rokjes te demonstrerenNiks van wat jij in deze post benpemt heeft iets te maken met de reden om ds term wit boven blank te verkiezen, dusvik mis de relevantie. Overigens staat het ook bol van redeneerfouten dat wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zoiets schreef ik al, vergeef me de redeneerfouten want dat is juist de bedoeling van dit soort artikelen.quote:Op maandag 19 december 2016 23:59 schreef AnanYaw het volgende:
[..]
Niks van wat jij in deze post benoemt heeft iets te maken met de reden om ds term wit boven blank te verkiezen, dus ik mis de relevantie. Overigens staat het ook bol van redeneerfouten dat wel.
Nou ja, je moet je niet vergissen he, heb je hun sites wel eens bekeken? De excessen in de media moet je soms even links laten liggen.quote:Op maandag 19 december 2016 21:02 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Die mensen hebben dat zelf denk ik ook echt niet in de gaten, maar dat is geen excuus. Ik vind die hele BLM ook een stelletje racisten.
Ik bedoelde de redeneerfouten van die persoon die vindt dat zwarte mensen niet racistisch kunnen zijn en zo. Niet jouw fout dus.quote:Op dinsdag 20 december 2016 00:09 schreef TomLuny het volgende:
[..]
zoiets schreef ik al, vergeef me de redeneerfouten want dat is juist de bedoeling van dit soort artikelen.
voor mij is dit een typisch voorbeeld van post-modernisme, critical theory, policor en cultureel marxisme
wat ik geen cultureel marxisme mag noemen want dat bestaat niet, dat is een verzonnen complot.
en dat is dan weer juist omgekeerd met rassen, die bestaan niet maar men mag het wel racisme blijven noemen want dat is een sociale werkelijkheid
sterker nog, het is een juridische werkelijkheid geworden.
en critical theory ken ik niet want dat is extreem complex zeggen ze
dus geen wonder dat het niet meer te volgen is
zie echter wel de uitwerking, zoals hier dus
blijft over wie het eigenlijk in zn hoofd heeft gehaald om blank naar wit te willen veranderen.
volg je die broodkruimeltjes dan kom je bij de heks
oh, sorry, dan had ik je verkeerd begrepenquote:Op dinsdag 20 december 2016 00:56 schreef AnanYaw het volgende:
[..]
Ik bedoelde de redeneerfouten van die persoon die vindt dat zwarte mensen niet racistisch kunnen zijn en zo.
Niet jouw fout dus.
moggequote:Op dinsdag 20 december 2016 00:13 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nou ja, je moet je niet vergissen he, heb je hun sites wel eens bekeken? De excessen in de media moet je soms even links laten liggen.
Black Lives Matter and a History of Islamist Outreach to African Americansquote:Once the dust settled, last week's protest of a Donald Trump rally in Chicago demonstrated a growing nexus between Islamist groups in the United States and the radical leftist "Black Lives Matter" movement.
>>>>
Dat komt omdat jij machtsverhoudingen en historische contexten een beetje lastig vindt.quote:Op maandag 19 december 2016 21:26 schreef BoneThugss het volgende:
Als ik zou zeggen 'de boze zwarte' is het land te klein. En dat vind ik hypocriet.
Tjaa... dat is jouw kronkelredenerilng.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:07 schreef fathank het volgende:
Witte chocola en blanke vla
Twee symbolen die een verachtzaam gedachtengoed representeren
Ik probeer uit hoe het is in de slachtofferrol.quote:Op dinsdag 20 december 2016 12:19 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Tjaa... dat is jouw kronkelredenerilng.
Waarom denk je dat je onzin relevant is ?
Moet het humor zijn dan ?
Kies dan niet die vla-grap. Die is zo oubollig.quote:Op dinsdag 20 december 2016 12:23 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik probeer uit hoe het is in de slachtofferrol.
Maar het bevalt me nog niet zo goed. Moet nog wat meer oefenen denk ik.
Ik zou het voortaan proberen met white genocide en cultureel marxisme. Die bevalt velen goed.quote:Op dinsdag 20 december 2016 12:23 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik probeer uit hoe het is in de slachtofferrol.
Maar het bevalt me nog niet zo goed. Moet nog wat meer oefenen denk ik.
quote:
quote:Op maandag 19 december 2016 19:45 schreef DeParo het volgende:
Wij hebben als maatschappij zwart en wit in concepten gemaakt. Het zijn sociale constructen. Op basis daarvan kan je discrimineren. Het hoeft niet iets te zijn dat je daadwerkelijk kan aanraken maar als het in de sociale interacties maar echt is en een rol speelt.
na de holocaust en slavernij en apartheid wilde men af van rassen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 16:56 schreef sirdanilot het volgende:
Op het moment dat je ras simpelweg als irrelevant beschouwt....
Maar helaas gaan we steeds meer in deze Amerikaanse hokjes denken met z'n allen...
https://uitspraken.rechts(...):NL:RBDHA:2016:15014quote:Zijn de uitlatingen op ‘ras’ in de zin van de artikelen 137c en 137d van het Wetboek van Strafrecht?
Bij deze beoordeling stelt de rechtbank het volgende voorop.
De implementatie van het Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van alle vormen van rassendiscriminatie uit 1966 (hierna: het IVUR) heeft ertoe geleid dat in 1971 in het Wetboek van Strafrecht artikel 137c werd aangepast en artikel 137d een volledig nieuwe tekst kreeg.
Kort gezegd kwam het erop neer dat alleen groepen die gekenmerkt werden door ‘ras’, ‘godsdienst’ of ‘levensovertuiging’ (later ook ‘geslacht’, ‘seksuele gerichtheid’ en ‘handicap’) onder de bescherming van deze strafbepalingen vielen.
In de Memorie van Toelichting op het betreffende wetsvoorstel stelt de regering dat het begrip ‘ras’ moet worden uitgelegd naar de kennelijke strekking van artikel 1 van het IVUR.19 In artikel 1, eerste lid, van het IVUR wordt onder “rassendiscriminatie” verstaan elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur op grond van ‘ras’, ‘huidskleur’, ‘afkomst’ of ‘nationale of etnische afstamming’.
Het is aan de rechter om te beoordelen hoe, gegeven deze kenmerken, het begrip ‘ras’ in een concreet geval moet worden geïnterpreteerd. Duidelijk is verder dat de juridische betekenis van het begrip ‘ras’ veel ruimer is dan de betekenis die dit begrip in het Nederlandse spraakgebruik en de wetenschap gewoonlijk heeft.
Dit is een complottheorie....quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:13 schreef TomLuny het volgende:
na de holocaust en slavernij en apartheid wilde men af van rassen.
dus men zocht een hoopje wetenschappers bij elkaar om dat te gaan bewijzen.
biologische wetenschappers werden al gauw weggebonjoerd en enkel de sociaal academici bleven over die het onderwijs wereldwijd met hun visie gingen indoctrineren. (via unesco)
Mensen kunnen in een bepaald tijdsgewricht meer of minder open staan voor bepaalde ideeën en spontaan zelf een idee formuleren . Dat kan wereldwijd zijn, miljarden mensen soms.quote:als het aan mij ligt dan was dat er ook zo uitgekomen, hoppa, er is één ras, de sapiens, en klaar met het gezeur.
Wat schreef je nou eigenlijk ? Nog eens vaagjes de unesco als centrum van een complot noemen?quote:dit is trouwens een hak en tak sprong verhaal
of het een complottheorie is dat weet ik niet. Voor mij is de unesco insteek tamelijk nieuw. Ik had al enige tijd geleden de term unesco-man voorbij zien komen maar ben er nooit verder mee gegaan. Totdat gw vanwege het marokkaanse ras de strop kreeg, en dat was afgelopen vrijdag. Met Wespensteek heb ik daar toen een discussie over gehad. Na verder zoeken heb ik twee dagen geleden er een post over gezet in het cm-topic maar daar werd niet op gereageerd.quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:00 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dit is een complottheorie....
Nu meende ik toch dat biologen en anthropologen niks kunnen met het begrip mensenras.
En dat de overwegende visie is: er is maar 1 mensenras en dat heet homo sapiens.
In het dagelijks spraakgebruik kun je best wel het begrip 'ras' gebruiken,. ook in de betekenis van er zijn meerdere mensenrassen. Maar het is geen wetenschappelijk concept en hoe meer eigenschappen men aan een rasnaampje hangt, hoe meer men het gebruikt , hoe meer stupide hokjesdenken het wordt. Er zijn heel veel hokjes. Het concept van vele etnische omschrijvingen is praktischer dan al die volkeren te proppen in één rascategorie.
zie de bron(nen) en toelichting hierboven svpquote:Mensen kunnen in een bepaald tijdsgewricht meer of minder open staan voor bepaalde ideeën en spontaan zelf een idee formuleren . Dat kan wereldwijd zijn, miljarden mensen soms.
Daar is geen complot voor nodig.
Wat schreef je nou eigenlijk ?
Nog eens vaagjes de unesco als centrum van een complot noemen?
mwa, ik vind dat niet helemaal terecht, holocaust werd in dezelfde zin genoemd als slavernij en apartheid en nu pak jij er slechts eentje uit om te beweren dat de insteek enigzins is zoekgeraakt..quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:02 schreef BoneThugss het volgende:
Zelfs de holocaust komt voorbij.
Dat was niet bepaald de insteek van dit topic. Ik vraag eigenlijk gewoon iets, omdat ik het een interessant onderwerp vindt.
Je adviseert mensen bepaalde andersdenkenden in elkaar te rammen?quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:34 schreef Iwanius het volgende:
Ik heb gisteren een uitgebreid gesprek gehad met studenten van de EUR (Hollanders) en ze op het hart gedrukt zich niet als racistisch of wat dan ook te laten wegzetten door militanten racisten in dit land,ongeacht of het nu een Turk of een Marokkaan is, en vooral niet te verzanden in een discussie met dit soort types want luisteren willen ze niet,redelijk zijn ook niet maar wijken voor de sterke arm is het enige wat ze kennen. M.a.w gewoon fysiek van je afbijten en wel zo dat ze je nooit meer lastig vallen.
De tijd van redelijkheid en begripvol zijn is voorbij tegenover dit soort mensen.
hopelijk vind je deze leuker danquote:Op dinsdag 20 december 2016 21:02 schreef BoneThugss het volgende:
Zelfs de holocaust komt voorbij.
Dat was niet bepaald de insteek van dit topic. Ik vraag eigenlijk gewoon iets, omdat ik het een interessant onderwerp vindt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |