Mogen die geen muziek luisteren?quote:Op zaterdag 7 januari 2017 23:33 schreef Klummie het volgende:
[..]
Idd tyfusvolk, zelfs buschauffeurs doen eraan mee, oortje in ook nog.
Grappigquote:Op zaterdag 7 januari 2017 22:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
We zouden ook naar de film vanavond, ook niet dus. Ik sta op zomertjes, maar deze shit is ook niet begaanbaar op winterbanden, pure ijzel, doe je niks tegen, behalve gewoon lekker niet gaan rijden als het niet hoogst noodzakelijk is.
Hier ook. Amper wat van gemerkt op de weg.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 22:53 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik weet niet eens met wat voor banden ik rijd , maar amper last gehad van gladheid vandaag.
Ik beweer helemaal niks, behalve dat je op keihard ijs domweg geen grip hebt. Misschien met zomerbanden 1% en met winterbanden 3% ofzo, maar dat valt bij mij niet onder 'grip hebben'. Dan is elke bocht die je maakt nog steeds mazzel als hem zonder kleerscheuren haalt.quote:Op zondag 8 januari 2017 11:04 schreef daNpy het volgende:
[..]
Grappig
Als er een filmpje gepost wordt waarin winterbanden vs zomerbanden getest worden, wordt er vaak gezegd "dit is op ijs, dat komt nooit voor, niet eerlijk, ze zouden moeten vergelijk op sneeuw" etc. en nu beweer jij precies het omgekeerde
Gisteren wel met de auto weggeweest, hier in de straat niet gestrooid dus idd erg glad. Ben ook een rondje gelopen en dat kon je ook schaatsen
Wel ff getest wat de auto doet bij remmen met 10km/u, idd alleen maar abs erin.
Een straat verder is wel gestrooid, maar niet veel dus alsnog glad. Wel een stuk minder glad overigens, maar gewoon langzaam gereden. Het dorp uit waren de wegen gelukkig goed begaanbaar.
Ook bij mij kwam er weer zo'n doos met geblokkeerde voorwielen een voorrangsweg opglijden in d'r Ka, dus inderdaad mensen, als je echt vind dat winterbanden niet nodig zijn, blijf dan ook thuis met dit weer
Jammer genoeg hebben veel bestuurders niet zo gek veel kaas gegeten van grip en dat soort dingen. Die gaan rijden onder het motto "ik heb winterbanden, ABS, TC en weet ik wat allemaal meer dus mij kan niets gebeuren."quote:Op zondag 8 januari 2017 14:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik beweer helemaal niks, behalve dat je op keihard ijs domweg geen grip hebt. Misschien met zomerbanden 1% en met winterbanden 3% ofzo, maar dat valt bij mij niet onder 'grip hebben'. Dan is elke bocht die je maakt nog steeds mazzel als hem zonder kleerscheuren haalt.
Als ik wel op winterbanden had gestaan was ik 100% ook niet gaan rijden. oprit, stoep èn de opritstukken inclusief wegdek waren hier één grote spekgladde ijsplaat. Was met zekerheid never nooit de oprit meer opgekomen.
Als je al niet fatsoenlijk kunt lopen moet je niet een stalen jas van anderhalve ton aantrekken en het daarmee gaan proberen, dan ben je gewoon een megeaul.
ik hoop dat ze dat nooit gaan toestaan; dan stop ik per direct als mod van PTAquote:Op zondag 8 januari 2017 15:16 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Jammer genoeg hebben veel bestuurders niet zo gek veel kaas gegeten van grip en dat soort dingen. Die gaan rijden onder het motto "ik heb winterbanden, ABS, TC en weet ik wat allemaal meer dus mij kan niets gebeuren."
Voor rijden met ijzel is er maar 1 type band geschikt en die is in Nederland verboden: de winterband met spikes.
Wat ik zei; hier was het ook een ijsbaan, maar met winterbanden nog wel berijdbaar. Oprit op en af ook geen probleemquote:Op zondag 8 januari 2017 14:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik beweer helemaal niks, behalve dat je op keihard ijs domweg geen grip hebt. Misschien met zomerbanden 1% en met winterbanden 3% ofzo, maar dat valt bij mij niet onder 'grip hebben'. Dan is elke bocht die je maakt nog steeds mazzel als hem zonder kleerscheuren haalt.
Als ik wel op winterbanden had gestaan was ik 100% ook niet gaan rijden. oprit, stoep èn de opritstukken inclusief wegdek waren hier één grote spekgladde ijsplaat. Was met zekerheid never nooit de oprit meer opgekomen.
Als je al niet fatsoenlijk kunt lopen moet je niet een stalen jas van anderhalve ton aantrekken en het daarmee gaan proberen, dan ben je gewoon een megeaul.
Gewoon Nokian's en je kunt prima op ijs weg rijden.quote:Op zondag 8 januari 2017 14:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik beweer helemaal niks, behalve dat je op keihard ijs domweg geen grip hebt. Misschien met zomerbanden 1% en met winterbanden 3% ofzo, maar dat valt bij mij niet onder 'grip hebben'. Dan is elke bocht die je maakt nog steeds mazzel als hem zonder kleerscheuren haalt.
Als ik wel op winterbanden had gestaan was ik 100% ook niet gaan rijden. oprit, stoep èn de opritstukken inclusief wegdek waren hier één grote spekgladde ijsplaat. Was met zekerheid never nooit de oprit meer opgekomen.
Als je al niet fatsoenlijk kunt lopen moet je niet een stalen jas van anderhalve ton aantrekken en het daarmee gaan proberen, dan ben je gewoon een megeaul.
Zinloze winter- versus zomerbanden discussie. Als mensen met zomerbanden gister verplicht hadden moeten thuisblijven dan moeten mensen met winterbanden ook thuisblijven als het zonnig en 10 graden is. Ik ken mensen die er tot in april mee blijven rijden. Feit is dat in de winters zoals we die de afgelopen jaren hadden, dat een winterband in Nederland veelal geen substantiële bijdrage aan grip geeft. Het zijn de uitzonderingen. En dat zijn dan geen dagen zoals gister maar de dagen met sneeuw of vorstdagen. Hoe verder de temperatuur stijgt hoe minder nut het heeft en uiteindelijk is het dus zelfs minder veilig. En dan heb ik het nog niet over het feit dat er ook merken zijn die sowieso al een stuk minder presteren. De ene band is de andere niet.quote:Op zondag 8 januari 2017 16:55 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat ik zei; hier was het ook een ijsbaan, maar met winterbanden nog wel berijdbaar. Oprit op en af ook geen probleem
Ohja, en het siert je weer dat je bijna iedereen voor "megeaul" uitscheld, normaal praten is er schijnbaar niet meer bij.
Inderdaad een zinloze discussie met zulke argumentenquote:Op zondag 8 januari 2017 17:33 schreef alpeko het volgende:
[..]
Zinloze winter- versus zomerbanden discussie. Als mensen met zomerbanden gister verplicht hadden moeten thuisblijven dan moeten mensen met winterbanden ook thuisblijven als het zonnig en 10 graden is.
Ik had gisteravond zo iemand. Heel gek, maar ik had nog iets van 300 meter zicht voordat die clown zijn kermisverlichting begon te voeren. Vervolgens ging hij ook 60 rijden waar 100 mocht, dus de remlichten kwamen er ook nog bij.quote:Op zondag 8 januari 2017 12:39 schreef Cat22 het volgende:
Blijkbaar was de keuze qua verlichting vandaag oogverblindend mistachterlicht of helemaal geen verlichting voeren. Want ik kan nog 100 meter ver zien.
Gewoon even een pit-maneuvre doen bij dat soort types, leren ze van.quote:Op maandag 9 januari 2017 19:10 schreef alpeko het volgende:
Terugkerende ergernis: aso's die hun peuk uit de auto flikkeren. Houd je zooi lekker bij je. Zijn er zelfs bij die het al rijdend doen. Vliegt er opeens een smeulende peuk op je af
quote:Op maandag 9 januari 2017 19:21 schreef Jihawti het volgende:
Mijn meer-dan-irritatie van vandaag: de dikke Mietsiebietsie die op me klapte in de file. Ik gok dat ik mijn nieuwe Skodaatje na twee maanden en vier dagen weer goedendag mag kussen wegens technische total loss
Shit! Waardeloos zegquote:Op maandag 9 januari 2017 19:21 schreef Jihawti het volgende:
Mijn meer-dan-irritatie van vandaag: de dikke Mietsiebietsie die op me klapte in de file. Ik gok dat ik mijn nieuwe Skodaatje na twee maanden en vier dagen weer goedendag mag kussen wegens technische total loss
Ja het lijkt er wel op gelukkig. Misschien beetje last van nek/rug maar dat bekijk ik morgen verder of dat nou hele-dag-achter-de-pc-frontoffice-spelen-pijn is of hele-grote-boem-van-achteren-pijn.quote:
Zeker Gelukkig dit keer wel met eerlijke tegenpartij die meteen zei dat het zijn schuld was en me zelf van de snelweg afloodste i.v.m. veiligheid.quote:
Maar als je iemand zoiets ziet doen bij de auto voor je, dan neem je toch het zekere voor het onzekere en rem je zelf af? Dan zou ik dan doen. Het was je al duidelijk dat ze ervanaf wilde dan is het ook niet meer dan hoffelijk haar ertussen te laten.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 13:25 schreef BigSmurf het volgende:
Lief meisje in je Suzuki Swift. Als je links van blokmarkering rijdt met 90 waar 100, dan betekent je knipperlicht naar rechts aanzetten niet dat je voorrang hebt en hem zomaar naar rechts kan flikkeren. De auto voor me zag je pas in je dode hoek toen je al half van rijstrook wisselde, waarna je verschrikt terugging, en vervolgens dacht je dat ik wel zou remmen voor je en probeerde je het doodleuk nog een keer. Jammerdebammer, dat deed ik niet, en toen moest je weer met een ruk aan je stuur terug.
Ik ga er maar even vanuit dat je Parkinson hebt en niet een klapjosti met het verkeersinzicht van een dooie bent. En dat je er dus niks aan kunt doen dat je vervolgens achter mij als een malle ging lopen seinen met je grootlicht.
Dat wijst mijn inziens toch wel op het "verkeersinzicht van een dooie", zoals hij het zelf zo kleurrijk verwoord. Volgende keer misschien carpoolen met de dame uit de Swift.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 15:12 schreef Frits_Teddy het volgende:
[..]
Maar als je iemand zoiets ziet doen bij de auto voor je, dan neem je toch het zekere voor het onzekere en rem je zelf af? Dan zou ik dan doen. Het was je al duidelijk dat ze ervanaf wilde dan is het ook niet meer dan hoffelijk haar ertussen te laten.
Liever had hij haar zien crashenquote:Op dinsdag 10 januari 2017 15:12 schreef Frits_Teddy het volgende:
[..]
Maar als je iemand zoiets ziet doen bij de auto voor je, dan neem je toch het zekere voor het onzekere en rem je zelf af? Dan zou ik dan doen. Het was je al duidelijk dat ze ervanaf wilde dan is het ook niet meer dan hoffelijk haar ertussen te laten.
Als je vervolgens haar hetzelfde levensgevaarlijke trucje laat uithalen met notabene jou eigen auto dan is jou verkeersinzicht toch weinig beter?quote:Op dinsdag 10 januari 2017 15:20 schreef x3ro het volgende:
[..]
Dat wijst mijn inziens toch wel op het "verkeersinzicht van een dooie", zoals hij het zelf zo kleurrijk verwoord. Volgende keer misschien carpoolen met de dame uit de Swift.
Ik doel erop dat onze grote blauwe vrind enig verkeersinzicht ontbreekt om haar ertussen te latenquote:Op dinsdag 10 januari 2017 15:58 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Als je vervolgens haar hetzelfde levensgevaarlijke trucje laat uithalen met notabene jou eigen auto dan is jou verkeersinzicht toch weinig beter?
Ik zou mijn leven niet willen riskeren voor iemand met het "verkeersinzicht van een dooie", dus geef ik die mooi de ruimte!
Sorry, mijn reactie was ook meer reactie op BigSmurf, dacht dat dat gezien de inhoud wel duidelijk wasquote:Op dinsdag 10 januari 2017 16:01 schreef x3ro het volgende:
[..]
Ik doel erop dat onze grote blauwe vrind enig verkeersinzicht ontbreekt om haar ertussen te laten
Ik vond je reactie al niet stroken met hetgene ik gepost hadquote:Op dinsdag 10 januari 2017 16:16 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Sorry, mijn reactie was ook meer reactie op BigSmurf, dacht dat dat gezien de inhoud wel duidelijk was
Ik heb mijn auto toch echt vorige week maandag laten staan! Ben toen met de fiets naar het werk gegaan en ja ik roep ook dat winterbanden geldverspilling zijn.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 20:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
Toch opvallend: Mensen die het hele jaar door roepen dat ze geen winterbanden nemen maar hun zomerbanden wel helemaal oprijden, want het is nooit koud en als het wel zo is, nemen ze wel een dag de auto niet, maar vandaag dan toch in de auto stappen...
Hoe laat ?quote:Op woensdag 11 januari 2017 18:38 schreef Sounddragon het volgende:
morgen krijgen we vlokkies, dat wordt weer smullen bij de file info.
Nu al zin in de aankomende hysterie.quote:Op woensdag 11 januari 2017 18:38 schreef Sounddragon het volgende:
morgen krijgen we vlokkies, dat wordt weer smullen bij de file info.
Yep ook regelmatig gehad. Of nog erger, het raampje open draaien en je complete asbak omkeren op de snelweg. Komt er in eens zo'n aswolk op je af....quote:Op maandag 9 januari 2017 19:10 schreef alpeko het volgende:
Terugkerende ergernis: aso's die hun peuk uit de auto flikkeren. Houd je zooi lekker bij je. Zijn er zelfs bij die het al rijdend doen. Vliegt er opeens een smeulende peuk op je af
Ja ook bloedirritant. Dat je wat voorzichtiger rijd dat snap ik nog, maar in principe kun je er gewoon langs elkaar heen zonder problemen en hoef je niet de hele weg 30 te gaan rijden of zo.quote:Op maandag 9 januari 2017 20:09 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Onzekere bestuurders, die zo ontzettend voorzichtig rijden op de donkere smalle landweggetjes en dan gaat het nog regenen ook.. Grutjes.
Ergens in de avond volgens het nieuws.quote:
Kan ik mooi mijn één dag oude Michelin zomerrubbers testenquote:Op woensdag 11 januari 2017 19:17 schreef Voszje het volgende:
[..]
Nu al zin in de aankomende hysterie.
quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kan ik mooi mijn één dag oude Michelin zomerrubbers testen
/trolliewollie
Afgelopen weekend was het hier een zodanige ijsbaan voor de deur dat ik weigerde om de auto te pakken. Kon niet eens fatsoenlijk rechtop staan op de 5 meter brede rijbaan hier, en terwijl ik me omdaai om de stoep weer op te glibberen vliegt er een hersenloze langs met 50-60 ofzo.. lang leve de winterbandmongolenquote:Op woensdag 11 januari 2017 20:23 schreef Fer het volgende:
Ik erger mij al vooraf aan de mensen die een aangepaste snelheid verwarren met 0,5 x Vmax omdat er sneeuw in de weilanden langs de weg ligt en de temperatuur 5 graden of hoger is.
En dan bij de eerste de beste bocht of stopkruising alsnog hun maximale gripniveau tarten "we rijden toch langzaam"
Ja hebben we hier in het Westen dus amper. Meestal nachtvorst en een enkele sneeuwbui. Overdag smelt alles zo weer en doet de randstedelijke drukte zijn werk met verspreiden van de pekel. Kun je gerust 50 over de doorgaande stadswegen.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Afgelopen weekend was het hier een zodanige ijsbaan voor de deur dat ik weigerde om de auto te pakken. Kon niet eens fatsoenlijk rechtop staan op de 5 meter brede rijbaan hier, en terwijl ik me omdaai om de stoep weer op te glibberen vliegt er een hersenloze langs met 50-60 ofzo.. lang leve de winterbandmongolen
Ik niet. Je leert je spiegels maar gebruiken en anticiperen. Ze had nog 600 meter om te wisselen, en achter me was het helemaal leeg. Dan ga ik echt niet voor je op de rem.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 15:58 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Als je vervolgens haar hetzelfde levensgevaarlijke trucje laat uithalen met notabene jou eigen auto dan is jou verkeersinzicht toch weinig beter?
Ik zou mijn leven niet willen riskeren voor iemand met het "verkeersinzicht van een dooie", dus geef ik die mooi de ruimte!
Die vinger geven kan mij echt niets schelen. Ik wil zelf graag nog een paar jaar langer blijven leven.quote:Op donderdag 12 januari 2017 01:31 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik niet. Je leert je spiegels maar gebruiken en anticiperen. Ze had nog 600 meter om te wisselen, en achter me was het helemaal leeg. Dan ga ik echt niet voor je op de rem.
Verschil van mening gooi ik het maar op. En misschien m'n grote hoeveelheid kilometers in de randstad elke dag. Dat maakt je niet bepaald "socialer", dat geef ik dan ook wel weer toe. Iets met ze een vinger geven.
Je geeft jezelf de vinger.quote:Op donderdag 12 januari 2017 01:31 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik niet. Je leert je spiegels maar gebruiken en anticiperen. Ze had nog 600 meter om te wisselen, en achter me was het helemaal leeg. Dan ga ik echt niet voor je op de rem.
Verschil van mening gooi ik het maar op. En misschien m'n grote hoeveelheid kilometers in de randstad elke dag. Dat maakt je niet bepaald "socialer", dat geef ik dan ook wel weer toe. Iets met ze een vinger geven.
Gewoon een oude Range Rover met agressieve bullbar rijden zoals ik doe.quote:Op donderdag 12 januari 2017 12:57 schreef Sounddragon het volgende:
Soms laat ik alles en ieder een voor en ben ik de vergeving zelve, maar soms heb ik ook mijn Westerse pet op, en kan iedereen lekker het apelazerus krijgen en zoeken ze het maar lekker uit. :
Ik woon in Nederland en ben maar een gewone loonslaaf die ook nog eens veel kilometers maakt.. dan ga ik faillietquote:Op donderdag 12 januari 2017 13:20 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Gewoon een oude Range Rover met agressieve bullbar rijden zoals ik doe.
Rijdt een heel stuk rustiger omdat mensen gewoon niks durven te doen, snel voorlangs, afsnijden, etc.. het blijft me allemaal bespaard.
Ja eh, wanneer gaan we nou naar Parijs?quote:Op donderdag 12 januari 2017 13:20 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Gewoon een oude Range Rover met agressieve bullbar rijden zoals ik doe.
Rijdt een heel stuk rustiger omdat mensen gewoon niks durven te doen, snel voorlangs, afsnijden, etc.. het blijft me allemaal bespaard.
Ah, best vervelend dat soort mensen ja... Ik werd ook een keer afgesneden door iemand die wilde invoegen....quote:Op dinsdag 10 januari 2017 13:25 schreef BigSmurf het volgende:
Lief meisje in je Suzuki Swift. Als je links van blokmarkering rijdt met 90 waar 100, dan betekent je knipperlicht naar rechts aanzetten niet dat je voorrang hebt en hem zomaar naar rechts kan flikkeren. De auto voor me zag je pas in je dode hoek toen je al half van rijstrook wisselde, waarna je verschrikt terugging, en vervolgens dacht je dat ik wel zou remmen voor je en probeerde je het doodleuk nog een keer. Jammerdebammer, dat deed ik niet, en toen moest je weer met een ruk aan je stuur terug.
Ik ga er maar even vanuit dat je Parkinson hebt en niet een klapjosti met het verkeersinzicht van een dooie bent. En dat je er dus niks aan kunt doen dat je vervolgens achter mij als een malle ging lopen seinen met je grootlicht.
Wanneer de i8 klaar is met zijn winterslaap.quote:Op donderdag 12 januari 2017 14:27 schreef Voszje het volgende:
[..]
Ja eh, wanneer gaan we nou naar Parijs?
Dealquote:Op donderdag 12 januari 2017 15:41 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Wanneer de i8 klaar is met zijn winterslaap.
Lekker, meteen ruimte maken. Krijg je dit soort geintjes van: https://forum.flitsservic(...)5-1350.html#p4295608quote:Op donderdag 12 januari 2017 10:57 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Die vinger geven kan mij echt niets schelen. Ik wil zelf graag nog een paar jaar langer blijven leven.
Als ik dus voor me iemand een bijna-ongeluk zie maken dan zorg ik er zelf voor dat ik daar uit de buurt blijf en dat ik er alles aan doe om zeker te weten dat ik zelf niet bij dat ongeluk betrokken raak.
Heeft niks met vinger geven te maken, heeft niks met opvoeden van andere verkeersdeelnemers te maken, de ENIGE reden dat ik ruimte zou maken is voor mijn eigen veiligheid en de integriteit van mijn eigen auto.
Maar blijkbaar heb jij onbewust een doodswens ofzo
Ik snap niet dat mensen hun eigen veiligheid ondergeschikt stellen aan het "ik heb gelijk" gevoel.
Categorie: "De ander stopt/remt/corrigeert toch wel". Ik had het er toevallig vanmiddag over, de afgelopen dagen eens opzitten letten. Gemiddelde huis-werk-huis rit kan ik 6x mijn auto buiten mijn schuld om TL rijden. Daarbij zijn het de meest uiteen lopende dingen, geen snelheid maken bij invoegen, maar wel bij het eerste blokje ertussen willen, voorrang nemen (korte bocht voor lange bocht, nee joh. Afslaand verkeer op een voorrangsweg voorrang op verkeer dat diezelfde weg over wil steken? Sinds wanneer dan?), niet kijken bij het wisselen van rijstrook, etc.quote:Op donderdag 12 januari 2017 21:56 schreef Ridocar het volgende:
Een algemeen dingetje dat mij ongelooflijk irriteert is de bereidwilligheid van sommige automobilisten om hun gelijk te halen. Sommigen gaan zelfs zo ver dat ze er een aanrijding voor over hebben. Gewoon doorrijden als er verkeer van links komt. Nee, ik geef standaard ook geen invoeghulp (niet omdat ik persé voorrang wil hebben, maar omdat onnodig naar links gaan gevaarlijke situaties kan scheppen), maar als ik zie dat het gevaarlijk wordt dan zal ik toch wel ruimte maken (remmen of naar links sturen).
Ik had het een uurtje of wat terug. Op de A17 begon er eentje expres op het midden te rijden omdat 'ie vond dat ik maar net als hem 50 moet gaan rijden. Toen heb ik maar doorgezet en ben ik gewoon uiterst links gaan inhalen.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 00:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ja, er valt wat wit spul uit de lucht. Nee, het blijft niet liggen op dit tijdstip. Eng is dat niet. Oh, jij vindt van wel en vindt dat je daarom 70 moet rijden op de snelweg. Wellicht helpt het als je voor het instappen even een rondje langs je ruiten doet en de sneeuw eraf veegt. Kan je ook zien wat naast je of in je spiegels gebeurt.
Gewoon de hele auto redelijk sneeuwvrij maken, net zo makkelijk. En de ruiten helemaal sneeuwvrij, uiteraard. Op de rest van de auto kun je een laag sneeuw van 5-10 cm zonder veel moeite een stuk dunner krijgen. Dan heb je ook minder sneeuw die bij jezelf of auto's achter je op de voorruit kan waaien.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 07:52 schreef Gunner het volgende:
... en dan heb je met sneeuw van die oelewappers die hun achterruit niet schoonmaken. En dan ook nog eens een modelletje zonder achterruitenwisser....
Dak en motorkap sneeuwvrij maken, is mijn inziens ook gewoon pure noodzaak. Anders waait alles er af. Leuk als je er achter zit.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 08:01 schreef Light het volgende:
[..]
Gewoon de hele auto redelijk sneeuwvrij maken, net zo makkelijk. En de ruiten helemaal sneeuwvrij, uiteraard. Op de rest van de auto kun je een laag sneeuw van 5-10 cm zonder veel moeite een stuk dunner krijgen. Dan heb je ook minder sneeuw die bij jezelf of auto's achter je op de voorruit kan waaien.
A9 was redelijk zwart, soms witte stukjes en her en der wat slushiepuppy op het wegdek. Ik heb gewoon 130 gereden en werd nog ingehaald. Rondom oprit, bij het Kooimeer en binnen en buiten bebouwde kom paar wat harder doorgeremd of even slinger extra gegeven bij het uitsturen van een bocht, hij deed niets.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 02:04 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik had het een uurtje of wat terug. Op de A17 begon er eentje expres op het midden te rijden omdat 'ie vond dat ik maar net als hem 50 moet gaan rijden. Toen heb ik maar doorgezet en ben ik gewoon uiterst links gaan inhalen.
Fuck off, als je het zo gevaarlijk vindt dan blijf je maar thuis, maar dan ga je geen schoolmeestertje spelen (en zo juíst onnodig gevaarlijk gedrag vertonen).
Uiteindelijk kon ik zonder noemenswaardige problemen 65-70 rijden...
Ik was vanorgen ook daar in de buurt (op de A5) en ik kon daar ook goed doorrijden. Ik had alleen gisterenavond/vannacht een probleem. Rond 22:45 begon het te sneeuwen, de weg veranderde in 2 minuten van zwart naar compleet wit, met bijbehorende gladheid. De belijning was niet meer te zien, en sommigen gingen spontaan 50 rijden, op de rechte stukken waar je gewoon zonder problemen 60-70 kon. Alleen in de bochten was het een beetje spannend.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 08:49 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
A9 was redelijk zwart, soms witte stukjes en her en der wat slushiepuppy op het wegdek. Ik heb gewoon 130 gereden en werd nog ingehaald. Rondom oprit, bij het Kooimeer en binnen en buiten bebouwde kom paar wat harder doorgeremd of even slinger extra gegeven bij het uitsturen van een bocht, hij deed niets.
Zolang je twee zijspiegels hebt, mag je je achterruit zelfs dichtlassen als je wil...quote:Op vrijdag 13 januari 2017 07:52 schreef Gunner het volgende:
... en dan heb je met sneeuw van die oelewappers die hun achterruit niet schoonmaken. En dan ook nog eens een modelletje zonder achterruitenwisser....
Weten ze wel, maar ook dat gaat vaak automatisch tegenwoordig. Helaas zien die sensoren alleen geen slecht zicht maar reageren ze puur op het aantal lumen wat ze binnen krijgen, dus mist is geen reden om verlichting in te schakelen. Mensen zijn tegenwoordig net zo dom als de auto waarin ze rijden.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 11:19 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Zolang je twee zijspiegels hebt, mag je je achterruit zelfs dichtlassen als je wil...
Ik heb meer moeite met de gigantische hoeveelheid mensen die niet meer weten hoe ze hun verlichting moeten gebruiken. Er rijden tegenwoordig zoveel mensen zonder licht op momenten dat je toch echt verlichting nodig hebt. Afgelopen week ook een keer: zwaar mistig overal en ja, het was overdag, maar het leek wel alsof het een goed voornemen was van veel mensen om in 2017 geen verlichting meer te gebruiken...
Als motorrijder heb je de luxe dat je die auto de vinger kan gevenquote:Op vrijdag 13 januari 2017 11:58 schreef Tunafish het volgende:
Ik weet niet wat Rijkswaterstaat allemaal uitspookt, maar de A50 tussen Arnhem en Nijmegen was een ramp. Tot aan Renkum lag de weg er vrij redelijk bij, op de brug over de Rijn begon er een mooi laagje sneeuw te vormen door de vers vallende sneeuw, maar bij Valburg lag gewoon een ijskap waar de Noordpool nog wat van kan leren.
Zal wel te maken hebben met het feit dat de schuivers allemaal in de enorme file stonden, want dat hele traject stond stil. Het leek bij vertrek allemaal nog reuze mee te vallen, maar volgende keer werk ik gewoon thuis
Overigens vind ik het echt bijzonder knap hoe mensen het onder die omstandigheden blijkbaar nog steeds een prima idee vinden om te gaan kleven. Ze zien mij al rustig rijden en al het ijs ontwijken, op sommige momenten zelfs met de voetjes aan de grond, en nog zitten ze op nog geen 3 meter achter me. Wat gaat er dan in je om?
Handig hoor, van die zogenaamd slimme systemen. Net als die Tesla die een witte aanhanger niet kon onderscheiden van de heldere lucht...quote:Op vrijdag 13 januari 2017 11:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Weten ze wel, maar ook dat gaat vaak automatisch tegenwoordig. Helaas zien die sensoren alleen geen slecht zicht maar reageren ze puur op het aantal lumen wat ze binnen krijgen, dus mist is geen reden om verlichting in te schakelen. Mensen zijn tegenwoordig net zo dom als de auto waarin ze rijden.
Ik was tegen 0:00 uur thuis. Toen was er echt nog niets aan de hand. Die centimeter sneeuw ging zonder problemen van de auto af en aan het glijden kreeg ik hem niet. Afrit nam ik met de teller iets onder de 50 ipv gebruikelijke 70, t is toch een redelijk scherpe bocht.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 09:38 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik was vanorgen ook daar in de buurt (op de A5) en ik kon daar ook goed doorrijden. Ik had alleen gisterenavond/vannacht een probleem. Rond 22:45 begon het te sneeuwen, de weg veranderde in 2 minuten van zwart naar compleet wit, met bijbehorende gladheid. De belijning was niet meer te zien, en sommigen gingen spontaan 50 rijden, op de rechte stukken waar je gewoon zonder problemen 60-70 kon. Alleen in de bochten was het een beetje spannend.
En zelfs dan heb je figuren die hun achtermistlamp aanzetten, of hun grootlicht, en eentje zag ik zelfs zonder licht (niet eens dagrijlichten) rijden.
Op dat moment had ik toch liever beide handen even aan het stuurquote:Op vrijdag 13 januari 2017 11:58 schreef Tunafish het volgende:
Ik weet niet wat Rijkswaterstaat allemaal uitspookt, maar de A50 tussen Arnhem en Nijmegen was een ramp. Tot aan Renkum lag de weg er vrij redelijk bij, op de brug over de Rijn begon er een mooi laagje sneeuw te vormen door de vers vallende sneeuw, maar bij Valburg lag gewoon een ijskap waar de Noordpool nog wat van kan leren.
Zal wel te maken hebben met het feit dat de schuivers allemaal in de enorme file stonden, want dat hele traject stond stil. Het leek bij vertrek allemaal nog reuze mee te vallen, maar volgende keer werk ik gewoon thuis
Overigens vind ik het echt bijzonder knap hoe mensen het onder die omstandigheden blijkbaar nog steeds een prima idee vinden om te gaan kleven. Ze zien mij al rustig rijden en al het ijs ontwijken, op sommige momenten zelfs met de voetjes aan de grond, en nog zitten ze op nog geen 3 meter achter me. Wat gaat er dan in je om?
Vandaar dat ik mijn lampen in dit seizoen standaard aan heb. Je vergeet het inderdaad te snel anders.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 13:59 schreef Fer het volgende:
Probleem is als zo,'n sensor bijna perfect werkt, zoals bij mij. Jen die enkele keer met mist+zon er niet aan denkt.
Heb je winter banden?quote:Op vrijdag 13 januari 2017 16:28 schreef Azpilicueta het volgende:
Vandaag voor het eerst een 'ongeluk' gehad. Ik reed een kilometer of 10-15, de auto voor mij stopte voor de rotonde en ik remde ook gelijk af alleen de wielen blokkeerde en ik gleed nog een paar meter door en tikte de auto licht aan. Lekker om de dag mee te beginnen. Hopelijk loopt het met een sisser af want volgens mij is het iemand die gelijk de hele achterzijde wil gaan renoveren. Kwam in ieder geval met een schatting van 800 euro bij de garage .
Vanochtend was er geen schade zichtbaar bij die auto, maar het was ook nog donker. Mijn eigen auto alleen een klein plekje waar wat lak af was op de neus. Een deukje/lak schade geloof ik nog wel maar heb het idee dat ik gelijk voor alles kan betalen aan die achterkant
Daar is een schadeexpert voor en veel schades zijn pas goed zichtbaar in goed licht. Een klein barstje in de bumper is voldoende, die heeft toch een beuk gehad.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 16:28 schreef Azpilicueta het volgende:
Vandaag voor het eerst een 'ongeluk' gehad. Ik reed een kilometer of 10-15, de auto voor mij stopte voor de rotonde en ik remde ook gelijk af alleen de wielen blokkeerde en ik gleed nog een paar meter door en tikte de auto licht aan. Lekker om de dag mee te beginnen. Hopelijk loopt het met een sisser af want volgens mij is het iemand die gelijk de hele achterzijde wil gaan renoveren. Kwam in ieder geval met een schatting van 800 euro bij de garage .
Vanochtend was er geen schade zichtbaar bij die auto, maar het was ook nog donker. Mijn eigen auto alleen een klein plekje waar wat lak af was op de neus. Een deukje/lak schade geloof ik nog wel maar heb het idee dat ik gelijk voor alles kan betalen aan die achterkant
Ik heb gewoon altijd mijn lampen aan, dan heb je dat probleem niet. Zou eigenlijk geen goeie reden kunnen verzinnen om niet met verlichting te rijden.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 13:59 schreef Fer het volgende:
Probleem is als zo,'n sensor bijna perfect werkt, zoals bij mij. Jen die enkele keer met mist+zon er niet aan denkt.
Ik ook niet. Zowel in zomer als winter veel beter zichtbaar.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 19:06 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik heb gewoon altijd mijn lampen aan, dan heb je dat probleem niet. Zou eigenlijk geen goeie reden kunnen verzinnen om niet met verlichting te rijden.
Precies dit.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 19:06 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik heb gewoon altijd mijn lampen aan, dan heb je dat probleem niet. Zou eigenlijk geen goeie reden kunnen verzinnen om niet met verlichting te rijden.
Non-issue want; te weinig afstand, al had ie stalen rupsen.. als je erop zit had je niet genoeg stopafstand voor de situatie..quote:
Xenon lampjes verbruiken zichzelf en zijn duur.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 19:06 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik heb gewoon altijd mijn lampen aan, dan heb je dat probleem niet. Zou eigenlijk geen goeie reden kunnen verzinnen om niet met verlichting te rijden.
Dat heeft mijn rijinstructeur er echt ingestampt lichten aan.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 19:06 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik heb gewoon altijd mijn lampen aan, dan heb je dat probleem niet. Zou eigenlijk geen goeie reden kunnen verzinnen om niet met verlichting te rijden.
Ik heb in 6 jaar tijd nog nooit een kapotte xenon lamp gehad. Halogeen ging wel ieder jaar stuk maar kost geen drol en vervangen kon ik zelf. Dat is tegenwoordig lastiger met de moderne auto's maar dat is natuurlijk geen argument om geen verlichting te voeren. Ook overdag is dat gewoon veel veiliger. Ik voer zelden geen verlichting.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 20:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Xenon lampjes verbruiken zichzelf en zijn duur.
Het feit dat 'ie brandt wil niet zeggen dat de lichtopbrengst nog 100% is.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 21:29 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik heb in 6 jaar tijd nog nooit een kapotte xenon lamp gehad. Halogeen ging wel ieder jaar stuk maar kost geen drol en vervangen kon ik zelf. Dat is tegenwoordig lastiger met de moderne auto's maar dat is natuurlijk geen argument om geen verlichting te voeren. Ook overdag is dat gewoon veel veiliger. Ik voer zelden geen verlichting.
Nog nooit iets van gemerkt en controleerde geregeld de verlichting. Zal ongetwijfeld iets afnemen maar je draagt nu wel een heel bijzondere reden aan om te besparen op verlichting. Veiligheid staat toch zeker boven of je lampje 8 of 10 jaar mee gaat.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 22:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het feit dat 'ie brandt wil niet zeggen dat de lichtopbrengst nog 100% is.
Een band met 4mm profiel is een prima band.
Ik heb geen reden nodig. Als ze niet branden vindt de automatische schakeling dat het niet nodig is en ik blijkbaar ook niet, anders geef ik die knop wel een slinger.. En wat anderen daarvan vinden of denken zal me persoonlijk eigenlijk gewoon een beetje de bout hachelen. Ik hoef me niet te conformeren aan de makken van een ander, ik heb genoeg sores van mijn eigen autismen .quote:Op vrijdag 13 januari 2017 22:21 schreef alpeko het volgende:
[..]
Nog nooit iets van gemerkt en controleerde geregeld de verlichting. Zal ongetwijfeld iets afnemen maar je draagt nu wel een heel bijzondere reden aan om te besparen op verlichting. Veiligheid staat toch zeker boven of je lampje 8 of 10 jaar mee gaat.
Ja, en van autorijden slijt je auto. Je punt is?quote:Op vrijdag 13 januari 2017 20:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Xenon lampjes verbruiken zichzelf en zijn duur.
Dat als je lang met je banden wilt doen, je niet als een wezenloze over rotondes en verkeersknooppunten moet vlammen. En als je dus wilt dat je lampjes wat langer meegaan, je ze niet gaat laten branden als dat niet nodig is. Tekeningetje maken voor je of trekt je snappertje dat inzicht wel?quote:Op zaterdag 14 januari 2017 00:07 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja, en van autorijden slijt je auto. Je punt is?
Je verwoord het probleem precies goed: als je 1 keer een aso of bangerik uit hoffelijkheid voor laat gaan denken beide dat ze vanaf dat moment het recht hebben dat af te dwingen. Je krijgt steeds vaker het idee dat mensen hun verstand gewoon op nul zetten zodra ze aan het verkeer gaan deelnemen en er domweg vanuit gaan "dat de anderen dat wel voor hun oplossen."quote:Op donderdag 12 januari 2017 12:57 schreef Sounddragon het volgende:
Soms laat ik alles en ieder een voor en ben ik de vergeving zelve, maar soms heb ik ook mijn Westerse pet op, en kan iedereen lekker het apelazerus krijgen en zoeken ze het maar lekker uit.
Meestal is dat als ik weer een tijdje in die regionen heb vertoefd, want zoals ik wel vaker heb geroepen; in het westen in de spits/steden rijden is vaak een soort van oorlogvoeren over vierkante centimeters.. je kunt daar best de sociale knul gaan uithangen, maar zeker in de grote steden verdubbelt dat makkelijk je reistijd.
Anne zit ook wel eens op me te mopperen als ik iemand geen ruimte geef omdat ik dat niet hóef.. tis niet altijd feest, en zeker van die figuren die gewoon claimen dat jij maar effe ruimte moeten maken omdat dat nou eenmaal vaak gebeurt, laat ik lekker in hun soppie gaar koken..
We zien het hier in het topic met heel grote regelmaat langskomen; de 'invoeghulp'.. ik doe het gewoon niet bij personenauto's, ze leren maar gewoon rijden en invoegen.. Als je ze ruimte geeft schep niet alleen een precedent, maar de knoeier in kwestie leert het nooit.. Inmiddels is het al zó achterlijk dat men je een aso vindt als je het niet doet, hoe krom wil je het hebben? die mensen kunnen gewoon niet rijden en) of hebben geen greintje inzicht; als je dat flikt op je rij-examen ben je gewoon keihard gezakt, maar wij moeten maar telkens 'dealen' met dat gepruts en zorgen dat zij zichzelf niet op een hoop rijden..
Mensen die over trottoirs fietsen en zomaar de weg op kachelen, mensen die overal en nergens maar domweg oversteken terwijl er 25 meter verderop een VOP is aangelegd zodat ze daar veilig kunnen oversteken en wij weten waar we die lemmingen kunnen verwachten. Kutscholieren die gewoon overal te pas en vooral te onpas 3 en 4 breed blijven rijden, van die teringscootertjes die zich al slalommend als een ongeleid projectiel door het verkeer bewegen.. je zou ze zó graag eens een keertje net aan lichtjes onderuit schoffelen om ze een lesje te leren.. maar dan vindt iedereen je een lul
Vooropgesteld dat je daar ook de gelegenheid en de tijd toe hebt. Als iemand onverwachts naar links komt zeilen zal je toch eerst moeten kijken of je ook op kan schuiven of kan remmen zonder dat een malloot die vlak achter je rijdt bij je naar binnen schuift.quote:Op donderdag 12 januari 2017 21:56 schreef Ridocar het volgende:
Een algemeen dingetje dat mij ongelooflijk irriteert is de bereidwilligheid van sommige automobilisten om hun gelijk te halen. Sommigen gaan zelfs zo ver dat ze er een aanrijding voor over hebben. Gewoon doorrijden als er verkeer van links komt. Nee, ik geef standaard ook geen invoeghulp (niet omdat ik persé voorrang wil hebben, maar omdat onnodig naar links gaan gevaarlijke situaties kan scheppen), maar als ik zie dat het gevaarlijk wordt dan zal ik toch wel ruimte maken (remmen of naar links sturen).
Gisteren heb ik er een gezien waarvan de ijskap van het dak op de voorruit schoof bij het remmen (gelukkig binnen de bebouwde kom met lage snelheid) en heb ik de hele snelweg lang behoorlijke brokken sneeuw van auto's zien waaien.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 08:01 schreef Light het volgende:
[..]
Gewoon de hele auto redelijk sneeuwvrij maken, net zo makkelijk. En de ruiten helemaal sneeuwvrij, uiteraard. Op de rest van de auto kun je een laag sneeuw van 5-10 cm zonder veel moeite een stuk dunner krijgen. Dan heb je ook minder sneeuw die bij jezelf of auto's achter je op de voorruit kan waaien.
Wat je niet ziet kan je niet deren.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 10:36 schreef Jihawti het volgende:
Ruiten schoonmaken is blijkbaar ook optioneel, vooral als je je kinderen gaat afzetten bij de basisscholen hier in de buurt. Ik bedoel: overal op de fiets zwabberende en rennende kinderen, één grote verkeersopstopping en geen zicht naar achteren en opzij, wat kan er verkeerd gaan?
In Den Bosch, inmiddels is het hier ook wel weg. Al denk ik dat die hompen ijs nog wel in de berm liggen, dus dat is best wel eng.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |