Dit gebeurt echt vaak, lijkt wel alsof mensen niet achter zich kijken tot het moment dat ze echt naar links moeten om in te halen.quote:Op zaterdag 17 december 2016 01:11 schreef Fer het volgende:
Het is meer de kronkel waarom die ander perse moet aanpassen. Ik rijd 120 links op cc, jij 105 cc richting een vrachtwagen. Dan heb zoiets, ga dan op tijd naar links, ik los mijn gas wel (alhoewel ik liever heb dat jij even naar 120 doortrekt).
Meer over algemeen ben ik best bereid die ander wat te gunnen, maar je moet het wel claimen.
Vanmiddag reed ik rechts 120, ervoor iemand 110 en richting een vrachtwagen. Dus ik zo van even wachten met naar links, zodat die ander eerst inhaalt en ik erachter. Maar die ging niet en bleef rechts. Toen heb ik hem toch maar ingehaald en klemgereden, maar we waren inmiddels de vrachtwagen tot een meter of 20 genaderd en hij begon gas te lossen.
Ook jij bent dus gewoon leesblind. Schreef ik niet dat ik 110 reed en mijn irritator mij tergend langzaam met 112 dreigde te gaan klemrijden? My gawd, wat hebben jullie in jezusnaam wél gedaan op school tijdens de lessen 'begrijpend lezen'?quote:Op zaterdag 17 december 2016 01:11 schreef Fer het volgende:
Het is meer de kronkel waarom die ander perse moet aanpassen. Ik rijd 120 links op cc, jij 105 cc richting een vrachtwagen. Dan heb zoiets, ga dan op tijd naar links, ik los mijn gas wel (alhoewel ik liever heb dat jij even naar 120 doortrekt).
Meer over algemeen ben ik best bereid die ander wat te gunnen, maar je moet het wel claimen.
Vanmiddag reed ik rechts 120, ervoor iemand 110 en richting een vrachtwagen. Dus ik zo van even wachten met naar links, zodat die ander eerst inhaalt en ik erachter. Maar die ging niet en bleef rechts. Toen heb ik hem toch maar ingehaald en klemgereden, maar we waren inmiddels de vrachtwagen tot een meter of 20 genaderd en hij begon gas te lossen.
Dus je zag het aankomen maar ondernam pas actie toen het te laat was?quote:Op zaterdag 17 december 2016 01:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ook jij bent dus gewoon leesblind. Schreef ik niet dat ik 110 reed en mijn irritator mij tergend langzaam met 112 dreigde te gaan klemrijden? My gawd, wat hebben jullie in jezusnaam wél gedaan op school tijdens de lessen 'begrijpend lezen'?Ik rijd 60-75k per jaar, ik kan echt wel een beetje rijden hoor
![]()
![]()
En daarbij; het is geen kronkel, het is domweg een kwestie van een beetje sociaal rijden; geven en nemen, leven en láten leven; jij een beetje ik een beetje, niet ikkeikkeikke en de rest kan de vinketering krijgen.
Denk eens mee met een ander, gééf eens een keer in plaats van te nemen, wees een padvinder en doe je goede daad voor die dag, maak eens het verschil tussen een duim en een middelvinger, gewoon, omdat het kán
levensgevaarlijk idd.quote:Op zaterdag 17 december 2016 02:48 schreef OscarMopperkont het volgende:
Fietsers zonder licht. Waarom vallen die onder het kopje beschermde verkeersdeelnemer?
Ik vind gewoon dat wanneer je zonder licht fietst, dat je bij een aanrijding gewoon lekker alle schade mag aftikken en niet moet janken als een automobilist je niet ziet.
Man, man, man. En dan het liefst ook met donkere kleding fietsen.
En dan boos worden op mij als ik ze geen voorrang verleen. Gek he? Als ik je niet zie.
Die telefoon geeft tenminste nog een klein beetje licht, schijnt alleen de verkeerde kant op.quote:Op zaterdag 17 december 2016 09:13 schreef aloa het volgende:
[..]
levensgevaarlijk idd.
Geen licht en dan nog bellen ook, nog erger
Als ik eco-treuzel doe ik dat in de regel zodanig dat mensen die wél door willen rijden daar zo min mogelijk last van hebben. Ik zou sowieso al niet met 2 km verschil iemand gaan inhalen; ik maak dan de afweging om er achter te blijven en -2 te doen op de cc, of ik kies ervoor om in te halen en dan geef ik dat stukkie dus gewoon effe gas bijquote:Op zaterdag 17 december 2016 02:03 schreef Fer het volgende:
Maar wat moet die ander dan doen, van zijn gas af? Dat zie jij misschien, maar 99 van de 100 valt zo'n snelheidsverschil helemaal niet op. Seinen? Gewoon naar links gaan en niet teveel nadenken wat die ander ervan vind, 8/10 maakt daar helemaal geen probleem van. Die andere 2, fuck them, het is inderdaad geven en nemen.
Bij 100 wil ik nog wel een dotje gas geven als je links naast je rijd, maar met 120 moet je het zelf maar regelen.
Dan ben je natuurlijk wel een serieuze duppeltellerquote:Op zaterdag 17 december 2016 02:28 schreef Grillz het volgende:
Ik kan me voorstellen dat iemand geen zin heeft zijn snelheid 'onnodig' te verlagen om vervolgens weer te moeten accelereren (of andersom) i.v.m. brandstofkosten.
Dat telefoon-klooien op de fiets wordt verboden binnenkort toch?quote:Op zaterdag 17 december 2016 02:48 schreef OscarMopperkont het volgende:
Fietsers zonder licht. Waarom vallen die onder het kopje beschermde verkeersdeelnemer?
Ik vind gewoon dat wanneer je zonder licht fietst, dat je bij een aanrijding gewoon lekker alle schade mag aftikken en niet moet janken als een automobilist je niet ziet.
Man, man, man. En dan het liefst ook met donkere kleding fietsen.
En dan boos worden op mij als ik ze geen voorrang verleen. Gek he? Als ik je niet zie.
Niet jezelf in zijn dode hoek manouvreren.quote:Op zaterdag 17 december 2016 10:01 schreef Voszje het volgende:
Zo'n kerel op de A9, de spitsstrook was open, gaat de spitsstrook op. Ineens geeft 'ie 'm weer een slinger naar links. Ja, verderop stond een pijl dat je van de spitsstrook af moest, maar doe dat dan veilig, daar was tenslotte nog tijd zat voor. Nu zat ik ernaast.
Laten we het hopen.quote:Op zaterdag 17 december 2016 09:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat telefoon-klooien op de fiets wordt verboden binnenkort toch?
Ik zat niet in zijn dode hoek, ik reed letterlijk naast de meneer die ineens in m'n zijkant dreigde te rammen. Ik was bezig om hem in te halen. Hij heeft simpelweg niet gekeken. Ik denk dat hij schrok van die pijl, want dat je eraf moet is super spannend.quote:Op zaterdag 17 december 2016 10:06 schreef Fer het volgende:
[..]
Niet jezelf in zijn dode hoek manouvreren.
Aannemen dat je goed kan rijden omdat je veel rijdt is een beetje jammer. Juist die vertegenwoordigers op de weg denken dat ze het mannetje zijn terwijl ze met alles behalve rijden bezig zijn is mijn observatie.quote:Op zaterdag 17 december 2016 01:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ook jij bent dus gewoon leesblind. Schreef ik niet dat ik 110 reed en mijn irritator mij tergend langzaam met 112 dreigde te gaan klemrijden? My gawd, wat hebben jullie in jezusnaam wél gedaan op school tijdens de lessen 'begrijpend lezen'?Ik rijd 60-75k per jaar, ik kan echt wel een beetje rijden hoor
![]()
![]()
En daarbij; het is geen kronkel, het is domweg een kwestie van een beetje sociaal rijden; geven en nemen, leven en láten leven; jij een beetje ik een beetje, niet ikkeikkeikke en de rest kan de vinketering krijgen.
Denk eens mee met een ander, gééf eens een keer in plaats van te nemen, wees een padvinder en doe je goede daad voor die dag, maak eens het verschil tussen een duim en een middelvinger, gewoon, omdat het kán
Vast niet, maar handhaven is een makkie natuurlijk.quote:Op zaterdag 17 december 2016 10:09 schreef aloa het volgende:
[..]
Laten we het hopen.
De vraag is of mensen zich eraan gaan houden en of het te handhaven valt.
ik neem helemaal niks aanquote:Op zaterdag 17 december 2016 10:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Aannemen dat je goed kan rijden omdat je veel rijdt is een beetje jammer. Juist die vertegenwoordigers op de weg denken dat ze het mannetje zijn terwijl ze met alles behalve rijden bezig zijn is mijn observatie.
Zo even de ene dooddoener tegen de andere gezet
In de auto wordt ook nog massaal gebeld.quote:Op zaterdag 17 december 2016 11:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Vast niet, maar handhaven is een makkie natuurlijk.
[..]
ik neem helemaal niks aan![]()
Ik kom vaak zat in de randstad, was er donderdag nog. In de randstad rijden is net als in een rivier springen; go with the flow en proberen om niet te verzuipen onderweg.quote:Op zaterdag 17 december 2016 10:41 schreef Fer het volgende:
SD kan wel goed rijden hoor, ik denk dat we hier eerder een regiogebonden inzichtsverschil hebben. Afdeling randstad is trager dan traag, vooral zelf niet denken en ikke ikke. Daar heb ik mijn rijgedrag op aangepast.
Dat rekening houden met elkaar is hier gewoon niet meer. Gewoon vooruit tuffen, rustig je ding doen en niet teveel slingeren of in snelheid varieren.
Merk ook wel dat hoe langzamer ik ga, ik het irritanter vind om van gas af te moeten. Ik ga al langzaam genoeg, Op 130km wegen of in DLD ben je veel vrijer, even inhouden is minder erg, omdat je verderop toch weer kan stampen.
100 op de teller, mijn favoriet, is 93 op de gps. Dan rijd je net iets harder dan de vrachtwagens en dan ben ik nog steeds niet de langzaamste. Maar kan wel lekker rechts blijven. Maar Gawd, dit is dus het tempo van de randstad.
In de auto kun je hem redelijk simpel verdonkeremanen als er een coppert aan komt, op de fiets zit je open bloot en zie je van 50 meter afstand wat je aan het uitspoken bent.quote:Op zaterdag 17 december 2016 12:00 schreef aloa het volgende:
[..]
In de auto wordt ook nog massaal gebeld.
Maar goed de politie kan niet overal zijn uiteraard.
Er schijnt al een apparaatje te zijn die je telefoon blokkeert zodra je gaat rijden.
Ik doe het geluid gewoon uit en bel nooit in de auto (of internet etc).quote:Op zaterdag 17 december 2016 12:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
In de auto kun je hem redelijk simpel verdonkeremanen als er een coppert aan komt, op de fiets zit je open bloot en zie je van 50 meter afstand wat je aan het uitspoken bent.
Ik vind het ook allemaal niks, dat gebel enzo, tis listig, risicoverhogend, we weten het allemaal, en we doen het ook allemaal wel eens
Asociaal gedrag!quote:Op zaterdag 17 december 2016 14:34 schreef Canopus het volgende:
Die buschauffeurs van tegenwoordig.![]()
Hij zal haast gehad hebben![]()
Helemaal volledig mee eens. Levensgevaarlijk dat soort idioten.quote:Op zaterdag 17 december 2016 02:48 schreef OscarMopperkont het volgende:
Fietsers zonder licht. Waarom vallen die onder het kopje beschermde verkeersdeelnemer?
Ik vind gewoon dat wanneer je zonder licht fietst, dat je bij een aanrijding gewoon lekker alle schade mag aftikken en niet moet janken als een automobilist je niet ziet.
Man, man, man. En dan het liefst ook met donkere kleding fietsen.
En dan boos worden op mij als ik ze geen voorrang verleen. Gek he? Als ik je niet zie.
Het ligt er bij mij een beetje aan waar ik rijd. Op de ringen van Alkmaar of Haarlem rijd ik liever wat vlotter, die groene golven staan nogal strak afgesteld en door tussen de kruisingen wat vlotter te rijden, kan je, zeker als je in de staart van het treintje zit, wel mee met de volgende kruising. Rijd je daar 70-75 op je teller, dan sta je 1 tot 2 kruisingen later voor het rode stoplicht.quote:Op zaterdag 17 december 2016 10:41 schreef Fer het volgende:
100 op de teller, mijn favoriet, is 93 op de gps. Dan rijd je net iets harder dan de vrachtwagens en dan ben ik nog steeds niet de langzaamste. Maar kan wel lekker rechts blijven. Maar Gawd, dit is dus het tempo van de randstad.
Dan ga je straks dus krijgen dat op lange rechte volledig van de rijbaan gescheiden fietspaden gecontroleerd wordt en op drukke kruisingen in de stad niet, want te lastig. Zeg maar hetzelfde als nu met snelheid voor auto's, op een landingsbaan (A2) wordt je continue gecontroleerd en bij scholen of in dorpskernen totaal niet.quote:Op zaterdag 17 december 2016 11:57 schreef Sounddragon het volgende:
Vast niet, maar handhaven is een makkie natuurlijk.
ik denk dat onze fietsende jeugd juist op die plekken binnen de kom nogal eens tegen de (zwaai)lamp gaan fietsen. Het gros kijkt gemiddeld één keer per 10 seconden eens voor zich, laat staan om zich heen.. sitting ducks voor oom agent..quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:39 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Het ligt er bij mij een beetje aan waar ik rijd. Op de ringen van Alkmaar of Haarlem rijd ik liever wat vlotter, die groene golven staan nogal strak afgesteld en door tussen de kruisingen wat vlotter te rijden, kan je, zeker als je in de staart van het treintje zit, wel mee met de volgende kruising. Rijd je daar 70-75 op je teller, dan sta je 1 tot 2 kruisingen later voor het rode stoplicht.
[..]
Dan ga je straks dus krijgen dat op lange rechte volledig van de rijbaan gescheiden fietspaden gecontroleerd wordt en op drukke kruisingen in de stad niet, want te lastig. Zeg maar hetzelfde als nu met snelheid voor auto's, op een landingsbaan (A2) wordt je continue gecontroleerd en bij scholen of in dorpskernen totaal niet.
Nah, ik heb er op zich niet zo'n probleem mee, die lui doen ook hun werk. Alleen waar ik dan wel echt pislink om kan worden is als je achter zo'n ding zit en ze 3 tractorpasseerhavens voorbij rijden zonder even aan de kant te gaanquote:Op zaterdag 17 december 2016 21:00 schreef karr-1 het volgende:
Nog irritanter zijn tractors of andere grote voertuigen die het altijd voor elkaar krijgen om precies in de ochtend en avondspits de weg op te gaan en dan op zijn allerlangzaamst te rijden zodat er een enorme rij auto's achteraan komt die er onmogelijk voorbij kunnen.
Je zou haast denken dat ze het expres doen.
Dat bedoel ik met dat ze het bijna expres doen. Ze weten gewoon dat het druk is op de weg op dat soort momenten en kiezen er dan voor om op dat moment de weg op te gaan.quote:Op zaterdag 17 december 2016 21:11 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Nah, ik heb er op zich niet zo'n probleem mee, die lui doen ook hun werk. Alleen waar ik dan wel echt pislink om kan worden is als je achter zo'n ding zit en ze 3 tractorpasseerhavens voorbij rijden zonder even aan de kant te gaan
Mijn ergernis ook. Levert ook gevaarlijke situaties op van mensen die denken net te kunnen inhalen terwijl het eigenlijk niet kanquote:Op zaterdag 17 december 2016 21:22 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik met dat ze het bijna expres doen. Ze weten gewoon dat het druk is op de weg op dat soort momenten en kiezen er dan voor om op dat moment de weg op te gaan.
Die doen idd hun werk.quote:Op zaterdag 17 december 2016 21:11 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Nah, ik heb er op zich niet zo'n probleem mee, die lui doen ook hun werk. Alleen waar ik dan wel echt pislink om kan worden is als je achter zo'n ding zit en ze 3 tractorpasseerhavens voorbij rijden zonder even aan de kant te gaan
Lijkt mij een goed plan. Tussen 7 en 9 en tussen 16 en 18 of zoquote:Op zaterdag 17 december 2016 21:30 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Mijn ergernis ook. Levert ook gevaarlijke situaties op van mensen die denken net te kunnen inhalen terwijl het eigenlijk niet kan
Zou fijn zijn als ze tussen 7 en 9 bij voorbeeld niet de weg op mogen.
16-18 zie ik ze niet zoveel. Meestal zijn ze vroeg omdat de oogst naar de fabriek mo overdag.quote:Op zaterdag 17 december 2016 22:02 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Lijkt mij een goed plan. Tussen 7 en 9 en tussen 16 en 18 of zo
Er zijn heel wat doden gevallen door die glibberbende. Ze zijn nu gelukkig verplicht om het op te ruimen, maar vroeger lag dat er gewoon weken achter elkaar.quote:Op zaterdag 17 december 2016 21:43 schreef Sounddragon het volgende:
In België ruimen die moddertrappers helemaal niks op, daar kun je gerust oppassen
Complete genocide was het, gelukkig dat dat allemaal is opgelost hequote:Op zaterdag 17 december 2016 22:53 schreef aloa het volgende:
[..]
Er zijn heel wat doden gevallen door die glibberbende. Ze zijn nu gelukkig verplicht om het op te ruimen, maar vroeger lag dat er gewoon weken achter elkaar.
Het wordt steeds beterquote:Op zaterdag 17 december 2016 22:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Complete genocide was het, gelukkig dat dat allemaal is opgelost he
Dat is ook nog wel begrijpbaar, als het fatsoenlijk druk is op de weg dan komt hij er nooit meer tussen als hij eenmaal op zo`n passeerhaven staat.quote:Op zaterdag 17 december 2016 21:11 schreef DrMarten het volgende:
Alleen waar ik dan wel echt pislink om kan worden is als je achter zo'n ding zit en ze 3 tractorpasseerhavens voorbij rijden zonder even aan de kant te gaan
Vaak is zo`n passeerhaven amper 50m lang, 15-18m lang is niet ongewoon voor een tractor met aanhanger, ruimte om snelheid te maken voor invoegen heeft hij dus ook niet.quote:Van één collega heeft hij gehoord over diens ervaring met de passeerhaven. "Hij wilde ruimte maken voor het verkeer achter hem en ging naar de landbouwpasseerhaven. Automobilisten toonden hun dankbaarheid door bijvoorbeeld de duim omhoog te steken. Maar door de verkeersdrukte heeft het tien minuten geduurd, voordat mijn collega weer de weg op kon."
Rijdende orgaandonoren Motorrijders vooral ja, die daar het slachtoffer van werden.quote:Op zaterdag 17 december 2016 22:57 schreef Sounddragon het volgende:
Complete genocide was het, gelukkig dat dat allemaal is opgelost he
Dit. Die irritante felle blauwe verlichting. Dan kun je je binnenspiegel wel aanpassen, maar je buitenspiegels niet!quote:Op zondag 18 december 2016 01:56 schreef Grillz het volgende:
Waar ergeren jullie je 's nachts (regelmatig) aan op de snelweg?
Vrij weinig irritaties na middernacht.
Bij mij staan overigens slecht/verkeerd afgestelde koplampen bovenaan de lijst.
Alhoewel je bij deelname aan het verkeer je niet bezig zou moeten houden met triviale zaken, ben ik min of meer gaan bijhouden bij welke merken/modellen - of moet ik me richten op de bestuurders? - dit probleem het vaakst lijkt voor te komen; vooralsnog heb ik enkel Franse en Zweedse voertuigen genoteerd. Relatief nieuwe modellen ook, als ik een beetje verstand van zaken heb.quote:Op zondag 18 december 2016 02:05 schreef nikky het volgende:
[..]
Dit. Die irritante felle blauwe verlichting. Dan kun je je binnenspiegel wel aanpassen, maar je buitenspiegels niet!
Voornamelijk 99% van de rijders met Xenon. Verblind mij minimaal 80%, of ze van voren of van achteren komen. Ik laat tegenwoordig het gas maar los op de snelweg wanneer zo'n *knip* figuur achter mij zit aangezien je helemaal geen enkele tyfus meer ziet.quote:Op zondag 18 december 2016 02:13 schreef Grillz het volgende:
[..]
Alhoewel je bij deelname aan het verkeer je niet bezig zou moeten houden met triviale zaken, ben ik min of meer gaan bijhouden bij welke merken/modellen - of moet ik me richten op de bestuurders? - dit probleem het vaakst lijkt voor te komen; vooralsnog heb ik enkel Franse en Zweedse voertuigen genoteerd. Relatief nieuwe modellen ook, als ik een beetje verstand van zaken heb.
Persoonlijk zet ik de koplampen al een standje lager wanneer er iets of iemand zich achter mijn stoel bevindt.
Mwah, hier ook genoeg loonwerkers die gewoon bouwklussen doen, maar wel met hun voertuigen naar de klus moeten. Heb wel met gasten op een klus gestaan die met hun graafmachine + aanhanger nog anderhalf uur naar huis moesten rijden...quote:Op zaterdag 17 december 2016 21:11 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Nah, ik heb er op zich niet zo'n probleem mee, die lui doen ook hun werk. Alleen waar ik dan wel echt pislink om kan worden is als je achter zo'n ding zit en ze 3 tractorpasseerhavens voorbij rijden zonder even aan de kant te gaan
Officieel mogen ze maar 25 hèquote:Op zaterdag 17 december 2016 21:00 schreef karr-1 het volgende:
Nog irritanter zijn tractors of andere grote voertuigen die het altijd voor elkaar krijgen om precies in de ochtend en avondspits de weg op te gaan en dan op zijn allerlangzaamst te rijden zodat er een enorme rij auto's achteraan komt die er onmogelijk voorbij kunnen.
Je zou haast denken dat ze het expres doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |