Asociaal gedrag!quote:Op zaterdag 17 december 2016 14:34 schreef Canopus het volgende:
Die buschauffeurs van tegenwoordig.
Hij zal haast gehad hebben
Helemaal volledig mee eens. Levensgevaarlijk dat soort idioten.quote:Op zaterdag 17 december 2016 02:48 schreef OscarMopperkont het volgende:
Fietsers zonder licht. Waarom vallen die onder het kopje beschermde verkeersdeelnemer?
Ik vind gewoon dat wanneer je zonder licht fietst, dat je bij een aanrijding gewoon lekker alle schade mag aftikken en niet moet janken als een automobilist je niet ziet.
Man, man, man. En dan het liefst ook met donkere kleding fietsen.
En dan boos worden op mij als ik ze geen voorrang verleen. Gek he? Als ik je niet zie.
Het ligt er bij mij een beetje aan waar ik rijd. Op de ringen van Alkmaar of Haarlem rijd ik liever wat vlotter, die groene golven staan nogal strak afgesteld en door tussen de kruisingen wat vlotter te rijden, kan je, zeker als je in de staart van het treintje zit, wel mee met de volgende kruising. Rijd je daar 70-75 op je teller, dan sta je 1 tot 2 kruisingen later voor het rode stoplicht.quote:Op zaterdag 17 december 2016 10:41 schreef Fer het volgende:
100 op de teller, mijn favoriet, is 93 op de gps. Dan rijd je net iets harder dan de vrachtwagens en dan ben ik nog steeds niet de langzaamste. Maar kan wel lekker rechts blijven. Maar Gawd, dit is dus het tempo van de randstad.
Dan ga je straks dus krijgen dat op lange rechte volledig van de rijbaan gescheiden fietspaden gecontroleerd wordt en op drukke kruisingen in de stad niet, want te lastig. Zeg maar hetzelfde als nu met snelheid voor auto's, op een landingsbaan (A2) wordt je continue gecontroleerd en bij scholen of in dorpskernen totaal niet.quote:Op zaterdag 17 december 2016 11:57 schreef Sounddragon het volgende:
Vast niet, maar handhaven is een makkie natuurlijk.
ik denk dat onze fietsende jeugd juist op die plekken binnen de kom nogal eens tegen de (zwaai)lamp gaan fietsen. Het gros kijkt gemiddeld één keer per 10 seconden eens voor zich, laat staan om zich heen.. sitting ducks voor oom agent..quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:39 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Het ligt er bij mij een beetje aan waar ik rijd. Op de ringen van Alkmaar of Haarlem rijd ik liever wat vlotter, die groene golven staan nogal strak afgesteld en door tussen de kruisingen wat vlotter te rijden, kan je, zeker als je in de staart van het treintje zit, wel mee met de volgende kruising. Rijd je daar 70-75 op je teller, dan sta je 1 tot 2 kruisingen later voor het rode stoplicht.
[..]
Dan ga je straks dus krijgen dat op lange rechte volledig van de rijbaan gescheiden fietspaden gecontroleerd wordt en op drukke kruisingen in de stad niet, want te lastig. Zeg maar hetzelfde als nu met snelheid voor auto's, op een landingsbaan (A2) wordt je continue gecontroleerd en bij scholen of in dorpskernen totaal niet.
Nah, ik heb er op zich niet zo'n probleem mee, die lui doen ook hun werk. Alleen waar ik dan wel echt pislink om kan worden is als je achter zo'n ding zit en ze 3 tractorpasseerhavens voorbij rijden zonder even aan de kant te gaanquote:Op zaterdag 17 december 2016 21:00 schreef karr-1 het volgende:
Nog irritanter zijn tractors of andere grote voertuigen die het altijd voor elkaar krijgen om precies in de ochtend en avondspits de weg op te gaan en dan op zijn allerlangzaamst te rijden zodat er een enorme rij auto's achteraan komt die er onmogelijk voorbij kunnen.
Je zou haast denken dat ze het expres doen.
Dat bedoel ik met dat ze het bijna expres doen. Ze weten gewoon dat het druk is op de weg op dat soort momenten en kiezen er dan voor om op dat moment de weg op te gaan.quote:Op zaterdag 17 december 2016 21:11 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Nah, ik heb er op zich niet zo'n probleem mee, die lui doen ook hun werk. Alleen waar ik dan wel echt pislink om kan worden is als je achter zo'n ding zit en ze 3 tractorpasseerhavens voorbij rijden zonder even aan de kant te gaan
Mijn ergernis ook. Levert ook gevaarlijke situaties op van mensen die denken net te kunnen inhalen terwijl het eigenlijk niet kanquote:Op zaterdag 17 december 2016 21:22 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik met dat ze het bijna expres doen. Ze weten gewoon dat het druk is op de weg op dat soort momenten en kiezen er dan voor om op dat moment de weg op te gaan.
Die doen idd hun werk.quote:Op zaterdag 17 december 2016 21:11 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Nah, ik heb er op zich niet zo'n probleem mee, die lui doen ook hun werk. Alleen waar ik dan wel echt pislink om kan worden is als je achter zo'n ding zit en ze 3 tractorpasseerhavens voorbij rijden zonder even aan de kant te gaan
Lijkt mij een goed plan. Tussen 7 en 9 en tussen 16 en 18 of zoquote:Op zaterdag 17 december 2016 21:30 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Mijn ergernis ook. Levert ook gevaarlijke situaties op van mensen die denken net te kunnen inhalen terwijl het eigenlijk niet kan
Zou fijn zijn als ze tussen 7 en 9 bij voorbeeld niet de weg op mogen.
16-18 zie ik ze niet zoveel. Meestal zijn ze vroeg omdat de oogst naar de fabriek mo overdag.quote:Op zaterdag 17 december 2016 22:02 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Lijkt mij een goed plan. Tussen 7 en 9 en tussen 16 en 18 of zo
Er zijn heel wat doden gevallen door die glibberbende. Ze zijn nu gelukkig verplicht om het op te ruimen, maar vroeger lag dat er gewoon weken achter elkaar.quote:Op zaterdag 17 december 2016 21:43 schreef Sounddragon het volgende:
In België ruimen die moddertrappers helemaal niks op, daar kun je gerust oppassen
Complete genocide was het, gelukkig dat dat allemaal is opgelost hequote:Op zaterdag 17 december 2016 22:53 schreef aloa het volgende:
[..]
Er zijn heel wat doden gevallen door die glibberbende. Ze zijn nu gelukkig verplicht om het op te ruimen, maar vroeger lag dat er gewoon weken achter elkaar.
Het wordt steeds beterquote:Op zaterdag 17 december 2016 22:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Complete genocide was het, gelukkig dat dat allemaal is opgelost he
Dat is ook nog wel begrijpbaar, als het fatsoenlijk druk is op de weg dan komt hij er nooit meer tussen als hij eenmaal op zo`n passeerhaven staat.quote:Op zaterdag 17 december 2016 21:11 schreef DrMarten het volgende:
Alleen waar ik dan wel echt pislink om kan worden is als je achter zo'n ding zit en ze 3 tractorpasseerhavens voorbij rijden zonder even aan de kant te gaan
Vaak is zo`n passeerhaven amper 50m lang, 15-18m lang is niet ongewoon voor een tractor met aanhanger, ruimte om snelheid te maken voor invoegen heeft hij dus ook niet.quote:Van één collega heeft hij gehoord over diens ervaring met de passeerhaven. "Hij wilde ruimte maken voor het verkeer achter hem en ging naar de landbouwpasseerhaven. Automobilisten toonden hun dankbaarheid door bijvoorbeeld de duim omhoog te steken. Maar door de verkeersdrukte heeft het tien minuten geduurd, voordat mijn collega weer de weg op kon."
Rijdende orgaandonoren Motorrijders vooral ja, die daar het slachtoffer van werden.quote:Op zaterdag 17 december 2016 22:57 schreef Sounddragon het volgende:
Complete genocide was het, gelukkig dat dat allemaal is opgelost he
Dit. Die irritante felle blauwe verlichting. Dan kun je je binnenspiegel wel aanpassen, maar je buitenspiegels niet!quote:Op zondag 18 december 2016 01:56 schreef Grillz het volgende:
Waar ergeren jullie je 's nachts (regelmatig) aan op de snelweg?
Vrij weinig irritaties na middernacht.
Bij mij staan overigens slecht/verkeerd afgestelde koplampen bovenaan de lijst.
Alhoewel je bij deelname aan het verkeer je niet bezig zou moeten houden met triviale zaken, ben ik min of meer gaan bijhouden bij welke merken/modellen - of moet ik me richten op de bestuurders? - dit probleem het vaakst lijkt voor te komen; vooralsnog heb ik enkel Franse en Zweedse voertuigen genoteerd. Relatief nieuwe modellen ook, als ik een beetje verstand van zaken heb.quote:Op zondag 18 december 2016 02:05 schreef nikky het volgende:
[..]
Dit. Die irritante felle blauwe verlichting. Dan kun je je binnenspiegel wel aanpassen, maar je buitenspiegels niet!
Voornamelijk 99% van de rijders met Xenon. Verblind mij minimaal 80%, of ze van voren of van achteren komen. Ik laat tegenwoordig het gas maar los op de snelweg wanneer zo'n *knip* figuur achter mij zit aangezien je helemaal geen enkele tyfus meer ziet.quote:Op zondag 18 december 2016 02:13 schreef Grillz het volgende:
[..]
Alhoewel je bij deelname aan het verkeer je niet bezig zou moeten houden met triviale zaken, ben ik min of meer gaan bijhouden bij welke merken/modellen - of moet ik me richten op de bestuurders? - dit probleem het vaakst lijkt voor te komen; vooralsnog heb ik enkel Franse en Zweedse voertuigen genoteerd. Relatief nieuwe modellen ook, als ik een beetje verstand van zaken heb.
Persoonlijk zet ik de koplampen al een standje lager wanneer er iets of iemand zich achter mijn stoel bevindt.
Mwah, hier ook genoeg loonwerkers die gewoon bouwklussen doen, maar wel met hun voertuigen naar de klus moeten. Heb wel met gasten op een klus gestaan die met hun graafmachine + aanhanger nog anderhalf uur naar huis moesten rijden... Om de volgende dag weer terug te komen, maarja, 's nachts jatten ze die troep anders.quote:Op zaterdag 17 december 2016 21:11 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Nah, ik heb er op zich niet zo'n probleem mee, die lui doen ook hun werk. Alleen waar ik dan wel echt pislink om kan worden is als je achter zo'n ding zit en ze 3 tractorpasseerhavens voorbij rijden zonder even aan de kant te gaan
Officieel mogen ze maar 25 hèquote:Op zaterdag 17 december 2016 21:00 schreef karr-1 het volgende:
Nog irritanter zijn tractors of andere grote voertuigen die het altijd voor elkaar krijgen om precies in de ochtend en avondspits de weg op te gaan en dan op zijn allerlangzaamst te rijden zodat er een enorme rij auto's achteraan komt die er onmogelijk voorbij kunnen.
Je zou haast denken dat ze het expres doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |