abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_170581681
https://www.theguardian.c(...)breakdown-david-conn

Even een willekeurige grote en kleine club gepakt:

Arsenal:
Turnover 3rd highest in League £345m, up from £302m in 2014
• Income Gate and match-day income £100m; TV and broadcasting £125m; Retail £25m; Commercial £79m; Property development £15m; Player trading £0.8m
• Wage bill 4th highest in League £192m, up from £166m in 2014

Chrystal Palace
Turnover 14th highest in League £102m, up from £90m in 2014
• Income Gate and match-day income £10m; Broadcasting & FA and PL income £80m; Sponsorship & advertising £4m; Commercial £5m; Other income £4m
• Wage bill 15th highest in League £68m, up from £46m in 2014

Is het tienvoud wat Arsenal heeft bij 'Income Gate and match-day income' dankzij een groot stadion en ticket prijzen?

Ik ben wat verbaasd dat dit inkomen in buurt van het tv inkomen is, in het geval van Arsenal. Maar daar is nog wel te winnen voor de Nederlandse clubs, ik overschatte het belang van de media inkomsten wat.

Dit is de eredivisie vorige jaar, een factor tien van de epl.

Sponsoren
ADO Den Haag 500.000
Ajax 8 à 10 miljoen
AZ Alkmaar 3 miljoen
SVB Excelsior 500.000
FC Groningen 1,2 miljoen
FC Twente 1,2 miljoen
FC Utrecht 1,2 miljoen
Feyenoord 4,5 miljoen
Go Ahead Eagles 400.000
sc Heerenveen 900.000
Heracles Almelo 800.000
N.E.C. Nijmegen 400.000
PEC Zwolle 600.000
PSV 6 tot 7 miljoen
Roda JC Kerkrade 300.000
Sparta Rotterdam 250.000
Vitesse 2 miljoen
Willem II 450.000

En jaar verslag ajax:
https://www.google.co.uk/(...)3Ex0Iwrgz7lR9K7rwcEg
Inkomen 93 milioen.

[ Bericht 31% gewijzigd door WodanIsGroot op 30-04-2017 12:43:13 ]
pi_170585085
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 19:58 schreef WodanIsGroot het volgende:
Op naar de bundesliga dan, een benaliga is samen verbouwen met de buren en niet verhuizen naar een betere buurt.

De benaliga zal funest zijn voor aardig wat clubs die opeens in een tweede divisie belanden. De tweede bundesliga is nog groot maar de tweede benaliga zie ik falikant mislukken.
Wellicht een raar idee, maar dat probleem valt wellicht te verhelpen door zowel een 1e als een 2e Beneliga tot 12 teams te beperken. Als teams dan niet alleen twee keer spelen tegen teams uit de eigen divisie, maar ook één keer tegen teams uit de andere divisie, wordt de afstand tussen beide divisies wat minder groot en is het wellicht niet zo'n ramp om in de tweede divisie te belanden. In de tweede divisie behoudt een team immers wedstrijden tegen aansprekende topteams, al zijn het er dan nog maar half zo veel.
quote:
Het beste voor Nederland zou zijn wanneer Anderlecht,Brugge en uhhh Gent in de eredivisie komen
Is dat werkelijk zó anders dan een Beneliga, dat dit het beste zou zijn, terwijl een Beneliga klaarblijkelijk een heel slecht idee is? De essentie van een Beneliga is toch juist dat Belgische en Nederlandse clubs tegen elkaar spelen? Dit lijkt me uiteindelijk toch meer een variant dan een totaal ander idee.
quote:
of misschien wat Duitse clubs van over de grens lokken zoals Duisberg en... Dusseldorf? dan gaan de Duitsers ook wat eredivisie kijken.
pi_170585357
Wat hebben beide competities elkaar qua uitdagende clubs te bieden? Houdt dat niet op bij de top drie?

Is een Utrecht vs Charloi het ook waard?
pi_170585671
Je idee van gemixt competitie idee vind ik wel intressant.

Wat ik dan denk is wat conservatiever: beide competities terug brengen naar 14 clubs, de beker afschaffen.

En dan een benaliga 'championsleague' met twee poul rondes ofzo creeeren voor de 28 benaliga clubs, wat qualifiers uit de lagere divisies, en gast teams uit Denemarken, Noord Frankrijk of West Duitsland.

[ Bericht 7% gewijzigd door WodanIsGroot op 30-04-2017 15:33:01 ]
pi_170585788
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 15:14 schreef WodanIsGroot het volgende:
Wat hebben beide competities elkaar qua uitdagende clubs te bieden? Houdt dat niet op bij de top drie?

Uitproberen met een bekertoernooi samen is een manier om daar achter te komen.
pi_170586115
quote:
7s.gif Op zondag 30 april 2017 15:32 schreef Vasion het volgende:

[..]

Uitproberen met een bekertoernooi samen is een manier om daar achter te komen.
Ja dat idee hoor ik al jaren. Frapant dat het nog nooit geprobeerd is, heeft amstel een 20 jaren contract dat zij het tegenhouden ofzo?

Met het hele playoff gebeuren in Nederland en Belgie zie je dat beide bonden niet bang zijn om wat te proberen, des te aparte dat zoiets simpels als de beker niet als een proeftuin wordt gebruikt.
pi_170588009
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 15:14 schreef WodanIsGroot het volgende:

Dat heeft even tijd nodig, maar dat went vast snel. Al kan ik in dezen moeilijk voor de Utrechters spreken. Maar of Go Ahead en Excelsior als tegenstanders nou zulke publiekstrekkers zijn, waag ik te betwijfelen.

Misschien zijn het maar 3 echt uitdagende tegenstanders extra, maar ik neem aan dat er wel meer teams uit beide landen zich zullen weten te handhaven in die Beneliga 1 en dat zijn dan in principe toch stuk voor stuk teams die sterker zijn dan de teams uit het "eigen land" die dan buiten de boot vallen.
  zondag 30 april 2017 @ 18:42:15 #248
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_170590315
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 16:57 schreef Pandorado het volgende:

[..]

Dat heeft even tijd nodig, maar dat went vast snel. Al kan ik in dezen moeilijk voor de Utrechters spreken. Maar of Go Ahead en Excelsior als tegenstanders nou zulke publiekstrekkers zijn, waag ik te betwijfelen.

Misschien zijn het maar 3 echt uitdagende tegenstanders extra, maar ik neem aan dat er wel meer teams uit beide landen zich zullen weten te handhaven in die Beneliga 1 en dat zijn dan in principe toch stuk voor stuk teams die sterker zijn dan de teams uit het "eigen land" die dan buiten de boot vallen.
Utrecht heeft overduidelijk bestaansrecht en is nog niet zo makkelijk voor een PSV of Ajax.

Almere vs Charleroi zou wel leuk zijn. Strijd om lelijkste stad van de Benelux
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_170593713
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2017 18:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Utrecht heeft overduidelijk bestaansrecht en is nog niet zo makkelijk voor een PSV of Ajax.
Ik dacht dat een wedstrijd Utrecht - Charleroi bedoeld werd; niet de keuze welke van de twee in de hoogste divisie zou moeten spelen. Ik verwacht ook niet dat Utrecht buiten de boot zou vallen, al zou uiteindelijk in praktijk moeten blijken welke teams zich weten te handhaven op het hoogste niveau.
quote:
Almere vs Charleroi zou wel leuk zijn. Strijd om lelijkste stad van de Benelux
pi_170602035
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 20:23 schreef Pandorado het volgende:

[..]

Ik dacht dat een wedstrijd Utrecht - Charleroi bedoeld werd; niet de keuze welke van de twee in de hoogste divisie zou moeten spelen. Ik verwacht ook niet dat Utrecht buiten de boot zou vallen, al zou uiteindelijk in praktijk moeten blijken welke teams zich weten te handhaven op het hoogste niveau.

[..]

Meteen een reden voor heel veel clubs er niet mee in te stemmen natuurlijk. Er is al enorm veel weerstand tegen het teruggaan naar 16 clubs omdat er dan meer clubs in aanmerking komen voor degradatie. Laat staan als er ineens nog een zooi in aanmerking komen voor degradatie, dan gaat je subtop ook steigeren voor zover ze dat al niet doen.

Bovendien moet je dan eens ophouden te praten over het verbeteren van het Nederlandse voetbal. Dan draait het blijkbaar alleen om je topclubs een rondetje verder te krijgen Europees.
  maandag 1 mei 2017 @ 13:04:09 #251
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_170606137
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 20:23 schreef Pandorado het volgende:

[..]

[..]

Charleroi is de vierde stad van België. En bijna twee keer zoveel inwoners als de nummer zes.

Zowel qua vraag en aanbod zou er voldoende basis moeten zijn, ondanks het voor Benelux maatstaven redelijk lage gemiddelde inkomen (maar... dat heeft Rotterdam net zo goed). Voldoende weerstand ook (want daar draait topsport uiteindelijk om).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 1 mei 2017 @ 13:06:17 #252
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_170606180
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 09:43 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Meteen een reden voor heel veel clubs er niet mee in te stemmen natuurlijk. Er is al enorm veel weerstand tegen het teruggaan naar 16 clubs omdat er dan meer clubs in aanmerking komen voor degradatie. Laat staan als er ineens nog een zooi in aanmerking komen voor degradatie, dan gaat je subtop ook steigeren voor zover ze dat al niet doen.

Bovendien moet je dan eens ophouden te praten over het verbeteren van het Nederlandse voetbal. Dan draait het blijkbaar alleen om je topclubs een rondetje verder te krijgen Europees.
Vanuit die hoek kwam in Engeland verzet toen de Premier League werd opgericht... Doorgedrukt door de klassieke vijf/zes. Moet je ze nu eens kijken. Op alle fronten een hoger niveau in de middenmoot. Relatief tov de top niet, relatief tov Europa en qua absoluut niveau wel.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 1 mei 2017 @ 13:15:23 #253
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_170606381
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 13:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Vanuit die hoek kwam in Engeland verzet toen de Premier League werd opgericht... Doorgedrukt door de klassieke vijf/zes. Moet je ze nu eens kijken. Op alle fronten een hoger niveau in de middenmoot. Relatief tov de top niet, relatief tov Europa en qua absoluut niveau wel.
De Premier League hield gewoon 24 teams aan het begin en was geen fusie tussen meerdere landen.
pi_170606563
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 13:04 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Charleroi is de vierde stad van België. En bijna twee keer zoveel inwoners als de nummer zes.

Zowel qua vraag en aanbod zou er voldoende basis moeten zijn, ondanks het voor Benelux maatstaven redelijk lage gemiddelde inkomen (maar... dat heeft Rotterdam net zo goed). Voldoende weerstand ook (want daar draait topsport uiteindelijk om).
Zal wel, maar volgens mij heeft het weinig zin om nu al te gaan kijken welke teams nou een aanwinst zouden zijn en welke niet. Als de promotie en degradatie goed werkt, komen uiteindelijk toch de 20/18/16 beste teams van België en Nederland wel uit in de hoogste divisie. Dat is uiteindelijk toch ook het idee: dat de sterkste teams van beide landen tegen elkaar spelen en zo elkaar sterker maken.

Persoonlijk zal het mij echt worst wezen (althans in de context van dit topic) of Utrecht of Charleroi of welke club dan ook dan wel of niet bij die beste teams hoort; zo lang ze het sportief waarmaken zitten ze erbij. Ik bedoelde echt alleen maar te zeggen dat ik het probleem niet zie als er in zo'n hoogste divisie een wedstrijd tussen Utrecht en Charleroi gespeeld wordt en dat dat gewoon even wennen is.
pi_170606767
quote:

[..]

Wat je nu middenmoot noemt zou op het tweede niveau moeten spelen. Lijkt me nogal wiedes dat ze daar niks sterker van worden.
pi_170607843
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 09:43 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Ik heb werkelijk geen idee wat de exacte gevolgen zouden zijn voor lagere divisies.

Als er maar één gezamenlijke divisie is, zou het best eens kunnen dat direct daaronder de hoogste Nederlandse en Belgische divisie het qua aanzien en inkomsten een stuk beter doen dan wat nu nog het tweede niveau is in de afzonderlijke landen en dat het in die hoogste landelijke divisies dan tamelijk goed toeven is.

Maar veel zal vast afhangen van de exacte implementatie. Ik ga er toch een beetje van uit dat de totale inkomsten iets zullen stijgen (zo niet, dan vraag ik me ernstig af of een Beneliga wel zo'n goed idee is), zodat het in beginsel mogelijk moet zijn om de totale inkomsten zo te verdelen dat "iedereen" erop vooruit gaat, dus ook de clubs die de boot missen. Daar lijkt me ook wel reden toe, omdat deze clubs een groot offer brengen.
pi_170608044
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 14:10 schreef Pandorado het volgende:

[..]

Ik heb werkelijk geen idee wat de exacte gevolgen zouden zijn voor lagere divisies.

Als er maar één gezamenlijke divisie is, zou het best eens kunnen dat direct daaronder de hoogste Nederlandse en Belgische divisie het qua aanzien en inkomsten een stuk beter doen dan wat nu nog het tweede niveau is in de afzonderlijke landen en dat het in die hoogste landelijke divisies dan tamelijk goed toeven is.

Maar veel zal vast afhangen van de exacte implementatie. Ik ga er toch een beetje van uit dat de totale inkomsten iets zullen stijgen (zo niet, dan vraag ik me ernstig af of een Beneliga wel zo'n goed idee is), zodat het in beginsel mogelijk moet zijn om de totale inkomsten zo te verdelen dat "iedereen" erop vooruit gaat, dus ook de clubs die de boot missen. Daar lijkt me ook wel reden toe, omdat deze clubs een groot offer brengen.
Het tweede niveau zal inderdaad sterker worden als daar het gehele rechterrijtje uit de huidige Eredivisie terecht komt. Dat maakt het voor die clubs alsnog niet beter om daar dan in te voetballen dan in de huidige Eredivisie.
  maandag 1 mei 2017 @ 14:23:45 #258
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_170608199
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 14:17 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Het tweede niveau zal inderdaad sterker worden als daar het gehele rechterrijtje uit de huidige Eredivisie terecht komt. Dat maakt het voor die clubs alsnog niet beter om daar dan in te voetballen dan in de huidige Eredivisie.
De clubs die nu in de tweede Bundesliga zitten, zijn die slechter af dan vóór de oprichting van de Bundesliga? (en de beperking tot 16/18 clubs).

Natuurlijk is dat alweer een tijd geleden maar tov de tijd dat het voetbal bestaat (150 jaar) is het niets.

Verder bestaat de Nederlandse subtop grotendeels uit vrij recente fusieclubs.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_170608335
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 14:17 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Zoals ik al aangaf hangt dat af van de exacte implementatie. In ieder geval financieel zouden ze beter af kunnen zijn indien de inkomsten die een Beneliga genereert voor een belangrijk deel ook ten goede komen aan clubs op het tweede niveau. Twee belangrijke mitsen daarbij zijn dan natuurlijk wel dat het totale inkomen stijgt, wat absoluut niet zeker is, en dat de Beneligaclubs bereid zijn te delen. Sportief zie ik het ook wel goedkomen als het financieel lukt. Qua prestige is het natuurlijk een ander verhaal; tweede niveau is tweede niveau en dus een stapje terug.
pi_170608427
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 14:30 schreef Pandorado het volgende:

[..]

Zoals ik al aangaf hangt dat af van de exacte implementatie. In ieder geval financieel zouden ze beter af kunnen zijn indien de inkomsten die een Beneliga genereert voor een belangrijk deel ook ten goede komen aan clubs op het tweede niveau. Twee belangrijke mitsen daarbij zijn dan natuurlijk wel dat het totale inkomen stijgt, wat absoluut niet zeker is, en dat de Beneligaclubs bereid zijn te delen. Sportief zie ik het ook wel goedkomen als het financieel lukt. Qua prestige is het natuurlijk een ander verhaal; tweede niveau is tweede niveau en dus een stapje terug.
Sportief gaan die clubs er op vooruit als ze niet meer tegen het linkerrijtje Eredivisie mogen spelen? Het totale inkomen gaat enorm moeten stijgen wil je clubs kunnen compenseren. Dat is op voorhand inderdaad niet zeker. Ik geloof dat er zelfs studies zijn die het tegendeel beweren. Deze clubs zullen ook sowieso niet overgehaald worden met mooie vergezichten, dus dan zal er meteen boter bij de vis moeten en veel ook.
pi_170608490
quote:

[..]

Dat komt natuurlijk voornamelijk door het geld. Als er geld is kun je kwaliteit kopen :). Alle clubs in Engeland, ook buiten de top, hebben gewoon belachelijk veel te besteden.
  maandag 1 mei 2017 @ 14:42:29 #262
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_170608631
BeyondTLM twitterde op maandag 01-05-2017 om 01:21:41 Odd how a mid-sized club like Vitesse Arnhem had to wait 125 years to win a major, in a country with 29 different champions & 39 cup winners reageer retweet
Dit is een interessante en misschien wel (voor sommigen) verrassende statistiek.

Het monopolie van de Top Drie (Top Twee sinds de jaren 80 in feite) stamt van vrij recente datum, en van hetzelfde tijdperk dat Nederland aansluiting bij de wereldtop vond.

Paradoxaal genoeg zou een Ajax juist meer weerstand gaan ondervinden bij een een evt. sanering of fusie. Dat een top drie plek niet meer gegarandeerd is bij malversaties en wanbeleid.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_170610314
Ik heb trouwens het gevoel dat Dickie lekker 4231 gaat spelen zoals hij met al zijn ploegen doet. Ik hoop van wel, Van Marwijk is de laatste die gebruik maakte van dit systeem. Ongeslagen in de kwalificatie volgensmij en 2e op het WK. Ik heb het gevoel dat spelers ook veel zekerder spelen in een 4231. We hebben de juiste spelers ervoor, kom op Dickie!

Van Persie
Depay-Sneijder-Robben
De Jong - Wijnaldum
Van Aanholt - De Vrij - Van Dijk - Pieters
Cilissen
  maandag 1 mei 2017 @ 16:05:35 #264
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_170610469
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 15:58 schreef Marmal het volgende:
Ik heb trouwens het gevoel dat Dickie lekker 4231 gaat spelen zoals hij met al zijn ploegen doet. Ik hoop van wel, Van Marwijk is de laatste die gebruik maakte van dit systeem. Ongeslagen in de kwalificatie volgensmij en 2e op het WK. Ik heb het gevoel dat spelers ook veel zekerder spelen in een 4231. We hebben de juiste spelers ervoor, kom op Dickie!

[ afbeelding ]

Van Persie
Depay-Sneijder-Robben
De Jong - Wijnaldum
Van Aanholt - De Vrij - Van Dijk - Pieters
Cilissen
Dit bleek juist de nagel aan de doodskist te zijn.

Voor een klein land is de uitstraling ook belangrijker dan een Duitsland
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_170610742
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 14:33 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Sportief gaan die clubs er op vooruit als ze niet meer tegen het linkerrijtje Eredivisie mogen spelen?
Qua niveau zou dat zeker kunnen als de financiën het toelaten. Als ze zich financieel nog een selectie kunnen veroorloven van grofweg hetzelfde niveau als voorheen en wedstrijden kunnen spelen tegen teams van ongeveer hun eigen niveau.
quote:
Het totale inkomen gaat enorm moeten stijgen wil je clubs kunnen compenseren.
Nee, dat valt wel mee; het mag alleen beslist niet dalen.
quote:
Dat is op voorhand inderdaad niet zeker. Ik geloof dat er zelfs studies zijn die het tegendeel beweren. Deze clubs zullen ook sowieso niet overgehaald worden met mooie vergezichten, dus dan zal er meteen boter bij de vis moeten en veel ook.
pi_170611146
quote:

[..]

Qua breedte is de PL wel leuk. Echter heeft de top 6 allemaal belachelijk veel geld en moeten ze 50 miljoen betalen om een speler van elkaar te kopen. Echt concurrerend tov real/Barca/bayern is geen enkele club daar.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_170628342
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 16:19 schreef Pandorado het volgende:

[..]

Qua niveau zou dat zeker kunnen als de financiën het toelaten. Als ze zich financieel nog een selectie kunnen veroorloven van grofweg hetzelfde niveau als voorheen en wedstrijden kunnen spelen tegen teams van ongeveer hun eigen niveau.
Hoe is spelen tegen De Graafschap beter voor het sportieve niveau dan spelen tegen Ajax?

quote:
[..]

Nee, dat valt wel mee; het mag alleen beslist niet dalen.

[..]

Natuurlijk moet het stijgen als je er en in de Eredivisie en in de divisies onder beter van wilt worden. En dat is neem ik aan wat je wilt, er beter van worden. Anders kun je er beter niet aan beginnen. Clubs gaan sowieso gecompenseerd willen worden als ze in dienst van de lucky few een divisie omlaag moeten.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 12:17:29 #268
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_170629512
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 11:11 schreef Solstice1 het volgende:
Clubs gaan sowieso gecompenseerd willen worden als ze in dienst van de lucky few een divisie omlaag moeten.
In Engeland is toen inderdaad een parachute regeling ingesteld. Bij de oprichting van de EPL (de facto een fusie van de grote zes in een nieuwe competitie).
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_170633550
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 11:11 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Hoe is spelen tegen De Graafschap beter voor het sportieve niveau dan spelen tegen Ajax?
Hangt van de club af, maar het is echt niet per se en automatisch zo dat je als team sterker wordt naarmate je tegen sterkere tegenstanders speelt. Een 2-0 achterstand binnen een halfuur in de wetenschap dat je dat tegen Ajax nooit meer goedmaakt, stimuleert nou niet bepaald om tot het uiterste te gaan.

Volgens mij is het voor de sportieve ontwikkeling vooral belangrijk om tegenstand te hebben rond je eigen niveau. Indien mogelijk nét iets sterker. Ik denk werkelijk dat de nummers 15 t/m 18 van de Eredivisie om zelf beter te worden beter tegen pakweg de nummers 1 t/m 4 van de Eerste Divisie hadden kunnen spelen dan tegen de top 4 van de Eredivisie. En in een Beneliga is er gewoon meer ruimte om teams in te delen met tegenstanders van hun eigen niveau.

Het enige is dat er natuurlijk altijd teams op de grens zitten. Als je bij de besten of slechtsten van je divisie bent, is het niveauverschil met je tegenstanders relatief groot. Teams die nu niet op de grens zitten en "straks" wel, zijn vast beter af onder de huidige situatie. Maar het lijkt me niet dat er hierdoor teams structureel benadeeld zouden gaan worden, omdat het niveau van teams nogal fluctueert van jaar tot jaar.

quote:
[..]

Natuurlijk moet het stijgen als je er en in de Eredivisie en in de divisies onder beter van wilt worden. En dat is neem ik aan wat je wilt, er beter van worden. Anders kun je er beter niet aan beginnen. Clubs gaan sowieso gecompenseerd willen worden als ze in dienst van de lucky few een divisie omlaag moeten.
Natuurlijk iets, maar jij had het over een enorme stijging. Dát hoeft niet. Als het inkomen maar niet daalt is er in principe ruimte voor compensatie; financieel tenminste. Om er financieel ook op vooruit te gaan is er natuurlijk wel een zekere stijging nodig.

Maar strikt genomen acht ik het niet noodzakelijk dat ze er financieel op vooruit gaan. Zelfs als de clubs financieel erop voor- noch achteruit gaan, dan nog is er de winst dat de topteams meer topwedstrijden spelen.
pi_170635690
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 15:28 schreef Pandorado het volgende:

[..]

Hangt van de club af, maar het is echt niet per se en automatisch zo dat je als team sterker wordt naarmate je tegen sterkere tegenstanders speelt. Een 2-0 achterstand binnen een halfuur in de wetenschap dat je dat tegen Ajax nooit meer goedmaakt, stimuleert nou niet bepaald om tot het uiterste te gaan.

Volgens mij is het voor de sportieve ontwikkeling vooral belangrijk om tegenstand te hebben rond je eigen niveau. Indien mogelijk nét iets sterker. Ik denk werkelijk dat de nummers 15 t/m 18 van de Eredivisie om zelf beter te worden beter tegen pakweg de nummers 1 t/m 4 van de Eerste Divisie hadden kunnen spelen dan tegen de top 4 van de Eredivisie. En in een Beneliga is er gewoon meer ruimte om teams in te delen met tegenstanders van hun eigen niveau.

Het enige is dat er natuurlijk altijd teams op de grens zitten. Als je bij de besten of slechtsten van je divisie bent, is het niveauverschil met je tegenstanders relatief groot. Teams die nu niet op de grens zitten en "straks" wel, zijn vast beter af onder de huidige situatie. Maar het lijkt me niet dat er hierdoor teams structureel benadeeld zouden gaan worden, omdat het niveau van teams nogal fluctueert van jaar tot jaar.

[..]

Natuurlijk iets, maar jij had het over een enorme stijging. Dát hoeft niet. Als het inkomen maar niet daalt is er in principe ruimte voor compensatie; financieel tenminste. Om er financieel ook op vooruit te gaan is er natuurlijk wel een zekere stijging nodig.

Maar strikt genomen acht ik het niet noodzakelijk dat ze er financieel op vooruit gaan. Zelfs als de clubs financieel erop voor- noch achteruit gaan, dan nog is er de winst dat de topteams meer topwedstrijden spelen.
Ik denk niet dat de betreffende teams hier hetzelfde over gaan denken.
pi_170640093
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 17:13 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de betreffende teams hier hetzelfde over gaan denken.
Dat begrijp ik. Ze weten wat ze hebben. Verandering is een risico, dus dan wil je voldoende indicatie dat het tot een verbetering leidt.

Maar goed. Als het erom gaat een plan te bedenken waar alle clubs mee willen instemmen, of op zijn minst bijna alle eredivisieclubs, kunnen we ons de moeite van het brainstormen wel besparen.

Het is één ding om een plan te bedenken om met Nederlandse clubs weer competitiever mee te doen in Europa, het wordt al een stuk lastiger als daarbij de kool en de geit gespaard moeten blijven - lastiger, maar volgens mij nog wel haalbaar; al zal er dan van een inhaalslag in Europa niet veel meer overblijven - maar als ook nog eens iedereen met het plan moet kunnen leven, is het volgens mij verspilde moeite.
pi_170641206
Elk nadeel heb zn voordeel.

Het is voor een club als MVV wel intressant om tegen ADO en een NEC te spelen.

Is er trouwens iemand die wat voelt voor fusies met Scotland en Portugal, heel soms lees je wat van zulke ideeen in de media, maar ik vindt het tever weg. Denemarken daarentegen zou nog kunnen.
pi_170649266
Jelle Goes dus weg. Geen idee of hij competent is, maar hij is blijkbaar wel een van mensen die een leidende rol heeft in 'winnaars van morgen'. Aangezien hier toch wel enkele goede punten inzitten hoop ik niet dat ze nu alles weer omgooien naar hoe het vroeger ging.
ofja alles m.b.t. de goaltjes voor de jeugd is al in gang gezet;p.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_170649773
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 21:14 schreef WodanIsGroot het volgende:

Is er trouwens iemand die wat voelt voor fusies met Scotland en Portugal, heel soms lees je wat van zulke ideeen in de media, maar ik vindt het tever weg. Denemarken daarentegen zou nog kunnen.
Daar heb ik wat gemengde gevoelens bij. Een Beneliga voelt voor mij nog wel als een nationale competitie, alhoewel het dat strikt genomen natuurlijk niet is. Komen daar Porugal, Schotland en Denemarken nog bij, dan voelt dat toch heel anders; minder "eigen".

Ik vraag me ook af of het voldoende extra geld oplevert om de extra reiskosten te dekken.

Van de positieve kant: volgens mij is het goed voor het niveau van de teams die eraan meedoen. En aangezien er met 5 landen per land niet zo veel teams kunnen deelnemen, zal er voor de Eredivisie wellicht ook niet al te veel veranderen, al zal het "verlies" van Ajax, PSV en Feyenoord vast gevolgens hebben. Maar misschien is het juist weer goed voor de Eredivisie als meer teams reëel kans maken kampioen te worden.

Dan hebben we het natuurlijk wel slechts over een gezamenlijke superdivisie; een volledige fusie gaat me zeker te ver en op lagere niveaus lijkt het volstrekt onhaalbaar vanwege de afstanden
pi_170650280
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 21:14 schreef WodanIsGroot het volgende:

Ik voel wat voor een alternatieve Europese competitie, zonder de grote 5/6. Al het andere heeft geen fuck meer met Nederlands voetbal te maken maar met het vooruithelpen van een select groepje topclubs in de diverse landen. Kan me als top3-fan trouwens ook niet voorstellen dat je zit te wachten op een twee-wekelijkse vliegreis naar Portugal of Schotland.
pi_170650318
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 20:39 schreef Pandorado het volgende:

[..]

Dat begrijp ik. Ze weten wat ze hebben. Verandering is een risico, dus dan wil je voldoende indicatie dat het tot een verbetering leidt.

Maar goed. Als het erom gaat een plan te bedenken waar alle clubs mee willen instemmen, of op zijn minst bijna alle eredivisieclubs, kunnen we ons de moeite van het brainstormen wel besparen.

Het is één ding om een plan te bedenken om met Nederlandse clubs weer competitiever mee te doen in Europa, het wordt al een stuk lastiger als daarbij de kool en de geit gespaard moeten blijven - lastiger, maar volgens mij nog wel haalbaar; al zal er dan van een inhaalslag in Europa niet veel meer overblijven - maar als ook nog eens iedereen met het plan moet kunnen leven, is het volgens mij verspilde moeite.
Die moeite kun je je inderdaad wel besparen want voor een drastische wijziging ga je dat draagvlak wel nodig hebben. En zelfs als je met een hele hoop geld over de brug komt voor je rechterrijtje eredivisie is het nog de vraag of ze instemmen. 10 miljoen extra op de rekening maar je fans moeten wel de wedstrijden tegen de top9 missen zal voor veel clubs de ruil al niet waard zijn.
pi_170653549
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 10:07 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Ik voel wat voor een alternatieve Europese competitie, zonder de grote 5/6. Al het andere heeft geen fuck meer met Nederlands voetbal te maken maar met het vooruithelpen van een select groepje topclubs in de diverse landen. Kan me als top3-fan trouwens ook niet voorstellen dat je zit te wachten op een twee-wekelijkse vliegreis naar Portugal of Schotland.
Niet ideaal nee, al is het voor Belgen en Nederlanders waarschijnlijk eens in de drie à vier weken.

Maar ze kunnen misschien in die weken naar Jong Ajax/PSV/Feyenoord gaan dat dan wellicht in de Eredivisie speelt. Moet je het wel zo plannen dat het eerste elftal en het beloftenelftaf niet thuis spelen in hetzelfde weekend.

Nou denk ik wel dat de meeste supporters tóch vooral thuiswedstrijden bezoeken, dus of het erg is als de uitwedstrijden verder weg zijn ...
pi_170653647
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 12:42 schreef Pandorado het volgende:

[..]

Niet ideaal nee, al is het voor Belgen en Nederlanders waarschijnlijk eens in de drie à vier weken.

Maar ze kunnen misschien in die weken naar Jong Ajax/PSV/Feyenoord gaan dat dan wellicht in de Eredivisie speelt. Moet je het wel zo plannen dat het eerste elftal en het beloftenelftaf niet thuis spelen in hetzelfde weekend.

Nou denk ik wel dat de meeste supporters tóch vooral thuiswedstrijden bezoeken, dus of het erg is als de uitwedstrijden verder weg zijn ...
Je plannen klinken echt met het moment verschrikkelijker en ik hoop echt dat dit nooit waarheid gaat worden. Jong Ajax/PSV in de Eredivisie. Dan lever ik mijn seizoenskaart meteen in, incl. mijn abbo op fox sports. Wat een horrorscenario.
  woensdag 3 mei 2017 @ 17:31:06 #279
416931 yats
(non) Average Joe
pi_170659948
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 12:42 schreef Pandorado het volgende:

[..]

Leuk joh, eerst een competitie bedenken waar de facto alleen de top 3 iets aan heeft en daarna omdat de eerste elftallen niet meer in de eredivisie zitten de tweede elftallen daarin plaatsen. Zeg dan gewoon openlijk dat alles onder de topclubs je geen donder interesseert. Sowieso is die he ke toetreding van tweede elftallen kansloos, geen hond komt daar naar kijken, laat staan als zij de plek van het eerste overnemen...
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_170668428
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 17:31 schreef yats het volgende:

[..]

Leuk joh, eerst een competitie bedenken waar de facto alleen de top 3 iets aan heeft en daarna omdat de eerste elftallen niet meer in de eredivisie zitten de tweede elftallen daarin plaatsen.
Dat heb ik geen van beide bedacht hoor. Ik heb het idee van een competitiie met Portugese en Schotse teams niet aangedragen; ik maak er gewoon wat opmerkingen over. En beloftenteams in de Eredivisie is gewoon in lijn met het gegeven dat ze nu ook al in lagere divisies actief zijn. Ik houd er simpelweg rekening mee dat die lijn wordt doorgetrokken naar de Eredivisie voor clubs die op het niveau erboven actief zijn.
quote:
Zeg dan gewoon openlijk dat alles onder de topclubs je geen donder interesseert.
Dat weiger ik omdat het niet zo is. Dan nog kun je natuurlijk verschillen van mening over wat dan precies in wiens belang is.
quote:
Sowieso is die he ke toetreding van tweede elftallen kansloos, geen hond komt daar naar kijken, laat staan als zij de plek van het eerste overnemen...
Dat is een andere situatie. Volgens mij valt niet echt te voorspellen of het in de Eredivisie beter of slechter zou uitpakken dan in lagere divisies. Jong Ajax thuis tegen Twente of Heerenveen als Ajax een "onbereisbare" uitwedstrijd heeft in Lissabon, is toch net even iets anders dan Jong Ajax thuis tegen Eindhoven als je ook naar Alkmaar kunt om het grote Ajax aan te moedigen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')