abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_170650318
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 20:39 schreef Pandorado het volgende:

[..]

Dat begrijp ik. Ze weten wat ze hebben. Verandering is een risico, dus dan wil je voldoende indicatie dat het tot een verbetering leidt.

Maar goed. Als het erom gaat een plan te bedenken waar alle clubs mee willen instemmen, of op zijn minst bijna alle eredivisieclubs, kunnen we ons de moeite van het brainstormen wel besparen.

Het is één ding om een plan te bedenken om met Nederlandse clubs weer competitiever mee te doen in Europa, het wordt al een stuk lastiger als daarbij de kool en de geit gespaard moeten blijven - lastiger, maar volgens mij nog wel haalbaar; al zal er dan van een inhaalslag in Europa niet veel meer overblijven - maar als ook nog eens iedereen met het plan moet kunnen leven, is het volgens mij verspilde moeite.
Die moeite kun je je inderdaad wel besparen want voor een drastische wijziging ga je dat draagvlak wel nodig hebben. En zelfs als je met een hele hoop geld over de brug komt voor je rechterrijtje eredivisie is het nog de vraag of ze instemmen. 10 miljoen extra op de rekening maar je fans moeten wel de wedstrijden tegen de top9 missen zal voor veel clubs de ruil al niet waard zijn.
pi_170653549
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 10:07 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Ik voel wat voor een alternatieve Europese competitie, zonder de grote 5/6. Al het andere heeft geen fuck meer met Nederlands voetbal te maken maar met het vooruithelpen van een select groepje topclubs in de diverse landen. Kan me als top3-fan trouwens ook niet voorstellen dat je zit te wachten op een twee-wekelijkse vliegreis naar Portugal of Schotland.
Niet ideaal nee, al is het voor Belgen en Nederlanders waarschijnlijk eens in de drie à vier weken.

Maar ze kunnen misschien in die weken naar Jong Ajax/PSV/Feyenoord gaan dat dan wellicht in de Eredivisie speelt. Moet je het wel zo plannen dat het eerste elftal en het beloftenelftaf niet thuis spelen in hetzelfde weekend.

Nou denk ik wel dat de meeste supporters tóch vooral thuiswedstrijden bezoeken, dus of het erg is als de uitwedstrijden verder weg zijn ...
pi_170653647
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 12:42 schreef Pandorado het volgende:

[..]

Niet ideaal nee, al is het voor Belgen en Nederlanders waarschijnlijk eens in de drie à vier weken.

Maar ze kunnen misschien in die weken naar Jong Ajax/PSV/Feyenoord gaan dat dan wellicht in de Eredivisie speelt. Moet je het wel zo plannen dat het eerste elftal en het beloftenelftaf niet thuis spelen in hetzelfde weekend.

Nou denk ik wel dat de meeste supporters tóch vooral thuiswedstrijden bezoeken, dus of het erg is als de uitwedstrijden verder weg zijn ...
Je plannen klinken echt met het moment verschrikkelijker en ik hoop echt dat dit nooit waarheid gaat worden. Jong Ajax/PSV in de Eredivisie. Dan lever ik mijn seizoenskaart meteen in, incl. mijn abbo op fox sports. Wat een horrorscenario.
  woensdag 3 mei 2017 @ 17:31:06 #279
416931 yats
(non) Average Joe
pi_170659948
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 12:42 schreef Pandorado het volgende:

[..]

Leuk joh, eerst een competitie bedenken waar de facto alleen de top 3 iets aan heeft en daarna omdat de eerste elftallen niet meer in de eredivisie zitten de tweede elftallen daarin plaatsen. Zeg dan gewoon openlijk dat alles onder de topclubs je geen donder interesseert. Sowieso is die he ke toetreding van tweede elftallen kansloos, geen hond komt daar naar kijken, laat staan als zij de plek van het eerste overnemen...
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_170668428
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 17:31 schreef yats het volgende:

[..]

Leuk joh, eerst een competitie bedenken waar de facto alleen de top 3 iets aan heeft en daarna omdat de eerste elftallen niet meer in de eredivisie zitten de tweede elftallen daarin plaatsen.
Dat heb ik geen van beide bedacht hoor. Ik heb het idee van een competitiie met Portugese en Schotse teams niet aangedragen; ik maak er gewoon wat opmerkingen over. En beloftenteams in de Eredivisie is gewoon in lijn met het gegeven dat ze nu ook al in lagere divisies actief zijn. Ik houd er simpelweg rekening mee dat die lijn wordt doorgetrokken naar de Eredivisie voor clubs die op het niveau erboven actief zijn.
quote:
Zeg dan gewoon openlijk dat alles onder de topclubs je geen donder interesseert.
Dat weiger ik omdat het niet zo is. Dan nog kun je natuurlijk verschillen van mening over wat dan precies in wiens belang is.
quote:
Sowieso is die he ke toetreding van tweede elftallen kansloos, geen hond komt daar naar kijken, laat staan als zij de plek van het eerste overnemen...
Dat is een andere situatie. Volgens mij valt niet echt te voorspellen of het in de Eredivisie beter of slechter zou uitpakken dan in lagere divisies. Jong Ajax thuis tegen Twente of Heerenveen als Ajax een "onbereisbare" uitwedstrijd heeft in Lissabon, is toch net even iets anders dan Jong Ajax thuis tegen Eindhoven als je ook naar Alkmaar kunt om het grote Ajax aan te moedigen.
  donderdag 4 mei 2017 @ 09:30:23 #281
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_170674917
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 12:46 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Je plannen klinken echt met het moment verschrikkelijker en ik hoop echt dat dit nooit waarheid gaat worden. Jong Ajax/PSV in de Eredivisie. Dan lever ik mijn seizoenskaart meteen in, incl. mijn abbo op fox sports. Wat een horrorscenario.
Twee teams in de hoogste divisie met dezelfde eigenaar lijkt me inderdaad niet gezond.

Wel is het zo dat een Jong Ajax meer economisch bestaansrecht heeft dan een NAC die om de vijf jaar bij de gemeente staat en hun jeugdopleiding letterlijk heeft kapot bezuinigd. Om het algehele niveau omhoog te krijgen moet daar wat aan worden gedaan. Kan door middel van strengere licentie eisen (Duitsland; eisen aan jeugdopleiding), maar ook doordat economische krachten hun werk te laten doen. Of zoals de Belgische overheden doen het stelselmatig weigeren van noodhulp maar ipv daarvan 10 miljoen per jaar (Vlaanderen) in de jeugdopleidingen te steken. Net zoals dat de overheid niet Philips overeind houdt maar wel de techneuten op leidt.

Nogmaals:
VBL / Concrete voorstellen om het Nederlandse voetbal vooruit te helpen #3

Bovenop wat daar staat;

Al die fusieclubs zoals Twente, Utrecht, Den Haag enz. zijn eveneens van vrij recente datum wanneer je naar de hele historie van het voetbal kijkt. Dat vrijwel de gehele subtop uit fusieclubs bestaat (uit de jaren 60-80) geeft al aan dat de situatie hier anders ligt dan in bijvoorbeeld Engeland.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 4 mei 2017 @ 10:16:24 #282
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_170675808
Zo'n satelietclub als Vitesse die elk seizoen met een nieuw vreemdelingenlegioen aan de start staat is vrij pijnlijk. Elke jaar staan ze voor schut in Europa en mogen geen kampioen worden. Kost dure punten.

Jong Ajax en Jong PSV is niks... maar een team dat geen kampioen mag worden is sowieso niets.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_170679037
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 09:30 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Twee teams in de hoogste divisie met dezelfde eigenaar lijkt me inderdaad niet gezond.

Daar is dan toch geen sprake van? Het was binnen de context dat de eerste elftallen in een hogere divisie zouden spelen samen met teams uit andere landen. Dus dat als Ajax in zo'n superliga speelt er ruimte is voor Jong Ajax om te promoveren naar de Eredivisie. Net zoals dat momenteel alleen de beloftenteams van eredivisionisten in de eerste divisie mogen spelen, terwijl voor spelen in de tweede divisie in principe de beloftenteams van zowel eredivisionisten als eerstedivisionisten in aanmerking komen. Mits ze natuurlijk goed genoeg zijn.
pi_170679224
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 17:31 schreef yats het volgende:

[..]
Sowieso is die he ke toetreding van tweede elftallen kansloos, geen hond komt daar naar kijken, laat staan als zij de plek van het eerste overnemen...
Vraagje tussendoor: betreft dat ál hun wedstrijden of alleen hun thuiswedstrijden? Spelen ze thuis in lege stadions bij gebrek aan eigen supporters of blijven bij hun uitwedstrijden de stadions van hun tegenstanders eveneens leeg omdat hún supporters niet geïnteresseerd zijn in wedstrijden tegen beloftenteams?
pi_170679287
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 13:14 schreef gniffie het volgende:
De kennissessies op het aankomende KNVB congres op 9 mei. Moneyball _O_ :9~

[..]

Zat dat honkbal team van Moneyball ook niet aan de dope??
pi_170681679
https://frontpage.fok.nl/(...)op-fifa-ranking.html

Geen vooruitgang, maaaaaar ook geen achteruitgang!
pi_170683571
quote:
7s.gif Op donderdag 4 mei 2017 14:09 schreef Vasion het volgende:
https://frontpage.fok.nl/(...)op-fifa-ranking.html

Geen vooruitgang, maaaaaar ook geen achteruitgang!
Deze moet je hebben:
http://www.uefa.com/memberassociations/uefarankings/country/
pi_170699150
Onderaan de streep is het één van deze drie?
*Iets samen met de Belgen doen
*Een Europeese competitie maken
*Bezinken in het lot

Het valt mij wat tegen dat niemand wat voelt om in de bundesliga op te gaan, dat lijkt mij namelijk voor de clubs de beste stap.

Is het probleem van Nederland trouwens dat er geen grote buitenlandse talenten aangetrokken kunnen worden of dat de Nederlandse talenten vertrekken?
pi_170699439
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 09:41 schreef WodanIsGroot het volgende:
[quote]Onderaan de streep is het één van deze drie?
*Iets samen met de Belgen doen
*Een Europeese competitie maken
*Bezinken in het lot
Iets samen met de Belgen doen maakt je wellicht marginaal beter over de rug van een hoop clubs. Een Europese competitie opzetten zou m.i. prima zijn. Bezinken in het lot ben ik niet zo van.

quote:
Het valt mij wat tegen dat niemand wat voelt om in de bundesliga op te gaan, dat lijkt mij namelijk voor de clubs de beste stap.
Ik snap deze gedachtegang eigenlijk nooit zo. Wij willen de eer van de Nederlandse competitie hoog houden en daarom beter worden. Hoe doen we dat? Door maar gewoon helemaal niet meer als Nederlandse competitie verder te gaan.... Vind dat zo'n rare gedachtegang.

quote:
Is het probleem van Nederland trouwens dat er geen grote buitenlandse talenten aangetrokken kunnen worden of dat de Nederlandse talenten vertrekken?
Beide. De Nederlandse opleidingen zijn bovendien ook achter gebleven bij die in België, Kroatië, Portugal, Duitsland en Spanje.
pi_170700013
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 09:58 schreef Solstice1 het volgende:
...
Ik snap deze gedachtegang eigenlijk nooit zo. Wij willen de eer van de Nederlandse competitie hoog houden en daarom beter worden. Hoe doen we dat? Door maar gewoon helemaal niet meer als Nederlandse competitie verder te gaan.... Vind dat zo'n rare gedachtegang.
...
Het is het einde van de competitie, maar daar heb ik niet zoveel emotie bij. Het lijkt mij voor de clubs goed uit te pakken want ik zie: Ajax, PSV en Feyenoord dan doorgroeien naar de top van de bundesliga; AZ, Heerenveen, Utrecht, Groningen en Twente als degradatie, promotie, en incidenteel EL ticket kandidaat. En clubs als NEC, Zwolle, ADO als sub (top) tweede bundesliga.

Elke week goede wedstrijden tegen grote clubs.
pi_170700173
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 10:24 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Het is het einde van de competitie, maar daar heb ik niet zoveel emotie bij. Het lijkt mij voor de clubs goed uit te pakken want ik zie: Ajax, PSV en Feyenoord dan doorgroeien naar de top van de bundesliga; AZ, Heerenveen, Utrecht, Groningen en Twente als degradatie, promotie, en incidenteel EL ticket kandidaat. En clubs als NEC, Zwolle, ADO als sub (top) tweede bundesliga.

Dan zou je het ook breder kunnen trekken naar een Europese competitie. Er zit nogal een gat tussen top Bundesliga en top NL trouwens, dus er vanuit gaan dat Ajax, PSV en Feyenoord snel richting niveau Dortmund, Bayern gaan lijkt me niet heel realistisch. BMG, Schalke en een zooi andere clubs hebben vergelijkbare stadions en een vergelijkbaar achterland, het lijkt me dus eerder dat je in de periferie van de Bundesliga komt te spelen en dat de Nederlandse subtop tweede bundesliga speelt.

En dat is nog even ervan uitgegaan dat de Bundesliga überhaupt op je zit te wachten, want dat lijkt me al heel sterk.
pi_170700781
Ik zie het meer worden als volgend, maar dat is alleen mn gevoel. Ik pas het even in elkaar passen om zien wat het oplevert.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuke competitie, maar de Duiters hebben er vast geen belang bij. En ik heb teveel clubs in de competities :p

[ Bericht 4% gewijzigd door WodanIsGroot op 05-05-2017 11:30:08 ]
  vrijdag 5 mei 2017 @ 11:21:57 #293
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_170700999
Duitsland is veel te groot om samen mee te gaan. Die slokken je dan helemaal op ipv dat je (= Nederlands voetbal, competitie, weerstand talenten) er beter van wordt. Daar wordt de competitie en het elkaar stuwen naar hogere niveaus niet beter van.

Nu doet Ajax aan wanbeleid omdat ze de top drie toch wel halen (verdeling tv gelden is nog ongelijker dan in Spanje). Met Duitsland erbij is er wanbeleid omdat men voor eeuwig tussen wal en schip kan doormodderen. Te groot om af te zakken, te klein om iets te bereiken.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 5 mei 2017 @ 11:32:22 #294
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_170701167
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 09:58 schreef Solstice1 het volgende:
Beide. De Nederlandse opleidingen zijn bovendien ook achter gebleven bij die in België, Kroatië, Portugal, Duitsland en Spanje.
Dat de Eredivisie clubs een vazalstaat van de premier league worden lijkt me ook niet zo gunstig. Zo kun je nooit meer zelfstandig beleid maken en de Engelsen aftroeven, vooruit lopen in de trends.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 5 mei 2017 @ 12:01:38 #295
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_170701859
Crosspost
quote:
Sporteconoom Trudo Dejonghe (KU Leuven) is scherp voor de clubs die kiezen voor het Chinese geld: “De Belgische competitie dreigt een babysitliga te worden, en voor eigen jeugdspelers zal er geen plaats meer zijn”.
https://radio1.be/vind-ji(...)chinese-handen-komen

quote:
Al met al tien jaar na de Belgen dus. De Witte [voorzitter AA Gent] zegt stellig dat er ook in Nederland geen „absorberingsvermogen” is voor achttien clubs. „Ik zie overlevingsmechanismen die niet gezond zijn: Chinees geld, buitenlandse investeerders. In België is eigenlijk maar voeding voor veertien clubs op het hoogste niveau, in Nederland zestien.”
https://www.nrc.nl/nieuws(...)nte-7325420-a1549987

VBL / Manchester City wil miljoenen pompen in NAC Breda
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_170702611
quote:
"
Volgens de ‘founding father’ van het Belgische play-offsysteem is de huidige opzet uiteindelijk ook maar een „intermediaire” oplossing. „Schaalvergroting zou de komende vijf jaar het doel moeten zijn. En dat kan alleen met een samenvoeging van België en Nederland tot een BeNeLiga. Ik geloof daar wel in.”
"
pi_170703296
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 10:24 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Lijkt me wat optimistisch. Ik denk dat we in onze handjes mogen knijpen als drie Nederlandse clubs zich min of meer stabiel in de 1e Bundesliga kunnen handhaven. Misschien dat één van die 3, vermoedelijk dan Ajax, dan ook de stap naar de Duitse top zal weten te maken. Daar heb ik best wel vertrouwen in, maar dat zal dan eerst nog moeten blijken.

Ik zou ons in ieder geval maar niet te snel rijk rekenen.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 17:13:21 #298
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_170708849
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 13:15 schreef Pandorado het volgende:

[..]

Lijkt me wat optimistisch. Ik denk dat we in onze handjes mogen knijpen als drie Nederlandse clubs zich min of meer stabiel in de 1e Bundesliga kunnen handhaven. Misschien dat één van die 3, vermoedelijk dan Ajax, dan ook de stap naar de Duitse top zal weten te maken. Daar heb ik best wel vertrouwen in, maar dat zal dan eerst nog moeten blijken.

Ik zou ons in ieder geval maar niet te snel rijk rekenen.
Twee gelijke grootheden werkt beter... Qua competitie
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 7 mei 2017 @ 14:53:08 #299
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_170744778
Feyenoord in de Champions League gaat heel pijnlijk worden.

Kunstgras moeten ze echt gaan verbieden. Competitievervalsing
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_170854024
ja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')