Die moeite kun je je inderdaad wel besparen want voor een drastische wijziging ga je dat draagvlak wel nodig hebben. En zelfs als je met een hele hoop geld over de brug komt voor je rechterrijtje eredivisie is het nog de vraag of ze instemmen. 10 miljoen extra op de rekening maar je fans moeten wel de wedstrijden tegen de top9 missen zal voor veel clubs de ruil al niet waard zijn.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 20:39 schreef Pandorado het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Ze weten wat ze hebben. Verandering is een risico, dus dan wil je voldoende indicatie dat het tot een verbetering leidt.
Maar goed. Als het erom gaat een plan te bedenken waar alle clubs mee willen instemmen, of op zijn minst bijna alle eredivisieclubs, kunnen we ons de moeite van het brainstormen wel besparen.
Het is één ding om een plan te bedenken om met Nederlandse clubs weer competitiever mee te doen in Europa, het wordt al een stuk lastiger als daarbij de kool en de geit gespaard moeten blijven - lastiger, maar volgens mij nog wel haalbaar; al zal er dan van een inhaalslag in Europa niet veel meer overblijven - maar als ook nog eens iedereen met het plan moet kunnen leven, is het volgens mij verspilde moeite.
Niet ideaal nee, al is het voor Belgen en Nederlanders waarschijnlijk eens in de drie à vier weken.quote:Op woensdag 3 mei 2017 10:07 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Ik voel wat voor een alternatieve Europese competitie, zonder de grote 5/6. Al het andere heeft geen fuck meer met Nederlands voetbal te maken maar met het vooruithelpen van een select groepje topclubs in de diverse landen. Kan me als top3-fan trouwens ook niet voorstellen dat je zit te wachten op een twee-wekelijkse vliegreis naar Portugal of Schotland.
Je plannen klinken echt met het moment verschrikkelijker en ik hoop echt dat dit nooit waarheid gaat worden. Jong Ajax/PSV in de Eredivisie. Dan lever ik mijn seizoenskaart meteen in, incl. mijn abbo op fox sports. Wat een horrorscenario.quote:Op woensdag 3 mei 2017 12:42 schreef Pandorado het volgende:
[..]
Niet ideaal nee, al is het voor Belgen en Nederlanders waarschijnlijk eens in de drie à vier weken.
Maar ze kunnen misschien in die weken naar Jong Ajax/PSV/Feyenoord gaan dat dan wellicht in de Eredivisie speelt. Moet je het wel zo plannen dat het eerste elftal en het beloftenelftaf niet thuis spelen in hetzelfde weekend.
Nou denk ik wel dat de meeste supporters tóch vooral thuiswedstrijden bezoeken, dus of het erg is als de uitwedstrijden verder weg zijn ...
Leuk joh, eerst een competitie bedenken waar de facto alleen de top 3 iets aan heeft en daarna omdat de eerste elftallen niet meer in de eredivisie zitten de tweede elftallen daarin plaatsen. Zeg dan gewoon openlijk dat alles onder de topclubs je geen donder interesseert. Sowieso is die he ke toetreding van tweede elftallen kansloos, geen hond komt daar naar kijken, laat staan als zij de plek van het eerste overnemen...quote:Op woensdag 3 mei 2017 12:42 schreef Pandorado het volgende:
[..]
Niet ideaal nee, al is het voor Belgen en Nederlanders waarschijnlijk eens in de drie à vier weken.
Maar ze kunnen misschien in die weken naar Jong Ajax/PSV/Feyenoord gaan dat dan wellicht in de Eredivisie speelt. Moet je het wel zo plannen dat het eerste elftal en het beloftenelftaf niet thuis spelen in hetzelfde weekend.
Nou denk ik wel dat de meeste supporters tóch vooral thuiswedstrijden bezoeken, dus of het erg is als de uitwedstrijden verder weg zijn ...
Dat heb ik geen van beide bedacht hoor. Ik heb het idee van een competitiie met Portugese en Schotse teams niet aangedragen; ik maak er gewoon wat opmerkingen over. En beloftenteams in de Eredivisie is gewoon in lijn met het gegeven dat ze nu ook al in lagere divisies actief zijn. Ik houd er simpelweg rekening mee dat die lijn wordt doorgetrokken naar de Eredivisie voor clubs die op het niveau erboven actief zijn.quote:Op woensdag 3 mei 2017 17:31 schreef yats het volgende:
[..]
Leuk joh, eerst een competitie bedenken waar de facto alleen de top 3 iets aan heeft en daarna omdat de eerste elftallen niet meer in de eredivisie zitten de tweede elftallen daarin plaatsen.
Dat weiger ik omdat het niet zo is. Dan nog kun je natuurlijk verschillen van mening over wat dan precies in wiens belang is.quote:Zeg dan gewoon openlijk dat alles onder de topclubs je geen donder interesseert.
Dat is een andere situatie. Volgens mij valt niet echt te voorspellen of het in de Eredivisie beter of slechter zou uitpakken dan in lagere divisies. Jong Ajax thuis tegen Twente of Heerenveen als Ajax een "onbereisbare" uitwedstrijd heeft in Lissabon, is toch net even iets anders dan Jong Ajax thuis tegen Eindhoven als je ook naar Alkmaar kunt om het grote Ajax aan te moedigen.quote:Sowieso is die he ke toetreding van tweede elftallen kansloos, geen hond komt daar naar kijken, laat staan als zij de plek van het eerste overnemen...
Twee teams in de hoogste divisie met dezelfde eigenaar lijkt me inderdaad niet gezond.quote:Op woensdag 3 mei 2017 12:46 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Je plannen klinken echt met het moment verschrikkelijker en ik hoop echt dat dit nooit waarheid gaat worden. Jong Ajax/PSV in de Eredivisie. Dan lever ik mijn seizoenskaart meteen in, incl. mijn abbo op fox sports. Wat een horrorscenario.
Daar is dan toch geen sprake van? Het was binnen de context dat de eerste elftallen in een hogere divisie zouden spelen samen met teams uit andere landen. Dus dat als Ajax in zo'n superliga speelt er ruimte is voor Jong Ajax om te promoveren naar de Eredivisie. Net zoals dat momenteel alleen de beloftenteams van eredivisionisten in de eerste divisie mogen spelen, terwijl voor spelen in de tweede divisie in principe de beloftenteams van zowel eredivisionisten als eerstedivisionisten in aanmerking komen. Mits ze natuurlijk goed genoeg zijn.quote:Op donderdag 4 mei 2017 09:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Twee teams in de hoogste divisie met dezelfde eigenaar lijkt me inderdaad niet gezond.
Vraagje tussendoor: betreft dat ál hun wedstrijden of alleen hun thuiswedstrijden? Spelen ze thuis in lege stadions bij gebrek aan eigen supporters of blijven bij hun uitwedstrijden de stadions van hun tegenstanders eveneens leeg omdat hún supporters niet geïnteresseerd zijn in wedstrijden tegen beloftenteams?quote:Op woensdag 3 mei 2017 17:31 schreef yats het volgende:
[..]
Sowieso is die he ke toetreding van tweede elftallen kansloos, geen hond komt daar naar kijken, laat staan als zij de plek van het eerste overnemen...
Zat dat honkbal team van Moneyball ook niet aan de dope??quote:Op donderdag 20 april 2017 13:14 schreef gniffie het volgende:
De kennissessies op het aankomende KNVB congres op 9 mei. Moneyball![]()
[..]
Deze moet je hebben:quote:Op donderdag 4 mei 2017 14:09 schreef Vasion het volgende:
https://frontpage.fok.nl/(...)op-fifa-ranking.html
Geen vooruitgang, maaaaaar ook geen achteruitgang!
Iets samen met de Belgen doen maakt je wellicht marginaal beter over de rug van een hoop clubs. Een Europese competitie opzetten zou m.i. prima zijn. Bezinken in het lot ben ik niet zo van.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 09:41 schreef WodanIsGroot het volgende:
[quote]Onderaan de streep is het één van deze drie?
*Iets samen met de Belgen doen
*Een Europeese competitie maken
*Bezinken in het lot
Ik snap deze gedachtegang eigenlijk nooit zo. Wij willen de eer van de Nederlandse competitie hoog houden en daarom beter worden. Hoe doen we dat? Door maar gewoon helemaal niet meer als Nederlandse competitie verder te gaan.... Vind dat zo'n rare gedachtegang.quote:Het valt mij wat tegen dat niemand wat voelt om in de bundesliga op te gaan, dat lijkt mij namelijk voor de clubs de beste stap.
Beide. De Nederlandse opleidingen zijn bovendien ook achter gebleven bij die in België, Kroatië, Portugal, Duitsland en Spanje.quote:Is het probleem van Nederland trouwens dat er geen grote buitenlandse talenten aangetrokken kunnen worden of dat de Nederlandse talenten vertrekken?
Het is het einde van de competitie, maar daar heb ik niet zoveel emotie bij. Het lijkt mij voor de clubs goed uit te pakken want ik zie: Ajax, PSV en Feyenoord dan doorgroeien naar de top van de bundesliga; AZ, Heerenveen, Utrecht, Groningen en Twente als degradatie, promotie, en incidenteel EL ticket kandidaat. En clubs als NEC, Zwolle, ADO als sub (top) tweede bundesliga.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 09:58 schreef Solstice1 het volgende:
...
Ik snap deze gedachtegang eigenlijk nooit zo. Wij willen de eer van de Nederlandse competitie hoog houden en daarom beter worden. Hoe doen we dat? Door maar gewoon helemaal niet meer als Nederlandse competitie verder te gaan.... Vind dat zo'n rare gedachtegang.
...
Dan zou je het ook breder kunnen trekken naar een Europese competitie. Er zit nogal een gat tussen top Bundesliga en top NL trouwens, dus er vanuit gaan dat Ajax, PSV en Feyenoord snel richting niveau Dortmund, Bayern gaan lijkt me niet heel realistisch. BMG, Schalke en een zooi andere clubs hebben vergelijkbare stadions en een vergelijkbaar achterland, het lijkt me dus eerder dat je in de periferie van de Bundesliga komt te spelen en dat de Nederlandse subtop tweede bundesliga speelt.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 10:24 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Het is het einde van de competitie, maar daar heb ik niet zoveel emotie bij. Het lijkt mij voor de clubs goed uit te pakken want ik zie: Ajax, PSV en Feyenoord dan doorgroeien naar de top van de bundesliga; AZ, Heerenveen, Utrecht, Groningen en Twente als degradatie, promotie, en incidenteel EL ticket kandidaat. En clubs als NEC, Zwolle, ADO als sub (top) tweede bundesliga.
Elke week goede wedstrijden tegen grote clubs.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leuke competitie, maar de Duiters hebben er vast geen belang bij. En ik heb teveel clubs in de competities :p
[ Bericht 4% gewijzigd door WodanIsGroot op 05-05-2017 11:30:08 ]
Dat de Eredivisie clubs een vazalstaat van de premier league worden lijkt me ook niet zo gunstig. Zo kun je nooit meer zelfstandig beleid maken en de Engelsen aftroeven, vooruit lopen in de trends.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 09:58 schreef Solstice1 het volgende:
Beide. De Nederlandse opleidingen zijn bovendien ook achter gebleven bij die in België, Kroatië, Portugal, Duitsland en Spanje.
https://radio1.be/vind-ji(...)chinese-handen-komenquote:Sporteconoom Trudo Dejonghe (KU Leuven) is scherp voor de clubs die kiezen voor het Chinese geld: “De Belgische competitie dreigt een babysitliga te worden, en voor eigen jeugdspelers zal er geen plaats meer zijn”.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)nte-7325420-a1549987quote:Al met al tien jaar na de Belgen dus. De Witte [voorzitter AA Gent] zegt stellig dat er ook in Nederland geen „absorberingsvermogen” is voor achttien clubs. „Ik zie overlevingsmechanismen die niet gezond zijn: Chinees geld, buitenlandse investeerders. In België is eigenlijk maar voeding voor veertien clubs op het hoogste niveau, in Nederland zestien.”
"quote:Op vrijdag 5 mei 2017 12:01 schreef Klopkoek het volgende:
Crosspost
[..]
https://radio1.be/vind-ji(...)chinese-handen-komen
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)nte-7325420-a1549987
Lijkt me wat optimistisch. Ik denk dat we in onze handjes mogen knijpen als drie Nederlandse clubs zich min of meer stabiel in de 1e Bundesliga kunnen handhaven. Misschien dat één van die 3, vermoedelijk dan Ajax, dan ook de stap naar de Duitse top zal weten te maken. Daar heb ik best wel vertrouwen in, maar dat zal dan eerst nog moeten blijken.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 10:24 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Het is het einde van de competitie, maar daar heb ik niet zoveel emotie bij. Het lijkt mij voor de clubs goed uit te pakken want ik zie: Ajax, PSV en Feyenoord dan doorgroeien naar de top van de bundesliga; AZ, Heerenveen, Utrecht, Groningen en Twente als degradatie, promotie, en incidenteel EL ticket kandidaat. En clubs als NEC, Zwolle, ADO als sub (top) tweede bundesliga.
Elke week goede wedstrijden tegen grote clubs.
Twee gelijke grootheden werkt beter... Qua competitiequote:Op vrijdag 5 mei 2017 13:15 schreef Pandorado het volgende:
[..]
Lijkt me wat optimistisch. Ik denk dat we in onze handjes mogen knijpen als drie Nederlandse clubs zich min of meer stabiel in de 1e Bundesliga kunnen handhaven. Misschien dat één van die 3, vermoedelijk dan Ajax, dan ook de stap naar de Duitse top zal weten te maken. Daar heb ik best wel vertrouwen in, maar dat zal dan eerst nog moeten blijken.
Ik zou ons in ieder geval maar niet te snel rijk rekenen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |