Was het niet Beveren met 11 Ivorianen in de basis ?quote:Op vrijdag 5 mei 2017 11:30 schreef Klopkoek het volgende:
Hoeveel clubs in België zijn eigenlijk in buitenlandse handen?
Zonde dat Nederland niet meer zelfstandig beleid kan maken. Zo ga je nooit meer de wereldtop aftroeven.
Nederland gaat ook nooit meer de wereldtop aftroeven.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 11:30 schreef Klopkoek het volgende:
Hoeveel clubs in België zijn eigenlijk in buitenlandse handen?
Zonde dat Nederland niet meer zelfstandig beleid kan maken. Zo ga je nooit meer de wereldtop aftroeven.
Het is PSV niet.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 10:59 schreef Caland het volgende:
Gewoon opheffen die club, uit doen dat licht.
Je kraamt echt te veel onzin uit vandaag.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 11:42 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nederland gaat ook nooit meer de wereldtop aftroeven.
Zolang het tweede van de Engels kampioen beter is dan het eerste van onze kampioen kan je daar niks aan doen.
Zolang een ManU een omzet heeft van 15x meer dan een Feyenoord en 50x het salaris gaat Nederland de wereldtop nooit meer aftroeven. Natuurlijk heb je wel eens incidentjes als die wedstrijd in de Kui tegen ManU of wat Ajax nu doet maar we gaan nooit meer stelselmatig meedraaien in de subtop van Europa, laat staan de wereldtop. Feyenoord staat met een beetje een ongunstige lotimg straks gewoon 4de in de poule en Ajax en PSV worden er gewoon weer opgelegd door een of ander oostblokland komend seizoen.
De tijden dat we meetellen zijn voorbij. Zelfstandig of afhankelijk.
Ik sta boven de gemiddelde narcist.quote:
Geniën wordem vaak pas jaren later begrepen door het gepeupelquote:Op vrijdag 5 mei 2017 11:50 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je kraamt echt te veel onzin uit vandaag.
Dit is een teleologie waar ik niets mee kan. Een land als Portugal kan/kon wel wedijveren met de top, jaar na jaar. De jeugdopleidingen van landen zoals België, Portugal, Zwitserland hebben enorme stappen gemaakt en liepen zelfs voor op die van de Engelsen.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 11:42 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nederland gaat ook nooit meer de wereldtop aftroeven.
Zolang het tweede van de Engels kampioen beter is dan het eerste van onze kampioen kan je daar niks aan doen.
Zolang een ManU een omzet heeft van 15x meer dan een Feyenoord en 50x het salaris gaat Nederland de wereldtop nooit meer aftroeven. Natuurlijk heb je wel eens incidentjes als die wedstrijd in de Kui tegen ManU of wat Ajax nu doet maar we gaan nooit meer stelselmatig meedraaien in de subtop van Europa, laat staan de wereldtop. Feyenoord staat met een beetje een ongunstige lotimg straks gewoon 4de in de poule en Ajax en PSV worden er gewoon weer opgelegd door een of ander oostblokland komend seizoen.
De tijden dat we meetellen zijn voorbij. Zelfstandig of afhankelijk.
http://www.humo.be/humo-a(...)voetbalclubs-opkopenquote:Wij zijn gebonden aan confidentialiteit, dus ik spreek me daar voorlopig niet over uit. Ik kan wel zeggen dat er afspraken zijn gemaakt om onze jeugdwerking 100 procent in handen van de vzw te houden. Door proactief onze structuur aan te passen, zonder dat het mes ons al op de keel stond, hebben we vrij goed kunnen onderhandelen en eisen kunnen stellen over de jeugdwerking en het stadion.»
https://radio1.be/vind-ji(...)chinese-handen-komenquote:Sporteconoom Trudo Dejonghe (KU Leuven) is scherp voor de clubs die kiezen voor het Chinese geld: “De Belgische competitie dreigt een babysitliga te worden, en voor eigen jeugdspelers zal er geen plaats meer zijn”.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)nte-7325420-a1549987quote:Al met al tien jaar na de Belgen dus. De Witte [voorzitter AA Gent] zegt stellig dat er ook in Nederland geen „absorberingsvermogen” is voor achttien clubs. „Ik zie overlevingsmechanismen die niet gezond zijn: Chinees geld, buitenlandse investeerders. In België is eigenlijk maar voeding voor veertien clubs op het hoogste niveau, in Nederland zestien.”
De stille voetballer? of Open raam?quote:Op vrijdag 5 mei 2017 12:15 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wordt mijn laatste column nog geplaatst ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |