abonnement Unibet Coolblue
pi_167591319
Kerstcadeautje en de jaarlijstjes mogen opnieuw gemaakt worden: RTJ3 is uit!
pi_167591522
pi_167592860
O+
pi_167594324
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 00:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Nu weet ik waarom hij in mijn selectieve geheugen zat :D
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_167596748
Heb denk ik sinds september niet echt albums uit 2016 geluisterd meer volgens mij, zou ook niet echt een jaarlijstje kunnen maken. Weet alleen dat Blackstar met afstand het beste is wat ik dit jaar gehoord heb. Al moet ik zeker die ATCQ nog luisteren, want de Tribe is gewoon een van de beste groepen aller tijden en ik heb het gevoel dat ze een prachtige ode aan Phife Dawg hebben achtergelaten.

Mja voor de rest, zit er niet op te wachten om die Beyonce en Solange platen te proberen, zijn die echt zo goed of is dat van die gesponsorde hypejobs van al die muzieksites?
pi_167596814
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 05:41 schreef Zocalo het volgende:
Kerstcadeautje en de jaarlijstjes mogen opnieuw gemaakt worden: RTJ3 is uit!
:o :o :o Hiervoor kom ik dan wel ff op het juiste moment kijken.
pi_167598110
Wat een geweldenaar is deze man. Zou bijna een moord plegen voor een kaartje als ik dit bekijk.

http://www.npr.org/event/music/506306492/bon-iver-live-in-concert
pi_167606243
RTJ3 is goed, heel goed. Lekkere gritty productie. Vind hem beter dan RTJ2 denk ik, die vond ik overal wat minder memorabel, al had die wel hoge hoogtepunten met Close Your Eyes, Love Again en All Due Respect, die heb ik op RTJ3 wat minder. Vind tot nu toe Legend Has It, Call Tricketron en 2100 het beste.

Ook eindelijk de laatste Tribe geluisterd. Ook heel erg goed, wat experimenteler dan hun 90s werk, maar op zijn eigen manier heel sterk, beste Hip-Hop plaat die ik dit jaar geluisterd heb, gaat zeker meedingen met Low End Theory en Midnight Marauders qua rating. Heb geen idee hoe ik ze zou moeten ordenen nu.
pi_167608949
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 13:59 schreef Vatta het volgende:
Wat een geweldenaar is deze man. Zou bijna een moord plegen voor een kaartje als ik dit bekijk.

http://www.npr.org/event/music/506306492/bon-iver-live-in-concert
Geen moord nodig, gewoon kaartje kopen toch?

Moet Vernon ook nog eens zien, maar heb altijd het gevoel dat het volgende album nog beter wordt, dus wachten is geen straf.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  maandag 26 december 2016 @ 01:02:05 #110
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_167609795
RIP, George Michael, :{.

-

En dan nog even het goede nieuws; RTJ3, _O_!

-

Fijne dagen, lieve mensen, :*.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_167611236
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 00:30 schreef Moody het volgende:

[..]

Geen moord nodig, gewoon kaartje kopen toch?

Moet Vernon ook nog eens zien, maar heb altijd het gevoel dat het volgende album nog beter wordt, dus wachten is geen straf.
Als jij me vertelt waar. Is volgens mij aardig uitverkocht.
  maandag 26 december 2016 @ 03:30:58 #112
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_167611245
Oprecht; ik heb nog nooit zo gebaald als toen ik een kaartje voor Bon Iver misliep. 10:01 was ik al door de wachtrij heen, maar toen was alles al blijkbaar gereserveerd. Bizar.

;(
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  maandag 26 december 2016 @ 03:36:47 #113
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_167611250
En ik vind het nog steeds zwaar klote. Justin Vernon is een held van mij
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_167614184
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2016 03:24 schreef Vatta het volgende:

[..]

Als jij me vertelt waar. Is volgens mij aardig uitverkocht.
Ja nu wel. Als je op verkoopdag 1 erbij was, had je misschien kaarten gehad. Misschien nog iets via Ticketswap?

edit: Oh.... 1396 gezocht, 0 aangeboden :') Justin Bieber is er niets bij.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  maandag 26 december 2016 @ 14:00:23 #115
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_167617838
Tja, dat, en de kaarten werden op verzoek van Bon Iver zelf op naam verkocht. Dus binnen kom je niet echt, tenzij je met de verkoper mee tot aan de deur van Tivoli loopt.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_167617944
Die controle op dat soort zaken is toch nooit zo erg?
  maandag 26 december 2016 @ 14:10:19 #117
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_167618006
Bij TLSP was er toch gedoe toen? Mensen die serieus Paradiso niet binnen kwamen e.d.

Volgens mij kunnen ze nog best streng zijn
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_167620498
Oef, RTJ3 mag er weer zijn hoor.
pi_167620763
LI-LI-LI-LI-LI-LIVE FROM THE GARDEN
pi_167676757
Tijdje terug hadden we het hier over zo'n indie singer/songwriter meisje, die al wel 20 albums uit had. In het clipje stond ze te zingen tussen miniatuur treintjes.

Ik ben haar naam kwijt ;(
nee, jij dan!
  woensdag 28 december 2016 @ 16:07:03 #121
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_167676915
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 16:02 schreef Gehenna het volgende:
Tijdje terug hadden we het hier over zo'n indie singer/songwriter meisje, die al wel 20 albums uit had. In het clipje stond ze te zingen tussen miniatuur treintjes.

Ik ben haar naam kwijt ;(
Frankie Cosmos?

pi_167677154
quote:
JA! ^O^
nee, jij dan!
  woensdag 28 december 2016 @ 16:14:07 #123
13973 ranja
image means nothing
pi_167677165
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 16:02 schreef Gehenna het volgende:
Tijdje terug hadden we het hier over zo'n indie singer/songwriter meisje, die al wel 20 albums uit had. In het clipje stond ze te zingen tussen miniatuur treintjes.

Ik ben haar naam kwijt ;(
:?
pi_167678437
Frankie Cosmos.
Aldus.
pi_167703719
Voor de liefhebbers nog mijn concertjaarlijstje (er is nog geen topic voor, toch?)
quote:
1. Wilco @ TivoliVredenburg Ronda, 9-11-2016

(Slechts) twee keer eerder zag ik ze, en die concerten staan beiden in mijn top 3 beste concerten allertijden. Dit concert valt er precies mooi tussenin op #2! Wilco is en blijft de beste liveband van de wereld, en dat was tijdens dit getergde concert wel heel duidelijk. Vlak hiervoor werd Trump tot president van Amerika verkozen, en de band liet duidelijk weten hier niet zo blij mee te zijn. Met extra agressie en urgentie ramden ze twee en en een half uur de beste nummers van de band erdoorheen, met als opener het ultra-gepaste Ashes of American Flags, diezelfde opener als mijn #1, destijds in Paradiso. En met de absolute hoogtepunten Spiders Kidsmoke, Art of Almost en het altijd fraaie I’m The Man Who Loves You. De dag erna zag ik Wilco nog een keer tijdens LeGuessWho, maar dat was toch een slag liever en een klein niveautje minder. Geen nummers 1t/m4 in mijn allertijden lijstje dus!

2. Lucky Fonz III @ TivoliVredenburg Cloud Nine, 29-04-2016

Als Lucky Fonz Nederlandstalig gaat zingen komt zijn talent het meest tot zijn recht. Hoewel zijn tweede Nederlandstalige album In Je Nakie mijn album-jaarlijstje niet haalde, haalt dit concert dat bij verre. Geweldige entertainer en muzikant die de nummers met enorm veel humor aan elkaar praatte, met geweldige publieksparticipatie. Dacht je dat je de tekst van een nog onbekend nummer niet kon meezingen? Echt wel! Fantastisch concert en op #2 in het jaarlijstje.

3. Kevin Morby @ EKKO, 30-8-2016

Ik zei het al in mijn album-jaarlijstje, maar Kevin Morby heeft mijn hart tijdens dit concert gestolen. Zelden zag ik een zo goed op elkaar ingespeelde band, en een zo’n charismatische frontman die van links naar rechts stuiterde. Van de langgerekte hypnotiserende tracks als Singing Saw en Harlem River tot aan kortere puntige nummers als Cut Me Down en The Ballad of Arlo Jones, alles was raak.

4. GoGo Penguin @ Paradiso Noord Tolhuis tuin (en North Sea Jazz 2016), 20-11-2016

GoGo Penguin won mijn andere jaarlijstje maar ook live zijn ze bijzonder goed, en misschien wel nóg beter! Tijdens North Sea Jazz nog in een niet volgepakte zaal, maar als een van de weinige jazzbands wisten ze later in het jaar met gemak de Tolhuistuin uit te verkopen. En terecht. Wat een bezwerende en ongekend opzwepende muziek die ondanks de beperkte bandbezetting zo veelzijdig is en de hele duur van het concert boeit.

5. Courtney Barnett @ Paradiso, 5-7-2016

Courtney Barnett was één van de sensaties van 2015, en hoewel ik haar al in 2014 zag op Crossing Border, was dit concert in 2016 de eerste keer dat ik haar écht live zag. En dat was goed! De droogkomische Courtney is ondanks dat ze weinig doet op het podium toch enorm charismatisch, en 5x zo hard als op de plaat ragden de band (met veel gitaren) haar beste nummers er doorheen. Jammer was dat de muziek (veel) te hard stond en er van de meer ingetogen nummers weinig nuance meer te horen was. Paradiso is toch echt niet mijn eerste keuze meer voor een concert…

6. Bruce Springsteen @ Malieveld, 14-6-2016

Voor (misschien wel samen met) Wilco is Bruce toch mijn favoriete artiest allertijden. En hoewel ik grote stadion en park-concerten meestal mijdt als de pest, moest ik toch echt Bruce weer eens zien. Hoewel het (dus) buiten was brak de zon precies bij aanvang, na een hele dag regenen, door. Een voorbode voor iets heel moois! Jammer dat het nog steeds hard waaide, en de muziek telkens verwaaide. Weer concludeer ik dat ik toch maar nooit meer naar dit soort concerten ga. Maar gelukkig is Bruce zo’n held en was het desalniettemin een fantastisch optreden. Hij speelde mijn persoonlijke favorieten Racing In The Street, The River en Spirit in the Night en rockte als een malle. Het was het geld, de moeite, en de buitenlocatie meer dan waard.

7. Suuns @ LeGuessWho

Ze sloten (voor zij die niet nog tot 3 uur doorgingen die nacht) LeGuessWho als ‘huisband’ af en het was weer weergaloos. Het laatste album (en die met Jerusalem in my Heart) vielen tegen, maar live is er niks van hun klasse verloren gegaan. Kneiterhard stond het geluid, maar bij Suuns is dat een deel van de ervaring. Nieuwe en oude klassiekers (naja, ze gaan ook weer niet zo lang mee) wisselden elkaar af LGW kreeg een knallend einde.

8. Tjing Tjing @ Tivoli de Helling

Met Roos is het altijd feest, dus het kaartje voor Tjing Tjing (dat ik miste tijdens Tweetakt) was 3 seconde na aankondiging gekocht. En je krijgt er Andre Manuel gratis bij! Lekker hard rocken en karakteristiek vaag speelden ze samen De Helling (eindelijk was ik daar weer eens) plat! Met nog het legendarische Kraaien van Krang/Andre Manuel als afsluiter aan het einde. Niet zo goed als die andere samenwerking de Speeldoos, maar wel weer heerlijk!

9. Ryley Walker @ LeGuessWho

Godzijdank kon ik hier nog op tijd bij zijn. 19.00 in de Pandora was voor mij die dag een beetje vroeg, maar ik was er op tijd bij. Stampvol stond de Pandora al (verrassend genoeg na een lege Moira 2 jaar terug) en ik verheugde me erop eindelijk zijn nummers mét met band te horen. In de een uur durende festivalset jamde Walker + band er een eind op los, bijna bezeten door de duivel en vol overgave. Een van de beste optredens van Le Guess Who dit jaar, en wat is hij gegroeid sinds die saaie set 2 jaar geleden (zonder band).

10. Matthew Halsall @ BIRD, 9-3-2016

Matthew Halsall doet veel dingen goed. Zijn label trok GoGo Penguin aan, zijn één na laatste album (When The World Was One) haalde mijn albumlijstjes top 3 van 2014 en eindelijk kwam hij eens in Nederland optreden. Volgens mij stond hij hier nog nooit (wat mij een oneindig raadsel is) maar BIRD erkent gelukkig zijn klasse. Met voltallige band, en harpiste, vertolkte hij de nummers van zijn Gondwana Orchestra, met als de hoogtepunten de nummers van When The World Was One, Tribute to Alice Coltrane voorop. Concertpodia van Nederland: boek deze man!!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')