SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Nee, het is geen provincie. Wel een regio, maar dan zeg je nog op Sicilië.quote:Op vrijdag 9 december 2016 12:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Sicilië is meer dan alleen een eiland, het is ook een provincie
Ik zeg ook 'het is heet in Australië'quote:Op vrijdag 9 december 2016 15:29 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, het is geen provincie. Wel een regio, maar dan zeg je nog op Sicilië.
Hoepel maar snel op naar FOK.de. Rest van Nederland is koud en grijs. Typisch donkere dagen voor kerstquote:Op vrijdag 9 december 2016 15:29 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een heerlijk weer vandaag! Ik ga nog snel even hardlopen. 13 graden hier nu! (Limburg).
Nee! Ik houd helemaal niet van moffen. Liever naar Belgie dan.quote:Op vrijdag 9 december 2016 15:33 schreef Djeez het volgende:
[..]
Hoepel maar snel op naar FOK.de. Rest van Nederland is koud en grijs. Typisch donkere dagen voor kerst
Australië geldt dan ook niet als een eiland, maar als een continent. Maar je mag zeggen wat je wil hoor katje.quote:Op vrijdag 9 december 2016 15:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zeg ook 'het is heet in Australië'
Dat is Oceanië.quote:Op vrijdag 9 december 2016 16:53 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Australië geldt dan ook niet als een eiland, maar als een continent. Maar je mag zeggen wat je wil hoor katje.
Nee. Australië is een continent. Oceanië is een regio.quote:
Daar is geen vaste definitie voor.quote:Op zaterdag 10 december 2016 11:20 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee. Australië is een continent. Oceanië is een regio.
Ja, om depressief van te wordenquote:
Ik ga vanmiddag of morgen de huichelstruik opzettenquote:Op zaterdag 10 december 2016 11:49 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Maar snel de kerstboom optuigen dan.
Vergeet sneeuwen nietquote:Op zaterdag 10 december 2016 13:39 schreef Nattekat het volgende:
Het kan vriezen, het kan dooien,het kan waaien.
Witte kerst is nog wel mogelijk. Kan nog allemaal.quote:Op zaterdag 10 december 2016 13:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nah. Dat is dan weer iets wat een beetje uitgesloten is
Dan mag de oostelijke stroming volgende week niet winnenquote:Op zaterdag 10 december 2016 13:46 schreef aloa het volgende:
[..]
Witte kerst is nog wel mogelijk. Kan nog allemaal.
Dat is afwachten idd.quote:Op zaterdag 10 december 2016 14:21 schreef Nattekat het volgende:
Het zal me overigens echt verbazen als de oostelijke stroming het wint van twee gigantisch diepe depressies
Je vader gaat er heel blij mee zijnquote:Op zaterdag 10 december 2016 15:03 schreef Resistor het volgende:
Heh... Ik heb weer zo'n voucher waarmee je een 2e persoon gratis mee kan nemen op een zogenaamde 'mini-cruise' naar Newcastle.
Vorige heb ik aan mijn ouders gegeven. Resultaat: WKN / De atmosfeer staat op ontploffen #746 Hollandse winter = herfst
Ja, wat een deprimerend weer. Maar vanmiddag maar ff de huichelstruik opgezetquote:Op zaterdag 10 december 2016 16:45 schreef Skwish het volgende:
Wat een grauwe dag vandaag in het noorden... mistig en miezerig weer
Het Noorden is ook weer de hoek waar de klappen vallen. Laat maar mooi naar het zuiden gaan, daar hebben ze een neerslagtekortquote:Op zaterdag 10 december 2016 19:13 schreef Skwish het volgende:
Wat een neerslag komt er vanavond/vannacht onze kant op zeg...![]()
In het midden ook al de hele dag ellende, alleen de buienradar pikte het niet op.quote:Op zaterdag 10 december 2016 19:58 schreef Djeez het volgende:
[..]
Het Noorden is ook weer de hoek waar de klappen vallen. Laat maar mooi naar het zuiden gaan, daar hebben ze een neerslagtekort
quote:Op zaterdag 10 december 2016 19:58 schreef Djeez het volgende:
[..]
Het Noorden is ook weer de hoek waar de klappen vallen. Laat maar mooi naar het zuiden gaan, daar hebben ze een neerslagtekort
Is dat niet in portugal?quote:Op zondag 11 december 2016 16:14 schreef aloa het volgende:
In Spanje is het 20 graden.![]()
[ afbeelding ]
Frisjesquote:Op zondag 11 december 2016 16:24 schreef aloa het volgende:
Dit is wel Spanje. Net 18 graden nu.
[ afbeelding ]
hier - 23 momenteelquote:Op zondag 11 december 2016 18:12 schreef Dven het volgende:
Dorpje naast waar m'n pa woont -30 atm![]()
[ afbeelding ]
Globetrotter-familie gespot.quote:Op zondag 11 december 2016 18:12 schreef Dven het volgende:
Dorpje naast waar m'n pa woont -30 atm![]()
[ afbeelding ]
Niet verkeerd!quote:Op zondag 11 december 2016 18:17 schreef aloa het volgende:
[..]
hier - 23 momenteel
Mooie kerstboom ook![]()
[ afbeelding ]
Is de oostelijke stroming aan het winnen?quote:Op zondag 11 december 2016 18:20 schreef aloa het volgende:
[..]
Kans is niet groot.
Maar het kan nog wel, beetje onzeker.
Terechte klacht. En in B4 bloodymarry met 'In Limburg was het stralend weer met 15 graden'quote:Op zondag 11 december 2016 18:31 schreef dick_laurent het volgende:
Nou die beloofde mix van zon en wolken vandaag was basically 15 minuten zon in de ochtend, daarna trok het dicht en ging het zelfs zo nu en dan motregenen
Ik hoop hetquote:Op zondag 11 december 2016 18:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Is de oostelijke stroming aan het winnen?
Ik dacht dat je een witte kerst wilde.quote:Op zondag 11 december 2016 19:36 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik hoop het![]()
Er is in ieder geval veel hogedruk aanwezig.
Dat zou leuk zijn, maar ik heb liever strenge vorst.quote:Op zondag 11 december 2016 19:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik dacht dat je een witte kerst wilde.
Kan kloppen, aan de kust is windkracht 8 gemeten met windstoten tot 90 km.quote:Op zondag 11 december 2016 19:58 schreef kermit71 het volgende:
Beetje mosterd na de maaltijd, maar bij ons (omg. IJsselstein UT) heeft het vannacht, rond een uur of 3, behoorlijk gestormd. In Drenthe en Twente was dit ook het geval, maar verder lees ik er niets over, was dit heel plaatselijk of zijn er meer mensen vannacht wakker van geworden?
Bal sneeuw en dan de diepvries in is de beste combinatie, voor zowel de schaats als sneeuwliefhebber. Veel sneeuw is leuk, maar als het dan niet koud genoeg is vriezen wateren niet zo goed dicht.quote:Op zondag 11 december 2016 20:28 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat zou leuk zijn, maar ik heb liever strenge vorst.
Maar voor strenge vorst is een sneeuwdek ook niet verkeerd.
Beide is prima, maar dan wel het echte werk. Niet dat kansloze waterkoude weer met grijze luchten en een koude wind, maar niet echt lage temperaturen.quote:Op zondag 11 december 2016 20:56 schreef Nattekat het volgende:
Sneeuw is leuk, kou is klote. Dus ik heb liever de sneeuw.
Zeker weten.quote:Op zondag 11 december 2016 20:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Bal sneeuw en dan de diepvries in is de beste combinatie, voor zowel de schaats als sneeuwliefhebber. Veel sneeuw is leuk, maar als het dan niet koud genoeg is vriezen wateren niet zo goed dicht.
Haha, hier is het vandaag ook helemaal grijs hoor. Wel voor het eerst deze week.quote:Op zondag 11 december 2016 18:51 schreef Djeez het volgende:
[..]
Terechte klacht. En in B4 bloodymarry met 'In Limburg was het stralend weer met 15 graden'
Ja, hier in Limburg ook! Heb er helemaal niks over gehoord op het nieuws of zo. Ik reed om 4 uur 'snachts op de snelweg. Moest echt het stuur met twee handen vasthouden omdat ze er aan zaten te trekken. De weg bezaaid met blaadjes en takjes. Geen grote takken, dus ook weer niet heel hard blijkbaar.quote:Op zondag 11 december 2016 19:58 schreef kermit71 het volgende:
Beetje mosterd na de maaltijd, maar bij ons (omg. IJsselstein UT) heeft het vannacht, rond een uur of 3, behoorlijk gestormd. In Drenthe en Twente was dit ook het geval, maar verder lees ik er niets over, was dit heel plaatselijk of zijn er meer mensen vannacht wakker van geworden?
08:35 op en 16:23 onder. 16:23 blijft het bij en zal niet eerder verdwijnen. Zaterdag 16:24, dus in de middag reeds later onder. Al gaat dat nog langzaam.quote:Op maandag 12 december 2016 14:30 schreef zatoichi het volgende:
Hoe laat is de zonsopkomst vandaag eigenlijk?
Nu schijnt trouwens de zon al weer... sorry!quote:Op maandag 12 december 2016 12:56 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, hier is het vandaag ook helemaal grijs hoor. Wel voor het eerst deze week.
Nee hoor, ik zag hem rond vier uur toen hij onderging even opkomen tussen de wolken; die paar minuten waren het wel...quote:Op maandag 12 december 2016 15:34 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
08:35 op en 16:23 onder. 16:23 blijft het bij en zal niet eerder verdwijnen. Zaterdag 16:24, dus in de middag reeds later onder. Al gaat dat nog langzaam.
25 december komt ie 08:44 op als laatste tijdstip. 5 januari is dat 08:43 en wordt het weer eerder licht
Jaaaaaa, de ellende is voorbijquote:Op maandag 12 december 2016 15:34 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
08:35 op en 16:23 onder. 16:23 blijft het bij en zal niet eerder verdwijnen. Zaterdag 16:24, dus in de middag reeds later onder. Al gaat dat nog langzaam.
25 december komt ie 08:44 op als laatste tijdstip. 5 januari is dat 08:43 en wordt het weer eerder licht
Elke dag in het donker thuiskomen is misschien wel het ergste van de winterquote:
Ik kan niet wachten...quote:
Weggaan en terugkomen in het donker.quote:Op maandag 12 december 2016 23:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Elke dag in het donker thuiskomen is misschien wel het ergste van de winter
Thuiskomen wanneer het nog donker is en wakker worden wanneer het weer donker is.quote:Op dinsdag 13 december 2016 00:43 schreef nikky het volgende:
[..]
Weggaan en terugkomen in het donker.
Weggaan is dan weer niet zo erg. Scheelt ook dat ik meestal pas na 9u van huis ga. Alleen het wakker worden is even wat lastigerquote:Op dinsdag 13 december 2016 00:43 schreef nikky het volgende:
[..]
Weggaan en terugkomen in het donker.
Eens. Donker weg gaan, donker thuiskomen.quote:Op maandag 12 december 2016 23:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Elke dag in het donker thuiskomen is misschien wel het ergste van de winter
Ik ga pas naar m'n werk als het licht wordt.quote:Op dinsdag 13 december 2016 10:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Eens. Donker weg gaan, donker thuiskomen.
[ afbeelding ]
Valt reuze mee.quote:Op dinsdag 13 december 2016 16:59 schreef Greys het volgende:
Zeker jammer. Zo zeldzaam, het wordt wel weer eens tijd.
Ja want als het koud is wordt het spontaan zonnig en langer licht.quote:Op dinsdag 13 december 2016 19:28 schreef RiKe het volgende:
Ik heb liever een echte winter, met kou en sneeuw, dan zo'n eindeloze verlenging van de herfst wat we nu hebben![]()
Afschuwelijk, van huis gaan als het donker is, grijs en grauw overdag, en als je thuis komt is het weer donker
Dat niet, maar dan heb je tenminste nog het gevoel dat het winter is.quote:Op dinsdag 13 december 2016 19:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja want als het koud is wordt het spontaan zonnig en langer licht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |