Klopt bij de nieuwe XJ's zit ie onder het zadel als ik het goed heb.quote:Op donderdag 5 januari 2017 14:48 schreef Morivar het volgende:
[..]
Zit wel een stukje beter verborgen dan bij mijn XJ! (1995, N)
Heb daar wel een onderhoudsvrije ingemikt, maar in de CB zit ook zo'n 'gewone' accu. Werkt al jaren prima, alleen zo nu en dan even niveau controleren en bijvullen. Scheelde destijds aardig wat geld, zeker voor een motor voor incidenteel gebruik.
Dat zou zo maar kunnen.quote:Op donderdag 5 januari 2017 19:04 schreef Nero22 het volgende:
Van 3 maanden niet rijden gaat je accu toch ook niet dood?
En toch is het wel handig om achter de hand te hebben, je accu begeeft het meestal net na een koude winternacht en met een lader kun je er nog even uit wringen voordat de nieuwe binnen is.quote:Op donderdag 5 januari 2017 17:46 schreef Salatrel het volgende:
Ik heb al jaren een druppellader van de Aldi... nog nooit gebruikt omdat ik tot nu toe elke winter doorgereden heb
ja maar......quote:Op donderdag 5 januari 2017 20:22 schreef Erasmo het volgende:
[..]
En toch is het wel handig om achter de hand te hebben, je accu begeeft het meestal net na een koude winternacht
quote:
We krijgen dus ook gewoon een zelfrijdende motor op termijn!quote:
Wat een hel.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 13:55 schreef Geelman het volgende:
[..]
We krijgen dus ook gewoon een zelfrijdende motor op termijn!
Niet zo tegenstribbelen anders saboteer ik je accu gewoonquote:
Dat rijstand veranderen is wel cool. En dat zelfparkeren is ook wel handig, je stapt bij het terras/voordeur van je werk af en de motor regelt het zelf welquote:
Moeten we maar zuinig zijn op de Bandits!quote:
zit maar weinig echt flink afgeprijsd tegen. Meerendeel inde range dat je toch wel wegonderhandeld krijgt.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 11:22 schreef Salatrel het volgende:
http://www.luchtjeaan.nl/
nieuwe en gebruikte motoren flink afgeprijsd na de brand bij Motoport Rotterdam
nouja er zit ook nieuw spul tussen heaquote:Op dinsdag 10 januari 2017 12:02 schreef stinkie het volgende:
[..]
zit maar weinig echt flink afgeprijsd tegen. Meerendeel inde range dat je toch wel wegonderhandeld krijgt.
En de hayabusa's vallen tegen
quote:Op donderdag 12 januari 2017 00:16 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Afgezien van de koplampen erg mooi.
Dingen die je wel over je motor kunt zeggen maar niet over je vriendin.quote:Op donderdag 12 januari 2017 00:16 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Afgezien van de koplampen erg mooi.
Lijkt me ook wel leuk, wel eerst een half krat bier wegtikken om op het juiste mentale niveau te komenquote:
zit je na een halve krat al op nero's niveau joh?quote:Op donderdag 12 januari 2017 16:47 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Lijkt me ook wel leuk, wel eerst een half krat bier wegtikken om op het juiste mentale niveau te komen
quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:37 schreef Salatrel het volgende:
[..]
zit je na een halve krat al op nero's niveau joh?
Ik drink halve liters hèquote:Op donderdag 12 januari 2017 18:37 schreef Salatrel het volgende:
[..]
zit je na een halve krat al op nero's niveau joh?
Hildoquote:
Er moeten pleinen en straten naar die man vernoemd wordenquote:Op zaterdag 14 januari 2017 19:13 schreef Geelman het volgende:
[..]
Hildo spuit zelfs extra vet in z'n motor:
[ afbeelding ]
Ik ga uit van de magische kwaliteiten van ACF50!
Wat doen jullie jezelf aan manquote:Op maandag 16 januari 2017 18:28 schreef Nero22 het volgende:
Ik had weer een kwispelend kontje hoor. Iets te gretig op het gas gegaan na een bocht. Hadeen lowsider kunnen worden.![]()
(En ja, ik moest vandaag op de motor om ergens te komen.)
Mijn woon-werkverkeer kost me 50 minuten op de motor, en meer dan 2 uur met het OV. Die keuze is vrij snel gemaaktquote:Op dinsdag 17 januari 2017 10:01 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Wat doen jullie jezelf aan man
In juni maar weer de Friesland rit doen met een barbecue bij mij thuis
Met deze temperaturen, vragen om problemen.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 10:15 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Mijn woon-werkverkeer kost me 50 minuten op de motor, en meer dan 2 uur met het OV. Die keuze is vrij snel gemaakt
temperatuur maakt geen zak uit zolang het wegdek droog is. geen idee hoe het bij jou is maar is hier is het al dagen gewoon droogquote:Op dinsdag 17 januari 2017 13:29 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Met deze temperaturen, vragen om problemen.
BBQquote:Op dinsdag 17 januari 2017 10:01 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Wat doen jullie jezelf aan man
In juni maar weer de Friesland rit doen met een barbecue bij mij thuis
Wat Salatrel al zegt; temperatuur levert niks op behalve harde tepels, hoe de weg erbij ligt aanzienlijk meer. Vrijdag was dat uitermate hard billenknijpen en had ik achteraf halverwege gewoon moeten besluiten om te keren, maar verder is het best goed te doen als je een beetje oplet en afstand houdt.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 13:29 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Met deze temperaturen, vragen om problemen.
Heb je de boel daar zo op de kop gezet dan?quote:Op dinsdag 17 januari 2017 14:13 schreef Salatrel het volgende:
de vorige keer dat we een BBQ na de rit deden was ook zeer geslaagdgek genoeg hebben we die gasten bij wie we dat toen gedaan hebben nooit meer terug gezien in dit topic?
![]()
Stinkie's busaquote:
quote:Op dinsdag 17 januari 2017 14:13 schreef Salatrel het volgende:
de vorige keer dat we een BBQ na de rit deden was ook zeer geslaagdgek genoeg hebben we die gasten bij wie we dat toen gedaan hebben nooit meer terug gezien in dit topic?
![]()
Ik zie een verband.quote:
quote:Op maandag 23 januari 2017 13:18 schreef Anne het volgende:
[..]
[..]
Ik zie een verband.
Zo. Ik heb het gezegd.
tsja het is niet de enige keer dat er een motor na een rit gejat is ....quote:
Tja.. sorry.. ik heb het altijd gedacht al.. En nu zeg ik het gewoon ook lekker.quote:
Misschien eens opzoeken en een DM sturen of ze nog eens mee gaan, kom ik effe mooi voor het volle pond van de CB afquote:Op maandag 23 januari 2017 16:45 schreef Anne het volgende:
[..]
Tja.. sorry.. ik heb het altijd gedacht al.. En nu zeg ik het gewoon ook lekker.
Niet per se dat zij het waren trouwens, maar dan wel een boodschap die is doorgegeven.
Ik kan mij namelijk heugen dat op die meet SD ook aan het vertellen was, dat zijn motor eigenlijk nooit echt op slot stond verder (muv het stuurslot dan hè). En ze komen uit de buurt. En het gebeurt ongeveer een week (?) na die rit. Dus ja..
Tegenwoordig staan ze lekker goed achter slot en grendel!
binnen 3 jaar aankoopbedragquote:Op maandag 23 januari 2017 18:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Misschien eens opzoeken en een DM sturen of ze nog eens mee gaan, kom ik effe mooi voor het volle pond van de CB af
Mja, maar de CB is niet nieuwquote:Op maandag 23 januari 2017 19:04 schreef stinkie het volgende:
[..]
binnen 3 jaar aankoopbedrag
Financieel had het met de busa niet beter kunnen gaan
gaan om de aankoopprijs. Busa kreeg ik ook dat bedrag gebaseerd op de marktplaats mails.quote:Op maandag 23 januari 2017 20:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mja, maar de CB is niet nieuw
Kreeg goed geld voor de XRV op zich, zeker door 2 kantjes upgrades die er op zaten, maar ik had weinig bonnen meer, en ik had eigenlijk niet in de peiling dat ik er zó veel extra op en aan had zitten.. als ik dat extra had meeverzekerd of een taxatie had gehad was het bedrag nog wel een beetje hoger geweest.. leermomentje he..
Geen feit, een vermoeden.quote:Op maandag 23 januari 2017 21:52 schreef Elegy het volgende:
Motor gejat van een fokker dóór een fokker?![]()
1 diefstal vlak na een meet kan.quote:Op maandag 23 januari 2017 21:52 schreef Elegy het volgende:
Motor gejat van een fokker dóór een fokker?![]()
quote:Op maandag 23 januari 2017 22:07 schreef stinkie het volgende:
[..]
1 diefstal vlak na een meet kan.
Bij twee ga je nadenken. Zeker aangezien het de twee modellen waren waarom er geen 25 per modeljaar op marktplaats staan.
Hoeft niet iemand van hier te zijn, kan ook een mee-lezer zijn natuurlijk
Jemig wat kut zegquote:
Carbs zouden synchroon gereinigd zijn vorig jaar, slangetjes toen ook vervangen die nodig waren. Kortom, als ik tijd heb alles even goed onder de loep nemen.quote:
Dat laatste, zover ik weetquote:Op woensdag 25 januari 2017 19:03 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Is dit naast de MC ook het algemene ik-rijd-motor topic?
Niet geheel mijn smaak, maar voor die prijs ziet hij er prima uit. Prettig als je er verder weinig werk aan hebt.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 19:13 schreef rene90 het volgende:
Ik meld mij ook maar weer eens, heb een extra motortje voor erbij gekocht namelijk, Kawasaki VN750 Vulcan uit 87. 450 euro![]()
[ afbeelding ]
Komende periode op vrije dagen maar eens beetje opknappen (optisch), en wat zaken controleren van de motor zodat ik het zelf even gecheckt heb allemaal. Hij rijdt namelijk wel gewoon, mogelijk alleen nieuwe accu nodig (hangt nu aan de druppellader).
Het is ook gekocht voor 'erbij' voor de leuk, kost geen drol qua vaste lasten en ik had vooral het idee dat het prima is om technische kennis op te doen. Liever eerst een beetje sleutelen aan dit, voordat ik zelf aan mijn V-strom begin. Staat 45K op.quote:Op woensdag 25 januari 2017 19:29 schreef Morivar het volgende:
[..]
Niet geheel mijn smaak, maar voor die prijs ziet hij er prima uit. Prettig als je er verder weinig werk aan hebt.
Hoeveel kilometer heeft 'ie gereden?
Unive kwam ik uit met de oldtimerverzekering.quote:Op woensdag 25 januari 2017 19:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Top! Nou, ik ben aan het kijken naar een oldtimerverzekering. Ik zie veel verschillende aanbieders, maar aangezien dit mijn eerste motor is ben ik nog niet echt bekend met verzekeren daarvan en waar ik op moet letten.
Ik vroeg mij af of iemand mij in de goede richting kan wijzen mbt een goede (betaalbare) verzekeringsmaatschappij. Ik wil de motor het liefst casco verzekeren.
quote:Op woensdag 25 januari 2017 19:11 schreef rene90 het volgende:
[..]
Carbs zouden synchroon gereinigd zijn vorig jaar.
Wat voor een motor heb je?quote:Op woensdag 25 januari 2017 19:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Top! Nou, ik ben aan het kijken naar een oldtimerverzekering. Ik zie veel verschillende aanbieders, maar aangezien dit mijn eerste motor is ben ik nog niet echt bekend met verzekeren daarvan en waar ik op moet letten.
Ik vroeg mij af of iemand mij de goede richting kan wijzen mbt een goede (betaalbare) verzekeringsmaatschappij. Ik wil de motor het liefst casco verzekeren.
Ultrasoon jaquote:Op woensdag 25 januari 2017 19:37 schreef mjan het volgende:
[..]Gesynchroniseerd of (ultrasoon) gereinigd?
Grappig ding wel, voor die prijs.
Werkplaatshandboek erbij downloaden en je kunt prima vooruit; inderdaad een goede manier om ervaring op te doenquote:Op woensdag 25 januari 2017 19:35 schreef rene90 het volgende:
[..]
Het is ook gekocht voor 'erbij' voor de leuk, kost geen drol qua vaste lasten en ik had vooral het idee dat het prima is om technische kennis op te doen. Liever eerst een beetje sleutelen aan dit, voordat ik zelf aan mijn V-strom begin. Staat 45K op.
Wauw, goede premie! Thanks.quote:Op woensdag 25 januari 2017 19:35 schreef rene90 het volgende:
[..]
Het is ook gekocht voor 'erbij' voor de leuk, kost geen drol qua vaste lasten en ik had vooral het idee dat het prima is om technische kennis op te doen. Liever eerst een beetje sleutelen aan dit, voordat ik zelf aan mijn V-strom begin. Staat 45K op.
[..]
Unive kwam ik uit met de oldtimerverzekering.
Kawa Z650 ook uit '78, met een paar kleine aanpassingen.quote:Op woensdag 25 januari 2017 19:38 schreef Morivar het volgende:
[..]
Wat voor een motor heb je?![]()
Ik heb zelf ook een oldtimerverzekering voor m'n CB uit 1978, volgens mij bij Diks verzekeringen. Wel alleen WA en heb niet echt verdere ervaring met ze. Heb die verzekering destijds afgesloten omdat hij de goedkoopste was, maar moet binnenkort weer even mijn verzekeringen herzien.
Helaas kan ik je dus niet heel goed op weg helpen wat betreft verzekering.
Staat al op mn pc inderdaad, 2395 pagina's voor de gewone manual (wat eigenlijk gewoon een werkplaatshandboek is)quote:Op woensdag 25 januari 2017 19:42 schreef Morivar het volgende:
[..]
Werkplaatshandboek erbij downloaden en je kunt prima vooruit; inderdaad een goede manier om ervaring op te doen
Pff, dat zijn er nogal watquote:Op woensdag 25 januari 2017 19:48 schreef rene90 het volgende:
[..]
Staat al op mn pc inderdaad, 2395 pagina's voor de gewone manual (wat eigenlijk gewoon een werkplaatshandboek is)
Dit weekend maar eens toekijken hoe andere motorrijders gaan rijden... Terwijl ik herstellende ben van een hamstringblessure.quote:
Ai, da's wel balen man. Voortaan maar niet meer voetballen he!quote:Op vrijdag 27 januari 2017 09:00 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Dit weekend maar eens toekijken hoe andere motorrijders gaan rijden... Terwijl ik herstellende ben van een hamstringblessure.
Mocht tijd worden, ben dat ijs op mijn vizer wel zatquote:Op donderdag 26 januari 2017 21:41 schreef Salatrel het volgende:
http://www.ad.nl/binnenla(...)g-het-land~acf07f83/
Hoera kan ik weer op de motor naar het werk! Oh wacht....
Paar weken geleden, toen het net had gesneeuwd en ik met -koud onderweg was, door een sneeuwbui. Dan veeg je dat spul van je vizier, maar blijkbaar niet alles, en wat bleef zitten vroor gewoon vast. Kijkt best lastig na een tijdjequote:Op vrijdag 27 januari 2017 12:03 schreef Salatrel het volgende:
ijs op je vizier?geen last van gehad...
Op m'n bek gegaan terwijl ik rustig liep (!).quote:Op vrijdag 27 januari 2017 09:06 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ai, da's wel balen man. Voortaan maar niet meer voetballen he!
Wehe, da's mooi klote man! Sterkte met het laatste herstel.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 19:38 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Op m'n bek gegaan terwijl ik rustig liep (!).Echt zo'n onschuldige val waardoor ik 5 weken met kruk heb rondgelopen.
Morgen....er is toch helemaal niks aan de hand?quote:Op vrijdag 27 januari 2017 23:49 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Zit een beetje te twijfelen of ik morgen de weg op ga.
Afspoelen met de tuinslang daarna is voldoende om corrosie te voorkomen?
Ik zou zelf het risico niet eens willen lopen.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 23:49 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Zit een beetje te twijfelen of ik morgen de weg op ga.
Afspoelen met de tuinslang daarna is voldoende om corrosie te voorkomen?
ik ben er wel een beetje klaar mee.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 12:40 schreef Piles het volgende:
http://www.rtvutrecht.nl/(...)or-motorrijders.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |