Dit dus. Verder hartstikke leuk dat hij het brengt alsof hij begaan is met het milieu.quote:Op woensdag 7 december 2016 10:01 schreef grimselman het volgende:
Stiekem bedoelt Kamp natuurlijk dat onze aardgasvelden in 2050 leeg zijn.
Ook mijn eerste gedachte inderdaad.quote:Op woensdag 7 december 2016 10:01 schreef grimselman het volgende:
Duurzame bronnen kunnen heel goed een aanzienlijk deel van de fossiele centrales vervangen.quote:Op woensdag 7 december 2016 09:57 schreef Digi2 het volgende:
Gascentrales kunnen helemaal niet gesloten worden omdat die de intermittency van wind en zonne energie moeten opvangen. Het enige wat gebeurt is dat de noodzakelijke combinatie van gascentrales en zonne en wind energie dan economisch enorm onrendabel wordt.
Dan zou je het nog prima van elders kunnen halen. Maar de fossiele brandstoffen zijn nogal eindig. We moeten dus gaan zoeken naar alternatieven.quote:Op woensdag 7 december 2016 10:01 schreef grimselman het volgende:
We hebben het over 2050 hequote:Op woensdag 7 december 2016 09:57 schreef Digi2 het volgende:
Gascentrales kunnen helemaal niet gesloten worden omdat die de intermittency van wind en zonne energie moeten opvangen. Het enige wat gebeurt is dat de noodzakelijke combinatie van gascentrales en zonne en wind energie dan economisch enorm onrendabel wordt.
Daarin zijn ook wel interessante ontwikkelingen bezig.quote:Op woensdag 7 december 2016 10:36 schreef Niek92 het volgende:
Waarom gaat het altijd over windmolens? Hebben we niet genoeg rivieren om een behoorlijk deel van de energiebehoefte te voldoen met waterkrachtcentrales? We hebben ontzettend veel (hele kleine) stuwen in ons land, die zouden we toch ook op een andere manier in kunnen zetten?
Nou en? Fossiele centrales kunnen ook een aanzienlijk deel van de duurzame bronnen vervangen.quote:Op woensdag 7 december 2016 10:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Duurzame bronnen kunnen heel goed een aanzienlijk deel van de fossiele centrales vervangen.
Jij zit wekelijks met een bootje ergens op de doggersbank?quote:Op woensdag 7 december 2016 09:44 schreef Braindead2000 het volgende:
[ afbeelding ]
Hij wil het laatste mooie stukje natuur waar zoveel mensen plezier aan hebben vol planten met windmolens. Niet alleen maakt dat Nederland een stuk lelijker
Sympathie voor Kamp?quote:Op woensdag 7 december 2016 09:44 schreef Braindead2000 het volgende:
[ afbeelding ]
Ondanks dat ik een gruwelijke hekel aan de VVD heb heb ik altijd sympathie gehad voor Kamp maar de man begint of seniel te worden of lijdt in de herfst van zijn leven aan een Jezus-complex. Hij wil het laatste mooie stukje natuur waar zoveel mensen plezier aan hebben vol planten met windmolens. Niet alleen maakt dat Nederland een stuk lelijker maar de extra kosten voor energie zorgen er ook nog eens voor dat de concurrentiepositie van Nederland achteruit holt t.o.v. landen die onbeperkt goedkope fossiele brandstoffen gebruiken. Heel slecht idee.
http://nos.nl/teletekst#107
http://nos.nl/artikel/214(...)-zonder-benzine.html
In 2050 is het aanbod fossiele brandstoffen flink beperkt ten opzichte van nu. We zullen dus alternatieven moeten vinden.quote:Op woensdag 7 december 2016 10:37 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nou en? Fossiele centrales kunnen ook een aanzienlijk deel van de duurzame bronnen vervangen.
Met als nadeel natuurlijk dat je planeet onbewoonbaar wordt voor je soort uiteindelijk (naast dat het een eindige grondstof is).quote:Op woensdag 7 december 2016 10:37 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nou en? Fossiele centrales kunnen ook een aanzienlijk deel van de duurzame bronnen vervangen.
In het verleden vaak gezellig boos tegen buitenlanders. Dan scoor je punten bij het gefrustreerde volk.quote:Op woensdag 7 december 2016 10:41 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Sympathie voor Kamp?
Hoe de fuck krijg je dat voor elkaar?
Kamp toont als een van de zeldzame politici een toekomstvisie.quote:Op woensdag 7 december 2016 10:41 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Sympathie voor Kamp?
Hoe de fuck krijg je dat voor elkaar?
Een toekomstvisie hebben heeft daar niks mee te maken.quote:Op woensdag 7 december 2016 10:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kamp toont als een van de zeldzame politici een toekomstvisie.
Helaas is dat helemaal fout tegenwoordig.
En wat heb jij met de natuur? Ik vertrouw die liefde voor de natuur van windmolenfans nooit zo. Hoe kan je van de natuur houden en tegelijkertijd enthousiast zijn over het ontsieren van karakteristieke dorpjes en zeeën met windmolenfabrieken?quote:Op woensdag 7 december 2016 10:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jij zit wekelijks met een bootje ergens op de doggersbank?
Jij gaat je ergeren aan windmolens die ergens midden op de noordzee staan waar geen hond ooit komt?quote:Op woensdag 7 december 2016 10:45 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
En wat heb jij met de natuur? Ik vertrouw die liefde voor de natuur van windmolenfans nooit zo. Hoe kan je van de natuur houden en tegelijkertijd enthousiast zijn over het ontsieren van karakteristieke dorpjes en zeeën met windmolenfabrieken?
Jij denkt dat het delven van fossiele brandstoffen niet ontsierend werkt?quote:Op woensdag 7 december 2016 10:45 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
En wat heb jij met de natuur? Ik vertrouw die liefde voor de natuur van windmolenfans nooit zo. Hoe kan je van de natuur houden en tegelijkertijd enthousiast zijn over het ontsieren van karakteristieke dorpjes en zeeën met windmolenfabrieken?
Ja? Ik hoor er zelden iets van, terwijl windmolens echt ontzettend veel in het nieuws zijn.quote:Op woensdag 7 december 2016 10:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daarin zijn ook wel interessante ontwikkelingen bezig.
Je ziet ze toch vanaf het strand?quote:Op woensdag 7 december 2016 10:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jij gaat je ergeren aan windmolens die ergens midden op de noordzee staan waar geen hond ooit komt?
NIeuw eiland = Nederland nog groterquote:Op woensdag 7 december 2016 10:48 schreef Niek92 het volgende:
[..]
Ja? Ik hoor er zelden iets van, terwijl windmolens echt ontzettend veel in het nieuws zijn.
Zag trouwens in het programma Onzichtbaar Nederland dat er plannen zijn om een klein eiland op te spuiten in de Noordzee en daar een gigantisch windmolenpark om heen te leggen. Bizar plan ook weer.
Niet als ze op de doggersbank staan, wat het plan isquote:Op woensdag 7 december 2016 10:49 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Je ziet ze toch vanaf het strand?
Als je het op die manier bekijkt wel. Maar dit zou niet zichtbaar zijn vanaf het strand en omringd door duizenden windmolens. Weet niet of je daar blij van wordtquote:Op woensdag 7 december 2016 10:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
NIeuw eiland = Nederland nog groter
Topidee dus
Ik zou er ook niet voor zijn om 1000 kolenfabrieken voor de kust te bouwen.quote:Op woensdag 7 december 2016 10:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Jij denkt dat het delven van fossiele brandstoffen niet ontsierend werkt?
En volgebouwd met ondertussen verroeste booreilandenquote:Op woensdag 7 december 2016 10:51 schreef xpompompomx het volgende:
Hilarisch trouwens dat de Noordzee nog 'het laatste mooie stukje natuur' word genoemd, gezien hoe vervuild en leeggevist die zee is.
Als je ze niet ziet dan is het niet erg. Blijf je wel het probleem van een slechtere concurrentiepositie hebben. Niet ieder land in de wereld is enthousiast over groene energie.quote:Op woensdag 7 december 2016 10:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Niet als ze op de doggersbank staan, wat het plan is
De doggersbank ligt zo ver uit de kust dat je dat niet zietquote:Op woensdag 7 december 2016 10:50 schreef Niek92 het volgende:
[..]
Als je het op die manier bekijkt wel. Maar dit zou niet zichtbaar zijn vanaf het strand en omringd door duizenden windmolens. Weet niet of je daar blij van wordt
Dat zeg ik ook.quote:Op woensdag 7 december 2016 10:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De doggersbank ligt zo ver uit de kust dat je dat niet ziet
[ afbeelding ]
Toevallig is hier om de hoek net een proef gestart met een kleine turbine voor in langzaam stromend water.quote:Op woensdag 7 december 2016 10:48 schreef Niek92 het volgende:
[..]
Ja? Ik hoor er zelden iets van, terwijl windmolens echt ontzettend veel in het nieuws zijn.
Zag trouwens in het programma Onzichtbaar Nederland dat er plannen zijn om een klein eiland op te spuiten in de Noordzee en daar een gigantisch windmolenpark om heen te leggen. Bizar plan ook weer.
Op een gegeven moment is dat gas toch een keertje op. Dan produceer ik liever zelf energie dat het te moeten gaan kopen bij allerlei onbetrouwbare landen.quote:Op woensdag 7 december 2016 10:52 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Als je ze niet ziet dan is het niet erg. Blijf je wel het probleem van een slechtere concurrentiepositie hebben. Niet ieder land in de wereld is enthousiast over groene energie.
Het beleven van natuur. Lastig voor jou waarschijnlijk. Heb me altijd afgevraagd hoe mensen als jij de schoonheid van de natuur beleven. Kijk je dan in de lucht en krijg je een warm gevoel van binnen als je ziet dat het aantal CO2-moleculen afgenomen is?quote:Op woensdag 7 december 2016 10:51 schreef xpompompomx het volgende:
Hilarisch trouwens dat de Noordzee nog 'het laatste mooie stukje natuur' word genoemd, gezien hoe vervuild en leeggevist die zee is.
Tof, even opzoeken!quote:Op woensdag 7 december 2016 10:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Toevallig is hier om de hoek net een proef gestart met een kleine turbine voor in langzaam stromend water.
Nee hoor, dat doe je helemaal niet. Het enige wat je wil is een bevestiging voor je projecties, in dit topic en alle andere topics hier.quote:Op woensdag 7 december 2016 10:56 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het beleven van natuur. Lastig voor jou waarschijnlijk. Heb me altijd afgevraagd hoe mensen als jij de schoonheid van de natuur beleven. Kijk je dan in de lucht en krijg je een warm gevoel van binnen als je ziet dat het aantal CO2-moleculen afgenomen is?
Over 30 jaar is alles anders. Je gaat nu toch ook niet langzaam computers, huizen, etc afschaffen omdat het over 30 jaar anders is? En hoe weet je of windmolens de toekomst zijn? Heel goed mogelijk dat er andere energiebronnen gevonden worden.quote:Op woensdag 7 december 2016 10:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Op een gegeven moment is dat gas toch een keertje op. Dan produceer ik liever zelf energie dat het te moeten gaan kopen bij allerlei onbetrouwbare landen.
Kamp zet dan ook niet enkel in op windmolens. Er is een gezonde mix nodig van energiebronnen en de overgang moet geleidelijk zijn. Bovendien is het ook goed om bij de pioniers te horen zodat we de kennis en industrie ervoor in huis hebben en we daar een machtspositie mee opbouwen.quote:Op woensdag 7 december 2016 11:02 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Over 30 jaar is alles anders. Je gaat nu toch ook niet langzaam computers, huizen, etc afschaffen omdat het over 30 jaar anders is? En hoe weet je of windmolens de toekomst zijn? Heel goed mogelijk dat er andere energiebronnen gevonden worden.
Onbeperkte fossiele brandstoffen stoken, want Braindead is een echte natuurliefhebber.quote:Op woensdag 7 december 2016 11:02 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Over 30 jaar is alles anders. Je gaat nu toch ook niet langzaam computers, huizen, etc afschaffen omdat het over 30 jaar anders is? En hoe weet je of windmolens de toekomst zijn? Heel goed mogelijk dat er andere energiebronnen gevonden worden.
Ja pionier in onrendabele energiebronnen. Je kan ook gewoon in een laboratorium op zoek blijven gaan naar goedkope energiebronnen. Waarom heel het land ermee volproppen? Over tien jaar zijn er waarschijnlijk efficiëntere windmolens en dan hebben we al die tijd gebruik gemaakt van dure windmolens en moeten over 10 jaar ook nog eens die duizenden windmolens op zee afgebroken worden. Wat denk je dat dat voor schade voor het milieu met zich meebrengt?quote:Op woensdag 7 december 2016 11:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kamp zet dan ook niet enkel in op windmolens. Er is een gezonde mix nodig van energiebronnen en de overgang moet geleidelijk zijn. Bovendien is het ook goed om bij de pioniers te horen zodat we de kennis en industrie ervoor in huis hebben en we daar een machtspositie mee opbouwen.
Als je over 30 jaar ineens moet bedenken hoe we energie op gaan wekken zonder gas dan ben je gewoon te laat.
In een plat land als Nederland?quote:Op woensdag 7 december 2016 10:36 schreef Niek92 het volgende:
Waarom gaat het altijd over windmolens? Hebben we niet genoeg rivieren om een behoorlijk deel van de energiebehoefte te voldoen met waterkrachtcentrales? We hebben ontzettend veel (hele kleine) stuwen in ons land, die zouden we toch ook op een andere manier in kunnen zetten?
Omdat de omschakeling veel tijd kost en je dat dus uit moet smeren over de periode die je met fossiele brandstoffen nog heb. En windmolens verslijten vanzelf dus bij onderhoud kunnen ze ook de nodige upgrades krijgen.quote:Op woensdag 7 december 2016 11:13 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ja pionier in onrendabele energiebronnen. Je kan ook gewoon in een laboratorium op zoek blijven gaan naar goedkope energiebronnen. Waarom heel het land ermee volproppen? Over tien jaar zijn er waarschijnlijk efficiëntere windmolens en dan hebben we al die tijd gebruik gemaakt van dure windmolens en moeten over 10 jaar ook nog eens die duizenden windmolens op zee afgebroken worden. Wat denk je dat dat voor schade voor het milieu met zich meebrengt?
Ik vraag het me af hè, heb geen enkel verstand van energieopwekking. Daarbij hoef je ook niet meteen een volledige kerncentrale te vervangen, dat doet een dak vol zonnepanelen ook niet. Alle kleine beetjes helpen.quote:Op woensdag 7 december 2016 11:14 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
In een plat land als Nederland?
Een hoogteverschil van één meter en debiet van 1 m³ per seconde kan in theorie 9.8 kW opleveren. Wat is het hoogste punt van Nederland? Je zou een hoogteverschil van 1280 meter en het debiet van de Maas (230m³/s) nodig hebben om de kerncentrales van Doel te vervangen, aangenomen dat je 100% rendement haalt...
Bedankt. Klinkt interessant, zeker als het opgeschaald kan worden en op veel meer plekken ingezet.quote:
Je investeert in onrendabele bronnen. Tegen de tijd dat windmolens goedkoper zijn dan fossiele brandstoffen is er weer een andere futuristische bron van energie die misschien goedkoper is. Wat je zegt is dus dat we eeuwig in onrendabele bronnen moeten blijven investeren. Dat kan best in een laboratorium maar het lijkt me niet handig om dat gelijk uit te voeren in heel het land.quote:Op woensdag 7 december 2016 11:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Omdat de omschakeling veel tijd kost en je dat dus uit moet smeren over de periode die je met fossiele brandstoffen nog heb. En windmolens verslijten vanzelf dus bij onderhoud kunnen ze ook de nodige upgrades krijgen.
Het zou me daarnaast ook niks verbazen als windmolens ook met het oog op de toekomst worden ontworpen; je zou kunnen denken aan een ontwerp waarbij al rekening is gehouden met eventuele toekomstige ontwikkelingen (bijvoorbeeld met extra inwendige ruimte). Ook is 'Design for disassembly' geen nieuw of onbekend concept, behalve als je braindead bent waarschijnlijk.quote:Op woensdag 7 december 2016 11:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Omdat de omschakeling veel tijd kost en je dat dus uit moet smeren over de periode die je met fossiele brandstoffen nog heb. En windmolens verslijten vanzelf dus bij onderhoud kunnen ze ook de nodige upgrades krijgen.
Misschien ook niet en daar sta je dan als over 30 jaar er geen gas meer uit de kraan komt.quote:Op woensdag 7 december 2016 11:23 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Je investeert in onrendabele bronnen. Tegen de tijd dat windmolens goedkoper zijn dan fossiele brandstoffen is er weer een andere futuristische bron van energie die misschien goedkoper is. Wat je zegt is dus dat we eeuwig in onrendabele bronnen moeten blijven investeren. Dat kan best in een laboratorium maar het lijkt me niet handig om dat gelijk uit te voeren in heel het land.
Nee, maar ook met al het water in Nederland kom je niet in de buurt. Terwijl met zonnepanelen de oppervlakte van Nederland voldoende is om 200 keer Doel te vervangen. Moet je wel heel het land bedekken.quote:Op woensdag 7 december 2016 11:17 schreef Niek92 het volgende:
[..]
Ik vraag het me af hè, heb geen enkel verstand van energieopwekking. Daarbij hoef je ook niet meteen een volledige kerncentrale te vervangen, dat doet een dak vol zonnepanelen ook niet.
Maar zonnepanelen wekken 's nachts niet op bijvoorbeeld. Andere opwekkingsmethoden zijn dan nodig.quote:Op woensdag 7 december 2016 11:28 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Nee, maar ook met al het water in Nederland kom je niet in de buurt. Terwijl met zonnepanelen de oppervlakte van Nederland voldoende is om 200 keer Doel te vervangen. Moet je wel heel het land bedekken.
(gebaseerd op maximaal vermogen van Doel, 2850MW, en zonnepanelen die per m² per jaar 120kWh opleveren)
In het verleden vond ik hem ook een botte hork. Maar als energieminister pakt hij goed door dus daarvoor krijgt hij lof van mijn kant.quote:Op woensdag 7 december 2016 10:44 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Een toekomstvisie hebben heeft daar niks mee te maken.
Het is meer zijn handelen en uitspraken die die sympathie verspeelt hebben.
Ondanks de grote hoeveelheid water is dat niet echt effectief vergeleken met windmolens.quote:Op woensdag 7 december 2016 10:48 schreef Niek92 het volgende:
[..]
Er is op dit moment 50 MW aan waterkrachtcentrales, allemaal in de grote rivieren. Die zitten ingebouwd in sluizencomplexen. Dat is een windmolen of 10 volgens mij.quote:Op woensdag 7 december 2016 11:17 schreef Niek92 het volgende:
[..]
Ik vraag het me af hè, heb geen enkel verstand van energieopwekking. Daarbij hoef je ook niet meteen een volledige kerncentrale te vervangen, dat doet een dak vol zonnepanelen ook niet. Alle kleine beetjes helpen.
Leuke aanname, maar dat is natuurlijk ook maar hopen.quote:Op woensdag 7 december 2016 11:23 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat windmolens goedkoper zijn dan fossiele brandstoffen is er weer een andere futuristische bron van energie die misschien goedkoper is.
Naarmate je de tijd bereikt dat de fossiele brandstoffen opraken zal de prijs daarvoor oplopen en worden alternatieve bronnen vanzelf interessanter. Geen enkele reden om haast te maken.quote:Op woensdag 7 december 2016 11:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Misschien ook niet en daar sta je dan als over 30 jaar er geen gas meer uit de kraan komt.
Het operationeel maken van een alternatieve energie-infrastructuur kost veel teveel tijd om dat moment te gaan afwachten.
Jij als zelfverklaard natuurliefhebber zou beter moeten weten.quote:Op woensdag 7 december 2016 11:41 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Naarmate je de tijd bereikt dat de fossiele brandstoffen opraken zal de prijs daarvoor oplopen en worden alternatieve bronnen vanzelf interessanter. Geen enkele reden om haast te maken.
Als we economisch niet mee kunnen doen gaan de natuur ook failliet. Niet alleen de natuur, ook het welzijn van de Nederlander.quote:Op woensdag 7 december 2016 11:42 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Jij als zelfverklaard natuurliefhebber zou beter moeten weten.
Volgens mij gebruiken wij in nederland niet eens eigen gas maar importeren wij het uit rusland en noorwegenquote:Op woensdag 7 december 2016 10:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Dit dus. Verder hartstikke leuk dat hij het brengt alsof hij begaan is met het milieu.
Anticiperen op wat je aan ziet komen is juist erg verstandig. Net als je afhankelijkheid van Rusland en het MO afbouwen.quote:Op woensdag 7 december 2016 11:41 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Naarmate je de tijd bereikt dat de fossiele brandstoffen opraken zal de prijs daarvoor oplopen en worden alternatieve bronnen vanzelf interessanter. Geen enkele reden om haast te maken.
Dat is al zo.quote:Op woensdag 7 december 2016 11:41 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Naarmate je de tijd bereikt dat de fossiele brandstoffen opraken zal de prijs daarvoor oplopen en worden alternatieve bronnen vanzelf interessanter.
Ja uitvinden, ontdekken, zoeken in laboratoria. Niet gelijk elke (onrendabele) ontdekking in heel Nederland in praktijk brengen.quote:Op woensdag 7 december 2016 11:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Anticiperen op wat je aan ziet komen is juist erg verstandig. Net als je afhankelijkheid van Rusland en het MO afbouwen.
Je wil ook een innovatiestop, net als de PVV?quote:Op woensdag 7 december 2016 11:46 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ja uitvinden, ontdekken, zoeken in laboratoria. Niet gelijk elke (onrendabele) ontdekking in heel Nederland in praktijk brengen.
Maar waterenergie zal het in Nederland of omstreken niet worden, kan je beter oude zout- of steenkoolmijnen of grotten gebruiken als opslagreservoir voor samengeperste lucht. Pompen als je teveel energie hebt, gebruiken als je te weinig hebt.quote:Op woensdag 7 december 2016 11:30 schreef Niek92 het volgende:
[..]
Maar zonnepanelen wekken 's nachts niet op bijvoorbeeld. Andere opwekkingsmethoden zijn dan nodig.
Is dat toevallig omdat er allerlei subsidies verbonden zijn aan elektrische auto's en er zoveel accijnzen op benzine zitten dat een liter benzine vele malen de kostprijs kost?quote:Op woensdag 7 december 2016 11:45 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat is al zo.
Je elektrische auto laadt je helemaal op voor een euro of 8. Om dezelfde afstand af te leggen met een benzinemotor kost gemiddeld ¤70.
Als je dan nog moet gaan beginnen dan ben je dus een stuk duurder uit omdatquote:Op woensdag 7 december 2016 11:41 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Je mist het beeld van de realiteit.quote:Op woensdag 7 december 2016 11:46 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ja uitvinden, ontdekken, zoeken in laboratoria. Niet gelijk elke (onrendabele) ontdekking in heel Nederland in praktijk brengen.
Heb vertrouwen in de markt. De markt zal het omslagpunt aan zien komen en enige jaren daarvoor al in groene energie investeren.quote:Op woensdag 7 december 2016 11:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als je dan nog moet gaan beginnen dan ben je dus een stuk duurder uit omdat
-Je in de tijd voor omschakeling dure fossiele energie moet betalen
Dat maakt ook niet zoveel uit. Ken je de wet van de remmende voorsprong? Is Philips de enige die CD's maakt? Betamax scheen beter te zijn dan VHS en toch won VHS het. Bovendien leven we in een globalistische wereld en kan elk land onze voorsprong wegkopen.quote:-We door andere landen voorbij zijn gestreefd qua kennis en techniek
Wat is die realiteit?quote:Op woensdag 7 december 2016 11:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je mist het beeld van de realiteit.
Met die 70 euro aan benzine leg je wel een afstand af waarvoor je een keer of vijf een halve dag moet ladenquote:Op woensdag 7 december 2016 11:45 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat is al zo.
Je elektrische auto laadt je helemaal op voor een euro of 8. Om dezelfde afstand af te leggen met een benzinemotor kost gemiddeld ¤70.
Dat we al veel aan innovatie doen en dat veel duurzame vormen van energie helemaal niet zo onrendabel zijn of gelijk overal worden toegepast.quote:
Een Tesla haalt al 500/600 km op één lading. Kwestie van tijd voordat de beperkte actieradius opgelost is.quote:Op woensdag 7 december 2016 12:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Met die 70 euro aan benzine leg je wel een afstand af waarvoor je een keer of vijf een halve dag moet laden
Duurzame vormen van energie zijn duurder dan fossiele brandstoffen. Alleen dankzij subsidies lijken ze goedkoper.quote:Op woensdag 7 december 2016 12:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat we al veel aan innovatie doen en dat veel duurzame vormen van energie helemaal niet zo onrendabel zijn of gelijk overal worden toegepast.
Daar haal je Zuid-Frankrijk niet mee, laat staan met een beetje caravan erachter.quote:Op woensdag 7 december 2016 12:03 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Een Tesla haalt al 500/600 km op één lading. Kwestie van tijd voordat de beperkte actieradius opgelost is.
Knappe jongen die op één tank naar Zuid-Frankrijk rijdt met een caravan achter zijn auto.quote:Op woensdag 7 december 2016 12:15 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Daar haal je Zuid-Frankrijk niet mee, laat staan met een beetje caravan erachter.
De verschillen zijn nog maar erg klein. En dan reken ik nog niet de milieuvervuiling mee waar ook grote kosten achter weg komen.quote:Op woensdag 7 december 2016 12:04 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Duurzame vormen van energie zijn duurder dan fossiele brandstoffen. Alleen dankzij subsidies lijken ze goedkoper.
Dat dus. En als het een verplichting is, kan de architect er rekening mee houden dat er altijd voldoende oppervlak is voor die dingen aan de juiste kant van het pand. En dat andere bouwprojecten er geen schaduw op werpen, bijvoorbeeld. Dat er infratructuur is voor voldoende laadpalen.quote:Op woensdag 7 december 2016 11:30 schreef -0- het volgende:
[..]
Ben toevallig vorige week nog wezen kijken naar een nieuwbouwproject waar het bouwen nog moet starten, was verbaasd te zien dat de huizen standaard met gasaansluiting en zonder zonnepanelen opgeleverd werden, zeker die zonnepanelen mogen wat mij betreft best verplicht worden op nieuwbous.
Klopt, maar binnen een paar minuten zit ook de grootste tank weer vol, zijn de koters even gelucht en kun je verder.quote:Op woensdag 7 december 2016 12:19 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Knappe jongen die op één tank naar Zuid-Frankrijk rijdt met een caravan achter zijn auto.
Ik vind de Superchargers zelf prima werken, maar ik rij niet met een caravan en niet met kinderen. Je staat langer stil dan bij het tanken (meestal stop ik een uurtje), maar ik kom ook een stuk uitgeruster aan. Daar heb ik wel een beetje extra reistijd voor over.quote:Op woensdag 7 december 2016 12:29 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Klopt, maar binnen een paar minuten zit ook de grootste tank weer vol, zijn de koters even gelucht en kun je verder.
De Tesla X schijnt op dit moment de enige 100% elektrische auto te zijn die een caravan kan trekken. De actieradius gaat dan uiteraard achteruit. En het is niet echt een ruimte stationwagon zo te zien.
De (internationale) transportsector, die toch behoorlijk wat kilometers maakt, zit ook nog niet op elektrisch. Hoewel je met de laadtijden wel de rusttijden kunt afdwingen
Te laatquote:Op woensdag 7 december 2016 11:57 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Heb vertrouwen in de markt. De markt zal het omslagpunt aan zien komen en enige jaren daarvoor al in groene energie investeren.
Als ze het wegkopen dan levert het dus geld op in plaats van dat we het elders moeten gaan kopenquote:Dat maakt ook niet zoveel uit. Ken je de wet van de remmende voorsprong? Is Philips de enige die CD's maakt? Betamax scheen beter te zijn dan VHS en toch won VHS het. Bovendien leven we in een globalistische wereld en kan elk land onze voorsprong wegkopen.
Fossiele brandstoffen krijgen bakken subsidiequote:Op woensdag 7 december 2016 12:04 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Duurzame vormen van energie zijn duurder dan fossiele brandstoffen. Alleen dankzij subsidies lijken ze goedkoper.
Allicht. Al lijkt dat model X beperkt tot theoretisch 400 km in de praktijk houdt dit met de helft tot tweederde wel op.quote:Op woensdag 7 december 2016 12:03 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Een Tesla haalt al 500/600 km op één lading. Kwestie van tijd voordat de beperkte actieradius opgelost is.
Met de huidige stand der techniek is dat geen erg aantrekkelijk alternatief. En met het huidige verbruik is het energetisch en economisch rendabel winbare Uranium tegen die tijd ook opquote:
Zo'n Outlander is hybride.quote:Op woensdag 7 december 2016 12:36 schreef BoneThugss het volgende:
Haha, Tesla.
Elektrische auto's zijn een grote flop in Nederland. Die nieuwe Outlander kochten mensen ook alleen maar vanwege het belastingvoordeel. En terecht wordt hier opgemerkt dat zo'n ding niet eens een fatsoenlijke sleurhut kan trekken.
Veel te weinig verval om flinke hoeveelheden stroom op te wekken.quote:Op woensdag 7 december 2016 10:36 schreef Niek92 het volgende:
Klopt.quote:
Lekker je auto laten betalen met het belastinggeld van de buurmanquote:Op woensdag 7 december 2016 13:04 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Klopt.
Mensen kochten dat ding alleen maar voor de subsidie.
Zo rolt de VVD.quote:Op woensdag 7 december 2016 13:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lekker je auto laten betalen met het belastinggeld van de buurman
Stel nou eens voor dat "Nederland" in het verleden had gedaan wat jij wil. Dus toen mensen hout als brandstof gebruikten had gezegd "hout is slecht, oke hout is goedkoop maar jullie moeten turf gebruiken wat duurder is" en al die tijd duur turf had gebruikt. Op het moment dat turf de goedkoopste brandstof wordt zegt Nederland "Turf is slecht, oke turf is goedkoop maar jullie moeten olie gebruiken wat duurder is". Op het moment dat olie de goedkoopste brandstof wordt zegt Nederland "olie is slecht, oke olie is goedkoop maar jullie moeten gas gebruiken wat duurder is. enz, enz, enz. Denk je dat Nederland dan een rijk land geworden was als omringende landen gewoon de goedkoopste vorm van energie bleven gebruiken? Jij stelt voor dat Nederland eeuwig dure vormen van energie blijft gebruiken. Er zal elke keer weer een nieuwe bron ontdekt worden maar altijd zullen we volgens jou 50 jaar vooruit blijven lopen en de duurdere vormen van energie blijven gebruiken. Ik denk niet dat Nederland dat financieel overleeft.quote:Op woensdag 7 december 2016 12:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Te laat
[..]
Als ze het wegkopen dan levert het dus geld op in plaats van dat we het elders moeten gaan kopen
[..]
Fossiele brandstoffen krijgen bakken subsidie
http://www.nu.nl/economie(...)siele-brandstof.html
Mwa, die hanteren een erg ruime definitie van "subsidie", ruim 50% is bvb lokale vervuiling: luchtkwaliteit en gezondheidsschade. En je kan niet zeggen dat daar onrechtstreeks voor betaald wordt, want ze zeggen zelf dat het totaal meer is dan er globaal voor gezondheidszorg wordt uitgegeven. Bij "andere lokale factoren" rekenen ze oa "congestion accidents" (ongelukken in de file?) en schade aan de wegen. Als rijden op fossiele brandstof te goedkoop is, dan gelden diezelfde "subsidies" nog veel meer voor elektrisch rijden...quote:Op woensdag 7 december 2016 12:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Te laat
[..]
Als ze het wegkopen dan levert het dus geld op in plaats van dat we het elders moeten gaan kopen
[..]
Fossiele brandstoffen krijgen bakken subsidie
http://www.nu.nl/economie(...)siele-brandstof.html
Wat als ze gezegd hadden "We gaan net zo lang door met turf stoken tot het helemaal op is en dan kijken we wel welke bron we gaan aanboren". En op een dag breekt dat moment aan en dan heeft iedereen nog steeds een turfkachel en geen oliekachel. Dan hadden we dus een enorm probleem gehad.quote:Op woensdag 7 december 2016 13:13 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Stel nou eens voor dat "Nederland" in het verleden had gedaan wat jij wil. Dus toen mensen hout als brandstof gebruikten had gezegd "hout is slecht, oke hout is goedkoop maar jullie moeten turf gebruiken wat duurder is" en al die tijd duur turf had gebruikt. Op het moment dat turf de goedkoopste brandstof wordt zegt Nederland "Turf is slecht, oke turf is goedkoop maar jullie moeten olie gebruiken wat duurder is". Op het moment dat olie de goedkoopste brandstof wordt zegt Nederland "olie is slecht, oke olie is goedkoop maar jullie moeten gas gebruiken wat duurder is. enz, enz, enz. Denk je dat Nederland dan een rijk land geworden was als omringende landen gewoon de goedkoopste vorm van energie bleven gebruiken? Jij stelt voor dat Nederland eeuwig dure vormen van energie blijft gebruiken.
Daarom zetten we ook in op een langzame overgangsperiode tot 2050. Patsboem moeten overschakelen is inderdaad economisch gezien een ramp.quote:Er zal elke keer weer een nieuwe bron ontdekt worden maar altijd zullen we volgens jou 50 jaar vooruit blijven lopen en de duurdere vormen van energie blijven gebruiken. Ik denk niet dat Nederland dat financieel overleeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |