abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 26 december 2016 @ 06:36:19 #201
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_167611335
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 21:57 schreef Snorrenbaard het volgende:

[..]

Heb het gevoel dat er vocht in m'n onderrug trekt wanneer ik lang/vaak verkeerd zit of zwaar werk doe. Kan dit redelijk verminderen door hem te "kraken" (net zoals je met je knukkels kan doen). Ik heb er al een x voor bij de fysio gezeten, maar die kwam weer aan met het "verbeter je postuur"-praatje.
Ik zou dan eens zoeken naar manieren om je ruggengraat te decompressen. Zeker na zwaar werk dan en misschien na een lange zit. Ik heb er wel eens een beetje over gelezen, het schijnt sowieso goed voor je te zijn als je zwaar squat en deadlift, maar in jou geval misschien nog wat belangrijker.
  maandag 26 december 2016 @ 10:43:10 #202
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_167613676
Vandaag voor t eerst de snatch geoefend. :)
pi_167620745
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 10:43 schreef Cue_ het volgende:
Vandaag voor t eerst de snatch geoefend. :)
Ideaal tussen alle kerstdiners in. Had het niet verwacht, maar ik vind het eigenlijk best jammer dat mijn gym niet open is. Morgen ochtend weer knallen, ik heb iig energie genoeg na al het eten ^O^
  maandag 26 december 2016 @ 18:12:47 #204
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_167621966
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 16:43 schreef Lean_Machine het volgende:

[..]

Ideaal tussen alle kerstdiners in. Had het niet verwacht, maar ik vind het eigenlijk best jammer dat mijn gym niet open is. Morgen ochtend weer knallen, ik heb iig energie genoeg na al het eten ^O^
Vond het heerlijk, hij had een leuke Christmas workout of the day opgesteld.
Morgen helaas laatste keer dit jaar.
pi_167668214
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 16:43 schreef Lean_Machine het volgende:
Ideaal tussen alle kerstdiners in. Had het niet verwacht, maar ik vind het eigenlijk best jammer dat mijn gym niet open is. Morgen ochtend weer knallen, ik heb iig energie genoeg na al het eten
Gewoon wat gewichten in huis nemen ;)

Ik heb trouwens de laatste tijd een beetje last van me schouders tijdens het benchen met barbell. Lijkt wel of me schouders een beetje stijf zijn ofzo? Eerst deed ik 110-115, nu haal ik maar 80-90. Met dumbels haal ik wel gewoon 45x5. Misschien beter opwarmen? Het raam staat wel altijd open in die kamer (heb het altijd bloedheet, lol), misschien is dat ook van invloed?
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  woensdag 28 december 2016 @ 11:42:51 #206
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_167668704
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 11:28 schreef relativity het volgende:

[..]

Gewoon wat gewichten in huis nemen ;)

Ik heb trouwens de laatste tijd een beetje last van me schouders tijdens het benchen met barbell. Lijkt wel of me schouders een beetje stijf zijn ofzo? Eerst deed ik 110-115, nu haal ik maar 80-90. Met dumbels haal ik wel gewoon 45x5. Misschien beter opwarmen? Het raam staat wel altijd open in die kamer (heb het altijd bloedheet, lol), misschien is dat ook van invloed?
Even deloaden, dit is een teken dat je schouders overbelast zijn.
pi_167668893
quote:
7s.gif Op woensdag 28 december 2016 11:42 schreef Snakey het volgende:

[..]

Even deloaden, dit is een teken dat je schouders overbelast zijn.
Oke, bedankt! Was al iets teruggegaan in gewicht omdat het niet helemaal lekker ging :)

Voor de geintresseerden:
Wat motivatie muziek voor de gym ;)
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  woensdag 28 december 2016 @ 20:03:46 #208
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_167684008
Wat raden jullie aan qua programma's? SS en SL5x5 lijken echt puur voor kracht en hoge getallen maar ik zoek meer iets met hoger volume en grote spieren kweken. :P
Heb alles afgezocht maar alles is ontzettend ingewikkeld, 3 verschillende schema's per week, en dan steeds andere gewichten etc. Nogal lastig als je net begint.
Is het effectief om bijv. 3x per week zoiets aan te houden:

3x10 squat
3x10 bench press
3x10 barbell rows
1x5 Deadlift

En dan 3x12 curls, leg press, triceps extensions, leg curls en face pulls. En gewoon gewichten verhogen als het makkelijk wordt.
Dan heb je alle spiergroepen te pakken.

Hoe is zoiets vs iets als ICF of PPL?

[ Bericht 0% gewijzigd door Quotidien op 28-12-2016 20:17:52 ]
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_167687806
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 20:03 schreef Quotidien het volgende:
Wat raden jullie aan qua programma's? SS en SL5x5 lijken echt puur voor kracht en hoge getallen maar ik zoek meer iets met hoger volume en grote spieren kweken. :P
Heb alles afgezocht maar alles is ontzettend ingewikkeld, 3 verschillende schema's per week, en dan steeds andere gewichten etc. Nogal lastig als je net begint.
Is het effectief om bijv. 3x per week zoiets aan te houden:

3x10 squat
3x10 bench press
3x10 barbell rows
1x5 Deadlift

En dan 3x12 curls, leg press, triceps extensions, leg curls en face pulls. En gewoon gewichten verhogen als het makkelijk wordt.
Dan heb je alle spiergroepen te pakken.

Hoe is zoiets vs iets als ICF of PPL?
Opzich wel. Gewoon met 3x full body beginnen en in pyramide vorm (8-10-12) progressief overloaden.

Gewoon met laag gewicht beginnen en zorgen dat je eerst de juiste form hebt :)

Maar ik zou ook ongeveer 80% compound en 20% isolatie aanhouden.

Daarnaast geldt natuurlijk dat voeding doorslaggevend is met betrekking tot progressie. Als je dit topic volgt komen er ook veel handige links voorbij met nuttige informatie.
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_167692812
Op zich wel valide vraag. Ik worstel zelf ook regelmatig tussen kracht en hypertrofie. Ben zelf nog/weer 5x5 aan het doen en merk wel flinke krachtgains. Hoewel dat niet optimaal is voor spiergroei mag ik er niet over klagen. Ik ben ook wel benieuwd welke percentages van je 1RM ideaal zijn voor hypertrophy. Volgens mij ligt dit rond de 70%, maar pin me er niet op vast
everybody's got something to hide, except me and my monkey
  donderdag 29 december 2016 @ 06:48:21 #211
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_167697840
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 23:19 schreef DeLoet het volgende:
Op zich wel valide vraag. Ik worstel zelf ook regelmatig tussen kracht en hypertrofie. Ben zelf nog/weer 5x5 aan het doen en merk wel flinke krachtgains. Hoewel dat niet optimaal is voor spiergroei mag ik er niet over klagen. Ik ben ook wel benieuwd welke percentages van je 1RM ideaal zijn voor hypertrophy. Volgens mij ligt dit rond de 70%, maar pin me er niet op vast
Ik zou eerst nadenken over wat je wil bereiken, dan doelen stellen en je schema e.d. daar op bouwen.

Hypertrophy kan al op 30%.
pi_167697876
Kritiek/opmerkingen graag :)

Maandag
Dumbbell incline
Pull ups
Face pulls
Cable seated row

Woensdag
Cable upper chest
Chin ups
Dumbbell raise

Vrijdag
Chin ups
Shoulder press
Dips
Leg press

Leangains style, RPT 4-5-6 reps en elke oefening 3x. Rep 1 is tot failure, de rest niet. Benen is alleen maintenance, want neger genen >:) .
pi_167699452
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 23:19 schreef DeLoet het volgende:
Op zich wel valide vraag. Ik worstel zelf ook regelmatig tussen kracht en hypertrofie. Ben zelf nog/weer 5x5 aan het doen en merk wel flinke krachtgains. Hoewel dat niet optimaal is voor spiergroei mag ik er niet over klagen. Ik ben ook wel benieuwd welke percentages van je 1RM ideaal zijn voor hypertrophy. Volgens mij ligt dit rond de 70%, maar pin me er niet op vast
Ligt er ook maar net aan je training. Ik heb een hele tijd 6 a 7 dagen, 30-45min, in de week getraind (elke spiergroep 2x per week). De ene keer trainde ik voor kracht, de andere voor hypertrophy. Dat heeft geresulteerd in +14kg met nauwelijkse toename in vet.

Nu heb ik even een deload week en dan ga ik weer 5x5 doen op kracht, maar gewoon weer rustig opbouwen.

1rm heeft verder inderdaad weinig te zeggen m.b.t. hypertrophy, zoals Snakey zegt. Je kan ook superslow trainen, tot failure, etc met 30% van je 1rm en alsnog flinke hypertrophy bewerkstelligen en de volgende dag krom lopen van de spierpijn. Daarom doen mensen vaak ook de isolatieoefiningen op het laatst tot failure, voor max. spierschade.
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_167699503
Zou ook wel +14kg met nauwelijks vet willen.
pi_167702116
Morgen eens een 1RM dagje doen zo aan het end van het jaar.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_167705459
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 23:19 schreef DeLoet het volgende:
Op zich wel valide vraag. Ik worstel zelf ook regelmatig tussen kracht en hypertrofie. Ben zelf nog/weer 5x5 aan het doen en merk wel flinke krachtgains. Hoewel dat niet optimaal is voor spiergroei mag ik er niet over klagen. Ik ben ook wel benieuwd welke percentages van je 1RM ideaal zijn voor hypertrophy. Volgens mij ligt dit rond de 70%, maar pin me er niet op vast
Denk dat het inderdaad goed kan zijn om te switchen tussen beide soorten training, tenzij je voor een specifiek doel traint. Zelf ben ik nu ook ruim 1,5 maand met 5x5 bezig, met de gedachte dat ik straks een wat meer body building gericht schema kan gaan volgen als ik door 5x5 eerst flink wat sterker ben geworden.
pi_167711126
Gisteren fysio geweest, rug zit vol met knopen en de baardman vroeg zich af hoe ik mij überhaupt nog voortbewoog. Flinke (pijnlijke) behandeling gehad. _O-

Goede back dag gedaan, ondanks blessure en voelt al stukken beter dan voorheen. HS high rows en wide pulldowns waren aardig te doen en voelden eerder als therapie dan vervelend. Cable v-rows weer net niet, evenals deadlifts en BOR's. Barbell bankdrukken doe ik voorlopig nog niet aan qua schouderbladen spanning, misschien over een aantal weekjes weer als alles mee zit.

Misschien toch maar aan de yoga of weet ik het, no homo. Alles blijft maar vast zitten elke zoveel maanden.

quote:
14s.gif Op donderdag 29 december 2016 11:53 schreef Beach het volgende:
Morgen eens een 1RM dagje doen zo aan het end van het jaar.
Whehe, waren er een paar bij mijn gym vandaag met hetzelfde idee. Aardig veel PR's gevallen voor de meesten, extra motivatie net voor het einde.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 13:42 schreef Lean_Machine het volgende:

[..]

Denk dat het inderdaad goed kan zijn om te switchen tussen beide soorten training, tenzij je voor een specifiek doel traint. Zelf ben ik nu ook ruim 1,5 maand met 5x5 bezig, met de gedachte dat ik straks een wat meer body building gericht schema kan gaan volgen als ik door 5x5 eerst flink wat sterker ben geworden.
Waarom niet gewoon isolatiewerk na de 5x5? Tenzij je 90 minuten bezig bent met 5x5 (ik hoop het niet), dan kan dat toch gemakkelijk?
pi_167726178
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 07:03 schreef kevin_ het volgende:
Kritiek/opmerkingen graag :)

Maandag
Dumbbell incline
Pull ups
Face pulls
Cable seated row

Woensdag
Cable upper chest
Chin ups
Dumbbell raise

Vrijdag
Chin ups
Shoulder press
Dips
Leg press

Leangains style, RPT 4-5-6 reps en elke oefening 3x. Rep 1 is tot failure, de rest niet. Benen is alleen maintenance, want neger genen >:) .
Waarom zo weinig volume? (nog geen 10 setjes per lichaamsdeel)
pi_167729254
quote:
10s.gif Op donderdag 29 december 2016 16:22 schreef Faeroer het volgende:

Waarom niet gewoon isolatiewerk na de 5x5? Tenzij je 90 minuten bezig bent met 5x5 (ik hoop het niet), dan kan dat toch gemakkelijk?
Alhoewel de workouts steeds langer beginnen te duren, komt het gelukkig nog lang niet bij de 90 minuten in de buurt haha. Doe er vaak inderdaad nog wel wat oefeningen achteraan, maar daar moet ik eigenlijk nog wat meer structuur in aanbrengen. Maar daarnaast wil ik na 3 maanden sowieso wel weer wat anders denk ik, al dat squatten begint behoorlijk zwaar te worden.
pi_167732843
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 23:07 schreef Snorrenbaard het volgende:

[..]

Waarom zo weinig volume? (nog geen 10 setjes per lichaamsdeel)
Dat wordt aangeraden, mede omdat je tot failure gaat, compound movements traint 3x per week en dat in lage reps. De meeste mensen doen ook veel meer sets voor de benen.
pi_167740465
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 09:38 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Dat wordt aangeraden, mede omdat je tot failure gaat, compound movements traint 3x per week en dat in lage reps. De meeste mensen doen ook veel meer sets voor de benen.
In dat geval logisch maar is er een reden waarom je sowieso al de 'traditionele' 3 compounds niet in je schema hebt staan?
  vrijdag 30 december 2016 @ 15:32:32 #222
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_167745002
Vandaag met trainen een oude blessure die de kop opsteekt. Ik leg na benchen de bar terug maar stoot iets te hard uit en mijn schouder gaat uit de kom. Voelde hem er meteen weer terug inschieten. Ik kon mijn training nog wel afmaken maar niet alles ging pijnvrij. Ik had dit al een keer maar dat is minstens 2 of 3 jaar terug. Ik heb met DB press het ook een keer gehad, maar dat ging anders en dat is misschien al 15 jaar terug ofzo.

Herkenning/tips?
pi_167745513
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 15:32 schreef kaasplankje het volgende:
Vandaag met trainen een oude blessure die de kop opsteekt. Ik leg na benchen de bar terug maar stoot iets te hard uit en mijn schouder gaat uit de kom. Voelde hem er meteen weer terug inschieten. Ik kon mijn training nog wel afmaken maar niet alles ging pijnvrij. Ik had dit al een keer maar dat is minstens 2 of 3 jaar terug. Ik heb met DB press het ook een keer gehad, maar dat ging anders en dat is misschien al 15 jaar terug ofzo.

Herkenning/tips?
3x uit de kom hier door een flinke motor val 6 jaar geleden, en daarna alleen door raar wezen tillen bij verhuizen/opruimen zo'n 4 jaar geleden. Enige tip die ik kan geven is heel veel rear lat raises of face pulls met goede vorm doen. Werd mij aangeraden in ieder geval, maar ik denk wel dat het wellicht per geval verschilt. Misschien even een foto laten maken, bij mij was het van binnen ook erg gerekt.
  vrijdag 30 december 2016 @ 16:12:11 #224
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_167746799
quote:
9s.gif Op vrijdag 30 december 2016 15:43 schreef Faeroer het volgende:

[..]

3x uit de kom hier door een flinke motor val 6 jaar geleden, en daarna alleen door raar wezen tillen bij verhuizen/opruimen zo'n 4 jaar geleden. Enige tip die ik kan geven is heel veel rear lat raises of face pulls met goede vorm doen. Werd mij aangeraden in ieder geval, maar ik denk wel dat het wellicht per geval verschilt. Misschien even een foto laten maken, bij mij was het van binnen ook erg gerekt.
Dankje, het valt wel mee ik voel m nog wel maar dat zal wel wegtrekken. Ga ff werk maken van die oefeningen iig.
Lekker is anders.
  vrijdag 30 december 2016 @ 17:28:27 #225
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_167749802
Ik wil in januari via m'n nieuwe zorgverzekering me helemaal laten doorlichten door fysio, podo en chiro maar ben nog een beetje huiverig over een westrijd die ik half februari heb staan.
Waarschijnlijk gaan er corrigerende zooltjes komen en zal ik dan technisch wat mooier kunnen squatten dan nu (scheef). Iemand enig idee wat het effect is op de gewichten die op dit moment getild worden? Terugval vanwege andere balans?
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')