zo goed?quote:Op donderdag 1 december 2016 18:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
Rolf, jij hebt nu de eervolle taak de OP aan te passen.
De DJS zijn immers bekend en we weten ook wanneer het stemmen is, uiteraard.
Vanaf wanneer stemmen?quote:
Ik ben eigenlijk helemaal niet benieuwd, want het wordt ClaudiNEE.quote:Op donderdag 1 december 2016 18:57 schreef Ajacied422 het volgende:
Wel benieuwd naar de nieuwe nummer 1 dit jaar. Imagine zal onmogelijk bovenaan blijven staan denk ik zo.
Wacht, wat heb ik gemist?quote:Op donderdag 1 december 2016 18:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk helemaal niet benieuwd, want het wordt ClaudiNEE.
Ik heb Imagine ook in weinig stemlijstjes gezien moet ik zeggen, ik ben benieuwd..quote:Op donderdag 1 december 2016 18:57 schreef Ajacied422 het volgende:
Wel benieuwd naar de nieuwe nummer 1 dit jaar. Imagine zal onmogelijk bovenaan blijven staan denk ik zo.
Ze maakt een Boudewijnesque ontwikkeling door. Wordt niet zo zwaar geplugd als ik had verwacht, maar toch heb ik het gevoel dat er meer en meer waardering voor isquote:
voilaquote:Op donderdag 1 december 2016 18:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vanaf wanneer stemmen?
Midden/Eind november, op de dag van de QUIZZZZZZ meestal
Maar eerst moet de nacht van de popmuziek nog komen, dat is ook een feestje.
Dit mag nog even worden aangepast
Morgen wordt hij bekend.quote:Op donderdag 1 december 2016 19:00 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ik heb Imagine ook in weinig stemlijstjes gezien moet ik zeggen, ik ben benieuwd..
Wanneer wordt de top 3 bekend?
Gelukkig heb ik d'r nog in geen enkel stemlijstje gezien.quote:Op donderdag 1 december 2016 19:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ze maakt een Boudewijnesque ontwikkeling door. Wordt niet zo zwaar geplugd als ik had verwacht, maar toch heb ik het gevoel dat er meer en meer waardering voor is
ik vrees dat je gelijk hebt. Zou er zelf geen problemen mee hebben als ie toch weer op 1 zou staan.quote:Op donderdag 1 december 2016 18:57 schreef Ajacied422 het volgende:
tja ik vind dat het nummer veel te hoog staat, maarrr in deze tijden zijn mensen veel angstiger dan een paar jaar geleden. Dat wetende snap ik wel dat het nummer goed scoort.quote:Op donderdag 1 december 2016 19:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ze maakt een Boudewijnesque ontwikkeling door. Wordt niet zo zwaar geplugd als ik had verwacht, maar toch heb ik het gevoel dat er meer en meer waardering voor is
Ik vind het een van de betere liedjes van de laatste 5 jaar in de Lijst.quote:Op donderdag 1 december 2016 19:52 schreef peaceman het volgende:
[..]
tja ik vind dat het nummer veel te hoog staat, maarrr in deze tijden zijn mensen veel angstiger dan een paar jaar geleden. Dat wetende snap ik wel dat het nummer goed scoort.
En objectief bekeken is het ook geen slecht nummer ofzo. Prima rond plek 200 ofzo.
als je kijkt wat er zoal in staat van de laatste 5 jaar, op een enkele uitzondering na, is dat nou ook weer niet echt een topprestatie.quote:Op donderdag 1 december 2016 19:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind het een van de betere liedjes van de laatste 5 jaar in de Lijst.
qua binnenkomers in dat jaar, of qua liedjes van dat jaar in de lijst?quote:Op donderdag 1 december 2016 19:57 schreef Ajacied422 het volgende:
Vooral de laatste drie á 2 jaar gaat het mis. In 2012 en 2011 zat er nog wat redelijks tussen.
Tweede.quote:Op donderdag 1 december 2016 19:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
qua binnenkomers in dat jaar, of qua liedjes van dat jaar in de lijst?
Bedoel je dat er van 2011 en 2012 alleen het redelijke en goede is overgebleven? Of heb je de nieuwe binnenkomers in die jaren bekeken?quote:Op donderdag 1 december 2016 19:57 schreef Ajacied422 het volgende:
Vooral de laatste drie á 2 jaar gaat het mis. In 2012 en 2011 zat er nog wat redelijks tussen.
Wat vind je dan goede liedjes uit 2011/2012? Dan zal ik er eens wat van de laatste 3 jaar produceren.quote:
same love is ook mooi.quote:Op donderdag 1 december 2016 19:58 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Bedoel je dat er van 2011 en 2012 alleen het redelijke en goede is overgebleven? Of heb je de nieuwe binnenkomers in die jaren bekeken?
Overigens vond ik Iron Sky ook een heel goed nummer vorig jaar.
En Let It Happen, maar daar blijft het ook wel bij.
Wat ik persoonlijk niet overdreven kut vind.quote:Op donderdag 1 december 2016 19:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wat vind je dan goede liedjes uit 2011/2012? Dan zal ik er eens wat van de laatste 3 jaar produceren.
van dat lijstje vind ik alleen black keys en JJ mooi.quote:Op donderdag 1 december 2016 20:05 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Wat ik persoonlijk niet overdreven kut vind.
659 Sovereign Light Cafe Keane 2012
775 Lover Of The Light Mumford & Sons 2012
801 Little Black Submarines The Black Keys 2012
1032 Little Talks Of Monsters And Men 2012
1597 Some Nights Fun. 2012
1821 Silenced By The Night Keane 2012
189 Somebody That I Used To Know Gotye 2011
519 Keep Your Head Up Ben Howard 2011
575 Video Games Lana Del Rey 2011
768 Happiness Jonathan Jeremiah 2011
1904 Home Edward Sharpe & The Magnetic Zeros 2011
1906 Lonely Boy The Black Keys 2011
Deze eeuw is er überhaupt geen goeie muziek gemaaktquote:Op donderdag 1 december 2016 20:08 schreef peaceman het volgende:
[..]
van dat lijstje vind ik alleen black keys en JJ mooi.
Lana del rey vind ik verschrikkelijk!!
Prima lijstje wel. Alleen Home en Some Nights trek ik niet zo best.quote:Op donderdag 1 december 2016 20:05 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Wat ik persoonlijk niet overdreven kut vind.
659 Sovereign Light Cafe Keane 2012
775 Lover Of The Light Mumford & Sons 2012
801 Little Black Submarines The Black Keys 2012
1032 Little Talks Of Monsters And Men 2012
1597 Some Nights Fun. 2012
1821 Silenced By The Night Keane 2012
189 Somebody That I Used To Know Gotye 2011
519 Keep Your Head Up Ben Howard 2011
575 Video Games Lana Del Rey 2011
768 Happiness Jonathan Jeremiah 2011
1904 Home Edward Sharpe & The Magnetic Zeros 2011
1906 Lonely Boy The Black Keys 2011
Home heeft wel wat sentiment bij me op de een of andere manier.quote:Op donderdag 1 december 2016 20:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Prima lijstje wel. Alleen Home en Some Nights trek ik niet zo best.
Ja bij mij doet ie me teveel denken aan irritante reclames van Zweedse woonwarenhuizen helaasquote:Op donderdag 1 december 2016 20:14 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Home heeft wel wat sentiment bij me op de een of andere manier.
Another one bites the duste... dust.quote:Op donderdag 1 december 2016 20:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja bij mij doet ie me teveel denken aan irritante reclames van Zweedse woonwarenhuizen helaas
Een natte pan in de kast.quote:Op donderdag 1 december 2016 20:16 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Another one bites the duste... dust.
Goede nummers komen vaak met wat meer vertraging in de lijst dan Top 40 nummersquote:Op donderdag 1 december 2016 20:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind prima liedjes:
Psycho
When We Were Young
Diggin'
Let It Happen
Love Me Like You Do
Iron Sky
Uptown Funk
My Silver Lining
Magic (tsja)
Love Never Felt So Good
Chandelier
Under The Pressure
Red Eyes
Take Me To Church
Dat Ik Je Mis
Formidable
Do I Wanna Know
On Top Of The World
Pompeii
Get Lucky
Same Love
Blurred Lines
Atlas
Love Me Again
Where Are We Now?
Dan zie ik eigenlijk niet zo'n verschil. Laatste 2 jaren zijn wel wat slechter dan 2013.
i gotta feeling is wat mij betreft tot moes gedraaid en ik zou er geen enkel probleem mee hebben die nooit meer te horen. Where is The love vind ik wel leuk.quote:Op donderdag 1 december 2016 20:19 schreef Ajacied422 het volgende:
Black Eyed Peas vind ik op de een of andere manier niet zo leuk/spectaculair terwijl ik dat vroeger wel had.
als het ipv Oceaan is, ben ik er al snel voor te porrenquote:Op donderdag 1 december 2016 20:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
oja, even een gewaagde opmerking:
er staan van the script veel rommel in, maar het is ontzettend jammer dat Man on a Wire er niet in staat. Dat vind ik een van de betere popliedjes van de laatste jaren (hoewel het wel weer hetzelfde trucje is, maar goed met dat liedje is al het andere overbodig van ze behalve die 2 liedjes uit 2008)
The Script is niet echt slecht maar het is zo ontzettend middle of the road en storend gelikt dat het frustratie opwekt.quote:Op donderdag 1 december 2016 20:29 schreef peaceman het volgende:
[..]
als het ipv Oceaan is, ben ik er al snel voor te porren
zelfs het woordje uniek in combinatie met het liedje vind ik een belediging voor het woord uniekquote:Op donderdag 1 december 2016 20:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
The Script is niet echt slecht maar het is zo ontzettend middle of the road en storend gelikt dat het frustratie opwekt.
Dat mensen daar 1 of 2x voor vallen prima, maar dat er 10 verschillende liedjes van in de lijst komen stoort me echt ontzettend (meer dan bij coldplay of de dire straits, hun oeuvre is ontzettend veelzijdig vergeleken bij The Script)
Oceaan is gewoon niet zo'n goed liedje maar het is in ieder geval wel een uniek liedje.
mja, dat is misschien wat overdreven maar ik kan me niet 1,2,3 een vergelijkbaar liedje indenkenquote:Op donderdag 1 december 2016 20:33 schreef peaceman het volgende:
[..]
zelfs het woordje uniek in combinatie met het liedje vind ik een belediging voor het woord uniek
Zie onderaan de OP en kies de eerste 13 liedjesquote:Op donderdag 1 december 2016 20:39 schreef essnhills het volgende:
Ik heb nog 13 liedjes over in mijn vrije keuze ruimte, suggesties?
Haha, het heersende 2007 niet waarderenquote:Op donderdag 1 december 2016 20:10 schreef Djeez het volgende:
[..]
Deze eeuw is er überhaupt geen goeie muziek gemaakt
2005 ook een mooi jaar.quote:Op donderdag 1 december 2016 20:42 schreef Bugno het volgende:
[..]
Haha, het heersende 2007 niet waarderen
Neon Bible, In Rainbows, Boxer, Untrue, etc. Barbaar
strange fruit - Billie Holidayquote:Op donderdag 1 december 2016 20:39 schreef essnhills het volgende:
2016 mag er ook zijn.quote:Op donderdag 1 december 2016 20:42 schreef Bugno het volgende:
[..]
Haha, het heersende 2007 niet waarderen
Neon Bible, In Rainbows, Boxer, Untrue, etc. Barbaar
42quote:Op donderdag 1 december 2016 20:45 schreef Djeez het volgende:
Jezus, hoe jong zijn jullie allemaal? Getuige de nummers gok ik een jaar of 25
Maar de volgorde nog niet toch?quote:
quote:Op donderdag 1 december 2016 20:41 schreef Evertjan het volgende:
zitten van het Hof en Rabbering nu al radio te maken vanuit het Top 2000 Cafe??
23.quote:Op donderdag 1 december 2016 20:45 schreef Djeez het volgende:
21quote:Op donderdag 1 december 2016 20:45 schreef Djeez het volgende:
34.quote:Op donderdag 1 december 2016 20:45 schreef Djeez het volgende:
Noem eens watquote:
Arcade Fire - Ocean of Noisequote:Op donderdag 1 december 2016 20:39 schreef essnhills het volgende:
Wat waren de toppers van dit jaar voor jou?quote:
Illinois, The Ape of Naples, Alligator, Deadwing, Pinkquote:
van de week een paar keer meegekeken met de livestream van de Busboys maar ze vormen wel een leuk duo die 2quote:Op donderdag 1 december 2016 20:47 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Maar de volgorde nog niet toch?
[..]Ja dat zitten ze
Snowy White - Bird of Paradise, die verdient toch zeker een top 500 plek in mijn ogenquote:Op donderdag 1 december 2016 20:39 schreef essnhills het volgende:
Inner Smile, mooienquote:
ken je World van Five for fighting? Die is ook prachtig.quote:
Ga me inluisteren, niet veel bells die gaan ringen, afgezien van Sufjan.quote:Op donderdag 1 december 2016 20:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Illinois, The Ape of Naples, Alligator, Deadwing, Pink
Vergat ik nog zomaar Silent Alarm
Nobody en What If zijn mijn favorietenquote:Op donderdag 1 december 2016 20:51 schreef peaceman het volgende:
[..]
ken je World van Five for fighting? Die is ook prachtig.
nee alleen de 2 hitjes Superman en 100 Years. En the Riddle maar dat was niet echt een hit hierquote:Op donderdag 1 december 2016 20:51 schreef peaceman het volgende:
[..]
ken je World van Five for fighting? Die is ook prachtig.
Alligator is ook The Nationalquote:Op donderdag 1 december 2016 20:53 schreef Bugno het volgende:
[..]
Ga me inluisteren, niet veel bells die gaan ringen, afgezien van Sufjan.
Over 2007: https://www.musicmeter.nl/list/year/2007
Wat een genot...
Ja zag t, album mij tot op heden ontschoten.quote:Op donderdag 1 december 2016 20:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alligator is ook The National
ooit live gezien?quote:Op donderdag 1 december 2016 20:54 schreef Bugno het volgende:
[..]
Ja zag t, album mij tot op heden ontschoten.
Had kaarten voor concert bij Caprera (in de stortregen), maar was ziekquote:
Mr Novermber is live echt een genot.quote:Op donderdag 1 december 2016 20:56 schreef Bugno het volgende:
[..]
Had kaarten voor concert bij Caprera (in de stortregen), maar was ziek![]()
Doe 'n moord voor Mistaken for Strangers of Coversation 16 live
Ga ik opzoeken.quote:Op donderdag 1 december 2016 20:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mr Novermber is live echt een genot.
De eerste plaat is heel goed, daarna was het niet zoveel meer.quote:Op donderdag 1 december 2016 20:59 schreef Bugno het volgende:
[..]
Ga ik opzoeken.
Meer mensen hier die Garbage ondergewaardeerd vinden?
Version 2.0 luister ik nog regelmatig.quote:Op donderdag 1 december 2016 21:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De eerste plaat is heel goed, daarna was het niet zoveel meer.
tweede plaat was veel beter. Daarna was het niet veel meer.quote:Op donderdag 1 december 2016 21:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De eerste plaat is heel goed, daarna was het niet zoveel meer.
Version 2.0 vond ik aardig, niet meer dan dat.quote:Op donderdag 1 december 2016 21:06 schreef peaceman het volgende:
[..]
tweede plaat was veel beter. Daarna was het niet veel meer.
push iT, I think im paranoid, hammering in my head.. echt goede liedjes hoor.quote:Op donderdag 1 december 2016 21:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Version 2.0 vond ik aardig, niet meer dan dat.
de s/t had wel een paar missers, maar ook een paar hele goeie plaatjes. Die mis ik zelf op Version 2.0
Prima liedjes, vooral push it, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat toch geen As Heaven is Wide of Vow vind..quote:Op donderdag 1 december 2016 21:08 schreef peaceman het volgende:
[..]
push iT, I think im paranoid, hammering in my head.. echt goede liedjes hoor.
Gerapporteerd.quote:Op donderdag 1 december 2016 21:07 schreef peaceman het volgende:
The national is quite boring tbh...
Ontzettend jammer dat jij het verkeerde liveconcert hebt gezien.quote:Op donderdag 1 december 2016 21:07 schreef peaceman het volgende:
allebei de keren dan...quote:Op donderdag 1 december 2016 21:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ontzettend jammer dat jij het verkeerde liveconcert hebt gezien.
Specialquote:Op donderdag 1 december 2016 21:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Prima liedjes, vooral push it, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat toch geen As Heaven is Wide of Vow vind..
Wat vind jij van de Muur op 95 km van de meet, om maar even off topic te gaanquote:
Er staat een hele hoop Garbage in de Top 2000quote:Op donderdag 1 december 2016 21:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Stond Garbage nog nooit in de Top 2000?
Ik ben opgegroeid met de Muur in de finale van de RvV, dus alles anders dan dat vind ik minderwaardig.quote:Op donderdag 1 december 2016 21:13 schreef Bugno het volgende:
[..]
Wat vind jij van de Muur op 95 km van de meet, om maar even off topic te gaan
"Tell you miserable things after you are asleep"quote:Op donderdag 1 december 2016 21:07 schreef peaceman het volgende:
Eensquote:Op donderdag 1 december 2016 21:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik ben opgegroeid met de Muur in de finale van de RvV, dus alles anders dan dat vind ik minderwaardig.
Op deze manier kan je hem net zo goed helemaal niet in het parcours doen.
+1quote:Op donderdag 1 december 2016 21:14 schreef Bugno het volgende:
[..]
Er staat een hele hoop Garbage in de Top 2000
Ben jij 50 ofzo?quote:Op donderdag 1 december 2016 21:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik ben opgegroeid met de Muur in de finale van de RvV, dus alles anders dan dat vind ik minderwaardig.
Op deze manier kan je hem net zo goed helemaal niet in het parcours doen.
80.quote:
prachtige teksten maken nog geen goed klinkende platen/live optredens. Helaas.quote:Op donderdag 1 december 2016 21:16 schreef Bugno het volgende:
[..]
"Tell you miserable things after you are asleep"
Prima lijstquote:Op donderdag 1 december 2016 21:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Hier heb ik op gestemd, overigens.
[ afbeelding ]
Volgens mij niet. Daarom dit jaar er weer op gestemd.quote:Op donderdag 1 december 2016 21:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Stond Garbage nog nooit in de Top 2000?
Laten we hopen dat het Claudia de Breij is.quote:Op donderdag 1 december 2016 21:22 schreef Cee het volgende:
Gisteravond werd trouwens op radio 2 al een aantal dingen omtrent de lijst vermeld. Zo wordt verwacht dat Pokémon themesong nog in de lijst blijft, Gangnam Style er wel eens uit zou kunnen vliegen, stemt de jongere generatie opvallend veel nog op oude nummers, blijven met name BohRap, HoCal en Stairway populair en dreigt een top 10 nummer van vorig jaar uit de top 10 te vallen.
Zou wel heel saai zijn als er geen enkel nr uit de top-10 wegvaltquote:Op donderdag 1 december 2016 21:22 schreef Cee het volgende:
Gisteravond werd trouwens op radio 2 al een aantal dingen omtrent de lijst vermeld. Zo wordt verwacht dat Pokémon themesong nog in de lijst blijft, Gangnam Style er wel eens uit zou kunnen vliegen, stemt de jongere generatie opvallend veel nog op oude nummers, blijven met name BohRap, HoCal en Stairway populair en dreigt een top 10 nummer van vorig jaar uit de top 10 te vallen.
gangnam style eruit?!quote:Op donderdag 1 december 2016 21:22 schreef Cee het volgende:
Dat laatste is geen verrassing. Sowieso verwacht ik Imagine niet meer in de top 10.quote:Op donderdag 1 december 2016 21:22 schreef Cee het volgende:
verwachten niet, maar hopen wel. Die plaat hoort daar.quote:Op donderdag 1 december 2016 21:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat laatste is geen verrassing. Sowieso verwacht ik Imagine niet meer in de top 10.
Hoop dat dat verschrikkelijke Avond er eindelijk uit gaat.quote:Op donderdag 1 december 2016 21:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat laatste is geen verrassing. Sowieso verwacht ik Imagine niet meer in de top 10.
Ik had ergens gehoopt dat gotta catch em all er uit zou vliegen
Ik mis onze top 3quote:Op donderdag 1 december 2016 21:26 schreef essnhills het volgende:
Mijn lijstje
Pet Shop Boys - Suburbia
Peter Fox - Haus am see
Phil Collins - In the air tonight
Liquido - Narcotic
Keane - Everybody's changing
Keane - Somewhere only we know
Blur - Song 2
Wheatus - Teenage dirtbag
3 doors down - Here without you
Goo Goo Dolls - Iris
A-ha - Take on me
Art Garfunkel - Bright eyes
The Backstreet Boys - I want it that way
Reamonn - Supergirl
Billy Joel - She's always a woman to me
Billy Joel - Goodnight Saigon
David Bowie - Space Oddity
Terence Trent D'Arby - Dance little sister
The Amazing stroopwafels - Oude maasweg
The Offspring - Pretty fly (for a white guy)
Depeche mode - Precious
Vast - One more day
The Turtles - Happy together
The Motors - Airport
The Hollies - He ain't heavy, he's my brother
Del Shannon - Runaway
Stevie Wonder - Master blaster
Daft Punk - One more time
Gary Jules - Mad world
Toontje Lager - Stiekem gedanst
Talking Heads - Psycho killer
Van Morrison - Brown eyed girl
Scorpions - Wind of change
Radiohead - Creep
Fools garden - Lemon tree
Ben jij ook al fan van dat verschrikkelijke Portishead? En je hebt wel een matig nummer van Elliott Smith uitgekozen zeg. Verder heb je wel goed je best gedaan hoor. Ik heb ook Live Forever.quote:Op donderdag 1 december 2016 21:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Hier heb ik op gestemd, overigens.
[ afbeelding ]
Niks mis met de Kecks. Die hebben ook wel een beetje steun nodig, anders donderen ze zo uit de lijst.quote:Op donderdag 1 december 2016 21:21 schreef Bugno het volgende:
[..]
Prima lijst![]()
Into Temptation
Je hebt wel de verkeerde van mevrouw Welch. En een leuke gimmick met Hammerzeit
Oh, en: ROADS
Oh, en Outkast, en Damien Rice etc. Had m in kunnen sturen zo, minus Trockener Kecks
Deze man verdient een ban.quote:Op donderdag 1 december 2016 21:27 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ben jij ook al fan van dat verschrikkelijke Portishead?
Sorry, heb wel wat nummers eruit gevistquote:
Ik denk niet dat ik zo'n grote fan ben als enkele figuren hier, maar een paar nummers van Portishead kan ik zeker waarderen. Dat nummer van Elliott Smith is eigenlijk ook niet m'n favoriet, maar in het kader van tactisch stemmen heeft die wel net iets meer kans dan zijn andere nummers om in de lijst te komen.quote:Op donderdag 1 december 2016 21:27 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ben jij ook al fan van dat verschrikkelijke Portishead? En je hebt wel een matig nummer van Elliott Smith uitgekozen zeg. Verder heb je wel goed je best gedaan hoor. Ik heb ook Live Forever.
als het dan maar niet tussen kerst en oud en nieuw is. Dan zou ik m oprecht missen.quote:Op donderdag 1 december 2016 21:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Deze man verdient een ban.
Portishead beledigen zou op een permanente ban moeten staan, dus helaasquote:Op donderdag 1 december 2016 21:29 schreef peaceman het volgende:
[..]
als het dan maar niet tussen kerst en oud en nieuw is. Dan zou ik m oprecht missen.
Ik denk ook dat Imagine er uit gaat. Het massale 'kumbaya-laten-we-de-wereld-beter-maken' van vorig jaar is er door 2016 flink uit geslagen.quote:Op donderdag 1 december 2016 21:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik had ergens gehoopt dat gotta catch em all er uit zou vliegen
quote:Op donderdag 1 december 2016 21:26 schreef essnhills het volgende:
Mijn lijstje
Pet Shop Boys - Suburbia![]()
Peter Fox - Haus am see![]()
Phil Collins - In the air tonight![]()
Liquido - Narcotic![]()
Keane - Everybody's changing![]()
Keane - Somewhere only we know![]()
Blur - Song 2![]()
![]()
Wheatus - Teenage dirtbag![]()
3 doors down - Here without you![]()
Goo Goo Dolls - Iris![]()
A-ha - Take on me![]()
![]()
Art Garfunkel - Bright eyes![]()
The Backstreet Boys - I want it that way![]()
Reamonn - Supergirl![]()
Billy Joel - She's always a woman to me![]()
Billy Joel - Goodnight Saigon![]()
David Bowie - Space Oddity![]()
![]()
![]()
![]()
Terence Trent D'Arby - Dance little sister![]()
The Amazing stroopwafels - Oude maasweg![]()
The Offspring - Pretty fly (for a white guy)![]()
Depeche mode - Precious![]()
Vast - One more day![]()
The Turtles - Happy together![]()
The Motors - Airport![]()
The Hollies - He ain't heavy, he's my brother![]()
Del Shannon - Runaway![]()
![]()
Stevie Wonder - Master blaster![]()
Daft Punk - One more time![]()
Gary Jules - Mad world![]()
Toontje Lager - Stiekem gedanst![]()
Talking Heads - Psycho killer![]()
Van Morrison - Brown eyed girl![]()
![]()
Scorpions - Wind of change![]()
Radiohead - Creep(verkeerde Radiohed)
Fools garden - Lemon tree![]()
quote:Op donderdag 1 december 2016 21:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Deze man verdient een ban.
quote:
Zonder mij zou deze reeks een echo chamber worden van babyboomrukkers. In deze reeks moet ook ruimte zijn voor fans van BLØF.quote:Op donderdag 1 december 2016 21:29 schreef peaceman het volgende:
[..]
als het dan maar niet tussen kerst en oud en nieuw is. Dan zou ik m oprecht missen.
je zou denken - althans dat heb ik - dat het juist versterkt zou moeten zijn. Maar ja ik stemde er altijd al op.quote:Op donderdag 1 december 2016 21:30 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik denk ook dat Imagine er uit gaat. Het massale 'kumbaya-laten-we-de-wereld-beter-maken' van vorig jaar is er door 2016 flink uit geslagen.
oke mexicano je hebt gelijk..een ban voor die gast!quote:Op donderdag 1 december 2016 21:32 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Zonder mij zou deze reeks een echo chamber worden van babyboomrukkers. In deze reeks moet ook ruimte zijn voor fans van BLØF.
Dat is ook mijn favoriet van die plaat.quote:Op donderdag 1 december 2016 21:33 schreef Mani89 het volgende:
Ik kom bij het lezen van deze lijstjes wel pijnlijk veel nummers tegen die ik ben vergeten. Zoals deze parel.
quote:
quote:Op donderdag 1 december 2016 21:32 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Zonder mij zou deze reeks een echo chamber worden van babyboomrukkers. In deze reeks moet ook ruimte zijn voor fans van BLØF.
Te weinigquote:Op donderdag 1 december 2016 21:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Om in Ess-stijl te oordelen:
Peter Fox - Haus am see
Liquido - Narcotic
Blur - Song 2
Goo Goo Dolls - Iris
A-ha - Take on me
Reamonn - Supergirl
Depeche mode - Precious
Vast - One more day(oprecht trouwens)
The Motors - Airport
Del Shannon - Runaway
Gary Jules - Mad world
Radiohead - Creep
Waarom trouwens niet Delicate van Terence? Veruit de beste plaat van deze sympathieke mulatquote:
Omdat herinneringenquote:Op donderdag 1 december 2016 21:36 schreef Bugno het volgende:
[..]
Waarom trouwens niet Delicate van Terence? Veruit de beste plaat van deze sympathieke mulat
zucht.... waarom zoveelquote:Op donderdag 1 december 2016 21:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Om in Ess-stijl te oordelen:
Peter Fox - Haus am see
Liquido - Narcotic
Blur - Song 2
Goo Goo Dolls - Iris
A-ha - Take on me
Reamonn - Supergirl
Depeche mode - Precious
Vast - One more day(oprecht trouwens)
The Motors - Airport
Del Shannon - Runaway
Gary Jules - Mad world
Radiohead - Creep
Ik ben een grote act.quote:Op donderdag 1 december 2016 21:34 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat is ook mijn favoriet van die plaat.
Ik wist helemaal niet dat je smaak had, Mani.
U bent niet bekend met mijn kennis van namen van liedjes en artiesten?quote:
Deze vind ik ook leuk ja.quote:
Terwijl we al die jaren dachten dat je bloedserieus was.quote:
ik mag toch hopen dat je wel iets bijgeleerd hebt?quote:Op donderdag 1 december 2016 21:37 schreef essnhills het volgende:
[..]
U bent niet bekend met mijn kennis van namen van liedjes en artiesten?
Dit kan ik bevestigenquote:
Sure.quote:Op donderdag 1 december 2016 21:38 schreef peaceman het volgende:
[..]
ik mag toch hopen dat je wel iets bijgeleerd hebt?
Sorry, ik moest even mijn lijstje makenquote:Op donderdag 1 december 2016 21:39 schreef Zorro het volgende:
Zeg kan dat wat rustiger met dat posten hier? Het is verdorie nog niet de laatste week van het jaar of zo he!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
We beginnen vast. Hell, waarom niet gelijk vanaf zaterdag inkomen met de top-1000 van Veronica, met 47 keer U2, 431 x Coldplay en het hele oeuvre van de Earringquote:Op donderdag 1 december 2016 21:39 schreef Zorro het volgende:
Zeg kan dat wat rustiger met dat posten hier? Het is verdorie nog niet de laatste week van het jaar of zo he!
in de laatste week doen we het rustiger aan. Dan luisteren we naar de radioquote:Op donderdag 1 december 2016 21:39 schreef Zorro het volgende:
Behalve het laatste half uur, want dat is allemaal kutquote:Op donderdag 1 december 2016 21:40 schreef peaceman het volgende:
[..]
in de laatste week doen we het rustiger aan. Dan luisteren we naar de radio
Radio 10 Top 4000quote:Op donderdag 1 december 2016 21:40 schreef Bugno het volgende:
[..]
We beginnen vast. Hell, waarom niet gelijk vanaf zaterdag inkomen met de top-1000 van Veronica, met 47 keer U2, 431 x Coldplay en het hele oeuvre van de Earring
Hoe gaan we anders dat record breken? De komende 4 weken ga ik deze reeks vol spuien met de meest grote onzin.quote:Op donderdag 1 december 2016 21:39 schreef Zorro het volgende:
dat wordt weer genieten danquote:Op donderdag 1 december 2016 21:39 schreef essnhills het volgende:
[..]
Sure.
Maar toch, als je maar 1x per jaar echt tijd besteed aan hoe liedjes heten en van wie ze zijn vergeet je er ook weer een hele hoop
Aha, net als anders dus.quote:Op donderdag 1 december 2016 21:40 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Hoe gaan we anders dat record breken? De komende 4 weken ga ik deze reeks vol spuien met de meest grote onzin.
En toch heeft het wat..quote:
quote:
kortom je verandert nietsquote:Op donderdag 1 december 2016 21:40 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Hoe gaan we anders dat record breken? De komende 4 weken ga ik deze reeks vol spuien met de meest grote onzin.
Misschien kunnen we vragen of ze het willen verzetten?quote:Op donderdag 1 december 2016 21:41 schreef essnhills het volgende:
[..]
Al ben ik er niet zo heel veel bij. Ik ga een paar dagen naar London![]()
Dus alleen het begin
quote:Op donderdag 1 december 2016 21:41 schreef essnhills het volgende:
[..]
Dus alleen het begin
Ohja dat is misschien wel een goed idee. Snappen ze vast welquote:Op donderdag 1 december 2016 21:41 schreef Zorro het volgende:
[..]
Misschien kunnen we vragen of ze het willen verzetten?
en dan is het kerst, dus dan ben je er ook niet veelquote:Op donderdag 1 december 2016 21:41 schreef essnhills het volgende:
[..]
Dus alleen het begin
Ik heb het gewoon weer eens veel te drukquote:Op donderdag 1 december 2016 21:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
en dan is het kerst, dus dan ben je er ook niet veel
zoals ieder jaar.quote:Op donderdag 1 december 2016 21:46 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ik heb het gewoon weer eens veel te druk
SOW! Alhoewel de smilies normaal gesproken door anderen worden toegevoegd is dit een lijst met vrij weinig zwakke momenten..quote:Op donderdag 1 december 2016 21:50 schreef richolio het volgende:
Coldplay - God Put A Smile Upon Your Face
The Beach Boys - God Only Knows
John Mayer - Gravity![]()
Arcade Fire - Reflektor![]()
XTC - Dear God
De Jeugd van Tegenwoordig - Sterrenstof
Tears For Fears - Everybody Wants To Rule The World
Editors - Racing Rats![]()
Faces - Ooh La La![]()
The Smashing Pumpkins - 1979![]()
Muse - Space Dementia![]()
Bon Iver - Skinny Love![]()
M83 - Midnight City
Arctic Monkeys - 505![]()
![]()
Sufjan Stevens - Casimir Pulaski Day
Sufjan Stevens - Fourth Of July![]()
Arcade Fire - Rebellion (Lies)![]()
Radiohead - Exit Music (For a Film)
Tame Impala - Let It Happen
M83 - Outro
Band Of Horses - The Funeral
The National - Fake Empire![]()
Pixies - Where Is My Mind?
Foals - Spanish Sahara![]()
The xx - Intro
The Smiths - This Charming Man
* Damienquote:
Ik wilde inderdaad eerst Gravity live at the Nokia Theatre, dat vind ik echt het beste van John Mayer. Maar deze leek me meer kans hebben.quote:Op donderdag 1 december 2016 21:52 schreef Bugno het volgende:
[..]
SOW! Alhoewel de smilies normaal gesproken door anderen worden toegevoegd is dit een lijst met vrij weinig zwakke momenten..
Extra credits voor Gravity..live een van de betere die ik ken
Verkeerde keuzes van Donna Summer en Bob Marley, maar best n prima lijstjequote:Op donderdag 1 december 2016 22:00 schreef peaceman het volgende:
Dit is pas een mooie lijsthttps://stemmen.top2000.n(...)?page=1&q=&view=list
Fake Empirequote:Op donderdag 1 december 2016 21:50 schreef richolio het volgende:
Coldplay - God Put A Smile Upon Your Face
The Beach Boys - God Only Knows
John Mayer - Gravity![]()
Arcade Fire - Reflektor![]()
XTC - Dear God
De Jeugd van Tegenwoordig - Sterrenstof
Tears For Fears - Everybody Wants To Rule The World
Editors - Racing Rats![]()
Faces - Ooh La La![]()
The Smashing Pumpkins - 1979![]()
Muse - Space Dementia![]()
Bon Iver - Skinny Love![]()
M83 - Midnight City
Arctic Monkeys - 505![]()
![]()
Sufjan Stevens - Casimir Pulaski Day
Sufjan Stevens - Fourth Of July![]()
Arcade Fire - Rebellion (Lies)![]()
Radiohead - Exit Music (For a Film)
Tame Impala - Let It Happen
M83 - Outro
Band Of Horses - The Funeral
The National - Fake Empire![]()
Pixies - Where Is My Mind?
Foals - Spanish Sahara![]()
The xx - Intro
The Smiths - This Charming Man
quote:Op donderdag 1 december 2016 22:02 schreef Bugno het volgende:
[..]
Verkeerde keuzes van Donna Summer en Bob Marley, maar best n prima lijstje
Just wrong...quote:Op donderdag 1 december 2016 22:04 schreef peaceman het volgende:
[..]verkeerde keuzes is wel heel sterk gesteld
Iddquote:Op donderdag 1 december 2016 22:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Fake Empire
Zou ondertussen toch een keer in de buurt van de lijst moeten komen.
de plaat sloeg over ?quote:Op donderdag 1 december 2016 22:04 schreef Bugno het volgende:
[..]
Just wrong...
Op Melt! Festival afgelopen jaar extreem vet moment meegemaakt met de intro van I Feel Love
Nee. Het leek dus alsof hij I Feel Love inzette, iedereen juichen, alles. Maar het bleef bij de intro en vervolgens knalde hij Sing It Back van Moloko eroverheen. EIndbaasquote:
Als dit jouw lijstje niet is lijkt ie wel héél erg goed.quote:Op donderdag 1 december 2016 22:00 schreef peaceman het volgende:
Dit is pas een mooie lijsthttps://stemmen.top2000.n(...)?page=1&q=&view=list
Kan ook het lijstje van ranja zijn trouwensquote:Op donderdag 1 december 2016 22:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als dit jouw lijstje niet is lijkt ie wel héél erg goed.
Ik zie minimaal 9 liedjes waarvan ik zéker weet dat ze jouw stem hebben.
Die zou op Laugh and Walk Away hebben gestemd.quote:Op donderdag 1 december 2016 22:30 schreef Bugno het volgende:
[..]
Kan ook het lijstje van ranja zijn trouwens
ENG!quote:Op donderdag 1 december 2016 22:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die zou op Laugh and Walk Away hebben gestemd.
Dat is wel een verklaring waarom het een prima lijstje is. ranja ligt wel zo'n beetje het dichtst bij mij qua muzieksmaak van iedereen die hier rondloopt.
dat is ook een geweldig nummer.quote:Op donderdag 1 december 2016 22:04 schreef Bugno het volgende:
[..]
Just wrong...
Op Melt! Festival afgelopen jaar extreem vet moment meegemaakt met de intro van I Feel Love
slechts 9?quote:Op donderdag 1 december 2016 22:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als dit jouw lijstje niet is lijkt ie wel héél erg goed.
Ik zie minimaal 9 liedjes waarvan ik zéker weet dat ze jouw stem hebben.
Ja, ik vermoed gewoon allemaal maar ik zag er 9 waarvan ik het helemaal zeker wist.quote:
welke 9?quote:Op donderdag 1 december 2016 22:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, ik vermoed gewoon allemaal maar ik zag er 9 waarvan ik het helemaal zeker wist.
Het is een goede nummer 2quote:Op donderdag 1 december 2016 22:42 schreef laxus13 het volgende:
Dit is natuurlijk veruit het beste lijstje die ik ben tegen gekomen
https://stemmen.top2000.n(...)?page=1&q=&view=list
het eerste is uitstekend nieuws, maar toch vraag ik me af hoe ze dit al kunnen voorspellen, want nu zou er best nog massaal gestemd kunnen worden op bijv Hello.quote:Op vrijdag 2 december 2016 06:48 schreef Cee het volgende:
Jeroen KidV vertelt:
- Hello van Adele keldert als een malle
- gemiddelde bouwjaar van nummers uit de keuzelijst is 1994
- artiesten die het dit jaar opvallend goed doen zijn War on Drugs en Typhoon
- de recente doden doen het goed in de lijst en degene die het beste doodgegaan is qua Top 2000 is Bowie.
Laatste 2 waren te verwachtenquote:Op vrijdag 2 december 2016 06:48 schreef Cee het volgende:
Jeroen KidV vertelt:
- de recente doden doen het goed in de lijst en degene die het beste doodgegaan is qua Top 2000 is Bowie.
Ja het kan het stemmen nog beïnvloeden maar maakt dat uit? Dat wordt zoveel gedaan door mensen die meerdere keren stemmen of die bijv lijstjes maken op FOK! Bovendien was het ook wel te voorspellen wat hij vertelde.quote:Op vrijdag 2 december 2016 07:01 schreef peaceman het volgende:
[..]
het eerste is uitstekend nieuws, maar toch vraag ik me af hoe ze dit al kunnen voorspellen, want nu zou er best nog massaal gestemd kunnen worden op bijv Hello.
Beetje voorbarige info wmb.
Het kan bovendien in theorie het stemmen nog beïnvloeden en dus de lijst. Dat is niet ondenkbaar aangezien er vandaag nog erg veel gestemd zal gaan worden.
sorry hoor, maar ik vind beïnvloeding door de zender zelf toch echt wat anders dan door een paar extra lijstjes door wat mensen hier op fok. Het bereik van de zender is 'ietsje' groter...quote:Op vrijdag 2 december 2016 08:19 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ja het kan het stemmen nog beïnvloeden maar maakt dat uit? Dat wordt zoveel gedaan door mensen die meerdere keren stemmen of die bijv lijstjes maken op FOK! Bovendien was het ook wel te voorspellen wat hij vertelde.
Je kan discussiëren over in hoeverre het beïnvloeden is. Het is meer een constatering. Zelfde is met exit polls bij verkiezingen. Ik vind het niet zo'n probleem. Als hij nou er bij zei van: stem nog op Hello want dit is zonde of iets in die trend vind ik het een ander verhaalquote:Op vrijdag 2 december 2016 08:24 schreef peaceman het volgende:
[..]
sorry hoor, maar ik vind beïnvloeding door de zender zelf toch echt wat anders dan door een paar extra lijstjes door wat mensen hier op fok. Het bereik van de zender is 'ietsje' groter...
Eerst deed die link het dus niet, nu wel. Misschien hadden meer mensen datquote:Je stem is bevestigd! Klik hier om jouw lijst te bekijken.
Ik heb even gekeken maar ik heb precies hetzelfde. Ben benieuwd of het die eerste keer wel bevestigde?!quote:Op vrijdag 2 december 2016 08:34 schreef richolio het volgende:
Misschien een handige tip: voorheen toen ik mijn lijst probeerde te bevestigen werd ik gewoon naar het overzicht van mijn lijst gestuurd, ik kreeg geen melding of iets. Als ik 'm nu, via de link in mijn mail, bevestig krijg ik ook daadwerkelijk een melding
[..]
Eerst deed die link het dus niet, nu wel. Misschien hadden meer mensen dat
Vraag ik me ook af, denk het eigenlijk niet..quote:Op vrijdag 2 december 2016 08:37 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ik heb even gekeken maar ik heb precies hetzelfde. Ben benieuwd of het die eerste keer wel bevestigde?!
quote:Op vrijdag 2 december 2016 06:48 schreef Cee het volgende:
Jeroen KidV vertelt:
- artiesten die het dit jaar opvallend goed doen zijn War on Drugs
Zou het iets uitmaken? Ik denk het niet, al heb ik het voor de zekerheid wel bevestigd.quote:Op vrijdag 2 december 2016 08:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind het sowieso raar dat ze nergens zeggen dat je je stem moet bevestigen
Als veel mensen dit niet weten en het was daadwerkelijk een probleem, is dat toch best kut.quote:Op vrijdag 2 december 2016 09:15 schreef RonnieJamesDio het volgende:
Ik heb ook nog maar eens op bevestigen gedrukt voor de zekerheid
Was vorig jaar ook al zo en toen twijfelde ik ook al of mensen eraan zouden denken. We kunnen ook niet controleren of die stemmen wel zijn doorgekomenquote:Op vrijdag 2 december 2016 12:05 schreef richolio het volgende:
[..]
Als veel mensen dit niet weten en het was daadwerkelijk een probleem, is dat toch best kut.
In de mail toch?quote:Op vrijdag 2 december 2016 08:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind het sowieso raar dat ze nergens zeggen dat je je stem moet bevestigen
Als Claudia op die manier niet op 1 komt, dan zie ik het door de vingers.quote:Op vrijdag 2 december 2016 12:05 schreef richolio het volgende:
[..]
Als veel mensen dit niet weten en het was daadwerkelijk een probleem, is dat toch best kut.
Jij werkt bij Radio 2?quote:Op vrijdag 2 december 2016 12:20 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Was vorig jaar ook al zo en toen twijfelde ik ook al of mensen eraan zouden denken. We kunnen ook niet controleren of die stemmen wel zijn doorgekomen
Nee, ik bedoel 'wij' als in de stemmers zelf. Je kan niet controleren of Radio 2 je stem heeft geregistreerd als je niet op bevestigen hebt gedrukt.quote:
da's een cool lijstjequote:Op donderdag 1 december 2016 22:42 schreef laxus13 het volgende:
Dit is natuurlijk veruit het beste lijstje die ik ben tegen gekomen
https://stemmen.top2000.n(...)?page=1&q=&view=list
Hopelijk ook nog wat meer nummers van The Isley Brothers, Summer Breeze heb ik op gestemdquote:Op vrijdag 2 december 2016 15:46 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Highways of my Life gaat de lijst halen
ergens tussen de 1200 en 1400 ongeveer staat ie nu al.
Dat verwacht ik dan weer niet. Er is behoorlijk 'gestuurd' om deze er nu in te krijgen.quote:Op vrijdag 2 december 2016 15:53 schreef laxus13 het volgende:
[..]
Hopelijk ook nog wat meer nummers van The Isley Brothers, Summer Breeze heb ik op gestemd
En Between the Sheets?quote:Op vrijdag 2 december 2016 15:56 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Dat verwacht ik dan weer niet. Er is behoorlijk 'gestuurd' om deze er nu in te krijgen.
Kansloos, vrees ik.quote:
Zal lastig worden maar je weet het maar nooitquote:Op vrijdag 2 december 2016 15:56 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Dat verwacht ik dan weer niet. Er is behoorlijk 'gestuurd' om deze er nu in te krijgen.
Van mij mag het hoor, ze hebben natuurlijk al een paar hele ouwe klassiekers,quote:Op vrijdag 2 december 2016 15:57 schreef laxus13 het volgende:
[..]
Zal lastig worden maar je weet het maar nooit
Origineel van Summer Breeze staat ook in de keuzelijst trouwens maar deze cover vind ik dan nog net ff wat lekkerder.quote:Op vrijdag 2 december 2016 16:00 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Van mij mag het hoor, ze hebben natuurlijk al een paar hele ouwe klassiekers,
maar ook die 5,6 albums die ze midden jaren '70 uitbrachten zijn allemaal zo lekker.
Het is dat ze wat teveel covers erop zetten, anders waren het allemaal wel classic albums.
wel jammer dat het door extra aandacht van de dj's komt, want verstandige mensen stemmen er al jaren op.quote:Op vrijdag 2 december 2016 15:46 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Highways of my Life gaat de lijst halen
ergens tussen de 1200 en 1400 ongeveer staat ie nu al.
Door die extra aandacht van dj's is waarschijnlijk ook waardoor jij het kentquote:Op vrijdag 2 december 2016 16:28 schreef peaceman het volgende:
[..]
wel jammer dat het door extra aandacht van de dj's komt, want verstandige mensen stemmen er al jaren op.
je weet best wat ik bedoel...quote:Op vrijdag 2 december 2016 16:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Door die extra aandacht van dj's is waarschijnlijk ook waardoor jij het kent
Ik ken het door de extra aandacht. Maar toen zag ik dat Bart het vorig jaar ook al in zijn lijstje had.quote:Op vrijdag 2 december 2016 16:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Door die extra aandacht van dj's is waarschijnlijk ook waardoor jij het kent
En Ekdom.quote:Op vrijdag 2 december 2016 16:44 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Ik ken het door de extra aandacht. Maar toen zag ik dat Bart het vorig jaar ook al in zijn lijstje had.
En bedankt.quote:Op vrijdag 2 december 2016 17:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Er stemmen te weinig vrouwen volgens Jeroen...
Die heeft het dus echt niet begrepen. Al maak ik uitzonderingen voor het lijstje van Cee.
Nouja, het kán wel.quote:
Mannen die alleen maar op Metallica en Rammstein stemmen hoeven van mij dan weer niet. Dus ik zie graag een mooie mix van stemmen.quote:Op vrijdag 2 december 2016 17:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nouja, het kán wel.
Alleen die vrouwen die op Claudia en Racoon stemmen enzo hoeven van mij niet zo...
Hoeft van mij ook niet zo. (Al vind ik One wel een erg mooi liedje)quote:Op vrijdag 2 december 2016 17:24 schreef livelink het volgende:
[..]
Mannen die alleen maar op Metallica en Rammstein stemmen hoeven van mij dan weer niet. Dus ik zie graag een mooie mix van stemmen.
quote:Op vrijdag 2 december 2016 17:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Er stemmen te weinig vrouwen volgens Jeroen...
Die heeft het dus echt niet begrepen. Al maak ik uitzonderingen voor het lijstje van Cee.
Je vergeet Ilse De Lange en Marco Borsato. Zonder vrouwen hadden we een Top 2000 zonder Marco Borsato.quote:Op vrijdag 2 december 2016 17:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nouja, het kán wel.
Alleen die vrouwen die op Claudia en Racoon stemmen enzo hoeven van mij niet zo...
de meeste dromen zijn bedrogquote:Op vrijdag 2 december 2016 17:51 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Je vergeet Ilse De Lange en Marco Borsato. Zonder vrouwen hadden we een Top 2000 zonder Marco Borsato.
Veel wilden graag op We Used To Wait stemmenquote:Op vrijdag 2 december 2016 17:53 schreef Slobeend het volgende:
Zou lache zijn als Arcade Fire met Reflektor in de top 500 komt.
En Adele niet te vergeten.quote:Op vrijdag 2 december 2016 17:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nouja, het kán wel.
Ik denk Purple Rain op nummertje één. Pure gok.quote:Op vrijdag 2 december 2016 17:19 schreef richolio het volgende:
Ik denk gewoon weer Bohemian Rhapsody op 1
Ik kan dat echt niet hebben, oprotten met Adele, schijtmuziek.quote:
heb ik wel gedaanquote:Op vrijdag 2 december 2016 17:58 schreef richolio het volgende:
[..]
Veel wilden graag op We Used To Wait stemmenDus denk het helaas niet
t is niet te hopen!quote:Op vrijdag 2 december 2016 18:14 schreef KolonelBroodje het volgende:
Afgaande op de lijstjes die ik heb gezien zal het mij niks verbazen dat Fix You zomaar eens de top 3 binnen kan komen
We Used To Wait of Reflektor? Die eerste toch, dacht ikquote:
quote:Op vrijdag 2 december 2016 06:48 schreef Cee het volgende:
Jeroen KidV vertelt:
- de recente doden doen het goed in de lijst en degene die het beste doodgegaan is qua Top 2000 is Bowie.![]()
![]()
![]()
Om je dood te lachen inderdaad.quote:Op vrijdag 2 december 2016 17:53 schreef Slobeend het volgende:
Zou lache zijn als Arcade Fire met Reflektor in de top 500 komt.
Klopt. Alleen op The Suburbs al vijf betere nummers.quote:Op vrijdag 2 december 2016 18:18 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Waarom staat We Used to Wait überhaupt in de keuzelijst? Toch wel zo'n beetje het laatste nummer van Arcade Fire waar ik aan zou denken.
omdat het de enige is die in de hitlijst gestaan heeft en ook wel eens gedraaid wordt op radio 2.quote:Op vrijdag 2 december 2016 18:18 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Waarom staat We Used to Wait überhaupt in de keuzelijst? Toch wel zo'n beetje het laatste nummer van Arcade Fire waar ik aan zou denken.
die eerste idd, vanwege logica.quote:Op vrijdag 2 december 2016 18:16 schreef richolio het volgende:
[..]
We Used To Wait of Reflektor? Die eerste toch, dacht ik
Tja, ik denk toch echt dat Reflektor meer kans maakt. Maar je moet natuurlijk op je favo nummers kiezenDaar stem je natuurlijk op verder
Nederland is een smakeloos land.quote:Op vrijdag 2 december 2016 18:22 schreef peaceman het volgende:
[..]
omdat het de enige is die in de hitlijst gestaan heeft en ook wel eens gedraaid wordt op radio 2.
quote:Op vrijdag 2 december 2016 18:24 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Nederland is een smakeloos land.
Ik was vooral verrast Nick Drake in de keuzelijst aan te treffen.quote:Op vrijdag 2 december 2016 18:24 schreef peaceman het volgende:
[..]dat klinkt alsof je er door verrast wordt.
is er in Nederland een beter alternatief? Ik vraag het me af.quote:Op vrijdag 2 december 2016 18:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik was vooral verrast Nick Drake in de keuzelijst aan te treffen.
Een van de grootste singer-songwriters ooit, na al die jaren eindelijk in de lijst. Duurt even, maar dan heb je ook wat.
Radio 2
Voor de betere alternatieven moeten we naar België. Daar hebben ze er wel verstand van.quote:Op vrijdag 2 december 2016 18:29 schreef peaceman het volgende:
[..]
is er in Nederland een beter alternatief? Ik vraag het me af.
No Cars Go is ook mijn favoriet, maar van We Used To Wait hoor ik nou echt nóóit iemand. Niet onder de fans, maar ook daarbuiten niet. Reflektor heeft dat meer, maar heeft bijvoorbeeld ook op Spotify alleen al meer dan 20+ miljoen meer streams dan WUTW. Daarbij heeft Bowie erin meegezongen.quote:Op vrijdag 2 december 2016 18:24 schreef peaceman het volgende:
[..]
die eerste idd, vanwege logica.
Mijn favoriet is overigens No cars go.
Personal Jesus, heerlijk! Kaiser Chiefs!quote:Op vrijdag 2 december 2016 18:30 schreef Diaan73 het volgende:
Depeche Mode - Personal Jesus
Kaiser Chiefs - Oh my God
Jouw moeder heeft best een goede smaakquote:Op vrijdag 2 december 2016 18:30 schreef Diaan73 het volgende:
Ik heb namens mijn moeder ook nog maar een lijstje ingestuurd vandaag:
The Isley Brothers - The highways of my life
Bob Marley - Redemption Song
Jett Rebel - Tonight
David Bowie - Life on Mars
Di-rect - Times are changing
Billy Idol - Eyed without a face
Janis Joplin - Try just a little bit harder
John Lennon - Imagine
Yazoo - Don't go
Carpernters - Top of the world
Cat Stevens - Morning has broken
Chicago - If you leave me now
Depeche Mode - Personal Jesus
Kaiser Chiefs - Oh my God
Shocking blue - Love buzz
Saybia - I surrender
The Smiths - Girlfriend in a coma
Cheap Trick - I want you to want me
Chef's Special - On shoulders
Jefferson Airplane - White rabbit
Cock Robin - I thought you were on my side
UB40 - Please don't make me cry
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Jimmy Ruffin - What becomes of the broken hearted
Dillinger - Cocaine in my brain
Donna Summer - I feel love
David Bowie - Lazarus
Selecter - On my radio
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb op WUTW gestemd, maar dat had Reflektor moeten zijn.quote:Op vrijdag 2 december 2016 18:30 schreef richolio het volgende:
[..]
No Cars Go is ook mijn favoriet, maar van We Used To Wait hoor ik nou echt nóóit iemand. Niet onder de fans, maar ook daarbuiten niet. Reflektor heeft dat meer, maar heeft bijvoorbeeld ook op Spotify alleen al meer dan 20+ miljoen meer streams dan WUTW. Daarbij heeft Bowie erin meegezongen.Dus ik snap je logica niet zo eigenlijk, no offence
Thnx.quote:Op vrijdag 2 december 2016 18:32 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Personal Jesus, heerlijk! Kaiser Chiefs!![]()
Goede smaak hoor.
Klopt.quote:Op vrijdag 2 december 2016 18:32 schreef cafca het volgende:
[..]
Jouw moeder heeft best een goede smaak
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Make love, not war ☮
En ook nog Jett Rebelquote:Op vrijdag 2 december 2016 18:30 schreef Diaan73 het volgende:
Ik heb namens mijn moeder ook nog maar een lijstje ingestuurd vandaag:
het is de logica van hits en AirPlay op dit bewuste radio station. Niets meer of minder.quote:Op vrijdag 2 december 2016 18:30 schreef richolio het volgende:
[..]
No Cars Go is ook mijn favoriet, maar van We Used To Wait hoor ik nou echt nóóit iemand. Niet onder de fans, maar ook daarbuiten niet. Reflektor heeft dat meer, maar heeft bijvoorbeeld ook op Spotify alleen al meer dan 20+ miljoen meer streams dan WUTW. Daarbij heeft Bowie erin meegezongen.Dus ik snap je logica niet zo eigenlijk, no offence
Ik ook niet hoor. Ik denk alleen eigenlijk dat er helemaal geen Arcade Fire in de lijst komt.quote:Op vrijdag 2 december 2016 18:36 schreef peaceman het volgende:
[..]
het is de logica van hits en AirPlay op dit bewuste radio station. Niets meer of minder.
Dat Bowie heeft meegezongen op reflector weten alleen de arcade Fire fans. En de dagkaarten van BKS, waar ze komen, is nog niet uitverkocht. Kortom er zijn minder Arcade Fire fans dan iedereen denkt en bovendien zullen ook lang niet alle fans gaan stemmen voor de top 2000.
Kortom ik zie geen enkele zwakte in mijn argumentatie.
Overigens wordt Ready to start ook wel eens op de radio gedraaid en die miste dan weer in de keuzelijst.
Maar als er een ander nummer van Arcade Fire in komt, heb ik daar geen problemen mee hoor.
tja Majo heeft een actie opgezet voor Rebellion (lies), terwijl dit nummer niet in de keuzelijst stond. Dat maakt mijn inziens de kans kleiner dat dit nummer de lijst haalt, maar je weet het niet hè?!quote:Op vrijdag 2 december 2016 18:38 schreef richolio het volgende:
[..]
Ik ook niet hoor. Ik denk alleen eigenlijk dat er helemaal geen Arcade Fire in de lijst komt.Het lijkt alsof men veel te verdeeld heeft gestemd over de nummers.
qftquote:Op vrijdag 2 december 2016 18:20 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Klopt. Alleen op The Suburbs al vijf betere nummers.
en Eefje de Visser en Roosbeef en meer van dat NL spul ontbreekt helaas in de keuzelijstquote:Op vrijdag 2 december 2016 18:21 schreef Gtaboy107 het volgende:
Oh ja, Claudia de Breij mag ook wel uit de top 10 met dat nummer, kan ik ook niet dragen. Wat ben ik ook een verschrikkelijk mens.
Daar heb ik op gestemd, graag gedaan.quote:Op vrijdag 2 december 2016 16:30 schreef peaceman het volgende:
This old heart of mine is ook prachtig.
Na Here Comes the Nighttime het enige AF nummer dat ik kende voordat hier de reflektors en rebellions om de oren vlogen.quote:Op vrijdag 2 december 2016 18:18 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Sommige van Spinvis missen ook. Zo jammer.quote:Op vrijdag 2 december 2016 18:45 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
en Eefje de Visser en Roosbeef en meer van dat NL spul ontbreekt helaas in de keuzelijst
Dat is ook een prachtig nummerquote:Op vrijdag 2 december 2016 18:47 schreef Cee het volgende:
[..]
Na Here Comes the Nighttime het enige AF nummer dat ik kende voordat hier de reflektors en rebellions om de oren vlogen.
Niet geheel verrassendquote:Op vrijdag 2 december 2016 18:46 schreef Diaan73 het volgende:
Net op radio2: David Bowie, Prince en Leonard Cohen hoog in de lijst.
maar niet getreurd , heel lang kon je slechts "voor ik vergeet" kiezen. Dit jaar stond "bagagedrager" voor het eerst in de keuzelijstquote:Op vrijdag 2 december 2016 18:47 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Sommige van Spinvis missen ook. Zo jammer.
Ik kende het vaag en toen zat ik eens rustig op de bank Pinkpop live te kijken toen Arcade Fire tijdens dat lied, samen met het publiek werd overdonderd met snippers en een hoosbui en dat beeld, die euforie ben ik nooit meer vergeten. Wat zag dat er als een tornado kleuren en geluk uit. Ik kijk het nog regelmatig terug.quote:Op vrijdag 2 december 2016 18:48 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dat is ook een prachtig nummerEen van mijn lievelingsnummers van AF.
Wij waren bij dat optreden. Geweldig was dat.quote:Op vrijdag 2 december 2016 18:51 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik kende het vaag en toen zat ik eens rustig op de bank Pinkpop live te kijken tien Arcade Fire tijdens dat lied optrad met snippers en een hoosbui en dat beeld, die euforie ben ik nooit meer vergeten. Wat zag dat er als een tornado kleuren en geluk uit. Ik kijk het nog regelmatig terug.
Die gaat wel stijgen, top 3 denk ik niet maar plaats 6/7 ofzo denk ik. Black hopelijk ook eens de top 10 in maar die heeft z'n top wel bereikt.quote:Op vrijdag 2 december 2016 18:14 schreef KolonelBroodje het volgende:
Afgaande op de lijstjes die ik heb gezien zal het mij niks verbazen dat Fix You zomaar eens de top 3 binnen kan komen
Pyramid Song zou niet misstaan in de Top.quote:Op vrijdag 2 december 2016 18:42 schreef peaceman het volgende:
Overigens staan voor mij, als fan van Radiohead echt totaal de verkeerde nummers in de keuzelijst. Het is niet anders. Ze staan er in elk geval in!
Stond het hoogst in de single top 100quote:Op vrijdag 2 december 2016 18:18 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik ook, maar ik vind zeker 15 nummers beter. Verreweg de meesten van na OKC.quote:Op vrijdag 2 december 2016 18:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Pyramid Song zou niet misstaan in de Top.
Overigens vind ik Street Spirit wel een prachtig liedje.
Hmm, toch vreemd. Niet echt het meest voor de hand liggende nummer.quote:Op vrijdag 2 december 2016 18:47 schreef Cee het volgende:
[..]
Na Here Comes the Nighttime het enige AF nummer dat ik kende voordat hier de reflektors en rebellions om de oren vlogen.
Beter dan Pyramid Song of Street Spirit?quote:Op vrijdag 2 december 2016 19:00 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik vind zeker 15 nummers beter. Verreweg de meesten van na OKC.
Eefje en Roosquote:Op vrijdag 2 december 2016 18:45 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
en Eefje de Visser en Roosbeef en meer van dat NL spul ontbreekt helaas in de keuzelijst
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |