Zure druiven of rechtvaardigheidsgevoel, oordeelt u zelf maar.quote:Advocaat Gerard Spong denkt er over om aangifte te doen tegen Burgercomité EU. Gisteravond noemde Spong bij tv-programma Pauw het referendum van afgelopen woensdag een ’crimineel referendum’. De advocaat is benaderd door iemand die pleit voor een strafzaak als de overheid geen onderzoek start.
De leden van het Burgercomité zouden volgens Spong onder valse voorwendselen handtekeningen hebben verzameld voor het referendum, dat over het associatieverdrag met Oekraïne ging.
Het referendum werd mogelijk gemaakt door actiegroep GeenPeil. In deze groep zaten GeenStijl, het Forum voor Democratie en Burgercomité EU. Voorzitter van het comité Arjan van Dixhoorn zei vorige week tegen het NRC dat Oekraïne hun niets kan schelen. Daarmee lieten ze blijken dat het referendum vooral als doel heeft om Nederland en de Europese Unie onder spanning te zetten.
Bij Pauw zei Spong: "Het is een misdrijf wat enkele initiatiefnemers in het NRC bekennen. Volgens artikel 98 van de wet raadgevend referendum is het verboden om onder valse voorwendselen een ondersteuningsverklaring te krijgen. Als je zegt het gaat me niet om Oekraïne maar om de EU.”
Stuk voor stuk belangrijk, het TTIP-verdrag waarschijnlijk nog het meest.quote:Initiatiefnemer van het Oekraïne-referendum Thierry Baudet wil premier Rutte adviseren over het aanpassen van het associatieverdrag tussen Europa en Oekraïne, dat woensdag is weggestemd door een meerderheid van de kiezers.
Baudet wil een manifest opstellen met daarin de aanpassingen in het associatieverdrag die Rutte volgens hem zou moeten uitonderhandelen in Brussel. "Dat manifest ga ik samen met andere leden van het intellectuele nee-kamp opstellen", zei hij in tv-programma Pauw.
Vandaag praat de ministerraad over de uitkomst van het referendum. Formeel kan het kabinet de uitslag naast zich neerleggen, maar premier Rutte heeft al gezegd dat Nederland wat hem betreft het verdrag met Oekraïne niet zonder meer kan ratificeren nu het nee-kamp het referendum heeft gewonnen.
In Pauw zei Baudet verder dat hij al drie onderwerpen op de plank heeft liggen waarover volgens hem ook heel goed een referendum gehouden zou kunnen worden: het TTIP-handelsverdrag tussen Europa en de VS, nieuwe financiële steun van de Europese Unie aan landen in Zuid-Europa en de Europese aanpak van het vluchtelingenprobleem.
Een goed punt van Plasterk, hier moet inderdaad naar worden gekeken.quote:Minister Plasterk zet vraagtekens bij de subsidies die bij een referendum worden verstrekt om campagne te voeren. Hij vindt dat er nog eens goed naar de regels moet worden gekeken.
Van de ongeveer 2 miljoen euro die voor het Oekraïne-referendum is verstrekt, is ook een deel bij politieke partijen terechtgekomen. Plasterk vraagt zich af of het nou echt de bedoeling is "dat we partijen gaan financieren, zodat ze advertenties voor zichzelf kunnen plaatsen".
Dus dat is niet in zijn eentje, maar met zijn zessen. Ik was al in de war.quote:Op dinsdag 29 november 2016 10:51 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
We leven in een land waarin misschien 3 VVD'ers en 3 PVDA'ers alles bepalen. Zo werkt dat in die partijen. 6 mensen die alles bepalen. Dat kan je nauwelijks meer een democratie noemen.
Precies, dat bedoel ik. De welvaart is niet toegenomen voor Jan Modaal.quote:Op dinsdag 29 november 2016 10:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jan Modaal kan prima een meerpersoonshuishouden onderhouden. Alleen moet hij dan wel het nodige laten en niet de nieuwste iPad, flatscreen, laptop, iPhone en weet ik het allemaal wat willen hebben.
Die post misschien even onthouden voor als de messias van Brain2k ooit aan de macht komt en hem er dan dagelijks mee om de oren slaanquote:Op dinsdag 29 november 2016 10:55 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dus dat is niet in zijn eentje, maar met zijn zessen. Ik was al in de war.
Stel jij hebt 30.000 euro spaargeld en je wilt het langdurig investeren. Zou jij dat dan in Spaanse en Bulgaarse staatsobligaties doen? Zou je wat aandelen van Griekse banken kopen? Zou je obligaties van slechtlopende bedrijven kopen die geen geld meer bij de banken kunnen lenen? Zou je dat allemaal doen en 20 jaar niet meer omkijken naar je investering? Dat is wat de ECB (en EU) aan het doen is en daar staan wij garant voor. Dat zijn allemaal leningen waar Nederland eens voor op zal moeten draaien.quote:Op dinsdag 29 november 2016 10:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De staatsschuld is echter gedaald naar 63 procent van het BNP. Een prima percentage.
Het gaat gewoon prima. Stel je niet zo aan.
Zelfs als we de complete lening aan de Grieken af zouden moeten schrijven, dan nog valt ons land niet om. Het zou wel een flinke tegenvaller zijn.quote:Op dinsdag 29 november 2016 11:04 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Stel jij hebt 30.000 euro spaargeld en je wilt het langdurig investeren. Zou jij dat dan in Spaanse en Bulgaarse staatsobligaties doen? Zou je wat aandelen van Griekse banken kopen? Zou je obligaties van slechtlopende bedrijven kopen die geen geld meer bij de banken kunnen lenen? Zou je dat allemaal doen en 20 jaar niet meer omkijken naar je investering? Dat is wat de ECB (en EU) aan het doen is en daar staan wij garant voor. Dat zijn allemaal leningen waar Nederland eens voor op zal moeten draaien.
Heb je wel eens gehoord hoe de Amerikanen ervan overtuigd raakten dat Nederland wel een geschikte kandidaat was voor het Marshallplan? De toenmalige Nederlandse MP nodige de Amerikaan die belast was met dat project thuis uit. Toen die Amerikaan het simpele onderkomen van de MP zag en na een gesprekje waar die Amerikaan een kopje koffie kreeg en 1 koekje kreeg wist hij wel dat het goed zat. Dat Nederland slim en zuinig om zouden gaan met het wederopbouwgeld.quote:Op dinsdag 29 november 2016 11:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zelfs als we de complete lening aan de Grieken af zouden moeten schrijven, dan nog valt ons land niet om. Het zou wel een flinke tegenvaller zijn.
Maar goed, ik begrijp dat jij de Grieken het liefst de rug wil toekeren. Dat kan, maar dan ben je sowieso al je geld kwijt.
Woningcorporaties ontvangen geen subsidie (sterker, ze betalen samen jaarlijks juist 2 miljard euro Verhuurdersheffing aan de staat) en het Prachtwijken-project is allang stopgezet.quote:Op dinsdag 29 november 2016 11:44 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Heb je wel eens gehoord hoe de Amerikanen ervan overtuigd raakten dat Nederland wel een geschikte kandidaat was voor het Marshallplan? De toenmalige Nederlandse MP nodige de Amerikaan die belast was met dat project thuis uit. Toen die Amerikaan het simpele onderkomen van de MP zag en na een gesprekje waar die Amerikaan een kopje koffie kreeg en 1 koekje kreeg wist hij wel dat het goed zat. Dat Nederland slim en zuinig om zouden gaan met het wederopbouwgeld.
En dan nu: Nu hebben we politici die blind miljarden, tientallen miljarden, weggeven aan Griekenland, aan de EU. Die blind vele miljarden subsidie steken in woningbouwcorporaties, in prachtwijken, in elektrische auto's en als blijkt dat al die miljarden geen enkel effect hadden, verbrand waren, dan halen ze hun schouders op en kraait er geen haan naar. Denk je dat die mentaliteitsverandering van politici een goede ontwikkeling is? Ik snap niet hoe je positief kan zijn over die verkwistende, baantjesjagende politici in dit kabinet.
Inderdaad, dat was de reden. Daarom kregen ook andere zuinige, beschaafde landen zoals Turkije, Griekenland, Portugal, Italië en Ierland hulp. Alleen maar omdat ze zuinig en prudent zouden zijn met de hulp. Ook wilden ze om precies die reden geld geven aan de Sovjet-Unie en andere landen in Oost-Europa. Omdat die zo slim en zuinig met dat geld om zouden gaan.quote:Op dinsdag 29 november 2016 11:44 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Heb je wel eens gehoord hoe de Amerikanen ervan overtuigd raakten dat Nederland wel een geschikte kandidaat was voor het Marshallplan? De toenmalige Nederlandse MP nodige de Amerikaan die belast was met dat project thuis uit. Toen die Amerikaan het simpele onderkomen van de MP zag en na een gesprekje waar die Amerikaan een kopje koffie kreeg en 1 koekje kreeg wist hij wel dat het goed zat. Dat Nederland slim en zuinig om zouden gaan met het wederopbouwgeld.
Ja, die laatste paar regels zijn inmiddels aardig out of date. De nieuwe stand van zaken is dat Rutte probeert het ratificeren over de verkiezingen heen te tillen uit angst voor zetelverlies. Wat een held, Markje Rutte. En dat moet ons internationaal vertegenwoordigen. Angela Merkel heeft nog grotere ballen dan hem.quote:Op dinsdag 29 november 2016 11:17 schreef Resistor het volgende:
Volgens mij mag de openingspost wel eens een update gebruiken. Vooral die laatste paar regels
quote:Op dinsdag 29 november 2016 16:17 schreef john2406 het volgende:
Wat maakt het uit het loopt toch al voor een groot deel, dus wat maakt dan uit of ze al dan niet besluiten om ja of te nee.
Kan alleen de komende verkiezingen schade brengen en ik denk niet dat men dat wil.
quote:Wat gebeurt er met het verdrag als Nederland niet ratificeert?
Daarna zal het kabinet de andere lidstaten én Oekraïne officieel informeren dat ratificatie niet meer aan de orde is. Daarmee belandt de EU vervolgens op onbekend terrein: het is niet eerder voorgekomen dat een handelsverdrag in de ratificatieprocedure sneuvelde.
Betrokkenen verwachten langdurig overleg in Brussel over hoe dan verder te gaan. Ondertussen blijft de voorlopige toepassing van het verdrag gewoon van kracht. Juristen in Brussel wijzen op het Verdrag van Wenen inzake verdragenrecht. Dat verdrag stelt dat de voorlopige inwerkingtreding van een verdrag gekoppeld is aan de verwachte ratificatie. Valt de hoop op ratificatie weg, dan is met het verdrag ook de voorlopige toepassing van tafel. 'De hamvraag is wanneer die conclusie getrokken wordt', zegt een Brusselse expert.
http://www.volkskrant.nl/(...)et-verdrag~a4404548/
Leg uit dan!quote:Op dinsdag 29 november 2016 17:14 schreef Karzai het volgende:
jullie begrijpen er nog steeds niks van he?
Daar neem ik geen genoegen mee, en inderdaad meedoen of niet meedoen is alsof men het s avonds de zon wil laten schijnen!quote:Op dinsdag 29 november 2016 20:48 schreef Karzai het volgende:
[..]
´Nederland kan niet mee doen maar dat heeft totaal geen effect, tis misschien een signaal
je moet er genoegen mee nemen dat we een klein land zijn en niet zo veel te vertellen hebben internationaalquote:Op dinsdag 29 november 2016 20:50 schreef john2406 het volgende:
[..]
Daar neem ik geen genoegen mee, en inderdaad meedoen of niet meedoen is alsof men het s avonds de zon wil laten schijnen!
Wel raar toch het land hier is eentje van de hoogst betalende toch?quote:Op dinsdag 29 november 2016 20:51 schreef Karzai het volgende:
[..]
je moet er genoegen mee nemen dat we een klein land zijn en niet zo veel te vertellen hebben internationaal
vind ik wel een slecht idee samenwerken is altijd beterquote:Op dinsdag 29 november 2016 20:52 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wel raar toch het land hier is eentje van de hoogst betalende toch?
Misschien is een Nexit nog niet eens zo een slecht idee?
Dus zonder Eu is samenwerken uitgesloten?quote:Op dinsdag 29 november 2016 20:53 schreef Karzai het volgende:
[..]
vind ik wel een slecht idee samenwerken is altijd beter
Spreek eens met 20 collegas iets af om jou baas over aan te spreken, kijk eens wie ervan overblijven als het zich erop aan komt!quote:Op dinsdag 29 november 2016 21:03 schreef Karzai het volgende:
ik ben met je eens dat er wel wat fout zit in de eu, maar als je een blok bent ben je sterker
ik weet geen cijfers maar vrij handels verdrag het levert nederland meer op dan het kostquote:Op dinsdag 29 november 2016 21:07 schreef john2406 het volgende:
[..]
Spreek eens met 20 collegas iets af om jou baas over aan te spreken, kijk eens wie ervan overblijven als het zich erop aan komt!
Zie de EU het kost handen vol geld en wat brengt het op?
Een water koker die teveel energie gebruikt?
Logisch toch de rekening wordt nou uitgestreken over de burgers terwijl die voorheen bij het bedrijfsleven lag toch?quote:Op dinsdag 29 november 2016 21:09 schreef Karzai het volgende:
[..]
ik weet geen cijfers maar vrij handels verdrag het levert nederland meer op dan het kost
je denkt een beetje klein daar kunnen we weer de bloemen en groenten over transporterenquote:Op dinsdag 29 november 2016 21:10 schreef john2406 het volgende:
[..]
Logisch toch de rekening wordt nou uitgestreken over de burgers terwijl die voorheen bij het bedrijfsleven lag toch?
En wat heb ik ervan of ze in andere landen wegen van EU geld kunnen bouwen?
ja er wordt veel verspild money flowsquote:Op dinsdag 29 november 2016 21:12 schreef john2406 het volgende:
En dan weet ik nog niet eens of het geld besteed wordt waarvoor het verkregen is toch?
En ik denk ook niet dat er toezicht op is.
We of het bedrijfsleven?quote:Op dinsdag 29 november 2016 21:12 schreef Karzai het volgende:
[..]
je denkt een beetje klein daar kunnen we weer de bloemen en groenten over transporteren
nou oke wat wil jij dat we nederlandse chauffeurs in huren die drie keer duurder zijn zodat we onze produkten nergens kwijt kunnenquote:Op dinsdag 29 november 2016 21:13 schreef john2406 het volgende:
[..]
We of het bedrijfsleven?
Nogmaals leg de rekening daar waar die hoort, ze hebben al het voordeel dat ze goedkope arbeidskrachten kunnen in huren toch?
Ik vind dat zo'n flauwekul, we zijn mischien klein maar wel afhankelijk hoe je rekent staan we ergens in de Top 20 qua economieen. Niet dat ons handelsoverschot perse goed is maar zoiets zou wel mee moeten spelen bij het beslissen in De EUquote:Op dinsdag 29 november 2016 20:51 schreef Karzai het volgende:
[..]
je moet er genoegen mee nemen dat we een klein land zijn en niet zo veel te vertellen hebben internationaal
hm hm daarom moeten we er ook in blijvenquote:Op dinsdag 29 november 2016 21:19 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ik vind dat zo'n flauwekul, we zijn mischien klein maar wel afhankelijk hoe je rekent staan we ergens in de Top 20 qua economieen. Niet dat ons handelsoverschot perse goed is maar zoiets zou wel mee moeten spelen bij het beslissen in De EU
Zou ik ook denken, hoe Engeland het eraf gaat brengen kan een voorbeeld zijn!quote:Op dinsdag 29 november 2016 21:26 schreef Karzai het volgende:
ik weet het ook niet precies maar ik denk dat erin blijven beter is
Juist dat denk ik ook, en als men het stuk wil maken kost het de EU ook centjes dus wat gaat het worden?quote:Op dinsdag 29 november 2016 21:32 schreef Karzai het volgende:
de eu schijt in z´n broek als het goed gaat met engeland dan gaan meer landen denken over een uittrede
sommige landen zijn links andere rechts het gaat om handelquote:Op dinsdag 29 november 2016 21:35 schreef john2406 het volgende:
En het is niet alleen Engeland er zijn meerdere landen welke de rechtse kant op aan het gaan zijn of niet?
De Eu kon wel eens de verkeerde uitwerking gaan krijgen, als waar het voor bedoelt is toch?
Ben jij dan nog voor de EU of niet, als het de verkeerde kant op zou gaan?
De munt dus niet, die had rustig de gulden kunnen blijven!quote:Op dinsdag 29 november 2016 21:36 schreef Karzai het volgende:
kijk het vrij verkeer is een goed ding een munt ook
Ja maar er is een verandering op komst zelfs in nederland toch?quote:Op dinsdag 29 november 2016 21:37 schreef Karzai het volgende:
[..]
sommige landen zijn links andere rechts het gaat om handel
En wie gaat het omzetten betalen?quote:Op dinsdag 29 november 2016 21:40 schreef Karzai het volgende:
ik zou het het beste vinden als je in de hele wereld met een munt kan betalen en daar gaan we ook naar toe
het is gewoon makkelijk, het zijn maar cijfertjesquote:Op dinsdag 29 november 2016 21:41 schreef john2406 het volgende:
[..]
En wie gaat het omzetten betalen?
Omdat jij dat fijn zou vinden, of hoe had jij dat gedacht de welvaart het opgebouwde van hier maar op de schop om de klaplopers te financieren?
Ja de cijfertjes hier zijn hetzelfde als die in wat zal ik eens noemen Bulgarije?quote:Op dinsdag 29 november 2016 21:43 schreef Karzai het volgende:
[..]
het is gewoon makkelijk, het zijn maar cijfertjes
nou het is heel simpel het geld heeft een bepaalde waarde en daar kan je in het ene land meer van kopen dan in het anderequote:Op dinsdag 29 november 2016 21:45 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ja de cijfertjes hier zijn hetzelfde als die in wat zal ik eens noemen Bulgarije?
En dan kom jij met munten van dat land naar dit land, dat moet gefinancierd worden dus.
Of laat ik eens een ander land nemen, noem jij er eens eentje anders!
ja zo simpel is het de waarde van het land waar het vandaan komt dus, en als men er daar meer van kan kopen heeft het hier dus minder waarde!quote:Op dinsdag 29 november 2016 21:47 schreef Karzai het volgende:
[..]
nou het is heel simpel het geld heeft een bepaalde waarde en daar kan je in het ene land meer van kopen dan in het andere
of meerquote:Op dinsdag 29 november 2016 21:48 schreef john2406 het volgende:
[..]
ja zo simpel is het de waarde van het land waar het vandaan komt dus, en als men er daar meer van kan kopen heeft het hier dus minder waarde!
in nederland zorgen we voor elkaar daar mag je blij mee zijnquote:Op dinsdag 29 november 2016 21:50 schreef john2406 het volgende:
Dan begrijp ik niet waarom men die welke in een ander land verblijven hun uitkering willen korten namelijk, het is toch zo simpel als jij beweert of niet?
Dan ziet of denkt men er politiek toch al anders over, wel de lusten maar niet de lasten?
In dat land meer ja, hier minder toch of niet?quote:
Ik ben er blij voor dat er van mijn geld andere kunnen kopen, want als die niet kopen deden kopten er niet veel meer?quote:Op dinsdag 29 november 2016 21:51 schreef Karzai het volgende:
[..]
in nederland zorgen we voor elkaar daar mag je blij mee zijn
hoe verdien jij je geld, geld is iets abstractsquote:Op dinsdag 29 november 2016 21:54 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik ben er blij voor dat er van mijn geld andere kunnen kopen, want als die niet kopen deden kopten er niet veel meer?
Of wou jij even op de man spelen telen we jouw bezittingen op tegen over de onze, ben ik wel even bezig mee hoor!
Dat is het hem net als ik niks te verliezen heb maak ik me er niet druk om!
Ja dan wordt het duurder, de bezorg kosten onder andere, de btw etc. en wat de elite nog meer wil ontvangen en of het product gewild is of niet, er is meer tussen hemel een aarde hoor!quote:Op dinsdag 29 november 2016 21:53 schreef Karzai het volgende:
ik weet weinig van economie maar als je iets verplaatst word het duurder dat weet ik wel
we komen ergens dan is het toch makkelijk als je een valuta hebt dan weet je waar je aan toe bentquote:Op dinsdag 29 november 2016 21:57 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ja dan wordt het duurder, de bezorg kosten onder andere, de btw etc. en wat de elite nog meer wil ontvangen en of het product gewild is of niet, er is meer tussen hemel een aarde hoor!
Het hebben willen speelt ook een grote rol in deze, als men iets graag wil is men wel geneigd iets meer te geven.
Daarbij kosten voor voeding kan men voor vragen wat men wil dat is een eerste levensbehoefte!
Wonen trouwens ook, vrijhandel zonder overheid dus, wat de gek er voor bied en hoe graag wil die het?
Mij wordt het gewoon in de schoot geworpen hoor!quote:Op dinsdag 29 november 2016 21:57 schreef Karzai het volgende:
[..]
hoe verdien jij je geld, geld is iets abstracts
ja dat is lekker maar je hebt mensen die er wat voor moeten doenquote:Op dinsdag 29 november 2016 21:58 schreef john2406 het volgende:
[..]
Mij wordt het gewoon in de schoot geworpen hoor!
Ja dan zitten wel met de kosten voor levens onderhoudt, die zal men dan eerst gelijk moeten trekken, dan pas is het mogelijk om een gelijke munt te hebben!quote:Op dinsdag 29 november 2016 21:58 schreef Karzai het volgende:
[..]
we komen ergens dan is het toch makkelijk als je een valuta hebt dan weet je waar je aan toe bent
nou nee hoor, wat maakt het nou uit of je in ponden of rupies betaald het is alleen maar lastigquote:Op dinsdag 29 november 2016 22:00 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ja dan zitten wel met de kosten voor levens onderhoudt, die zal men dan eerst gelijk moeten trekken, dan pas is het mogelijk om een gelijke munt te hebben!
Dan mag er geen verschil zijn met hier of waar dan ook, dezelfde lusten maar ook dezelfde lasten.
Al denk ik niet dat er veel landen blij mee zullen zijn, er zijn landen daar verdient men 1 euro en krijgt die ook in handen!
Het begin van het einde!quote:Op dinsdag 29 november 2016 22:04 schreef Karzai het volgende:
je geeft het beestje gewoon dezelfde naam
Maybe we don't want to stand together with corrupt Ukrain politicians.quote:
je hebt gelijk maar die bloemen moeten toch ergens naartoequote:Op dinsdag 29 november 2016 23:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Maybe we don't want to stand together with corrupt Ukrain politicians.
Het probleem bij de EU is dat het een samengeraapt zooitje is met enorm diverse economieén en culturen en dit terwijl het democratische gehalte te wensen overlaat. Wij zijn een onderdeel van een federatie die officieel geen federatie is, wij hebben een EU-parlement wat niet echt een parlement is (vergelijk de bevoegdheden maar, kijk naar hoe ze worden gekozen (het is toch raar dat wij niet op buitenlandse kandidaten mogen stemmen en vice versa)), wij hebben EU-ministers die commissarissen moeten wroden genoemden een EU-president die X wordt genoemd. De EU-parlementariërs mogen geen wetten maken of amenderern (in elke democratie wel het geval) maar de EU-commissarissen en het EU-parlement dwingen ons om contracten te ondertekenen die ons verplichten om onze wetgeving aan te passen. De EU heeft geen grondwet, wel het verdrag van Lissabon. Het is een behoorlijk shizofreen gebeuren.quote:Op dinsdag 29 november 2016 21:19 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ik vind dat zo'n flauwekul, we zijn mischien klein maar wel afhankelijk hoe je rekent staan we ergens in de Top 20 qua economieen. Niet dat ons handelsoverschot perse goed is maar zoiets zou wel mee moeten spelen bij het beslissen in De EU
Met een economie ter grootte van Holland is dat niet echt een gemis maar belangrijker dan dat, die handelsverdragen waren er al dus daarvoor hoeft Nederland helemaal niet het AV te ratificeren. Het enige nieuwe van het AV is de politieke en militaire samenwerking en in essentie ook het voorwerk om O later lid te maken wat de kans op een oorlog tussen het 'westen' en Rusland weer vergroot. Niet doen dus!quote:Op dinsdag 29 november 2016 23:55 schreef Karzai het volgende:
[..]
je hebt gelijk maar die bloemen moeten toch ergens naartoe
ik denk niet dat rusland zo dom is om een oorlog te beginnen met het westen ze zoeken de grenzen opquote:Op woensdag 30 november 2016 00:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Met een economie ter grootte van Holland is dat niet echt een gemis maar belangrijker dan dat, die handelsverdragen waren er al dus daarvoor hoeft Nederland helemaal niet het AV te ratificeren. Het enige nieuwe van het AV is de politieke en militaire samenwerking en in essentie ook het voorwerk om O later lid te maken wat de kans op een oorlog tussen het 'westen' en Rusland weer vergroot. Niet doen dus!
nee hoor dat gebeurt niet beetje sparren met elkaar ja syrie en oekraine lijden daaronderquote:Op woensdag 30 november 2016 00:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het probleem is dat het 'westen' wel eens zo dom zou kunnen zijn om een oorlog met Rusland te starten.
Met Trump zitten we de komende 4 jaar wel goed wat dat betreft.quote:Op woensdag 30 november 2016 00:07 schreef Karzai het volgende:
en geef ze gelijk ook die amerikanen zijn ook geen lieverdjes
Dat is niet raar maar vrij logisch. Bij een ondernemingsraad stem je ook niet op verkiesbare werknemers van een andere vestiging. Die ken je immers minder goed dus doen de werknemers van de betreffende vestiging dat.quote:Op woensdag 30 november 2016 00:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wij zijn een onderdeel van een federatie die officieel geen federatie is, wij hebben een EU-parlement wat niet echt een parlement is (vergelijk de bevoegdheden maar, kijk naar hoe ze worden gekozen (het is toch raar dat wij niet op buitenlandse kandidaten mogen stemmen en vice versa))
Juist en waar zit de OR hoofdzakelijk voor?quote:Op woensdag 30 november 2016 00:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is niet raar maar vrij logisch. Bij een ondernemingsraad stem je ook niet op verkiesbare werknemers van een andere vestiging. Die ken je immers minder goed dus doen de werknemers van de betreffende vestiging dat.
Een unie van landen is geen bedrijf.quote:Op woensdag 30 november 2016 00:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is niet raar maar vrij logisch. Bij een ondernemingsraad stem je ook niet op verkiesbare werknemers van een andere vestiging. Die ken je immers minder goed dus doen de werknemers van de betreffende vestiging dat.
Oh, zover was ik nog niet.quote:Op woensdag 30 november 2016 01:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een unie van landen is geen bedrijf.
Zijn er Überhaupt federaties waar je wel kunt stemmen op kandidaten uit een andere staat? In de VS en het VK kan het iig niet.quote:Op woensdag 30 november 2016 01:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een unie van landen is geen bedrijf.
Ook in Duitsland kan dat blijkbaar niet. Wist ik niet eensquote:Op woensdag 30 november 2016 12:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zijn er Überhaupt federaties waar je wel kunt stemmen op kandidaten uit een andere staat? In de VS en het VK kan het iig niet.
Naja, in de VS dan wel op de president, maar niet op de senatoren en leden van het huis van afgevaardigden.
Nee dat is niet raar je mag ook niet stemmen bij de gemeenteraadsverkiezingen van een gemeente waar je niet woont. Wat ze wel zouden kunnen doen is bij voorbeeld de eu " minister buitenland" 3 kandidaten voordragen door het ep en via e democratie heel europa de meest geschikte kandidaat laten kiezen. Als je Europa populair wilt maken bij die 550 miljoen mensen zul je toch naar zoiets toemoetenquote:Op woensdag 30 november 2016 00:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het probleem bij de EU is dat het een samengeraapt zooitje is met enorm diverse economieén en culturen en dit terwijl het democratische gehalte te wensen overlaat. Wij zijn een onderdeel van een federatie die officieel geen federatie is, wij hebben een EU-parlement wat niet echt een parlement is (vergelijk de bevoegdheden maar, kijk naar hoe ze worden gekozen (het is toch raar dat wij niet op buitenlandse kandidaten mogen stemmen en vice versa)), wij hebben EU-ministers die commissarissen moeten wroden genoemden een EU-president die X wordt genoemd. De EU-parlementariërs mogen geen wetten maken of amenderern (in elke democratie wel het geval) maar de EU-commissarissen en het EU-parlement dwingen ons om contracten te ondertekenen die ons verplichten om onze wetgeving aan te passen. De EU heeft geen grondwet, wel het verdrag van Lissabon. Het is een behoorlijk shizofreen gebeuren.
Maar goed, het meer fundamentele probleem is dat je niet een politieke (con)federatie hoeft te vormen om goed samen te werken. Alleen wilden politieke dwaalgeesten wel die politieke (con)federatie vormen om af te dwingen dat we blijven samenwerken omdat ze de illusie hebben dat dat alleen kan voorkomen dat in de toekomst weer onderling oorlog gaan voeren, voorbijgaande aan de globalisering en het feit dat het centrum van de wereldmacht lang geleden uit Europa is vertrokken. Laten we ervoor kiezen om goede buren en vrienden te zijn maar niet in hetzelfde huis te wonen. Met andere woorden, laten we de EU opblazen.
Kortom dit lijkt weer eens een non-issue te zijn. De EU wordt afgefakkeld voor iets wat normaal is bij federatie-staten. Tenzij de anti-EU-ers eigenlijk willen dat de EU gewoon één staat wordt, dan is de kritiek terecht.quote:Op woensdag 30 november 2016 18:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ook in Duitsland kan dat blijkbaar niet. Wist ik niet eens.
Maar de EU is geen federatie en ook geen staat.quote:Op woensdag 30 november 2016 19:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Kortom dit lijkt weer eens een non-issue te zijn. De EU wordt afgefakkeld voor iets wat normaal is bij federatie-staten. Tenzij de anti-EU-ers eigenlijk willen dat de EU gewoon één staat wordt, dan is de kritiek terecht.
Des te logischer dat je alleen uit kandidaten uit je eigen land mag kiezen.quote:Op woensdag 30 november 2016 19:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Maar de EU is geen federatie en ook geen staat.
Niet alleen federaties. Er zijn überhaupt maar weinig landen met landelijke kieslijsten. Formeel zelfs Nederland niet, maar omdat de meeste partijen in elke kieskring deelnemen en overal dezelfde lijst inleveren is dat in de praktijk wel zo. Ik heb het ooit eens uitgezocht voor Europa. Het staat me bij dat alleen Slovenië en Slowakije landelijke kieslijsten gebruiken, en misschien nog wat kleinere landen in Oost-Europa of een van de ministaatjes in West-Europa.quote:Op woensdag 30 november 2016 12:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zijn er Überhaupt federaties waar je wel kunt stemmen op kandidaten uit een andere staat? In de VS en het VK kan het iig niet.
Nog niet, tenzij het aan de natte dromen van 99.999, Falco, en Koos cs. ligt. kortom de beleids-nota-pijpers.quote:Op woensdag 30 november 2016 19:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Maar de EU is geen federatie en ook geen staat.
Dat zou ze nog wel eens kunnen opbreken, denk dat dan heel wat postjes zullen wegvallen, tenzij er gebakken postjes worden bedacht?quote:Op woensdag 30 november 2016 20:10 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Nog niet, tenzij het aan de natte dromen van 99.999, Falco, en Koos cs. ligt. kortom de beleids-nota-pijpers.
Dat is gevaarlijk. In de USA hebben ze een gekozen president. Het gevolg: peperdure campagnes en als gevolg daarvan multinationals, banken (ook multinatinals maar multinationals die niets producerenquote:Op woensdag 30 november 2016 19:00 schreef vipergts het volgende:
[..]
Nee dat is niet raar je mag ook niet stemmen bij de gemeenteraadsverkiezingen van een gemeente waar je niet woont. Wat ze wel zouden kunnen doen is bij voorbeeld de eu " minister buitenland" 3 kandidaten voordragen door het ep en via e democratie heel europa de meest geschikte kandidaat laten kiezen. Als je Europa populair wilt maken bij die 550 miljoen mensen zul je toch naar zoiets toemoeten
Ik weet niet in welke mate de USA goed vergelijkingsmateriaal is omdat heel hun kiesstelsel erg anders functioneert. Niet alleen wordt daar per staat gekozen (buiten de president), ook geldt daar het winner takes all principe waardoor de vertegenwoordiging onevenredig is, stel dat een partij in elke staat 30% van de stemmen krijgt dan nog kan het voorkomen dat die partij 0 senators en Congress-leden levert.quote:Op woensdag 30 november 2016 12:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Naja, in de VS dan wel op de president, maar niet op de senatoren en leden van het huis van afgevaardigden.
Nederland sleepte relatief veel van het hulpbedrag binnen; tot en met 1954 ontving ons land 1127 miljoen dollar, 109 dollar per hoofd van de bevolking. Volgens een populaire anekdote zou Nederland deze generositeit te danken hebben aan het feit dat de hoogste Marshall-ambtenaren in Europa, Harriman en Hoffman, bij premier Drees thuis werden ontvangen. Na het legendarische mariakaakje bij de koffie en een blik op de bescheiden inrichting van de minister president, zou Hoffman tegen Harriman gezegd hebben; ,,In a country where the Prime Minister lives like this, our money is very well spent.''quote:Op dinsdag 29 november 2016 13:00 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Inderdaad, dat was de reden. Daarom kregen ook andere zuinige, beschaafde landen zoals Turkije, Griekenland, Portugal, Italië en Ierland hulp. Alleen maar omdat ze zuinig en prudent zouden zijn met de hulp. Ook wilden ze om precies die reden geld geven aan de Sovjet-Unie en andere landen in Oost-Europa. Omdat die zo slim en zuinig met dat geld om zouden gaan.
Je zou toch wel wat meer historisch inzicht verwachten van iemand van jouw leeftijd.
Komt neer op evenredige vertegenwoordiging per deelstaat met een flinke kiesdrempel. De meeste Duitsers kunnen dus niet op Merkel stemmen.quote:Op donderdag 1 december 2016 06:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nogal ondemocratisch.
We zouden eens naar Duitsland kunnen kijken, daar hebben ze ook deelstaten. Ik zou moeten opzoeken hoe ze daar mogen en niet mogen stemmen.
Dat is weer iets anders dan wat je net zei.quote:Op donderdag 1 december 2016 07:39 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nederland sleepte relatief veel van het hulpbedrag binnen; tot en met 1954 ontving ons land 1127 miljoen dollar, 109 dollar per hoofd van de bevolking. Volgens een populaire anekdote zou Nederland deze generositeit te danken hebben aan het feit dat de hoogste Marshall-ambtenaren in Europa, Harriman en Hoffman, bij premier Drees thuis werden ontvangen. Na het legendarische mariakaakje bij de koffie en een blik op de bescheiden inrichting van de minister president, zou Hoffman tegen Harriman gezegd hebben; ,,In a country where the Prime Minister lives like this, our money is very well spent.''
http://retro.nrc.nl/W2/Lab/Marshallplan/ernstig.html
En?quote:Op dinsdag 29 november 2016 20:48 schreef Karzai het volgende:
[..]
´Nederland kan niet mee doen maar dat heeft totaal geen effect, tis misschien een signaal
De ratificatie van het verdrag door de Tweede kamer was symboolpolitiek van een symboolparlement.quote:Op donderdag 1 december 2016 10:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Schadelijke symboolpolitiek. Voegt weinig toe behalve het voeden van je onderbuik.
Wel goed van je dat je eindelijk inziet dat Nederland geen reet te zeggen heeft over zijn eigen grondgebied.quote:Op donderdag 1 december 2016 10:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Schadelijke symboolpolitiek. Voegt weinig toe behalve het voeden van je onderbuik.
Nee, dat was een bewust besluit.quote:Op donderdag 1 december 2016 10:46 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
De ratificatie van het verdrag door de Tweede kamer was symboolpolitiek van een symboolparlement.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |