Zure druiven of rechtvaardigheidsgevoel, oordeelt u zelf maar.quote:Advocaat Gerard Spong denkt er over om aangifte te doen tegen Burgercomité EU. Gisteravond noemde Spong bij tv-programma Pauw het referendum van afgelopen woensdag een ’crimineel referendum’. De advocaat is benaderd door iemand die pleit voor een strafzaak als de overheid geen onderzoek start.
De leden van het Burgercomité zouden volgens Spong onder valse voorwendselen handtekeningen hebben verzameld voor het referendum, dat over het associatieverdrag met Oekraïne ging.
Het referendum werd mogelijk gemaakt door actiegroep GeenPeil. In deze groep zaten GeenStijl, het Forum voor Democratie en Burgercomité EU. Voorzitter van het comité Arjan van Dixhoorn zei vorige week tegen het NRC dat Oekraïne hun niets kan schelen. Daarmee lieten ze blijken dat het referendum vooral als doel heeft om Nederland en de Europese Unie onder spanning te zetten.
Bij Pauw zei Spong: "Het is een misdrijf wat enkele initiatiefnemers in het NRC bekennen. Volgens artikel 98 van de wet raadgevend referendum is het verboden om onder valse voorwendselen een ondersteuningsverklaring te krijgen. Als je zegt het gaat me niet om Oekraïne maar om de EU.”
Stuk voor stuk belangrijk, het TTIP-verdrag waarschijnlijk nog het meest.quote:Initiatiefnemer van het Oekraïne-referendum Thierry Baudet wil premier Rutte adviseren over het aanpassen van het associatieverdrag tussen Europa en Oekraïne, dat woensdag is weggestemd door een meerderheid van de kiezers.
Baudet wil een manifest opstellen met daarin de aanpassingen in het associatieverdrag die Rutte volgens hem zou moeten uitonderhandelen in Brussel. "Dat manifest ga ik samen met andere leden van het intellectuele nee-kamp opstellen", zei hij in tv-programma Pauw.
Vandaag praat de ministerraad over de uitkomst van het referendum. Formeel kan het kabinet de uitslag naast zich neerleggen, maar premier Rutte heeft al gezegd dat Nederland wat hem betreft het verdrag met Oekraïne niet zonder meer kan ratificeren nu het nee-kamp het referendum heeft gewonnen.
In Pauw zei Baudet verder dat hij al drie onderwerpen op de plank heeft liggen waarover volgens hem ook heel goed een referendum gehouden zou kunnen worden: het TTIP-handelsverdrag tussen Europa en de VS, nieuwe financiële steun van de Europese Unie aan landen in Zuid-Europa en de Europese aanpak van het vluchtelingenprobleem.
Een goed punt van Plasterk, hier moet inderdaad naar worden gekeken.quote:Minister Plasterk zet vraagtekens bij de subsidies die bij een referendum worden verstrekt om campagne te voeren. Hij vindt dat er nog eens goed naar de regels moet worden gekeken.
Van de ongeveer 2 miljoen euro die voor het Oekraïne-referendum is verstrekt, is ook een deel bij politieke partijen terechtgekomen. Plasterk vraagt zich af of het nou echt de bedoeling is "dat we partijen gaan financieren, zodat ze advertenties voor zichzelf kunnen plaatsen".
Dus dat is niet in zijn eentje, maar met zijn zessen. Ik was al in de war.quote:Op dinsdag 29 november 2016 10:51 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
We leven in een land waarin misschien 3 VVD'ers en 3 PVDA'ers alles bepalen. Zo werkt dat in die partijen. 6 mensen die alles bepalen. Dat kan je nauwelijks meer een democratie noemen.
Precies, dat bedoel ik. De welvaart is niet toegenomen voor Jan Modaal.quote:Op dinsdag 29 november 2016 10:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jan Modaal kan prima een meerpersoonshuishouden onderhouden. Alleen moet hij dan wel het nodige laten en niet de nieuwste iPad, flatscreen, laptop, iPhone en weet ik het allemaal wat willen hebben.
Die post misschien even onthouden voor als de messias van Brain2k ooit aan de macht komt en hem er dan dagelijks mee om de oren slaanquote:Op dinsdag 29 november 2016 10:55 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dus dat is niet in zijn eentje, maar met zijn zessen. Ik was al in de war.
Stel jij hebt 30.000 euro spaargeld en je wilt het langdurig investeren. Zou jij dat dan in Spaanse en Bulgaarse staatsobligaties doen? Zou je wat aandelen van Griekse banken kopen? Zou je obligaties van slechtlopende bedrijven kopen die geen geld meer bij de banken kunnen lenen? Zou je dat allemaal doen en 20 jaar niet meer omkijken naar je investering? Dat is wat de ECB (en EU) aan het doen is en daar staan wij garant voor. Dat zijn allemaal leningen waar Nederland eens voor op zal moeten draaien.quote:Op dinsdag 29 november 2016 10:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De staatsschuld is echter gedaald naar 63 procent van het BNP. Een prima percentage.
Het gaat gewoon prima. Stel je niet zo aan.
Zelfs als we de complete lening aan de Grieken af zouden moeten schrijven, dan nog valt ons land niet om. Het zou wel een flinke tegenvaller zijn.quote:Op dinsdag 29 november 2016 11:04 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Stel jij hebt 30.000 euro spaargeld en je wilt het langdurig investeren. Zou jij dat dan in Spaanse en Bulgaarse staatsobligaties doen? Zou je wat aandelen van Griekse banken kopen? Zou je obligaties van slechtlopende bedrijven kopen die geen geld meer bij de banken kunnen lenen? Zou je dat allemaal doen en 20 jaar niet meer omkijken naar je investering? Dat is wat de ECB (en EU) aan het doen is en daar staan wij garant voor. Dat zijn allemaal leningen waar Nederland eens voor op zal moeten draaien.
Heb je wel eens gehoord hoe de Amerikanen ervan overtuigd raakten dat Nederland wel een geschikte kandidaat was voor het Marshallplan? De toenmalige Nederlandse MP nodige de Amerikaan die belast was met dat project thuis uit. Toen die Amerikaan het simpele onderkomen van de MP zag en na een gesprekje waar die Amerikaan een kopje koffie kreeg en 1 koekje kreeg wist hij wel dat het goed zat. Dat Nederland slim en zuinig om zouden gaan met het wederopbouwgeld.quote:Op dinsdag 29 november 2016 11:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zelfs als we de complete lening aan de Grieken af zouden moeten schrijven, dan nog valt ons land niet om. Het zou wel een flinke tegenvaller zijn.
Maar goed, ik begrijp dat jij de Grieken het liefst de rug wil toekeren. Dat kan, maar dan ben je sowieso al je geld kwijt.
Woningcorporaties ontvangen geen subsidie (sterker, ze betalen samen jaarlijks juist 2 miljard euro Verhuurdersheffing aan de staat) en het Prachtwijken-project is allang stopgezet.quote:Op dinsdag 29 november 2016 11:44 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Heb je wel eens gehoord hoe de Amerikanen ervan overtuigd raakten dat Nederland wel een geschikte kandidaat was voor het Marshallplan? De toenmalige Nederlandse MP nodige de Amerikaan die belast was met dat project thuis uit. Toen die Amerikaan het simpele onderkomen van de MP zag en na een gesprekje waar die Amerikaan een kopje koffie kreeg en 1 koekje kreeg wist hij wel dat het goed zat. Dat Nederland slim en zuinig om zouden gaan met het wederopbouwgeld.
En dan nu: Nu hebben we politici die blind miljarden, tientallen miljarden, weggeven aan Griekenland, aan de EU. Die blind vele miljarden subsidie steken in woningbouwcorporaties, in prachtwijken, in elektrische auto's en als blijkt dat al die miljarden geen enkel effect hadden, verbrand waren, dan halen ze hun schouders op en kraait er geen haan naar. Denk je dat die mentaliteitsverandering van politici een goede ontwikkeling is? Ik snap niet hoe je positief kan zijn over die verkwistende, baantjesjagende politici in dit kabinet.
Inderdaad, dat was de reden. Daarom kregen ook andere zuinige, beschaafde landen zoals Turkije, Griekenland, Portugal, Italië en Ierland hulp. Alleen maar omdat ze zuinig en prudent zouden zijn met de hulp. Ook wilden ze om precies die reden geld geven aan de Sovjet-Unie en andere landen in Oost-Europa. Omdat die zo slim en zuinig met dat geld om zouden gaan.quote:Op dinsdag 29 november 2016 11:44 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Heb je wel eens gehoord hoe de Amerikanen ervan overtuigd raakten dat Nederland wel een geschikte kandidaat was voor het Marshallplan? De toenmalige Nederlandse MP nodige de Amerikaan die belast was met dat project thuis uit. Toen die Amerikaan het simpele onderkomen van de MP zag en na een gesprekje waar die Amerikaan een kopje koffie kreeg en 1 koekje kreeg wist hij wel dat het goed zat. Dat Nederland slim en zuinig om zouden gaan met het wederopbouwgeld.
Ja, die laatste paar regels zijn inmiddels aardig out of date. De nieuwe stand van zaken is dat Rutte probeert het ratificeren over de verkiezingen heen te tillen uit angst voor zetelverlies. Wat een held, Markje Rutte. En dat moet ons internationaal vertegenwoordigen. Angela Merkel heeft nog grotere ballen dan hem.quote:Op dinsdag 29 november 2016 11:17 schreef Resistor het volgende:
Volgens mij mag de openingspost wel eens een update gebruiken. Vooral die laatste paar regels
quote:Op dinsdag 29 november 2016 16:17 schreef john2406 het volgende:
Wat maakt het uit het loopt toch al voor een groot deel, dus wat maakt dan uit of ze al dan niet besluiten om ja of te nee.
Kan alleen de komende verkiezingen schade brengen en ik denk niet dat men dat wil.
quote:Wat gebeurt er met het verdrag als Nederland niet ratificeert?
Daarna zal het kabinet de andere lidstaten én Oekraïne officieel informeren dat ratificatie niet meer aan de orde is. Daarmee belandt de EU vervolgens op onbekend terrein: het is niet eerder voorgekomen dat een handelsverdrag in de ratificatieprocedure sneuvelde.
Betrokkenen verwachten langdurig overleg in Brussel over hoe dan verder te gaan. Ondertussen blijft de voorlopige toepassing van het verdrag gewoon van kracht. Juristen in Brussel wijzen op het Verdrag van Wenen inzake verdragenrecht. Dat verdrag stelt dat de voorlopige inwerkingtreding van een verdrag gekoppeld is aan de verwachte ratificatie. Valt de hoop op ratificatie weg, dan is met het verdrag ook de voorlopige toepassing van tafel. 'De hamvraag is wanneer die conclusie getrokken wordt', zegt een Brusselse expert.
http://www.volkskrant.nl/(...)et-verdrag~a4404548/
Leg uit dan!quote:Op dinsdag 29 november 2016 17:14 schreef Karzai het volgende:
jullie begrijpen er nog steeds niks van he?
Daar neem ik geen genoegen mee, en inderdaad meedoen of niet meedoen is alsof men het s avonds de zon wil laten schijnen!quote:Op dinsdag 29 november 2016 20:48 schreef Karzai het volgende:
[..]
´Nederland kan niet mee doen maar dat heeft totaal geen effect, tis misschien een signaal
je moet er genoegen mee nemen dat we een klein land zijn en niet zo veel te vertellen hebben internationaalquote:Op dinsdag 29 november 2016 20:50 schreef john2406 het volgende:
[..]
Daar neem ik geen genoegen mee, en inderdaad meedoen of niet meedoen is alsof men het s avonds de zon wil laten schijnen!
Wel raar toch het land hier is eentje van de hoogst betalende toch?quote:Op dinsdag 29 november 2016 20:51 schreef Karzai het volgende:
[..]
je moet er genoegen mee nemen dat we een klein land zijn en niet zo veel te vertellen hebben internationaal
vind ik wel een slecht idee samenwerken is altijd beterquote:Op dinsdag 29 november 2016 20:52 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wel raar toch het land hier is eentje van de hoogst betalende toch?
Misschien is een Nexit nog niet eens zo een slecht idee?
Dus zonder Eu is samenwerken uitgesloten?quote:Op dinsdag 29 november 2016 20:53 schreef Karzai het volgende:
[..]
vind ik wel een slecht idee samenwerken is altijd beter
Spreek eens met 20 collegas iets af om jou baas over aan te spreken, kijk eens wie ervan overblijven als het zich erop aan komt!quote:Op dinsdag 29 november 2016 21:03 schreef Karzai het volgende:
ik ben met je eens dat er wel wat fout zit in de eu, maar als je een blok bent ben je sterker
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |