Waarom Wilders zijn collega-politici het proces in wilde slepen, wordt niet nader toegelicht in de papieren. Duidelijk is wel dat juist deze mensen fel afstand namen van Wilders' uitlatingen. Rutte zei dat hij een 'vieze smaak' in de mond kreeg van de uitspraken, terwijl ze voor Asscher reden waren een 'stemadvies' te geven om af te zien van de PVV. Opstelten ('walgelijke uitspraken'), Timmermans ('verwerpelijk') en Plasterk ('afschuwelijke scène') haalden evenzeer uit.quote:''Dan is er geen premier die er schande van spreekt''
Geert Wilders
In alles wil de PVV-leider de rechtbank gaan overtuigen dat z'n uitspraken niet uit de lucht kwamen vallen. Het past in een trend van zijn beweringen over immigranten, het had 'contextuele factoren'. Knoops zal aandacht vragen voor ' het economische, sociale en politieke klimaat waarin de uitlating wordt gedaan'.quote:
''De heer Wilders komt het recht toe om zijn politieke uitspraken te voorzien van de juiste context waarin zij geplaatst moeten worden''
Geert Jan Knoops
Veiligheid familiequote:De goede rechtsgang wordt gemankeerd doordat deskundigen zich niet vrij achten te rapporteren
Geert-Jan Knoops
In 40-45 wilden de Nederlanders ook minder Duitsers in Nederland.quote:Op donderdag 24 november 2016 00:16 schreef Wespensteek het volgende:
Het doel om van een bepaalde bevolkingsgroep minder inwoners te krijgen is hoe je het ook wil realiseren discriminatie.
Klopt, we blijven maar vasthouden aan verdragen en rechten die "het Westen" na de gruwelen van WO2 heeft opgesteld.quote:Op donderdag 24 november 2016 00:31 schreef LelijKnap het volgende:
Klopt als een bus. Alle door Europeanen opschreven idealen, normen (rechten) en waarden zijn tegenwoordig niets meer dan een wapen in de handen van derdewereldlanders die ze richten op diezelfde Europeaan met de eis zich, met cultuur en al, over te geven aan hunner wensen.
Of aan de gemiddelde gevangenisbewaker, de gevangenissen zitten vol met criminele marokkanen.quote:Op donderdag 24 november 2016 13:17 schreef BoneThugss het volgende:
Vertel dat de mensen in de Schilderswijk of Poelenburg.
"Van enige nuttige bijdrage aan de Nederlandse samenleving is niets gebleken", zo oordeelde de rechter. "Met zijn handelwijze heeft de man de maatschappij veel schade berokkend en heeft hij de slachtoffers van zijn geweldsfeiten leed en angst aangedaan."quote:Op donderdag 24 november 2016 13:18 schreef Wespensteek het volgende:
Ze kunnen hier wel lezen denk ik:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)40-jaar-het-land-uit
Denken ze in Marokko dat wij hen hier in onze armen sluiten. Het is hun drek en die mogen ze terugkrijgen of ze dat nou willen of niet.quote:Op donderdag 24 november 2016 13:22 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dus je moet de helft van je leven in de bak zitten om uitgezet te kunnen worden?
'"Maar of zijn vaderland hem ooit weer in zijn armen sluit, is dus nog maar zeer de vraag.''
https://ejbron.wordpress.(...)iemand-het-land-uit/
Hij was 7 toen hij hier kwam, laat hem dan inderdaad maar lekker opflikkeren. Maakt mij eigenlijk niet eens uit waarheen. Gewoon weg, eruit!quote:Op donderdag 24 november 2016 15:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Denken ze in Marokko dat wij hen hier in onze armen sluiten. Het is hun drek en die mogen ze terugkrijgen of ze dat nou willen of niet.
http://frontbencher.nl/pvv-stijgt-9-zetels-nieuwe-peiling/quote:PVV stijgt 9 zetels in nieuwe peiling
De stijging van de PVV lijkt deels te maken te hebben met het proces tegen Geert Wilders.
Trumpiaanse toestanden.quote:Op vrijdag 25 november 2016 19:21 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
http://frontbencher.nl/pvv-stijgt-9-zetels-nieuwe-peiling/
Wanneer is de uitspraak?quote:Op vrijdag 25 november 2016 19:21 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Wilders Surgequote:Op vrijdag 25 november 2016 19:21 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Het zal moeilijk worden voor Wilders om premier te worden met 40 zetels.quote:Op vrijdag 25 november 2016 19:33 schreef Nintex het volgende:
[..]
Wilders Surge![]()
Na Trump's win durven meer mensen uit te komen voor hun mening. Hoewel dat de share van de shy Wilders voter wel kleiner maakt natuurlijk. Hopelijk kan Wilders verder groeien naar 40 zetels in de campagne.
Hopen is dat hij geleerd heeft van Trump's blue collar strategy en de SP zo dom is zich aan de PvdA te binden.
Ik hoop (denk) dat Nederland Rutte inmiddels net zo beu is als Jan Peter (die bleef ook te lang hangen). Dan heeft Wilders na Pechtold op dit moment de meeste kans, hoewel de media dol is op Jesse Obama natuurlijk en D66 ieder verkiezing te vroeg piekt. Roemer Premier? Nee. Sybrand? Nu-uh. Als Wilders een kans heeft dan is het deze verkiezingen.quote:Op vrijdag 25 november 2016 19:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het zal moeilijk worden voor Wilders om premier te worden met 40 zetels.
Denk je dat iemand met hem samen wil werken?
Ik denk veel mensen nog steeds vertrouwen hebben in Rutte. Ze zien in hem een alternatief voor Wilders. Wilders is voor veel mensen toch te extreem en bozig.quote:Op vrijdag 25 november 2016 19:57 schreef Nintex het volgende:
[..]
Ik hoop (denk) dat Nederland Rutte inmiddels net zo beu is als Jan Peter (die bleef ook te lang hangen).
Tekst zal wel integraal op de PVV-site komen.quote:Op zondag 27 november 2016 08:19 schreef Loekie1 het volgende:
Is 'het laatste woord' van Geert Wilders nog ergens in zijn geheel te beluisteren? Ik heb alleen een paar keer hetzelfde stukje gehoord bij de NOS ed.
Op radio 1 ook nauwelijks iets daarvan en van de verdediging van Knoops.
Wat ik hier nog het meest verrassende vind is de 1-2% die PVV stemt en het terecht vindt dat hij voor de rechter staat en hoopt dat hij wordt veroordeeld.quote:Op zondag 27 november 2016 08:09 schreef Braindead2000 het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.noties.nl/v/g(...)oll&f=2016-11-27.pdf
Niet echt verrassend dat de PVDA, D66 en GL eruit schieten. Stemmers op die partijen zijn vaak ontzettend onverdraagzaam. Daarom vind je ze ook dagelijks terug in FB. Daarom stemmen SJW's ook vaak op die partijen: Ze kunnen afwijkende meningen niet verdragen.
Social justice warriors, een term uit de VS.quote:Op zondag 27 november 2016 10:06 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Ik mis iets. Waar staat SJW voor?
Aha thanksquote:Op zondag 27 november 2016 10:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Social justice warriors, een term uit de VS.
Rutte kan aardig uithalen, daarmee is hij niet meteen een sterke man maar het geeft wel vertrouwen.quote:Op vrijdag 25 november 2016 20:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk veel mensen nog steeds vertrouwen hebben in Rutte. Ze zien in hem een alternatief voor Wilders. Wilders is voor veel mensen toch te extreem en bozig.
Rutte gaat gewoon wat PVV-standpunten overnemen, Turken pleur op, terroristen mogen sneuvelen, geen geld naar de Grieken en iedereen die werkt 1000 euro.
En het werkt, dat hebben de vorige verkiezingen laten zien.
Daarbij hoeft Rutte niet eens de grootste te worden. Want als hij de PVV negeert, mag hij zelf proberen een meerderheid te vormen om premier te worden.
Het AD heeft een onderzoek gepresenteerd met als uitkomst dat veel kiezers op de PVV gaan stemmen. Echter veel kiezers geven aan dit niet openlijk te willen toegeven vanwege de lastercampagne jegens Wilders, maar desondanks toch op de PVV te willen stemmen. Opmerkelijk detail was dat juist veel hoogopgeleiden op de PVV willen gaan stemmen, iets wat de tegenstanders van Wilders altijd blijven ontkennen en de PVV stemmer steevast classificeert als laag opgeleid en als een asociale racist.quote:Op vrijdag 25 november 2016 20:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk veel mensen nog steeds vertrouwen hebben in Rutte. Ze zien in hem een alternatief voor Wilders. Wilders is voor veel mensen toch te extreem en bozig.
Rutte gaat gewoon wat PVV-standpunten overnemen, Turken pleur op, terroristen mogen sneuvelen, geen geld naar de Grieken en iedereen die werkt 1000 euro.
En het werkt, dat hebben de vorige verkiezingen laten zien.
Daarbij hoeft Rutte niet eens de grootste te worden. Want als hij de PVV negeert, mag hij zelf proberen een meerderheid te vormen om premier te worden.
Onderzoek? Het AD heeft na een oproep enkele tientallen mailtjes ontvangen van PVV-stemmers en verhaal. En ja, daar zaten ook hoogopgeleiden tussen.quote:Op zondag 27 november 2016 10:11 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het AD heeft een onderzoek gepresenteerd met als uitkomst dat veel kiezers op de PVV gaan stemmen. Echter veel kiezers geven aan dit niet openlijk te willen toegeven vanwege de lastercampagne jegens Wilders, maar desondanks toch op de PVV te willen stemmen. Opmerkelijk detail was dat juist veel hoogopgeleiden op de PVV willen gaan stemmen, iets wat de tegenstanders van Wilders altijd blijven ontkennen en de PVV stemmer steevast classificeert als laag opgeleid en als een asociale racist.
We zien ook in Nederland een vergelijkbaar Trump effect, een schreeuwende minderheid tegenover een stille meerderheid die desondanks toch stemt op de partij die door een overduidelijke minderheid door het slijk wordt gehaald.
Nou inderdaad. Dit proces blijft natuurlijk volstrekt belachelijk. Ik wou wel eens weten wat men zoal roept in die haathuizen.quote:Op zondag 27 november 2016 08:09 schreef Braindead2000 het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.noties.nl/v/g(...)oll&f=2016-11-27.pdf
Niet echt verrassend dat de PVDA, D66 en GL eruit schieten. Stemmers op die partijen zijn vaak ontzettend onverdraagzaam. Daarom vind je ze ook dagelijks terug in FB. Daarom stemmen SJW's ook vaak op die partijen: Ze kunnen afwijkende meningen niet verdragen.
PVV'ers waren in het verleden misschien minder gemotiveerd om te stemmen maar dit is het jaar van de Boze Man. Voeg daar aan toe het feit dat de PVV een nieuwe doelgroep heeft aangeboord die er nog niet voor uit durft te komen dat ze PVV gaan stemmen, dan zou het zo maar kunnen zijn dat de PVV nog beter scoort dan de veelbelovende peilingen al aangeven.quote:Op zondag 27 november 2016 10:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Onderzoek? Het AD heeft na een oproep enkele tientallen mailtjes ontvangen van PVV-stemmers en verhaal. En ja, daar zaten ook hoogopgeleiden tussen.
Andere jaren scoorde de PVV juist goed in de peilingen, terwijl het daadwerkelijke resultaat tegenviel.
Maar goed, we gaan het zien. Ik sluit zeker niet uit dat de PVV de grootse wordt.
Na een Brexit en Trump is alles mogelijk idd.quote:Op zondag 27 november 2016 10:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Onderzoek? Het AD heeft na een oproep enkele tientallen mailtjes ontvangen van PVV-stemmers en verhaal. En ja, daar zaten ook hoogopgeleiden tussen.
Andere jaren scoorde de PVV juist goed in de peilingen, terwijl het daadwerkelijke resultaat tegenviel.
Maar goed, we gaan het zien. Ik sluit zeker niet uit dat de PVV de grootse wordt.
Niet dat het veel uit zal maken. Of de PVV is niet in staat een coalitie te vormen omdat zij de handen niet voor elkaar krijgt voor dat gekke A4'tje dat de partij een programma noemt. Of de PVV maakt wel onderdeel uit van het kabinet, maar alleen omdat zij al haar programmapunten afzwakt of zelfs helemaal laat vallen.quote:Op zondag 27 november 2016 10:31 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
PVV'ers waren in het verleden misschien minder gemotiveerd om te stemmen maar dit is het jaar van de Boze Man. Voeg daar aan toe het feit dat de PVV een nieuwe doelgroep heeft aangeboord die er nog niet voor uit durft te komen dat ze PVV gaan stemmen, dan zou het zo maar kunnen zijn dat de PVV nog beter scoort dan de veelbelovende peilingen al aangeven.
Nu zijn er al 5 partijen (zonder de PVV) nodig om een meerderheidskabinet te vormen. 5 is al mooi, 6 zou nog beter zijn. Ik garandeer je dat zo'n coalitie enorme schade op gaat leveren voor die partijen. Daarom juich ik het ook juist toe dat de PVV geen regering gaat vormen. Laat die middenpartijen eerst zichzelf maar definitief kapot maken. Na het volgende kabinet houdt niks de PVV meer tegen.quote:Op zondag 27 november 2016 10:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet dat het veel uit zal maken. Of de PVV is niet in staat een coalitie te vormen omdat zij de handen niet voor elkaar krijgt voor dat gekke A4'tje dat de partij een programma noemt. Of de PVV maakt wel onderdeel uit van het kabinet, maar alleen omdat zij al haar programmapunten afzwakt of zelfs helemaal laat vallen.
Dan krijg je een superpolarisatie met enerzijds PVV en anderzijds Denk.quote:Op zondag 27 november 2016 10:42 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nu zijn er al 5 partijen (zonder de PVV) nodig om een meerderheidskabinet te vormen. 5 is al mooi, 6 zou nog beter zijn. Ik garandeer je dat zo'n coalitie enorme schade op gaat leveren voor die partijen. Daarom juich ik het ook juist toe dat de PVV geen regering gaat vormen. Laat die middenpartijen eerst zichzelf maar definitief kapot maken. Na het volgende kabinet houdt niks de PVV meer tegen.
PVV gaat niet meer dan 75 zetels halen. Nooit. Hoe hard je ook blijft hopen.quote:Op zondag 27 november 2016 10:42 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nu zijn er al 5 partijen (zonder de PVV) nodig om een meerderheidskabinet te vormen. 5 is al mooi, 6 zou nog beter zijn. Ik garandeer je dat zo'n coalitie enorme schade op gaat leveren voor die partijen. Daarom juich ik het ook juist toe dat de PVV geen regering gaat vormen. Laat die middenpartijen eerst zichzelf maar definitief kapot maken. Na het volgende kabinet houdt niks de PVV meer tegen.
Jazeker. Stef Blok, een eckte baas. Eigenhandig het lage en middensegment van de huurwoningmarkt gesloopt.quote:Op zondag 27 november 2016 10:35 schreef Loekie1 het volgende:
Heeft de VVD nog niet iemand die naast Rutte het verschil kan maken?
De PVV'er is ook best bereid om water bij de wijn te doen. De VS en het VK hebben bewezen dat er genoeg potentieel is aan mensen die een regering willen die zich meer op hun eigen land richt. Ze zullen niet allemaal op de PVV gaan stemmen maar ik verwacht wel dat andere partijen in de toekomst minder moeilijk doen over samenwerken met de PVV.quote:Op zondag 27 november 2016 10:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
PVV gaat niet meer dan 75 zetels halen. Nooit. Hoe hard je ook blijft hopen.
Nee, de PVV zal altijd water bij de wijn moeten doen. Daarom denk ik dat Wilders ook helemaal niet is geïnteresseerd in deelname aan het kabinet.
Dit. Brexit en Trump hebben aangetoond dat we peilingen tegenwoordig niet al te serieus moeten nemen. De winst van de PVV zal veel groter worden dan de peilingen aangeven.quote:Op zondag 27 november 2016 10:31 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
PVV'ers waren in het verleden misschien minder gemotiveerd om te stemmen maar dit is het jaar van de Boze Man. Voeg daar aan toe het feit dat de PVV een nieuwe doelgroep heeft aangeboord die er nog niet voor uit durft te komen dat ze PVV gaan stemmen, dan zou het zo maar kunnen zijn dat de PVV nog beter scoort dan de veelbelovende peilingen al aangeven.
Momenteel wil niemand samenwerken met de PVV. Zelfs de VVD niet.quote:Op zondag 27 november 2016 10:56 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
De PVV'er is ook best bereid om water bij de wijn te doen. De VS en het VK hebben bewezen dat er genoeg potentieel is aan mensen die een regering willen die zich meer op hun eigen land richt. Ze zullen niet allemaal op de PVV gaan stemmen maar ik verwacht wel dat andere partijen in de toekomst minder moeilijk doen over samenwerken met de PVV.
Moet Wilders wel een beetje haast maken. Die is ook al halverwege de 50. Hij is niet meer de jongste.quote:Op zondag 27 november 2016 10:56 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
De PVV'er is ook best bereid om water bij de wijn te doen. De VS en het VK hebben bewezen dat er genoeg potentieel is aan mensen die een regering willen die zich meer op hun eigen land richt. Ze zullen niet allemaal op de PVV gaan stemmen maar ik verwacht wel dat andere partijen in de toekomst minder moeilijk doen over samenwerken met de PVV.
Het is nu nog te vroeg voor de PVV. Nederland, als beste jongetje van de klas, zal ook het laatste land zijn dat de EU op gaat blazen. De komende jaren zullen de populistische partijen steeds meer macht in andere EU-landen krijgen en zelfs onderdeel van diverse regeringen zijn. Op dat moment is het belangrijk dat er een sterke PVV klaar staat en op dat moment, wanneer de EU op instorten staat, zullen andere partijen ook minder moeite hebben om met de PVV samen te werken.quote:Op zondag 27 november 2016 11:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Momenteel wil niemand samenwerken met de PVV. Zelfs de VVD niet.
Daarbij zou er dan sowieso nog een derde partij bij moeten.
Ik denk dat Wilders iets te getraumatiseerd is, hij is meer de boodschapper en wacht tot iemand anders met beleid komt. Voor de meeste mensen is een stem op Wilders dan ook een proteststem.quote:Op zondag 27 november 2016 11:06 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het is nu nog te vroeg voor de PVV. Nederland, als beste jongetje van de klas, zal ook het laatste land zijn dat de EU op gaat blazen. De komende jaren zullen de populistische partijen steeds meer macht in andere EU-landen krijgen en zelfs onderdeel van diverse regeringen zijn. Op dat moment is het belangrijk dat er een sterke PVV klaar staat en op dat moment, wanneer de EU op instorten staat, zullen andere partijen ook minder moeite hebben om met de PVV samen te werken.
Miljoenen mensen zijn het zat in dit land. Er zal altijd een nieuwe Wilders opstaan die het even goed kan of het zelfs beter kan.quote:Op zondag 27 november 2016 11:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Moet Wilders wel een beetje haast maken. Die is ook al halverwege de 50. Hij is niet meer de jongste.
Wat zijn ze precies zat? Ben benieuwd.quote:Op zondag 27 november 2016 11:10 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Miljoenen mensen zijn het zat in dit land. Er zal altijd een nieuwe Wilders opstaan die het even goed kan of het zelfs beter kan.
Die mensen zouden hun energie beter kunnen steken in het wat proberen te maken van hun leven.quote:Op zondag 27 november 2016 11:10 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Miljoenen mensen zijn het zat in dit land. Er zal altijd een nieuwe Wilders opstaan die het even goed kan of het zelfs beter kan.
Jij denkt dat de meeste huidige PVV-stemmers meer immigratie willen en meer macht aan de EU willen afstaan?quote:Op zondag 27 november 2016 11:09 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik denk dat Wilders iets te getraumatiseerd is, hij is meer de boodschapper en wacht tot iemand anders met beleid komt. Voor de meeste mensen is een stem op Wilders dan ook een proteststem.
Wilders waarschuwt: mensen pas op, de islam ziet niet-gelovigen als untermenschen, gelovigen zijn de ubermenschen. Laat die niet op zijn beloop want dan loopt het slecht af.
Ik vind Klaas Dijkhoff wel een politiek talent.quote:Op zondag 27 november 2016 10:35 schreef Loekie1 het volgende:
Heeft de VVD nog niet iemand die naast Rutte het verschil kan maken?
Ja, dat gaat lekker als je in de mangel van de flexibele arbeidsmarkt zit zonder enige kans op zekerheid.quote:Op zondag 27 november 2016 11:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die mensen zouden hun energie beter kunnen steken in het wat proberen te maken van hun leven.
Ik denk dat de meeste huidige PVV-stemmers geen idee hebben over waar Wilders sociaal-economisch voor staat, dat hij net zo neoliberaal en rechts op dat gebied is als de VVD. Maar ja, hij heeft iets geroepen over mocro's, dus het is de nieuwe messiasquote:Op zondag 27 november 2016 11:13 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Jij denkt dat de meeste huidige PVV-stemmers meer immigratie willen en meer macht aan de EU willen afstaan?
Maart 2017 verkiezingen, en dat is te vroeg?quote:Op zondag 27 november 2016 11:06 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het is nu nog te vroeg voor de PVV. Nederland, als beste jongetje van de klas, zal ook het laatste land zijn dat de EU op gaat blazen. De komende jaren zullen de populistische partijen steeds meer macht in andere EU-landen krijgen en zelfs onderdeel van diverse regeringen zijn. Op dat moment is het belangrijk dat er een sterke PVV klaar staat en op dat moment, wanneer de EU op instorten staat, zullen andere partijen ook minder moeite hebben om met de PVV samen te werken.
Hij komt erg soft over, ik geloof bovendien niet echt als hij iets belooft. Het wordt tijd voor een vrouwelijke minister president, Hennis Plasschaert.quote:Op zondag 27 november 2016 11:15 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik vind Klaas Dijkhoff wel een politiek talent.
Vertel, Brain... wat heeft de massa, het 'volk', de 'gewone man' precies aan de PVV? Gaat de PVV de ontslagrechtversoepeling terugdraaien? Gaat de PVV iets met het eigen risico doen? Gaat de PVV de abominabele participatiewet schrappen?quote:Op zondag 27 november 2016 11:13 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Jij denkt dat de meeste huidige PVV-stemmers meer immigratie willen en meer macht aan de EU willen afstaan?
Politici die alleen bezig zijn met hun eigen carrière en het belang van Nederland ondergeschikt maken aan het belang van de EU. o.a.quote:Op zondag 27 november 2016 11:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat zijn ze precies zat? Ben benieuwd.
Ik denk dat de huidige PVV-stemmers dat niet zoveel uitmaakt.quote:Op zondag 27 november 2016 11:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste huidige PVV-stemmers geen idee hebben over waar Wilders sociaal-economisch voor staat, dat hij net zo neoliberaal en rechts op dat gebied is als de VVD. Maar ja, hij heeft iets geroepen over mocro's, dus het is de nieuwe messias
Oh OK... dus de huidige PVV-stemmer vindt het huidige sociaal-economische beleid wel prima. Je bevestigt dus dat het de meesten te doen is om dat mocro gel*l?quote:Op zondag 27 november 2016 11:23 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat de huidige PVV-stemmers dat niet zoveel uitmaakt.
Ach, Trump is 70.. Hillary ook volgens mij.. in politiek speelt leeftijd niet zo'n grote rol en kan je zelfs als fossiel nog een vinger in de pap hebbenquote:Op zondag 27 november 2016 11:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Moet Wilders wel een beetje haast maken. Die is ook al halverwege de 50. Hij is niet meer de jongste.
Nee, nu hebben potentiële partners nog teveel praatjes. Na de val van het volgende 5-partijen-kabinet of 6-partijen-kabinet zullen de gevestigde partijen volkomen murw geslagen zijn en dan kan de PVV veel meer afdwingen.quote:Op zondag 27 november 2016 11:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maart 2017 verkiezingen, en dat is te vroeg?
Lijkt me dat je zo snel mogelijk politieke macht wil als PVV.
En niet de volgende verkiezingen, maar de verkiezingen erna.
En wat gaat de PVV dan afdwingen? Word nou eens een keer concreet.quote:Op zondag 27 november 2016 11:27 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nee, nu hebben potentiële partners nog teveel praatjes. Na de val van het volgende 5-partijen-kabinet of 6-partijen-kabinet zullen de gevestigde partijen volkomen murw geslagen zijn en dan kan de PVV veel meer afdwingen.
Wilders wil helemaal geen politieke macht.quote:Op zondag 27 november 2016 11:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maart 2017 verkiezingen, en dat is te vroeg?
Lijkt me dat je zo snel mogelijk politieke macht wil als PVV.
En niet de volgende verkiezingen, maar de verkiezingen erna.
De PVV zal geen 20 miljard aan Griekenland cadeau doen. De PVV zal niet 50+miljard garant staan voor een ECB die roulette aan het spelen is met de Euro. Er vloeit zo ontzettend veel geld dit land uit dat zodra dat stopt er genoeg over is voor iedereen in dit land.quote:Op zondag 27 november 2016 11:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vertel, Brain... wat heeft de massa, het 'volk', de 'gewone man' precies aan de PVV? Gaat de PVV de ontslagrechtversoepeling terugdraaien? Gaat de PVV iets met het eigen risico doen? Gaat de PVV de abominabele participatiewet schrappen?
WAT gaat Wilders precies doen voor de gewone man... waar die gewone man ook iets aan heeft?
Als de economie gaat aantrekken is het volk snel weer tevreden dus als het de PVV nu niet lukt wordt het hem niet meer.quote:Op zondag 27 november 2016 11:27 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nee, nu hebben potentiële partners nog teveel praatjes. Na de val van het volgende 5-partijen-kabinet of 6-partijen-kabinet zullen de gevestigde partijen volkomen murw geslagen zijn en dan kan de PVV veel meer afdwingen.
Als jij het niks vindt kan het inderdaad niet zoveel zijn. Hennis heeft een goede mond. Volle lippen. Spreekt tot de verbeelding.quote:Op zondag 27 november 2016 11:21 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Hij komt erg soft over, ik geloof bovendien niet echt als hij iets belooft. Het wordt tijd voor een vrouwelijke minister president, Hennis Plasschaert.
Ja maar waar in het PVV partijprogramma staat dat dat geld gebruikt zal worden om de flexibilisering van de arbeidsmarkt, de ontslagrechtversoepeling, het eigen risico en de participatiewet terug te draaien?quote:Op zondag 27 november 2016 11:31 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
De PVV zal geen 20 miljard aan Griekenland cadeau doen. De PVV zal niet 50+miljard garant staan voor een ECB die roulette aan het spelen is met de Euro. Er vloeit zo ontzettend veel geld dit land uit dat zodra dat stopt er genoeg over is voor iedereen in dit land.
MBT de ECB hebben ze helemaal geen keus en als je Griekenland nu failliet laat gaan heb je pas echt een probleem want dan kun je de uitstaande leningen volledig afschrijven. Ze hadden nooit moeten beginnen aan het uitlenen van dat geld maar halverwege stoppen is helemaal dom.quote:Op zondag 27 november 2016 11:31 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
De PVV zal geen 20 miljard aan Griekenland cadeau doen. De PVV zal niet 50+miljard garant staan voor een ECB die roulette aan het spelen is met de Euro. Er vloeit zo ontzettend veel geld dit land uit dat zodra dat stopt er genoeg over is voor iedereen in dit land.
Het zorgelijke is dat de economie de afgelopen tijd al flink aangetrokken is. Vindt er nog een noemenswaardige aanslag plaats, of gooit ome Erdo inderdaad de grenzen weer open dan zal bij de PVV de champagne alvast rijkelijk vloeien. Dan hoeven ze amper campagne meer te voeren.quote:Op zondag 27 november 2016 11:32 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als de economie gaat aantrekken is het volk snel weer tevreden dus als het de PVV nu niet lukt wordt het hem niet meer.
Vreemde conclusie.quote:Op zondag 27 november 2016 11:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh OK... dus de huidige PVV-stemmer vindt het huidige sociaal-economische beleid wel prima. Je bevestigt dus dat het de meesten te doen is om dat mocro gel*l?
Helder.
De LPF werd tweede. CDA werd de grootste.quote:Op zondag 27 november 2016 11:37 schreef Pleun2011 het volgende:
Dat niemand met de PVV wil regeren als de PVV de grootste wordt, is natuurlijk een fopspeen van de partijen die geen stemmen willen verliezen. Destijds werd de LPF de grootste en die gingen ook 'gewoon' regeren. Dat werd geen succes, maar daar gaat het niet om. Als de PVV de grootste wordt, dan zal er echt wel een coalitie worden gevormd en zal Wilders water bij de wijn doen. Vervolgens zullen veel kiezers teleurgesteld afhaken en kritiek spuien, omdat van al zijn beloftes weinig terecht komt. Het bekende riedeltje in de Nederlandse politiek.
Geen/minder immigratie, geen/minder geld over de grens, geen/minder macht voor de EU. o.a.quote:Op zondag 27 november 2016 11:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En wat gaat de PVV dan afdwingen? Word nou eens een keer concreet.
aha, en dat komt de gewone man ten goede, hoe precies? Wat heeft Geertje daar over verteld?quote:Op zondag 27 november 2016 11:41 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Geen/minder immigratie, geen/minder geld over de grens, geen/minder macht voor de EU. o.a.
Maar het kost altijd wat meer tijd voordat "het volk" ook merkt dat het weer beter gaat.quote:Op zondag 27 november 2016 11:35 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het zorgelijke is dat de economie de afgelopen tijd al flink aangetrokken is. Vindt er nog een noemenswaardige aanslag plaats, of gooit ome Erdo inderdaad de grenzen weer open dan zal bij de PVV de champagne alvast rijkelijk vloeien. Dan hoeven ze amper campagne meer te voeren.
Hoge, langdurige economische groei gaan we de komende decennia niet meer meemaken.quote:Op zondag 27 november 2016 11:32 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als de economie gaat aantrekken is het volk snel weer tevreden dus als het de PVV nu niet lukt wordt het hem niet meer.
Tuurlijk, en als Spanje failliet gaat dan hebben we geen andere keus dan 200 miljard euro over te maken aan Spanje. Vervolgens gaat Frankrijk failliet en dan heeft Nederland geen andere keus dan 300 miljard euro over te maken aan Frankrijk.quote:Op zondag 27 november 2016 11:34 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
MBT de ECB hebben ze helemaal geen keus en als je Griekenland nu failliet laat gaan heb je pas echt een probleem want dan kun je de uitstaande leningen volledig afschrijven. Ze hadden nooit moeten beginnen aan het uitlenen van dat geld maar halverwege stoppen is helemaal dom.
Hoge economische groei is ook helemaal niet verstandig, overigens denk ik dat we wel weer hoge groei krijgen want de huidige begrotingsmethodiek zorgt dat als de economie groeit de overheid meer mag uitgeven, die luchtballonnen ontstaan zo automatisch. Ze zullen wel weer relatief vlot knappen dus echt langdurige kan het daardoor niet zijn. Je ziet nu al dat het kabinet de ambtenaren extra geld gaan geven omdat ze een meevaller hebben.quote:Op zondag 27 november 2016 11:43 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Hoge, langdurige economische groei gaan we de komende decennia niet meer meemaken.
Met wie wil de PVV eigenlijk regeren? En ik denk niet dat in zo'n scenario zijn kiezers teleurgesteld in hem zullen raken. Je kunt makkelijk de coalitiepartner(s) de schuld geven en dat zal hij ook gaan doen.quote:Op zondag 27 november 2016 11:37 schreef Pleun2011 het volgende:
Dat niemand met de PVV wil regeren als de PVV de grootste wordt, is natuurlijk een fopspeen van de partijen die geen stemmen willen verliezen. Destijds werd de LPF de grootste en die gingen ook 'gewoon' regeren. Dat werd geen succes, maar daar gaat het niet om. Als de PVV de grootste wordt, dan zal er echt wel een coalitie worden gevormd en zal Wilders water bij de wijn doen. Vervolgens zullen veel kiezers teleurgesteld afhaken en kritiek spuien, omdat van al zijn beloftes weinig terecht komt. Het bekende riedeltje in de Nederlandse politiek.
Soms zien mensen dat zelf niet. Net als dat wanneer je naar een bruiloft gaat van een vriend, en je al weet dat dat huwelijk niet lang stand gaat houden omdat die vrouw een vreselijk kutwijf is. Pas jaren later slaat die vriend zich voor de kop en vraagt zich af waarom hij niet naar de adviezen geluisterd heeft.quote:Op zondag 27 november 2016 11:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
De gewone man heeft geen moer aan de PVV.
Sinds wanneer interesseer jij je voor de gewone Nederlandse manquote:Op zondag 27 november 2016 11:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
aha, en dat komt de gewone man ten goede, hoe precies? Wat heeft Geertje daar over verteld?
Meevallerquote:Op zondag 27 november 2016 11:47 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Hoge economische groei is ook helemaal niet verstandig, overigens denk ik dat we wel weer hoge groei krijgen want de huidige begrotingsmethodiek zorgt dat als de economie groeit de overheid meer mag uitgeven, die luchtballonnen ontstaan zo automatisch. Ze zullen wel weer relatief vlot knappen dus echt langdurige kan het daardoor niet zijn. Je ziet nu al dat het kabinet de ambtenaren extra geld gaan geven omdat ze een meevaller hebben.
Quote me even. Niet terugkrabbelen nu, quote me waar ik immigratie toejuich, de EU, of een economisch model dat de gewone man het hardst raakt. QUOTE.quote:Op zondag 27 november 2016 11:48 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Sinds wanneer interesseer jij je voor de gewone Nederlandse manHet enige wat jou interesseert is heel Afrika naar Nederland te halen en onze complete welvaart aan Zuid-Europa te schenken.
Oh ja, klopt. Balkenende. Maar goed, LPF zat in de coalitie.quote:Op zondag 27 november 2016 11:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De LPF werd tweede. CDA werd de grootste.
Dat is een goede vraag. De PVV is een typische protestpartij, voornamelijk een eenmanscircus van Wilders. Ik heb niet de indruk dat zij in staat zijn om regeringsverantwoordelijkheid te dragen, laat staan om dat samen met anderen te doen.quote:Op zondag 27 november 2016 11:47 schreef Fascination het volgende:
[..]
Met wie wil de PVV eigenlijk regeren?
Ik heb wel wat beters te doen. Vraagje: Ben jij ervoor dat iedere vluchteling die in Nederland asiel aanvraagt een verblijfsvergunning moet krijgen? Als dat niet zo is dan trek ik mijn bewering in.quote:Op zondag 27 november 2016 11:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Quote me even. Niet terugkrabbelen nu, quote me waar ik immigratie toejuich, de EU, of een economisch model dat de gewone man het hardst raakt. QUOTE.
Ik interesseer me al jaren voor de gewone man, sinds de vorming van mijn politieke bewustzijn, waarom ik ook klassiek links ben en klassiek links zal blijven. Lees je eens in.
Nou ja, ik vind hem wat weinig uitstraling hebben. Hoe hij op de Marokkanenoverlast in Groningen reageerde vond ik op zich heel goed.quote:Op zondag 27 november 2016 11:32 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als jij het niks vindt kan het inderdaad niet zoveel zijn. Hennis heeft een goede mond. Volle lippen. Spreekt tot de verbeelding.
Nee, dat ben ik niet.quote:Op zondag 27 november 2016 11:58 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik heb wel wat beters te doen. Vraagje: Ben jij ervoor dat iedere vluchteling die in Nederland asiel aanvraagt een verblijfsvergunning moet krijgen? Als dat niet zo is dan trek ik mijn bewering in.
Nee, inderdaad... Een vaste baan, betaalbare zorg, dat is allemaal ondergeschikt aan het mogen zeggen van 'kutmarokkaan'.quote:Op zondag 27 november 2016 12:01 schreef Loekie1 het volgende:
Alleen al dat Wilders het Marokkanenprobleem durft te benoemen, waar heel Nederland zo'n beetje last van heeft, is al een opluchting voor veel mensen.
Vraag het me af hoor. In Duitsland is al lang uitgekomen dat werkgevers helemaal niet op deze gasten zit te wachten. Al worden ze volledig gesoepsidieerd gratis aangeboden dan willen ze ze nog niet.quote:Op zondag 27 november 2016 12:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, dat ben ik niet.
Ik zal je nog eens vertellen wat ik al ik weet niet hoe vaak heb proberen uit te leggen: massa-immigratie is voor RECHTS een zegen, want het geeft mogelijkheden om nog meer verdringing op de arbeidsmarkt te realiseren waardoor ook nog meer plannetjes om het de gewone man zo lastig mogelijk te maken op die markt er door te duwen. Het is RECHTS dat vingerlikkend toekijkt hoe in de onderste lagen er gevochten moet worden om een baan, waardoor vervolgens door RECHTS ook weer lonen verlaagd kunnen worden en mensen die buiten de boot vallen via die goddeloze participatiewet uit te buiten.
Het probleem met jou is dat al jouw posten vaak uit kritiek op anderen bestaan en je bijna nooit zegt wat je zelf wil. Ben je pro-EU, ben je anti-EU, wil je dat de afzonderlijke landen weer meer macht krijgen wil je de EU opheffen? Welke partij is volgens jou wel goed voor Nederland?quote:Op zondag 27 november 2016 12:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, dat ben ik niet.
Ik zal je nog eens vertellen wat ik al ik weet niet hoe vaak heb proberen uit te leggen: massa-immigratie is voor RECHTS een zegen, want het geeft mogelijkheden om nog meer verdringing op de arbeidsmarkt te realiseren waardoor ook nog meer plannetjes om het de gewone man zo lastig mogelijk te maken op die markt er door te duwen. Het is RECHTS dat vingerlikkend toekijkt hoe in de onderste lagen er gevochten moet worden om een baan, waardoor vervolgens door RECHTS ook weer lonen verlaagd kunnen worden en mensen die buiten de boot vallen via die goddeloze participatiewet uit te buiten.
RECHTS, inclusief de PVV, is al jaren bezig met het vernietigen van de sociale zekerheid. En i.p.v. daar de straat of facebook op te gaan, houdt de 'boze blanke man' zich bezig met Zwarte Piet en vloggers in een wijk in Schubbek*tteveen.
Nogmaals: PVV wordt de grootste. Dit land verdient niet anders.
Dat zal een VVD worst wezen.quote:Op zondag 27 november 2016 12:05 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Vraag het me af hoor. In Duitsland is al lang uitgekomen dat werkgevers helemaal niet op deze gasten zit te wachten. Al worden ze volledig gesoepsidieerd gratis aangeboden dan willen ze ze nog niet.
Heb je mijn post überhaupt gelezen?quote:Op zondag 27 november 2016 12:06 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het probleem met jou is dat al jouw posten vaak uit kritiek op anderen bestaan en je bijna nooit zegt wat je zelf wil. Ben je pro-EU, ben je anti-EU, wil je dat de afzonderlijke landen weer meer macht krijgen wil je de EU opheffen? Welke partij is volgens jou wel goed voor Nederland?
Dit gelooft niemand.quote:Op zondag 27 november 2016 11:58 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik heb wel wat beters te doen.
Onder de huidige omstandigheden is de SP geen slechte keus. 100 keer beter dan al die eurofiele partijen iig.quote:Op zondag 27 november 2016 12:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Heb je mijn post überhaupt gelezen?
Natuurlijk ben ik anti-EU.
En de enige partij die daadwerkelijk goed is voor de GEWONE MAN, en die diezelfde GEWONE MAN nog een kans geeft op baanzekerheid, betaalbare zorg en betaalbaar onderwijs is de SP.
En ook 100 x beter dan de PVV, die 'de gewone man' geen zak te bieden heeft en vooral gebruikt voor goedkoop sentiment.quote:Op zondag 27 november 2016 12:15 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Onder de huidige omstandigheden is de SP geen slechte keus. 100 keer beter dan al die eurofiele partijen iig.
Er zijn meerdere manieren om de gewone man te helpen. Als je alle rijke mensen 80% inkomstenbelasting laat betalen en de vermogensbelasting met enkele procenten laat stijgen, als die rijke mensen vervolgens naar het buitenland verhuizen dan schiet de gewone man daar ook niks mee op.quote:Op zondag 27 november 2016 12:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En ook 100 x beter dan de PVV, die 'de gewone man' geen zak te bieden heeft en vooral gebruikt voor goedkoop sentiment.
Grenzen dicht, een immigratiestop en uit die verderfelijke EU stappen vind ik anders een prima aanbod.quote:Op zondag 27 november 2016 12:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En ook 100 x beter dan de PVV, die 'de gewone man' geen zak te bieden heeft en vooral gebruikt voor goedkoop sentiment.
1) Welke meerdere manieren bedoel je, word concreet.quote:Op zondag 27 november 2016 12:23 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Er zijn meerdere manieren om de gewone man te helpen. Als je alle rijke mensen 80% inkomstenbelasting laat betalen en de vermogensbelasting met enkele procenten laat stijgen, als die rijke mensen vervolgens naar het buitenland verhuizen dan schiet de gewone man daar ook niks mee op.
Dan begrijp ik je niet. Het was toch een zegen voor rechts volgens jou?quote:Op zondag 27 november 2016 12:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat zal een VVD worst wezen.
Het gaat veel dieper dan dat: betrek allereerst de open grenzen van de EU erbij, niet zozeer de vluchtelingencrisis die later op gang is gekomen. Waarom moesten die grenzen open? Vrij verkeer van goederen en personen... met welk doel?quote:Op zondag 27 november 2016 12:32 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Dan begrijp ik je niet. Het was toch een zegen voor rechts volgens jou?
Waarom moet Merkel werkgevers dwingen om dat spul in dienst te nemen? En lukt het zelfs dan niet om ze aan het werk te krijgen? Zelfs niet in de industrie daar? Dus hier in Nederland dan al helemaal niet in onze dienstverlenende pussykubussen. Die mannen hebben, afgezien van een enkele brave tuinman en begaafde kapper, vooralsnog geen toekomst hier. Sowieso houdt Erdogan degenen waar je nog wat aan zou kunnen hebben achter voor eigen gebruik.
"Hoe socialistischer een land hoe beter de gewone man het heeft" gaat niet altijd op. Naar mijn mening zijn ze iets te socialistisch. Maar dat is nog geeneens hun grootste probleem. Hun grootste probleem is hun belangstelling voor het lot van vluchtelingen en andere armen in het buitenland. Dat zie je ook in de peilingen. De SP heeft een enorm potentieel maar ze laten het liggen.quote:Op zondag 27 november 2016 12:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
1) Welke meerdere manieren bedoel je, word concreet.
2) waar haal je 80% vandaan?
Ein Reich natuurlijk. Dood aan het nationalisme. Verzwakken die samenlevingen.quote:Op zondag 27 november 2016 12:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het gaat veel dieper dan dat: betrek allereerst de open grenzen van de EU erbij, niet zozeer de vluchtelingencrisis die later op gang is gekomen. Waarom moesten die grenzen open? Vrij verkeer van goederen en personen... met welk doel?
Eerder open grenzen voor het kapitaal.quote:Op zondag 27 november 2016 12:35 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Ein Reich natuurlijk. Dood aan het nationalisme. Verzwakken die samenlevingen.
Trump is van het kapitaal en die denkt er dus helemaal anders over. Grenzen dicht, drain the swamp, nationalisme ftw. Groot voorstander van Brexit.quote:Op zondag 27 november 2016 12:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Eerder open grenzen voor het kapitaal.
Welk deel hiervan vind jij het beste?quote:Op zondag 27 november 2016 13:38 schreef Loekie1 het volgende:
Laatste woord Geert Wilders:
Hij begint goed op dreef te komen bij 8ste minuut.
Bij de 19e minuut gaat het over Marokkanen en ras, dat fragment is de NOS vergeten uit te zenden en te bespreken, evenals radio 1. En bij DWDD, Eenvandaag, Nieuwsuur en Pauw heb ik het ook niet gehoord.
Vanaf de 23ste minuut gaat het om de vrijheid van meningsuiting, niet te missen.
Vlak voor dat Wilders Riessen aanhaalde postte ik de vraag wanneer Riessen vervolgd zou gaan worden, niet natuurlijk, want hij zit aan de correcte kant en Samsommetje is het roerend met hem eens.quote:Op zondag 27 november 2016 18:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
En wat dacht u van politiechef Joop van Riessen die over mij op televisie zei – iedereen heeft het kunnen zien, Ook het OM – ik citeer letterlijk: “In wezen zou je de neiging hebben om te zeggen ‘we mollen hem, hij moet gewoon vandaag weg, en hij mag niet meer boven tafel komen.”
En over de PVV-kiezers, mijn kiezers, zei van Riessen: “Die mensen moet je deporteren, zij horen hier niet thuis” Einde citaat. Had ik eens moeten zeggen! De politiechef zei dat Wilders mollen een normale reactie was. U kunt het allemaal terugzien op televisie. Dat is haat meneer de President, pure haat, en niet van ons maar tegen ons. En het OM heeft de heer Van Riessen niet vervolgd.
quote:Op zondag 27 november 2016 19:05 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Vlak voor dat Wilders Riessen aanhaalde postte ik de vraag wanneer Riessen vervolgd zou gaan worden, niet natuurlijk, want hij zit aan de correcte kant en Samsommetje is het roerend met hem eens.
Dam mag je een bevolkingsgroep gewoon wegzetten en spreken over deporteren.
Echt vies vuil gewoon, daarom gaat mijn stem naar de PVV in maart.
Eens, alleen zal ik waarschijnlijk op de SP stemmen omdat ik nu eenmaal links en niet rechts stem. Als ik echter rechts zou stemmen dan zou mijn stem om die reden naar de PVV gaan.quote:Op zondag 27 november 2016 19:05 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Vlak voor dat Wilders Riessen aanhaalde postte ik de vraag wanneer Riessen vervolgd zou gaan worden, niet natuurlijk, want hij zit aan de correcte kant en Samsommetje is het roerend met hem eens.
Dam mag je een bevolkingsgroep gewoon wegzetten en spreken over deporteren.
Echt vies vuil gewoon, daarom gaat mijn stem naar de PVV in maart.
Schaamteloos. (Die Samsom trouwens ook met z'n "Ja")quote:
Daar schijnt ook een links complot achter te zitten heb ik gehoord ja.quote:Op zondag 27 november 2016 19:24 schreef frietenstamp het volgende:
Ik vraag me af of Wilders z'n eigen beveiliging wel 100% kan vertrouwen.
Ik vind dat best een terechte vraag hoor. Corruptie en belangenverstrengeling komen overal voor.quote:Op zondag 27 november 2016 19:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daar schijnt ook een links complot achter te zitten heb ik gehoord ja.
Fraai filmpje dat we in 2050 zeker nog zullen bekijken, alleen vind ik de 'ophitsing door Samson' niet terecht. Blijkt niet uit het filmpje en Samson is van alles, maar geen ophitser.quote:
Daaruit blijkt duidelijk dat Samson niet meegaat met de woorden van Riessen. Vanaf 5minuut18.quote:Op zondag 27 november 2016 20:00 schreef Kijkertje het volgende:
Reactie van Samsom op de uitlating van van Riessen:
'We mollen hem is niet mijn eerste aanvechting, we hebben daar verkiezingen voor.'
Het hele gesprek en niet alleen een suggestief deeltje ervan:
Samsom is een fatsoenlijk mens. Hij zou veel meer moeten knokken voor links beleid maar hij is wel een fatsoenlijk mens.quote:Op zondag 27 november 2016 20:08 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Daaruit blijkt duidelijk dat Samson niet meegaat met de woorden van Riessen. Vanaf 5minuut18.
Een ongelukje is snel gebeurd maar ik denk dat ze na de moord van Fortuyn wel hebben geleerd dat er een nieuwe Geert Wilders opstaat als hij de komende jaren wordt vermoord.quote:Op zondag 27 november 2016 19:24 schreef frietenstamp het volgende:
Ik vraag me af of Wilders z'n eigen beveiliging wel 100% kan vertrouwen.
Maar hoe denk je over Roemer? man met zijn hart op de goede plaats maar wat mij betreft absoluut ongeschikt als premier.quote:Op zondag 27 november 2016 19:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Eens, alleen zal ik waarschijnlijk op de SP stemmen omdat ik nu eenmaal links en niet rechts stem. Als ik echter rechts zou stemmen dan zou mijn stem om die reden naar de PVV gaan.
Hier zie je waarom de complottheorie bestaat dat Pim Fortuyn is vermoord in opdracht van medewerkers van justitie. Reken er maar op dat over Fortuyn nog pittiger werd gesproken dan over Wilders.
Het gaat bij de verkiezing niet om wie je het meest geschikt vindt om de eerste minister te worden. Bovendien hoeft de lijsttrekker van de winnnede partij niet de eerste minister te worden, dat gebeurt wel meestal maar het hoeft niet. Het staat de SP vrij om ervoor te kiezen om Ronald van Raak de eerste minister te laten zijn. Ze zouden er in theorie zelfs voor kunnen kiezen om iemand van de coalitiepartner de eerste minister te laten worden maar dat is wel heel erg onwaarschijnlijk. Het mag wel.quote:Op zondag 27 november 2016 23:26 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Maar hoe denk je over Roemer? man met zijn hart op de goede plaats maar wat mij betreft absoluut ongeschikt als premier.
Met Marijnissen als lijsttrekker had ik zeker ook sterk geneigd om SP te stemmen.
Ik vind het een griezel.quote:Op zondag 27 november 2016 20:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Samsom is een fatsoenlijk mens. Hij zou veel meer moeten knokken voor links beleid maar hij is wel een fatsoenlijk mens.
Dat krijg je met voortijdig haaruitval. Gordon met snel uitvallende krullen zou hetzelfde effect sorteren. Alhoewel met krullen, het maakt eigenlijk ook geen verschil. Een griezel blijft een griezel.quote:
same herequote:Op zondag 27 november 2016 23:26 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Maar hoe denk je over Roemer? man met zijn hart op de goede plaats maar wat mij betreft absoluut ongeschikt als premier.
Met Marijnissen als lijsttrekker had ik zeker ook sterk geneigd om SP te stemmen.
Mijn moeder gaat op Klaver stemmen, omdat hij zo leuk overkomt en het allemaal wel weet te zeggen. Right: Hoe zou u het vinden als de wasmachine kapot gaat en u geen geld heeft om een nieuwe te kopen?quote:Op maandag 28 november 2016 11:44 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat krijg je met voortijdig haaruitval. Gordon met snel uitvallende krullen zou hetzelfde effect sorteren. Alhoewel met krullen, het maakt eigenlijk ook geen verschil. Een griezel blijft een griezel.
Ik laat mijn was doen en heb dus geen wasmachine nodig. Keurig naar de wasserette en netjes ruikend en gevouwen terug. Ik heb geen auto, dus vandaar.quote:Op maandag 28 november 2016 12:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn moeder gaat op Klaver stemmen, omdat hij zo leuk overkomt en het allemaal wel weet te zeggen. Right: Hoe zou u het vinden als de wasmachine kapot gaat en u geen geld heeft om een nieuwe te kopen?
En daarmee haal je stemmen binnen?
Dat vind ik niet aan te raden. De Kieswijzer is niet bepaald een geschikt instrument hiervoor. Lees gewoon de programma's en kijk vooral naar wat die partijen de laatste 8 jaar hebben gedaan, dat zegt veel meer. Valse beloftes doen om stemmen te ronselen is gemakkelijk, wat je de afgelopen 8 jaar hebt gedaan zegt wel iets.quote:Op maandag 28 november 2016 11:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind het een griezel.
Enge kop.
Ik kijk eerst naar de kieswijzer en dan naar punten die IK belangrijk vind en dan alleen de grote partijen: SP, GL, PvdA, CDA, VVD en PVV. En zie wel waar ik dan op uitkom.
En daar gaat mijn stem heen.
Ja! Dit is een concreet probleem voor mensen die leven van een bijstandsuitkering. De machine gaat kapot, ze hebben geen geld voor een nieuwe of om het te laten maken (nog duurder op de lange termijn), ze kunnen dus een tijd lang met de hand de was doen terwijl ze hier geen uitrusting voor hebben. Ik heb het zelf ook in mijn omgeving zien gebeuren.quote:Op maandag 28 november 2016 12:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn moeder gaat op Klaver stemmen, omdat hij zo leuk overkomt en het allemaal wel weet te zeggen. Right: Hoe zou u het vinden als de wasmachine kapot gaat en u geen geld heeft om een nieuwe te kopen?
quote:
Kies voor waar de partij voor staat, niet voor dat ene poppetje! Of dat het poppetje je wel of niet bevalt. Mijn stem gaat naar de SP ondanks dat Roemer de lijsttrekker is.quote:Op zondag 27 november 2016 23:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het gaat bij de verkiezing niet om wie je het meest geschikt vindt om de eerste minister te worden. Bovendien hoeft de lijsttrekker van de winnnede partij niet de eerste minister te worden, dat gebeurt wel meestal maar het hoeft niet. Het staat de SP vrij om ervoor te kiezen om Ronald van Raak de eerste minister te laten zijn. Ze zouden er in theorie zelfs voor kunnen kiezen om iemand van de coalitiepartner de eerste minister te laten worden maar dat is wel heel erg onwaarschijnlijk. Het mag wel.
Maar goed, Roemer is een prima kerel die de juiste idealen heeft en hij is een prima adjudant maar hij is niet de geschikte persoon als fractieleider. Ik zou liever iemand anders als fractieleider zien, bijvoorbeeld van Gerven, van Raak of Smaling. Genoeg mogelijkheden als je bij zo'n grote partij kijkt, daar zitten ook nog veel prima mensen tussen die wij niet kennen.
Ja, Marijnissen - de Nederlandse Bernie Sanders - is legendarisch, waarschijnlijk de beste politicus die we sinds de jaren 80 in Nederland hebben gehad, maar laat je stem niet afhangen van dat ene poppetje maar waar de partij voor staat!
Tja, mijn moeder stemt 50+quote:Op maandag 28 november 2016 12:16 schreef Gia het volgende:
quote:De rechtbank op Schiphol komt om 11.00 uur met het vonnis in de zaak. De uitspraak is live te volgen bij de NOS op NPO 1, op NOS.nl en op NPO Nieuws. Ook via Facebook en NPO Radio 1 is de zitting te volgen.
Verkeerde topic, dit gaat over Wildersquote:Op vrijdag 9 december 2016 09:31 schreef Gutmensch het volgende:
Opsluiten die racistische haatzaaier.
De enige die haatzaait ben jij nu op dit moment.quote:Op vrijdag 9 december 2016 09:31 schreef Gutmensch het volgende:
Welke precies?quote:Op vrijdag 9 december 2016 09:31 schreef Gutmensch het volgende:
Die ene die het zei zonder verzachtende context.quote:Op vrijdag 9 december 2016 09:56 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Welke precies?
[ afbeelding ]
Ben aan 't piekeren wat een verzachtende context zou kunnen zijn op de phrase: We moeten Marokkanen vernederen....quote:Op vrijdag 9 december 2016 09:58 schreef Gutmensch het volgende:
Die ene die het zei zonder verzachtende context.
Levenslang!quote:Op vrijdag 9 december 2016 09:31 schreef Gutmensch het volgende:
Onder meer dat dat niet zijn woorden zijn. De uitspraak was:quote:Op vrijdag 9 december 2016 10:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Ben aan 't piekeren wat een verzachtende context zou kunnen zijn op de phrase: We moeten Marokkanen vernederen....
Het zit hem in precies de tekst die per ongeluk weggelaten is in Braindeads plaatje.quote:De Marokkanen die niet willen deugen moet je vernederen, voor de ogen van hun eigen mensen.
Ik verwacht vrijspraak. D66 rechters hè.quote:
Een fikse 'foei' is op zijn plaats.quote:Op vrijdag 9 december 2016 10:06 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik verwacht vrijspraak. D66 rechters hè.
Ik vraag me af wat erger is voor de betreffende 'niet deugende Marokkaan'. Óf vernederd worden voor de ogen van eigen mensen (Spekman) óf uitgezet worden (Wilders).quote:Op vrijdag 9 december 2016 10:04 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Onder meer dat dat niet zijn woorden zijn. De uitspraak was:
[..]
Het zit hem in precies de tekst die per ongeluk weggelaten is in Braindeads plaatje.
quote:Op vrijdag 9 december 2016 10:06 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik verwacht vrijspraak. D66 rechters hè.
Ik verwacht eigenlijk ook wel iets van een berispinkje en dat ie toch wat beter op zijn woorden moet letten.quote:Op vrijdag 9 december 2016 10:07 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Een fikse 'foei' is op zijn plaats.
Okay, maar dan nog vind ik dat wel wat ver gaan, hoewel ik er wel begrip voor heb.quote:Op vrijdag 9 december 2016 10:04 schreef Ludachrist het volgende:
Onder meer dat dat niet zijn woorden zijn. De uitspraak was:
Het zit hem in precies de tekst die per ongeluk weggelaten is in Braindeads plaatje.
Het verschil was dat Wilders het niet over 'niet deugende Marokkanen' had, maar over Marokkanen in het algemeen.quote:Op vrijdag 9 december 2016 10:08 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat erger is voor de betreffende 'niet deugende Marokkaan'. Óf vernederd worden voor de ogen van eigen mensen (Spekman) óf uitgezet worden (Wilders).
Dat verwacht ik ook, maar ik hoop op een veroordeling en dan een heleboel aanklachten voor mensen die pakweg net zo haatzaaiend, mogelijk nog erger bezig zijn.quote:Op vrijdag 9 december 2016 10:09 schreef Montagui het volgende:
Ik verwacht eigenlijk ook wel iets van een berispinkje en dat ie toch wat beter op zijn woorden moet letten.
Dit is dan weer eigen invulling. Als je zegt 'we gaan minder Marokkanen regelen' kun jij wel denken dat het alleen om de criminele exemplaren gaat, maar dat kun je niet afleiden uit de woorden van Wilders.quote:Op vrijdag 9 december 2016 10:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar het lijkt mij toch niet zo erg om als politicus te willen zorgen voor minder Marokkanen, waarbij het dan, en iedereen weet dat, juist om deze criminele exemplaren gaat.
Maar iedereen weet dat Wilders het over de niet deugende exemplaren heeft.quote:Op vrijdag 9 december 2016 10:12 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het verschil was dat Wilders het niet over 'niet deugende Marokkanen' had, maar over Marokkanen in het algemeen.
Dit is ook weer invulling, helemaal niet "iedereen" weet dat. Vooral de vrijpleiters van Wilders weten dat.quote:Op vrijdag 9 december 2016 10:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar iedereen weet dat Wilders het over de niet deugende exemplaren heeft.
Het is toch van de zotte dat je dat er bij iedere zin die je uitspreekt erbij moet zeggen!
Nee, dat is helemaal niet zot. Zoals de openbare aanklager terecht opmerkt kan zo'n uitspraak ook niet teniet worden gedaan door die toevoeging twee weken later alsnog te doen.quote:Op vrijdag 9 december 2016 10:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar iedereen weet dat Wilders het over de niet deugende exemplaren heeft.
Het is toch van de zotte dat je dat er bij iedere zin die je uitspreekt erbij moet zeggen!
Hij heeft het tijdens die uitspraak niet over deporteren gehad.quote:Op vrijdag 9 december 2016 10:17 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dit is ook weer invulling, helemaal niet "iedereen" weet dat. Vooral de vrijpleiters van Wilders weten dat.
En zelfs al zou iedereen het weten, dan is het nog steeds wel verstandig om even te melden dat het je specifiek om de criminele elementen gaat als je voorstelt om een bevolkingsgroep te gaan deporteren op basis van hun afkomst.
Met dien verstande dat hij het in het algemeen daar wél altijd over heeft. Van de 'slip of the tongue' bij deze partijbijeenkomst wordt m.i. TE gretig gebruik gemaakt. Dat zou allemaal mee kunnen wegen in het oordeel van de rechter. De rechter kan ook wars van elke context uitspraak doen en sec beoordelen op deze ene uitspraak. Denk eigenlijk niet dat de rechtspraak zo werkt, wel?quote:Op vrijdag 9 december 2016 10:12 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het verschil was dat Wilders het niet over 'niet deugende Marokkanen' had, maar over Marokkanen in het algemeen.
Nu doe je hetzelfde. Je gebruikt het negatief beladen woordje 'deporteren' ipv uitzetten. Moet ik dat letterlijk zo opvatten of heb je daar een bedoeling mee, of wat?quote:Op vrijdag 9 december 2016 10:17 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dit is ook weer invulling, helemaal niet "iedereen" weet dat. Vooral de vrijpleiters van Wilders weten dat.
En zelfs al zou iedereen het weten, dan is het nog steeds wel verstandig om even te melden dat het je specifiek om de criminele elementen gaat als je voorstelt om een bevolkingsgroep te gaan deporteren op basis van hun afkomst.
Dat klopt, hij ging slechts minder Marokkanen regelen. Dan is deporteren nog wel een van de vriendelijkste opties. Ik geef hem het voordeel van de twijfel in deze.quote:Op vrijdag 9 december 2016 10:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Hij heeft het tijdens die uitspraak niet over deporteren gehad.
"Uitzetten" heeft een minder negatieve lading, vind je?quote:Op vrijdag 9 december 2016 10:23 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nu doe je hetzelfde. Je gebruikt het negatief beladen woordje 'deporteren' ipv uitzetten. Moet ik dat letterlijk zo opvatten of heb je daar een bedoeling mee, of wat?
In principe wel, hoor. Als jij altijd roept 'ik haat criminele negers', dan mag dat wel. Als jij vervolgens een keer roept 'ik haat negers' is die uitspraak op zichzelf nog steeds strafbaar, ook al heb je het voor die tijd over criminele negers gehad.quote:Op vrijdag 9 december 2016 10:21 schreef Montagui het volgende:
[..]
Met dien verstande dat hij het in het algemeen daar wél altijd over heeft. Van de 'slip of the tongue' bij deze partijbijeenkomst wordt m.i. TE gretig gebruik gemaakt. Dat zou allemaal mee kunnen wegen in het oordeel van de rechter. De rechter kan ook wars van elke context uitspraak doen en sec beoordelen op deze ene uitspraak. Denk eigenlijk niet dat de rechtspraak zo werkt, wel?
Dan moeten Rutte en Samsom en Dijkstal en..... ook opgesloten worden want ze willen zo snel mogelijk Marokkaanse asielzoekers het land uitgooien.quote:Op vrijdag 9 december 2016 10:23 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat klopt, hij ging slechts minder Marokkanen regelen. Dan is deporteren nog wel een van de vriendelijkste opties. Ik geef hem het voordeel van de twijfel in deze.
Nou, dien een aanklacht in zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 9 december 2016 10:25 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dan moeten Rutte en Samsom en Dijkstal en..... ook opgesloten worden want ze willen zo snel mogelijk Marokkaanse asielzoekers het land uitgooien.
Jammer dat zo veel mensen alweer zijn vergeten waarom we überhaupt zulke wetten hebben.quote:Op vrijdag 9 december 2016 10:29 schreef LuNaTiC het volgende:
Over iets wat allang uit de wet geschrapt had mogen moeten worden imo.
Nutteloos, het is 1 grote sekte: Rechters, OM, deugende politieke partijen, deugende media. 1 groot corrupt collaborerend zooitje met hetzelfde doel.quote:Op vrijdag 9 december 2016 10:28 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nou, dien een aanklacht in zou ik zeggen.
Goed verhaal weer pik. Blij dat je er bent deze ochtend.quote:Op vrijdag 9 december 2016 10:31 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nutteloos, het is 1 grote sekte: Rechters, OM, deugende politieke partijen, deugende media. 1 groot corrupt collaborerend zooitje met hetzelfde doel.
Dit wordt een historische dag. De grootste oppositieleider wordt waarschijnlijk veroordeeld. 09-12-16, het officiële einde van onze democratie.quote:Op vrijdag 9 december 2016 10:32 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Goed verhaal weer pik. Blij dat je er bent deze ochtend.
Ik ben blij dat je er luchtig onder kan blijven.quote:Op vrijdag 9 december 2016 10:37 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dit wordt een historische dag. De grootste oppositieleider wordt waarschijnlijk veroordeeld. 09-12-16, het officiële einde van onze democratie.
Dat is toch echt Roemer van de SP (15 zetels) en niet Wilders (12 zetels).quote:
Democratische processen als de Brexit en een Trump als president worden afgekeurd/ontkend/veroordeeld/bestraft/gedemoniseerd/gehaat en onze nieuwe vrienden zijn bananenrepublieken als Oekraine en Turkije. Het vervolgen van de grootste oppositieleider in dit land is geen incident maar een trend, onderdeel van een patroon, veroorzaakt door eurofiele/progressieve democratiehaters.quote:Op vrijdag 9 december 2016 10:38 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je er luchtig onder kan blijven.
Als we jou moeten geloven leven we al lang onder het meest repressieve regime dat er ooit wasquote:Op vrijdag 9 december 2016 10:37 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dit wordt een historische dag. De grootste oppositieleider wordt waarschijnlijk veroordeeld. 09-12-16, het officiële einde van onze democratie.
Makkelijk toch, hoef je ook niet meer te gaan stemmen in maart.quote:Op vrijdag 9 december 2016 10:37 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Wilders is zelf de grootste bedreiging van onze democratie. Dat halve vodje dat moet doorgaan voor het verkiezingsprogramma van die fascistische partij is al in strijd met de grondwet.quote:Op vrijdag 9 december 2016 10:37 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
wie is hij? de rechter?quote:Op vrijdag 9 december 2016 11:10 schreef matthijst het volgende:
Hij glundert bijna, kost hem moeite om een lachje te onderdrukken.
Ja, dan is dat programma van GeenPeil "wij zijn alleen stemkastjes en verder doen we niks" een stuk beter. En die ellenlange programma's van partijen die vervolgens na de verkiezingen geen regel meer nakomen uit dat programma ookquote:Op vrijdag 9 december 2016 11:02 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Wilders is zelf de grootste bedreiging van onze democratie. Dat halve vodje dat moet doorgaan voor het verkiezingsprogramma van die fascistische partij is al in strijd met de grondwet.
quote:Op vrijdag 9 december 2016 11:15 schreef Idisrom het volgende:
Op Radio 1 alleen maar dit proces in het nieuws.![]()
![]()
Wat mis ik de pluriformiteit van vroeger.
In eerste instantie wordt de uitlating los van de context beoordeeld. Als hij dan beledigend blijkt, kijkt men of de context wel of niet meespeelt.quote:Op vrijdag 9 december 2016 11:14 schreef Montagui het volgende:
De 'vraag' wordt dus schijnbaar sec, zonder context, beoordeeld?
Blijkbaar. Thanksquote:Op vrijdag 9 december 2016 11:17 schreef Jovatov het volgende:
[..]
In eerste instantie wordt de uitlating los van de context beoordeeld. Als hij dan beledigend blijkt, kijkt men of de context wel of niet meespeelt.
Wat loop je de hele tijd te bashen/schelden?quote:Op vrijdag 9 december 2016 11:18 schreef Braindead2000 het volgende:
Die rat gaat hem nog een hogere straf geven ook, let maar op.
Hij heeft gelijk : Daaromquote:Op vrijdag 9 december 2016 11:19 schreef Szura het volgende:
[..]
Wat loop je de hele tijd te bashen/schelden?
Ranzig inderdaad.quote:Op vrijdag 9 december 2016 11:19 schreef matthijst het volgende:
"Geen bijdrage aan het publieke debat."
Nee, uiteraard, kop in het zand, knuffelen en thee drinken.
Hoger beroep komt er, ongeacht het vonnis, zowiezo gok ikquote:Op vrijdag 9 december 2016 11:18 schreef Braindead2000 het volgende:
Die rat gaat hem nog een hogere straf geven ook, let maar op.
'overlastgevende' is misschien al voldoendequote:Op vrijdag 9 december 2016 11:21 schreef Montagui het volgende:
Vermoed dat Wilders in de toekomst het woordje 'criminele' met nadruk gaat uitspreken.
'vervelende'quote:Op vrijdag 9 december 2016 11:21 schreef Frutsel het volgende:
[..]
'overlastgevende' is misschien al voldoende
Dat zou slim zijn, anders staat hij hier binnenkort nog een keer.quote:Op vrijdag 9 december 2016 11:21 schreef Montagui het volgende:
Vermoed dat Wilders in de toekomst het woordje 'criminele' met nadruk gaat uitspreken.
In hoeverre is de tekst die deze rechter uitspreekt geldig in een hoog beroep?quote:Op vrijdag 9 december 2016 11:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hoger beroep komt er, ongeacht het vonnis, zowiezo gok ik
Klinkt als een bevooroordeelde mening van de rechter.quote:Op vrijdag 9 december 2016 11:23 schreef Gia het volgende:
[..]
In hoeverre is de tekst die deze rechter uitspreekt geldig in een hoog beroep?
Hij had het er namelijk over dat de toehoorders van Wilders het JUISTE antwoord scandeerden, op de vraag van Wilders. Het 'juiste', dus de rechter vindt dat ook?
Ja enquote:
quote:Wilders schuldig aan groepsbelediging en aanzetten tot discriminatie vanwege Marokkanen-uitspraak
'Juist' volgens de instructies van Wilders c.s.quote:Op vrijdag 9 december 2016 11:23 schreef Gia het volgende:
[..]
In hoeverre is de tekst die deze rechter uitspreekt geldig in een hoog beroep?
Hij had het er namelijk over dat de toehoorders van Wilders het JUISTE antwoord scandeerden, op de vraag van Wilders. Het 'juiste', dus de rechter vindt dat ook?
?quote:Op vrijdag 9 december 2016 11:19 schreef matthijst het volgende:
"Geen bijdrage aan het publieke debat."
Nee, uiteraard, kop in het zand, knuffelen en thee drinken.
Dat is context.....quote:Op vrijdag 9 december 2016 11:25 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Juist volgens de instructies van Wilders c.s.
Ze waren kennelijk vooraf geinstrueerd.
Onschuldigquote:
Mee eens !!quote:Op vrijdag 9 december 2016 11:25 schreef DrMabuse het volgende:
Dit soort mensen leven in andere wijken , zitten niet in de tram, de bus, komen in andere winkels.
Leven in een andere dimensie.
Wat ik al zei : leven in hun Ivoren Toren.
Vooraf instructies geven over wat te scanderen is geen context, maar manipulatie.quote:
Handtekeningen ophalen, ook.quote:Op vrijdag 9 december 2016 11:27 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Vooraf instructies geven over wat te scanderen is geen context, maar manipulatie.
Heel Nederland zou het immers zien.
Wilders spreekt een groep aan, met een beledigende uitspraak. Het gaat om de uitlating die beledigend is, niet of iemand zich wel of niet beledigd voelt.quote:Op vrijdag 9 december 2016 11:27 schreef Soho het volgende:
Ik snap dat hele gedoe over groepsbelediging niet. De een zal zich beledigd voelen, de ander niet. Een rechter kan toch helemaal niet bepalen wat beledigend is?
Ik verheug me al op alle rechtszaken die er nu dan vast ook gaan komen tegen personen die alle homo's wegzetten als vies en goor en roepen dat ze dood moeten en dat ze van een gebouw gepleurd moeten worden.quote:Op vrijdag 9 december 2016 11:24 schreef CrashO het volgende:
"bewezen"
-groepsbelediging
-aanzetten tot discriminatie
Dat wordt moeilijk te bevatten voor de simpele zielen waaruit z'n aanhang bestaatquote:
Volgens de Wilders-aanhangers speelt alles Wilders in de kaart. Puppy aangereden in Epe? Wilders 40 zetels!quote:Op vrijdag 9 december 2016 11:29 schreef Ebinas het volgende:
Dit speelt Wilders alleen maar in de kaart met het oog op de verkiezingen.
En een heleboel extra stemmenquote:
See what you did there.quote:Op vrijdag 9 december 2016 11:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is context.....
Dan had de rechter moeten zeggen: het juiste antwoord volgens Wilders.....of....het gewenste antwoord.
Zal me niet verbazen als dit het effect heeft op velenquote:Op vrijdag 9 december 2016 11:29 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Volgens de Wilders-aanhangers speelt alles Wilders in de kaart. Puppy aangereden in Epe? Wilders 40 zetels!
Lijkt me wel.quote:Op vrijdag 9 december 2016 11:30 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Vraag me nu eigenlijk wel af of er een hoger beroep gaat komen
Good point! DENK, maak je borst maar nat!quote:Op vrijdag 9 december 2016 11:31 schreef Gia het volgende:
Als ik Wilders was, zou ik juist niet in hoger beroep gaan, maar steeds anderen aanklagen die zich schuldig maken aan groepsbelediging. Bijvoorbeeld het beledigen van een hele groep homo's.
Laat deze uitspraak maar staan. Het biedt mogelijkheden.
quote:Op vrijdag 9 december 2016 11:31 schreef StaceySinger het volgende:
BREAKING: GEERT WILDERS WEL SCHULDIG, MAAR KRIJGT GEEN STRAF.
Kan hij geen MP worden.quote:
quote:Op vrijdag 9 december 2016 11:31 schreef Gia het volgende:
Als ik Wilders was, zou ik juist niet in hoger beroep gaan, maar steeds anderen aanklagen die zich schuldig maken aan groepsbelediging. Bijvoorbeeld het beledigen van een hele groep homo's.
quote:Op vrijdag 9 december 2016 11:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik verheug me al op alle rechtszaken die er nu dan vast ook gaan komen tegen personen die alle homo's wegzetten als vies en goor en roepen dat ze dood moeten en dat ze van een gebouw gepleurd moeten worden.
jaquote:
Mee eensquote:Op vrijdag 9 december 2016 11:31 schreef Gia het volgende:
Ik vind het een hele slimme uitspraak.quote:Op vrijdag 9 december 2016 11:30 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Vraag me nu eigenlijk wel af of er een hoger beroep gaat komen
Nou vertel eens?quote:Op vrijdag 9 december 2016 10:30 schreef Molurus het volgende:
[..]
Jammer dat zo veel mensen alweer zijn vergeten waarom we überhaupt zulke wetten hebben.
Wat heb je daar precies aan?quote:Op vrijdag 9 december 2016 11:31 schreef Gia het volgende:
Je vindt 'Pechtold is een kuthoofd' niet van beledigende aard?quote:Op vrijdag 9 december 2016 11:33 schreef starla het volgende:
Matig vonnis zeg...hoezo is iemand per
se minderwaardig als je diegene het land uit wilt hebben?
Ik wil Pechtold ook liever het land uitflikkeren, maar vind hem niet een minderwaardig mens...
Vind het gewoon een kuthoofd.
Als 'ras' tegenwoordig zo ruim geïnterpreteerd kan worden dan zijn homo's misschien ook wel een ras?quote:Op vrijdag 9 december 2016 11:31 schreef admiraal_anaal het volgende:
De rechters hebben geen idee wat ze inderdaad met hun definitie van "ras" hebben losgemaakt![]()
Dat kan Wilders niet, dat moet het OM doen. Net zoals hier. Als er homo's worden gediscrimineerd is Wilders immers geen partij, dus kan hij geen aanklacht indienen.quote:Op vrijdag 9 december 2016 11:31 schreef Gia het volgende:
Dat dat in het wilde weg gillen dat homo's van een gebouw gemikt moeten worden voortaan dus ook strafbaar is?quote:
En kaaskoppenquote:Op vrijdag 9 december 2016 11:34 schreef Montagui het volgende:
[..]
Als 'ras' tegenwoordig zo ruim geïnterpreteerd kan worden dan zijn homo's misschien ook wel een ras?
Dat is het al.quote:Op vrijdag 9 december 2016 11:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat dat in het wilde weg gillen dat homo's van een gebouw gemikt moeten worden voortaan dus ook strafbaar is?
twitter:RikReporter twitterde op vrijdag 09-12-2016 om 11:33:40De advocaat van Wilders geeft via persbericht aan dat verdediging in hoger beroep gaat. reageer retweet
Als ik in dezelfde context als Wilders, dus als politicus met camera's op mijn kop dat zou roepen, dan mag ik toch ook inderdaad hopen dat ik daarvoor gestraft wordt.quote:Op vrijdag 9 december 2016 11:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat dat in het wilde weg gillen dat homo's van een gebouw gemikt moeten worden voortaan dus ook strafbaar is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |