abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 december 2016 @ 12:41:04 #276
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_167616268
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 12:36 schreef keste010 het volgende:

[..]

Ik ben dit echt voor de volle honderd procent met je eens. Het is daarin ook zo jammer dat je al gauw tussen twee vuren gedrukt wordt. Als je 'politici' in het algemeen verdedigt zoals jij hierboven doet, dan word je al gauw in het kamp van de elite gedrukt. Niets is minder waar. Er zijn ook een hoop mensen die genoeg hebben van de jarenlange VVD/CDA dominantie, maar het populisme van Wilders als een even groot kwaad zien.

Het begint volgens mij allemaal met de angst van politici voor hun kiezers. Kiezers zijn jarenlang veel te veel gepamperd, en daar speelt Wilders goed op in. Vele politici hebben de kiezer geminacht; ze gingen er van uit gewoon hun gang te kunnen gaan en de kiezer zou er niet achter komen. Ondertussen poeslief doen tegen de kiezer en doen alsof ze altijd naar hen zouden luisteren.

De werkelijkheid is dat je zeker naar kiezers moet luisteren. Je moet eerlijk tegen ze zijn, en vertellen wat van hun wensen wel en niet mogelijk is. Tegelijkertijd moet je ze ook wijzen op hun verantwoordelijkheden: dat het af en toe nodig is om aan elkaar te denken, en dat politiek niet een ieder voor zich spel is.

En vooral dat het geen vrijblijvend spel is: het uitbrengen van een proteststem is puur zelfdestructief. Alleen maar op een partij stemmen omdat je boos bent op andere partijen is pubergedrag en past niet bij de plichten die een burger heeft. Een burger die op zo'n manier stemt negeert zijn verantwoordelijkheid en houdt bewust vooruitgang tegen.
Een burger die op zo'n manier stemt negeert zijn verantwoordelijkheid en houdt bewust vooruitgang tegen.
Wat een nonsens.
Als er geen partijen zijn die aan jouw verwachtingspatroon voldoet en jou eiegn partij maakt er een zooitje van wat voor keuze heb je dan nog?
Stemmen op je oude partij die geen reet doet? Schiet niet op.
Niet stemmen? Schiet ook niet op.
Dan maar een protest stem en laten zien dat je het zat bent.
  maandag 26 december 2016 @ 12:41:43 #277
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_167616295
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 12:39 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Bij mij is men meestal VVD, CDA of PvdA. Deze keer bijna iedereen Wilders.
Nou keste010, vraag maar eens WAAROM!!!
pi_167616365
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 12:41 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Een burger die op zo'n manier stemt negeert zijn verantwoordelijkheid en houdt bewust vooruitgang tegen.
Wat een nonsens.
Als er geen partijen zijn die aan jouw verwachtingspatroon voldoet en jou eiegn partij maakt er een zooitje van wat voor keuze heb je dan nog?
Stemmen op je oude partij die geen reet doet? Schiet niet op.
Niet stemmen? Schiet ook niet op.
Dan maar een protest stem en laten zien dat je het zat bent.
Als er werkelijk geen één partij te vinden is die ook maar een beetje met jouw standpunten overeen komt moet je je misschien afvragen of je zelf iets fout doet.

Jij bevestigt alleen maar het beeld van PVV'ers die vanuit hun luie stoel bediend willen worden door politici. Ga eens naar een vergadering toe van zo'n partij die in jouw ogen je in de steek heeft gelaten. En dan niet alleen maar om boos te schreeuwen, maar het gesprek aan te gaan en te horen wat hun redenen zijn. Burgerschap is een actief begrip.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_167616480
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 12:36 schreef keste010 het volgende:
En vooral dat het geen vrijblijvend spel is: het uitbrengen van een proteststem is puur zelfdestructief. Alleen maar op een partij stemmen omdat je boos bent op andere partijen is pubergedrag en past niet bij de plichten die een burger heeft. Een burger die op zo'n manier stemt negeert zijn verantwoordelijkheid en houdt bewust vooruitgang tegen.
Als ik nu op VVD stem is dat een soort bevestiging voor de VVD dat ik hun werk van de afgelopen tijd goed vond, terwijl ik het in werkelijkheid een schande vond vooral op gebied van asielbeleid en islam. Ik stem op Wilders om een duidelijk signaal af te geven aan alle politici: het roer moet om (lees: sommige standpunten van Wilders moeten overgenomen worden).

Ik denk dat de meeste mensen die deze keer Wilders stemmen een dergelijk signaal willen afgeven. Stemmen op VVD/PvdA is een bevestiging dat je het beleid acceptabel vond. Voor veel was dit niet zo, dus dan blijft er nog een groot deel van de oppositiepartijen over. Het asielbeleid, Marokkanenprobleem, islam, immigratie, dit heeft allemaal wel zo'n beetje het kookpunt bereikt. Combineer een signaal afgeven met deze standpunten en je komt bij Wilders uit.

Ik snap ook niet waarom je zo bang bent keste010, het pendulum zwaait nu naar rechts totdat de problemen omtrent die punten in redelijke mate zijn opgelost, dan zal het pendulum weer zwaaien naar links. Het enige waar ik me als ik jou was zorgen om zou maken is of die problemen nog wel op te lossen zijn, want anders blijven we in een permanente rechtse hoek.
  maandag 26 december 2016 @ 12:48:58 #280
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_167616488
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 12:44 schreef keste010 het volgende:

[..]

Als er werkelijk geen één partij te vinden is die ook maar een beetje met jouw standpunten overeen komt moet je je misschien afvragen of je zelf iets fout doet.

Jij bevestigt alleen maar het beeld van PVV'ers die vanuit hun luie stoel bediend willen worden door politici. Ga eens naar een vergadering toe van zo'n partij die in jouw ogen je in de steek heeft gelaten. En dan niet alleen maar om boos te schreeuwen, maar het gesprek aan te gaan en te horen wat hun redenen zijn. Burgerschap is een actief begrip.
Vertel dat maar eens aan al die PvdA mensen van de achterstands wijken waar niet naar geluisterd werd.
pi_167616594
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 12:48 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Als ik nu op VVD stem is dat een soort bevestiging voor de VVD dat ik hun werk van de afgelopen tijd goed vond, terwijl ik het in werkelijkheid een schande vond vooral op gebied van asielbeleid en islam. Ik stem op Wilders om een duidelijk signaal af te geven aan alle politici: het roer moet om (lees: sommige standpunten van Wilders moeten overgenomen worden).

Ik denk dat de meeste mensen die deze keer Wilders stemmen een dergelijk signaal willen afgeven. Stemmen op VVD/PvdA is een bevestiging dat je het beleid acceptabel vond. Voor veel was dit niet zo, dus dan blijft er nog een groot deel van de oppositiepartijen over. Het asielbeleid, Marokkanenprobleem, islam, immigratie, dit heeft allemaal wel zo'n beetje het kookpunt bereikt. Combineer een signaal afgeven met deze standpunten en je komt bij Wilders uit.

Ik snap ook niet waarom je zo bang bent keste010, het pendulum zwaait nu naar rechts totdat de problemen omtrent die punten in redelijke mate zijn opgelost, dan zal het pendulum weer zwaaien naar links. Het enige waar ik me als ik jou was zorgen om zou maken is of die problemen nog wel op te lossen zijn, want anders blijven we in een permanente rechtse hoek.
Het laatste wat ik wilde zeggen is dat je moet stemmen op de VVD/PvdA ;) Ik snap niet waarom jullie uit gaan van zo'n tegenstelling alsof je of 'vóór' het kabinetsbeleid bent, of anders PVV moet stemmen. Ga eens bij een paar echte linkse partijen kijken; ik weet zeker dat je daar beter op je plek bent. En niet meteen vanuit het 'ze zijn toch allemaal hetzelfde' en 'dat heeft de afgelopen jaren nooit gewerkt' want 3/4 van de linkse partijen heeft nog nooit geregeerd.

Het is een uitnodiging, oprecht.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
pi_167616616
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 12:48 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Vertel dat maar eens aan al die PvdA mensen van de achterstands wijken waar niet naar geluisterd werd.
Je hebt mij nooit horen zeggen dat de PvdA goede keuzes heeft gemaakt.
  maandag 26 december 2016 @ 12:55:13 #283
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_167616641
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 12:53 schreef keste010 het volgende:

[..]

Het laatste wat ik wilde zeggen is dat je moet stemmen op de VVD/PvdA ;) Ik snap niet waarom jullie uit gaan van zo'n tegenstelling alsof je of 'vóór' het kabinetsbeleid bent, of anders PVV moet stemmen. Ga eens bij een paar echte linkse partijen kijken; ik weet zeker dat je daar beter op je plek bent. En niet meteen vanuit het 'ze zijn toch allemaal hetzelfde' en 'dat heeft de afgelopen jaren nooit gewerkt' want 3/4 van de linkse partijen heeft nog nooit geregeerd.

Het is een uitnodiging, oprecht.
Linkse partijen zoals?
Het enige wat ik mij kan voorstellen is de SP maar die zijn mij iets te fel. (oud commie trekje)
Ik heb er eerlijk gezegd wel over nagedacht om op hun te stemmen.
pi_167616674
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 12:55 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Linkse partijen zoals?
Het enige wat ik mij kan voorstellen is de SP maar die zijn mij iets te fel. (oud commie trekje)
Of het nu de SP, GroenLinks of de Partij voor de Dieren is maakt mij nu even niet zoveel uit. Ze hebben allen echter veel betere oplossingen voor de zorgen van PVV'ers dan de PVV zelf. Als je verkiezingsprogramma's op iets meer beoordeelt dan 'grenzen dicht' of 'deIslamiseren' zal je dat zien. Maar dan zal je wel zoiets als de relatie tussen klimaatverandering en migratie serieus moeten nemen.

Alleen dan kom je echt bij de kernoorzaken terecht van de problemen waar we nu mee kampen. Wilders doet alleen iets aan de symptomen.
  maandag 26 december 2016 @ 13:00:09 #285
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_167616728
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 12:56 schreef keste010 het volgende:

[..]

Of het nu de SP, GroenLinks of de Partij voor de Dieren is maakt mij nu even niet zoveel uit. Ze hebben allen echter veel betere oplossingen voor de zorgen van PVV'ers dan de PVV zelf. Als je verkiezingsprogramma's op iets meer beoordeelt dan 'grenzen dicht' of 'deIslamiseren' zal je dat zien. Maar dan zal je wel zoiets als de relatie tussen klimaatverandering en migratie serieus moeten nemen.

Alleen dan kom je echt bij de kernoorzaken terecht van de problemen waar we nu mee kampen. Wilders doet alleen iets aan de symptomen.
Ik ben ff het SP partijprogramma aan het lezen....wacht even....
pi_167616798
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 12:53 schreef keste010 het volgende:

[quote]Ga eens bij een paar echte linkse partijen kijken; ik weet zeker dat je daar beter op je plek bent. En niet meteen vanuit het 'ze zijn toch allemaal hetzelfde' en 'dat heeft de afgelopen jaren nooit gewerkt' want 3/4 van de linkse partijen heeft nog nooit geregeerd.
Oh, maar het is niet zo dat ik de PVV zo'n frisse partij vind met allemaal frisse figuren er in. Integendeel.

Voor Wilders heb ik echter wel groot respect, want hij heeft zijn vrijheid moeten opgeven om de islam te bestrijden. Dit zou eigenlijk al genoeg moeten zeggen over de staat van ons land.

Ik ben trouwens vrij rechts op alle punten, inclusief sociaaleconomisch, dus ik vrees dat ik niks te zoeken heb bij linkse partijen. Zullen wel aardige mensen tussen zitten, maar ik zie politiek niet als iets wat je moet gebruiken voor status of sociale contacten. Hiddema was een tijdje geleden bij een praatprogramma en vertelde waarom hij op Wilders stemde, waarop Jort Kelder zei: ''Stem dan op een keurige rechtse partij''. Dat is wat mij betreft niet hoe je politiek moet benaderen.

Daarnaast is de islam voor mij inmiddels een breekpunt, dus dan houdt het wel een beetje op.
pi_167616903
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 13:04 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Oh, maar het is niet zo dat ik de PVV zo'n frisse partij vind met allemaal frisse figuren er in. Integendeel.

Voor Wilders heb ik echter wel groot respect, want hij heeft zijn vrijheid moeten opgeven om de islam te bestrijden. Dit zou eigenlijk al genoeg moeten zeggen over de staat van ons land.

Ik ben trouwens vrij rechts op alle punten, inclusief sociaaleconomisch, dus ik vrees dat ik niks te zoeken heb bij linkse partijen. Zullen wel aardige mensen tussen zitten, maar ik zie politiek niet als iets wat je moet gebruiken voor status of sociale contacten. Hiddema was een tijdje geleden bij een praatprogramma en vertelde waarom hij op Wilders stemde, waarop Jort Kelder zei: ''Stem dan op een keurige rechtse partij''. Dat is wat mij betreft niet hoe je politiek moet benaderen.

Daarnaast is de islam voor mij inmiddels een breekpunt, dus dan houdt het wel een beetje op.
Wat zie jij dan als linkse partijen? Want ik huiver een beetje dat je Jort Kelder in dezelfde alinea noemt. Als ik iemand nou een elitaire engnek vind waar ik mezelf niet mee associeer..

Op welke punten ben je sociaaleconomisch rechts?
pi_167616918
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 13:00 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik ben ff het SP partijprogramma aan het lezen....wacht even....
Ok, ik reageer er even later op. Het is toch kerst, weet je ;) Fijne 2e kerstdag in ieder geval!
  maandag 26 december 2016 @ 13:22:15 #289
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_167617141
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 13:10 schreef keste010 het volgende:

[..]

Ok, ik reageer er even later op. Het is toch kerst, weet je ;) Fijne 2e kerstdag in ieder geval!
Bedankt. Jij ook natuulijk.

Ja het SP programma bevalt mij wel alleen mis ik wat extra pit/venijn tav de EU en immigratie.
Voor de rest heldere en goede standpunten.
pi_167636441
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 13:22 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Bedankt. Jij ook natuulijk.

Ja het SP programma bevalt mij wel alleen mis ik wat extra pit/venijn tav de EU en immigratie.
Voor de rest heldere en goede standpunten.
Je bedoelt dat er niet zulke resolute, simpele dingen in staan als 'uit de EU' of 'grenzen dicht'?
  dinsdag 27 december 2016 @ 12:12:36 #291
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_167636581
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 12:06 schreef keste010 het volgende:

[..]

Je bedoelt dat er niet zulke resolute, simpele dingen in staan als 'uit de EU' of 'grenzen dicht'?
Nou nee.
Men is voor een EU maar dan meer in de zin van vooruitstrevende en ruime samenwerking ipv. die corrupte Brussel kliek.
Dat vindt ik prima maar ik hoor ze te weinig hier over. Ze manifesteren zich niet als politieke partij die scherp op dit soort zaken let en er boven op zit.
Dat is jammer
Net zoals de immigratie: er staat dat elke vluchteling recht op hulp heeft maar wat te doen met de profiteurs en nepvluchtelingen staat nergens.

Ik mis het venijn waar de Nederlanders naar smachten.
pi_167636748
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 12:12 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nou nee.
Men is voor een EU maar dan meer in de zin van vooruitstrevende en ruime samenwerking ipv. die corrupte Brussel kliek.
Dat vindt ik prima maar ik hoor ze te weinig hier over. Ze manifesteren zich niet als politieke partij die scherp op dit soort zaken let en er boven op zit.
Dat is jammer
Net zoals de immigratie: er staat dat elke vluchteling recht op hulp heeft maar wat te doen met de profiteurs en nepvluchtelingen staat nergens.

Ik mis het venijn waar de Nederlanders naar smachten.
Tja, ik ben bang dat je dat 'venijn' nooit zal kunnen vinden bij een realistische partij. De werkelijkheid bij beide vraagstukken is dat de nuance de beste weg is. Dat bekt misschien wat minder lekker, maar is op langere termijn wel het beste.

Ik snap best de hunkering naar daadkracht en duidelijke oplossingen, maar die ligt hoe dan ook niet bij 'uit de EU' of 'grenzen dicht'. Dan gooi je niet de baby met het badwater weg, maar een heel weeshuis aan baby's.

In het geval van de EU is het belangrijk om te beseffen dat hoe grootschaliger je een democratie organiseert (in dit geval op Europees niveau ipv op nationaal niveau), hoe moeilijker en stropiger die ook functioneert, en hoe gevoelig die ook is voor elitevorming.

Ik walg van de gigantische lobby van de vriendjes van VVD en CDA in Brussel; en ik zie het liefst een omvorming naar een unie waar niet vrijhandel en economische groei het overkoepelende doel is waar alles voor moet wijken. Dat werpt voor mij de belangrijke vraag op of ik binnen de huidige EU wil zorgen voor verbetering (zeg maar de GroenLinks aanpak) of hem wil afbreken en opnieuw wil opbouwen (de Partij voor de Dieren-aanpak). Voor beiden is iets te zeggen.

Ik geloof hoe dan ook in het nationaal en internationaal aanpakken van ongelijkheid, waardoor zulke lobbygroepen aan invloed zullen inleveren. Helaas wordt er te weinig in de politieke arena besproken wat de gevolgen van ongelijkheid zijn (er wordt al gauw gezegd "zolang mensen niet arm zijn is er geen probleem"). Het zorgt er niet alleen voor dat onze nationale en internationale politiek door economische elite's gedomineerd wordt, maar het zorgt ook voor angst en wantrouwen binnen een samenleving. Ik zou zelfs nog een link tussen ongelijkheid en migratie kunnen leggen als je dat zou willen horen.

In ieder geval: als ik je posts zo lees, dan denk ik juist dat niet de PVV maar een linkse partij het beste bij jou past. Ook als het gaat om het voorkomen van grote migratiestromen en een dominante, corrupte EU.
pi_167636887
2016 was wel echt een rampjaar; massaverkrachting Keulen, aanslagen, totaal ontspoorde discussies met zwarte piet, etnisch profileren en white privilege, een niet afhoudende vluchtelingenstroom en het feit dat populistische partijen in het buitenland scoren.

Als de PVV dit niet weten te verzilveren..
  dinsdag 27 december 2016 @ 12:49:56 #294
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_167637274
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 17:08 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

In Nederland verdeelt die proteststem die iemand als Trump aan de macht heeft geholpen zich dan ook over meerdere partijen, niet alleen de PVV profiteert daarvan maar bijvoorbeeld ook 50+, de SP en, tot op zekere hoogte, de PvdD. Gecombineerd staan die nu (in de peiling van Mories de Hont trouwens) op 57 zetels maar er zijn een paar maanden terug momenten geweest dat ze gecombineerd goed voor bijna 70 zetels waren. Dus hoewel Premier Wilders misschien niet zo'n realistisch scenario is is een door populisten gedomineerde Tweede Kamer dat absoluut wel.

Edit: En stel dat zij gecombineerd niet 75+ zetels halen maar ergens rond de 68-72 blijven steken, ook dan kom je in de nogal problematische situatie terecht waarbij je vrijwel alle andere partijen die in de Kamer vertegenwoordigt zijn (van de VVD tot GroenLinks en van D66 tot de SGP) nodig hebt om een kabinet te vormen met de kleinst mogelijke meerderheid.
Kunnen ze toch gedoogsteun geven voor de punten die hun wel bevallen, zo heeft Wilders Rutte I ook om zeep weten te helpen,toch?
  dinsdag 27 december 2016 @ 13:41:53 #295
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_167638863
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 12:21 schreef keste010 het volgende:

[..]

Tja, ik ben bang dat je dat 'venijn' nooit zal kunnen vinden bij een realistische partij. De werkelijkheid bij beide vraagstukken is dat de nuance de beste weg is. Dat bekt misschien wat minder lekker, maar is op langere termijn wel het beste.

Ik snap best de hunkering naar daadkracht en duidelijke oplossingen, maar die ligt hoe dan ook niet bij 'uit de EU' of 'grenzen dicht'. Dan gooi je niet de baby met het badwater weg, maar een heel weeshuis aan baby's.

In het geval van de EU is het belangrijk om te beseffen dat hoe grootschaliger je een democratie organiseert (in dit geval op Europees niveau ipv op nationaal niveau), hoe moeilijker en stropiger die ook functioneert, en hoe gevoelig die ook is voor elitevorming.

Ik walg van de gigantische lobby van de vriendjes van VVD en CDA in Brussel; en ik zie het liefst een omvorming naar een unie waar niet vrijhandel en economische groei het overkoepelende doel is waar alles voor moet wijken. Dat werpt voor mij de belangrijke vraag op of ik binnen de huidige EU wil zorgen voor verbetering (zeg maar de GroenLinks aanpak) of hem wil afbreken en opnieuw wil opbouwen (de Partij voor de Dieren-aanpak). Voor beiden is iets te zeggen.

Ik geloof hoe dan ook in het nationaal en internationaal aanpakken van ongelijkheid, waardoor zulke lobbygroepen aan invloed zullen inleveren. Helaas wordt er te weinig in de politieke arena besproken wat de gevolgen van ongelijkheid zijn (er wordt al gauw gezegd "zolang mensen niet arm zijn is er geen probleem"). Het zorgt er niet alleen voor dat onze nationale en internationale politiek door economische elite's gedomineerd wordt, maar het zorgt ook voor angst en wantrouwen binnen een samenleving. Ik zou zelfs nog een link tussen ongelijkheid en migratie kunnen leggen als je dat zou willen horen.

In ieder geval: als ik je posts zo lees, dan denk ik juist dat niet de PVV maar een linkse partij het beste bij jou past. Ook als het gaat om het voorkomen van grote migratiestromen en een dominante, corrupte EU.
Ik wordt ook steeds linkser maar bij mij is het linkse geduld een beetje op tav sommige problemen en probleemgroepen.
pi_167639158
quote:
2s.gif Op woensdag 23 november 2016 16:06 schreef xpompompomx het volgende:
En laten we dit niet vergeten, o grote voorvechter van het vrije woord:
[ afbeelding ]
Ach ja dat Geert de hipocrisie zelve is wisten we natuurlijk al :')
pi_167639267
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 13:41 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik wordt ook steeds linkser maar bij mij is het linkse geduld een beetje op tav sommige problemen en probleemgroepen.
Maar wat bedoel je met 'linkse geduld'? Zoals ik eerder al zei: 3/4 van de linkse partijen heeft nooit geregeerd. Ik zou eerder zeggen dat links nooit de kans heeft gehad.
  dinsdag 27 december 2016 @ 13:55:01 #298
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_167639289
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 13:54 schreef keste010 het volgende:

[..]

Maar wat bedoel je met 'linkse geduld'? Zoals ik eerder al zei: 3/4 van de linkse partijen heeft nooit geregeerd. Ik zou eerder zeggen dat links nooit de kans heeft gehad.
Heeft genomen, bedoel je.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_167639313
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 13:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Heeft genomen, bedoel je.
Nee, heeft gehad.
  dinsdag 27 december 2016 @ 13:57:51 #300
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_167639393
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 13:54 schreef keste010 het volgende:

[..]

Volgens mij had de PvdA DE gelegenheid om wat te kunnen betekenen in de laatste Regering.
Maar ze kozen de kont van Rutte te likken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')