Update: Originele filmpje is inmiddels verwijderd. Wel nog te vinden via GeenStijl:quote:De politieke beweging DENK maakt zich ernstige zorgen over de veiligheid van Sylvana Simons. De partij zal morgen in een gesprek met de veiligheidsdiensten maatregelen eisen.
Op sociale media circuleert een filmpje waarin gemonteerde foto's te zien zijn van Simons. Haar hoofd is onder meer geplakt in een oude foto van de Ku Klux Klan waarin ze zogenaamd is opgehangen. "Het is verschrikkelijk en walgelijk. Ik heb hier geen woorden voor", zegt DENK-voorman Tunahan Kuzu.
'Concrete maatregelen'
De partij zegt morgen in gesprek te gaan met de autoriteiten op het gebied van veiligheid, onder meer met de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV). "We verwachten concrete veiligheidsmaatregelen rondom het onveiligheidsgevoel van mevrouw Simons. De overheid moet een veilige gevoel aan alle burgers geven," zegt Kuzu. Om wat voor maatregelen het precies gaat, zegt de partij niet.
Simons gaat aangifte doen. Dat is niet voor het eerst, zegt Kuzu. "Toen ze zich in mei aansloot bij DENK kreeg ze 20.000 racistische opmerkingen over haar heen. We hebben nooit meer iets van die aangifte gehoord."
'Simons verdient ook bescherming'
Ongehoord, vindt Kuzu. "Er is geen daad gesteld. Politie en het OM moeten de schuldigen pakken en aan de schandpaal nagelen. Kenneth Vermeer is het zelfde overgekomen. Toen zijn er binnen afzienbare tijd verdachten opgepakt. Bij Simons blijft dat achter. Zij verdient ook bescherming."
Kuzu vindt dat het kabinet in deze discussie veel te stil blijft. Volgens de DENK-voorman worden 'haat en het vijandsbeeld steeds verder aangewakkerd. Hij wil dat premier Rutte en vice-premier Asscher zich uitspreken. "Waar is Rutte? Waar is Asscher? Ik hoor ze helemaal niet. Zeker de premier moet het land laten weten dat dit veel te ver gaat."
'Oh Sylvana'
In het filmpje dat op sociale media circuleert zijn beelden gemonteerd onder een carnavalsliedje met de titel Oh Sylvana. Haar gezicht is gefotoshopt in racistische en beledigende karikaturen. Simons wordt onder meer afgebeeld als Zwarte Piet en naakte Afrikaanse vrouw. Ook is haar hoofd geplakt in beelden die verwijzen naar de lynchpartijen van de Ku Klux Klan, de racistische organisatie die in de VS met geweld protesteerde tegen de afschaffing van de slavernij en de burgerrechtenbeweging van Afro-Amerikanen.
Het liedje Oh Sylvana gaat volgens zanger Rob Daal niet over Sylvana Simons maar over een Russisch meisje dat uitgezwaaid wordt door haar vriendje. Simons heeft zelf nog niet gereageerd.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)enk-eist-maatregelen
twitter:SBergsma twitterde op woensdag 23-11-2016 om 09:35:18Hoezo dreiging? Welke dreiging gaat hier van uit? 'Dit zijn de dreigmails aan Sylvana Simons' https://t.co/AwRGaEIHIJ reageer retweet
Nou, gelukkig is er geen racisme in Nederland.quote:Op woensdag 23 november 2016 15:53 schreef Sunri5e het volgende:
twitter:SBergsma twitterde op woensdag 23-11-2016 om 09:35:18Hoezo dreiging? Welke dreiging gaat hier van uit? 'Dit zijn de dreigmails aan Sylvana Simons' https://t.co/AwRGaEIHIJ reageer retweet
Wel mooi is dat de verdedigers van de Nederlandse cultuur de Nederlandse taal nog steeds amper blijken te beheersen.quote:Op woensdag 23 november 2016 15:53 schreef Sunri5e het volgende:
Nee, Wilders heeft ook aangifte gedaan van een filmpje op YouTube (want dat was dit ook).quote:Op woensdag 23 november 2016 16:49 schreef Hyaenidae het volgende:
Is dit de eerste keer dat iemand wordt opgepakt voor een flauwe (waarschijnlijk niet eens kwaad bedoelde) fotoshop?
Nee, de tijd dat je ongestraft smakeloos kon zijn ligt ver achter ons.quote:Op woensdag 23 november 2016 16:49 schreef Hyaenidae het volgende:
Is dit de eerste keer dat iemand wordt opgepakt voor een flauwe (waarschijnlijk niet eens kwaad bedoelde) fotoshop?
Vandaar dat er geen painttopiques meer zijnquote:Op woensdag 23 november 2016 17:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, de tijd dat je ongestraft smakeloos kon zijn ligt ver achter ons.
Uitspraken als: we moeten maar weer Einsatzgruppen inzetten en dan hetzij even langs het dichtstbijzijnde schotelwijkje gaan hetzij even huishouden in Venlo onder PVV-adepten, worden idd niet echt meer gezien als een vorm van sarcasme.quote:Op woensdag 23 november 2016 17:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, de tijd dat je ongestraft smakeloos kon zijn ligt ver achter ons.
Het is ook altijd mooi om te zien hoe zij die de Nederlandse cultuur voor een dubbel en stuiver weg zouden doen altijd zo interessant en moeilijk doen over het gebruik van de Nederlandse taal.quote:Op woensdag 23 november 2016 16:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wel mooi is dat de verdedigers van de Nederlandse cultuur de Nederlandse taal nog steeds amper blijken te beheersen.![]()
Een dubbel en stuiver?quote:Op woensdag 23 november 2016 17:23 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het is ook altijd mooi om te zien hoe zij die de Nederlandse cultuur voor een dubbel en stuiver weg zouden doen altijd zo interessant en moeilijk doen over het gebruik van de Nederlandse taal.
Taal lijkt me daar wel een redelijk belangrijk onderdeel van. Als je dan toch moeilijk doet over 'cultuurbehoud' kun je het maar beter goed en consequent doen.quote:Op woensdag 23 november 2016 17:23 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het is ook altijd mooi om te zien hoe zij die de Nederlandse cultuur voor een dubbel en stuiver weg zouden doen altijd zo interessant en moeilijk doen over het gebruik van de Nederlandse taal.
En andersom, als de Nederlandse cultuur mag verdwijnen, doe dan ook niet moeilijk over de verloedering of slecht gebruik vd taal.quote:Op woensdag 23 november 2016 17:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Taal lijkt me daar wel een redelijk belangrijk onderdeel van. Als je dan toch moeilijk doet over 'cultuurbehoud' kun je het maar beter goed en consequent doen.
Het zit 'm in de (in) consistentie, dat snap je?quote:Op woensdag 23 november 2016 17:29 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
En andersom, als de Nederlandse cultuur mag verdwijnen, doe dan ook niet moeilijk over de verloedering of slecht gebruik vd taal.
Ja, exact.quote:Op woensdag 23 november 2016 17:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het zit 'm in de (in) consistentie, dat snap je?
Ja, PVV-volgelingen uitschelden voor laagopgeleiden en je dan verbazen over incorrect taalgebruik is ook gek natuurlijk.quote:Op woensdag 23 november 2016 17:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het zit 'm in de (in) consistentie, dat snap je?
Die valt als het goed is.quote:Op woensdag 23 november 2016 17:39 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Vergeet het kwartje niet he
Er zit weinig dreiging in. Wel wat dom geblaat. En een email aan Elsevier die niet eens zo slecht is.quote:Op woensdag 23 november 2016 15:53 schreef Sunri5e het volgende:
Nou nou, iemands gezicht fotoshoppen op twee opgehangen slaven vind ik wel iets verder gaan dan een flauwe niet kwaad bedoelde grap. Een beetje maar hoor.quote:Op woensdag 23 november 2016 16:49 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik las in het vorige topic dat die shop was bedoeld om op snedige en rake wijze te laten zien dat Sylvana misbruik maakt van de echte slachtoffers van racisme, of zo.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:12 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Nou nou, iemands gezicht fotoshoppen op twee opgehangen slaven vind ik wel iets verder gaan dan een flauwe niet kwaad bedoelde grap. Een beetje maar hoor.
Precies. Van mij mag denk 0 zetels halen, maar dat soort plaatjes gaan wel iets te ver. Net als dreigementen enzo.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:12 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Nou nou, iemands gezicht fotoshoppen op twee opgehangen slaven vind ik wel iets verder gaan dan een flauwe niet kwaad bedoelde grap. Een beetje maar hoor.
3 zetels wordt wel lachen. Sylvana Simons in de Tweede Kamer. Dat wordt het beste cabaret ooit. Zondag met Lubach hoeft geen sketches meer te maken. Gewoon fragmenten van de Tweede Kamer streams laten zien en gaan.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:18 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Precies. Van mij mag denk 0 zetels halen, maar dat soort plaatjes gaan wel iets te ver. Net als dreigementen enzo.
Pak Sylvana en die denk heren gewoon inhoudelijk aan. Dat moet toch vrij makkelijk zijn.
Dat kan. Maar moet ze daarom bedreigd worden? Of andere nare taal naar haar hoofd krijgen?quote:Op woensdag 23 november 2016 18:20 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Misselijk makend. Hoe van een mug een olifant wordt gemaakt.
Nou lache....quote:Op woensdag 23 november 2016 18:20 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
3 zetels wordt wel lachen. Sylvana Simons in de Tweede Kamer. Dat wordt het beste cabaret ooit. Zondag met Lubach hoeft geen sketches meer te maken. Gewoon fragmenten van de Tweede Kamer streams laten zien en gaan.
Ik heb drie e-mails geteld die gezond kritisch zijn en één met een netjes betoog van neutrale toon.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:09 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Er zit weinig dreiging in. Wel wat dom geblaat. En een email aan Elsevier die niet eens zo slecht is.
Als ze zo'n email als die aan Elsevier al een bedreiging en derrie vinden...
Oh en iemand die zelfmoord pleegt als ze in de kamer komen. Dat lijkt mij weinig problemen geven toch?
Bedreigen is niet acceptabel. Het is wel verklaarbaar: De stem van de meerderheid wordt niet vertegenwoordigd. Bijna het hele Nederlandse volk is vóór Zwarte Piet, in de Tweede Kamer hooguit 30 van 150 zetels. In de mainstream media is zelfs iedereen tegen Zwarte Piet. Als mensen zich niet serieus genomen voelen, gaat dat op een hele onaangename manier een uitweg zoeken.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:23 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Dat kan. Maar moet ze daarom bedreigd worden? Of andere nare taal naar haar hoofd krijgen?
Ja ik vind haar ook spuugirritant. Maar ik verbaas mij meer over het feit dat men het daarom maar goedkeurt dat ze bedreigd en racistische taal naar d'r hoofd krijgt.
Nogmaals, pak haar op feiten aan.
Inderdaad. Maar dat is het ook zonder Sylvana in de Tweede Kamer. Alleen die GroenLinks-fractie al is een open inrichting, maar van de backbenchers van de PvdA word je ook niet vrolijk.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:23 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nou lache....De waanzin ten top. Die dwazen in de tweede kamer en na 4 jaar hoeven ze nooit meer een poot uit te steken.
Wat een oliedom land is NL toch geworden.
Vind ik wel meevallen, wat Hans Knoop zei: in de jaren 60 was men al net zo gek toen de koningin werd beledigd. Enige wat wel een beetje merkwaardig is, is dat iemand als Pauw natuurlijk nooit een keer ietsje kritischer zal zijn tegen haar.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:20 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Misselijk makend. Hoe van een mug een olifant wordt gemaakt.
Er is ook geen dreiging. Geweld komt niet van rechts, maar van links. Dat zijn de harde feiten. Denk alleen maar aan de aanvallen op Powned journalisten en de bekladding van de bakkerij met Zwarte Piet in de etalage, oogluikend toegestaan door politici.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:09 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Er zit weinig dreiging in. Wel wat dom geblaat. En een email aan Elsevier die niet eens zo slecht is.
Als ze zo'n email als die aan Elsevier al een bedreiging en derrie vinden...
Oh en iemand die zelfmoord pleegt als ze in de kamer komen. Dat lijkt mij weinig problemen geven toch?
Dat zeg ik. Er zit hier amper dreiging in. Behalve wat mensen met racistische uitingen.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:24 schreef Andromache het volgende:
[..]
Ik heb drie e-mails geteld die gezond kritisch zijn en één met een netjes betoog van neutrale toon.
De politiek moet helemaal niet achter het volk staan. De politiek moet zich bezig houden met een goede dagelijkse gang van zaken op allerlei gebied. En daar kan ook wel eens bij horen dat ze beslissingen nemen die het beste voor Nederland zijn maar waar niemand het mee eens hoeft te zijn. Dat ze zich daarmee impopulair maken moet er niet toe doen.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Bedreigen is niet acceptabel. Het is wel verklaarbaar: De stem van de meerderheid wordt niet vertegenwoordigd. Bijna het hele Nederlandse volk is vóór Zwarte Piet, in de Tweede Kamer hooguit 30 van 150 zetels. In de mainstream media is zelfs iedereen tegen Zwarte Piet. Als mensen zich niet serieus genomen voelen, gaat dat op een hele onaangename manier een uitweg zoeken.
Oplossing: De politiek moet achter het volk staan in plaats van tegen het volk.
De politiek moet als één man achter het volk staan.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:29 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De politiek moet helemaal niet achter het volk staan. De politiek moet zich bezig houden met een goede dagelijkse gang van zaken op allerlei gebied. En daar kan ook wel eens bij horen dat ze beslissingen nemen die het beste voor Nederland zijn maar waar niemand het mee eens hoeft te zijn. Dat ze zich daarmee impopulair maken moet er niet toe doen.
Kinderen er bij halen doet het altijd goed. Heeft Samsom ook mee gescoord. Helaas wel heel immoreel naar die kinderen toe.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:30 schreef Loekie1 het volgende:
In Pauw zei Sylvana dat haar dochter bang voor haar is en dat vond ze 'lastig'. Freudiaanse versprekingen wellicht.
Dat slaat nergens op. De politiek is juist zo sterk verdeeld omdat het volk dat ook is.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De politiek moet als één man achter het volk staan.
Dat de politiek dit niet doet, maar Afrika en moslims belangrijker vindt, heeft gezorgd voor de successen van Trump, Wilders, LePen en Brexit.
Maar ze zei dat haar dochter bang was voor haar, Sylvana dus. Ze corrigeerde zichzelf niet eens. Ik kan me er wel iets bij voorstellen.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:31 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Kinderen er bij halen doet het altijd goed. Heeft Samsom ook mee gescoord. Helaas wel heel immoreel naar die kinderen toe.
Ja, toch geloof ik niet, ijs en weder dienende, dat de PVV de grootste partij wordt hoor. Althans zal me verbazen. Veel rechtse mensen stemmen gewoon VVD en als ze het verhaal van een herstelde economie maar goed blijven propageren en er gebeurt verder niets geks qua islamterrorisme in NL dan wordt de VVD gewoon de grootste partij. En overigens ook al wordt PVV wel de grootste partij dan leidt dan allerminst automatisch tot een kabinet Wilders.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat de politiek dit niet doet, maar Afrika en moslims belangrijker vindt, heeft gezorgd voor de successen van Trump, Wilders, LePen en Brexit.
Dan heb je waarschijnlijk ook totaal geen idee waarom deze mensen populisten worden genoemd?quote:Op woensdag 23 november 2016 18:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nee, het volk wil Nederland Nederland laten.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat slaat nergens op. De politiek is juist zo sterk verdeeld omdat het volk dat ook is.
Jan bedoelt ook niet het Nederlandse volk of de bevolking van Nederland met het volk. Hij bedoelt het gepeupel waar de populisten gebruik van maken.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat slaat nergens op. De politiek is juist zo sterk verdeeld omdat het volk dat ook is.
Ik sluit niets meer uit. Niemand verwachtte Brexit en Trumpquote:Op woensdag 23 november 2016 18:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, toch geloof ik niet, ijs en weder dienende, dat de PVV de grootste partij wordt hoor. Althans zal me verbazen. Veel rechtse mensen stemmen gewoon VVD en als ze het verhaal van een herstelde economie maar goed blijven propageren en er gebeurt verder niets geks qua islamterrorisme in NL dan wordt de VVD gewoon de grootste partij.
Leesvoer: http://politiek.tpo.nl/column/het-is-tijd-voor-een-nieuwe-elite/quote:Op woensdag 23 november 2016 18:35 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dan heb je waarschijnlijk ook totaal geen idee waarom deze mensen populisten worden genoemd?
We zullen zien.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik sluit niets meer uit. Niemand verwachtte Brexit en Trump![]()
'Het volk' is niet homogeen, beste Jan. Ik neem bijvoorbeeld aan dat je inmiddels door hebt dat wij niet echt op een lijn zitten. Toch maken wij allebei deel uit van het volk.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nee, het volk wil Nederland Nederland laten.
Ja en? En er worden dan compromissen gemaakt zoals het in een Democratie betaamt.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar moet ze nou gelyncht worden en vervolgens aan een boom bungelen?quote:Op woensdag 23 november 2016 18:42 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja en? En er worden dan compromissen gemaakt zoals het in een Democratie betaamt.
Maar ik zie die anti zwarte pieten gasten NIET luisteren naar de stem van de meerderheid.
Nee, die gaan gewoon door, net zolang tot zij hun gelijk krijgen.
De terreur van een minderheid die zich niet wenst te conformeren aan de meerderheid.
En Mevr. Simonds doet hier dus vrolijk aan mee.
En dat kan een aantal nare reakties uitlokken.
En dan nog vreemd opkijken dat mensen spuugziek van haar gedram worden? Wat een gotspe!
En dan heel boos worden waardoor ze weer een podium krijgt.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:42 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja en? En er worden dan compromissen gemaakt zoals het in een Democratie betaamt.
Maar ik zie die anti zwarte pieten gasten NIET luisteren naar de stem van de meerderheid.
De terreur van een minderheid die zich niet wenst te conformeren aan de meerderheid.
En dan nog vreemd opkijken dat mensen spuugziek van haar gedram worden? Wat een gotspe!
Radio1 is toch niet de elite?quote:Op woensdag 23 november 2016 18:43 schreef Loekie1 het volgende:
Wat eng is, is dat de elite misschien ook op Denk gaat stemmen. Radio 1 is vol lof over Denk. Een opbelster moest zich nader verklaren toen ze zei dat ze Denk een enge partij vond.
Vreemd inderdaad, dat om uitleg wordt gevraagd. Dat gebeurt immers nooit in interviews.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:43 schreef Loekie1 het volgende:
Wat eng is, is dat de elite misschien ook op Denk gaat stemmen. Radio 1 is vol lof over Denk. Een opbelster moest zich nader verklaren toen ze zei dat ze Denk een enge partij vond.
Maar vindt jij het normaal dat er doodsbedreigingen worden geuit en wansmakelijke filmpjes online worden gezet?quote:Op woensdag 23 november 2016 18:42 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat DENK nul zetels zou krijgen, maar nu met al die aandacht zouden ze best nog wel een verdwaald zeteltje kunnen scoren. En dat is zonde, want het is een slechte partij met abjecte denkbeelden. Die zetel kan beter ingevuld worden door een nuttiger persoon.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:43 schreef Loekie1 het volgende:
Immoreler dan mensen bedreigen vanwege hun mening?quote:Op woensdag 23 november 2016 18:31 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Kinderen er bij halen doet het altijd goed. Heeft Samsom ook mee gescoord. Helaas wel heel immoreel naar die kinderen toe.
Makkelijk hè, anderen woorden in de mond leggen, zonder zinvolle bijdrage te leveren aan de discussie? Hoe is de lucht daar in de hoogte?quote:Op woensdag 23 november 2016 18:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Maar vindt jij het normaal dat er doodsbedreigingen worden geuit en wansmakelijke filmpjes online worden gezet?
Mwaoh, ik luister vaak en graag naar radio1 en heb de indruk dat ze als journalisten best een kritische toon hebben, met veel interessante onderwerpen die op tv niet worden behandeld en achtergronden bij dingen die wel op tv worden behandeld.quote:
Het werd gevraagd op een toon van: wat zeg je nu? En toen de belster zei dat ze dat kon verklaren werd ze halverwege afgekapt.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vreemd inderdaad, dat om uitleg wordt gevraagd. Dat gebeurt immers nooit in interviews.
Dat is tegenwoordig inderdaad vrij normaal.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Maar vindt jij het normaal dat er doodsbedreigingen worden geuit en wansmakelijke filmpjes online worden gezet?
Ach joh, dat is Jan maar en die is compleet geobsedeerd door zijn eigen beeld van Afrika.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:35 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dan heb je waarschijnlijk ook totaal geen idee waarom deze mensen populisten worden genoemd?
De mening van mensen is dan ook niet op een meerderheid gebaseerd, Wilders stopt ook niet met de PVV terwijl er geen meerderheid op hem stemt.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:42 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dat zal wel mee zijn gevallen.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:48 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Het werd gevraagd met een toon van: wat zeg je nu? En toen de belster zei dat ze dat kon verklaren werd ze halverwege afgekapt.
Zeg ik dat dan?quote:Op woensdag 23 november 2016 18:42 schreef Falco het volgende:
[..]
Maar moet ze nou gelyncht worden en vervolgens aan een boom bungelen?
Nee. Zorgen dat die gasten geen stem krijgen en negeren.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En dan heel boos worden waardoor ze weer een podium krijgt.
Solide plan.
Je kan een politieke partij nu niet gaan vergelijken met een kinder feest.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:50 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De mening van mensen is dan ook niet op een meerderheid gebaseerd, Wilders stopt ook niet met de PVV terwijl er geen meerderheid op hem stemt.
Ja, beste PVV'ers onder ons, dan denk je natuurlijk dat het woord "afijn" dus ook incorrect NLs is, maar dat is dus niet zo. Tegenstander van mij bij wordfeud heeft dat onlangs gelegd, en dat werd goedgekeurd, daar waar de meesten mensen dan zouden opteren voor het Franse "enfin" als enige correcte spelling, zoals ik ook.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zal wel mee zijn gevallen.
Afijn, net of Radio 1 even een paar zetels bij elkaar kan lullen voor een partij. Zo makkelijk is dat niet.
We hebben het over de angst om ook maar de kleinste minderheid op de tenen te trappen.quote:Op woensdag 23 november 2016 19:02 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Je kan een politieke partij nu niet gaan vergelijken met een kinder feest.
Beetje appels en olifanten.
Politiek heeft vele vormen en meningen.
Kinderfeest is: of je bent voor of je bent tegen. Meer dan 80% (meen ik) is voor.
Dus waar hebben we het dan over?
Maar we kunnen wel lekker flink op de tenen gaan staan van de kinderen die het elke jaar weer fantastisch vinden dat Sinterklaas en Zwarte Piet weer naar Nederland komen?quote:Op woensdag 23 november 2016 19:03 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
We hebben het over de angst om ook maar de kleinste minderheid op de tenen te trappen.
Over onzin. Het Sinterklaasfeest kun je ook vieren als zwarte Piet er iets anders uitziet. De hele discussie lijkt wel wat op orthodoxe moslims die boos worden vanwege een tekening van allah. Zwarte Piet is een bedacht figuur die kun je qua uiterlijk vrij eenvoudig aanpassen. De mensen die het niet willen aanpassen verzieken de sfeer net zo erg als de mensen die gaan staan te demonstreren. Het is een feest voor kinderen.quote:Op woensdag 23 november 2016 19:02 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Je kan een politieke partij nu niet gaan vergelijken met een kinder feest.
Beetje appels en olifanten.
Politiek heeft vele vormen en meningen.
Kinderfeest is: of je bent voor of je bent tegen. Meer dan 80% (meen ik) is voor.
Dus waar hebben we het dan over?
Is ook triest, lijkt het FOK!-voorbij-forum indertijd wel.quote:Op woensdag 23 november 2016 19:04 schreef Pielemenneke het volgende:
Eigenlijk is het best triest gesteld met Nederland als Mevrouw Simons beveiligd word om een paar mails. Natuurlijk zijn ze niet allemaal te lezen in het AD artikel, maar als dat een greep is uit de ergste mails lijkt het me nogal mee te vallen. Aan de manier van schrijven te zien,is het niet veel meer dan een hersenscheet van een paar (Schultenbrau drinkende) tokkies.
Veel geblaat weinig wol, wat natuurlijk koren op de molen is van de DENK beweging, zij mogen nu weer overal aanschuiven om te laten zien hoe erg het met racisme gesteld is in Nederland.
Ik hoor her en der reacties van mensen die zeggen:,, Geert Wilders wordt ook beveiligd ....''
Dat lijkt me toch een ander verhaal, die dreiging komt uit een totaal andere hoek.
Ja en de meerderheid wenst Zwarte Piet te behouden.quote:Op woensdag 23 november 2016 19:06 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Over onzin. Het Sinterklaasfeest kun je ook vieren als zwarte Piet er iets anders uitziet. De hele discussie lijkt wel wat op orthodoxe moslims die boos worden vanwege een tekening van allah. Zwarte Piet is een bedacht figuur die kun je qua uiterlijk vrij eenvoudig aanpassen. De mensen die het niet willen aanpassen verzieken de sfeer net zo erg als de mensen die gaan staan te demonstreren. Het is een feest voor kinderen.
Ben je nu zelfs die idioten van Voorbij-FOK! in retroperspectief aan het bejubelen?quote:Op woensdag 23 november 2016 19:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Is ook triest, lijkt het FOK!-voorbij-forum indertijd wel.
De meerderheid is totaal niet relevant als het gaat om de mening van iemand of het recht om voor die mening op te komen.quote:Op woensdag 23 november 2016 19:07 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja en de meerderheid wenst Zwarte Piet te behouden.
Dus schik je er dan ook naar.
Maar nee hoor we gaan lekker door met zeiken en terroriseren.
Dat maakt het erger?quote:Op woensdag 23 november 2016 19:04 schreef Pielemenneke het volgende:
Eigenlijk is het best triest gesteld met Nederland als Mevrouw Simons beveiligd word om een paar mails. Natuurlijk zijn ze niet allemaal te lezen in het AD artikel, maar als dat een greep is uit de ergste mails lijkt het me nogal mee te vallen. Aan de manier van schrijven te zien,is het niet veel meer dan een hersenscheet van een paar (Schultenbrau drinkende) tokkies.
Veel geblaat weinig wol, wat natuurlijk koren op de molen is van de DENK beweging, zij mogen nu weer overal aanschuiven om te laten zien hoe erg het met racisme gesteld is in Nederland.
Ik hoor her en der reacties van mensen die zeggen:,, Geert Wilders wordt ook beveiligd ....''
Dat lijkt me toch een ander verhaal, die dreiging komt uit een totaal andere hoek.
Natuurlijk. Minderheden zijn zielig, minderheden mogen klagen. Blanke Nederlanders moeten dit stilzwijgend accepteren, anders zijn ze per definitie racistisch. Het draait alleen nog maar om het accommoderen van de minderheden: zwarten, homo's, transseksuelen, vrouwen, gehandicapten, moslims... Als je wilt dat er rekening met je gehouden wordt, moet je toch echt een minderheid zoeken waar je jezelf in kunt plaatsen.quote:Op woensdag 23 november 2016 19:05 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Maar we kunnen wel lekker flink op de tenen gaan staan van de kinderen die het elke jaar weer fantastisch vinden dat Sinterklaas en Zwarte Piet weer naar Nederland komen?
Ok dus dan moet alles maar kunnen?quote:Op woensdag 23 november 2016 19:08 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De meerderheid is totaal niet relevant als het gaat om de mening van iemand of het recht om voor die mening op te komen.
Jij had er eigenlijk zo tussen gekund in die tijd, met dit soort domme opmerkingen hè.quote:Op woensdag 23 november 2016 19:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ben je nu zelfs die idioten van Voorbij-FOK! in retroperspectief aan het bejubelen?
Dit is dus precies de kern van het probleem: de meerderheid moet zich maar schikken om een enkeling te accommoderen. Is dat nu werkelijk een realistische basis voor een succesvolle samenleving?quote:Op woensdag 23 november 2016 19:08 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De meerderheid is totaal niet relevant als het gaat om de mening van iemand of het recht om voor die mening op te komen.
Zolang het wettelijk mag kan alles wat mij betreft. Sterker nog wat wettelijk niet mag kan soms ook, zoals bij de vrijheid van meningsuiting. Censuur vooraf bestaat niet, vervolging achteraf wel.quote:Op woensdag 23 november 2016 19:11 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ok dus dan moet alles maar kunnen?
Nee natuurlijk niet als het maar in jouw straatje past natuurlijk.
Zal lekker worden.
Door rood licht rijden mag niet maar 20% blijft het wel doen omdat zij vinden dat zij het recht hebben om voor hun mening uit te komen en zodanig te handelen.
Jazeker, dat is zelfs de enige manier om vooruitgang te krijgen. Bij een nieuwe mening ben je immers altijd in de minderheid ook als het een goed idee is.quote:Op woensdag 23 november 2016 19:14 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dit is dus precies de kern van het probleem: de meerderheid moet zich maar schikken om een enkeling te accommoderen. Is dat nu werkelijk een realistische basis voor een succesvolle samenleving?
Moeten alle kinderen op de basisschool dan ook maar verplicht Arabisch leren en naar de Moskee gaan, omdat er Islamitische minderheden in Nederland zijn?
Moraal doet er niet toe voor jou dus? Jij erkent alleen de wet als richtlijn voor je morele handelen?quote:Op woensdag 23 november 2016 19:14 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Zolang het wettelijk mag kan alles wat mij betreft. Sterker nog wat wettelijk niet mag kan soms ook, zoals bij de vrijheid van meningsuiting. Censuur vooraf bestaat niet, vervolging achteraf wel.
Dan vindt je het vast ook niet erg als we dergelijke haatzaaiers een samenscholingsverbod gaan geven en voortaan direkt in de bak flikkeren?quote:Op woensdag 23 november 2016 19:14 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Zolang het wettelijk mag kan alles wat mij betreft. Sterker nog wat wettelijk niet mag kan soms ook, zoals bij de vrijheid van meningsuiting. Censuur vooraf bestaat niet, vervolging achteraf wel.
Ik werd door hen flink onder vuur genomen. Maar gezien je gedraai afgelopen jaren snap ik wel dat je ze nu steunt.quote:Op woensdag 23 november 2016 19:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jij had er eigenlijk zo tussen gekund in die tijd, met dit soort domme opmerkingen hè.
De enige manier om vooruitgang te krijgen?quote:Op woensdag 23 november 2016 19:15 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Jazeker, dat is zelfs de enige manier om vooruitgang te krijgen. Bij een nieuwe mening ben je immers altijd in de minderheid ook als het een goed idee is.
Wow... Ik weet niet hoe ik nog een discussie met je moet voeren als je zó een vreselijk debiel denkbeeld hebt.quote:Op woensdag 23 november 2016 19:15 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Jazeker, dat is zelfs de enige manier om vooruitgang te krijgen. Bij een nieuwe mening ben je immers altijd in de minderheid ook als het een goed idee is.
Het móet wel een troll zijn.. Of het is een heel enge extremist.quote:Op woensdag 23 november 2016 19:17 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
De enige manier om vooruitgang te krijgen?
Ok dit is wel de meest bizarre gedachtengang ooit....
Als ik zeg dat die idioten net zo triest zijn als FOK!-voorbij, dan concludeer je dat ik ze aan het bejubelen ben, en dan op grond van jouw mening dat ik niet net zo rechts ben als jij, wat ongeveer idd net zo rechts is als zij toen waren. Daardoor lijk je met je gescheld, je gedenigreer, je valse omdraaiingen ook erg veel op hen hoor. Dag in, dag uit.quote:Op woensdag 23 november 2016 19:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik werd door hen flink onder vuur genomen. Maar gezien je gedraai afgelopen jaren snap ik wel dat je ze nu steunt.
Je hoopt dat je er dan wel bij mag horen?quote:Op woensdag 23 november 2016 18:37 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Leesvoer: http://politiek.tpo.nl/column/het-is-tijd-voor-een-nieuwe-elite/
Dat vind ik wel erg want ze hebben vrijheid van meningsuiting, als ze iets zeggen of doen dat niet mag kun je mensen vervolgen. Het is een vrij trieste gedachte voor mij als minderheden hun mening niet meer zouden mogen uiten. Een oude filosoof schreef vroeger eens: "De waarheid verandert niet door het wel of niet geaccepteerd zijn door de meerderheid van de mensheid.", dat denk ik ook, de minderheid kan ook gelijk hebben.quote:Op woensdag 23 november 2016 19:16 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dan vindt je het vast ook niet erg als we dergelijke haatzaaiers een samenscholingsverbod gaan geven en voortaan direkt in de bak flikkeren?
Maar zoals jij het hier brengt, kun je alleen gelijk hebben als je een minderheid bent. De 80+ % van de bevolking die ergens voor kiest, heeft in jouw ogen immers geen gelijk, en moet zich maar schikken..quote:Op woensdag 23 november 2016 19:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat vind ik wel erg want ze hebben vrijheid van meningsuiting, als ze iets zeggen of doen dat niet mag kun je mensen vervolgen. Het is een vrij trieste gedachte voor mij als minderheden hun mening niet meer zouden mogen uiten. Een oude filosoof schreef vroeger eens: "De waarheid verandert niet door het wel of niet geaccepteerd zijn door de meerderheid van de mensheid.", dat denk ik ook, de minderheid kan ook gelijk hebben.
Je moet je schikken dat die minderheid zijn mening uit maar je hoeft je niet te schikken in de zin dat je moet doen wat ze zeggen.quote:Op woensdag 23 november 2016 19:19 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Wow... Ik weet niet hoe ik nog een discussie met je moet voeren als je zó een vreselijk debiel denkbeeld hebt.
Ik vind dat alle vrouwen tussen de 25-40 jaar voortaan naakt over straat moeten lopen en voorover moeten buigen als ik dat vraag. Dat is mijn persoonlijke overtuiging als minderheid, en héél Nederland heeft zich daar maar aan te conformeren.
Zou dat werken denk je?
Dat is niet wat je eerder impliceerde. Alweer aan het terugkrabbelen?quote:Op woensdag 23 november 2016 19:24 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je moet je schikken dat die minderheid zijn mening uit maar je hoeft je niet te schikken in de zin dat je moet doen wat ze zeggen.
Nee dat is precies wat ik schreef:quote:Op woensdag 23 november 2016 19:25 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dat is niet wat je eerder impliceerde. Alweer aan het terugkrabbelen?
quote:Op woensdag 23 november 2016 19:08 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, bedreigd worden vanwege een mening zou niet moeten kunnenquote:
Dus.. Houden we Zwarte Piet nu wel, of niet?quote:Op woensdag 23 november 2016 19:26 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee dat is precies wat ik schreef:
[..]
Het gaat dan volgens mij ook niet om een vergelijkbare mate van beveiliging. Tenminste, ik ga ervan uit dat Sylvana nog gewoon in haar eigen woning verblijft en dat die woning nu bijvoorveeld continue in de gaten wordt gehouden. Maar dat kan ik mis hebben.quote:Op woensdag 23 november 2016 19:35 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, bedreigd worden vanwege een mening zou niet moeten kunnen
Ik ben alleen van mening dat de dreiging richting Wilders een stuk realistischer is.
Wat mij betreft niet in de huidige vorm. Ik vind het vrij onzinnig om vast te houden aan een uiterlijk dat totaal onbelangrijk is, bedacht is en wat bij een aantal mensen niet gewenst is. Als je het een feest wil maken lijkt het mij dat het voor zoveel mogelijk mensen een feest moet zijn.quote:Op woensdag 23 november 2016 19:38 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dus.. Houden we Zwarte Piet nu wel, of niet?
In welke peiling of welk referendum heeft 80% van de bevolking beslist dat Zwarte Piet moet blijven? Dat is nieuw voor me.quote:Op woensdag 23 november 2016 19:25 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dat is niet wat je eerder impliceerde. Alweer aan het terugkrabbelen?
Sylvana mag prima haar debiele mening over Zwarte Piet uiten. Maar als 80% van de bevolking beslist dat hij moet blijven, moet hij ook blijven. Zoals je zegt: we zijn niet verplicht te doen wat zij zegt, simpelweg omdat zij haar mening uit.
Dus: Zwarte Piet mag blijven dan toch?
Doet dat er iets toe? Moet men altijd maar weer mee gaan in dat trieste 'ja maar hullie ook !!111!!1' gehuil, voordat kritiek enige waarde krijgt? Mag ik alleen maar bepaald gedrag veroordelen als ik daar aan toe voeg dat anderen die zich van iets dergelijks bedienen toch ook echt slecht bezig zijn?quote:Op woensdag 23 november 2016 13:44 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
En Simons en al zeker Kuzu.
Hoe zou je die omschrijven?
In 2014: 83% uiterlijk Zwarte Piet niet aanpassen, TweeVandaag.quote:Op woensdag 23 november 2016 19:46 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
In welke peiling of welk referendum heeft 80% van de bevolking beslist dat Zwarte Piet moet blijven? Dat is nieuw voor me.
Het lijkt me voor deze discussie overigens niet erg relevant, maar je maakt me nu wel nieuwsgierig.
Maar.. je zegt net dat, simpelweg omdat iemand een mening verkondigt, we daar niet aan hoeven te voldoen?quote:Op woensdag 23 november 2016 19:45 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wat mij betreft niet in de huidige vorm. Ik vind het vrij onzinnig om vast te houden aan een uiterlijk dat totaal onbelangrijk is, bedacht is en wat bij een aantal mensen niet gewenst is. Als je het een feest wil maken lijkt het mij dat het voor zoveel mogelijk mensen een feest moet zijn.
De uitzondering op de regel is natuurlijk als ik iets zeg.quote:Op woensdag 23 november 2016 19:52 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Maar.. je zegt net dat, simpelweg omdat iemand een mening verkondigt, we daar niet aan hoeven te voldoen?
quote:Op woensdag 23 november 2016 19:55 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De uitzondering op de regel is natuurlijk als ik iets zeg.
*gaat op stoel staan* Oh captain, my captain!quote:Op woensdag 23 november 2016 19:55 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Iedereen het naar de zin willen maken werkt niet.quote:Op woensdag 23 november 2016 19:45 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wat mij betreft niet in de huidige vorm. Ik vind het vrij onzinnig om vast te houden aan een uiterlijk dat totaal onbelangrijk is, bedacht is en wat bij een aantal mensen niet gewenst is. Als je het een feest wil maken lijkt het mij dat het voor zoveel mogelijk mensen een feest moet zijn.
Je kunt in elk geval kijken of je mensen tevreden kunt maken, ik zie nog steeds niet waarom je het uiterlijk van een volledig bedacht figuur niet kunt aanpassen.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:03 schreef VEM2012 het volgende:
Iedereen het naar de zin willen maken werkt niet.
Dit heet in de volksmond dat jij uitgeluld bent.quote:Op woensdag 23 november 2016 19:55 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Omdat het traditie is?quote:Op woensdag 23 november 2016 20:05 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je kunt in elk geval kijken of je mensen tevreden kunt maken, ik zie nog steeds niet waarom je het uiterlijk van een volledig bedacht figuur niet kunt aanpassen.
Is er al niet genoeg geprobeerd door de jaren heen?quote:Op woensdag 23 november 2016 20:05 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je kunt in elk geval kijken of je mensen tevreden kunt maken, ik zie nog steeds niet waarom je het uiterlijk van een volledig bedacht figuur niet kunt aanpassen.
Ik snap niet waarom Sylvana en die andere zeurpieten zich niet kunnen aanpassen.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:05 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Tradities kun je ook aanpassen, vaak veranderen ze toch al in de loop van de tijd. Je kunt vasthouden aan het uiterlijk van zwarte piet ook als drammerij zien. Inderdaad kun je ook de datum aanpassen, dat gebeurt ook regelmatig bij mensen thuis voorzover ik weet.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Omdat het traditie is?
Je kan ook wel besluiten om ineens Sinterklaas gewoon op de eerste zondag van december te gaan vieren omdat december al te weinig productieve dagen kent, maar ook dat stuit (terecht) op verzet.
Het is nergens op gebaseerde drammerij.
Ik snap niet waarom anderen het uiterlijk niet willen aanpassen.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:11 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom Sylvana en die andere zeurpieten zich niet kunnen aanpassen.
En dan gaan we gewoon net zoals we vroeger op school deden de stemmen tellen.
En de meeste stemmen winnen.
En zo gaat dat in een democratie.
Dwarse kleutertjes hebben maar te slikken wat de volwassenen willen.
Als er een goede reden voor zou zijn is dat te overwegen.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:12 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Tradities kun je ook aanpassen, vaak veranderen ze toch al in de loop van de tijd. Je kunt vasthouden aan het uiterlijk van zwarte piet ook als drammerij zien. Inderdaad kun je ook de datum aanpassen, dat gebeurt ook regelmatig bij mensen thuis voorzover ik weet.
Volgens mij wordt daar al in een ander topic een discussie over gevoerd. Al een deel of 70.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:11 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom Sylvana en die andere zeurpieten zich niet kunnen aanpassen.
En dan gaan we gewoon net zoals we vroeger op school deden de stemmen tellen.
En de meeste stemmen winnen.
En zo gaat dat in een democratie.
Dwarse kleutertjes hebben maar te slikken wat de volwassenen willen.
Ik vind het gegeven dat vrij veel mensen het huidige uiterlijk storend vinden wel een goede reden.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als er een goede reden voor zou zijn is dat te overwegen.
Vrij veel mensen vinden het uiterlijk van een moskee ook storend. Ook maar verbieden?quote:Op woensdag 23 november 2016 20:14 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik vind het gegeven dat vrij veel mensen het huidige uiterlijk storend vinden wel een goede reden.
Uitstekend. Leggings bij te dikke vrouwen vind ik ook storend. Keihard strafbaar stellen dit soort zaken.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Vrij veel mensen vinden het uiterlijk van een moskee ook storend. Ook maar verbieden?
Ja dat laat je wel zien ook.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:13 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom anderen het uiterlijk niet willen aanpassen.
Het gaat niet om verbieden, het lijkt er hier op dat praten over aanpassing verboden is.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Vrij veel mensen vinden het uiterlijk van een moskee ook storend. Ook maar verbieden?
Zullen we gay parade dan maar zo aanpassen dat het voor SGP'ers ook een feest is?quote:Op woensdag 23 november 2016 19:45 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Liefste gewoon alle dikke mensen in te kleine kleding het land uit.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:17 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Uitstekend. Leggings bij te dikke vrouwen vind ik ook storend. Keihard strafbaar stellen dit soort zaken.
Allemaal terug naar Amerika, daar zijn ze toch allemaal vet.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:18 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Liefste gewoon alle dikke mensen in te kleine kleding het land uit.
Je gedraagt je net als die anti Pieten, als een drammerig kind.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:17 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het gaat niet om verbieden, het lijkt er hier op dat praten over aanpassing verboden is.
Kijk maar uit wat je zegt, voor je het weet sta je in de rechtbank.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:18 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Liefste gewoon alle dikke mensen in te kleine kleding het land uit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou pas maar op. Er staat een Zwarte Piet naast je forum naam.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:19 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Klopt, ik schrijf dat op dus is dat te zien, best knap van je dat je dat ook constateert.
Als dat zou lukken is het best een goed idee. De SGP aanwezig bij de gay parade zou een hele stap zijn, maar het is natuurlijk aan de organisatie. Persoonlijk ben ik wel voor de vrijheid om je te kleden zoals je wil en dat staat weer haaks op dat voorstel.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:18 schreef the-eye het volgende:
[..]
Zullen we gay parade dan maar zo aanpassen dat het voor SGP'ers ook een feest is?
Er zijn er nog veel meer die de nieuwe verschijningsvormen storend vinden.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:14 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik vind het gegeven dat vrij veel mensen het huidige uiterlijk storend vinden wel een goede reden.
Dikke mensen in het algemeen zou ik zeggen, als dat nog mocht tegenwoordig.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:17 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Uitstekend. Leggings bij te dikke vrouwen vind ik ook storend. Keihard strafbaar stellen dit soort zaken.
Hoezo dat nou weer, ik geef gewoon mijn mening. Ik kan het ook niet helpen dat niemand met zwaarwegende argumenten komt waarom het uiterlijk van zware Piet absoluut niet aangepast kan worden. Dat die argumenten er niet komen moet je mij niet verwijten. Het zou volgens mij wel vreemd zijn als je van een bedacht figuur absoluut niet het uiterlijk kan veranderen.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:19 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Je gedraagt je net als die anti Pieten, als een drammerig kind.
Nou tabe maar weer.![]()
Yasmin23 heeft hierboven iets soortgelijks gezegd, en ik heb het beaamd. Ik ben dus benieuwd of we elkaar bij de rechtbank tegenkomen. Zo niet, dan mag je het gewoon zeggen dus.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dikke mensen in het algemeen zou ik zeggen, als dat nog mocht tegenwoordig.
Ik hou het dus op 'foei!'.
Spannend nu hequote:Op woensdag 23 november 2016 20:25 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Yasmin23 heeft hierboven iets soortgelijks gezegd, en ik heb het beaamd. Ik ben dus benieuwd of we elkaar bij de rechtbank tegenkomen. Zo niet, dan mag je het gewoon zeggen dus.
Nou dan kan het natuurlijk niet want jouw 4 jarige dochter vindt het dom. Volgens mij zijn er twee kanten in dit verhaal die beide van geen wijken willen weten en waar twee vechten hebben twee schuld.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er zijn er nog veel meer die de nieuwe verschijningsvormen storend vinden.
Mijn 4 jarige dochter (die van de hele discussie 0,0 meekrijgt) vindt gekleurde pieten 'stom'. Het is dus onzin om te denken dat het alle kinderen geen donder uitmaakt.
Het is een leuke traditie die door een stel beroepszeurpieten (pun intended) lekker verneukt is.
Nou, geweldig hoor.
Wacht maar tot pakjesavond voorbij is.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er zijn er nog veel meer die de nieuwe verschijningsvormen storend vinden.
Mijn 4 jarige dochter (die van de hele discussie 0,0 meekrijgt) vindt gekleurde pieten 'stom'. Het is dus onzin om te denken dat het alle kinderen geen donder uitmaakt.
Het is een leuke traditie die door een stel beroepszeurpieten (pun intended) lekker verneukt is.
Nou, geweldig hoor.
Dat is vrouwenemancipatie hè.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:17 schreef Toefjes het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 23 november 2016 20:20 schreef Physsic het volgende:
[..]
Kijk maar uit wat je zegt, voor je het weet sta je in de rechtbank.Dikke mensen op een brommer jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nou ik denk dat die mensen tevreden zijn als de homo's zich netjes aan zouden kleden en zouden erkennen dat homoseksualiteit een ziekte is waar ze van genezen moeten worden. Gaat natuurlijk niet gebeuren en dat hoeft ook niet want het gay parade feestje is niet voor hun georganiseerd.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als dat zou lukken is het best een goed idee. De SGP aanwezig bij de gay parade zou een hele stap zijn, maar het is natuurlijk aan de organisatie. Persoonlijk ben ik wel voor de vrijheid om je te kleden zoals je wil en dat staat weer haaks op dat voorstel.
Jammer voor jou dat de meerderheid nog steeds pro zwarte piet is.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:26 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nou dan kan het natuurlijk niet want jouw 4 jarige dochter vindt het dom. Volgens mij zijn er twee kanten in dit verhaal die beide van geen wijken willen weten en waar twee vechten hebben twee schuld.
quote:Op woensdag 23 november 2016 20:20 schreef Physsic het volgende:
[..]
Kijk maar uit wat je zegt, voor je het weet sta je in de rechtbank.Theo heeft hier gewoon gelijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
Jouw vertrouwen in de meerderheid is helemaal verkeerd want het gaat niet om een politieke beslissing.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:29 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Jammer voor jou dat de meerderheid nog steeds pro zwarte piet is.
Waar 2 vechten wint er 1.
Als iemand voor een bepaalde uitspraak niet vervolgd wordt, dan is dat bewijs voor dat hij dat mocht zeggen? Dat lijkt me niet.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:25 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Yasmin23 heeft hierboven iets soortgelijks gezegd, en ik heb het beaamd. Ik ben dus benieuwd of we elkaar bij de rechtbank tegenkomen. Zo niet, dan mag je het gewoon zeggen dus.
Dan leven we naar kerst toe, branden we kaarsjes, luisteren we kerstliedjes en is het vrede op aarde en gezellige dagen met de familie.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:27 schreef Physsic het volgende:
[..]
Wacht maar tot pakjesavond voorbij is.
Oh, er gaat nog iemand serieus op in ookquote:Op woensdag 23 november 2016 20:30 schreef Physsic het volgende:
[..]
Als iemand voor een bepaalde uitspraak niet vervolgd wordt, dan is dat bewijs voor dat hij dat mocht zeggen? Dat lijkt me niet.
Ik bedoelde dat die gekleurde Pieten waarschijnlijk achteraf toch ook wel leuk gevonden worden, afhankelijk van hoe de kadootjes op pakjesavond zijn bevallen.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:31 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dan leven we naar kerst toe, branden we kaarsjes, luisteren we kerstliedjes en is het vrede op aarde en gezellige dagen met de familie.
Oh.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:32 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Oh, er gaat nog iemand serieus op in ookJe hebt ongetwijfeld gelijk, was meer een bericht met een knipoog. Zoiets
Ik geloof dat we vandaag niet op 1 lijn zitten, maar morgen weer een nieuwe dagquote:Op woensdag 23 november 2016 20:37 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat die gekleurde Pieten waarschijnlijk achteraf toch ook wel leuk gevonden worden, afhankelijk van hoe de kadootjes op pakjesavond zijn bevallen.
[..]
Oh.
Mijn gok is dat er wel meer is wat jij niet snapt, simpelweg omdat het niet in jouw straatje past.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:13 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom anderen het uiterlijk niet willen aanpassen.
Mbt zwarte Piet heb ik niet echt een straatje hoor, ik vind het erg hilarisch hoe druk sommige mensen zich maken om het uiterlijk van een bedacht figuur. Al zouden ze hem gifgroen maken met het uiterlijk van de Hulk dan nog vind ik het prima.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:39 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Mijn gok is dat er wel meer is wat jij niet snapt, simpelweg omdat het niet in jouw straatje past.
Dat weegt mijns inziens heel wat zwaarder dan een verongelijkte vrouw die ooit bij TMF beeldvulling mocht zijn en nu ze wat moet zeggen over wat ingewikkelder materie vooral wat dommig en gefrustreerd overkomt. Naast haar bijzonder onprettige manier waarop ze die domheid etaleert.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:26 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nou dan kan het natuurlijk niet want jouw 4 jarige dochter vindt het dom. Volgens mij zijn er twee kanten in dit verhaal die beide van geen wijken willen weten en waar twee vechten hebben twee schuld.
Dat kan ik me voorstellen, zo'n zeurend kind thuis is waarschijnlijk heel vervelend. Geef je haar altijd gelijk als ze loopt te zeuren?quote:Op woensdag 23 november 2016 20:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat weegt mijns inziens heel wat zwaarder dan een verongelijkte vrouw die ooit bij TMF beeldvulling mocht zijn en nu ze wat moet zeggen over wat ingewikkelder materie vooral wat dommig en gefrustreerd overkomt. Naast haar bijzonder onprettige manier waarop ze die domheid etaleert.
Natuurlijk vind jij dat als kindloze zolderkamerautist prima.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Mbt zwarte Piet heb ik niet echt een straatje hoor, ik vind het erg hilarisch hoe druk sommige mensen zich maken om het uiterlijk van een bedacht figuur. Al zouden ze hem gifgroen maken met het uiterlijk van de Hulk dan nog vind ik het prima.
Nee. Mijn dochter vindt het uitpakken vaak leuker dan de inhoud, dus daar draait het allemaal niet om.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:37 schreef Physsic het volgende:
Ik bedoelde dat die gekleurde Pieten waarschijnlijk achteraf toch ook wel leuk gevonden worden, afhankelijk van hoe de kadootjes op pakjesavond zijn bevallen.
En dat kroeshaar dan? :pquote:Op woensdag 23 november 2016 20:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee. Mijn dochter vindt het uitpakken vaak leuker dan de inhoud, dus daar draait het allemaal niet om.
Zwarte Piet is zwart van de schoorsteen, dus is dat kleurtje gewoon stom.
Gelijk heeft ze.
Het is toch wel weer vrij opmerkelijk dat er weer gescholden wordt omdat mijn mening blijkbaar niet bevalt. Heb je dan geen enkel argument waaruit zou blijken dat het uiterlijk van zwarte Piet niet aangepast mag worden, als je mij wil overtuigen is argumenten geven effectiever dan gaan schelden wat jouw onvermogen aangeeft.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:47 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Natuurlijk vind jij dat als kindloze zolderkamerautist prima.
Waarom denk je dat? Ik geef jou toch ook geen gelijk nu jij loopt te zeuren?quote:Op woensdag 23 november 2016 20:45 schreef Wespensteek het volgende:
Dat kan ik me voorstellen, zo'n zeurend kind thuis is waarschijnlijk heel vervelend. Geef je haar altijd gelijk als ze loopt te zeuren?
Daar ben ik het wel mee eens, die roetveeg Pieten vind ik dan ook beter.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee. Mijn dochter vindt het uitpakken vaak leuker dan de inhoud, dus daar draait het allemaal niet om.
Zwarte Piet is zwart van de schoorsteen, dus is dat kleurtje gewoon stom.
Gelijk heeft ze.
Omdat je haar opmerking als argument gebruikte.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? Ik geef jou toch ook geen gelijk nu jij loopt te zeuren?
Die vindt ze inderdaad prima.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:52 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens, die roetveeg Pieten vind ik dan ook beter.
Nou dus beter roetpieten danquote:Op woensdag 23 november 2016 20:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, het zijn bevrijdde slaven. Maar dat legt niet zo makkelijk uit aan een 4 jarige, of wel?
Het was ter illustratie dat het veelgebruikte argument 'kinderen maakt het niets uit' niet juist is.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:53 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Omdat je haar opmerking als argument gebruikte.
Ja, heb ook al subtiel er op gewezen dat er over dit onderwerp al een ander topic is waar al een deeltje of 70 een stevige discussie gevoerd wordt over het dossier Piet. Maar ja, ze luisteren niet he?quote:Op woensdag 23 november 2016 20:42 schreef k_man het volgende:
Ah, dit topic is inmiddels dus ook veranderd in een topic over zwarte piet.
Zoals vroeger elk NWS topic veranderde in een topic over Marokkanen - ook al ging het over bescherming van de kievit - eindigt nu elk topic vroeger of later in steeds hetzelfde gezeur over en weer over zwarte piet.
Nou jongens, wees er trots op. Weer een topic volledig verneukt.
Okay maar het was mij al enige tijd duidelijk dat vrij veel mensen het uiterlijk wel erg belangrijk vinden, daardoor ontstaat dus het probleem. Ik blijf het vrij bijzonder vinden desondanks dat men ruzie gaat maken over het uiterlijk van een bedacht figuur.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het was ter illustratie dat het veelgebruikte argument 'kinderen maakt het niets uit' niet juist is.
Het is gewoon een pietwin.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:42 schreef k_man het volgende:
Ah, dit topic is inmiddels dus ook veranderd in een topic over zwarte piet.
Zoals vroeger elk NWS topic veranderde in een topic over Marokkanen - ook al ging het over bescherming van de kievit - eindigt nu elk topic vroeger of later in steeds hetzelfde gezeur over en weer over zwarte piet.
Nou jongens, wees er trots op. Weer een topic volledig verneukt.
Als jij dit klassieke non-argument wilt gebruiken: ga ervoor. Ik ben inderdaad niet in staat te discussiëren met iemand die zó de realiteit kwijt is in zijn denkbeeld. Mark Twain zei het het best: "Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."quote:Op woensdag 23 november 2016 20:51 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het is toch wel weer vrij opmerkelijk dat er weer gescholden wordt omdat mijn mening blijkbaar niet bevalt. Heb je dan geen enkel argument waaruit zou blijken dat het uiterlijk van zwarte Piet niet aangepast mag worden, als je mij wil overtuigen is argumenten geven effectiever dan gaan schelden wat jouw onvermogen aangeeft.
Mark Twain once said: a man who always tells the truth doesn’t have to remember what he said. And that’s great. But Mark Twain also said: there once was a big black guy named Nigger Jim. So I don’t know if a 100% of the things he said were perfectly awesomequote:Op woensdag 23 november 2016 21:19 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Als jij dit klassieke non-argument wilt gebruiken: ga ervoor. Ik ben inderdaad niet in staat te discussiëren met iemand die zó de realiteit kwijt is in zijn denkbeeld. Mark Twain zei het het best: "Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Overigens scheld ik niet. Een autist een autist noemen is geen schelden. Net zoals neger geen scheldwoord is.
Hoe dan ook, je moet zeker boeken van Mark Twain lezen of hebben gelezen.quote:Op woensdag 23 november 2016 21:26 schreef L_auteur het volgende:
[..]
Mark Twain once said: a man who always tells the truth doesn’t have to remember what he said. And that’s great. But Mark Twain also said: there once was a big black guy named Nigger Jim. So I don’t know if a 100% of the things he said were perfectly awesome
Louis CK
“We're so self-important. So arrogant. Everybody's going to save something now. Save the trees, save the bees, save the whales, save the snails. And the supreme arrogance? Save the planet! Are these people kidding? Save the planet? We don't even know how to take care of ourselves; we haven't learned how to care for one another. We're gonna save the fuckin' planet? . . . And, by the way, there's nothing wrong with the planet in the first place. The planet is fine. The people are fucked! Compared with the people, the planet is doin' great. It's been here over four billion years . . . The planet isn't goin' anywhere, folks. We are! We're goin' away. Pack your shit, we're goin' away. And we won't leave much of a trace. Thank God for that. Nothing left. Maybe a little Styrofoam. The planet will be here, and we'll be gone. Another failed mutation; another closed-end biological mistake.”quote:Op woensdag 23 november 2016 21:26 schreef L_auteur het volgende:
[..]
Mark Twain once said: a man who always tells the truth doesn’t have to remember what he said. And that’s great. But Mark Twain also said: there once was a big black guy named Nigger Jim. So I don’t know if a 100% of the things he said were perfectly awesome
Louis CK
Ik weet niet of dat het citaat van hem komt (veel citaten zijn aan de verkeerde persoon toegeschrevenquote:Op woensdag 23 november 2016 21:19 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Als jij dit klassieke non-argument wilt gebruiken: ga ervoor. Ik ben inderdaad niet in staat te discussiëren met iemand die zó de realiteit kwijt is in zijn denkbeeld. Mark Twain zei het het best: "Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Zonder jou erbij te betrekken, het wordt vaak gebruikt als scheldwoord en je noemt iemand in het algemeen geen autist omdat het positief is bedoeld. Bovendien zijn niet alle mensen met autisme zo lastig en zijn er wel degelijk mensen met autisme die een vrouw en kinderen hebben. Het is dus een beetje beledigend voor hen. Just saying.quote:Overigens scheld ik niet. Een autist een autist noemen is geen schelden. Net zoals neger geen scheldwoord is.
Omdat zwarte mensen vooral dankbaar moeten zijn. En nederig.quote:Op woensdag 23 november 2016 22:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Vraagje, waarom leveren draden over deze mevrouw hier altijd zoveel reacties op? Serieus. Ze is geen politiek zwaargewicht en dat zal ze nooit worden, ze is bepaald geen intellectueel om het eufemistisch uit te drukken, haar bekendheid heeft ze te danken aan het presenteren bij TMF/MTV Nederland, ze staat nu op de lijst van een onbelangrijke splinter van de PvdA die nooit iets bijzonders zal gaan doen en het waarschijnlijk na 1 ronde begeeft...
En toch schrijven we in minder dan een dag tijd hier 1 deel van een draad vol. Omdat ze af en toe onnozele uitspraken doet in de media en omdat veel mensen (ja, ik ook) zich aan haar ergeren.
Het zou wat kunnen verklaren. Ik erger me ook dood aan haar maar ik voel niet de behoefte om hier 50 reacties per dag te plaatsen in deze draad.quote:Op woensdag 23 november 2016 22:22 schreef agter het volgende:
[..]
Omdat zwarte mensen vooral dankbaar moeten zijn. En nederig.
Als ze onze neus drukken op gevoelige kwesties, dan hebben sommige Nederlanders daar heftige emoties bij.
Het is voor velen een emotionele kwestie. Geen inhoudelijke.
Ik heb niet gezegd dat hij geen kinderen heeft omdat hij een autist is. Ik zei dat hij geen kinderen had én dat hij een autist is. Ik impliceerde geen causale relatie tussen beide begrippen.quote:Op woensdag 23 november 2016 22:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat het citaat van hem komt (veel citaten zijn aan de verkeerde persoon toegeschreven) maar het is een briljant citaat.
[..]
Zonder jou erbij te betrekken, het wordt vaak gebruikt als scheldwoord en je noemt iemand in het algemeen geen autist omdat het positief is bedoeld. Bovendien zijn niet alle mensen met autisme zo lastig en zijn er wel degelijk mensen met autisme die een vrouw en kinderen hebben. Het is dus een beetje beledigend voor hen. Just saying.
Nee, zwarte mensen moeten zich gewoon normaal gedragen. Net als "witte" mensen, net als homo's, net als iedereen.quote:Op woensdag 23 november 2016 22:22 schreef agter het volgende:
[..]
Als ze onze neus drukken op gevoelige kwesties, dan hebben sommige Nederlanders daar heftige emoties bij.
Juist.quote:Op woensdag 23 november 2016 22:28 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Nee, zwarte mensen moeten zich gewoon normaal gedragen. Net als "witte" mensen, net als homo's, net als iedereen.
Zoals ik typte: "zonder jou erbij te betrekken..."quote:Op woensdag 23 november 2016 22:27 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat hij geen kinderen heeft omdat hij een autist is. Ik zei dat hij geen kinderen had én dat hij een autist is. Ik impliceerde geen causale relatie tussen beide begrippen.
Waarom constant dat agressieve projecteren op mensen die het niet met je eens zijn? Zie je niet dat jij precies doet waar je anderen van beschuldigt?quote:Op woensdag 23 november 2016 22:30 schreef agter het volgende:
[..]
Juist.
En anders leren we ze een lesje, ofzo?
Je bent lekker bezig he, mensen woorden in de mond te leggen. Topper.quote:Op woensdag 23 november 2016 22:30 schreef agter het volgende:
[..]
Juist.
En anders leren we ze een lesje, ofzo?
Dat mag uiteraardquote:Op woensdag 23 november 2016 22:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zoals ik typte: "zonder jou erbij te betrekken..."
Maar als je het toch op jou betrekt: hoe jij het bedoelt kunnen mensen hier alleen raden, ik geef slechts aan hoe het overkomt.
Wat impliceer ik dan?quote:Op woensdag 23 november 2016 22:40 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Waarom constant dat agressieve projecteren op mensen die het niet met je eens zijn? Zie je niet dat jij precies doet waar je anderen van beschuldigt?
Nee, dan leren we ze geen lesje. Ontwikkelde mensen zouden dat zelf moeten kunnen bedenken. Minder ontwikkelde mensen hebben inderdaad lessen nodig. Maar dat kan best op een beschaafdere manier dan jij impliceert.
Wat een kul zeg!quote:Op woensdag 23 november 2016 22:22 schreef agter het volgende:
[..]
Dat mensen die het oneens zijn met de minderheden maar teruggrijpen naar geweld. Maar dat weet je zelf ook wel. Ik weiger te geloven dat je werkelijk zo dom bent als je jezelf voordoet in dit topic.quote:
Ik ben het trouwens wel met jou eens dat Zwarte Piet zwart of bruin moet blijven. Waarom bruin? Ik hoorde laatst van iemand die zelf ZP speelde dat hij de voorkeur geeft aan bruin omdat je beter iemands gezicht kan zien en kinderen dat prettiger zouden vinden.quote:Op woensdag 23 november 2016 22:41 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dat mag uiteraardIk reageer alleen wat fel als mensen de nood voelen iets uit te leggen wat in mijn professionele straatje ligt. Excuses daarvoor
Als jij dat niet schelden noemt zegt dat veel over jou.quote:Op woensdag 23 november 2016 21:19 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Overigens scheld ik niet. Een autist een autist noemen is geen schelden. Net zoals neger geen scheldwoord is.
Klopt, dat zegt dat ik een genuanceerder persoon ben dan jij. Een autist is niet minderwaardig, homo's zijn niet anders, en ik ben kleurenblind wat mensen betreft. Seksuele geaardheid, etnische achtergrond en culturele of religieuze achtergronden van mensen bepalen in mijn ogen niet mijn oordeel over iemand. Alles is net zo normaal en net zoveel waard als het ander. Het is pas wanneer je als persoon faalt, dat ik je daarop afreken.quote:Op woensdag 23 november 2016 23:13 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als jij dat niet schelden noemt zegt dat veel over jou.
Ik duw niemand in een hokje hoor, ik heb jou geen autist genoemd, ik heb je niet iemand genoemd die de realiteit uit het oog is verloren, ik heb niet geïnsinueerd dat je gek bent. Ik heb alleen gezegd dat je aan het schelden bent en dat is feitelijk juist.quote:Op woensdag 23 november 2016 23:30 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Klopt, dat zegt dat ik een genuanceerder persoon ben dan jij. Een autist is niet minderwaardig, homo's zijn niet anders, en ik ben kleurenblind wat mensen betreft. Seksuele geaardheid, etnische achtergrond en culturele of religieuze achtergronden van mensen bepalen in mijn ogen niet mijn oordeel over iemand. Alles is net zo normaal en net zoveel waard als het ander. Het is pas wanneer je als persoon faalt, dat ik je daarop afreken.
Maar ga jij gerust verder met iedereen in hokjes duwen hoor
Op papier val ik al in de D66 doelgroep. Ik kijk alleen iets verder dan mijn neus lang is.quote:Op woensdag 23 november 2016 19:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je hoopt dat je er dan wel bij mag horen?
"Maar de schone kaatssport zal als onderdeel van de Nederlandse cultuurlinksom of rechtsom wel weer beledigend zijn wegens racistisch"quote:Op donderdag 24 november 2016 04:45 schreef Lunatiek het volgende:
Maar de schone kaatssport zal als onderdeel van de Nederlandse cultuurlinksom of rechtsom wel weer beledigend zijn wegens racistisch.
Waar heb je het over?quote:Op donderdag 24 november 2016 04:53 schreef SlugGuts het volgende:
[..]
"Maar de schone kaatssport zal als onderdeel van de Nederlandse cultuurlinksom of rechtsom wel weer beledigend zijn wegens racistisch"
Oja joh? Omdat je het niet met haar eens bent is het een reden om haar te beledigen,bedreigen? Daar vraag je dan om?
Dat vindt jij.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:30 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Jouw vertrouwen in de meerderheid is helemaal verkeerd want het gaat niet om een politieke beslissing.
Boeken?quote:Op woensdag 23 november 2016 22:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hoe dan ook, je moet zeker boeken van Mark Twain lezen of hebben gelezen.
Goed advies voor pubers voor hun toekomstige boekenlijst.
Onze neus drukken op gevoelige kwesties.....ach ja...volgens mij heeft Nederland een slaven monument.....zover ik weet heeft geen land in Afrika of het Midden Oosten zoiets staan....oh nee wacht ff...in Mauretanie wordt slavernij nog bedreven....door de negers....wat nu?quote:Op woensdag 23 november 2016 22:22 schreef agter het volgende:
[..]
Juist.. Vooral blijven deflecteren in plaats van inhoudelijk reageren. To man, echtquote:Op woensdag 23 november 2016 23:35 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik duw niemand in een hokje hoor, ik heb jou geen autist genoemd, ik heb je niet iemand genoemd die de realiteit uit het oog is verloren, ik heb niet geïnsinueerd dat je gek bent. Ik heb alleen gezegd dat je aan het schelden bent en dat is feitelijk juist.
Het gevoel dat ik erbij krijg is meer dat van "ouwe koeien uit de sloot halen". Gevoelige kwesties die allang verwerkt zijn, waar erkenning voor is gekomen, waarvan schuld is bekend en boete voor is gedaan en die niet meer spelen behalve in de geschiedenisles.quote:Op woensdag 23 november 2016 22:22 schreef agter het volgende:
[..]
Het is blijkbaar nog niet genoeg nee. Heel internet staat vol met racistische uitspraken over Sylvana Simons.quote:Op donderdag 24 november 2016 06:51 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Het gevoel dat ik erbij krijg is meer dat van "ouwe koeien uit de sloot halen". Gevoelige kwesties die allang verwerkt zijn, waar erkenning voor is gekomen, waarvan schuld is bekend en boete voor is gedaan en die niet meer spelen behalve in de geschiedenisles.
En dan komt spuit elf nog een keer de shit oprakelen. En nog een keer een schuldbekentenis eisen, en boetedoening. Wanneer is het genoeg? En snappen die mensen niet dat je met blijven hangen in het getroebleerde verleden je toekomst op het spel zet?
Over Pavlovreacties gesproken: wat jij hier doet, "blaming the victim", lijkt me zo een reflex. Er is nooit een reden om iemand te bedreigen. En al helemaal niet vanwege zijn of haar mening.quote:Op donderdag 24 november 2016 04:45 schreef Lunatiek het volgende:
Als er niemand meer op haar lange tenen kan trappen of tegen het zere been schoppen, slaat ze niet meer aan als een Pavlovhond en is er ook geen reden meer tot bedreigingen.
Welk professionele straatje is dat? Neuroscience? Is het in de neurowetenschappen gebruikelijk om iemand "zolderkamerautist" te noemen? En daarna ervan beschuldigen mensen in hokjes te duwen, de ironie...quote:Op woensdag 23 november 2016 22:41 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dat mag uiteraardIk reageer alleen wat fel als mensen de nood voelen iets uit te leggen wat in mijn professionele straatje ligt. Excuses daarvoor
Misschien omdat de mensen het een beetje zat zijn dat gewauwel over het verleden?quote:Op donderdag 24 november 2016 07:09 schreef SlugGuts het volgende:
[..]
Het is blijkbaar nog niet genoeg nee. Heel internet staat vol met racistische uitspraken over Sylvana Simons.
En dat rechtvaardigt dit gedrag? Je bent niet goed wijs.quote:Op donderdag 24 november 2016 07:47 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Misschien omdat de mensen het een beetje zat zijn dat gewauwel over het verleden?
Misschien omdat de mensen het zat zijn dat hun tradities/cultuur/feesten een voor een op de korrel worden genomen?
Dat is een vrijbrief om je racistisch uit te laten?quote:Op donderdag 24 november 2016 07:47 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Misschien omdat de mensen het een beetje zat zijn dat gewauwel over het verleden?
Misschien omdat de mensen het zat zijn dat hun tradities/cultuur/feesten een voor een op de korrel worden genomen?
Waar zeg ik dit dan flapdrol?quote:Op donderdag 24 november 2016 07:52 schreef Andromache het volgende:
[..]
En dat rechtvaardigt dit gedrag? Je bent niet goed wijs.
Nog zo eentje. Leg mij geen woorden in de mond!quote:Op donderdag 24 november 2016 07:52 schreef SlugGuts het volgende:
[..]
Dat is een vrijbrief om je racistisch uit te laten?
ja maar, ja maar.... dat doe je wel vaker in discussies geloof ik... bedreiging is gewoon strafbaar, het ter discussie stellen van een feest is dat nietquote:Op donderdag 24 november 2016 07:58 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Waar zeg ik dit dan flapdrol?
Nee bedreigen vindt ik absoluut niet kunnen.
Maar wat ik ook niet vindt kunnen is dat mensen moedwillig een kinderfeest proberen te verstieren waar de meerderheid van geniet en maar doorzagen over de vermeende connectie met het slavernij verleden.
Het is een vraag. Moeilijk he begrijpend lezen?quote:Op donderdag 24 november 2016 07:58 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nog zo eentje. Leg mij geen woorden in de mond!
quote:Op donderdag 24 november 2016 08:12 schreef SlugGuts het volgende:
[..]
Het is een vraag. Moeilijk he begrijpend lezen?
Haatzaaien door middel van leugens verspreiden bij Pauw is dat ook. Toch is er geen aanklacht tegen Sylvana ingediend, merkwaardig.quote:Op donderdag 24 november 2016 08:05 schreef Re het volgende:
[..]
ja maar, ja maar.... dat doe je wel vaker in discussies geloof ik... bedreiging is gewoon strafbaar, het ter discussie stellen van een feest is dat niet
het staat je vrij daar aangifte van te doenquote:Op donderdag 24 november 2016 08:14 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Haatzaaien door middel van leugens verspreiden bij Pauw is dat ook. Toch is er geen aanklacht tegen Sylvana ingediend, merkwaardig.
Het staat jou en al de andere policor hipster figuren hier ook vrij om dat haatzaaiende gedrag van Sylvana en DENK af te keuren. Maar dat zien we jullie niet doen, vreemd genoeg. Het lijkt wel alsof je het prima vindt dat de blanke Nederlandse bevolking weggezet wordt als racistisch omdat ze een kinderfeestje vieren.quote:Op donderdag 24 november 2016 08:14 schreef Re het volgende:
[..]
het staat je vrij daar aangifte van te doen
Niemand wordt weggezet als racist omdat je sinterklaas viert. Ik voel me in ieder geval niet aangesproken.quote:Op donderdag 24 november 2016 08:16 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Het staat jou en al de andere policor hipster figuren hier ook vrij om dat haatzaaiende gedrag van Sylvana en DENK af te keuren. Maar dat zien we jullie niet doen, vreemd genoeg. Het lijkt wel alsof je het prima vindt dat de blanke Nederlandse bevolking weggezet wordt als racistisch omdat ze een kinderfeestje vieren.
ik zie niet wat het een met het ander te maken heeft, ik zie dat compleet los van elkaar dus je weet niet eens of ik iets wel of niet afkeur. Feit blijft dat bedreiging buitenproportioneel is tov het hebben van een discussie, maar ja dat zal politiek incorrect domvolk niet kunnen bevattenquote:Op donderdag 24 november 2016 08:16 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Het staat jou en al de andere policor hipster figuren hier ook vrij om dat af te keuren. Maar dat zien we jullie niet doen, vreemd genoeg. Het lijkt wel alsof je het prima vindt dat de blanke Nederlandse bevolking weggezet wordt als racistisch omdat ze een kinderfeestje vieren.
De psychiatrie. En ja, daarin is het gebruikelijk een (werk)diagnose te stellen op basis van de symptomen die je voorhanden hebtquote:Op donderdag 24 november 2016 07:36 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Welk professionele straatje is dat? Neuroscience? Is het in de neurowetenschappen gebruikelijk om iemand "zolderkamerautist" te noemen? En daarna ervan beschuldigen mensen in hokjes te duwen, de ironie...
Tss, waarom reageer ik op een overduidelijke trol...
Waar zeg ik dat? Dat bedoel ik dus met context: ik zeg iets over mijn werk in een reactie op bram, en die opmerking wordt vervolgens gekoppeld aan een andere reactie. En met mijn reactie op bram bedoelde ik dat ik tegen hem feller reageerde dan de bedoeling was, omdat hij mij uitleg ging geven over autisme, waar ik genoeg over weet. Niet dat ik een duidelijke troll een zolderkamerautist noem.quote:Op donderdag 24 november 2016 08:31 schreef Copycat het volgende:
Zolderkamerautist is een officiële (werk-)diagnose?
Hier.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:47 schreef Splackavellie02 het volgende:
Ik weet wat ik gezegd heb. Wat is nu concreet je punt? Of wil je gewoon bijdehand doen en het daarbij laten? Zoals steeds gedaan wordt in dit topic? Een hoop impliceren, om vervolgens zelfingenomen achterover te leunen en eigenlijk helemaal geen concreet argument hebben.quote:
Als je er niets naars mee bedoelde, dan was het op zijn minst een ongelukkige woordkeuze. Dat zie je toch zelf ook wel in?quote:Op donderdag 24 november 2016 08:51 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ik weet wat ik gezegd heb. Wat is nu concreet je punt? Of wil je gewoon bijdehand doen en het daarbij laten? Zoals steeds gedaan wordt in dit topic? Een hoop impliceren, om vervolgens zelfingenomen achterover te leunen en eigenlijk helemaal geen concreet argument hebben.
Uiteraard.quote:Op donderdag 24 november 2016 08:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je er niets naars mee bedoelde, dan was het op zijn minst een ongelukkige woordkeuze. Dat zie je toch zelf ook wel in?
Heb jij al een gratis diagnose van hem? Ik voel me overduidelijk superieur en het enige dat ik hoef te doen om me daarvan te verlossen is sorry tegen hem zeggen. Zoiets was het. Zomaar, voor niets!quote:Op donderdag 24 november 2016 08:53 schreef Copycat het volgende:
Ik heb geen punt, alleen lachsalvo's om jouw vakjargon.
Ik wil graag patient bij hem worden. Maakt niet uit welk labeltje ik opgeplakt krijg, maar lijkt me zo vermakelijk. Praktijk op den zolderkamer, neem ik aan.quote:Op donderdag 24 november 2016 08:57 schreef Greys het volgende:
Heb jij al een gratis diagnose van hem? Ik voel me overduidelijk superieur en het enige dat ik hoef te doen om me daarvan te verlossen is sorry tegen hem zeggen. Zoiets was het. Zomaar, voor niets!
Ik keur bedreiging af. Dat is niet hetzelfde als het eens zijn met mevrouw Simons of DENK. Hoe oneens ik het ook ben met je mening, ik vind het zeer belangrijk dat je vrij bent om die te uiten. Zonder vanwege die mening bedreigd te worden.quote:Op donderdag 24 november 2016 08:16 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Het staat jou en al de andere policor hipster figuren hier ook vrij om dat haatzaaiende gedrag van Sylvana en DENK af te keuren. Maar dat zien we jullie niet doen, vreemd genoeg. Het lijkt wel alsof je het prima vindt dat de blanke Nederlandse bevolking weggezet wordt als racistisch omdat ze een kinderfeestje vieren.
Dat is helaas feitelijk onjuist. In Nederland ben je erbij gebaat tot een minderheid te behorenquote:Op donderdag 24 november 2016 05:51 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dat vindt jij.
Ik vindt dat jou vertrouwen in een paar negatievelingen verkeerd is.
Jammer voor je maar de meerderheid wint.
Ik heb voor jou ook een diagnose:quote:Op donderdag 24 november 2016 09:04 schreef Splackavellie02 het volgende:
Ah, soort zoekt soort zie ik 😊
Het is volgens mij ook best stressvol om in de ogen van steeds meer mensen staatsvijand nr 1 te zijn.quote:Op donderdag 24 november 2016 09:14 schreef ootjekatootje het volgende:
Zorgen om veiligheid Sylvana Simons.
Is een van jullie ook opgevallen hoe graatmager deze dame momenteel is?
Ik hoop dat DENK zich ook zorgen maakt over haar lichamelijke en geestelijke gezondheid, gaat niet helemaal goed geloof ik.
http://www.viva.nl/tijdschrift-viva/sylvanas-column-geheim-wapen/
Hier heeft ze het er zelf ook over, door stress en maag-darmklachten, zegt ze.
Doorzagen is niet nodig.quote:Op donderdag 24 november 2016 09:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik heb voor jou ook een diagnose:
Je hebt overduidelijk wat behoefte aan meer aandacht, dat is niet zorgwekkend want daar hebben de besten (en Sylvana) ook weleens last van.
Verder voel ik wat boosheid bij je. Gelukkig hebben we daarvoor een doeltreffend behandelplan waarbij vaak snelle resultaten worden geboekt: pluk een roos, zet hem op je hoed dan is het morgen weer goed.
Niet overdrijven. Zodra in de media geen overdaad aan Sylvana verschijnt is iedereen haar zo weer vergeten.quote:Op donderdag 24 november 2016 09:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is volgens mij ook best stressvol om in de ogen van steeds meer mensen staatsvijand nr 1 te zijn.
Ik zou niet graag in haar schoenen staan iig. Hoewel strontirritant heb ik wel bewondering voor haar.quote:Op donderdag 24 november 2016 09:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is volgens mij ook best stressvol om in de ogen van steeds meer mensen staatsvijand nr 1 te zijn.
Ik word niet boos om mensen zoals jijquote:Op donderdag 24 november 2016 09:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik heb voor jou ook een diagnose:
Je hebt overduidelijk wat behoefte aan meer aandacht, dat is niet zorgwekkend want daar hebben de besten (en Sylvana) ook weleens last van.
Verder voel ik wat boosheid bij je. Gelukkig hebben we daarvoor een doeltreffend behandelplan waarbij vaak snelle resultaten worden geboekt: pluk een roos, zet hem op je hoed dan is het morgen weer goed.
Wat is d'r achterban? Matthijs van Nieuwkerk en Pauw? Die twee hebben zelf nog niet door dat ze beter vervangen kunnen worden voor een minder verroest exemplaar.quote:Op donderdag 24 november 2016 09:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er worden liedjes over haar gemaakt, Geenstijl en TPO raken niet over d'r uitgepraat en dit topic is onderhand al het vijfde deel toe.quote:Op donderdag 24 november 2016 09:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet overdrijven. Zodra in de media geen overdaad aan Sylvana verschijnt is iedereen haar zo weer vergeten.
Ok, rond 5 december zullen wat mensen even aan haar terugdenken, maar verder niet.
Mijn idee is dat dat vooral zo is omdat ze redelijk veel aandacht krijgt. Dan weer een interview, dan weer een soundbite.quote:Op donderdag 24 november 2016 09:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er worden liedjes over haar gemaakt, Geenstijl en TPO raken niet over d'r uitgepraat en dit topic is onderhand al het vijfde deel toe.
Het houdt mensen behoorlijk bezig. Ergens is het bijzonder triest.
beetje Wilders tactiek zullen we maar zeggenquote:Op donderdag 24 november 2016 09:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mijn idee is dat dat vooral zo is omdat ze redelijk veel aandacht krijgt. Dan weer een interview, dan weer een soundbite.
Zo'n gek wekt in den beginne schouderophalen op, maar op zeker moment gaat dat over naar irritatie.
Dan nog is het vreemd dat ze zo intenst wordt gehaat. Laat dat rare mens toch lekker.quote:Op donderdag 24 november 2016 09:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mijn idee is dat dat vooral zo is omdat ze redelijk veel aandacht krijgt. Dan weer een interview, dan weer een soundbite.
Zo'n gek wekt in den beginne schouderophalen op, maar op zeker moment gaat dat over naar irritatie.
Het is fascinerend te zien hoe twee programma's haar een podium geven. En haar in haar slachtofferrol voeden.quote:Op donderdag 24 november 2016 09:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er worden liedjes over haar gemaakt, Geenstijl en TPO raken niet over d'r uitgepraat en dit topic is onderhand al het vijfde deel toe.
*aai*quote:Op donderdag 24 november 2016 09:24 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ik word niet boos om mensen zoals jijOm mij boos te krijgen, moet je meer inhoud hebben. Je zal mij hooguit af en toe irriteren, maar zodra jullie lieten blijken helemaal geen concreet argument te kunnen formuleren, ging dat ook weg. De moeite niet waard.
Ik vind het meer Peter Jan Rens -achtig of Johan Vlemmix maar dan extremer.quote:Op donderdag 24 november 2016 09:32 schreef Re het volgende:
[..]
beetje Wilders tactiek zullen we maar zeggen
Zat er maar een block knop op het echte leven.quote:Op donderdag 24 november 2016 09:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan nog is het vreemd dat ze zo intenst wordt gehaat. Laat dat rare mens toch lekker.
Dit inderdaad.quote:Op donderdag 24 november 2016 09:40 schreef Re het volgende:
maar waarom kijkt politiek incorrect Nederland eigenlijk naar Pauw en DWDD? is dat sado-masochisme of zo?... ik kijk er echt nooit naar eigenlijk
Ik snap die lui ook niet die haatmails sturen of clips gaan maken.quote:Op donderdag 24 november 2016 09:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Zat er maar een block knop op het echte leven.
(Maar inderdaad, 'wij' geven haar die aandacht en gaan daarna huilen dat ze zo veel aandacht krijgt.)
Dat zou inderdaad de beste aanpak zijn.quote:Op donderdag 24 november 2016 09:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan nog is het vreemd dat ze zo intenst wordt gehaat. Laat dat rare mens toch lekker.
Ik heb het nu twee keer gekeken deze week, en alleen om zelf te kunnen oordelen dat het nog steeds zo irritant is.quote:Op donderdag 24 november 2016 09:40 schreef Re het volgende:
maar waarom kijkt politiek incorrect Nederland eigenlijk naar Pauw en DWDD? is dat sado-masochisme of zo?... ik kijk er echt nooit naar eigenlijk
Ben je er bewust van dat (negatieve) aandacht trekken en onvermogen dingen los te laten kenmerken van ASS zijn?quote:
Net als bij Sylvana dus?quote:Op donderdag 24 november 2016 09:44 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ben je er bewust van dat (negatieve) aandacht trekken en onvermogen dingen los te laten kenmerken van ASS zijn?
Ik snap nog steeds niet waarom er überhaupt iemand naar die programma's kijkt. In beide wordt flink geframed, ze zijn enorm gekleurd, er is geen ruimte voor daadwerkelijk uitgediepte standpunten, meningen of verhalen, en die twee behoren tot de slechtste interviewers / moderators die het Nederlandse televisie-land rijk is.quote:Op donderdag 24 november 2016 09:40 schreef Re het volgende:
Ze wordt elke dag bedreigd en racistisch bejegend. Ook zei maar haar mening verkondigen net als iedereen. Je hoeft het er niet mee eens te zijn of naar haar te luisteren.quote:Op donderdag 24 november 2016 09:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Zat er maar een block knop op het echte leven.
(Maar inderdaad, 'wij' geven haar die aandacht en gaan daarna huilen dat ze zo veel aandacht krijgt.)
Wilders ben ik ook beu, maar hij is een gekozen volksvertegenwoordiger.quote:Op donderdag 24 november 2016 09:32 schreef Re het volgende:
[..]
beetje Wilders tactiek zullen we maar zeggen
Rationeel heb je gelijk.quote:Op donderdag 24 november 2016 09:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat je überhaupt die moeite gaat nemen snap ik inderdaad ook niet, nog even los van het feit dat er dan wel flink wat ongezonde haat (en/of slechte 'humor') in je zit als je zulk soort dingen maakt en schrijft als die zij krijgt.quote:Op donderdag 24 november 2016 09:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik snap die lui ook niet die haatmails sturen of clips gaan maken.
Das is alleen maar olie op het vuur gooien.
maar ook gekozen, Sylvana nog niet, maar met al die aandacht zie ik het wel gebeuren dat ze in de kamer kan komen, met dank aan politiek incorrect nederland... op zich wel een leuk fenomeenquote:Op donderdag 24 november 2016 09:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wilders ben ik ook beu, maar hij is een gekozen volksvertegenwoordiger.
Die rare figuren van Denk zijn ook maar twee dissidenten.
Dat is volgens mij zo ongeveer de strekking van al mijn posts over haar? Dus ik snap je punt niet helemaal. Of bedoel je dat we het gewoon eens zijn.quote:Op donderdag 24 november 2016 09:45 schreef SlugGuts het volgende:
[..]
Ze wordt elke dag bedreigd en racistisch bejegend. Ook zei maar haar mening verkondigen net als iedereen. Je hoeft het er niet mee eens te zijn of naar haar te luisteren.
Ik las het verkeerd. Excuus.quote:Op donderdag 24 november 2016 09:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat is volgens mij zo ongeveer de strekking van al mijn posts over haar? Dus ik snap je punt niet helemaal. Of bedoel je dat we het gewoon eens zijn.
Met de blockknop bedoelde ik idd dat ze dan uiteraard gewoon haar mening kan geven maar dat je het dan niet hoeft te lezen, uit zelfbescherming van degenen die zich anders niet kunnen inhouden.quote:
Meeste mensen reageren laconiek maar ik kan mij wel voorstellen dat ouders die naar een intocht gaan van Sint en Piet zwaar geirriteerd worden als daar weer een stelletje dwazen staan te protesteren. Ik bedoel protesteren is ok maar we hebben het over een kinder feest waar kinderen aanwezig zijn die er geen snars van snappen waar die malloten het over hebben.quote:Op donderdag 24 november 2016 09:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het zijn borrelcafeetjes voor (semi) bekend Nederland geworden, met elke keer dezelfde koppen die nietszeggende dingen mogen roepen. Staan vaak totaal los van de realiteit. Bij DWDD is dat wellicht nog wel te begrijpen, maar Pauw zou gewoon een veel diepgravender programma moeten maken. Gasten met inhoud en kennis ipv populaire one-liners en mensen uitnodigen die niets te melden hebben over een bepaald onderwerp.quote:Op donderdag 24 november 2016 09:45 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet waarom er überhaupt iemand naar die programma's kijkt. In beide wordt flink geframed, ze zijn enorm gekleurd, er is geen ruimte voor daadwerkelijk uitgediepte standpunten, meningen of verhalen, en die twee behoren tot de slechtste interviewers / moderators die het Nederlandse televisie-land rijk is.
Precies dat dus ja.quote:Op donderdag 24 november 2016 10:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het zijn borrelcafeetjes voor (semi) bekend Nederland geworden, met elke keer dezelfde koppen die nietszeggende dingen mogen roepen. Staan vaak totaal los van de realiteit. Bij DWDD is dat wellicht nog wel te begrijpen, maar Pauw zou gewoon een veel diepgravender programma moeten maken. Gasten met inhoud en kennis ipv populaire one-liners en mensen uitnodigen die niets te melden hebben over een bepaald onderwerp.
Ik reageer op wat jij schreef dus inhoudelijk.quote:Op donderdag 24 november 2016 06:37 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Juist.. Vooral blijven deflecteren in plaats van inhoudelijk reageren. To man, echt
Maar ik denk dat de toon al gezet is, welk normaal mens wil daar nu nog aan tafel gaan zitten?quote:Op donderdag 24 november 2016 10:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het zijn borrelcafeetjes voor (semi) bekend Nederland geworden, met elke keer dezelfde koppen die nietszeggende dingen mogen roepen. Staan vaak totaal los van de realiteit. Bij DWDD is dat wellicht nog wel te begrijpen, maar Pauw zou gewoon een veel diepgravender programma moeten maken. Gasten met inhoud en kennis ipv populaire one-liners en mensen uitnodigen die niets te melden hebben over een bepaald onderwerp.
Nee. Blijkbaar tijdens je ontwikkeling wat mis gegaan als je dat werkelijk gelooft. Geeft niet, maar jouw gebrek aan opvoeding is niet mijn probleem 😊quote:Op donderdag 24 november 2016 10:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik reageer op wat jij schreef dus inhoudelijk.
Volgens mij willen dat er nog steeds echt meer dan genoeg.quote:Op donderdag 24 november 2016 10:46 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Maar ik denk dat de toon al gezet is, welk normaal mens wil daar nu nog aan tafel gaan zitten?
Jouw probleem is dat je zelf niet weet wat je schrijft blijkbaar.quote:Op donderdag 24 november 2016 11:09 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Nee. Blijkbaar tijdens je ontwikkeling wat mis gegaan als je dat werkelijk gelooft. Geeft niet, maar jouw gebrek aan opvoeding is niet mijn probleem 😊
quote:Op woensdag 23 november 2016 20:47 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Mijn reactie bevat dus alleen aspecten die je zelf als eerste hebt geschreven:quote:Op woensdag 23 november 2016 21:19 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Als ik jouw teksten zo bij elkaar lees is toch wel duidelijk welk bedroevend laag niveau van reageren je hebt.quote:Op woensdag 23 november 2016 23:35 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik duw niemand in een hokje hoor, ik heb jou geen autist genoemd, ik heb je niet iemand genoemd die de realiteit uit het oog is verloren, ik heb niet geïnsinueerd dat je gek bent. Ik heb alleen gezegd dat je aan het schelden bent en dat is feitelijk juist.
Ik zat aan iets anders te denken. LOLquote:Op donderdag 24 november 2016 11:33 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Heb je dit met je neus getikt ?
Dank voor je uitgebreide reactie antwoord.quote:Op woensdag 23 november 2016 19:50 schreef probeer het volgende:
[..]
Doet dat er iets toe? Moet men altijd maar weer mee gaan in dat trieste 'ja maar hullie ook !!111!!1' gehuil, voordat kritiek enige waarde krijgt? Mag ik alleen maar bepaald gedrag veroordelen als ik daar aan toe voeg dat anderen die zich van iets dergelijks bedienen toch ook echt slecht bezig zijn?
Nou vooruit, omdat je er naar vraagt ... Denk ik dat er in Nederland sprake is van een bepaalde mate van institutioneel racisme? Ja, waarschijnlijk wel, al dan niet bij het overgrote deel van het volk vrij onbewust. Denk ik dat er sprake is van een zogenoemd white privilege? Ja, waarschijnlijk wel. Denk ik dat het beter voor deze maatschappij zou zijn als die fenomenen minder voorkomen? Jup. Maak ik me zelf helaas soms schuldig aan (een van) beide? Alweer ja.
Maar meer dan mezelf ervan bewust zijn, en proberen dat niet te uiten in mijn woorden of gedrag, kan en ga ik niet doen. Net zoals ik me bewust probeer te zijn van alle andere vormen van vooroordelen, bepaalde mogelijk schadelijke rolverdelingen of enige privileges die ik heb ten opzichte van anderen. In die zin is 'niet racistisch zijn' voor mij niets specialer of belangrijker dan 'niet seksistisch zijn' of welke vorm van veroordelend gedrag je dan ook kan bedenken. En ik weiger op dit specifieke onderwerp dan ook om mijn verontschuldigingen aan te bieden, door het stof te gaan, voor wie ik ben. Volgens mij is dat ook helemaal niet nodig. En al zeker niet voor een of ander ver verleden waarin mensen waar ik uiteindelijk van af stam, wellicht bijgedragen hebben aan slavernij of iets in die richting.
Dan over sylvana .. ik vind dat ze met de manier waarop ze haar standpunten brengt, enorm polariseert en soms ook zelfs discrimineert. Ik denk dat haar provocerende toon weinig goeds brengt omtrent de bewustwording van bepaalde vormen van racisme/discriminatie. Omdat mensen die daar helemaal niet bewust naar handelen, nu wel openlijk van al dat soort zaken beschuldigd worden. En over het algemeen reageren mensen daar niet echt positief op.
Met de manier waarop ze haar standpunten aan de man brengt draait ze enige mogelijke dialoog de nek om. En zelfs als discussiepartner lijkt ze vaak vrij waardeloos, omdat alleen haar waarheid lijkt te tellen en wanneer iemand daar ook maar enige vorm van kritiek op heeft, diegene de boeman is. Ze geeft de ander geen enkele ruimte en bedient zich van een aardig aantal drogredeneringen, en ook dat maakt dat ik er dus niet veel mee kan.
Aan de andere kant, ze weet het onderwerp wel goed op de agenda te zetten. Daar moet ik haar dan toch echt een paar puntjes voor geven.
Maar goed, nogmaals, het is dat je er naar vraagt, want verder boeit dat mens me dus niet zo veel.
Dat is echt precies wat ik ook wilde zeggen, maar uiteindelijk niet deed.quote:Op donderdag 24 november 2016 11:33 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Heb je dit met je neus getikt ?
Ik zei gisteren dat we niet op 1 lijn zaten, maar: morgen beter. Et voilá het is nu morgenquote:Op donderdag 24 november 2016 16:24 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dat is echt precies wat ik ook wilde zeggen, maar uiteindelijk niet deed.
Je zal inderdaad de hele dag naar dat gezeik moeten luisteren. Brrrr...quote:Op donderdag 24 november 2016 18:00 schreef KingRadler het volgende:
Maak me meer zorgen om de beveiligers dan Sylvana
Het is triest dat NPO en politiek bezig zijn om de Nederlandse cultuur te slopen en daarbij Sylvana als nuttige idioot misbruiken.quote:Op donderdag 24 november 2016 09:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 24 november 2016 19:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:
http://www.ad.nl/dossier-(...)gn=socialsharing_web
Totaal geen bedreigingen. Dus stoppen met die onzin. Als Sylvana haat zaait, kan ze vervelende reacties terug verwachten. Als die mailtjes in het AD-artikel reden zijn om dit zo zwaar op te nemen dan zijn ze de weg volledig kwijt.
Of je leest gewoon het artikel goed ipv je enkel op de voorbeelden die ze plaatsen te richten. En dan gaat dit ook nog eens enkel over de mailbox van Denk, niet over de brievenbus van Sylvana of zaken zoals haar instagram/eigen mail e.d..quote:Flagrante beledigingen wisselen zich af met verkapte, of soms heel directe bedreigingen. Voor een aantal geldt dat herhaling in deze krant te ver gaat.
Lezen!quote:Op donderdag 24 november 2016 19:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:
http://www.ad.nl/dossier-(...)gn=socialsharing_web
Totaal geen bedreigingen. Dus stoppen met die onzin. Als Sylvana haat zaait, kan ze vervelende reacties terug verwachten. Als die mailtjes in het AD-artikel reden zijn om dit zo zwaar op te nemen dan zijn ze de weg volledig kwijt.
quote:Struinen in de mailbox van de aankomende politieke partij Denk levert een keur aan nare reacties op. Flagrante beledigingen wisselen zich af met verkapte, of soms heel directe bedreigingen. Voor een aantal geldt dat herhaling in deze krant te ver gaat.
Dus er zijn een aantal gekozen die wel in de krant konden. Een deel ervan stelt echt niets voor, en zijn zelfs heel netjes geformuleerd. Dus als dit de selectie is voor de krant dan zal de rest ook niet zo veel meer voorstellen.quote:Op donderdag 24 november 2016 19:19 schreef erodome het volgende:
[..]
[..]
Of je leest gewoon het artikel goed ipv je enkel op de voorbeelden die ze plaatsen te richten. En dan gaat dit ook nog eens enkel over de mailbox van Denk, niet over de brievenbus van Sylvana of zaken zoals haar instagram/eigen mail e.d..
Er is hierom wel bewustwording aan het ontstaan. Ik hoop dat deze groter wordt.quote:Op donderdag 24 november 2016 19:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het is triest dat NPO en politiek bezig zijn om de Nederlandse cultuur te slopen en daarbij Sylvana als nuttige idioot misbruiken.
Bewustwording dat we massaal PVV moeten stemmen ja.quote:Op donderdag 24 november 2016 19:22 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Er is hierom wel bewustwording aan het ontstaan. Ik hoop dat deze groter wordt.
Hoe vaak moet ik je nog uitleggen dat het kabinet de inhoud van de programma's van de NPO niet bepaalt?quote:Op donderdag 24 november 2016 19:32 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Bewustwording dat we massaal PVV moeten stemmen ja.
Genoeg is genoeg.
Stop het racisme en stop de haat tegen Nederland.
wel als PVV aan de macht komt.quote:Op vrijdag 25 november 2016 09:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe vaak moet ik je nog uitleggen dat het kabinet de inhoud van de programma's van de NPO niet bepaalt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |