Geen reden voor extra oververhitting lijkt me.quote:Op donderdag 24 november 2016 09:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ze komen ook van een heel diep dal vandaan.
Je trekt wel erg snelle conclusies. Er staat ook iets onderaan het artikel...quote:Op donderdag 24 november 2016 09:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Geen reden voor extra oververhitting lijkt me.
Beide zijn redelijk communicerende vaten. Een nieuwe woonwijk of bedrijventerrein vraagt nogal wat weg en waterbouw. Loopt de gewone bouw nu hard, dan volgt dit wel weer. Ga je nu als overheid voor meer investeringen daarin dan krijg je dat precies op het verkeerde moment actief.quote:Op donderdag 24 november 2016 09:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je trekt wel erg snelle conclusies. Er staat ook iets onderaan het artikel...
Volgens alle indicatoren is er nog steeds sprake van structurele onderbesteding en een output gap. Ook lopen de diepte en breedte investeringen alsmede R&D achter bij de rest van Europa. De arbeidsproductiviteit (groei) is in Nederland alles behalve denderend, net als de UK.quote:Op donderdag 24 november 2016 10:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Beide zijn redelijk communicerende vaten. Een nieuwe woonwijk of bedrijventerrein vraagt nogal wat weg en waterbouw. Loopt de gewone bouw nu hard, dan volgt dit wel weer. Ga je nu als overheid voor meer investeringen daarin dan krijg je dat precies op het verkeerde moment actief.
Prachtig maar dan moet je wel hele slimme keuzes gaan maken. En niet gaan investeren om het investeren zoals je SP'er bepleit.quote:Op donderdag 24 november 2016 10:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Volgens alle indicatoren is er nog steeds sprake van structurele onderbesteding en een output gap. Ook lopen de diepte en breedte investeringen alsmede R&D achter bij de rest van Europa. De arbeidsproductiviteit (groei) is in Nederland alles behalve denderend, net als de UK.
Qua internet hoeft Nederland weinig te doen. Dat is inderdaad iets waar de UK stappen kan/moet maken zoals de minister zegt.
Dat spreekt voor zich.quote:Op donderdag 24 november 2016 12:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Prachtig maar dan moet je wel hele slimme keuzes gaan maken.
Dat is onzin. Kijk de GL/SP motie en onderbouwing maar, of de geciteerde aanbevelingen van de OESO en Europese Commissie. Daar worden specifieke terreinen genoemd zonder dat je als overheid moet gaan micro-managen. De rente is nu bijna nul.quote:En niet gaan investeren om het investeren zoals je SP'er bepleit.
Dat kan het "duidende" CBS dus niet verhullen. Daar wat aan doen zou geheel in lijn zijn met wat de OESO, IMF en Europese Commissie aanbeveelt ten aanzien van groeipotentieel, verduurzaming en structurele onderbestedingen en uitblijvende diepte-investeringen.quote:Als kanttekening bij de juichverhalen uit de sector noemt het CBS de toestand bij de grond-, weg- en waterbouw.
Neem de A6 verbreding. Leuk VVD stokpaardje en prestigeprojectje inderdaad, maar na voltooiing moet Almere, Lelystad en daarboven het nog steeds met twee spoorlijntjes doen. Terwijl het OV al uit zijn voegen barst.quote:Op donderdag 24 november 2016 13:10 schreef 99.999 het volgende:
Het is bepaald niet dat de overheid niet investeert in infrastructuur.
Mooi is dat he, hele verbouwing terwijl de druk hetzelfde blijft of zelfs hoger wordt. Nederland groeit mee.quote:Op donderdag 24 november 2016 13:28 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Neem de A6 verbreding. Leuk VVD stokpaardje en prestigeprojectje inderdaad, maar na voltooiing moet Almere, Lelystad en daarboven het nog steeds met twee spoorlijntjes doen. Terwijl het OV al uit zijn voegen barst.
De recente aanleg van de Hanzelijn gemist?quote:Op donderdag 24 november 2016 13:28 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Neem de A6 verbreding. Leuk VVD stokpaardje en prestigeprojectje inderdaad, maar na voltooiing moet Almere, Lelystad en daarboven het nog steeds met twee spoorlijntjes doen. Terwijl het OV al uit zijn voegen barst.
Nee natuurlijk heb ik die niet gemist. Maar dat is gewoon nog steeds twee spoorlijntjes, heeft 20 jaar geduurd (plannen bestonden al eind jaren 80) en een flinke downgrade van de eerdere plannen (welke op hun beurt óók een downgrade waren). Dat er niet geweldig wordt geïnvesteerd in het OV, naar Westerse maatstaven, laten de cijfers gewoon zien. Ook daarom is het niet raar dat de EC daar als eerste naar wijst. Diverse centrum-rechtse kabinetten hebben het OV als stiefkindje en sluitpost van de begroting behandeld.quote:Op donderdag 24 november 2016 13:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De recente aanleg van de Hanzelijn gemist?
Klopt. Het professionaliseren van de sollicitatieprocedure werkt averechts. Het is geen hulp bij het vinden van werk, maar een extra drempel. Ze maken er teveel een circus van. Dat werkt vooral intimiderend. Vaak word je ook nog getrakteerd op een markt-ideologische heropvoeding. Om te beginnen dat alles je eigen verantwoordelijkheid is, dwz zij doen niets aan het matchen van mensen en werk, maar leren je slechts hoe je, als marktmodel mens, door de hoepels springt die werkgevers opstellen.quote:Op donderdag 24 november 2016 18:27 schreef Cherna het volgende:
En vooral iedereen pikt een graantje mee behalve degene die werk zoeken.
Het zou beter zijn volgens mij als je dan toch met subsidie gaat strooien om te kijken of je de werkgever niet kunt ontlasten wanneer je personeel ziek word. Zoek het in die richting.quote:Op donderdag 24 november 2016 18:48 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Klopt. Het professionaliseren van de sollicitatieprocedure werkt averechts. Het is geen hulp bij het vinden van werk, maar een extra drempel. Ze maken er teveel een circus van. Dat werkt vooral intimiderend. Vaak word je ook nog getrakteerd op een markt-ideologische heropvoeding. Om te beginnen dat alles je eigen verantwoordelijkheid is, dwz zij doen niets aan het matchen van mensen en werk, maar leren je slechts hoe je, als marktmodel mens, door de hoepels springt die werkgevers opstellen.
Het solliciteren zelf zou simpel moeten zijn.
Dat is uit te leggen, ten tijde van de crisis heeft men met name die sector ondersteund door infrawerken naar voren te halen.quote:Op donderdag 24 november 2016 13:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat spreekt voor zich.
[..]
Dat is onzin. Kijk de GL/SP motie en onderbouwing maar, of de geciteerde aanbevelingen van de OESO en Europese Commissie. Daar worden specifieke terreinen genoemd zonder dat je als overheid moet gaan micro-managen. De rente is nu bijna nul.
Jouw eigen NOS link zegt:
[..]
Dat kan het "duidende" CBS dus niet verhullen. Daar wat aan doen zou geheel in lijn zijn met wat de OESO, IMF en Europese Commissie aanbeveelt ten aanzien van groeipotentieel, verduurzaming en structurele onderbestedingen en uitblijvende diepte-investeringen.
En stilstand is achteruitgang, op weg naar de periferie a la Polen of Hongarije.
Men heeft het naar voren gehaald (de Crisiswet is later permanent geworden - slechte zaak, alweer een coup van het grootkapitaal) maar de investeringen niet geintensiveerd. Terwijl daar wel ruimte voor is.quote:Op vrijdag 25 november 2016 11:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is uit te leggen, ten tijde van de crisis heeft men met name die sector ondersteund door infrawerken naar voren te halen.
quote:Op vrijdag 25 november 2016 12:06 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Men heeft het naar voren gehaald (de Crisiswet is later permanent geworden - slechte zaak, alweer een coup van het grootkapitaal) maar de investeringen niet geintensiveerd. Terwijl daar wel ruimte voor is.
Duitsland heeft hetzelfde probleem van lage infrastructuur investeringen, alhoewel ze stukken meer in spoor en OV steken. Het lijkt er echter op dat politici dat daar wel in zien.
Het is zo'n tien jaar geleden dat ik er geweest ben maar toen was de Berlijnse metro echt stukken beter dan die van Amsterdam of welke grote stad hier.quote:Op vrijdag 25 november 2016 12:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Duitsland is echt in een veel slechtere staat dan NL wanneer het op infra komt. Zowel qua spoor als qua wegen.
Gezegd hebbende dat er idd meer in het OV geinvesteerd mag worden hier maar over het algemeen is het NLse OV veel moderner en fijnmaziger.
Hij bedoelt verhoudingsgewijs, neem ik aanquote:Op vrijdag 25 november 2016 12:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Duitsland is echt in een veel slechtere staat dan NL wanneer het op infra komt. Zowel qua spoor als qua wegen.
Gezegd hebbende dat er idd meer in het OV geinvesteerd mag worden hier maar over het algemeen is het NLse OV veel moderner en fijnmaziger.
Ook dan waag ik het te betwijfelenquote:Op vrijdag 25 november 2016 13:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Hij bedoelt verhoudingsgewijs, neem ik aan
Vergelijk het eens per inwoner. Amsterdam is een dorp van 800000 inwoners met 4 metrolijnen, trams en meerdere treinstations.quote:Op vrijdag 25 november 2016 13:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is zo'n tien jaar geleden dat ik er geweest ben maar toen was de Berlijnse metro echt stukken beter dan die van Amsterdam of welke grote stad hier.
De Deutsche Bundesbahn heeft een goede naam in Europa. Maar er wordt inderdaad te weinig in wegen en spoor gestoken in Duitsland. Dat beamen alle instituten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |