Sarcasme is over dit onderwerp wel de slechtste manier om dat kenbaar te maken.quote:Op maandag 28 november 2016 20:17 schreef TargaFlorio het volgende:
Nou ja iedereen die met haar gewerkt heeft in de rollen die ze beschrijft wordt wel verdacht gemaakt. Dus als hij dat bedoelt dan snap ik hem wel.
Serieuze zaak natuurlijk. De reden die ik gaf vind ik logisch alleen zou ik dat niet in het openbaar zeggen zoals Blijlevens nu doet. Zeker niet als je toch geen partij bent in dit verhaal.quote:Op maandag 28 november 2016 20:21 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Sarcasme is over dit onderwerp wel de slechtste manier om dat kenbaar te maken.
Dat ze Tro-Bro Leon maar live uit gaan zenden op Eurosport of Sporza.quote:Op dinsdag 29 november 2016 12:41 schreef Marcoss het volgende:
Mogelijk een deel van het parcours van de Tro--Bro Leon in de Tour van 2018
[ afbeelding ]
Boonen gaat daar weer een kamikazetje doen, waarna Wuyts komt.quote:Op woensdag 30 november 2016 11:49 schreef Ajacied422 het volgende:
De Muur op 95km van de finish, wat een grapjassen.
Lijkt op eerste oog makkelijk doorsteken met de motor.quote:Op woensdag 30 november 2016 11:31 schreef Bugno het volgende:
Definitief parcours van de Ronde bekend:
HIER
Maar eens zoeken waar we langs het parcours gaan staan. Ik denk op de Kwaremont of de Paterberg. Als de renners gepasseerd zijn als de wiedeweerga een kroeg op duiken en de finish kijken. Vervolgens na de finish snel naar de Markt in Oudenaarde (verblijf op 150m van de markt)...nu al zin in
Ik rijd geen motorquote:Op woensdag 30 november 2016 14:54 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Lijkt op eerste oog makkelijk doorsteken met de motor.
Toch wel een beetje heiligschennis om de Muur op die afstand in het parcours op te nemen.quote:Op woensdag 30 november 2016 11:49 schreef Ajacied422 het volgende:
De Muur op 95km van de finish, wat een grapjassen.
Dat moet tientallen jaren geleden zijn.quote:Op woensdag 30 november 2016 21:10 schreef Wombcat het volgende:
Is vast niet de eerste keer dat 'ie op flinke afstand van de finish ligt.
Ja, en? Des te traditionelerquote:Op woensdag 30 november 2016 21:11 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat moet tientallen jaren geleden zijn.
Jah, lul het maar rechtquote:
Muur-Bosberg-finish.quote:Op woensdag 30 november 2016 21:25 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Jah, lul het maar recht...mijn hart bloedt als het peloton daar om half twee - net na het journaal - in slakkengang omhoog peddelt.
Nou ja, ik ben gewoon in het algemeen niet zo van "het is al 20 (of 30, of 40) jaar zo, dus het moet zo blijven". Niet alleen wat betreft dit, maar ook betreft andere dingen. Dingen veranderen. Misschien denken mensen over 20 jaar dat het een schande is als de finale Patersberg-Oude Kwaremont wordt losgelaten en er dan wordt gekozen om in Ronsse op de Kruisberg te finishen. Of ergens anders.quote:Op woensdag 30 november 2016 21:25 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Jah, lul het maar recht...mijn hart bloedt als het peloton daar om half twee - net na het journaal - in slakkengang omhoog peddelt.
Daar heb je een punt. Ik ben best wel conservatief wat betreft wielrennen. Ieder jaar dat gepruts in het parcours van MSR is mij ook een doorn in het oog.quote:Op woensdag 30 november 2016 21:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nou ja, ik ben gewoon in het algemeen niet zo van "het is al 20 (of 30, of 40) jaar zo, dus het moet zo blijven". Niet alleen wat betreft dit, maar ook betreft andere dingen. Dingen veranderen. Misschien denken mensen over 20 jaar dat het een schande is als de finale Patersberg-Oude Kwaremont wordt losgelaten en er dan wordt gekozen om in Ronsse op de Kruisberg te finishen. Of ergens anders.
De Poggio is er ook pas in de jaren 60 of 70 ingekomen, Ze moeten soms ook wel wat doen om de finale spannend te houden. Ander voorbeeld: Parijs-Tours. Als ze daarin niet een aantal jaar geleden op zoek waren gegaan naar wat heuveltjes in de finale was het altijd een massasprint geworden en 100% zeker een saaie koers. Door de wijziging in de finale hebben de vluchters en aanvallers weer een kans gekregen.quote:Op woensdag 30 november 2016 21:34 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Daar heb je een punt. Ik ben best wel conservatief wat betreft wielrennen. Ieder jaar dat gepruts in het parcours van MSR is mij ook een doorn in het oog..
quote:Op donderdag 1 december 2016 12:22 schreef Sjoerd102 het volgende:
http://nos.nl/artikel/214(...)dtour-wedstrijd.html
Een hoeren en snoerende rukker.quote:Op vrijdag 2 december 2016 14:53 schreef polderturk het volgende:
Wat is nu het algemene beeld? Dat Thomas Dekker een matennaaier is die over de rug van zijn collega's geld wil verdienen en roem wil vergaren?
Zijn boek is met Sinterklaas een van de meeste verkochte boeken via online bestellingen. Hij wil financieel het meest uit zijn carričre halen, met achteraf zo weinig mogelijk echte inspanning qua trainen.quote:Op vrijdag 2 december 2016 14:53 schreef polderturk het volgende:
Wat is nu het algemene beeld? Dat Thomas Dekker een matennaaier is die over de rug van zijn collega's geld wil verdienen en roem wil vergaren?
Guangxi is een prachtige provincie, met ook veel bergen.quote:
Je lijkt Ray Kerckhoffs wel met z'n reclame voor Curaįao.quote:Op vrijdag 2 december 2016 20:27 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Guangxi is een prachtige provincie, met ook veel bergen.![]()
en vlak daarboven heb je in het zuiden van Hunan echte bergen.
Helemaal mee eens, gewoon verschroeiend hard wegrijden in de eerste kilometer zou de norm moeten zijn ipv dat lachwekkend tempo'tje tot aan bijvoorbeeld Parijsquote:Op woensdag 30 november 2016 21:32 schreef Wombcat het volgende:
Ik zou er bijvoorbeeld erg voor zijn als ze die kutcriteriums op de laatste dag van een grote ronde loslaten en er een echte etappe voor in de plaats doen.
Curaįao heeft geen bergen i.t.t. Guangxiquote:Op vrijdag 2 december 2016 20:34 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Je lijkt Ray Kerckhoffs wel met z'n reclame voor Curaįao.
Het interesseert me geen reet. Het is een koers zonder enige historie in een land waar ook totaal geen belangstelling is voor wielrennen. De UCI maakt de sport kapot door schaamteloos steeds maar weer voor het geld te kiezen, in plaats van de renners en het publiek.quote:Op vrijdag 2 december 2016 20:27 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Guangxi is een prachtige provincie, met ook veel bergen.![]()
en vlak daarboven heb je in het zuiden van Hunan echte bergen.
Het autoverkeer kan niet meer doorgroeien in China (te weinig ruimte). De vergroening en het fietsen begint weer terug te komen. Voorbeelden zijn steden als Zhuzhou.quote:Op vrijdag 2 december 2016 21:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Het interesseert me geen reet. Het is een koers zonder enige historie in een land waar ook totaal geen belangstelling is voor wielrennen. De UCI maakt de sport kapot door schaamteloos steeds maar weer voor het geld te kiezen, in plaats van de renners en het publiek.
In 40-45 was fietsen ook populair in Duitsland. Hoeveel fietsen zijn er wel niet via grijze import naar Duitsland gegaan? Ontelbaar veel. Maak kijk nu bijna 80 jaar later. Het wielrennen leeft, op een opleving 15 jaar geleden na, nauwelijks.quote:Op vrijdag 2 december 2016 21:21 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het autoverkeer kan niet meer doorgroeien in China (te weinig ruimte). De vergroening en het fietsen begint weer terug te komen. Voorbeelden zijn steden als Zhuzhou.
De UCI wil graag geld verdienen, niet geld erop toegeven.quote:Op vrijdag 2 december 2016 21:38 schreef Koffieplanter het volgende:
Een World Tour koers in Zuid-Amerika willen we zien. Tijd om de Vuelta promotie te geven. Froome en Nairo tegen Ortega en Sevilla, wie wil dat nou niet.
Allemaal leuk en aardig, maar hoe kan je in jozefsnaam zomaar een koers World Tour maken? Er is daar nog geen enkele historie op dit gebied. Begin dan lekker met een koers op het tweede of derde niveau. Als er een beetje publiek komt kan je het upgraden en kan het na een aantal jaar World Tour worden, zeker als blijkt dat het voor de televisie leuk is en als de renners ook enthousiast zijn.quote:Op vrijdag 2 december 2016 21:21 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het autoverkeer kan niet meer doorgroeien in China (te weinig ruimte). De vergroening en het fietsen begint weer terug te komen. Voorbeelden zijn steden als Zhuzhou.
Mand.quote:
Helemaal mee eens, bespottelijke beslissing. Worldtour race met 5 man publiek weer, maar de UCI kan zijn zakken weer vullen natuurlijk, dat is wel teltquote:Op vrijdag 2 december 2016 21:54 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar hoe kan je in jozefsnaam zomaar een koers World Tour maken? Er is daar nog geen enkele historie op dit gebied. Begin dan lekker met een koers op het tweede of derde niveau. Als er een beetje publiek komt kan je het upgraden en kan het na een aantal jaar World Tour worden, zeker als blijkt dat het voor de televisie leuk is en als de renners ook enthousiast zijn.
Maar de UCI denkt alleen aan geld. Van de organisatie achter deze koers, die al jaren probeert zich overal in te kopen, krijgen ze keiharde knaken. Daar stopt het denken van die mensen.
Alles in het Midden-Oosten wordt ook WT, want geld. Qatar, Abu Dhabi. Allemaal koersen zonder historie, zonder publieke belangstelling en ook bij de fans in andere landen leeft het niet. Zorgwekkende ontwikkeling, die uiteindelijk veel kijkers kan gaan kosten, zeker de ruzie met de ASO en andere organisatoren ook nog eens. Die machtsstrijd gaat ten koste van ons, de fans.
Dan kunnen er nog zulke prachtige bergen zijn in China, maar dat boeit echt niet. Wil je het wielrennen naar een hoger niveau tillen, dan moet je koersen gaan organiseren in Afrika en Zuid-Amerika. Daar zit de publieke belangstelling en dat wint het op de lange termijn van die paar miljoen nu op de korte termijn.
Daar komt het eigenlijk wel op neer.quote:Op vrijdag 2 december 2016 22:12 schreef Wombcat het volgende:
Je zou haast denken dat Ecclestone de UCi overgenomen heeft.
Dat klinkt gaaf Strani.quote:Op vrijdag 2 december 2016 23:52 schreef Strani het volgende:
Morgen naar de persdag van Katusha. Spannend want het is m'n eerste persdag. Volgende week volgt die van BMC. Ben benieuwd..
Waar is dat? Ben je collega van Thijs geworden?quote:Op vrijdag 2 december 2016 23:52 schreef Strani het volgende:
Morgen naar de persdag van Katusha. Spannend want het is m'n eerste persdag. Volgende week volgt die van BMC. Ben benieuwd..
En een diepe buiging.quote:Op zaterdag 3 december 2016 12:21 schreef Evertjan het volgende:
De Joop der Jopen is vandaag 70 geworden. Daar nemen wij onze hoed voor af
quote:Op zaterdag 3 december 2016 09:24 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Dat klinkt gaaf Strani.
In welke hoedanigheid? Journalist? fotograaf? Fan?
Ik was er als journalist, en ik weet niet of collega van Thijs een titel is waar ik me mee identificeerquote:Op zaterdag 3 december 2016 13:29 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Waar is dat? Ben je collega van Thijs geworden?
Ik snap waarom ze de bovenkant van de foto hebben weggelatenquote:Op zaterdag 3 december 2016 20:50 schreef TheArt het volgende:
Truitje Katusha-Alpecin (alhoewel, het lijkt alsof Alpecin hoofdsponsor is)
[ afbeelding ]
Check. ik had m gisteravond in mn surprise zitten. Toen ik een boek voelde zei ik nog tegen de neefjes en nichtjes "ik denk dat het een cokeboek is jongens" . Snapten ze best, want ik ben dol op koken.quote:Op vrijdag 2 december 2016 20:24 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Zijn boek is met Sinterklaas een van de meeste verkochte boeken via online bestellingen. Hij wil financieel het meest uit zijn carričre halen, met achteraf zo weinig mogelijk echte inspanning qua trainen.
quote:Op vrijdag 2 december 2016 21:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
in een land waar ook totaal geen belangstelling is voor wielrennen.
twitter:Protiride twitterde op zondag 04-12-2016 om 14:45:45What do you think about Mr. Lefevre's dammage done at Rudi's #weinebrugge? Your comments are welcome...#poorman… https://t.co/cavhfZZORc reageer retweet
Is dit serieus of gewoon een ongelukje vanwege een zatte kop?quote:Op zondag 4 december 2016 19:59 schreef Momo... het volgende:
Patje is op bezoek geweest bij de Belgische fanclub van Cancellara[ afbeelding ]twitter:Protiride twitterde op zondag 04-12-2016 om 14:45:45What do you think about Mr. Lefevre's dammage done at Rudi's #weinebrugge? Your comments are welcome...#poorman… https://t.co/cavhfZZORc reageer retweet
Als ik die post zie is het serieus. Fabian heeft het ook retweet.quote:Op zondag 4 december 2016 20:03 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Is dit serieus of gewoon een ongelukje vanwege een zatte kop?
quote:Op zondag 4 december 2016 20:04 schreef Momo... het volgende:
[..]
Als ik die post zie is het serieus. Fabian heeft het ook retweet.
fantastischquote:Op maandag 5 december 2016 23:23 schreef Tommeke het volgende:
Die imitaties van Patje, Tommeke en Jo'an
Dacht al dat het aan mij lag. Ik snapte het ook al niet.quote:Op maandag 5 december 2016 23:12 schreef heywoodu het volgende:
Waar gaat dat gedoe met Patje over? Ik snap het niet
Sagan ook goedquote:Op maandag 5 december 2016 23:23 schreef Tommeke het volgende:
Die imitaties van Patje, Tommeke en Jo'an
quote:Op maandag 5 december 2016 23:12 schreef heywoodu het volgende:
Waar gaat dat gedoe met Patje over? Ik snap het niet
Patrick Lefevre heeft ruzie gehad met Rudi (hoofd Belgische fanclub Fabian Cancellara) in een restaurant wat Rudi beheert en dient als locatie van de Belgische fanclub van Fabian Cancellara en daarbij heeft hij wat dingen kapot gemaakt.quote:Op dinsdag 6 december 2016 10:05 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Dacht al dat het aan mij lag. Ik snapte het ook al niet.
Zielig persoon, die Patjequote:Op dinsdag 6 december 2016 10:39 schreef Momo... het volgende:
[..]
[..]
Patrick Lefevre heeft ruzie gehad met Rudi (hoofd Belgische fanclub Fabian Cancellara) in een restaurant wat Rudi beheert en dient als locatie van de Belgische fanclub van Fabian Cancellara en daarbij heeft hij wat dingen kapot gemaakt.
Nou?quote:Op dinsdag 6 december 2016 11:45 schreef Momo... het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Raad eens wie deze sinterklaas is?
Josquote:
twitter:bramtankink twitterde op dinsdag 06-12-2016 om 08:05:47Alias @josvanemden. Elk jaar beter! ? https://t.co/ir9KDQvNK5 reageer retweet
quote:Op dinsdag 6 december 2016 15:21 schreef rubbereend het volgende:
Froome kan sneller klimmen door 'functioneel uitdrogen'
klinkt een beetje dubieus en gevaarlijk
Froome en niet in perniek raken?quote:Het uitdrogen moet wel onder strikte begeleiding gebeuren zodat de renner niet in paniek kan raken aldus Palfreeman.
Ach geen kleren dat zal ook wel een kilo schelen. Helm ook te zwaar, met het winkelwagentje techniek val je niet. Elke dag geharst worden voor de wedstrijd. Goh doet me denken aan iemand anders die in 2007 in het geel reedt.quote:Op dinsdag 6 december 2016 15:21 schreef rubbereend het volgende:
Had Michael nog een reedt dan?quote:Op dinsdag 6 december 2016 15:30 schreef Momo... het volgende:
[..]
Ach geen kleren dat zal ook wel een kilo schelen. Helm ook te zwaar, met het winkelwagentje techniek val je niet. Elke dag geharst worden voor de wedstrijd. Goh doet me denken aan iemand anders die in 2007 in het geel reedt.
quote:Beste wielerploegen naar Limburg voor revolutionaire koers
Zuid-Limburg wordt begin juni volgend jaar het decor van een nieuwe internationale driedaagse wielerwedstrijd voor profs.
Op de Sportzone in Sittard-Geleen en op de Cauberg zullen de beste ploegen ter wereld strijden tijdens de International Team Challenge (ITC).
Klimmen en sprinten
De opzet van deze wedstrijd is totaal vernieuwend, stelt organisator Infront. Op de eerste dag is er een sprintwedstrijd op een circuit rond de Sportzone in Sittard-Geleen. De tweede dag beklimmen de renners tien keer de Cauberg in Valkenburg op en worden er na elke beklimming punten verdeeld. Op de laatste dag is de finale in de vorm van een ploegenachtervolging, wederom op en rond de Sportzone.
Het evenement wordt gehouden op 2, 3 en 4 juni. De UCI steunt de wedstrijd en schaalt de ITC in als HC-wedstrijd (buitencategorie).
TV-gelden
Naast Limburg worden er later in het jaar ook ITC’s gehouden in Zwitserland (eind augustus) en Zuid-Afrika (oktober). De organisatie werkt nauw samen met Velon, een verbond van grote wielerploegen. Met De ITC hopen de teams onder andere meer tv-gelden uit de wielersport te halen, iets wat nu nog nauwelijks gebeurt.
Lees woensdag meer over deze nieuwe wielerwedstrijd voor profs in De Limburger.
Dit is echt fantastisch.quote:Op dinsdag 6 december 2016 15:21 schreef rubbereend het volgende:
Doet me denken aan 50 jaar geleden, toen renners het in snikhete touretappes moesten doen met één bidonnetje.quote:Op dinsdag 6 december 2016 16:14 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dit is echt fantastisch.
Djos?quote:Op dinsdag 6 december 2016 11:45 schreef Momo... het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Raad eens wie deze sinterklaas is?
Resultaat van de ploeg telt dus?quote:Op dinsdag 6 december 2016 16:05 schreef Sjoerd102 het volgende:
http://www.1limburg.nl/be(...)oers?context=default
[..]
quote:A cloud of uncertainty hangs over TJ Sport, what could be China’s first top cycling team, with its WorldTour license delayed and training camp cancelled.
Rumors of problems circulated already in October for TJ Sport, which is the latest iteration of the Lampre – Merida team from Italy. A week and a half ago, the UCI license commission announced 17 of 18 possible WorldTour teams without TJ Sport. The UCI’s footnote explained it is still reviewing the team’s application for the 2017 season.
Monday, the team cancelled its pre-season December training camp. It emailed the 24 signed cyclists — including South African Louis Meintjes, eighth in the Tour de France, and Ben Swift from team Sky — to explain the delay and to postpone any camp until January.
Team officials told VeloNews that they are busy preparing the needed paperwork and wanted to wait to say more because “it is a very delicate time and the situation is evolving.”
After nearly 25 years, the outfit risks disbanding without a license. Around 60 employees would be scrambling to find work over the Christmas holiday. Or the team could possibly drop to the Professional Continental division.
General manager Giuseppe Saronni did not respond to telephone calls for this article. The team’s sponsor liaison Mauro Gianetti went to China to hurriedly last month round up the needed paperwork. He too was unavailable to comment. After Brent Copeland left to start team Bahrain – Merida with Vincenzo Nibali, Saronni’s son Carlo took over as team manager, but he prefers to wait until after the UCI’s December 15 document deadline to comment.
“There’s some concern, yes, at least until we get the OK from the UCI,” sports director Mario Scirea told VeloNews. “We have to work for 2017 and leave the rest in the hands of Saronni.
“Logically, though, until we have that OK we are all a little worried. I have faith in him [Saronni] in what he’s done in these 25 years, though. It’s not that he just decided to sign riders and then sit back and do nothing.”
TJ Sport asked the UCI’s license commission for more time ahead of the announcement a week and a half ago due to delays in the Far East. The team told VeloNews at the time that the woman preparing the documents fell sick and lost time as a result.
Ik wil Gesink en Kruijswijkgod wel samen zien harken op de Caubergquote:Op dinsdag 6 december 2016 16:05 schreef Sjoerd102 het volgende:
http://www.1limburg.nl/be(...)oers?context=default
[..]Van eind mei tot eind juni elk weekend wel een profkoers in de buurt om te gaan kijken.
![]()
Mijn agenda puilt die weken uit met koersen
Ronde van Belgie
Deze nieuwe wedstrijd
Rund um Köln
Ster ZLM Toer.
NK in Montferland
kloptquote:Op dinsdag 6 december 2016 17:24 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Resultaat van de ploeg telt dus?
http://nos.nl/artikel/214(...)-deense-herning.htmlquote:De EK wielrennen worden in 2017 in de Deense stad Herning gehouden. Van 2 tot 6 augustus wordt om de verschillende titels gestreden.
Over het parcours is nog niets bekend, maar volgens de Europese wielerbond komen vooral de sprinters aan hun trekken.
Het is de tweede keer dat er gestreden wordt om de Europese titels op de weg. Dit jaar waren Anna van der Breggen en Peter Sagan de besten in het Franse Plumelec.
als ze dan maar wel een WK organiseren voor klimmers volgend jaarquote:Op woensdag 7 december 2016 18:25 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/214(...)-deense-herning.html
het is in ieder geval geen sprintersparcours in Bergen begreep ikquote:Op woensdag 7 december 2016 18:26 schreef Evertjan het volgende:
[..]
als ze dan maar wel een WK organiseren voor klimmers volgend jaar
Dat zou de naam ook weinig eer aandoen natuurlijkquote:Op woensdag 7 december 2016 19:35 schreef rubbereend het volgende:
[..]
het is in ieder geval geen sprintersparcours in Bergen begreep ik
Innsbruck 2018quote:Op woensdag 7 december 2016 18:26 schreef Evertjan het volgende:
[..]
als ze dan maar wel een WK organiseren voor klimmers volgend jaar
twitter:searchhhh twitterde op donderdag 08-12-2016 om 11:00:51Rumors from China say #TJSport will end the partnership with @Lampre_Merida next week - for reasons of overseas money transfer restrictions reageer retweet
Geld uit China, niet alleen in Den Haag een probleem dusquote:Op donderdag 8 december 2016 11:55 schreef TheArt het volgende:
Ramp voor alle renners van Lampre-Merida. Waarschijnlijk beëindigt TJ Sport de samenwerking nog voordat het begonnen is:twitter:searchhhh twitterde op donderdag 08-12-2016 om 11:00:51Rumors from China say #TJSport will end the partnership with @Lampre_Merida next week - for reasons of overseas money transfer restrictions reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |