Dat ze Tro-Bro Leon maar live uit gaan zenden op Eurosport of Sporza.quote:Op dinsdag 29 november 2016 12:41 schreef Marcoss het volgende:
Mogelijk een deel van het parcours van de Tro--Bro Leon in de Tour van 2018
[ afbeelding ]
Boonen gaat daar weer een kamikazetje doen, waarna Wuyts komt.quote:Op woensdag 30 november 2016 11:49 schreef Ajacied422 het volgende:
De Muur op 95km van de finish, wat een grapjassen.
Lijkt op eerste oog makkelijk doorsteken met de motor.quote:Op woensdag 30 november 2016 11:31 schreef Bugno het volgende:
Definitief parcours van de Ronde bekend:
HIER
Maar eens zoeken waar we langs het parcours gaan staan. Ik denk op de Kwaremont of de Paterberg. Als de renners gepasseerd zijn als de wiedeweerga een kroeg op duiken en de finish kijken. Vervolgens na de finish snel naar de Markt in Oudenaarde (verblijf op 150m van de markt)...nu al zin in
Ik rijd geen motorquote:Op woensdag 30 november 2016 14:54 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Lijkt op eerste oog makkelijk doorsteken met de motor.
Toch wel een beetje heiligschennis om de Muur op die afstand in het parcours op te nemen.quote:Op woensdag 30 november 2016 11:49 schreef Ajacied422 het volgende:
De Muur op 95km van de finish, wat een grapjassen.
Dat moet tientallen jaren geleden zijn.quote:Op woensdag 30 november 2016 21:10 schreef Wombcat het volgende:
Is vast niet de eerste keer dat 'ie op flinke afstand van de finish ligt.
Ja, en? Des te traditionelerquote:Op woensdag 30 november 2016 21:11 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat moet tientallen jaren geleden zijn.
Jah, lul het maar rechtquote:
Muur-Bosberg-finish.quote:Op woensdag 30 november 2016 21:25 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Jah, lul het maar recht...mijn hart bloedt als het peloton daar om half twee - net na het journaal - in slakkengang omhoog peddelt.
Nou ja, ik ben gewoon in het algemeen niet zo van "het is al 20 (of 30, of 40) jaar zo, dus het moet zo blijven". Niet alleen wat betreft dit, maar ook betreft andere dingen. Dingen veranderen. Misschien denken mensen over 20 jaar dat het een schande is als de finale Patersberg-Oude Kwaremont wordt losgelaten en er dan wordt gekozen om in Ronsse op de Kruisberg te finishen. Of ergens anders.quote:Op woensdag 30 november 2016 21:25 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Jah, lul het maar recht...mijn hart bloedt als het peloton daar om half twee - net na het journaal - in slakkengang omhoog peddelt.
Daar heb je een punt. Ik ben best wel conservatief wat betreft wielrennen. Ieder jaar dat gepruts in het parcours van MSR is mij ook een doorn in het oog.quote:Op woensdag 30 november 2016 21:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nou ja, ik ben gewoon in het algemeen niet zo van "het is al 20 (of 30, of 40) jaar zo, dus het moet zo blijven". Niet alleen wat betreft dit, maar ook betreft andere dingen. Dingen veranderen. Misschien denken mensen over 20 jaar dat het een schande is als de finale Patersberg-Oude Kwaremont wordt losgelaten en er dan wordt gekozen om in Ronsse op de Kruisberg te finishen. Of ergens anders.
De Poggio is er ook pas in de jaren 60 of 70 ingekomen, Ze moeten soms ook wel wat doen om de finale spannend te houden. Ander voorbeeld: Parijs-Tours. Als ze daarin niet een aantal jaar geleden op zoek waren gegaan naar wat heuveltjes in de finale was het altijd een massasprint geworden en 100% zeker een saaie koers. Door de wijziging in de finale hebben de vluchters en aanvallers weer een kans gekregen.quote:Op woensdag 30 november 2016 21:34 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Daar heb je een punt. Ik ben best wel conservatief wat betreft wielrennen. Ieder jaar dat gepruts in het parcours van MSR is mij ook een doorn in het oog..
quote:Op donderdag 1 december 2016 12:22 schreef Sjoerd102 het volgende:
http://nos.nl/artikel/214(...)dtour-wedstrijd.html
Een hoeren en snoerende rukker.quote:Op vrijdag 2 december 2016 14:53 schreef polderturk het volgende:
Wat is nu het algemene beeld? Dat Thomas Dekker een matennaaier is die over de rug van zijn collega's geld wil verdienen en roem wil vergaren?
Zijn boek is met Sinterklaas een van de meeste verkochte boeken via online bestellingen. Hij wil financieel het meest uit zijn carrière halen, met achteraf zo weinig mogelijk echte inspanning qua trainen.quote:Op vrijdag 2 december 2016 14:53 schreef polderturk het volgende:
Wat is nu het algemene beeld? Dat Thomas Dekker een matennaaier is die over de rug van zijn collega's geld wil verdienen en roem wil vergaren?
Guangxi is een prachtige provincie, met ook veel bergen.quote:
Je lijkt Ray Kerckhoffs wel met z'n reclame voor Curaçao.quote:Op vrijdag 2 december 2016 20:27 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Guangxi is een prachtige provincie, met ook veel bergen.![]()
en vlak daarboven heb je in het zuiden van Hunan echte bergen.
Helemaal mee eens, gewoon verschroeiend hard wegrijden in de eerste kilometer zou de norm moeten zijn ipv dat lachwekkend tempo'tje tot aan bijvoorbeeld Parijsquote:Op woensdag 30 november 2016 21:32 schreef Wombcat het volgende:
Ik zou er bijvoorbeeld erg voor zijn als ze die kutcriteriums op de laatste dag van een grote ronde loslaten en er een echte etappe voor in de plaats doen.
Curaçao heeft geen bergen i.t.t. Guangxiquote:Op vrijdag 2 december 2016 20:34 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Je lijkt Ray Kerckhoffs wel met z'n reclame voor Curaçao.
Het interesseert me geen reet. Het is een koers zonder enige historie in een land waar ook totaal geen belangstelling is voor wielrennen. De UCI maakt de sport kapot door schaamteloos steeds maar weer voor het geld te kiezen, in plaats van de renners en het publiek.quote:Op vrijdag 2 december 2016 20:27 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Guangxi is een prachtige provincie, met ook veel bergen.![]()
en vlak daarboven heb je in het zuiden van Hunan echte bergen.
Het autoverkeer kan niet meer doorgroeien in China (te weinig ruimte). De vergroening en het fietsen begint weer terug te komen. Voorbeelden zijn steden als Zhuzhou.quote:Op vrijdag 2 december 2016 21:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Het interesseert me geen reet. Het is een koers zonder enige historie in een land waar ook totaal geen belangstelling is voor wielrennen. De UCI maakt de sport kapot door schaamteloos steeds maar weer voor het geld te kiezen, in plaats van de renners en het publiek.
In 40-45 was fietsen ook populair in Duitsland. Hoeveel fietsen zijn er wel niet via grijze import naar Duitsland gegaan? Ontelbaar veel. Maak kijk nu bijna 80 jaar later. Het wielrennen leeft, op een opleving 15 jaar geleden na, nauwelijks.quote:Op vrijdag 2 december 2016 21:21 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het autoverkeer kan niet meer doorgroeien in China (te weinig ruimte). De vergroening en het fietsen begint weer terug te komen. Voorbeelden zijn steden als Zhuzhou.
De UCI wil graag geld verdienen, niet geld erop toegeven.quote:Op vrijdag 2 december 2016 21:38 schreef Koffieplanter het volgende:
Een World Tour koers in Zuid-Amerika willen we zien. Tijd om de Vuelta promotie te geven. Froome en Nairo tegen Ortega en Sevilla, wie wil dat nou niet.
Allemaal leuk en aardig, maar hoe kan je in jozefsnaam zomaar een koers World Tour maken? Er is daar nog geen enkele historie op dit gebied. Begin dan lekker met een koers op het tweede of derde niveau. Als er een beetje publiek komt kan je het upgraden en kan het na een aantal jaar World Tour worden, zeker als blijkt dat het voor de televisie leuk is en als de renners ook enthousiast zijn.quote:Op vrijdag 2 december 2016 21:21 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het autoverkeer kan niet meer doorgroeien in China (te weinig ruimte). De vergroening en het fietsen begint weer terug te komen. Voorbeelden zijn steden als Zhuzhou.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |