Waarom Wilders zijn collega-politici het proces in wilde slepen, wordt niet nader toegelicht in de papieren. Duidelijk is wel dat juist deze mensen fel afstand namen van Wilders' uitlatingen. Rutte zei dat hij een 'vieze smaak' in de mond kreeg van de uitspraken, terwijl ze voor Asscher reden waren een 'stemadvies' te geven om af te zien van de PVV. Opstelten ('walgelijke uitspraken'), Timmermans ('verwerpelijk') en Plasterk ('afschuwelijke scène') haalden evenzeer uit.quote:''Dan is er geen premier die er schande van spreekt''
Geert Wilders
In alles wil de PVV-leider de rechtbank gaan overtuigen dat z'n uitspraken niet uit de lucht kwamen vallen. Het past in een trend van zijn beweringen over immigranten, het had 'contextuele factoren'. Knoops zal aandacht vragen voor ' het economische, sociale en politieke klimaat waarin de uitlating wordt gedaan'.quote:
''De heer Wilders komt het recht toe om zijn politieke uitspraken te voorzien van de juiste context waarin zij geplaatst moeten worden''
Geert Jan Knoops
Veiligheid familiequote:De goede rechtsgang wordt gemankeerd doordat deskundigen zich niet vrij achten te rapporteren
Geert-Jan Knoops
quote:Op zaterdag 19 november 2016 12:07 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk dat het OM ook wil dat het minder erg wordt met de criminaliteit en daarom die groep die daarvoor het meest verantwoordelijk is, in de ergste vormen denkbaar, nu wil ontzien door alle beledigen t.a.v. die groep als racisme te gaan beschouwen. Onder het motto, niet aanpakken maar pamperen.
Dit is denk ik de domste uitspraak van de week.quote:Op zaterdag 19 november 2016 12:07 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk dat het OM ook wil dat het minder erg wordt met de criminaliteit en daarom die groep die daarvoor het meest verantwoordelijk is, in de ergste vormen denkbaar, nu wil ontzien door alle beledigen t.a.v. die groep als racisme te gaan beschouwen. Onder het motto, niet aanpakken maar pamperen want brrrr... die bedreigingen zijn niet mis.
Waar koop jij je aluminiumhoedjes?quote:Op zaterdag 19 november 2016 12:07 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk dat het OM ook wil dat het minder erg wordt met de criminaliteit en daarom die groep die daarvoor het meest verantwoordelijk is, in de ergste vormen denkbaar, nu wil ontzien door alle beledigen t.a.v. die groep als racisme te gaan beschouwen. Onder het motto, niet aanpakken maar pamperen want brrrr... die bedreigingen zijn niet mis.
twitter:BreitbartLondon twitterde op vrijdag 18-11-2016 om 14:15:00WATCH: Geert Wilders Warns of Liberal Tyranny as Prosecutor Prepares to Punish Him For Immigrant Remarks… https://t.co/j2gcTx4MK8 reageer retweet
Ja, dat dat aan jou zou liggen is natuurlijk ondenkbaar.quote:Op zaterdag 19 november 2016 12:44 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk dat op een onbewust niveau het OM gewoon bang is. Ik zie geen andere verklaring om het begrip racisme zo belachelijk uit te leggen.
Klopt. Marokkanen komen al vele jaren weg met hun door racisme gemotiveerde criminaliteit. De hoogste tijd dus om daar nu eindelijk verandering in te brengen.quote:Op zaterdag 19 november 2016 12:44 schreef Loekie1 het volgende:
En het is ook wel enigszins begrijpelijk, Nederland heeft geen goed antwoord op bepaalde vormen van criminaliteit.
Ook dat gaat al vele jaren zo. Marokkanen maken al vele jaren alles en iedereen uit voor racist als het even tegen zit, bijvoorbeeld als ze gepakt worden door de politie. In werkelijkheid zijn ze zelf de grootste racisten die er in Nederland rondlopen.quote:Op zaterdag 19 november 2016 13:16 schreef Molurus het volgende:
Dat lijkt de nieuwe politieke mode... racisten die iedereen uitmaken voor racisten. Bijzonder.
Dan heb ik het dus nadrukkelijk niet over Marokkanen maar juist over mensen die niks anders doen dan de godganze dag klagen over moslims en Marokkanen.quote:Op zaterdag 19 november 2016 13:27 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ook dat gaat al vele jaren zo. Marokkanen maken al vele jaren alles en iedereen uit voor racist als het even tegen zit, bijvoorbeeld als ze gepakt worden door de politie. In werkelijkheid zijn ze zelf de grootste racisten die er in Nederland rondlopen.
Nou zijn er natuurlijk ook redenen genoeg aan te dragen, maar om daar nou de hele dag mee bezig te zijn...quote:Op zaterdag 19 november 2016 13:28 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dan heb ik het dus nadrukkelijk niet over Marokkanen maar juist over mensen die niks anders doen dan de godganze dag klagen over moslims en Marokkanen.
De verhouding daarvan is wel behoorlijk zoek.quote:Op zaterdag 19 november 2016 13:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou zijn er natuurlijk ook redenen genoeg aan te dragen, maar om daar nou de hele dag mee bezig te zijn...
Ja, stelletje racisten daar bij het OM.quote:Op zaterdag 19 november 2016 13:31 schreef Wespensteek het volgende:
Het is wel grappig om te zien hoe Wilders en zijn aanhang aan het jammeren zijn als ze zelf slachtoffer zijn van handhavend optreden door OM.
Niet zo gek dus, dat die mensen zo klagen, na al het onrecht wat die mensen is en nog steeds wordt aangedaan, terwijl de gevestigde orde het maar laat voortduren vanwege het multiculturalisme, de favoriete hobby van de elite, waar de rest van Nederland helemaal niks mee heeft.quote:Op zaterdag 19 november 2016 13:28 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dan heb ik het dus nadrukkelijk niet over Marokkanen maar juist over mensen die niks anders doen dan de godganze dag klagen over moslims en Marokkanen.
Huil, huil, slachtofferrol, etc.quote:Op zaterdag 19 november 2016 13:34 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Niet zo gek dus, dat die mensen zo klagen, na al het onrecht wat die mensen is en nog steeds wordt aangedaan, terwijl de gevestigde orde het maar laat voortduren vanwege het multiculturalisme, de favoriete hobby van de elite, waar de rest van Nederland helemaal niks mee heeft.
Ik deed alleen maar even met jou mee, jankbal.quote:Op zaterdag 19 november 2016 13:39 schreef Molurus het volgende:
[..]
Huil, huil, slachtofferrol, etc.
Och, ieg ben ik niet hypocriet.quote:Op zaterdag 19 november 2016 13:48 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ik deed alleen maar even met jou mee, jankbal.
Och, het OM heeft wel vaker eisen waarvan je denkt: Zo! Dat is niet misselijk...quote:Op zaterdag 19 november 2016 13:31 schreef Wespensteek het volgende:
Het is wel grappig om te zien hoe Wilders en zijn aanhang aan het jammeren zijn als ze zelf slachtoffer zijn van handhavend optreden door OM.
En dat hij daar dan met een verborgen camera filmt wat voor ons verborgen gehouden wordt.quote:Op zaterdag 19 november 2016 14:19 schreef Toefjes het volgende:
Ik verwacht dat met deze softe D66 rechtspraak Wilders veroordeeld zal worden tot 160 uur taakstraf te verrichten in een AZC.
Daarom had niet Wilders (die uit hoofde van zijn functie verplicht is deze vraag aan zijn achterban te stellen!) maar de media vervolgd moeten worden.quote:Op zaterdag 19 november 2016 15:25 schreef Vallon het volgende:
Het blijft in mijn ogen vreemd dat een volksvertegenwoordiger zijn vraag wel in de 2e kamer maar niet op een ("besloten") politieke bijeenkomst kan stellen alwaar vervolgens likkebaardende media zijn vraag zonder verdere nuance openbaar maken.
Dat Wilders de vraag stelt zal zijn, dat de media het vervolgens als ongebreidelde haat uitzaaien, lijkt mij meer evident. Een beetje journalist had Wilders aldaar gevraagd wat hij nu bedoeld.
Klopt, er wordt zoveel onder de pet gehouden. Volgens mij zijn er al een aantal terroristische aanslagen geweest en massaverkrachtingen, maar we krijgen het niet te horen. Dat kan niet anders, want dit scenario was ons beloofd tijdens de vluchtelingencrisis.quote:Op zaterdag 19 november 2016 15:25 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
En dat hij daar dan met een verborgen camera filmt wat voor ons verborgen gehouden wordt.
Je begrijpt er inderdaad niets van.quote:Op zaterdag 19 november 2016 15:25 schreef Vallon het volgende:
Het blijft in mijn ogen vreemd dat een volksvertegenwoordiger zijn vraag wel in de 2e kamer maar niet op een ("besloten") politieke bijeenkomst kan stellen alwaar vervolgens likkebaardende media zijn vraag zonder verdere nuance openbaar maken.
Dat Wilders de vraag stelt zal zijn, dat de media het vervolgens als ongebreidelde haat uitzaaien, lijkt mij meer evident. Een beetje journalist had Wilders aldaar gevraagd wat hij nu bedoeld.
Wanneer hij iemand met naam en toenaam op persoonlijke titel zou hebben beledigd, snap ik het. Echter de Marokkaan bestaat niet, net als dat de Nederlander niet bestaat. Dus je kan imho best zeggen dat je minder Marokkanen wil en daarnaar streeft. Net als dat je meer Nederlanders wil en daar je stinkende best voor doet. Dat je je ergens op/bij aangesproken voelt, is verder meer iets van jouzelf.
Wanneer ik roep dat ik minder Europa wil, heb ik het niet over dat Denen of Italianen de zee in moet worden gemieterd. Idem met Marokkanen, strikt genomen zou ik buitenlanders sws alleen hier te gast willen hebben wanneer ze zich gedragen en zich daarbij onthouden welke binnenlandse kritiek dan ook. Je gaat de boel waar je te gast bent niet onderschijten, dat doe je maar thuis.
Waarom zou een Nederlander zich racistisch qua discriminatie (willen ?) voelen aangesproken wanneer die Wilders het heeft over minder Marokkanen ? Ik vraag mij dan af, ben je nu in eerste plaats Nederlander of ben (of voel je) je (toch, meer) Marokkaan ?
Ik vraag mij ook of of mensen zich daadwerkelijk gegriefd voelen of de situatie feitelijk aangrijpen om andere moverende redenen. Is het een heksenjacht op Wilders als persoon, gaat het wat hij als (fractie)voorzitter PVV heeft vermeld of gaat het feitelijk om zijn beweging ?
Ik snap ook weinig van belediging. Pas wanneer ik iemand (enigszins) respecteer zal ik mijzelf voelen aangesproken voor eventuele grievende opmerkingen. De rest zoeken ze zelf maar uit in hun eigen graf. Wanneer je over elke onzinnige opmerking of aanduiding; jezelf druk gaat maken, heb je sws geen leven meer.
Dat zal geen straf zijn maar eerder nog meer afkeer tegen dat soort mensen geven ...quote:Op zaterdag 19 november 2016 14:19 schreef Toefjes het volgende:
Ik verwacht dat met deze softe D66 rechtspraak Wilders veroordeeld zal worden tot 160 uur taakstraf te verrichten in een AZC.
Ik ga om de week naar AZ. Soms is het wat minder, soms is het wat beter. Ze missen tot de dag van vandaag vincent Janssen, en Friday is een slechte spits. Maar dat heeft echt niks met racisme te maken.quote:Op zaterdag 19 november 2016 16:08 schreef RAVW het volgende:
[..]
Dat zal geen straf zijn maar eerder nog meer afkeer tegen dat soort mensen geven ...
van de 20 hulpverleners die ik ken die met AZ werken wil al meer dan de hulp niet meer aan az geven en met ze werken en zeggen allemaal dat ze een veel te positieve kijk op het geheel hadden , maar dat ze tot op het bot vernederd worden en zelf bij het minste ding je uitmaken voor racist
Het is niet alleen de Wilders aanhang die klaagt. Zelfs enkele hoogleraren, die zich traditioneel toch afzetten tegen de PVV, roepen nu dat dit proces wel een gevaarlijke kant opgaat. Ik vraag me ook af wat het voor de burger betekent. Ik ben ook niet bepaald dol op de Marokkanen en hun mentaliteit.Stel dat ik toevallig op TV ben en mij gevraagd wordt of ik meer of minder Marokkanen zou willen. Het enige legale antwoord daarop is dus meer. Ik moet dus gaan liegen om te voorkomen dat ik vervolgd wordt door de staat. Dat is natuurlijk een absurde situatie die meer lijkt op Turkije of Rusland. Je mag alleen nog politiek correcte riedeltje afspelen en niet meer zelf denken.quote:Op zaterdag 19 november 2016 13:31 schreef Wespensteek het volgende:
daarom zeg ik nu ook altijd op me werk , geef mij maar meer koffie .... want ik durft het woord minder niet meer uit te spreken :-)quote:Op zaterdag 19 november 2016 16:17 schreef .Alektorophobia. het volgende:
[..]
Het is niet alleen de Wilders aanhang die klaagt. Zelfs enkele hoogleraren, die zich traditioneel toch afzetten tegen de PVV, roepen nu dat dit proces wel een gevaarlijke kant opgaat. Ik vraag me ook af wat het voor de burger betekent. Ik ben ook niet bepaald dol op de Marokkanen en hun mentaliteit.Stel dat ik toevallig op TV ben en mij gevraagd wordt of ik meer of minder Marokkanen zou willen. Het enige legale antwoord daarop is dus meer. Ik moet dus gaan liegen om te voorkomen dat ik vervolgd wordt door de staat. Dat is natuurlijk een absurde situatie die meer lijkt op Turkije of Rusland.
Voor alle mensen die niet AZ volgen (waarschijnlijk het merendeelquote:Op zaterdag 19 november 2016 16:08 schreef RAVW het volgende:
[..]
Dat zal geen straf zijn maar eerder nog meer afkeer tegen dat soort mensen geven ...
van de 20 hulpverleners die ik ken die met AZ werken wil al meer dan de helft niet meer hulp aan az geven en met ze werken en zeggen allemaal dat ze een veel te positieve kijk op het geheel hadden , maar dat ze tot op het bot vernederd worden en zelf bij het minste ding je uitmaken voor racist, als ze het alleen als mondeling afdoen , dat is vaak ook niet eens het geval
Ach vrijheid van meningsuiting is altijd al een discussie punt geweest, dat is meer een politieke discussie die gevoerd moet worden dan dat het betrekking heeft op dit proces.quote:Op zaterdag 19 november 2016 16:17 schreef .Alektorophobia. het volgende:
[..]
Het is niet alleen de Wilders aanhang die klaagt. Zelfs enkele hoogleraren, die zich traditioneel toch afzetten tegen de PVV, roepen nu dat dit proces wel een gevaarlijke kant opgaat. Ik vraag me ook af wat het voor de burger betekent. Ik ben ook niet bepaald dol op de Marokkanen en hun mentaliteit.Stel dat ik toevallig op TV ben en mij gevraagd wordt of ik meer of minder Marokkanen zou willen. Het enige legale antwoord daarop is dus meer. Ik moet dus gaan liegen om te voorkomen dat ik vervolgd wordt door de staat. Dat is natuurlijk een absurde situatie die meer lijkt op Turkije of Rusland.
Dat onderschrijf ik. Heel het proces slaat nergens op, het is een politiek proces wat via aangiftecolportage is geritseld.quote:Op zaterdag 19 november 2016 16:17 schreef .Alektorophobia. het volgende:
[..]
Het is niet alleen de Wilders aanhang die klaagt. Zelfs enkele hoogleraren, die zich traditioneel toch afzetten tegen de PVV, roepen nu dat dit proces wel een gevaarlijke kant opgaat. Ik vraag me ook af wat het voor de burger betekent. Ik ben ook niet bepaald dol op de Marokkanen en hun mentaliteit.Stel dat ik toevallig op TV ben en mij gevraagd wordt of ik meer of minder Marokkanen zou willen. Het enige legale antwoord daarop is dus meer. Ik moet dus gaan liegen om te voorkomen dat ik vervolgd wordt door de staat. Dat is natuurlijk een absurde situatie die meer lijkt op Turkije of Rusland. Je mag alleen nog politiek correcte riedeltje afspelen en niet meer zelf denken.
Ik ook niet en ik lust geeneens koffiequote:Op zaterdag 19 november 2016 16:19 schreef RAVW het volgende:
[..]
daarom zeg ik nu ook altijd op me werk , geef mij maar meer koffie .... want ik durft het woord minder niet meer uit te spreken :-)
AZ is asielzoeker .. en niet die amateur verenigingquote:Op zaterdag 19 november 2016 16:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Voor alle mensen die niet AZ volgen (waarschijnlijk het merendeel), wat heeft AZ hiermee te maken?
Ik denk dat Wilders vrijspraak krijgt maar het maakt weinig uit.
Als ze hem willen straffen dan doen ze er verstandig aan om een werkstraf te geven. Van 5000 euro boete liggen ze echt niet wakker. Hell, ik zie GeenStijl ertoe in staat om even een actie te starten om dat geld binnen te halen, als 5000 mensen 1 euro doneren...
AZ is best een leutige club hoorquote:Op zaterdag 19 november 2016 16:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Voor alle mensen die niet AZ volgen (waarschijnlijk het merendeel), wat heeft AZ hiermee te maken?
Ik denk dat Wilders vrijspraak krijgt maar het maakt weinig uit.
Als ze hem willen straffen dan doen ze er verstandig aan om een werkstraf te geven. Van 5000 euro boete liggen ze echt niet wakker. Hell, ik zie GeenStijl ertoe in staat om even een actie te starten om dat geld binnen te halen, als 5000 mensen 1 euro doneren...
Onzin. Het proces is geheel gebaseerd op de huidige wetsartikelen alleen Wilders maakt er een politiek proces van. Dat laatste is natuurlijk wel begrijpelijk.quote:Op zaterdag 19 november 2016 16:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat onderschrijf ik. Heel het proces slaat nergens op, het is een politiek proces wat via aangiftecolportage is geritseld.
Dat er nog steeds mensen zijn die het niet snappen. Het is geen hogere wiskunde, micro achitectuur of quantumcomputing.quote:Op zaterdag 19 november 2016 16:17 schreef .Alektorophobia. het volgende:
[..]
Het is niet alleen de Wilders aanhang die klaagt. Zelfs enkele hoogleraren, die zich traditioneel toch afzetten tegen de PVV, roepen nu dat dit proces wel een gevaarlijke kant opgaat. Ik vraag me ook af wat het voor de burger betekent. Ik ben ook niet bepaald dol op de Marokkanen en hun mentaliteit.Stel dat ik toevallig op TV ben en mij gevraagd wordt of ik meer of minder Marokkanen zou willen. Het enige legale antwoord daarop is dus meer. Ik moet dus gaan liegen om te voorkomen dat ik vervolgd wordt door de staat. Dat is natuurlijk een absurde situatie die meer lijkt op Turkije of Rusland. Je mag alleen nog politiek correcte riedeltje afspelen en niet meer zelf denken.
Het gaat om een politicus die in een besloten bijeenkomst naar de mening van zijn eigen achterban vraagt. Iets wat elke politicus dagelijks zou moeten doen om zijn achterban te kunnen vertegenwoordigen.quote:Op zaterdag 19 november 2016 16:34 schreef p078 het volgende:
[..]
Dat er nog steeds mensen zijn die het niet snappen. Het is geen hogere wiskunde, micro achitectuur of quantumcomputing.
Het gaat hier om een politicus en zijn oproep tot haat tegen een bepaalde bevolkingsgroep tijdens een bijeenkomst in een cafe. Hij was hier nadrukkelijk niet in de tweede kamer, want daar geleden andere regels.
Ik zit ook niet in de Tweede Kamer en dat het om een politicus gaat doet er niet toe want als Wilders hiervoor veroordeeld wordt dan wordt je buurman er ook voor veroordeeld. En die ´oproep´ was meer een vraag. Hoe moet ik na een veroordeling die vraag beantwoorden als het enige legale antwoord ´meer´ is? liegen dus? En mag ik na een veroordeling die vraag zelf nog wel in het openbaar stellen?quote:Op zaterdag 19 november 2016 16:34 schreef p078 het volgende:
[..]
Dat er nog steeds mensen zijn die het niet snappen. Het is geen hogere wiskunde, micro achitectuur of quantumcomputing.
Het gaat hier om een politicus en zijn oproep tot haat tegen een bepaalde bevolkingsgroep tijdens een bijeenkomst in een cafe. Hij was hier nadrukkelijk niet in de tweede kamer, want daar geleden andere regels.
Natuurlijk niet. Je kunt er van alles van vinden, ik weet nog niet of ik een veroordeling terecht zou vinden, ik neig zelfs naar nee, maar dat het nogal op de grens ligt en niet slechts 'een vraag' was maar stemmingsmakerij t.a.v. Marokkanen lijkt me vrij duidelijk. Dat heeft Wilders nadien ook nog eens dunnetjes aangestipt.quote:Op zaterdag 19 november 2016 17:01 schreef .Alektorophobia. het volgende:
En die ´oproep´ was meer een vraag.
De vraag "willen jullie meer of minder van ....." moet gewoon altijd gesteld kunnen worden aan de achterban. Ook als het antwoord Xa1pt niet bevalt.quote:Op zaterdag 19 november 2016 17:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Je kunt er van alles van vinden, ik weet nog niet of ik een veroordeling terecht zou vinden, ik neig zelfs naar nee, maar dat het nogal op de grens ligt en niet slechts 'een vraag' was maar stemmingsmakerij t.a.v. Marokkanen lijkt me vrij duidelijk. Dat heeft Wilders nadien ook nog eens dunnetjes aangestipt.
Nee hoor want er werd vooraf instructie gegeven wat het antwoord moest zijn.quote:Op zaterdag 19 november 2016 17:01 schreef .Alektorophobia. het volgende:
En die ´oproep´ was meer een vraag.
Het zou best een goed idee zijn om de mensen die minder minder riepen ook te vervolgen. De vraag stellen mag en beantwoorden mag ook maar desondanks moet men zich aan de wet houden en dus kan men strafbaar zijn.quote:Op zaterdag 19 november 2016 17:15 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
De vraag "willen jullie meer of minder van ....." moet gewoon altijd gesteld kunnen worden aan de achterban. Ook als het antwoord Xa1pt niet bevalt.
Het is jammer dat jij niet inziet dat dit een politiek proces is.quote:Op zaterdag 19 november 2016 13:31 schreef Wespensteek het volgende:
Voor de toekomst, dit had het duidelijker gemaakt; a.z.quote:Op zaterdag 19 november 2016 16:22 schreef RAVW het volgende:
[..]
AZ is asielzoeker .. en niet die amateur vereniging![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |