Het minimumloon vindt hij (veel) te laag voor het werk in de kassen, zo gaf hij aan.quote:Op zaterdag 19 november 2016 13:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik denk dat hij met "eerlijk loon" niet zozeer verdubbeling van het minimumloon,maar het minimumloon maar eens handhaven (dus geen stukloon of andere constructies om onder het minimumloon uit te komen). Daarnaast vind ik ook dat uitzendwerk aan banden moet worden gelegd. Uitzendwerk moet bedoeld zijn voor tijdelijk en projectmatig werk, niet om mensen jaren lang aan het werk te hebben onder een kararige ABU CAO.
De uitkeringen zijn niet royaal, de lonen moeten omhoog.quote:Op zaterdag 19 november 2016 12:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Eens. De uitkeringen moeten minder royaal.
Het mag zeker naar 10-12 euro per uur. En zwaar werk zoals in de kassen naar 15.quote:Op zaterdag 19 november 2016 12:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je pleit dus voor pakweg een verdubbeling van het minimumloon?
Ik denk dat je als werkgever mensen wel de mogelijkheid moet bieden om bij goed presteren boven dat minimumloon uit te komen.quote:Op zaterdag 19 november 2016 13:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het minimumloon vindt hij (veel) te laag voor het werk in de kassen, zo gaf hij aan.
Zelfs Polen vinden het te laagquote:Op zaterdag 19 november 2016 13:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het minimumloon vindt hij (veel) te laag voor het werk in de kassen, zo gaf hij aan.
De lonen zijn al hoog. De uitkeringen ook.quote:Op zaterdag 19 november 2016 13:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De uitkeringen zijn niet royaal, de lonen moeten omhoog.
Hij was nog jong, volop kansen. Voor hem was het is stap op de weg naar beter. Hij heeft waarschijnlijk iets gevonden dat hem past.quote:Op zaterdag 19 november 2016 13:01 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Als dat een bijbaantje was, dan is het minder erg dan bij iemand die er van rond moet komen.
Maar leg eens uit hoe kan dat? Hoe ben je onder het minimumloon gekomen? Een minimumloon is er namelijk al heel laag.
Kan ik mij voorstellen.quote:Op zaterdag 19 november 2016 13:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zelfs Polen vinden het te laag
Nee, dat zijn ze niet.quote:Op zaterdag 19 november 2016 13:06 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De lonen zijn al hoog. De uitkeringen ook.
Ja dat geldt voor mij ook. Ik ben ook onderaan begonnen. Maar er is wel een verschil tussen je hele leven onderaan de arbeidsmarkt zitten of alleen in het begin van je loopbaan. Los van dat is het geen excuus om dan maar in de bijstand te zitten natuurlijk.quote:Op zaterdag 19 november 2016 13:07 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Hij was nog jong, volop kansen. Voor hem was het is stap op de weg naar beter. Hij heeft waarschijnlijk iets gevonden dat hem past.
quote:Op zaterdag 19 november 2016 13:06 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De lonen zijn al hoog. De uitkeringen ook.
De prijzen moeten omlaag. Voor heel wat dagelijkse zaken betalen we belachelijk hoge prijzen dnakzij de overheid. Denk aan brandstof en de idioot hoge btw. Daar moet wat mee gedaan worden.
Zijn de lonen nou te hoog of te laag?quote:Op zaterdag 19 november 2016 13:08 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Kan ik mij voorstellen.
Een Pool die hier werkt wil geld sparen om thuis wat leuks mee te doen.
Hij moet hier echter wel een onderkomen betalen. In Nederland is het leven zo duur dat een Pool niet veel zou over houden om opzij te leggen.
Dat zijn ze wel. Krankzinnig hoog zelfs. De loon-prijs-spiraal moet doorbroken worden door wat aan de prijzen te doen, niet aan de lonen. Dat maakt ons ook beter concurrerend.quote:Op zaterdag 19 november 2016 13:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, dat zijn ze niet.
Te hoog in het algemeen.quote:Op zaterdag 19 november 2016 13:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
[..]
Zijn de lonen nou te hoog of te laag?![]()
![]()
Omdat je een hypocriet rechtsmens bentquote:Op zaterdag 19 november 2016 13:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Mijn eerste baan was ook tijdelijk en onder het minimumloon. Maar ik huil geen krokodillentranen daarover.
Maar voor een Nederlander wel?quote:Op zaterdag 19 november 2016 13:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Ik zeg dat ik mij kan voorstellen dat het voor een Pool niet aantrekkelijk is om hier te gaan werken tegen het minimumloon.
Goed lezen en je weet het antwoord. Hint: Waarom komt een Pool naar Nederland om te werken?quote:Op zaterdag 19 november 2016 13:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar voor een Nederlander wel?![]()
![]()
![]()
Ik moest er wel van rondkomen. Daarom had ik ook een kamer in een woongroep gehuurd en niet een heel appartement. Was werk in het buitenland, maar dat leek me beter dan een bijstandsuitkering aan te vragen (was op het hoogtepunt van de crisis in Nederland).quote:Op zaterdag 19 november 2016 13:01 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Als dat een bijbaantje was, dan is het minder erg dan bij iemand die er van rond moet komen.
Maar leg eens uit hoe kan dat? Hoe ben je onder het minimumloon gekomen? Een minimumloon is er namelijk al heel lang.
Ze komen niet meer. POL / De boosheid van de blanke arbeider; een verklaring en een oplossing #3quote:Op zaterdag 19 november 2016 13:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Goed lezen en je weet het antwoord. Hint: Waarom komt een Pool naar Nederland om te werken?
Dan is het verklaarbaar. In het buitenland gelden andere regels.quote:Op zaterdag 19 november 2016 13:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik moest er wel van rondkomen. Daarom had ik ook een kamer in een woongroep gehuurd en niet een heel appartement. Was werk in het buitenland, maar dat leek me beter dan een bijstandsuitkering aan te vragen (was op het hoogtepunt van de crisis in Nederland).
Klopt. Omdat het niet aantrekkelijk meer voor ze is.quote:Op zaterdag 19 november 2016 13:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze komen niet meer. POL / De boosheid van de blanke arbeider; een verklaring en een oplossing #3
Als het al te weinig betaald voor een Pool, waarom zou het dan wel aantrekkelijk zijn voor een Nederlander? Verhoog de lonen, dan krijg je mensen.quote:Op zaterdag 19 november 2016 13:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Klopt. Omdat het niet aantrekkelijk meer voor ze is.
Mooi toch, dat het in Polen steeds beter gaat en ze daarom niet meer hierheen hoevenquote:Op zaterdag 19 november 2016 13:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Klopt. Omdat het niet aantrekkelijk meer voor ze is.
Heel simpel: Een Pool wil geld opzij leggen om thuis wat leuks te doen of voor zijn familie. Een Nederlander maakt het geld gewoon op.quote:Op zaterdag 19 november 2016 13:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als het al te weinig betaald voor een Pool, waarom zou het dan wel aantrekkelijk zijn voor een Nederlander? Verhoog de lonen, dan krijg je mensen.
Zeker.quote:Op zaterdag 19 november 2016 13:17 schreef Igen het volgende:
[..]
Mooi toch, dat het in Polen steeds beter gaat en ze daarom niet meer hierheen hoeven
En het verschil is precies?quote:Op zaterdag 19 november 2016 13:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Heel simpel: Een Pool wil geld opzij leggen om thuis wat leuks te doen of voor zijn familie. Een Nederlander maakt het geld gewoon op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |