quote:Bergingswerkzaamheden trein Winsum starten vrijdagnacht
De bergingswerkzaamheden van de trein die vrijdagmiddag op een onbewaakte spoorwegovergang in Winsum botste op een melktankwagen, starten vrijdagnacht om 2.00 uur. Dat meldt treinvervoerder Arriva.
Als de werkzaamheden voorspoedig verlopen, kan zaterdagochtend het eerste deel van de trein worden afgevoerd naar Zuidbroek. Daarna volgen de overige treindelen.
Bezittingen
De persoonlijke bezittingen die passagiers in de trein hebben moeten achterlaten worden door Arriva-medewerkers uit de trein gehaald, geregistreerd en opgeslagen.
Reizigers kunnen zich hiervoor op het telefoonnummer 0800-0200746 melden. Dit nummer is dit weekend bereikbaar van 7.00 tot 23.00 uur.
Geen treinvervoer
Als gevolg van de bergingswerkzaamheden ligt het treinverkeer tussen Groningen en Winsum in elk geval zaterdag en zondag nog stil. Reizigers worden met bussen vervoerd.
Het is nog onduidelijk wanneer het spoor kan worden vrijgegeven, stelt Arriva.
http://www.rtvnoord.nl/ni(...)starten-vrijdagnacht
Het ziet er uit als een heel overzichtelijke situatie. Misschien toch onoplettendheid een factor?quote:Op vrijdag 18 november 2016 20:21 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
En die twee dodelijke ongelukken op dezelfde plek?
3 keer niet uitkijken? Of ligt het toch iets anders?
Verder zou er al jaren iets gedaan worden en wisten ze dat het onveilig was.. desondanks laten ze gewoon treinen rijden..
Iedereen weet wel dat je moet uitkijken bij spoorwegovergangen.. open deuren intrappen enzo..![]()
En niet enkel in winsum, ook in bedum (vergelijkbare situatie) zijn 2 doden gevallen in het verleden..
Jij kan dat bepalen vanaf je computer thuis? Internetheld.quote:Op zaterdag 19 november 2016 06:10 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Het ziet er uit als een heel overzichtelijke situatie. Misschien toch onoplettendheid een factor?
Je weet dat er echt helemaal niets staat? Niet eens een waarschuwings-/ knipperlicht.quote:Op zaterdag 19 november 2016 06:10 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Het ziet er uit als een heel overzichtelijke situatie. Misschien toch onoplettendheid een factor?
quote:Berging van ontspoorde trein in volle gang
De eerste wagon van de ontspoorde trein in Winsum wordt zaterdagochtend op een dieplader naar Zuidbroek vervoerd. De bergingswerkzaamheden zijn rond twee uur begonnen in de nacht van vrijdag op zaterdag.
Plateaus
Het voorste deel van de trein is rechtgezet op het spoor en de twee achterste wagons staan op plateaus in het weiland.
Volgens Arriva verloopt de berging voorspoedig. De spullen die passagiers in de trein hebben moeten achterlaten, zijn uit de trein gehaald en geregistreerd.
Treinverkeer nog stil
Vanwege de bergingswerkzaamheden ligt het treinverkeer tussen Groningen en Winsum het hele weekend nog stil. Reizigers worden met bussen vervoerd.
Ook het verkeer op de provinciale weg N361 door Winsum kan vertraging oplopen door de bergingswerkzaamheden. De provincie raadt automobilisten aan om een omleiding te kiezen via de N983 tussen Aduard en Wehe den Hoorn http://www.rtvnoord.nl/ni(...)-trein-in-volle-gang
quote:
Als rijden onveilig is, waarom doe je het dan toch?quote:Op zaterdag 19 november 2016 12:29 schreef Idisrom het volgende:
Als het Noorden van Groningen bewaakte spoorwegovergangen belangrijk vindt, da moet men ook daarin zelf investeren. Tot september dit jaar was nog onduidelijk dat ProRail nog wel wilde doorgaan met de Arriva lijnen in het Noorden.
Zou erg leuk zijn..maar ik denk dat dat echt niet gebeuren gaat..quote:Op zaterdag 19 november 2016 13:43 schreef butz0rs het volgende:
Ben benieuwd of deze trein een front camera had, en of we de beelden dan ooit te zien zouden krijgen.
http://www.ovpro.nl/innov(...)tcameras-in-treinen/
Daar is al voor betaald met het Gronings gas. Nu is het wachten op prorail.quote:Op zaterdag 19 november 2016 12:29 schreef Idisrom het volgende:
Als het Noorden van Groningen bewaakte spoorwegovergangen belangrijk vindt, da moet men ook daarin zelf investeren. Tot september dit jaar was nog onduidelijk dat ProRail nog wel wilde doorgaan met de Arriva lijnen in het Noorden.
quote:Medewerkers van ProRail en onze aannemer werken dag en nacht hard aan herstel van het spoor in Winsum. Het bergingswerk van de Arriva-trein loopt op schema. Een groot deel van de treinstellen is inmiddels op diepladers gezet om afgevoerd te worden.
Flinke schade
Spoorstaven, dwarsliggers en spoorapparatuur liggen scheef en zijn flink beschadigd. Een deel van het spoor moet geheel vervangen worden. Zodra de trein en de vrachtwagen - die betrokken was bij het ongeval - geborgen zijn, herstellen we het spoor zo snel als mogelijk.
Herstel
De herstelwerkzaamheden aan het spoor beginnen vanavond. We verwachten het spoor maandagochtend weer terug in dienst te nemen.
Bron: Prorail
quote:Ook machinist treinongeluk Winsum verdachte, vrachtwagenchauffeur vrijgelaten
De politie heeft ook de treinmachinist van het ongeluk in Winsum verhoord. Het gaat om een 52-jarige man uit Slochteren. De vrachtwagenchauffeur is inmiddels weer vrijgelaten.
De vrachtwagenchauffeur, een 29-jarige man uit Coevorden, werd vrijdagmiddag aangehouden voor verhoor. Beide mannen blijven verdachte in de zaak. Het Openbaar Ministerie moet uiteindelijk beslissen of en wie er vervolgd wordt.
Bij het ongeluk aan de Voslaan raakten 18 mensen gewond. Hoe het nu met de slachtoffers gaat is niet bekend. http://www.rtvnoord.nl/ni(...)hauffeur-vrijgelaten
quote:Laatste treinstel ongeluk Winsum geborgen
De berging van de ontspoorde trein bij Winsum is voorspoedig verlopen. Zaterdagmiddag rond de klok van 16.00 uur is het laatste treinstel naar Zuidbroek gebracht. De melktankwagen wordt nu weggehaald.
De bergingswerkzaamheden zijn in de nacht van vrijdag op zaterdag begonnen. Om de grote kranen op de juiste plek te krijgen, moest een tijdelijke weg worden aangelegd. Door het weiland liggen nu stalen platen over een lengte van 150 meter.
Total loss
De trein lijkt total loss. Medewerkers van Arriva waren ook ter plaatse om de persoonlijke bezittingen van de passagiers veilig te stellen. De treinstellen worden naar Zuidbroek gebracht.
http://www.rtvnoord.nl/ni(...)eluk-Winsum-geborgen
Dat is in dalfsen.. das maar een klein stukje van winsum ofzo hoor..quote:Op zaterdag 19 november 2016 19:16 schreef RAVW het volgende:
Ik heb net even gekeken op die link van Google maps
maar het lijkt me best een overzichtelijk punt daar
maar als je dan kijk naar het gedeelte naar de bomen dan kan je inderdaad de trein pas laat opmerken en zeker als ze daar vol gas rijden
maar de andere kant is wel vrij zicht
maar het is wel een overgang zonder lichten , alleen 1 kruis
maar is dit nu dezelfde overgang waar laatst die hoogwerker werd aangereden of is dat weer een andere punt ?
Ik weet het niet komt uit de Randstad :-)quote:Op zaterdag 19 november 2016 19:18 schreef Zolderkamer het volgende:
Verder:
[..]
Dat is in dalfsen.. das maar een klein stukje van winsum ofzo hoor..
Koop eens een kompas.. Dalfsen ligt pal naast zwolle.. en zwolle is geen noorden..quote:Op zaterdag 19 november 2016 19:21 schreef RAVW het volgende:
[..]
Ik weet het niet komt uit de Randstad :-)
dus ik weet niet hoe het daar in het Noorden is ....
Sneek , Zwolle weet ik een beetje te vinden maar verder niet
terwijl mijn oma uit Groningen kwam , en mijn Opa een fries was :-)
terwijl aardrijkskunde een goed vak was van mij... maar goed dat was het laatste in de jaren 80 :-)quote:Op zaterdag 19 november 2016 19:25 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Koop eens een kompas.. Dalfsen ligt pal naast zwolle.. en zwolle is geen noorden..
Edit.. ah gelukkig.. zo leer je nog eens iets op fok..
Ik had dat met de trein richting zwolle/leeuwarden geloof ik..quote:Op zaterdag 19 november 2016 19:27 schreef RAVW het volgende:
[..]
terwijl aardrijkskunde een goed vak was van mij... maar goed dat was het laatste in de jaren 80 :-)
De grote plaatsen weet ik wel maar die kleine dorpen wat minder want die veranderen ook met de jaren
Heb het al met Beuningen ...... ooit eens op het verkeerde spoor gestaan ;-)
Beuningen (Gelderland)( maar ik moest hier wezen )
Beuningen (Overijssel) (Ik stond hier )
dan heb je nog geluk .. :-) ik ken die splitsing van de treinen .. ik ben heel vaak richting Sneek gereden ( Leeuwarden - Groningen ) word gesplitstquote:Op zaterdag 19 november 2016 19:56 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ik had dat met de trein richting zwolle/leeuwarden geloof ik..
Ik ga nooit met de trein,maar dat ding word onderweg afgekoppeld en als je dan te ver naar voren of naar achteren loopt zit je in het verkeerde deel, en ga je dus totaal de ander kant op..![]()
Gelukkig kon de conductrice wel lachen om mn totaal verkeerde kaartje in een verkeerde trein, geloof dat ik er ergens bij amersfoort achter kwam oid....
quote:Op zaterdag 19 november 2016 20:03 schreef RAVW het volgende:
[..]
dan heb je nog geluk .. :-) ik ken die splitsing van de treinen .. ik ben heel vaak richting Sneek gereden ( Leeuwarden - Groningen ) word gesplitst
ooit wel eens in Oberhausen wakker gemaakt worden ... .... zijn we al in Arnhem dan .. pfff
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |