IS, als die kernwapens in handen krijgen dan gaan ze die gebruiken ook.quote:Op vrijdag 18 november 2016 09:55 schreef Elan het volgende:
Hoe komt hij er nu bij dat de kans op nucleaire oorlog "groter is dan ooit"
Volgens mij lag die piek toch echt in de Koude Oorlog, Cubacrisis.
Extreem weer geloof ik wel. Of een meteoor, en daar de ecologische en geologische gevolgen van.
Smartphone?quote:Op vrijdag 18 november 2016 09:50 schreef tong80 het volgende:
,,We moeten de ruimte in blijven gaan voor de toekomst van de mensheid'', zei Hawking. De 74-jarige kosmoloog moedigde studenten dan ook aan om ,,nieuwsgierig te blijven''en herinnerde hen om ,,naar de sterren te kijken en niet naar je.
Die extreme schommelingen zijn toch van alle tijden.quote:Op vrijdag 18 november 2016 09:55 schreef halfway het volgende:
Op de Polen is het nu 20 graden warmer dan normaal, 1000 jaar is wel heel optimistisch.
Destijds ging het over Rusland en Amerika. Momenteel hebben ook Frankrijk, Groot Brittanië, China en Noord-Korea de moglijkheid om de zure bom te gooien.quote:Op vrijdag 18 november 2016 09:55 schreef Elan het volgende:
Hoe komt hij er nu bij dat de kans op nucleaire oorlog "groter is dan ooit"
Volgens mij lag die piek toch echt in de Koude Oorlog, Cubacrisis.
Extreem weer geloof ik wel. Of een meteoor, en daar de ecologische en geologische gevolgen van.
Dit ook.quote:Op vrijdag 18 november 2016 09:57 schreef halfway het volgende:
[..]
IS, als die kernwapens in handen krijgen dan gaan ze die gebruiken ook.
Pakistan, India, Israel, en binnenkort ook Iran.quote:Op vrijdag 18 november 2016 09:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
Destijds ging het over Rusland en Amerika. Momenteel hebben ook Frankrijk, Groot Brittanië, China en Noord-Korea de moglijkheid om de zure bom te gooien.
Zuid-Afrika ben ik niet zeker over. Iemand ?
Iran, Pakistan?quote:Op vrijdag 18 november 2016 09:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
Destijds ging het over Rusland en Amerika. Momenteel hebben ook Frankrijk, Groot Brittanië, China en Noord-Korea de moglijkheid om de zure bom te gooien.
quote:Op vrijdag 18 november 2016 09:58 schreef pokkerdepok het volgende:
de man begint een beetje dement te worden, vrees ik...
alsof het nu te voorspellen is, hoe de wereld er uit zal zien over 1000 jaar. dat zou stephen toch moeten weten.
We hebben hiervoor niet 1000 jaar de mogelijkheid gehad om de aarde comleet te vernietigen.quote:Op vrijdag 18 november 2016 09:58 schreef pokkerdepok het volgende:
de man begint een beetje dement te worden, vrees ik...
alsof het nu te voorspellen is, hoe de wereld er uit zal zien over 1000 jaar. dat zou stephen toch moeten weten.
Dat zou hooguit kleinschalige impact hebben. Vergelijkbaar met Hiroshima of Nagasaki. Zeker niet de mensheid uitroeien.quote:Op vrijdag 18 november 2016 09:57 schreef halfway het volgende:
[..]
IS, als die kernwapens in handen krijgen dan gaan ze die gebruiken ook.
Yep. Kantje boord. Ik vind 1000 jaar nog positief als ik er goed over nadenk.quote:Op vrijdag 18 november 2016 09:59 schreef Hathor het volgende:
[..]
Pakistan, India, Israel, en binnenkort ook Iran.
Toegevoegd.quote:Op vrijdag 18 november 2016 10:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Iran, Pakistan?
En je bent voeten vergeten, dat moet als laatste woord in je OP
Zolang Sylvana maar geen zure bom kan gooien. Dan gaan we er allemaal aan.quote:Op vrijdag 18 november 2016 09:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
die mogelijkheid onderkennen is niet hetzelfde als een gerichte toekomstvoorspelling doen die ervan uitgaat dat we binnen 1000 jaar de aarde moeten verlaten.quote:Op vrijdag 18 november 2016 10:00 schreef BertV het volgende:
[..]
We hebben hiervoor niet 1000 jaar de mogelijkheid gehad om de aarde comleet te vernietigen.
Het is niet vreemd om te denken dat er eens in de 1000 jaar een malloot op de knop drukt.
Wat een domme zinquote:Op vrijdag 18 november 2016 09:50 schreef tong80 het volgende:
Volgens mij is de mens het enige ras dat zichzelf vernietigt.
Idd. Zelfs al gebeurd dat rond 2100, of zelfs 2200. De wereld in het jaar 3000 zal totaal onherkenbaar zijn.quote:Op vrijdag 18 november 2016 09:56 schreef Apekoek het volgende:
Technologische singulariteit zal rond 2050 gaan inzetten, vanaf dan is alles of niets meer mogelijk.
Momenteel zelfs 36 graden warmer dan normaal :/quote:Op vrijdag 18 november 2016 09:55 schreef halfway het volgende:
Op de Polen is het nu 20 graden warmer dan normaal, 1000 jaar is wel heel optimistisch.
Rare redenaties altijd. We zijn toch een product van het universum. Misschien hoort het wel zo te gaan. Wat is het nut van het universum als er niemand is om het universum te 'ervaren'. Uiteindelijk is het een grote hoop gas en stenen.quote:Op vrijdag 18 november 2016 10:30 schreef LelijKnap het volgende:
Ik denk dat we er verstandiger aan doen hier uit te sterven en de rest van het universum niet te belasten met ons bestaan... tenzij we de genen waaraan hij refereert annuleren en/of fundamenteel kunnen veranderen. Hoe dan ook zal de mens zoals we die nu kennen niet lang meer zijn.
Niet naar je wat?quote:,,We moeten de ruimte in blijven gaan voor de toekomst van de mensheid'', zei Hawking. De 74-jarige kosmoloog moedigde studenten dan ook aan om ,,nieuwsgierig te blijven''en herinnerde hen om ,,naar de sterren te kijken en niet naar je.
Ik hoop het. Moet er niet aan denken over 200 jaar persoonlijk de 14e wereldoorlog mee te maken.quote:Op vrijdag 18 november 2016 10:35 schreef pokkerdepok het volgende:
ik denk wel dat we binnen 200 jaar op gaan houden met domme en geestelijk gestoorde mensen de leiding geven. en er zal vast wel een rampje of twee nodig zijn, voordat we zover zijn.
maar we overleven het vast wel.
Geweldig artikel van AD weer he.quote:
De natuur is de mens.quote:Op vrijdag 18 november 2016 10:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het 'is' gewoon. De mens is natuurlijk ook maar we kunnen in ieder geval de schoonheid zien van de natuur. De natuur kan dat zelf niet.
Al is 95% obese en sterft uit, dan is die 5% die overblijft nog voldoende!quote:Op vrijdag 18 november 2016 10:49 schreef Gripper het volgende:
Ik verwacht nog eerder dat de (Westerse) mensheid ten onder gaat aan Obesitas en Diabetes, dat kan al binnen 100 jaar ipv 1000
Oh ik ben er ook voor om ermee te stoppen om rokers, drinkers, iedereen met aids, dikke en ongezonde en suikerzieke mensen te behandelen of in leven te houden hoor. Scheelt geld, en alleen de sterksten blijven over. Zo houden we de mensheid krachtig en kansrijk.quote:Op vrijdag 18 november 2016 11:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Al is 95% obese en sterft uit, dan is die 5% die overblijft nog voldoende!
Het is zelfs beter voor de mens wanneer grote groepen ten onder gaan. De kwaliteit van wat overblijft wordt hier alleen maar beter door!
Je bent er voor om te stoppen met ze niet meer te behandelen en dat moet dan geld opleveren?quote:Op vrijdag 18 november 2016 11:18 schreef Gripper het volgende:
[..]
Oh ik ben er ook voor om ermee te stoppen om rokers, drinkers, iedereen met aids, dikke en ongezonde en suikerzieke mensen niet meer te behandelen of in leven te houden hoor. Scheelt geld, en alleen de sterksten blijven over. Zo houden we de mensheid krachtig en kansrijk.
???quote:Op vrijdag 18 november 2016 09:55 schreef halfway het volgende:
Klopt, maar soms worden zijn uitspraken ook wel een beetje uit context gehaald. Lijkt hier niet echt het geval te zijn, helaas.quote:Op vrijdag 18 november 2016 11:55 schreef Twiitch het volgende:
Ik word een beetje moe van die hersenscheten van Hawking. Briljante wetenschapper maar de laatste jaren is die alleen maar bezig met "we're dooooooomed" uitspraken over AI, aliens en de mens. Vermoeiend.
Dan heb je niet goed gelezen.quote:Op vrijdag 18 november 2016 11:50 schreef Zorro het volgende:
[..]
Je bent er voor om te stoppen met ze niet meer te behandelen en dat moet dan geld opleveren?
Apart.
Dan zou ik juist stoppen met ze wel te behandelen. Niet stoppen met niet behandelen.quote:Op vrijdag 18 november 2016 12:41 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dan heb je niet goed gelezen.
Wat heb je nou aan geld als je soort bedreigd wordt door overbevolking. Het enige wat helpt is minder exemplaren van die soort, en dan ben je liever de kanslozen als eerste kwijt.
oh ja nu zie ik de spelfout. Nou ja, je begrijpt mequote:Op vrijdag 18 november 2016 12:43 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dan zou ik juist stoppen met ze wel te behandelen. Niet stoppen met niet behandelen.
Zijn apps voor, kijk je naar de sterren en dan geeft-ie meteen aan welke ster je voor je hebt.quote:
Een flinke reductie van het aantal mensen en onze voedsel voorziening gaat stil vallen. Alleen de volkeren die op dat moment al autarkisch leven zullen blijven leven.quote:Op vrijdag 18 november 2016 10:06 schreef Elan het volgende:
Laatst zag ik een docu op Nat Geo ofzo met een scenario waarin het niet meer stopte met regenen door invloeden uit de ruimte. Of de zon die geblokkeerd raakt. Zoiets is nodig om de mens volledig uit te roeien. Ziektes of bommen zijn daar simpelweg niet tot in staat. Geen 100% in elk geval.
Tenzij er echt 1 de macht grijpt en de lakens gaat uitdelen.quote:Op vrijdag 18 november 2016 12:55 schreef macca728 het volgende:
Op een andere planeet is er geen kans op kernoorlog ??? Mensheid zal zich overal kunnen vernietigen.
Minstens de helft daarvan is een kutaziaat. Daar ligt het probleem dus en kunnen we wat aan doen.quote:Op vrijdag 18 november 2016 12:12 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
Dit gaat toch nooit nog 1000 jaar goed :/
Lekker uitwijken en de volgende planeet kapot maken? Liever niet. Uitsterven is het beste. Mij om het even wie op de benodigde knoppen daarvoor drukt.quote:
ach...wereldoorlog is ook een beetje een drama- woordje geworden. zoals de tweede wordt dat nooit meer, denk ik. tenminste, als ik ervan uit ga dat onze beschaving voortduurt. en dat doe ik.quote:Op vrijdag 18 november 2016 10:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik hoop het. Moet er niet aan denken over 200 jaar persoonlijk de 14e wereldoorlog mee te maken.
over 1000 jaar weten we precies hoe we een planeet in balans kunnen houden. dat weten we nu al ongeveer, zelfs. kwestie van doen.quote:Op vrijdag 18 november 2016 13:02 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Lekker uitwijken en de volgende planeet kapot maken? Liever niet. Uitsterven is het beste. Mij om het even wie op de benodigde knoppen daarvoor drukt.
Dat is ook wel weer een beetje cru om te zegen, kut aziaat, want ze maken wel jouw telefoon.quote:Op vrijdag 18 november 2016 13:01 schreef Syntix het volgende:
[..]
Minstens de helft daarvan is een kutaziaat. Daar ligt het probleem dus en kunnen we wat aan doen.
Die zijn bezig het broodje Hamburger te verbieden.quote:
Het complete DENK inclusief hun aanhang heeft bij elkaar opgeteld nog steeds niet het IQ van een bejaarde Hawking.quote:
Noem eens zo'n app want ik heb daar een keer na gezocht en toen niet echt gevonden wat ik zocht.quote:Op vrijdag 18 november 2016 12:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zijn apps voor, kijk je naar de sterren en dan geeft-ie meteen aan welke ster je voor je hebt.
Die weten niet wie Hawking is.quote:
Wat is normaal?quote:Op vrijdag 18 november 2016 09:55 schreef halfway het volgende:
Maar die hebben dan ook een hoop land. Nederland is juist veel te druk voor het land wat wij hebben. Hoewel, Japan ook...quote:Op vrijdag 18 november 2016 13:01 schreef Syntix het volgende:
[..]
Minstens de helft daarvan is een kutaziaat. Daar ligt het probleem dus en kunnen we wat aan doen.
Wereldbevolking zal nooit boven de 22 miljard komen, als je daar de wereld op kan inrichten komt het goed.quote:Op vrijdag 18 november 2016 12:12 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
Dit gaat toch nooit nog 1000 jaar goed :/
dat was ook zoiets paranoides, waar ze zich over 1000 jaar een breuk om lachen, dat wij daar ooit bang voor waren. net zoiets als dat mensen vroeger in de stress schoten van de stoomlocomotief, toen die net was uitgevonden...quote:Op vrijdag 18 november 2016 21:20 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
Hawkings is gelukkig ook een groot tegenstander tegen de verdere, extreme, ontwikkeling van kunstmatige intelligentie. Dit kan ons ook vernietigen, zeker binnen die gestelde 1000 jaar.
Iedere levensvorm op aarde heeft specifieke eigenschappen gekregen om in zijn habitat te overleven. Kuddedieren bv. trekken bij voedselschaarste naar andere leefgebieden.quote:Volgens mij is de mens het enige ras dat zichzelf vernietigt. Heeft God dit zo bedoeld ?
Ik zeg Skynet.quote:Op vrijdag 18 november 2016 21:20 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
Hawkings is gelukkig ook een groot tegenstander tegen de verdere, extreme, ontwikkeling van kunstmatige intelligentie. Dit kan ons ook vernietigen, zeker binnen die gestelde 1000 jaar.
Die docu gaf ook aan hoe nutteloos Europa is die gingen in spanje een gigantische muur bouwen en toen ie na 100 jaar klaar was kwam er een aanvaring met een schip en brak hij. Drijvende steden zullen ze wel niet aan gedacht hebbenquote:Op vrijdag 18 november 2016 10:06 schreef Elan het volgende:
Laatst zag ik een docu op Nat Geo ofzo met een scenario waarin het niet meer stopte met regenen door invloeden uit de ruimte. Of de zon die geblokkeerd raakt. Zoiets is nodig om de mens volledig uit te roeien. Ziektes of bommen zijn daar simpelweg niet tot in staat. Geen 100% in elk geval.
Klinkt als die Amerikaanse officier die in Vietnam een dorp moest redden: "We had to kill everybody to save the village"quote:Op vrijdag 18 november 2016 21:33 schreef Zahreddine het volgende:
1000 jaar lijkt mij wel heel optimistisch.
Als we de planeet willen redden moet de mens uitsterven want de mens is slecht en egoistisch.
De mensheid moet gereduceerd worden tot een aantal wat niet boven de 1 miljard uitsteekt wil het overleven. Vroeger zorgde ongeneeslijke ziekten en oorlogen hiervoor.quote:Op vrijdag 18 november 2016 21:33 schreef Zahreddine het volgende:
1000 jaar lijkt mij wel heel optimistisch.
Als we de planeet willen redden moet de mens uitsterven want de mens is slecht en egoistisch.
je moet snoeien om te groeien. Wat dat betreft mag God wel weer eens opdracht geven aan een uitverkorene om een ark te bouwenquote:Op vrijdag 18 november 2016 11:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Al is 95% obese en sterft uit, dan is die 5% die overblijft nog voldoende!
Het is zelfs beter voor de mens wanneer grote groepen ten onder gaan. De kwaliteit van wat overblijft wordt hier alleen maar beter door!
Een locomotief kan niet echt voor zichzelf denken.quote:Op vrijdag 18 november 2016 22:51 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dat was ook zoiets paranoides, waar ze zich over 1000 jaar een breuk om lachen, dat wij daar ooit bang voor waren. net zoiets als dat mensen vroeger in de stress schoten van de stoomlocomotief, toen die net was uitgevonden...
denk je dat een superieur intelligente kunstmatige levensvorm nog dommer dan ons handeld, als het om evolutie gaat? en dus een lagere evolutiestap, die hem gemaakt heeft, gelijk uitroeid?quote:Op zaterdag 19 november 2016 19:02 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
[..]
Een locomotief kan niet echt voor zichzelf denken.
Wat een dom gebazel weerquote:Op zaterdag 19 november 2016 20:15 schreef Vallon het volgende:
Valt mij nog mee. Met de huidige manier van (over)leven etc.etc, geef ik ons niet veel meer dan 200 jaar waarna we degenereren tot rondkruipend ongedierte.
Strikt genomen gedragen we ons als als een parasitair virus wat weigert zichzelf te beheersen. Wanneer de gastheer (lees: de wereld) is uitgeput, leggen we vanzelf loodje.
Evolutionair gezien zijn "we" spatje in de de zee van van de (geologische) tijd. Onze ongebreidelde expansiedrift om alles (en allereerst onszelf) in leven te (willen) houden wordt simpelweg onze ondergang. Net als trouwens eerder heeft plaatsgevonden tijdens/bij al die andere doodlopende evoluties. ik denk regelmatig terug aan ongeëvenaarde serie van Cosmos waarbij ik serieus denk dat we reeds op dood spoor zitten.
Je bevindt je met je gebazel iig in goed gezelschap.quote:Op zaterdag 19 november 2016 20:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat een dom gebazel weer. Misschien nog wel dommer dan Hawking's doemdenkerij.
Hawkings denkt out-of-the-box, om het maar in goed Nederlands te zeggen.quote:Op vrijdag 18 november 2016 21:20 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
'I don’t know what weapons World War Three will be fought with, but World War Four will be fought with sticks and stones' citaat van Albert Einstein.quote:Op zaterdag 19 november 2016 11:27 schreef Elzies het volgende:
[..]
De kans op een nucleaire oorlog is groter dan ooit. Eens zullen ze worden ingezet en dan zal 90% van de mensheid uitsterven.
Betekent wel dat de mens weer van vooraf aan zal moeten gaan beginnen. Van een hernieuwde prehistorische versie tot aan de ontwikkelde maar destructieve soort van vandaag. Dus misschien is het koloniseren van Mars nog niet zo'n gek idee.
de wereldbevolking zal al snel gaan krimpen. je ziet het nu al, in de meest ontwikkelde landen, vergrijzing. mensen nemen juist steeds minder kids. schatting is dat de max op 11 miljard komt te liggen, of zelfs 9 miljard.quote:Op zaterdag 19 november 2016 20:26 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je bevindt je met je gebazel iig in goed gezelschap.
Zonder dollen. Met het huidige tempo zullen we over 1000 jaar (rekenkundig) met 8000miljard mensen rond krioelen. Voor 2300 is er een reëel worstcase scenario van 40 Miljard aardlingen ..... geen flauw idee hoe je die met de huidige methoden welvarend met welzijn gaat opbergen in een verzorgde Vinexwijk.
Leeswaardig stuk is trouwens de UN projectie hoe de wereld er in 2300 bij zal staan. De (mediane) gemiddelde leeftijd van een mens zal tegen die tijd zijn opgelopen van nu 26 jaar tot 48 jaar. De place to be is sws dan ergens in een - nu nog arm - land rondom de evenaar.
geen kinderen zeker?quote:Op woensdag 23 november 2016 20:12 schreef the-eye het volgende:
Ik hoop dat wereld vlak na mijn overlijden vergaat of nog mooier, als ik oud en terminaal ben.
Nee maar kan jij je niet van vroeger herinneren dat je op een bepaalde tijd thuis moest zijn terwijl het feest nog niet afgelopen was.Die anderen nog lekker doorknallen en voor jou was het over. Ik vond dat echt kut en zou dat vwb m'n leven graag anders zien.quote:
Hoe kom je daar nou bij?quote:Op vrijdag 18 november 2016 10:06 schreef Elan het volgende:
Volgens mij is "de mens" nog precies hetzelfde als 25.000 jaar geleden.quote:Op donderdag 24 november 2016 16:36 schreef pokkerdepok het volgende:
. de mens is zojuist in 150-200 jaar gegroeid van vrijwel niks tot alles wat we nu hebben aan techniek en wetenschap. dat gaat natuurlijk
biologisch zijn we vrijwel hetzelfde, maar cultureel zijn we heel erg veranderd.quote:Op vrijdag 25 november 2016 11:46 schreef BertV het volgende:
[..]
Volgens mij is "de mens" nog precies hetzelfde als 25.000 jaar geleden.
Niemand overziet nog de complete code van een besturingssysteem.
Niemand weet alles in z'n vakgebied. (het worden hele kleine "kennis eilandjes")
Bestaande kennis wordt samengevoegd, ontwikkeld, uitgebreid, maar mensen blijven mensen.
Vandaar ook dat a.i. het snel gaat winnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |