abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166712761

De Republikeinse kandidaat

Donald Trump - New York
Donald Trump presidential campaign, 2016

De Democratische kandidaat

Hillary Clinton - New York
Hillary Clinton presidential campaign, 2016

De libertarische kandidaat

Gary Johson - New Mexico
Gary Johnson presidential campaign, 2016

De groene kandidaat

Jill Stein - Massachusetts
Jill Stein presidential campaign, 2016

United States presidential election, 2016
Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
Donald Trump
Hillary Clinton
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
Donald Trump
Hillary Clinton
Gary Johnson
Jill Stein
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Bij welke kandidaat pas jij?

De Amerikaanse stemwijzer http://www.isidewith.com/
Het Amerikaanse kieskompas https://usa.kieskompas.nl/nl/#/

https://docs.google.com/s(...)HEBdO2Xsg/edit#gid=0

https://www.theguardian.c(...)ap&type=presidential

Update van alle andere races en referenda

SPOILER: STREAMS
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_166712826
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 13:50 schreef antiderivative het volgende:

[..]

En hoe is 'de vlag uit bij de KKK' relevant voor Trump? Wat heeft hij daarmee te maken? Ging bij de Black Panthers de vlag uit toen Obama president werd? En wat heeft Obama daarmee te maken?

Juist, niets.
Haal die kop toch eens uit het zand. De reden dat de KKK, Alt-Right en andere nazistische types weglopen met Trump, is vanwege de taal die de beste man de afgelopen uit heeft lopen slaan. Zijn supporters hier op FOK! houden vol dat er niets racistisch is aan zijn uitspraken, maar daar denken de genoemde haters toch net iets anders over. Trump gaat in hun ogen weliswaar niet ver genoeg, maar het is in ieder geval een stap in de goede richting.

Zelfs als je Bannon op de een of andere vrij zou kunnen pleiten, dan kan dat niet wordt gezegd van Breitbart, Die website is een magneet voor boze white power-figuren.

En nee, ik zeg daarmee niet dat alle aanhangers van Trump racisten zijn.
pi_166712922
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 13:26 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Was die Bannon ook die man die door CNN et al. werd neergezet als anti-semiet voordat meerdere prominente joden daartegen opkwamen?

Zijn er voorbeelden waaruit ondubbelzinnig blijkt dat Bannon een racist is?
Hij werkt samen met de Kushners op het moment...en met David Horowitz. Dat moet dan wel een hel voor hem zijn en daar kiest ie ook nog zelf voor!!

Maar serieus, dit soort beschuldigingen passen in het rijtje 'roepen omdat het kan'. Simon Schama riep bij Newsnight dat Trump zelf een antisemiet is. Maar hij vergat even dat Ivanka Joods is, zijn schoonfamilie, Netanyahu noemt hem een vriend van Israel, en Trump heeft allerlei 'Joodse onderscheidingen' waaronder:

The Jewish National Fund's Tree of Life Award for outstanding contributions to Israel–United States relations.(1983)

The Algemeiner Liberty Award for contributions to Israel–United States relations. (2015)
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_166713150
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 13:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit spelletje kunnen we nog heel lang spelen. Het is ook weer typisch. Alt-Right profileert zich duidelijk als een beweging voor white supremacists, maar als de volgelingen daarmee worden geconfronteerd, weten ze plots van niets. Waarom je schamen voor je ideologie?

‘Can you name one white nationalist article at Breitbart?’ Challenge accepted!
quote:
Ik doe niet aan link dumps. Je kunt je eigen argumenten verwoorden en eventueel een link plaatsen als bron, maar een discussie met link dumps ga ik niet aan.

Laat eens concreet zien waaruit blijkt dat Bannon blanke mensen boven anderen ziet staan.
pi_166713184
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 14:14 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

[..]

Ik doe niet aan link dumps. Je kunt je eigen argumenten verwoorden en eventueel een link plaatsen als bron, maar een discussie met link dumps ga ik niet aan.

Laat eens concreet zien waaruit blijkt dat Bannon blanke mensen boven anderen ziet staan.
Dat is natuurlijk wel een zwaktebod aangezien uit die links het wel duidelijk naar voren komt maar goed typisch struisvogelgedrag natuurlijk weer.

Gokje bij gebruik eigen woorden dan is natuurlijk de opmerking waar de onderbouwing met bronnen is :')

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 17-11-2016 14:18:16 ]
pi_166713215
Vragen waarom er zoveel Hanukkah boeken in een school te vinden zijn en melden dat je een school niet geschikt vind om je kind naar toe te sturen vanwege het aantal joodse leerlingen heeft al een vrij aparte inslag. Maar dat zal ook wel weer recht geluld worden.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_166713219
quote:

[..]

[..]

Hoho, ik weet niet wat de persoonlijke denkbeelden zijn van Bannon. Ik gaf alleen aan dat hij de voorman was van Breitbart, en daarom de held van Alt-Right, een beweging wel degelijk van mening is dat blanken superieur zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 17-11-2016 14:26:51 ]
pi_166713273
Wel bijzonder: alles wat ook maar in z'n geringste aan Clinton gelinkt was, werd direct aan haar vastgeplakt, alsof het de duivel zelf was, zij dírect verantwoordelijk was, maar nu gaat men hier wel een schijndiscussietje voeren over Steve Bannon, die gewoon voorman was van Breitbart en daarmee overduidelijk medeverantwoordelijk was voor de inhoud van die website. Tering, wat sneu weer eigenlijk.
pi_166713404
Weer moslim familie door Trump supporter aangevallen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166713406
quote:
10s.gif Op donderdag 17 november 2016 14:22 schreef Maxerazzi het volgende:
Wel bijzonder: alles wat ook maar in z'n geringste aan Clinton gelinkt was, werd direct aan haar vastgeplakt, alsof het de duivel zelf was, zij dírect verantwoordelijk was, maar nu gaat men hier wel een schijndiscussietje voeren over Steve Bannon, die gewoon voorman was van Breitbart en daarmee overduidelijk medeverantwoordelijk was voor de inhoud van die website. Tering, wat sneu weer eigenlijk.
Clinton was/is ook de duivel, want in tegenstelling tot Bannon als hoofd van een website, was zij daadwerkelijk vriendelijk met dubieuze figuren zoals KKK'er Robert Byrd:

http://observer.com/2010/(...)-mentor-robert-byrd/
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_166713478
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 14:31 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Clinton was/is ook de duivel, want in tegenstelling to Bannon als hoofd van een website, was zij daadwerkelijk vriendelijk met dubieuze figuren zoals KKK'er Robert Byrd:

Ik denk dat je je wat beter moet verdiepen in Byrd.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator donderdag 17 november 2016 @ 14:34:59 #12
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_166713489
quote:

[..]

Clinton was/is ook de duivel, want in tegenstelling to Bannon als hoofd van een website, was zij daadwerkelijk vriendelijk met dubieuze figuren zoals KKK'er Robert Byrd:

Dat verhaal is hier nu al een aantal keer behandeld en toch blijft dit maar opduiken.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_166713498
quote:

[..]

Deze discussie is al een keer in dit topic gevoerd. Waarschijnlijk ook met jou: dus kom op, flauw weer dit. Byrd heeft dat verleden heel duidelijk afgezworen in de jaren zestig (hier profiel uit jaren 70) en heeft zich continu ingezet voor de civil rights. De NAACP nota bene rouwde om zijn dood.

quote:
“Senator Byrd reflects the transformative power of this nation,” stated NAACP President and CEO Benjamin Todd Jealous. “Senator Byrd went from being an active member of the KKK to a being a stalwart supporter of the Civil Rights Act, the Voting Rights Act and many other pieces of seminal legislation that advanced the civil rights and liberties of our country.
pi_166713518
quote:
2s.gif Op donderdag 17 november 2016 14:34 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik denk dat je je wat beter moet verdiepen in Byrd.
Ik heb absoluut geen behoefte om mij te verdiepen in dat soort figuren..
pi_166713553
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 14:36 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Dat blijkt, het is schijnbaar zelfs te veel moeite om het artikel te lezen dat je zelf linkt.
  donderdag 17 november 2016 @ 14:38:37 #16
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_166713565
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 14:36 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Een van de weinige figuren die daadwerkelijk zijn KKK-verleden achter zich heeft gelaten en een sterk voorstander van de burgerrechtenbeweging is geworden, met woorden en daden, bedoel je?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_166713566
quote:
10s.gif Op donderdag 17 november 2016 14:35 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Deze discussie is al een keer in dit topic gevoerd. Waarschijnlijk ook met jou: dus kom op, flauw weer dit. Byrd heeft dat verleden heel duidelijk afgezworen in de jaren zestig (hier profiel uit jaren 70) en heeft zich continu ingezet voor de civil rights. De NAACP nota bene rouwde om zijn dood.

[..]

Dit zijn toch wel heftige uitspraken die zelfs na je excuses wel een beetje naar blijven.

quote:
In December 1944, Byrd wrote to segregationist Mississippi Senator Theodore G. Bilbo:
I shall never fight in the armed forces with a negro by my side ... Rather I should die a thousand times, and see Old Glory trampled in the dirt never to rise again, than to see this beloved land of ours become degraded by race mongrels, a throwback to the blackest specimen from the wilds.
— Robert C. Byrd, in a letter to Sen. Theodore Bilbo (D-MS), 1944
Maargoed Clinton was pas in contact met hem, nadat hij zich inzette voor rechten van donkere mensen en zijn oprechte excuses. Ik denk dat de meneer eerder bij de Klan ging uit politieke/carriere gerichte redenen dan haat naar zwarte mensen.
pi_166713595
quote:

[..]

[..]

:')

quote:
Stephen Kevin "Steve" Bannon (born November 27, 1953) is an American businessman and media executive. He is the executive chairman of Breitbart News, a politically conservative American news, opinion and commentary website noted for its connection to the alt-right.[1][2] He became chief executive officer of the 2016 presidential campaign of Donald Trump in August 2016.[3][4] Bannon will be chief strategist and Senior Counselor for the Presidency of Donald Trump.[5]
quote:
Bannon became a member of the board of Breitbart News.[19] In March 2012, after founder Andrew Breitbart's death, Bannon became executive chairman of Breitbart News LLC, the parent company of Breitbart News.[20][21][22] Under his leadership, Breitbart took a more alt-right and nationalistic approach towards its agenda.[23] Bannon declared the website "the platform for the alt-right" in 2016.[24]
pi_166713596
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 14:38 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Dit zijn toch wel heftige uitspraken die zelfs na je excuses wel een beetje naar blijven.

[..]

Maargoed Clinton was pas in contact met hem, nadat hij zich inzette voor rechten van donkere mensen en zijn oprechte excuses. Ik denk dat de meneer eerder bij de Klan ging uit politieke/carriere gerichte redenen dan haat naar zwarte mensen.
O, dat ben ik met je eens. En Byrd ook. Het is niet zo dat-ie net alsof deed dat het er nooit was geweest, hij beschouwde het als een fout die hij zijn hele leven goed moest proberen te maken.
pi_166713631
quote:
10s.gif Op donderdag 17 november 2016 14:35 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

[..]

Het is wat, hij heeft het later afgezworen...

Maar je wilt wel Bannon fileren omdat hij hoofd van een website was en hem veroordelen zonder enig bewijs inzake 'white supremacy'. Die gedachtenspinsels toch op dit forum..
pi_166713649
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 14:38 schreef Euribob het volgende:

[..]

Een van de weinige figuren die daadwerkelijk zijn KKK-verleden achter zich heeft gelaten en een sterk voorstander van de burgerrechtenbeweging is geworden, met woorden en daden, bedoel je?
Maakt niet uit, de beste man heeft ooit bij de KKK gezeten en daarom is Clinton nu de duivel.

Dat ondertussen een huidige leider van de KKK Trump actief steunt, tja, daar kan Trump niet zoveel aan doen. Moeten we hem niet aanwrijven.
pi_166713675
quote:
6s.gif Op donderdag 17 november 2016 14:42 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Maakt niet uit, de beste man heeft ooit bij de KKK gezeten en daarom is Clinton nu de duivel.

Dat ondertussen een huidige leider van de KKK Trump actief steunt, tja, daar kan Trump niet zoveel aan doen. Moeten we hem niet aanwrijven.
Gewoon een vraagje, wordt de nieuwe president elect van de republikeinen niet altijd door de KKK gesteund?
pi_166713728
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 14:41 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Het is wat, hij heeft het later afgezworen...

Maar je wilt wel Bannon fileren omdat hij hoofd van een website was en hem veroordelen zonder enig bewijs inzake 'white supremacy'. Die gedachtenspinsels toch op dit forum..
Appels en peren. Byrd ging er jong bij, ging jong weg, heeft het óvergrote gedeelte van zijn leven zich ingezet voor civil rights. En flink ook. Bannon is 62, was voorman van Breitbart en daarmee medeverantwoordelijk voor de - in vergelijking zeer recente - content. Misschien tijd om ook een 'context matters'-beweging op te zetten voor een paar lieden.

Maar prima, je leest je toch niet in, dus in principe gaat dit weer helemaal nergens over.
  Moderator donderdag 17 november 2016 @ 14:46:26 #24
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_166713730
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 14:43 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Gewoon een vraagje, wordt de nieuwe president elect van de republikeinen niet altijd door de KKK gesteund?
'Altijd' weet ik niet, maar Reagan werd ook door de KKK endorsed.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_166713789
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 14:43 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Die kans is wel wat groter ja, ik weet dat Reagan ook een KKK endorsement had.

Overigens, Trump was ooit lid van de Reform Party en ging een pres. campagne aan in 2000, maar verliet de partij omdat enkele dubieuze KKK figuren in de buurt kwamen en hij vond dat niet bepaald prettig:

http://www.nytimes.com/20(...)no-go-for-trump.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')