Waarom Wilders zijn collega-politici het proces in wilde slepen, wordt niet nader toegelicht in de papieren. Duidelijk is wel dat juist deze mensen fel afstand namen van Wilders' uitlatingen. Rutte zei dat hij een 'vieze smaak' in de mond kreeg van de uitspraken, terwijl ze voor Asscher reden waren een 'stemadvies' te geven om af te zien van de PVV. Opstelten ('walgelijke uitspraken'), Timmermans ('verwerpelijk') en Plasterk ('afschuwelijke scène') haalden evenzeer uit.quote:''Dan is er geen premier die er schande van spreekt''
Geert Wilders
In alles wil de PVV-leider de rechtbank gaan overtuigen dat z'n uitspraken niet uit de lucht kwamen vallen. Het past in een trend van zijn beweringen over immigranten, het had 'contextuele factoren'. Knoops zal aandacht vragen voor ' het economische, sociale en politieke klimaat waarin de uitlating wordt gedaan'.quote:
''De heer Wilders komt het recht toe om zijn politieke uitspraken te voorzien van de juiste context waarin zij geplaatst moeten worden''
Geert Jan Knoops
Veiligheid familiequote:De goede rechtsgang wordt gemankeerd doordat deskundigen zich niet vrij achten te rapporteren
Geert-Jan Knoops
We hebben al 30 jaar een Marokkanenprobleem. Ik verwacht niet dat die jurken dat laatste probleem serieus nemen.quote:Op donderdag 17 november 2016 12:41 schreef Elzies het volgende:
[..]
Nuh, op basis van een mogelijke veroordeling voorzie ik een ruime overwinning voor de PVV in maart. Daarbij heeft Knoops al laten doorschemeren in Hoger Beroep te gaan. Het is al een win-win situatie voor Wilders geworden.
Zeker met het recente nieuws van Marokkaanse 'asielzoekers' die massaal voor een financiële terugkeerregeling naar ter Apel trekken en in afwachting tot het incasseren van dit geld in de Groningse binnenstad Nederlanders gaan beroven. Dan wordt je als politicus veroordeeld als je daar minder van wilt?
Er wordt een boete geëist omdat 'ie minder Marokkanen wil. Niet omdat Wilders minder criminele Marokkanen wil.quote:Op donderdag 17 november 2016 12:41 schreef Elzies het volgende:
[..]
Nuh, op basis van een mogelijke veroordeling voorzie ik een ruime overwinning voor de PVV in maart. Daarbij heeft Knoops al laten doorschemeren in Hoger Beroep te gaan. Het is al een win-win situatie voor Wilders geworden.
Zeker met het recente nieuws van Marokkaanse 'asielzoekers' die massaal voor een financiële terugkeerregeling naar ter Apel trekken en in afwachting tot het incasseren van dit geld in de Groningse binnenstad Nederlanders gaan beroven. Dan wordt je als politicus veroordeeld als je daar minder van wilt?
Het gaat niet om het geld. Tegen de tijd dat de Hoge Raad er naar gekeken heeft gebruiken we de euro waarschijnlijk als wcpapier. Het gaat erom dat ze zullen gaan zoeken waar ze Wilders weer op kunnen pakken en bij een volgende veroordeling is hij waarschijnlijk de klos.quote:
Hij zei dit tegen zijn aanhangers die de context kennen. Dat tv kijkend Nederland die context niet kent, doet er niet toe. Homogroeperingen kennen ook de Koran niet en moeten heel wat beledigingen pikken, omdat het nu eenmaal in de Koran schijnt te staan en dan mag het welquote:Op donderdag 17 november 2016 12:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er wordt een boete geëist omdat 'ie minder Marokkanen wil. Niet omdat Wilders minder criminele Marokkanen wil.
Dream on. Dan zijn die wetten allang aangepast en de overlastgevers het land uit.quote:Op donderdag 17 november 2016 12:58 schreef Braindead2000 het volgende:
Het gaat niet om het geld. Tegen de tijd dat de Hoge Raad er naar gekeken heeft gebruiken we de euro waarschijnlijk als wcpapier. Het gaat erom dat ze zullen gaan zoeken waar ze Wilders weer op kunnen pakken en bij een volgende veroordeling is hij waarschijnlijk de klos.
De context is dat hij minder Marokkanen wil.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Hij zei dit tegen zijn aanhangers die de context kennen. Dat tv kijkend Nederland die context niet kent, doet er niet toe. Homogroeperingen kennen ook de Koran niet en moeten heel wat beledigingen pikken, omdat het nu eenmaal in de Koran schijnt te staan en dan mag het wel
Welke context heb je het over? Wilders riep dat hij minder Marokkanen wil. Of ze crimineel zijn of niet doet er niet toe.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Hij zei dit tegen zijn aanhangers die de context kennen. Dat tv kijkend Nederland die context niet kent, doet er niet toe. Homogroeperingen kennen ook de Koran niet en moeten heel wat beledigingen pikken, omdat het nu eenmaal in de Koran schijnt te staan en dan mag het wel
Stop met dat gedraai man.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Moet je dan strafrecht maar afschaffen omdat rechtszaken geld kosten?quote:Op donderdag 17 november 2016 13:03 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik ben echt benieuwd wat deze hele toestand eigenlijk gekost heeft.
Zelfs als een groepje Marokkanen een bejaarde molesteren terwijl ze "kut Hollander" roepen dan worden ze niet vervolgd voor racisme. Daarentegen wordt Wilders wel voor racisme vervolgd voor grievende opmerkingen. Heel normaal in dit land.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze zijn van mening dat regels niet voor hun gelden of dat zo mooi is?quote:Op donderdag 17 november 2016 13:05 schreef superniger het volgende:
Mooie actie van de PVV net in de tweede kamer.
De eis gaat over belediging, niet over racisme, toch?quote:Op donderdag 17 november 2016 13:06 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Zelfs als een groepje Marokkanen een bejaarde molesteren terwijl ze "kut Hollander" roepen dan worden ze niet vervolgd voor racisme. Daarentegen wordt Wilders wel voor racisme vervolgd voor grievende opmerkingen. Heel normaal in dit land.
En waarom zijn er zoveel criminele Marokkanen in Nederland? Waar komen die vandaan? Gebracht door de Marokkaanse ooievaar? Nee, die komen uit Marokkaanse gezinnen die al ruim veertig jaar vertegenwoordigd zijn in Nederland. Per generatie lijken de problemen juist erger te worden. Niet alleen in Nederland, maar ook in de ons omringende buurlanden. Dan spreek je over een structureel en een zich herhalend probleem. Dat probleem zou je niet mogen benoemen?quote:Op donderdag 17 november 2016 12:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er wordt een boete geëist omdat 'ie minder Marokkanen wil. Niet omdat Wilders minder criminele Marokkanen wil.
Ik ben al ruim 30 jaar getuige van problemen met niet-westerse immigranten. Tot vorig jaar had ik nog hoop maar sinds deze regering in een paar maanden tijd 70.000 niet-westerse vluchtelingen dit land binnengelaten heeft heb ik alle hoop verloren.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Dream on. Dan zijn die wetten allang aangepast en de overlastgevers het land uit.
Natuurlijk mag je dat benoemen, dat gebeurt al ruim een decennia. Alleen roepen dat je minder Marokkanen wil is van een heel andere orde.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:08 schreef Elzies het volgende:
[..]
En waarom zijn er zoveel criminele Marokkanen in Nederland? Waar komen die vandaan? Gebracht door de Marokkaanse ooievaar? Nee, die komen uit Marokkaanse gezinnen die al ruim veertig jaar vertegenwoordigd zijn in Nederland. Per generatie lijken de problemen juist erger te worden. Niet alleen in Nederland, maar ook in de ons omringende buurlanden. Dan spreek je over een structureel en een zich herhalend probleem. Dat probleem zou je niet mogen benoemen?
Ben niet helemaal helder meer. Vervolgen ze hem om belediging?quote:Op donderdag 17 november 2016 13:07 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De eis gaat over belediging, niet over racisme, toch?
Nee dat zeg ik niet, maar ben gewoon benieuwd wat deze hele toestand kost. Om het een beetje in perpectief te plaatsen.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:05 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Moet je dan strafrecht maar afschaffen omdat rechtszaken geld kosten?
Denk dat molestreren een groter probleem is dan "kut hollander". Daarnaast vergelijk je een groepje tuig met een hele gemeenschap en een officiële politicus.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:06 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Zelfs als een groepje Marokkanen een bejaarde molesteren terwijl ze "kut Hollander" roepen dan worden ze niet vervolgd voor racisme. Daarentegen wordt Wilders wel voor racisme vervolgd voor grievende opmerkingen. Heel normaal in dit land.
Ik zou de cijfers er nog maar eens op naslaan.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:09 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik ben al ruim 30 jaar getuige van problemen met niet-westerse immigranten. Tot vorig jaar had ik nog hoop maar sinds deze regering in een paar maanden tijd 70.000 niet-westerse vluchtelingen dit land binnengelaten heeft heb ik alle hoop verloren.
Als ze gepakt worden dan zullen ze wel veroordeeld worden voor die molestatie maar niet voor racisme, wat een verzwarende omstandigheid is want iedereen weet dat Marokkanen niet kunnen discrimineren.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:10 schreef lf2 het volgende:
[..]
Denk dat molestreren een groter probleem is dan "kut hollander". Daarnaast vergelijk je een groepje tuig met een hele gemeenschap en een officiële politicus.
Als je de namen kent moet je ze aangeven ipv roepen dat overheid wat moet doen terwijl ze niet weten wie of wat
Kut hollander is discriminatie ? ik hoor nog wel eens op straat kut marokkaan etc als er weer eens wat is in het verkeer....quote:Op donderdag 17 november 2016 13:13 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Als ze gepakt worden dan zullen ze wel veroordeeld worden voor die molestatie maar niet voor racisme, wat een verzwarende omstandigheid is want iedereen weet dat Marokkanen niet kunnen discrimineren.
Het is dan ook een straf verzwarend aspect.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:13 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Als ze gepakt worden dan zullen ze wel veroordeeld worden voor die molestatie maar niet voor racisme, wat een verzwarende omstandigheid is want iedereen weet dat Marokkanen niet kunnen discrimineren.
Marokkanen vallen geen andere Marokkanen aan.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:16 schreef lf2 het volgende:
Wilders valt gewoon marokkanen aan omdat ze marokkaans zijn. Tuig valt gewoon een slachtoffer aan om geld/plezier/weetikhet dat het een keer een hollander/chinees/marokkaan is maakt ze niet veel uit....schelden doen ze toch....
Ga ze dat maar vertellen in de achterstandswijken waar ook mensen vandaan komen met hoge opleidingen etc...de families daar kennen als eerste de terreur van die mensen. Als PVV echt iets wilde veranderen hadden er zelfs marokkanen op gestemd maar nee.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:20 schreef Specularium het volgende:
[..]
Marokkanen vallen geen andere Marokkanen aan.
Behalve als ze ruzie hebben over cocaine.
quote:Op donderdag 17 november 2016 13:19 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik voorspel een veel grotere winst voor de PVV dan de peilingen tot nu toe aangeven.
Mag je dat niet willen?quote:Op donderdag 17 november 2016 13:03 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De context is dat hij minder Marokkanen wil.
Mocht de PVV de grootste worden, dan is dat bijna een garantie op een isolement.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:19 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik voorspel een veel grotere winst voor de PVV dan de peilingen tot nu toe aangeven.
Mocht de PVV de grootste worden dan zou het mij niet verbazen als er maandenlang vruchteloos wordt onderhandeld over een kabinetsformatie en dat we vervolgens herverkiezingen krijgen omdat ze er niet uit komen.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mocht de PVV de grootste worden, dan is dat bijna een garantie op een isolement.
Grappig wel hoe jouw teksten net niet passen bij wat Wilders deed en zei.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Mag je dat niet willen?
Mag zijn achterban dat niet willen?
Mogen ze daar niet over spreken in een besloten bijeenkomst?
Ik wil ook minder Marokkanen. En dan dus wel van die klaplopers die hier als asielzoeker binnen proberen te komen, of die kutjochies die overal de straten onveilig maken.
Ik wil ook meer Marokkanen. En dan van die hardwerkende mensen die werkelijk op sommige gebieden uitmuntend zijn. En van die moeders die hun kinderen met uitstekend Nederlands opvoeden.
Natuurlijk mag je dat willen maar jij vindt het dus totaal geen probleem/niet eng dat een politicus dit zo even kan roepen in een groep en zeg dat hij het wel even zal regelen ?quote:Op donderdag 17 november 2016 13:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Mag je dat niet willen?
Mag zijn achterban dat niet willen?
Mogen ze daar niet over spreken in een besloten bijeenkomst?
Ik wil ook minder Marokkanen. En dan dus wel van die klaplopers die hier als asielzoeker binnen proberen te komen, of die kutjochies die overal de straten onveilig maken.
Ik wil ook meer Marokkanen. En dan van die hardwerkende mensen die werkelijk op sommige gebieden uitmuntend zijn. En van die moeders die hun kinderen met uitstekend Nederlands opvoeden.
We zullen het zien. Er zijn zoveel draaikonten in Den Haag. Nu beweren niet met PVV te willen regeren en straks toch met enige compromissen wel samen gaan werken. Ben ook erg benieuwd naar de debatten die er aan vooraf gaan.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:36 schreef luxerobots het volgende:
Mocht de PVV de grootste worden, dan is dat bijna een garantie op een isolement.
Dan kan Rutte kiezen tussen of zelf premier worden, of met Wilders samenwerken en hem premier maken.
Niemand wil Wilders premier maken.
Niet zomaar een groep, maar gelijkgestemden, die de context kennen en begrijpen.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:39 schreef lf2 het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je dat willen maar jij vindt het dus totaal geen probleem/niet eng dat een politicus dit zo even kan roepen in een groep en zeg dat hij het wel even zal regelen ?
Ik zie eerder gevaar aan de andere kant. Wanneer we met die softe politici verder gaan, gaan we nog meer inleveren van onze vrijheid dan we tot nu toe al hebben moeten inleveren. Je mag al niet meer zeggen wat je denkt, binnen een besloten groep, omdat, als iemand het opneemt en naar buiten brengt, je dan vervolgd kunt worden.quote:Waarom denk je dat iedereen referenties maakt met Hitler ? hoe snel iets in 10 jaar kan veranderen...
Je ziet het gevaar niet echt denk ik
In eerste instantie zullen ze bij het OM hebben proberen in te zetten op discriminatie of aanzetten tot haat, lijkt mij.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:09 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ben niet helemaal helder meer. Vervolgen ze hem om belediging?
Volgens de redenering van het OM die nu gebruikt wordt om Wilders aan te klagen voor racisme wel ja. Ik vind hem ook wat vergezocht, maar onze rechterlijke macht lijkt dus werkelijk zo te denken.quote:
Als ze het kunnen backen met wetten dan zal het dus wel zo zijn. Strafeis is btw kansloos...maar denk dat mensen gewoon iets willen om te laten zien van tot-hier-en-niet-verder.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:45 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Volgens de redenering van het OM die nu gebruikt wordt om Wilders aan te klagen voor racisme wel ja. Ik vind hem ook wat vergezocht, maar onze rechterlijke macht lijkt dus werkelijk zo te denken.
Het is veel erger. mocro's vallen de kuffar aan omdat je die mag behandelen als minder dan hond. Schijnbaar. Gezien vanuit de islam.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:16 schreef lf2 het volgende:
[..]
Kut hollander is discriminatie ? ik hoor nog wel eens op straat kut marokkaan etc als er weer eens wat is in het verkeer....
Ik denk dat het gerechtshof je niet serieus neemt met zo een claim.
Gewoon schelden en echt discrimineren is echt een mega verschil dat hoef ik je hopelijk niet te vertellen....
Wilders valt gewoon marokkanen aan omdat ze marokkaans zijn. Tuig valt gewoon een slachtoffer aan om geld/plezier/weetikhet dat het een keer een hollander/chinees/marokkaan is maakt ze niet veel uit....schelden doen ze toch....
Marokkanen is toch geen ras?quote:Op donderdag 17 november 2016 13:45 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Volgens de redenering van het OM die nu gebruikt wordt om Wilders aan te klagen voor racisme wel ja. Ik vind hem ook wat vergezocht, maar onze rechterlijke macht lijkt dus werkelijk zo te denken.
Als dat stand houdt is het helemaal een showproces. Bij voorbaat kansloos natuurlijk om het zo te formuleren.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:49 schreef Montagui het volgende:
[..]
Marokkanen is toch geen ras?![]()
Dacht dat het een nationaliteit was. Weer wat geleerd.
Er is juist al jurisprudentie die aangeven dat het begrip ras in de strafwetten ruim uitgelegd moet worden en de nationaliteit er ook onder valt.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als dat stand houdt is het helemaal een showproces. Bij voorbaat kansloos natuurlijk om het zo te formuleren.
Volgens het OM geldt "Marokkaan" als ras vanwege de gemeenschappelijke afkomst.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:49 schreef Montagui het volgende:
[..]
Marokkanen is toch geen ras?![]()
Dacht dat het een nationaliteit was. Weer wat geleerd.
Nationaliteit =/= ras.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:52 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Er is juist al jurisprudentie die aangeven dat het begrip ras in de strafwetten ruim uitgelegd moet worden en de nationaliteit er ook onder valt.
Zielige actie. Gewoon vervolgen voor verstoring van de vergadering van de 2e kamer. Het slaat ook nergens op, dat achterlijke PVV volk zal het ongetwijfeld alweer vergeten zijn, maar als Wilders deze uitspraken in de 2e kamer had gedaan dan hij daar nooit voor vervolgd mogen worden. Daarnaast plakt Wilders al een jaar of 20 aan het Haagse pluche, en in die tijd heeft hij geeneen wetsvoorstel ingediend om de strafbaarheid van uitspraken te verminderen. Het is ook nog eens iemand die bij tijd en wijle oproept tot het snoeren van de mond van mensen waarmee hij het niet eens is.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:05 schreef superniger het volgende:
Die advocatenkosten worden toch weer betaald door zijn Amerikaanse medestrijders voor de zionistische zaak. Daar kan die boete ook nog wel bij.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:35 schreef Molurus het volgende:
Wat een absurd lage strafeis eigenlijk. Het leger advocaten en rechters dat zich hiermee bezig houdt kost een veelvoud daarvan.
Dus is 'kut Hollander' en 'kk kaas' ook racisme.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:53 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Volgens het OM geldt "Marokkaan" als ras vanwege de gemeenschappelijke afkomst.
Dus tsja. Dat geldt dan natuurlijk ook voor "Hollander".
Blijkbaar.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:54 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Niet als je kijkt naar de Nederlandse wetten.
random google hit:quote:Op donderdag 17 november 2016 13:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het is veel erger. mocro's vallen de kuffar aan omdat je die mag behandelen als minder dan hond. Schijnbaar. Gezien vanuit de islam.
Dus uit pure discriminatie.
Zou leuk zijn als daar eens jurisprudentie over zou komen.
Mag jij wel vinden, waarom gebruiken die wezentjes het dan massaal als smoes? Je hoeft het mij niet uit te leggen, leg het dat spul uit.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:55 schreef lf2 het volgende:
[..]
random google hit:
http://www.ahlalhdeeth.com/vbe/showthread.php?t=4089
In veel forums kan je zulke vragen vinden omdat mensen zoals jij ze stellen en shady websites of terrorisme verheerlijkers of islam haters (zelfde soort) met dit soort ongein komen.
Allemaal gebasseerd op onzin, je mag niet stelen maakt niet uit van wie.
Waarom denken de diefjes daar dan heel anders over ?quote:Op donderdag 17 november 2016 13:55 schreef lf2 het volgende:
[..]
random google hit:
http://www.ahlalhdeeth.com/vbe/showthread.php?t=4089
In veel forums kan je zulke vragen vinden omdat mensen zoals jij ze stellen en shady websites of terrorisme verheerlijkers of islam haters (zelfde soort) met dit soort ongein komen.
Allemaal gebasseerd op onzin, je mag niet stelen maakt niet uit van wie.
Je haalt alles door elkaar om een soort punt duidelijk te maken. De straatterroristen worden niet van straat gehaald en discriminatie.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dus is 'kut Hollander' en 'kk kaas' ook racisme.
Waarom worden die straatterroristen dan niet allemaal van straat geplukt? Werkt wel 2 kanten op natuurlijk.
Waarom begin je niet een proefproces dan?quote:Op donderdag 17 november 2016 13:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dus is 'kut Hollander' en 'kk kaas' ook racisme.
Waarom worden die straatterroristen dan niet allemaal van straat geplukt? Werkt wel 2 kanten op natuurlijk.
Die man staat idd bekend als het snoeren van mensen de mond. Komt nooit ergens opdagen voor een debat waar andere mensen met een andere mening zitten.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zielige actie. Gewoon vervolgen voor verstoring van de vergadering van de 2e kamer. Het slaat ook nergens op, dat achterlijke PVV volk zal het ongetwijfeld alweer vergeten zijn, maar als Wilders deze uitspraken in de 2e kamer had gedaan dan hij daar nooit voor vervolgd mogen worden. Daarnaast plakt Wilders al een jaar of 20 aan het Haagse pluche, en in die tijd heeft hij geeneen wetsvoorstel ingediend om de strafbaarheid van uitspraken te verminderen. Het is ook nog eens iemand die bij tijd en wijle oproept tot het snoeren van de mond van mensen waarmee hij het niet eens is.
[..]
Die advocatenkosten worden toch weer betaald door zijn Amerikaanse medestrijders voor de zionistische zaak. Daar kan die boete ook nog wel bij.
Eh, nee, dat weten die kut mocrotjes en de vlogturken ook niet. Want als je zegt 'kut marokkaan' of 'tyfus turk', ben je wel aan het 'discrimineren', 'jij rasies!'.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:57 schreef lf2 het volgende:
[..]
Je haalt alles door elkaar om een soort punt duidelijk te maken. De straatterroristen worden niet van straat gehaald en discriminatie.
Roepen kut hollander of kut mocro is niet gelijk discriminatie. Dat gaat veel verder en dat weet jij en iedereen met een stel hersenen ook wel. Al wil je dat niet toegeven. Maar goed pvvee zijn of heel goed in dom doen of gewoon echt dom.
Mijn tekst klopt natuurlijk ook niet helemaal want er zijn ook delen van de wet waar nationaliteit niet hetzelfde is als ras maar dit is wel van toepassing en is dus niet speciaal voor Wilders bedacht of zo:quote:
quote:Zoals ook de steller van het middel zich blijkens de toelichting realiseert, moet het begrip 'ras' in de artikelen 137c Sr en 137e Sr ruim worden opgevat, zulks overeenkomstig de kennelijke strekking van de in artikel 1 Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van alle vormen van rassendiscriminatie (IVRD) van 7 maart 1966 gegeven opsomming.(8) In die opsomming wordt naast 'ras' ook genoemd: huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming.
Dan ben je aan het beledigen maar niet aan het discrimineren.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Eh, nee, dat weten die kut mocrotjes en de vlogturken ook niet. Want als je zegt 'kut marokkaan' of 'tyfus turk', ben je wel aan het 'discrimineren', 'jij rasies!'.
Waarom het ene wel en het andere niet? Leg mij dat eens uit.
quote:Op donderdag 17 november 2016 13:57 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Waarom denken de diefjes daar dan heel anders over ?
Je kan het daar terug lezen:quote:Op donderdag 17 november 2016 13:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mag jij wel vinden, waarom gebruiken die wezentjes het dan massaal als smoes? Je hoeft het mij niet uit te leggen, leg het dat spul uit.
Dat mag op zich en heeft met de vrijheid van meningsuiting op zich niks van doen. Ik ben tegen zijn vervolging maar het zou hem sieren als hij het opnam voor de vrijheid van meningsuiting, dus ook die van republikeinen, antizionisten en ZP-tegenstanders, ipv voor de vrijheid van zijn eigen mening.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:58 schreef lf2 het volgende:
[..]
Die man staat idd bekend als het snoeren van mensen de mond. Komt nooit ergens opdagen voor een debat waar andere mensen met een andere mening zitten.
Blokkeert zo wat iedereen op twitter/facebook met een andere mening
Vrijheid
Hoe groot die winst ook gaat zijn, regeren gaan ze toch niet, dus wat maakt het eigenlijk uit?quote:Op donderdag 17 november 2016 13:19 schreef Pleun2011 het volgende:
De samenstelling van de kamer verandert. De PVV kan natuurlijk meestemmen en voorstellen indienen, waardoor het toch uitmaakt.quote:Op donderdag 17 november 2016 14:04 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hoe groot die winst ook gaat zijn, regeren gaan ze toch niet, dus wat maakt het eigenlijk uit?
Dus vanzelfsprekend corrigeren de "oprecht gelovigen" deze "dwalende schaapjes" met regelmaat ?quote:Op donderdag 17 november 2016 14:01 schreef lf2 het volgende:
[..]
[..]
Je kan het daar terug lezen:
Whoever acts upon such distorted belief is either someone who follows his whims and desires or someone who is ignorant about his Religion and has been brain washed.
I believe that people tend to use big Islamic terms without knowing or even understanding the actual meanings of such terms. Thus, at the time you try to view their actions in accordance with Islam you will find a form of contradiction that prove the fact that Islam has nothing to do with such actions.
met andere woorden iets zeggen en of het waar is zijn totaal verschillende werelden.
Vast wel als het kan maar dit is geen marokko meer he. Nederland staat voor individualisme. Met andere woorden we hebben mensen die die dwalende schaapjes moet helpen.quote:Op donderdag 17 november 2016 14:12 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Dus vanzelfsprekend corrigeren de "oprecht gelovigen" deze "dwalende schaapjes" met regelmaat ?
Ouders, buren, vrienden.. er zijn toch vast wel Marokkanen in Nederland die "de echte Islam" aanhangen ?quote:Op donderdag 17 november 2016 14:26 schreef lf2 het volgende:
[..]
Vast wel als het kan maar dit is geen marokko meer he. Nederland staat voor individualisme. Met andere woorden we hebben mensen die die dwalende schaapjes moet helpen.
Als je verwacht dat ouders dat gaan doendie zijn soms ook wel niet bijster goed in opvoeden
Weet ik veel maar waarom ga je ervan uit dat die enig invloed hebben op criminelen die sowieso alles goed praten voor zichzelf.quote:Op donderdag 17 november 2016 14:29 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Ouders, buren, vrienden.. er zijn toch vast wel Marokkanen in Nederland die "de echte Islam" aanhangen ?
Want anders kan je een discussie gaan voeren welke versie nu eigenlijk de echte is.
Verschillende interpretatie. Jij doet het blijkbaar zo en bent een stuk gematigder en zij denken dat het wel mag.quote:Op donderdag 17 november 2016 14:01 schreef lf2 het volgende:
[..]
[..]
Je kan het daar terug lezen:
Whoever acts upon such distorted belief is either someone who follows his whims and desires or someone who is ignorant about his Religion and has been brain washed.
I believe that people tend to use big Islamic terms without knowing or even understanding the actual meanings of such terms. Thus, at the time you try to view their actions in accordance with Islam you will find a form of contradiction that prove the fact that Islam has nothing to do with such actions.
met andere woorden iets zeggen en of het waar is zijn totaal verschillende werelden.
Ik weet niet wat jij zegt alleen terroristen zeggen dat het oke is (zodat plunderen oke is). Duh moeten ze zoiets zeggen anders doen zij dingen die niet mogen hequote:Op donderdag 17 november 2016 14:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Verschillende interpretatie. Jij doet het blijkbaar zo en bent een stuk gematigder en zij denken dat het wel mag.
Beter alle ruimte voor interpretatie laten verdwijnen en die hele ideologie op te doeken.
Omdat momenteel niemand "uit hun eigen kring" dat doet. "Kaaskoppen" zeggen dat wat ze doen slecht is - maarja, waarom zou je die serieus nemen als "je eigen volk" zwijgt of jouw gedrag alleen maar vergoelijkt?quote:Op donderdag 17 november 2016 14:31 schreef lf2 het volgende:
[..]
Weet ik veel maar waarom ga je ervan uit dat die enig invloed hebben op criminelen die sowieso alles goed praten voor zichzelf.
Probleem is, is dat iedereen dat geweld tegen 'de kuffar' goedpraat.quote:Op donderdag 17 november 2016 14:38 schreef lf2 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij zegt alleen terroristen zeggen dat het oke is (zodat plunderen oke is). Duh moeten ze zoiets zeggen anders doen zij dingen die niet mogen he
Ik hoop het, des te groter de teleurstelling als hij al zijn onzin niet waar kan maken.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:19 schreef Pleun2011 het volgende:
Waarom zou je die discussie uberhaupt willen voeren? Dat is een onzinnige discussie. Je kan ook gewoon aangeven: dit zijn de grenzen in de maatschappij, dit tolereren we, dit niet. En dan maakt het geen reet uit wat je aanhangt.quote:Op donderdag 17 november 2016 14:29 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Ouders, buren, vrienden.. er zijn toch vast wel Marokkanen in Nederland die "de echte Islam" aanhangen ?
Want anders kan je een discussie gaan voeren welke versie nu eigenlijk de echte is.
Inderdaad. Ongelofelijk dat men nog in die sprookjes trap, terwijl 90% van zijn partijprogramma gewoon écht heel onhaalbaar is.quote:Op donderdag 17 november 2016 14:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik hoop het, des te groter de teleurstelling als hij al zijn onzin niet waar kan maken.
Vooral tegen jezelf blijven herhalen dat Wilders niets tegen bevolkingsgroepen heeft. Verder heeft je post inhoudelijk geen ruk met zijn politieke bedoelingen te maken. Dat is allicht nog knapper. Waarom zou een Nederlandse Marokkaan moeten oprotten als hij hier geboren is? Hoezo mag een Nederlandse moslim geen moskee bouwen of de Koran aanschaffen? Wat maakt een buitenlandse bevolkingsgroep een buitenlandse bevolkingsgroep?quote:Op donderdag 17 november 2016 14:56 schreef Vallon het volgende:
Totale waanzin..... volgens het OM is alleen al het stellen van de de vraag over "iets" meer of minder al strafbaar.
Wat je dus/dan krijgt is het niet (meer mogen) benoemen maar wel (willen) bedoelen zoals met allochtoon versus autochtoon. Je lost een probleem niet op door woorden of vragen te verbieden.
Los van wat je zelf vind, moet je niet willen dat de discussie daarmee onder water gaat.
Wilders heeft niets tegen welke bevolkingsgroep dan ook.
Het gaat om de (over)last en gevolgen van/voor het (toch) willen blijven (en kunnen) behoren tot die buitenlandse bevolkingsgroepen. Wanneer je "hier" wilt leven moet je je - zakelijke en politieke - belangen met "elders" (daarvoor willen) verbreken.
Ik wil dat in Nederland helemaal geen buitenlanders wonen en leven. Omgekeerd idem, wanneer je met je reet in Spanje wil leven, moet je geen beroep (willen blijven/kunnen) doen op (o zo, prettige) Nederlandse (fallback) voorzieningen.
Het is veel te kortzichtig de "(af)komstvraag" van Wilders, zo polariserende terug als racisme en belediging etc.etc. Helaas gaat/wil (en kan) de rechter - lekker comfortabel (trias politica) - niet ingaan op de politieke achtergrond en nuance van uitspraken.
De discussie die Wilders als politicus teweegbrengt, hoort thuis in de politiek.
quote:Op donderdag 17 november 2016 14:56 schreef Vallon het volgende:
Wilders heeft niets tegen welke bevolkingsgroep dan ook.
Ik vind persoonlijk de discussie zelfs al uit filosofisch oogpunt interessant. "Wat definieert een religie - de heilige teksten of de volgelingen?" - zeker in het geval dat teksten en gedrag van de meerderheid van de volgelingen niet overeenkomen. Maar pragmatisch gezien heb je wellicht gelijk - met een kanttekening.quote:Op donderdag 17 november 2016 14:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom zou je die discussie uberhaupt willen voeren? Dat is een onzinnige discussie.
Maar als leden van een bepaalde groep dat dan toch blijft negeren, het lidmaatschap van de groep als reden opgeeft EN vervolgens niet wordt terechtgewezen door de overige leden van de groep... dan moet je misschien toch eens naar de groep gaan kijken.quote:Je kan ook gewoon aangeven: dit zijn de grenzen in de maatschappij, dit tolereren we, dit niet. En dan maakt het geen reet uit wat je aanhangt.
Dat het op zichzelf een interessante discussie is, ben ik met je eens, maar dat heeft voor het integratiedebat wat mij betreft totaal geen meerwaarde.quote:Op donderdag 17 november 2016 15:01 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Ik vind persoonlijk de discussie zelfs al uit filosofisch oogpunt interessant. "Wat definieert een religie - de heilige teksten of de volgelingen?" - zeker in het geval dat teksten en gedrag van de meerderheid van de volgelingen niet overeenkomen. Maar pragmatisch gezien heb je wellicht gelijk - met een kanttekening.
Lijkt mij niet. Het is de individuele keuze van die leden om normen te negeren of te overtreden. Die moeten dan aangepakt worden, ongeacht wat voor reden ze opgeven. Dat laatste is namelijk irrelevant. Zodra je het als overheid of politicus relevant gaat maken, verschuift het probleem en zijn plots de overtreders niet meer de 'verantwoordelijke'.quote:Maar als leden van een bepaalde groep dat dan toch blijft negeren, het lidmaatschap van de groep als reden opgeeft EN vervolgens niet wordt terechtgewezen door de overige leden van de groep... dan moet je misschien toch eens naar de groep gaan kijken.
Hoe kom je erbij dat niemand "uit hun eigen kring" dat niet doet? Zelfs op een trol forum als marokko forum worden dat soort gasten nog weleens tegengesproken/aangesproken.quote:Op donderdag 17 november 2016 14:43 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Omdat momenteel niemand "uit hun eigen kring" dat doet. "Kaaskoppen" zeggen dat wat ze doen slecht is - maarja, waarom zou je die serieus nemen als "je eigen volk" zwijgt of jouw gedrag alleen maar vergoelijkt?
Maar er is inderdaad geen garantie dat dat meer effect zou hebben. Het lijkt mij echter wel waarschijnlijk dat de perceptie van draagvlak bij hen wat minder wordt.
Het proberen waard, nietwaar ? Ze allemaal het land uitschoppen is ook zo arbeidsintensief.
En dit! +1quote:Op donderdag 17 november 2016 14:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom zou je die discussie uberhaupt willen voeren? Dat is een onzinnige discussie. Je kan ook gewoon aangeven: dit zijn de grenzen in de maatschappij, dit tolereren we, dit niet. En dan maakt het geen reet uit wat je aanhangt.
Vrijwel dagelijks ja. Ook met Marokkanen trouwens - maar die gesprekken worden al snel eng.quote:Op donderdag 17 november 2016 15:12 schreef erodome het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat niemand "uit hun eigen kring" dat niet doet? Zelfs op een trol forum als marokko forum worden dat soort gasten nog weleens tegengesproken/aangesproken.
Binnen de eigen kringen wordt er ook over gesproken/aangesproken. Alleen is het geen homogene groep, vreemden erop aanspreken is dus niet zo zinnig, die zullen toch niet luisteren.
Of heb jij wel dat soort gesprekken met de zwarte schapen in jouw verre omgeving?
Weer, hoe kom je erbij dat er niet terecht gewezen wordt? Er zijn ellelange lijsten met fatwa's die zich uitspreken en zelfs strafbaar achten van terroristen vanuit de naam van de islam. Het "not my islam" is ook best populair te noemen. Mensen die zich op persoonlijk niveau uitspreken, islamitische landen die vechten tegen terroristen en ga zo maar door.quote:Op donderdag 17 november 2016 15:01 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Ik vind persoonlijk de discussie zelfs al uit filosofisch oogpunt interessant. "Wat definieert een religie - de heilige teksten of de volgelingen?" - zeker in het geval dat teksten en gedrag van de meerderheid van de volgelingen niet overeenkomen. Maar pragmatisch gezien heb je wellicht gelijk - met een kanttekening.
[..]
Maar als leden van een bepaalde groep dat dan toch blijft negeren, het lidmaatschap van de groep als reden opgeeft EN vervolgens niet wordt terechtgewezen door de overige leden van de groep... dan moet je misschien toch eens naar de groep gaan kijken.
quote:Op donderdag 17 november 2016 15:15 schreef erodome het volgende:
[..]
Weer, hoe kom je erbij dat er niet terecht gewezen wordt? Er zijn ellelange lijsten met fatwa's die zich uitspreken en zelfs strafbaar achten van terroristen vanuit de naam van de islam. Het "not my islam" is ook best populair te noemen. Mensen die zich op persoonlijk niveau uitspreken, islamitische landen die vechten tegen terroristen en ga zo maar door.
Dat jij het niet wil zien maakt niet dat het er niet is.
Een oproep om te protesteren tegen radicalisering en misdraging - 12 protestanten, waarvan 6 pers.quote:Op donderdag 17 november 2016 15:15 schreef erodome het volgende:
[..]
Weer, hoe kom je erbij dat er niet terecht gewezen wordt? Er zijn ellelange lijsten met fatwa's die zich uitspreken en zelfs strafbaar achten van terroristen vanuit de naam van de islam. Het "not my islam" is ook best populair te noemen. Mensen die zich op persoonlijk niveau uitspreken, islamitische landen die vechten tegen terroristen en ga zo maar door.
Dat jij het niet wil zien maakt niet dat het er niet is.
Hoe weet je dat ze niet terecht zijn gewezen? Omdat ze dat tegen je zeiden? Zie jij hun echt als zo betrouwbaar?quote:Op donderdag 17 november 2016 15:19 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Een oproep om te protesteren tegen radicalisering en misdraging - 12 protestanten, waarvan 6 pers.
Een oproep om te protesteren tegen de arrestatie van 2 jochies die een scheidsrechter doodschopten - 2000 man.
Geen enkele Marokkaans vandaaltje dat ik het afgelopen jaar heb gesproken - en dat zijn er wel rond de 100 - is ooit terechtgewezen door een medemoslim. Dus jouw claim "dat het wel degelijk gebeurt" komt simpelweg niet overeen met mijn persoonlijk ervaring.
Anders gezegd: ik zie het inderdaad niet. Maar zou het heel graag wel willen zien.
Ik (be)oordeel en vorm mij zo zuiver mogelijk een mening.quote:Op donderdag 17 november 2016 14:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vooral tegen jezelf blijven herhalen dat Wilders niets tegen bevolkingsgroepen heeft. Verder heeft je post inhoudelijk geen ruk met zijn politieke bedoelingen te maken. Dat is allicht nog knapper. Waarom zou een Nederlandse Marokkaan moeten oprotten als hij hier geboren is? Hoezo mag een Nederlandse moslim geen moskee bouwen of de Koran aanschaffen? Wat maakt een buitenlandse bevolkingsgroep een buitenlandse bevolkingsgroep?
Kortom, welke vrijheid blijft nog overeind als we jouw denkbeelden hier gaan implementeren?
Bron?quote:Op donderdag 17 november 2016 13:05 schreef superniger het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |