Waarom Wilders zijn collega-politici het proces in wilde slepen, wordt niet nader toegelicht in de papieren. Duidelijk is wel dat juist deze mensen fel afstand namen van Wilders' uitlatingen. Rutte zei dat hij een 'vieze smaak' in de mond kreeg van de uitspraken, terwijl ze voor Asscher reden waren een 'stemadvies' te geven om af te zien van de PVV. Opstelten ('walgelijke uitspraken'), Timmermans ('verwerpelijk') en Plasterk ('afschuwelijke scène') haalden evenzeer uit.quote:''Dan is er geen premier die er schande van spreekt''
Geert Wilders
In alles wil de PVV-leider de rechtbank gaan overtuigen dat z'n uitspraken niet uit de lucht kwamen vallen. Het past in een trend van zijn beweringen over immigranten, het had 'contextuele factoren'. Knoops zal aandacht vragen voor ' het economische, sociale en politieke klimaat waarin de uitlating wordt gedaan'.quote:
''De heer Wilders komt het recht toe om zijn politieke uitspraken te voorzien van de juiste context waarin zij geplaatst moeten worden''
Geert Jan Knoops
Veiligheid familiequote:De goede rechtsgang wordt gemankeerd doordat deskundigen zich niet vrij achten te rapporteren
Geert-Jan Knoops
We hebben al 30 jaar een Marokkanenprobleem. Ik verwacht niet dat die jurken dat laatste probleem serieus nemen.quote:Op donderdag 17 november 2016 12:41 schreef Elzies het volgende:
[..]
Nuh, op basis van een mogelijke veroordeling voorzie ik een ruime overwinning voor de PVV in maart. Daarbij heeft Knoops al laten doorschemeren in Hoger Beroep te gaan. Het is al een win-win situatie voor Wilders geworden.
Zeker met het recente nieuws van Marokkaanse 'asielzoekers' die massaal voor een financiële terugkeerregeling naar ter Apel trekken en in afwachting tot het incasseren van dit geld in de Groningse binnenstad Nederlanders gaan beroven. Dan wordt je als politicus veroordeeld als je daar minder van wilt?
Er wordt een boete geëist omdat 'ie minder Marokkanen wil. Niet omdat Wilders minder criminele Marokkanen wil.quote:Op donderdag 17 november 2016 12:41 schreef Elzies het volgende:
[..]
Nuh, op basis van een mogelijke veroordeling voorzie ik een ruime overwinning voor de PVV in maart. Daarbij heeft Knoops al laten doorschemeren in Hoger Beroep te gaan. Het is al een win-win situatie voor Wilders geworden.
Zeker met het recente nieuws van Marokkaanse 'asielzoekers' die massaal voor een financiële terugkeerregeling naar ter Apel trekken en in afwachting tot het incasseren van dit geld in de Groningse binnenstad Nederlanders gaan beroven. Dan wordt je als politicus veroordeeld als je daar minder van wilt?
Het gaat niet om het geld. Tegen de tijd dat de Hoge Raad er naar gekeken heeft gebruiken we de euro waarschijnlijk als wcpapier. Het gaat erom dat ze zullen gaan zoeken waar ze Wilders weer op kunnen pakken en bij een volgende veroordeling is hij waarschijnlijk de klos.quote:
Hij zei dit tegen zijn aanhangers die de context kennen. Dat tv kijkend Nederland die context niet kent, doet er niet toe. Homogroeperingen kennen ook de Koran niet en moeten heel wat beledigingen pikken, omdat het nu eenmaal in de Koran schijnt te staan en dan mag het welquote:Op donderdag 17 november 2016 12:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er wordt een boete geëist omdat 'ie minder Marokkanen wil. Niet omdat Wilders minder criminele Marokkanen wil.
Dream on. Dan zijn die wetten allang aangepast en de overlastgevers het land uit.quote:Op donderdag 17 november 2016 12:58 schreef Braindead2000 het volgende:
Het gaat niet om het geld. Tegen de tijd dat de Hoge Raad er naar gekeken heeft gebruiken we de euro waarschijnlijk als wcpapier. Het gaat erom dat ze zullen gaan zoeken waar ze Wilders weer op kunnen pakken en bij een volgende veroordeling is hij waarschijnlijk de klos.
De context is dat hij minder Marokkanen wil.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Hij zei dit tegen zijn aanhangers die de context kennen. Dat tv kijkend Nederland die context niet kent, doet er niet toe. Homogroeperingen kennen ook de Koran niet en moeten heel wat beledigingen pikken, omdat het nu eenmaal in de Koran schijnt te staan en dan mag het wel
Welke context heb je het over? Wilders riep dat hij minder Marokkanen wil. Of ze crimineel zijn of niet doet er niet toe.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Hij zei dit tegen zijn aanhangers die de context kennen. Dat tv kijkend Nederland die context niet kent, doet er niet toe. Homogroeperingen kennen ook de Koran niet en moeten heel wat beledigingen pikken, omdat het nu eenmaal in de Koran schijnt te staan en dan mag het wel
Stop met dat gedraai man.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Moet je dan strafrecht maar afschaffen omdat rechtszaken geld kosten?quote:Op donderdag 17 november 2016 13:03 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik ben echt benieuwd wat deze hele toestand eigenlijk gekost heeft.
Zelfs als een groepje Marokkanen een bejaarde molesteren terwijl ze "kut Hollander" roepen dan worden ze niet vervolgd voor racisme. Daarentegen wordt Wilders wel voor racisme vervolgd voor grievende opmerkingen. Heel normaal in dit land.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze zijn van mening dat regels niet voor hun gelden of dat zo mooi is?quote:Op donderdag 17 november 2016 13:05 schreef superniger het volgende:
Mooie actie van de PVV net in de tweede kamer.
De eis gaat over belediging, niet over racisme, toch?quote:Op donderdag 17 november 2016 13:06 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Zelfs als een groepje Marokkanen een bejaarde molesteren terwijl ze "kut Hollander" roepen dan worden ze niet vervolgd voor racisme. Daarentegen wordt Wilders wel voor racisme vervolgd voor grievende opmerkingen. Heel normaal in dit land.
En waarom zijn er zoveel criminele Marokkanen in Nederland? Waar komen die vandaan? Gebracht door de Marokkaanse ooievaar? Nee, die komen uit Marokkaanse gezinnen die al ruim veertig jaar vertegenwoordigd zijn in Nederland. Per generatie lijken de problemen juist erger te worden. Niet alleen in Nederland, maar ook in de ons omringende buurlanden. Dan spreek je over een structureel en een zich herhalend probleem. Dat probleem zou je niet mogen benoemen?quote:Op donderdag 17 november 2016 12:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er wordt een boete geëist omdat 'ie minder Marokkanen wil. Niet omdat Wilders minder criminele Marokkanen wil.
Ik ben al ruim 30 jaar getuige van problemen met niet-westerse immigranten. Tot vorig jaar had ik nog hoop maar sinds deze regering in een paar maanden tijd 70.000 niet-westerse vluchtelingen dit land binnengelaten heeft heb ik alle hoop verloren.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Dream on. Dan zijn die wetten allang aangepast en de overlastgevers het land uit.
Natuurlijk mag je dat benoemen, dat gebeurt al ruim een decennia. Alleen roepen dat je minder Marokkanen wil is van een heel andere orde.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:08 schreef Elzies het volgende:
[..]
En waarom zijn er zoveel criminele Marokkanen in Nederland? Waar komen die vandaan? Gebracht door de Marokkaanse ooievaar? Nee, die komen uit Marokkaanse gezinnen die al ruim veertig jaar vertegenwoordigd zijn in Nederland. Per generatie lijken de problemen juist erger te worden. Niet alleen in Nederland, maar ook in de ons omringende buurlanden. Dan spreek je over een structureel en een zich herhalend probleem. Dat probleem zou je niet mogen benoemen?
Ben niet helemaal helder meer. Vervolgen ze hem om belediging?quote:Op donderdag 17 november 2016 13:07 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De eis gaat over belediging, niet over racisme, toch?
Nee dat zeg ik niet, maar ben gewoon benieuwd wat deze hele toestand kost. Om het een beetje in perpectief te plaatsen.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:05 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Moet je dan strafrecht maar afschaffen omdat rechtszaken geld kosten?
Denk dat molestreren een groter probleem is dan "kut hollander". Daarnaast vergelijk je een groepje tuig met een hele gemeenschap en een officiële politicus.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:06 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Zelfs als een groepje Marokkanen een bejaarde molesteren terwijl ze "kut Hollander" roepen dan worden ze niet vervolgd voor racisme. Daarentegen wordt Wilders wel voor racisme vervolgd voor grievende opmerkingen. Heel normaal in dit land.
Ik zou de cijfers er nog maar eens op naslaan.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:09 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik ben al ruim 30 jaar getuige van problemen met niet-westerse immigranten. Tot vorig jaar had ik nog hoop maar sinds deze regering in een paar maanden tijd 70.000 niet-westerse vluchtelingen dit land binnengelaten heeft heb ik alle hoop verloren.
Als ze gepakt worden dan zullen ze wel veroordeeld worden voor die molestatie maar niet voor racisme, wat een verzwarende omstandigheid is want iedereen weet dat Marokkanen niet kunnen discrimineren.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:10 schreef lf2 het volgende:
[..]
Denk dat molestreren een groter probleem is dan "kut hollander". Daarnaast vergelijk je een groepje tuig met een hele gemeenschap en een officiële politicus.
Als je de namen kent moet je ze aangeven ipv roepen dat overheid wat moet doen terwijl ze niet weten wie of wat
Kut hollander is discriminatie ? ik hoor nog wel eens op straat kut marokkaan etc als er weer eens wat is in het verkeer....quote:Op donderdag 17 november 2016 13:13 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Als ze gepakt worden dan zullen ze wel veroordeeld worden voor die molestatie maar niet voor racisme, wat een verzwarende omstandigheid is want iedereen weet dat Marokkanen niet kunnen discrimineren.
Het is dan ook een straf verzwarend aspect.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:13 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Als ze gepakt worden dan zullen ze wel veroordeeld worden voor die molestatie maar niet voor racisme, wat een verzwarende omstandigheid is want iedereen weet dat Marokkanen niet kunnen discrimineren.
Marokkanen vallen geen andere Marokkanen aan.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:16 schreef lf2 het volgende:
Wilders valt gewoon marokkanen aan omdat ze marokkaans zijn. Tuig valt gewoon een slachtoffer aan om geld/plezier/weetikhet dat het een keer een hollander/chinees/marokkaan is maakt ze niet veel uit....schelden doen ze toch....
Ga ze dat maar vertellen in de achterstandswijken waar ook mensen vandaan komen met hoge opleidingen etc...de families daar kennen als eerste de terreur van die mensen. Als PVV echt iets wilde veranderen hadden er zelfs marokkanen op gestemd maar nee.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:20 schreef Specularium het volgende:
[..]
Marokkanen vallen geen andere Marokkanen aan.
Behalve als ze ruzie hebben over cocaine.
quote:Op donderdag 17 november 2016 13:19 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik voorspel een veel grotere winst voor de PVV dan de peilingen tot nu toe aangeven.
Mag je dat niet willen?quote:Op donderdag 17 november 2016 13:03 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De context is dat hij minder Marokkanen wil.
Mocht de PVV de grootste worden, dan is dat bijna een garantie op een isolement.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:19 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik voorspel een veel grotere winst voor de PVV dan de peilingen tot nu toe aangeven.
Mocht de PVV de grootste worden dan zou het mij niet verbazen als er maandenlang vruchteloos wordt onderhandeld over een kabinetsformatie en dat we vervolgens herverkiezingen krijgen omdat ze er niet uit komen.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mocht de PVV de grootste worden, dan is dat bijna een garantie op een isolement.
Grappig wel hoe jouw teksten net niet passen bij wat Wilders deed en zei.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Mag je dat niet willen?
Mag zijn achterban dat niet willen?
Mogen ze daar niet over spreken in een besloten bijeenkomst?
Ik wil ook minder Marokkanen. En dan dus wel van die klaplopers die hier als asielzoeker binnen proberen te komen, of die kutjochies die overal de straten onveilig maken.
Ik wil ook meer Marokkanen. En dan van die hardwerkende mensen die werkelijk op sommige gebieden uitmuntend zijn. En van die moeders die hun kinderen met uitstekend Nederlands opvoeden.
Natuurlijk mag je dat willen maar jij vindt het dus totaal geen probleem/niet eng dat een politicus dit zo even kan roepen in een groep en zeg dat hij het wel even zal regelen ?quote:Op donderdag 17 november 2016 13:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Mag je dat niet willen?
Mag zijn achterban dat niet willen?
Mogen ze daar niet over spreken in een besloten bijeenkomst?
Ik wil ook minder Marokkanen. En dan dus wel van die klaplopers die hier als asielzoeker binnen proberen te komen, of die kutjochies die overal de straten onveilig maken.
Ik wil ook meer Marokkanen. En dan van die hardwerkende mensen die werkelijk op sommige gebieden uitmuntend zijn. En van die moeders die hun kinderen met uitstekend Nederlands opvoeden.
We zullen het zien. Er zijn zoveel draaikonten in Den Haag. Nu beweren niet met PVV te willen regeren en straks toch met enige compromissen wel samen gaan werken. Ben ook erg benieuwd naar de debatten die er aan vooraf gaan.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:36 schreef luxerobots het volgende:
Mocht de PVV de grootste worden, dan is dat bijna een garantie op een isolement.
Dan kan Rutte kiezen tussen of zelf premier worden, of met Wilders samenwerken en hem premier maken.
Niemand wil Wilders premier maken.
Niet zomaar een groep, maar gelijkgestemden, die de context kennen en begrijpen.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:39 schreef lf2 het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je dat willen maar jij vindt het dus totaal geen probleem/niet eng dat een politicus dit zo even kan roepen in een groep en zeg dat hij het wel even zal regelen ?
Ik zie eerder gevaar aan de andere kant. Wanneer we met die softe politici verder gaan, gaan we nog meer inleveren van onze vrijheid dan we tot nu toe al hebben moeten inleveren. Je mag al niet meer zeggen wat je denkt, binnen een besloten groep, omdat, als iemand het opneemt en naar buiten brengt, je dan vervolgd kunt worden.quote:Waarom denk je dat iedereen referenties maakt met Hitler ? hoe snel iets in 10 jaar kan veranderen...
Je ziet het gevaar niet echt denk ik
In eerste instantie zullen ze bij het OM hebben proberen in te zetten op discriminatie of aanzetten tot haat, lijkt mij.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:09 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ben niet helemaal helder meer. Vervolgen ze hem om belediging?
Volgens de redenering van het OM die nu gebruikt wordt om Wilders aan te klagen voor racisme wel ja. Ik vind hem ook wat vergezocht, maar onze rechterlijke macht lijkt dus werkelijk zo te denken.quote:
Als ze het kunnen backen met wetten dan zal het dus wel zo zijn. Strafeis is btw kansloos...maar denk dat mensen gewoon iets willen om te laten zien van tot-hier-en-niet-verder.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:45 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Volgens de redenering van het OM die nu gebruikt wordt om Wilders aan te klagen voor racisme wel ja. Ik vind hem ook wat vergezocht, maar onze rechterlijke macht lijkt dus werkelijk zo te denken.
Het is veel erger. mocro's vallen de kuffar aan omdat je die mag behandelen als minder dan hond. Schijnbaar. Gezien vanuit de islam.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:16 schreef lf2 het volgende:
[..]
Kut hollander is discriminatie ? ik hoor nog wel eens op straat kut marokkaan etc als er weer eens wat is in het verkeer....
Ik denk dat het gerechtshof je niet serieus neemt met zo een claim.
Gewoon schelden en echt discrimineren is echt een mega verschil dat hoef ik je hopelijk niet te vertellen....
Wilders valt gewoon marokkanen aan omdat ze marokkaans zijn. Tuig valt gewoon een slachtoffer aan om geld/plezier/weetikhet dat het een keer een hollander/chinees/marokkaan is maakt ze niet veel uit....schelden doen ze toch....
Marokkanen is toch geen ras?quote:Op donderdag 17 november 2016 13:45 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Volgens de redenering van het OM die nu gebruikt wordt om Wilders aan te klagen voor racisme wel ja. Ik vind hem ook wat vergezocht, maar onze rechterlijke macht lijkt dus werkelijk zo te denken.
Als dat stand houdt is het helemaal een showproces. Bij voorbaat kansloos natuurlijk om het zo te formuleren.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:49 schreef Montagui het volgende:
[..]
Marokkanen is toch geen ras?![]()
Dacht dat het een nationaliteit was. Weer wat geleerd.
Er is juist al jurisprudentie die aangeven dat het begrip ras in de strafwetten ruim uitgelegd moet worden en de nationaliteit er ook onder valt.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als dat stand houdt is het helemaal een showproces. Bij voorbaat kansloos natuurlijk om het zo te formuleren.
Volgens het OM geldt "Marokkaan" als ras vanwege de gemeenschappelijke afkomst.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:49 schreef Montagui het volgende:
[..]
Marokkanen is toch geen ras?![]()
Dacht dat het een nationaliteit was. Weer wat geleerd.
Nationaliteit =/= ras.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:52 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Er is juist al jurisprudentie die aangeven dat het begrip ras in de strafwetten ruim uitgelegd moet worden en de nationaliteit er ook onder valt.
Zielige actie. Gewoon vervolgen voor verstoring van de vergadering van de 2e kamer. Het slaat ook nergens op, dat achterlijke PVV volk zal het ongetwijfeld alweer vergeten zijn, maar als Wilders deze uitspraken in de 2e kamer had gedaan dan hij daar nooit voor vervolgd mogen worden. Daarnaast plakt Wilders al een jaar of 20 aan het Haagse pluche, en in die tijd heeft hij geeneen wetsvoorstel ingediend om de strafbaarheid van uitspraken te verminderen. Het is ook nog eens iemand die bij tijd en wijle oproept tot het snoeren van de mond van mensen waarmee hij het niet eens is.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:05 schreef superniger het volgende:
Mooie actie van de PVV net in de tweede kamer.
Die advocatenkosten worden toch weer betaald door zijn Amerikaanse medestrijders voor de zionistische zaak. Daar kan die boete ook nog wel bij.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:35 schreef Molurus het volgende:
Wat een absurd lage strafeis eigenlijk. Het leger advocaten en rechters dat zich hiermee bezig houdt kost een veelvoud daarvan.
Dus is 'kut Hollander' en 'kk kaas' ook racisme.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:53 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Volgens het OM geldt "Marokkaan" als ras vanwege de gemeenschappelijke afkomst.
Dus tsja. Dat geldt dan natuurlijk ook voor "Hollander".
Blijkbaar.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:54 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Niet als je kijkt naar de Nederlandse wetten.
random google hit:quote:Op donderdag 17 november 2016 13:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het is veel erger. mocro's vallen de kuffar aan omdat je die mag behandelen als minder dan hond. Schijnbaar. Gezien vanuit de islam.
Dus uit pure discriminatie.
Zou leuk zijn als daar eens jurisprudentie over zou komen.
Mag jij wel vinden, waarom gebruiken die wezentjes het dan massaal als smoes? Je hoeft het mij niet uit te leggen, leg het dat spul uit.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:55 schreef lf2 het volgende:
[..]
random google hit:
http://www.ahlalhdeeth.com/vbe/showthread.php?t=4089
In veel forums kan je zulke vragen vinden omdat mensen zoals jij ze stellen en shady websites of terrorisme verheerlijkers of islam haters (zelfde soort) met dit soort ongein komen.
Allemaal gebasseerd op onzin, je mag niet stelen maakt niet uit van wie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |