abonnement Unibet Coolblue
pi_166709845
Nav de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
pi_166709932
Kan iemand hier mij iets vertellen over welke methodes scholen gebruiken om taal/spelling aan te leren? Oudste loopt nogal vast wat dat betreft, en elke keer dat wij zelf met hem oefenen lijkt hij in eerste instantie het goed te weten maar vervolgens past hij allemaal gekke regeltjes toe en staan er allemaal fouten. Ik krijg sterk de indruk dat de methode van school niet helemaal aansluit bij hem (of hij snapt die methode gewoon niet goed). Hij laat qua taal echt heel wisselende resultaten zien, soms gewoon goed en soms ver onder het niveau dat je mag verwachten van een groep 5-er. Juf zei tijdens het tienminutengesprek dat hij 'erg achter loopt' maar dat ze ook niet weet wat we ermee moeten (dat stemde niet heel hoopvol, als juf het ook al niet weet :') )
  donderdag 17 november 2016 @ 11:16:44 #3
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_166710253
Ik denk dat dat misschien een iets te brede vraag is voor hier. Ik denk dat je er beter aan doet om juf te vragen om een gesprek om het tienminutengesprek op te volgen, want als er geen plan is om de achterstand weg te werken, zal er een plan moeten komen. Tegelijk kan zij je dan ook laten zien wat hij moet oefenen, en hoe je dat het beste aan kan pakken.
pi_166710297
Ik vond het juist een heel gerichte vraag :D

Deze juf is tijdelijk ter vervanging van de vaste juf die nu verlof heeft. Zij is na de kerstvakantie terug, dan willen we met haar om de tafel. Zij geeft hem al drie jaar les, heeft meer zicht op wie hij is en wat hij nodig heeft.
pi_166711357
Als juf het niet weet is de volgende stap de IB-er lijkt me? Bij ons gebruiken ze veilig leren lezen als methode, maar ik weet niet of dat na groep 4 ook nog gebruikt wordt eigenlijk. En jouw oudste is al verder dan groep 4 toch?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_166711748
L-E, ik ben geen basisschooljuf en heb geen verstand van methodes maar die wisselende resultaten zijn wel interessant. Eigenlijk wil je vooral te weten komen wat er precies in zijn hoofd gebeurt als hij bepaalde kennis tot zich neemt en gaat toepassen. Wat maakt dat dat de ene keer wel goed gaat en de andere keer niet. Het kan met leerstrategieen te maken hebben. Doen ze op school iets met remedial teaching? Zoiets kan inzicht geven.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_166712627
Zijn ze toevallig ook overgestapt naar een nieuwe methode?
Bij dochter op school zijn ze dit jaar schoolbreed overgestapt van Veilig leren lezen naar Staal. Volgens de juffen een erg pittige methode (regels die voorheen pas in groep 7 werden aangeleerd krijgen ze nu al in groep 5) en over de hele school gezien zijn de resultaten momenteel onder de maat. De vorige methode stond dichterbij hoe ik het zelf heb geleerd maar hier moet ik mezelf echt in gaan verdiepen. Ze gebruiken een gebarenkaart, die vind ik al moeilijk te begrijpen :@
Ik zou inderdaad een gesprekje aanknopen met de IB'er, raar dat zo'n juf dan ook niet weet wat te doen.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  donderdag 17 november 2016 @ 13:54:15 #8
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_166712806
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 11:21 schreef L-E het volgende:
Ik vond het juist een heel gerichte vraag :D

Deze juf is tijdelijk ter vervanging van de vaste juf die nu verlof heeft. Zij is na de kerstvakantie terug, dan willen we met haar om de tafel. Zij geeft hem al drie jaar les, heeft meer zicht op wie hij is en wat hij nodig heeft.
Oh ik denk dat ik je verkeerd begreep. Ik las 'methodes' als 'manieren, strategieën', maar ik denk dat je 'lesmateriaal' bedoelde? Dan was het inderdaad een heel gerichte vraag :)

Ik denk dat ik toch nu al een beginnetje zou maken met opvolgen. De tienminutengesprekken waren toch alweer een tijdje terug? Dan nog anderhalve maand tot juf terugkomt, die ook weer even in moet werken voor ze weet waar hij staat. Dan ben je zo drie maanden kwijt, dat is wel heel veel op een schooljaar...
pi_166712901
LE ik zou ook niet wachten tot het nieuwe jaar. Het is blijkbaar verwarrend voor hem, misschien hebben ze daar wel praktische tips voor.
Met een meidenkwartet
pi_166713004
Wij hebben vanmiddag opvolg gesprek met allebei de juffen en IB-er om taal en zaakvakken los te gaan laten. Ze gaat dan projectmatig werken. Eens zien hoe ze dat voor zich zien. Na meer dan 2 jaar frustratie ben ik op het punt dat het me niet meer uitmaakt wat ze doen, als ze maar iets doen. Ze verveelt zich gewoon al te lang.
Met een meidenkwartet
  donderdag 17 november 2016 @ 14:10:54 #11
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_166713104
Maar kan één kind op een compleet andere taalmethode gezet worden dan?
Dat is ook bijna onmogelijk om uit te voeren lijkt mij.
Bij ons gebruiken ze de methode Staal. Ik weet er echter weinig van nog want ik heb een kleuter nog.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_166714192
Bij ons ook nieuw dit jaar, de methode Staal. Overigens pas vanaf groep 4, groep 3 is de basis van lezen nog steeds Veilig Leren Lezen.

Ik vind Staal ook lastig op het eerste gezicht, maar ik vind het wel een heel moderne, visuele methode. S kent in ieder geval alle emoticons die ze tot nu toe gehad hebben feilloos, tezamen met de regel die erbij hoort. Ik geloof dat het echt goed aansluit bij de huidige tijd, juist door de plaatjes.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_166714332
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 14:10 schreef laziness het volgende:
Maar kan één kind op een compleet andere taalmethode gezet worden dan?
Dat is ook bijna onmogelijk om uit te voeren lijkt mij.
Bij ons gebruiken ze de methode Staal. Ik weet er echter weinig van nog want ik heb een kleuter nog.
Ik zou het eerlijk gezegd maar raar vinden als een methode zo bepalend is. Helemaal individueel gericht onderwijs is onmogelijk, maar van docenten mag je wel verwachten dat ze de flexibiliteit en de vaardigheden hebben om een methode zo in te zetten dat ieder kind daarmee kan werken. Een methode hoort ook zo in elkaar te zitten, naar mijn idee, dat veel van elkaar verschillende kinderen er mee uit de voeten kunnen. En als een kind er echt niet mee over weg kan, ja, dan is het ook aan de school daar een oplossing voor te vinden. Niet de methode maar het leerproces hoort centraal te staan,
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_166727704
Nee de tienminutengesprekken waren afgelopen maandag. Hij gaat nu wekelijks met de klasse-assistent extra oefenen (IB'er is langdurig ziek), dat doet hij overigens al een hele tijd. Ik denk idd dat tot na de kerstvakantie te ver weg is, voor nu gaf juf ons mee meer te lezen met hem. Maar dat doen we al elke dag, dus dat is wat lastig. Wil ook zijn leesplezier niet ontnemen. Thanks voor het meedenken!
pi_166728946
Staal is heel visueel ingesteld, alle letters worden met gebaren en alle spellingsregels worden met plaatjes, hakkaarten, onthoudkaarten ondersteund. Maar sommige kinderen raken door de overload juist in de war.
Mocht je thuis wat willen doen, dan zou je kunnen vragen welke spellingsregels er aan bod zijn gekomen (en op welke manier). In de rt die ik geef, behandel ik voor sommige kinderen de regels juist op een andere manier dan ze in de klas krijgen, omdat het kwartje dan wél valt.
  vrijdag 18 november 2016 @ 07:36:39 #16
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_166729059
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 10:52 schreef L-E het volgende:
Kan iemand hier mij iets vertellen over welke methodes scholen gebruiken om taal/spelling aan te leren? Oudste loopt nogal vast wat dat betreft, en elke keer dat wij zelf met hem oefenen lijkt hij in eerste instantie het goed te weten maar vervolgens past hij allemaal gekke regeltjes toe en staan er allemaal fouten. Ik krijg sterk de indruk dat de methode van school niet helemaal aansluit bij hem (of hij snapt die methode gewoon niet goed). Hij laat qua taal echt heel wisselende resultaten zien, soms gewoon goed en soms ver onder het niveau dat je mag verwachten van een groep 5-er. Juf zei tijdens het tienminutengesprek dat hij 'erg achter loopt' maar dat ze ook niet weet wat we ermee moeten (dat stemde niet heel hoopvol, als juf het ook al niet weet :') )
LE, mijn zoon liep/loopt giganisch achter met spelling. Hij heeft vorig jaar groep 8 verlaten met niveau spelling M5 (midden groep 5). Wat ik bij hem zie is dat het goed gaat als hij consequent 1 spellingsregel moet toepassen. Dat is vaak wat ze toetsen als ze net een nieuwe spellingsregel aangeleerd hebben. Die toetsen maakte hij dan goed. Het gaat direct fout als hij met meer dan 1 spellingsregel moet werken. Dan haalt hij alles door elkaar en raakt hij zo in paniek dat hij mij zelfs gaat vragen hoe hij kat moet spellen. Een paar maanden geleden is bij hem ernstige dyslexie vastgesteld en is ons geadviseerd dat hij vooral veel moet gaan lezen. Lezen gaat bij hem heel langzaam, dus dat leverde ook frustratie op. Maar we hebben doorgezet en hij leest nu elke dag en het gaat beter. Hij leert eigenlijk een beetje het idee van de spellingsregels los te laten en meer op zijn intuitie te vertrouwen. Dus hij vraagt ons nu niet meer hoe hij kat moet spellen, bijvoorbeeld. Hij weet dat gewoon en snapt dat daar helemaal geen spellingsregel aan te pas komt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_166730248
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 06:53 schreef Hupje het volgende:
Staal is heel visueel ingesteld, alle letters worden met gebaren en alle spellingsregels worden met plaatjes, hakkaarten, onthoudkaarten ondersteund. Maar sommige kinderen raken door de overload juist in de war.
Dat kan ik me goed voorstellen. Toch gek dat een methode zo kiest voor een bepaalde manier van leren terwijl toch duidelijk is dat die uitgesproken visuele stijl lang niet bij alle kinderen goed werkt. Maar alle kinderen op een school worden dan geacht daarmee te werken? 8)7 .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 18 november 2016 @ 16:08:59 #18
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_166737006
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 23:56 schreef L-E het volgende:
Nee de tienminutengesprekken waren afgelopen maandag. Hij gaat nu wekelijks met de klasse-assistent extra oefenen (IB'er is langdurig ziek), dat doet hij overigens al een hele tijd. Ik denk idd dat tot na de kerstvakantie te ver weg is, voor nu gaf juf ons mee meer te lezen met hem. Maar dat doen we al elke dag, dus dat is wat lastig. Wil ook zijn leesplezier niet ontnemen. Thanks voor het meedenken!
Houdt hij niet van stripboeken? Ik zweer je dat mijn zoon daarmee heeft leren lezen. Tot z'n 9e las hij niets anders, en toen klikte het opeens. Hij testte laatst in het 94e percentiel wereldwijd.

En voorlezen kan ook heel erg nuttig zijn, vooral als je hem actief mee laat doen ("wat zou er nu gaan gebeuren?"; "heb jij zoiets ooit meegemaakt?"; "waarom denk je dat hij dat doet?"; etc.). Het voordeel van voorlezen, vooral bij een kind wat wat achter is, is dat je boeken op een hoger niveau kunt lezen dan het leesniveau. Dat kan beter aansluiten bij z'n interesses.

Maar misschien doe je dat allemaal ook al. Ik brainstorm maar wat 🙂
  vrijdag 18 november 2016 @ 19:54:06 #19
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_166741399
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 november 2016 09:50 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Dat kan ik me goed voorstellen. Toch gek dat een methode zo kiest voor een bepaalde manier van leren terwijl toch duidelijk is dat die uitgesproken visuele stijl lang niet bij alle kinderen goed werkt. Maar alle kinderen op een school worden dan geacht daarmee te werken? 8)7 .
Idd, die methode klinkt als iets wat voor mijzelf totaal niet zou werken, ik ben geen 'plaatjesleerder'. Volgens mij gebruikt J's toekomstige school die methode ook. Hopen dan maar dat hij wèl goed met plaatjes kan werken...
pi_166906285
Doorvragen en voorspellen is meer begrijpend lezen.
Maar heb je ook een idee waar de hyaten liggen?
Bij woordenschat of bij taalbeschouwing (ontleden, alfabet etc).
Als je nog vragen hebt LE, ik heb de afgelopen 4 jaar lesgeven in groep 5 (en dit jaar 6) :)

Dan een ander vraagje...
Heeft iemand van jullie nog tips voor een eerste wendag. Ow wordt in januari 4 en gaat dinsdag voor het eerst wennen (instroomgroep). Hij had er heel veel zin in, vraagt al dagen wanneer hij naar de echte school mag en hij wil graag nieuwe vriendjes.
Maar net kwam de opmerking: mama, hoef niet naar school blijf liever bij jou.
Dit had ik al zien aankomen, hij was altijd enorm angstig en dat gaat de laatste maanden beter, maar is natuurlijk niet weg.

Wij gaan dinsdag pas om 9 uur om de ochtend drukte te vermijden, ik mag er een half uur bij blijven en het is een volledige nieuwe klas van max 10 kindjes.
Klinkt perfect natuurlijk, maar misschien hebben jullie nog tips waar ik nog niet aan had gedacht.
(Jammer genoeg zijn de "intakegesprekken" pas in januari, en gaan ze maandag pas het lokaal inrichten).
pi_166911931
Loj, heeft je kindje de juf al eens gezien? Of weet hij hoe het lokaal eruit ziet? Dat geeft misschien dan al herkenning op die eerste wendag.
Weet je wat het programma is die dag?
Zo zou je hem kunnen voorbereiden.

Maar wellicht denk ik nu teveel vanuit het referentiekader van mijn autistische zoon.
Trotse mama van 2 :)
pi_166912848
Een knuffel mee, als hij daar steun uit haalt (desnoods alleen in de tas)? Op maandag even naar het lokaal en de juf gaan kijken? Vertellen wat jij gaat doen als hij op school is, als hij zich er druk om maakt dat jij dan alleen bent?
pi_166915838
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 09:59 schreef Loj het volgende:
Doorvragen en voorspellen is meer begrijpend lezen.
Maar heb je ook een idee waar de hyaten liggen?
Bij woordenschat of bij taalbeschouwing (ontleden, alfabet etc).
Als je nog vragen hebt LE, ik heb de afgelopen 4 jaar lesgeven in groep 5 (en dit jaar 6) :)

Dan een ander vraagje...
Heeft iemand van jullie nog tips voor een eerste wendag. Ow wordt in januari 4 en gaat dinsdag voor het eerst wennen (instroomgroep). Hij had er heel veel zin in, vraagt al dagen wanneer hij naar de echte school mag en hij wil graag nieuwe vriendjes.
Maar net kwam de opmerking: mama, hoef niet naar school blijf liever bij jou.
Dit had ik al zien aankomen, hij was altijd enorm angstig en dat gaat de laatste maanden beter, maar is natuurlijk niet weg.

Wij gaan dinsdag pas om 9 uur om de ochtend drukte te vermijden, ik mag er een half uur bij blijven en het is een volledige nieuwe klas van max 10 kindjes.
Klinkt perfect natuurlijk, maar misschien hebben jullie nog tips waar ik nog niet aan had gedacht.
(Jammer genoeg zijn de "intakegesprekken" pas in januari, en gaan ze maandag pas het lokaal inrichten).
Hier hielp het haar lievelings knuffel in de tas bij te hebben hey laatste uur heeft ze er wat steun aan gehad en daarna nooit meer naar gekeken
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_166926086
Programma met hem doornemen is misschien nog wel een goede. Ow wil graag alles weten en hopelijk geeft dat hem wel wat rust.

Ik had gehoopt dat ik had kunnen kijken in het lokaal/ kennis te maken. Maar ze gaan pas morgen het lokaal inrichten en wij werken allebei tot laat. Hij heeft niet echt een favo knuffel maar kan hem wel een duplopoppetje ofzo in z'n tas laten doen.

Misschien maak ik me ook druk om niets. Ow heeft gewoon wel een handleidingetje en die had ik graag ff gedeeld. Ik zal tijdens het half uurtje inloop wel iets met de juffen delen, maar goed er zijn 10 ouders natuurlijk :)

Tnx voor de reacties trouwens :*
pi_166938402
Ik zou me er niet te druk om maken.. Juffen kunnen heel goed omgaan met kinderen ;)
Chris was er ook wel eentje met een handleiding, dat ook kort besproken met juf, en juf wilde graag zelf zien hoe dat zich uitte in de klas. Ze heeft zijn karakter prima opgepikt en zag al heel snel wat hij nodig had. Het verslag van het kdv heeft ze pas na 3 weken open geslagen.
Hij had een wendag in juni, dat was om 9 uur brengen en 12 uur ophalen, met even 5 minuten praten over wie je kind is.
Na de zomervakantie draaide hij gewoon mee met de rest van groep.
pi_166940288
Je he t ook helemaal gelijk deepfreeze...
En het komt ook vast helemaal goed!

Stiekem wil ik gewoon dat ze m'n kind meteen supertof vinden... en Ow is ook supertof, maar je moet er wel ff doorheen prikken ;)

Tnx ff voor het inzicht. Had ik ff nodig! :*
pi_166946761
Succes Loj. En veel plezier voor Ow.
Wat hier nog heel belangrijk is is om duidelijk te vermelden dat ik ze ook altijd weer op kom halen (of bij de bso).
Met een meidenkwartet
pi_166948049
Cathmar Hoe is het nu met je dochter qua uitdaging? Ik heb er hier ook zo eentje die extra uitdaging nodig Is, maar dit jaar heeft ze echt een topjuf die vanalles voor haar doet op dat gebied. Ik heb zo'n ander kind gekregen hierdoor! Hoop dat jouw dochter dit ook krijgt....verveling is echt niet leuk...
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_166955893
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 00:10 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Cathmar Hoe is het nu met je dochter qua uitdaging? Ik heb er hier ook zo eentje die extra uitdaging nodig Is, maar dit jaar heeft ze echt een topjuf die vanalles voor haar doet op dat gebied. Ik heb zo'n ander kind gekregen hierdoor! Hoop dat jouw dochter dit ook krijgt....verveling is echt niet leuk...
Wat fijn Karin, dat juf zo'n positieve invloed heeft.

In het gesprek vooral de focus gehad op dat ze het weer leuk gaat vinden. Want ze is gewoon niet blij op school. Dus niet maar weer extra taal en rekenen, maar iets dat ze leuk vindt om te doen. Dat moet juf met haar gaan bespreken. Dat hebben ze vorige week niet gedaan. Dus deze week afwachten en dan maar weer naar school. Ik zit nu al twee jaar met een niet blij kind. Op school dan he. Terwijl ze leren toch heel leuk vindt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met een meidenkwartet
pi_166957814
Cathmar, je spoiler! Wat gaaf zeg! En ook wel een hele onderneming met je meiden, lijkt me.
  maandag 28 november 2016 @ 17:40:15 #31
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_166958248
Hehe. "Jij wilde uitdaging? Nou....."
pi_166958614
quote:
12s.gif Op maandag 28 november 2016 17:40 schreef Gaoxing het volgende:
Hehe. "Jij wilde uitdaging? Nou....."
:D

Spannend Cathmar!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_166958629
Spannend cathmar
pi_166959075
quote:
12s.gif Op maandag 28 november 2016 17:40 schreef Gaoxing het volgende:
Hehe. "Jij wilde uitdaging? Nou....."
Hahaha niet alleen dochter heeft wat uitdagingen de komende tijd.

Edit: ga vanavond even naar de slowchat.
Met een meidenkwartet
pi_166963876
Wat gaaf Cathmar! En inderdaad even meer info in de SC! Ben benieuwd!
pi_166969203
Supergaaf Cathmar!
pi_166970859
Wauw cathmar. Wat leuk en spannend! Wanneer gaan jullie? Mijn dochter loopt al sinds groep 3 de plafonds en muren te bestuderen op school. Constant aangegeven, weinig tot niks mee gedaan. Tot nu dus... vandaag kwam ze thuis met een reactiespel wat ze heeft gemaakt, ook uitgewerkt op de computer en gaan ze morgen spelen in de klas! Laatst heeft ze een eiland ontworpen, ook met aantal inwoners,werkgelegenheid, enz enz. Wel jammer dat het zo afhankelijk Is van welke leerkracht er voor de klas staat....zou niet zo moeten zijn. Niks frustrerender voor een kind dan verveling
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_167016429
Gaaf cathmar!

Lange post

Vandaag geprobeerd iets 1 op 1 te ondernemen met lisa. Ik voel me erg geïsoleerd en me depressie speelt flink op(mede Door de pijn en zkh opnamens) waardoor lisa vaak zichzelf vermaakt. Vandaag confronteerde mijn vriend me dat ik niet alleen ben omdat de gene die voor mij altijd het belangrijkste was snakt naar aandacht. Mezelf dus omhoog gesleurd en samen met haar boodschapjes gedaan,eten gekookt, gekeken wat de kleine wou tijdens het etwn in de bank. Na het eten samen de was opgevouwen en tot 22.00 uur vanavond sinterklaasfilms gekeken waarnaar ze bij mij in bed is blijven slapen.

Ze vond het fantastisch en dat terwijl het zo simpel is... En toch kost het me veel moeite.

(Mijn vriendin die al 7 jaarinkomen mn leven is en de kids echt als eigen zijn gaan voelen negeert me sinds 1.5 maand volledig. Heeft me ook van fb gegooid en ik snap er niks van. Ze zou ook peettante worden. Lisa vraagt dus telkens ook naar tante ... En haar kleine en worde telkens geconfronteerd dat ik eigenlijk alleen mn vriend en ouders/schoenouders nog heb Door mijn angststoornis en dergelijke is het ook super lastig nieuwe contacten te leggen. En de zwangerschaps hormonen werken natuurlijk niet mee in het me wat positiever instellen haha

Zo dat is er uit
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_167017914
Sam, wat rot dat je je zo voelt. Heb je mensen met wie je er irl over kunt praten? Jouw depressie wordt niet veroorzaakt door zwangerschap toch? Want hier hebben we in oud wel een mooi topic voor. Ik geloof dat in r&p ook een depressie topic is. Misschien heb je daar ook wat aan?

En goed dat je het voor Lisa toch hebt gedaan. Het zijn voor haar ook spannende tijden nu met Sinterklaas. Voor ons ook eerste jaar sinterklaas op school en pfff dat is wel intensief met alles wat er bij komt kijken. Ik ga er nog net niet zelf van stuiteren maar ik begrijp wel dat veel kleuters er moeite mee hebben.
pi_167019536
Sam, fijn dat je samen iets met Lisa kon doen. Misschien geeft het ook wel iets energie, zo'n positieve ervaring?
Krijg je hulp voor je stoornis? Dat je in ieder geval er aan kunt werken om je kringetje groter te maken en je negatieve buien minder?

Karin, wat ontzettend fijn dat ze nu extra uitdaging krijgt. Dat kan zoveel schelen in hoe ze naar school gaan.

Vanochtend allemaal stuiterende kinderen in Daan zijn klas. Ze hadden gisteren de schoenen gezet en nu zaten ze allemaal bovenop de schoenen met een cadeautje erin. Maar dat mochten ze pas uitpakken als iedereen er was. Dan heb je een flink drukke kudde..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_167026908
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 11:35 schreef Deepfreeze het volgende:
Sam, fijn dat je samen iets met Lisa kon doen. Misschien geeft het ook wel iets energie, zo'n positieve ervaring?
Krijg je hulp voor je stoornis? Dat je in ieder geval er aan kunt werken om je kringetje groter te maken en je negatieve buien minder?

Karin, wat ontzettend fijn dat ze nu extra uitdaging krijgt. Dat kan zoveel schelen in hoe ze naar school gaan.

Vanochtend allemaal stuiterende kinderen in Daan zijn klas. Ze hadden gisteren de schoenen gezet en nu zaten ze allemaal bovenop de schoenen met een cadeautje erin. Maar dat mochten ze pas uitpakken als iedereen er was. Dan heb je een flink drukke kudde..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:'(
pi_167032216
Deepfreeze, je spoiler :'(. Wat enorm heftig!

Sam, niet leuk dat je depressie en angststoornis je zo in de weg zitten. Ik hoop dat je hulp krijgt en je ook energie kan halen uit dit soort fijne dingen met Lisa :*.

Mag ik hier even trots zijn? Ik had me voorbereid op 3 lange weken van Sinterklaasstress. Maar na de eerste paar helse dagen na de intocht, werd het eigenlijk vrij rustig. I. is juist heel vrolijk en relaxed. Ik weet niet wat ik meemaak! Zo zijn de feestdagen gewoon onwijs gezellig! O+ O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_167032435
Oef DF, wat heftig en verdrietig. Dat zal wel veel impact hebben op school en in de klas :'(

Phaidra, wat fijn! O+ Hier gaat het op zich ook best aardig. M kan het ook redelijk handelen allemaal. Maar ik heb mezelf wel heel erg verkeken over wat er allemaal op die kleuters af komt qua sinterklaas gebeuren. Ik kan het zelf amper bijhouden. Wat dat betreft ben ik blij dat het bijna 5 december is. Kerst is dan toch net iets rustiger.
pi_167034325
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 10:02 schreef Kyara het volgende:
Sam, wat rot dat je je zo voelt. Heb je mensen met wie je er irl over kunt praten? Jouw depressie wordt niet veroorzaakt door zwangerschap toch? Want hier hebben we in oud wel een mooi topic voor. Ik geloof dat in r&p ook een depressie topic is. Misschien heb je daar ook wat aan?

En goed dat je het voor Lisa toch hebt gedaan. Het zijn voor haar ook spannende tijden nu met Sinterklaas. Voor ons ook eerste jaar sinterklaas op school en pfff dat is wel intensief met alles wat er bij komt kijken. Ik ga er nog net niet zelf van stuiteren maar ik begrijp wel dat veel kleuters er moeite mee hebben.
Nee mijn klachten komen niet voort uit de zwangerschap en dat kost heel veel moeite om dat duidelijk te krijgen bij de hulpverlening. Die is namelijk een jaar geleden al aangevraagd en pas half september opgestart dit jaar. Wel ben ik lange tijd stabiel geweest en nog steeds met grote regelmaat. Echter is de winterperiode een extra trigger is lisa soms best wel lastig (als ik dat zo mag noemen) en ben ik erg moe door de zwangerschap en de pijn. en zit ik in wisseling van medicatie vanwege de borstvoeding die ik wil geven. gelukkig ervaart ze sinterklaas niet als spannend.

Soms moet mijn vriend me even een realitie check geven net als gisteren. Ik voel me dan een hele slechte moeder want als het 'goed' gaat met me dan doe ik van alles zoals knutselen, speeltuin,winkelen,spelletjes etc. en nu al een paar weken niet meer sinds we zijn begonnen met verhuizen. Toch dwingt de gedachte dat ik geen slechte mama wil zijn me tot het toch wat ondernemen samen en uiteindelijk kan ik er dan ook echt van genieten. maar toch he dat beginnen eraan...

DF, ow wat sneu! hopelijk worden de kleintjes goed begeleid en word er in de klas goede aandacht aan gegeven om de kindjes te beschermen tegen vervelende opmerkingen.

phaidra, wat fijn dat je mini zo relax is onder de december stress. hier is ze meer bezig met de baby in april dan met sinterklaas dit weekend haha
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_167072154
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 23:48 schreef Solagratia het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Solagratia, wil je meer vertellen? Ik vind het heftig....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_167079381
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2016 14:00 schreef Moonah het volgende:

[..]

Solagratia, wil je meer vertellen? Ik vind het heftig....
Het is ook heftig. Ik sta ermee op en ik ga ermee naar bed, daar droom ik erover. En het blijft heftig.

Het is zo lastig te vertellen in een berichtje wat er allemaal aan de hand is, want er is teveel aan de hand. A heeft een zeldzame zware angststoornis waardoor ze niet durft te praten. Al sinds ze 2,5 is en het is steeds erger geworden. Tot het niet meer ging en ze opgenomen moest worden. Ze gaat kleine stapjes vooruit, heel kleine stapjes maar ze gaat vooruit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 3 december 2016 @ 20:16:49 #47
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_167080974
Solagratia :*
Heb net je blog gelezen. Zoveel zaken die zo herkenbaar zijn ;(
Opname is hard werken voor vooral het kind (en ook wel voor de ouders). Maar als het goed is leert ze er heel veel en kijkt ze er hopelijk later met een goed gevoel op terug.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_167081073
Ik heb ook gelezen op je blog. Pffff..... :'(
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 3 december 2016 @ 20:26:35 #49
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_167081267
Ik ook. Heftig maar er spreekt zoveel liefde uit voor je dochter *;
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 3 december 2016 @ 20:35:21 #50
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_167081546
Och jemig, wat ontzettend zwaar en heftig. Maar je trots voel ik hier O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zaterdag 3 december 2016 @ 21:46:49 #51
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_167083569
Solagratia wat ontzettend heftig. Alles wat ik wil zeggen klinkt toch verkeerd dus ik hou het bij een :* voor jullie
pi_167083923
Solagratia, wat enorm heftig. En wat dapper zijn jullie, je moederhart moet bloeden. Ik wens jullie veel sterkte toe!
  zaterdag 3 december 2016 @ 22:06:36 #53
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_167084115
Sola wat een ontzettend heftig verhaal is het inmiddels geworden. Ik vind jou en je dochter dapper en stoer en vol liefde voor elkaar. Heel veel sterkte :*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_167084668
Sola, ik wens jullie en A veel kracht. Wat zijn jullie moedig.
Met een meidenkwartet
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 3 december 2016 @ 22:26:30 #55
147316 crew  DJMO
#trut
pi_167084698
Sola :*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 3 december 2016 @ 22:27:26 #56
147316 crew  DJMO
#trut
pi_167084727
Ik mag me sinds vandaag een volwassen mama noemen ... mijn dochter is 18 geworden vandaag *O*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_167086276
Gefeliciteerd DJMO!

Het ingewikkeldste vind ik dat we geen perspectief hebben. In die zin dat ze waarschijnlijk nooit echt helemaal ervan af komt. Het wordt gewoon niet zonder zorgen of gemakkelijk, misschien ook niet veel minder heftig dan dit. Dat probeer ik te accepteren, te leren accepteren. En het roept weer andere vragen op dan in het begin. Ook steeds meer over hoe je je leven inricht en je jezelf wegcijfert. Het is niet meer even hard werken en dan is het weer op de rit. Het is volhouden en balanceren. Dat probeer ik te accepteren. Maar ik moet er heel veel over praten (of schrijven) om dat te kunnen.
pi_167086681
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 23:21 schreef Solagratia het volgende:
Het wordt gewoon niet zonder zorgen of gemakkelijk, misschien ook niet veel minder heftig dan dit. Dat probeer ik te accepteren, te leren accepteren. En het roept weer andere vragen op dan in het begin. Ook steeds meer over hoe je je leven inricht en je jezelf wegcijfert. Het is niet meer even hard werken en dan is het weer op de rit. Het is volhouden en balanceren. Dat probeer ik te accepteren.
Je blog nog niet gelezen, en een heel ander verhaal hier, maar dit vind ik toch wel een heel herkenbaar stuk. Sterkte!
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_167088543
Jeetje wat heftig sola... sterkte :*
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_167088781
Sola, wat heftig. Heel veel sterkte en gewoon :*

Djmo, gefeliciteerd..
pi_167089275
Solagratia, wat heftig, heel veel sterkte :*

Ik heb je blog gelezen en de liefde voor je dochter is zo ontzettend voelbaar :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
  zondag 4 december 2016 @ 12:15:29 #62
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_167091614
Solagratia wat heftig allemaal. :*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_167112746
Dankjewel allemaal voor de reacties. Ik lees nog altijd mee maar ik vind het moeilijk om mee te schrijven omdat zoveel dingen niet aan de orde zijn. Ik kan bijvoorbeeld nog niet te denken aan zwemles of een andere hobby. Dus dan blijft het altijd bij de kleine stapjes die ze maakt of de grote problemen.

Vanyel, wordt het met jullie dochter ook steeds ingewikkelder?

Maar vandaag iets heel leuks! Ik kom me ook melden met m'n zoon, V. Vandaag vier jaar geworden. Cadeautjeskind. Met zijn lieve stralende karakter. Groot gevoel voor rechtvaardigheid en humor. Hij zingt graag. Is dol op chocola. En kan heel erg lachen om mijn grapjes :+ :D Het voelt echt als een nieuwe fase. Mijn beide kinderen in de basisschoolleeftijd. Van schrik droomde ik vannacht dat ik jarig was en dertig werd :+ :7
pi_167112969
Sola, ik ben stil van je blog. Wat heftig. Jullie liefde is voelbaar. Heel veel sterkte. :*

En tegelijkertijd ook gefeliciteerd met V! En alle kinderen op de basisschool. Oef, over 1,5 maand is het hier ook zo ver.

DJMO, jij ook nog gefeliciteerd met je dochter!
pi_167114558
Sola, gelukkig wordt het binnen ons gezin eerder makkelijker dan moeilijker. Alleen haar ziend, zien we groei en verbeterend gedrag. Vergeleken met de buitenwereld, dus met leeftijdsgenootjes (en hun ouders), wordt het verschil steeds groter en haar beperking daarmee steeds zichtbaarder. Tot pakweg haar tweede viel ze qua ontwikkeling amper op eigenlijk alleen met t laat lopen. Nu is het niet te missen zodra je contact probeert te maken.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 5 december 2016 @ 17:00:38 #66
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_167122003
quote:
2s.gif Op maandag 5 december 2016 10:41 schreef Kyara het volgende:
Sola, ik ben stil van je blog. Wat heftig. Jullie liefde is voelbaar. Heel veel sterkte. :*

En tegelijkertijd ook gefeliciteerd met V! En alle kinderen op de basisschool. Oef, over 1,5 maand is het hier ook zo ver.

DJMO, jij ook nog gefeliciteerd met je dochter!
Wat is zo ver? Jij hebt 2 babies
pi_167122046
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 17:00 schreef amaranta het volgende:
Wat is zo ver? Jij hebt 2 babies
Je knippert een keer met je ogen en *poef* het zijn bijna-kleuters.
  maandag 5 december 2016 @ 18:02:19 #68
11682 Moonah
Jolie femme
pi_167123432
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 10:26 schreef Solagratia het volgende:
Ik kan bijvoorbeeld nog niet te denken aan zwemles of een andere hobby. Dus dan blijft het altijd bij de kleine stapjes die ze maakt of de grote problemen.
Als je de behoefte voelt, is ook daar plek voor hoor, in dit topic. :*
quote:
Maar vandaag iets heel leuks! Ik kom me ook melden met m'n zoon, V. Vandaag vier jaar geworden.
Van harte gefeliciteerd!
Enne 30.... heerlijk toch!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_167123735
Sola :*
pi_167158659
Solagratia wat heftig! :*
En alsnog gefeliciteerd met V.!

DJMO alsnog gefeliciteerd!

En hier ook een jarige, Kim is ELF!
pi_167161737
Sola, wat ben je dapper zeg!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  woensdag 7 december 2016 @ 10:33:44 #72
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_167163363
Sola, ik heb net ook je blog gelezen, heel indrukwekkend. En je schrijft mooi. Fijn om te lezen dat je het gevoel hebt dat je dochter in elk geval in goede handen is daar, en dat zoveel mensen haar mooie en goede kanten zien. Maar wat lijkt het me moeilijk zeg, om zoveel uit handen te geven, juist als je zo intenstief bezig bent geweest om 't allemaal op de rails te houden. Veel sterkte op dit bijzondere pad. Enig idee hoe lang deze opname gaat duren?
in de haak.
pi_167184460
Sola, wat heftig zeg, zo'n opname. En kleine stapjes of problemen, als je het van je af wil tikken kan dat best hier.. :*
En nog gefeliciteerd met je jongste!

Kim ook alweer 11. Gefeliciteerd!. Begint het puberen al?
pi_167184731
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 10:00 schreef Deepfreeze het volgende:

Kim ook alweer 11. Gefeliciteerd!. Begint het puberen al?
Dank je! Yup puberen is begonnen.

En vandaag is Tyler jarig! 8!!!
pi_167184776
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 10:15 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Dank je! Yup puberen is begonnen.

En vandaag is Tyler jarig! 8!!!
Gefeliciteerd Met Tyler ook !
Lekker druk zo rond de feestdagen dus..
pi_167185170
Ja beetje druk wel! Zaterdag Kims feestje en zondag beide verjaardagen vieren.
  donderdag 8 december 2016 @ 15:02:05 #77
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_167190359
Dubbel gefeliciteerd Ingrid! Gelukkig zijn die van mij laat met puberen. Oudste (15) begint nu en jongste van 13 vertoont nog geen tekenen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 8 december 2016 @ 18:31:09 #78
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_167194747
Gefeliciteerd en gefeliciteerd, Ingrid :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_167201428
Gefeliciteerd x 2 Ingrid :).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_167209379
Wat krijgen jullie eigenlijk mee van wat ze op school doen bij de kleuters? Ik zie natuurlijk de knutsels en dingetjes, die ze mee naar huis nemen, nu in groep 2 ook af en toe een soort kleine werkboekjes met verschillende opdrachten en tekendictees, ze hebben een letterkoffer, thematafel...maar vandaag kwam ik achter dat ze ook een "kleine kring" hebben, waar ze met een paar kinderen uit de twee groepen een keer per week extra oefenen, wanneer de andere kinderen buiten spelen.. Ze hebben het blijkbaar voor cijfers en ook voor letters/ woorden.

Tijdens het laatste oudergesprek heeft de juf niets erover gezegd en daarna ook niet, ik heb wel een keertje een foto gezien, waar mijn zoon samen met een ander kind uit zijn groep en 3 uit de ander groep opstaan met een cijferopdracht, maar mij verder niets bij gedacht. Nu vind ik dat hartstikke leuk en ook goed dat ze dat doen, maar vind het vreemd dat de juf het niet naar ons communiceert dat er blijkbaar problemen zijn. Als ik het niet weet kan ik ook thuis geen aandacht aan besteden. En van wat ik van de werkboekjes en thuis zie, heb ik ook niet het idee, dat het echt niet goed is. Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik het moet plaatsen. Is het normaal dat ze het doen en wordt dit nooit naar ouders gecommuniceerd, of moet ik mij zorgen maken?

[ Bericht 0% gewijzigd door Zana op 09-12-2016 13:03:51 ]
pi_167211038
Het verschilt per school denk ik. Maar hier wordt ook niet alles verteld. Is ook wel een beetje montessori eigen geloof ik.
Bij de oudste (groep 6) komt er af en toe een schrift of werkje mee naar huis. Maar waar hij precies mee bezig is, dat weet ik niet. Laatst wel een toevallig gesprekje of ik wist hoe Chris makkelijk "geactiveerd" kan worden. Nu weet ik dat ook niet, het is een echte dromer. Maar daar heeft ze niet speciaal een afspraak voor gemaakt. Juf regelt dat wel met de kinderen. En dat gaat ook prima voor zover ik dat kan zien ;)
Hij zit goed in zijn vel..

Bij Daan (groep1) komt er weinig mee naar huis, maar die speelt liever ipv knutselen. Wat ik daar zie is ook dat de dagelijkse dingen niet echt door juf wordt besproken met de ouders. Bijzonderheden hoor je wel, zoals Daan die laatst even wat woorden had met zijn buurman, dat ik even de context wist als Daan erover zou beginnen. Als hij niet wil knutselen hoor ik dat van Daan, als juf hem op een minder doorsnee manier aan het knutselen heeft gezet hoor ik dat wel van juf..

Van juf hoeft het schoolwerk niet mee naar huis. Als een kind thuis begint te lezen en op school liever speelt is dat prima (in de kleuterklas tenminste). Als het andersom is, is dat ook prima. Als ze thuis interesse hebben in "werkjes" laten de kinderen dat je wel weten. Geven ze het niet zelf aan, is er misschien een andere interesse thuis waar ze liever mee bezig zijn.

Maar je zou het aan juf kunnen vragen, waarom dat groepje er is, hoe dat zit.. Nu is het een beetje raden naar het waarom..
pi_167211555
Herkenbaar. Vraag het idd aan juf. Mijn zoon wist te vertellen dat hij in een apart groepje mocht lezen omdat hij er zo goed in is. De realiteit is het tegenovergestelde. :')
pi_167212506
Ik heb het vandaag al aan zijn juf gevraagd, waarom hij naar de andere groep moet, maar deze juf werkt niet op de dag dat ze extra oefenen. Ze zei alleen dat het een "kleine kring" is en dat de andere juf vond dat mijn zoontje moeite met cijfers had/ bleef houden. Volgens mij kan hij gewoon tellen en bij de opdrachten kleurt en tekent hij ook het juiste aantal dingetjes. Ik had dus helemaal niet de indruk dat hij er moeite mee heeft, het komt een beetje uit de lucht vallen.

Hoe ze hun werk indelen dat moeten ze helemaal zelf weten, ik will mij daar ook verder niet mee bemoeien. Ik vind het alleen vreemd dat je dat als ouder niet te horen krijgt. Ik ga het volgende week nog eens aan zijn andere juf vragen.
  vrijdag 9 december 2016 @ 14:30:53 #84
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_167212681
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 13:33 schreef L-E het volgende:
Herkenbaar. Vraag het idd aan juf. Mijn zoon wist te vertellen dat hij in een apart groepje mocht lezen omdat hij er zo goed in is. De realiteit is het tegenovergestelde. :')
Eigenlijk vind ik dit wel heel aandoenlijk. Zijn zelfvertrouwen is in ieder geval niet beschadigd. Hoewel het wel handig is als je als ouders wel weet hoe het zit.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_167212819
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 14:21 schreef Zana het volgende:
Ik heb het vandaag al aan zijn juf gevraagd, waarom hij naar de andere groep moet, maar deze juf werkt niet op de dag dat ze extra oefenen. Ze zei alleen dat het een "kleine kring" is en dat de andere juf vond dat mijn zoontje moeite met cijfers had/ bleef houden. Volgens mij kan hij gewoon tellen en bij de opdrachten kleurt en tekent hij ook het juiste aantal dingetjes. Ik had dus helemaal niet de indruk dat hij er moeite mee heeft, het komt een beetje uit de lucht vallen.

Hoe ze hun werk indelen dat moeten ze helemaal zelf weten, ik will mij daar ook verder niet mee bemoeien. Ik vind het alleen vreemd dat je dat als ouder niet te horen krijgt. Ik ga het volgende week nog eens aan zijn andere juf vragen.
Bij mijn kinderen op school hoor je dingen in het 10 minuten gesprek, of als je er zelf uitdrukkelijk om vraagt. Hoe lang zit hij er nu? Heb je al een gesprek gehad? Of komt dat er binnenkort aan? Anders gewoon even een gesprekje plannen met de juffen.
Met een meidenkwartet
  zondag 11 december 2016 @ 16:17:32 #86
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_167258385
Ik baal er erg van dat kerst dit jaar zo rot valt en dat de kinderen tot 2 dagen voor Kerst nog gewoon op school zitten. Hoe kunnen we in vredesnaam in de Kerststemming komen als iedereen nog loopt te stressen over proefwerken en verslagen die ingeleverd moeten worden?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_167259528
Proefwerken enzo lijkt me idd niet fijn..
Hier zit de stemming er al goed in. `s Ochtends op school is het licht nog uit en beginnen ze in de kring met kaarsjes aan en de kerstboom en dan zingen ze een liedje..Heerlijk. Maar ja das kleuters nog..
pi_167260424
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 16:17 schreef livelink het volgende:
Ik baal er erg van dat kerst dit jaar zo rot valt en dat de kinderen tot 2 dagen voor Kerst nog gewoon op school zitten. Hoe kunnen we in vredesnaam in de Kerststemming komen als iedereen nog loopt te stressen over proefwerken en verslagen die ingeleverd moeten worden?
Dat is niet tof nee. Ik vind het ook wel jammer maar kerst valt gewoon stom nu.
Hier geen proefwerken maar wel een druk kerstprogramma met kerstviering 's avonds en kerstlunch etc. Dus tegen de tijd dat het kerst is, is iedereen hier bekaf vrees ik.
pi_167260967
ze hebben hier woensdag studiedag, donderdag kerstviering en kerstdiner en vrijdag weer vrij.. lekker gepland :?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_167261361
Mijn 5 jarige moet om 19:00 in de kerk zijn en het is altijd rond 21:00 afgelopen. Dus mijn 5 jarige blijft die vrijdag lekker thuis. Of gaat niet naar de kerk. Mag de juf bepalen :7
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  zondag 11 december 2016 @ 18:54:36 #91
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_167261976
Wij hebben zo ontzettend veel vrije dagen gehad de afgelopen maanden dat ze nooit helemaal lekker in hun ritme zijn gekomen. De Islamitische feestdagen liggen allemaal nogal dicht bij elkaar. En dan is er de rest van het jaar dus bijna niets meer. Komende week inderdaad nog proefwerken en werkstukken, maar ook sportdag en 'winter celebration' (Kerst, O&N, Divali, Chinees Nieuwjaar, St Lucia.... u roept, wij hebben het :P ).
pi_167262792
Hier is het op woensdagavond kerstviering. Donderdag school maar laatste dag voor de vakantie is speelgoed dag.
En op vrijdag zijn ze al vrij.
pi_167262820
En verder werk ik in de avond/nacht als mijn man thuis is en ben ik overdag vrij. Dus geen opvang nodig.
  zondag 11 december 2016 @ 19:44:00 #94
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_167263278
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 19:27 schreef As1981 het volgende:
Hier is het op woensdagavond kerstviering. Donderdag school maar laatste dag voor de vakantie is speelgoed dag.
En op vrijdag zijn ze al vrij.
Hier exact idem. En de eerste week van de kerstvakantie ben ik zelf ook vrij dus niks moet, alles mag. Heerlijk samen niks doen, daar zijn wij heel goed in 8-)
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator zondag 11 december 2016 @ 20:08:13 #95
5428 crew  miss_sly
pi_167263999
Hier woensdagochtend kerstmusical door de groepen 1a t/m 8a en op donderdagochtend door de groepen B. Donderdagavond 17.30-18.30 kerstdiner in de klas, kerstborrel voor de ouders in de gymzaal. Vrijdagochtend speelgoedochtend, 12 uur vrij.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_167264071
hier is nog geen planning bekend }:|
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_167264089
iig doen ze niet aan kerstborrel voor de ouders, dit ivm een incidentje paar jaar terug met wat ouders en de gluhwijn :{w :')
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zondag 11 december 2016 @ 20:14:59 #98
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_167264180
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 20:11 schreef simmu het volgende:
iig doen ze niet aan kerstborrel voor de ouders, dit ivm een incidentje paar jaar terug met wat ouders en de gluhwijn :{w :')
:D :o
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_167264506
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 20:11 schreef simmu het volgende:
iig doen ze niet aan kerstborrel voor de ouders, dit ivm een incidentje paar jaar terug met wat ouders en de gluhwijn :{w :')
Dat verdient meer tekst :D
pi_167264528
:N
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_167264646
Hier donderdagavond kerstdiner. Vrijdagmorgen nog school en dan vrij.

Simmu dat verdient wat meer uitleg
pi_167266689
Woensdags kerstdiner, donderdag gewone dag en vrijdag alleen de ochtend.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_167266916
Zowel de school waar ik werk als Anne's school hebben op donderdagavond kerstdiner. Anne al om 16.45 en ik om 17.30 dus ik kan haar nog even brengen.
Anne heeft op vrijdag altijd school tot 12.30 uur en wij zijn om 12.00 uit ipv 14.00. Maar Anne gaat naar de BSO dus ik kan even van een rustige middag genieten ;)
pi_167267811
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 21:29 schreef Nijna het volgende:
Woensdags kerstdiner, donderdag gewone dag en vrijdag alleen de ochtend.
Hier ook. :Y
pi_167268678
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 20:11 schreef simmu het volgende:
iig doen ze niet aan kerstborrel voor de ouders, dit ivm een incidentje paar jaar terug met wat ouders en de gluhwijn :{w :')
Haha ik ben benieuwd, ik las net toevallig een mailtje over kerstborrel met gluhwein bij ons op school :D

Hier trouwens do ochtend school, middag vrij, daarna kerstdiner en vrijdag tot 12u. Maar kleuter, dus altijd tot 12u.
  zondag 11 december 2016 @ 22:24:02 #106
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_167268861
Pfff. Verslag 1 is af en kan morgen ingeleverd worden. Verslag 2 is bijna af en moet woensdag ingeleverd worden, aan verslag 3 is eindelijk een begin gemaakt met planning en die moet de laatste dag voor de kerstvakantie ingeleverd worden en verslag 4 is een groepsverslag die ook op de laatste dag voor de kerstvakantie moet worden ingeleverd, maar waar het onderdeel van mijn kind in ieder geval al van klaar is en gemaild naar degene die het in elkaar gaat zetten.

Nu heb ik het hele weekend kinderen achter de broek gezeten, meegedacht, verbeterd en op gang geholpen en nu heb ik er dan ook eindelijk wat vertrouwen in dat het nog allemaal gaat lukken.

Maar nu ben ik vast al te laat voor de leuke kerstmarkten om in de stemming te komen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_167269015
Hier donderdag kerstviering op school, gewoon tot 14.15 uur. Daarna om 17.30 op school kerstdiner. Met voor de ouders een kerstborrel op het schoolplein met ... Gluhwein :D
Vrijdag een korte dag op school. Ze zijn beide om 12.30 uit.
*poef* nu is het weg
pi_167270370
Ik ben nu ook nieuwsgierig Simmu!

Wij hebben woensdag om 17.15 een lampionnentocht met daarna het kerstdiner.
Dan donderdag een gewone schooldag tot 15.15 en vrijdag studiedag.

We mogen op mijn werk allemaal 2 dagen vrij met Kerst. Langer lut niet.
Nu ben ik op donderdag altijd roostervrij dus dacht lekker dinsdag en woensdag vrij te nemen. Maar uiteraard wilde iedereen die dinsdag na Kerst.
Dus ik heb hem geruild voor de vrijdag voor Kerst. Dan ben ik van donderdag tot en met 2e kerstdag vrij. Zijn ook 5 dagen. En komt goed uit met de studiedag van Eva.
pi_167272789
och, het was vrij standaard hoe het hier bij wel meer feestjes gaat; drinkende gast die ruzie gaat maken en daarna in de auto stapt. ik vond het wel een prestatie om dronken te kunnen worden van gluhwijn eigenlijk :P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 12 december 2016 @ 07:21:56 #110
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_167272834
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 07:05 schreef simmu het volgende:
och, het was vrij standaard hoe het hier bij wel meer feestjes gaat; drinkende gast die ruzie gaat maken en daarna in de auto stapt. ik vond het wel een prestatie om dronken te kunnen worden van gluhwijn eigenlijk :P
Los daarvan vind ik het ook knap dat je op een schoolfeest dronken wordt. Zelfs de grootste alcoholisten zullen zich op dat soort gelegenheden nog wel weten te beheersen, lijkt me.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 12 december 2016 @ 07:23:22 #111
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_167272836
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 07:21 schreef livelink het volgende:

[..]

Los daarvan vind ik het ook knap dat je op een schoolfeest dronken wordt. Zelfs de grootste alcoholisten zullen zich op dat soort gelegenheden nog wel weten te beheersen, lijkt me.
Het gebeurt...
Het gebeurt ook dat ouders met bepaalde alcoholische walmen op oudergesprek komen :X
  maandag 12 december 2016 @ 07:25:54 #112
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_167272840
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 07:23 schreef amaranta het volgende:

[..]

Het gebeurt...
Het gebeurt ook dat ouders met bepaalde alcoholische walmen op oudergesprek komen :X
Oops...
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_167272855
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 07:23 schreef amaranta het volgende:

[..]

Het gebeurt...
Het gebeurt ook dat ouders met bepaalde alcoholische walmen op oudergesprek komen :X
positief blijven; ze kwamen opdagen!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_167273124
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 07:21 schreef livelink het volgende:

[..]

Los daarvan vind ik het ook knap dat je op een schoolfeest dronken wordt. Zelfs de grootste alcoholisten zullen zich op dat soort gelegenheden nog wel weten te beheersen, lijkt me.
Nah, als je een alcoholprobleem hebt, is de gelegenheid niet zo relevant. Giet er 1 drankje in en de rest volgt vanzelf.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 12 december 2016 @ 08:15:58 #115
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_167273149
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 07:31 schreef simmu het volgende:

[..]

positief blijven; ze kwamen opdagen!
Het is makkelijker enorm tegen de juf uitvallen met een slok op, dan zonder.
Denk ik...
pi_167273260
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 08:15 schreef amaranta het volgende:

[..]

Het is makkelijker enorm tegen de juf uitvallen met een slok op, dan zonder.
Denk ik...
er zijn veel idioten op deze wereld :X
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_167273501
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 22:24 schreef livelink het volgende:
Pfff. Verslag 1 is af en kan morgen ingeleverd worden. Verslag 2 is bijna af en moet woensdag ingeleverd worden, aan verslag 3 is eindelijk een begin gemaakt met planning en die moet de laatste dag voor de kerstvakantie ingeleverd worden en verslag 4 is een groepsverslag die ook op de laatste dag voor de kerstvakantie moet worden ingeleverd, maar waar het onderdeel van mijn kind in ieder geval al van klaar is en gemaild naar degene die het in elkaar gaat zetten.

Nu heb ik het hele weekend kinderen achter de broek gezeten, meegedacht, verbeterd en op gang geholpen en nu heb ik er dan ook eindelijk wat vertrouwen in dat het nog allemaal gaat lukken.

Maar nu ben ik vast al te laat voor de leuke kerstmarkten om in de stemming te komen.
Ik vraag me dan af waarom al die verslagen rond deze tijd ingeleverd moeten worden... het is al zo druk... waarom dan niet over december heen tillen of eerder...
Zo had mijn oudste (groep 6) de afgelopen 4 weken, 3 proefwerken... (en vanaf de zomervakantie had ze er denk ik ook 3 of 4 gehad). Ik snap dat niet, andere groepen 6 hadden 2 van de 3 allang gehad. Ik snap dan niet zo goed...
En dan heb ik een kind wat er niet heel hard voor hoeft te blokken, maar die zijn er ook en ik vind het nu al best veel.


quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 07:23 schreef amaranta het volgende:

[..]

Het gebeurt...
Het gebeurt ook dat ouders met bepaalde alcoholische walmen op oudergesprek komen :X
Serieus... :o :X :')
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_167273520
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 08:15 schreef amaranta het volgende:

[..]

Het is makkelijker enorm tegen de juf uitvallen met een slok op, dan zonder.
Denk ik...
uitvallen tegen de juf :') dat doen tokkies.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 12 december 2016 @ 09:20:47 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_167273742
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 08:59 schreef Ticootje het volgende:

[..]

uitvallen tegen de juf :') dat doen tokkies.
Met alcohol uit je poriën op school komen ook.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_167273867
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 09:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Met alcohol uit je poriën op school komen ook.
Precies. Ik doe gewoon een grammetje wit door mn neus, niemand die dat ruikt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_167273873
Ik hoef daar niet bij te zeggen dat het een grapje is toch?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_167274651
Ik heb wel een ouder gehad die vreselijk dronken werd op een schoolfeest. Kotsen en over alles struikelen.
pi_167274797
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 10:33 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb wel een ouder gehad die vreselijk dronken werd op een schoolfeest. Kotsen en over alles struikelen.
:X
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_167275283
F_r dat meen je :o

Bij de wondere wereld van de schoolpleinchronicles dacht ik meer aan intriges als moeder a die met vader b de kleuterwc's opzoekt en zo, niet aan ouders die kotsen van gluhwein c_/
  maandag 12 december 2016 @ 11:22:57 #125
56471 pinquit
oh my lama!
pi_167275417
Verschrikkelijk. Hier zijn leerkrachten en ouders wel eens (vaker zelfs) samen dronken geworden op schoolkamp :{ zo triest. Kan echt niet in zo'n situatie. Sindsdien is alcohol verboden op kamp. Dat moet ook expliciet vermeld worden, want anders :') ai ai ai, zo zo slecht.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_167275460
Bizar :')
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_167275535
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 11:15 schreef Mineola het volgende:
F_r dat meen je :o

Bij de wondere wereld van de schoolpleinchronicles dacht ik meer aan intriges als moeder a die met vader b de kleuterwc's opzoekt en zo, niet aan ouders die kotsen van gluhwein c_/
die hebben we ook wel hoor :D
en dat dan moeder b bij diezelfde kleuterwc's moeder a te lijf gaat met het betere duw en trek werk

god, wat ben ik blij dat ik niet meer zo naar school hoef *O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_167275586
In wat voor buurten wonen jullie allemaal :') :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 12 december 2016 @ 11:37:17 #129
56471 pinquit
oh my lama!
pi_167275633
Ohja, man-van-leerkracht-doet-het-met-moeder-van-leerling hebben we hier ook gehad ;( :') dramaschool ten top
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_167276063
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 11:34 schreef Ticootje het volgende:
In wat voor buurten wonen jullie allemaal :') :D
ik woon op een dorp in drenthe. wtf moet een mens anders doen hier dan? nja, persoonlijk hou ik me niet bezig met dit soort ongein, en ik trek wel op met anderen die er ook zo over denken, maar er is hier idd wel een stukje bevolking waarvan je denkt "ai"
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Moderator maandag 12 december 2016 @ 12:17:54 #131
5428 crew  miss_sly
pi_167276540
O, wat erg allemaal :o
Geen van die dingen bij ons, volgens mij. Het geroddel volg ik niet, maar tijdens het kleine uurtje kerstborrel dronken worden van de paar gluhwijntjes is nog niet voorgekomen. Ik zit in de kerstborrelcommissie en degene die mijn borrl verpest, krijgt dat zeker nog te horen. En een verbod voor de komende jaren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_167276866
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 11:22 schreef pinquit het volgende:
Verschrikkelijk. Hier zijn leerkrachten en ouders wel eens (vaker zelfs) samen dronken geworden op schoolkamp :{ zo triest. Kan echt niet in zo'n situatie. Sindsdien is alcohol verboden op kamp. Dat moet ook expliciet vermeld worden, want anders :') ai ai ai, zo zo slecht.
Whut? :o
pi_167277114
Wat een soaps. :D
Hier alleen vader x die een soort van affaire had met moeder y.
Moeder x was een vriendin van me en daarvan wist ik dat ze zelf ook foute contacten had met anderen.
Vader y probeerde intussen moeder a, b en c aan de haak te slaan. :')
Gelukkig zijn er tot op heden geen huwelijken gesneuveld. Maar dan weet je ook wel dat er het een en ander niet goed zit.
En dat soort dingen waren altijd overduidelijk bij dat soort gelegenheden waar iedereen samenkomt.
  maandag 12 december 2016 @ 12:55:46 #134
56471 pinquit
oh my lama!
pi_167277254
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 12:34 schreef WupWup het volgende:

[..]

Whut? :o
Ja tis best een ding geweest, natuurlijk net toen Max in groep 3 zat :X
Kamp is (was) echt een feestje voor de leraren en ouders, letterlijk. Nu zijn ze gelukkig wat strenger.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_167277341
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 12:55 schreef pinquit het volgende:

[..]

Ja tis best een ding geweest, natuurlijk net toen Max in groep 3 zat :X
Kamp is (was) echt een feestje voor de leraren en ouders, letterlijk. Nu zijn ze gelukkig wat strenger.
Jemig... daar heb ik nog nooit wat over gehoord verder. Doofpot :X Verklaart wel waarom elk jaar dezelfde ouders mee mogen.
pi_167278695
Ook wel lkr die er met een vader vandoor ging.

collega's die er met elkaar vandoor gingen. Beide nog getrouwd 2x zelfs

Die ouder van mij was op een zomerschoolfeest van 's middags tot 's avonds
  maandag 12 december 2016 @ 14:46:52 #137
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_167279781
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 11:15 schreef Mineola het volgende:
F_r dat meen je :o

Bij de wondere wereld van de schoolpleinchronicles dacht ik meer aan intriges als moeder a die met vader b de kleuterwc's opzoekt en zo, niet aan ouders die kotsen van gluhwein c_/
Weliswaar niet zoals hier beschreven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 12 december 2016 @ 14:47:40 #138
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_167279802
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 13:56 schreef ferrari_rood het volgende:
Ook wel lkr die er met een vader vandoor ging.

collega's die er met elkaar vandoor gingen. Beide nog getrouwd 2x zelfs

Die ouder van mij was op een zomerschoolfeest van 's middags tot 's avonds
Ook wel leerkrachten die er met moeders vandoor gaan hoor...
  maandag 12 december 2016 @ 14:48:38 #139
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_167279825
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 11:37 schreef pinquit het volgende:
Ohja, man-van-leerkracht-doet-het-met-moeder-van-leerling hebben we hier ook gehad ;( :') dramaschool ten top
Dat overtreft wel alles zeg
pi_167279841
Nou ik ben benieuwd! Dit jaar voor het eerst bij kerstborrel op school.. ken nog weinig ouders, maar zal opletten op de roddels.. Misschien toch maar inschrijven om te helpen in het gluhweinkraampje :)
  maandag 12 december 2016 @ 14:50:58 #141
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_167279890
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 08:57 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ik vraag me dan af waarom al die verslagen rond deze tijd ingeleverd moeten worden... het is al zo druk... waarom dan niet over december heen tillen of eerder...
Zo had mijn oudste (groep 6) de afgelopen 4 weken, 3 proefwerken... (en vanaf de zomervakantie had ze er denk ik ook 3 of 4 gehad). Ik snap dat niet, andere groepen 6 hadden 2 van de 3 allang gehad. Ik snap dan niet zo goed...
En dan heb ik een kind wat er niet heel hard voor hoeft te blokken, maar die zijn er ook en ik vind het nu al best veel.

[..]

Serieus... :o :X :')
En vervolgens zichzelf tot 5 keer aan je voorstellen.... ja hoor. Dag meneer :')
Of ineens in je lokaal staan met een kat. Gezellig hoor. :') :')
pi_167279952
Ouders onderling idd ook. Vader a met moeder b en vader b met moeder a.

Een soap joh dat onderwijs
  maandag 12 december 2016 @ 14:55:32 #143
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_167279991
Nou zeg als dit zo leest zou je haast gaan denken dat ouders en leerkrachten menselijke trekken vertonen. Dat had ik niet verwacht. Maar ik sta dan ook zelden op het schoolplein.
  maandag 12 december 2016 @ 15:04:53 #144
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_167280193
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 22:24 schreef livelink het volgende:
Pfff. Verslag 1 is af en kan morgen ingeleverd worden. Verslag 2 is bijna af en moet woensdag ingeleverd worden, aan verslag 3 is eindelijk een begin gemaakt met planning en die moet de laatste dag voor de kerstvakantie ingeleverd worden en verslag 4 is een groepsverslag die ook op de laatste dag voor de kerstvakantie moet worden ingeleverd, maar waar het onderdeel van mijn kind in ieder geval al van klaar is en gemaild naar degene die het in elkaar gaat zetten.

Nu heb ik het hele weekend kinderen achter de broek gezeten, meegedacht, verbeterd en op gang geholpen en nu heb ik er dan ook eindelijk wat vertrouwen in dat het nog allemaal gaat lukken.

Maar nu ben ik vast al te laat voor de leuke kerstmarkten om in de stemming te komen.
Koop een adventkalender voor jezelf ;) maar het lijkt me ook helemaal niks. (Hoewel ook geen tijd om kerst stress te ontwikkelen?)
Mijn dochter had vorige week ook van alles door elkaar en wat privé omstandigheden en surprises, puntje bij paaltje alles klaar maar ziek op vijf december en de laatste Sinterklaas op de basisschool gemist. Jammer.
  maandag 12 december 2016 @ 15:38:11 #145
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_167280789
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 15:04 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Koop een adventkalender voor jezelf ;) maar het lijkt me ook helemaal niks. (Hoewel ook geen tijd om kerst stress te ontwikkelen?)
Mijn dochter had vorige week ook van alles door elkaar en wat privé omstandigheden en surprises, puntje bij paaltje alles klaar maar ziek op vijf december en de laatste Sinterklaas op de basisschool gemist. Jammer.
Dat is zeker jammer, Luchtbel. Hopelijk is ze nu wel weer opgeknapt? Ik vrees dat ik juist ook wel kerststress ga krijgen, want volgens mijn berekeningen heb ik precies 1 dag de tijd om alle kerstvoorbereidingen te treffen straks.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 12 december 2016 @ 15:41:16 #146
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_167280826
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 14:55 schreef Luchtbel het volgende:
Nou zeg als dit zo leest zou je haast gaan denken dat ouders en leerkrachten menselijke trekken vertonen. Dat had ik niet verwacht. Maar ik sta dan ook zelden op het schoolplein.
Er is een tijd en een plaats voor alles. Dus ook voor menselijk gedrag ;)
Op schoolkampen, schoolborrels en kleuterwc's hou je je menselijkheid maar lekker voor je. Ik ben altijd oprecht geschokt als ik dit soort dingen hoor. Maar aan de andere kant ontgaat alles mij ook volledig. Ik kan er op het schoolplein bij wijze van spreken naast staan en het nog totaal niet door hebben.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 12 december 2016 @ 15:51:13 #147
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_167280992
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 15:38 schreef livelink het volgende:

[..]

Dat is zeker jammer, Luchtbel. Hopelijk is ze nu wel weer opgeknapt? Ik vrees dat ik juist ook wel kerststress ga krijgen, want volgens mijn berekeningen heb ik precies 1 dag de tijd om alle kerstvoorbereidingen te treffen straks.
Ja nu wel. Moeilijk keuze maken voor een middelbare school speelt ook mee denk ik.
Dat is niet veel nee, één dag. Boodschappen vooraf bestellen en laten bezorgen? En maak het jezelf niet te moeilijk. Zei ik, gemakkelijk.
  maandag 12 december 2016 @ 15:59:26 #148
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_167281134
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 15:41 schreef livelink het volgende:

[..]

Er is een tijd en een plaats voor alles. Dus ook voor menselijk gedrag ;)
Op schoolkampen, schoolborrels en kleuterwc's hou je je menselijkheid maar lekker voor je. Ik ben altijd oprecht geschokt als ik dit soort dingen hoor. Maar aan de andere kant ontgaat alles mij ook volledig. Ik kan er op het schoolplein bij wijze van spreken naast staan en het nog totaal niet door hebben.
Ja dat ben ik met je eens hoor. En natuurlijk is met een slok op naar de ouderavond, de moeder van kind B porren op het kleutertoilet en comazuipen voor kampleiding gewoon van de zotte.
Maar dingen als collega's die met elkaar gaan. Of ouders. En dat in het onderwijs. Ofzo iets. Ja euh dat gebeurt toch overal denk ik dan. Het is vast allemaal niet zo netjes en handig maar zo schokkend toch ook weer niet. Dat verbaast mij dan weer.
  Moderator maandag 12 december 2016 @ 17:34:39 #149
5428 crew  miss_sly
pi_167282920
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 15:59 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Ja dat ben ik met je eens hoor. En natuurlijk is met een slok op naar de ouderavond, de moeder van kind B porren op het kleutertoilet en comazuipen voor kampleiding gewoon van de zotte.
Maar dingen als collega's die met elkaar gaan. Of ouders. En dat in het onderwijs. Ofzo iets. Ja euh dat gebeurt toch overal denk ik dan. Het is vast allemaal niet zo netjes en handig maar zo schokkend toch ook weer niet. Dat verbaast mij dan weer.
Dit. En dan ook nog eens een berg ouders die menen er wat van te moeten vinden. Dat vind ik vervelender, persoonlijk, al dat oordelen en bemoeien.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 12 december 2016 @ 17:38:08 #150
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_167282974
Op mijn lagere school was de juf van de eerste klas gewoon de echtgenote van de hoofdmeester, die de zesde klas onder zijn hoede had.... en hun beide kinderen zaten er ook nog eens op school (1 en 3 klassen hoger dan ik), ik kan me voorstellen dat dat voor de overige 4 leerkrachten ook niet altijd even makkelijk is geweest :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 12 december 2016 @ 18:59:56 #151
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_167284337
Ach ik heb mijn man ook op het werk ontmoet dus waarom kan dat niet in het onderwijs? :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_167284923
Wij hebben jaren geleden ook zoiets gehad.

De intern begeleider ging ervandoor met de directeur, terwijl haar man ook docent (meester) op die school was en hun 3 kinderen er ook zaten.
Dat heeft wel heel wat gedoe opgeleverd maar ja. Zo'n dingen kunnen gebeuren.

Dronken mensen heb ik dan weer niet in die context meegemaakt ;)
pi_167286624
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 18:59 schreef laziness het volgende:
Ach ik heb mijn man ook op het werk ontmoet dus waarom kan dat niet in het onderwijs? :D
Maar jullie hadden toen toch niet beide een relatie?
  maandag 12 december 2016 @ 20:47:39 #154
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_167287363
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 20:26 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Maar jullie hadden toen toch niet beide een relatie?
De voorbeelden hier ook niet allemaal.
Het onderwijs is soms net als het echte leven alleen staan er 100 ouders bovenop om het rond te roddelen. Ik vond het al knap lastig met een stuk of 10 collega's er omheen.
Laat staan als je verliefd wordt terwijl je nog een relatie hebt en de nieuwe liefde de juf van je kind is.

Op een organisatie van 2500 man zien wij ook wel wat bijzondere situaties voorbij schuiven op het werk.
Maar dit blijft dan netjes binnen de muren van onze afdeling. Daar heeft niet het hele bedrijf weet van en een oordeel over.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 12 december 2016 @ 21:14:06 #155
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_167288449
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 20:26 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Maar jullie hadden toen toch niet beide een relatie?
En ook dat komt wel eens voor, kan je ook op een volwassen manier mee omgaan.

ik ben zo blij dat ik weg ben uit schubbekutteveen, dat dorpse geroddel kan ik niets mee.
Ik ben nu die moeder waar nog nooit iemand mee heeft gepraat. ze vinden mij vast een enorme arrogante snob maar ik vind de stilte heel prettig :+
pi_167288618
Wat een soaps, het is net het echte leven :P

Ik vond de twee ex-en die over het kind heen ruzieden wie het kind mee kreeg die dag, wel het heftigst wat ik op het schoolplein gezien heb.
Mijn medeklasseouder heeft wel een vriend waarvan het kind ook op onze school zit. Dat gaat soms hard mis omdat de moeder het niet kan hebben. Dan gaat ze klagen bij de directeur (alsof dat iets helpt)

Hier ook drukke week: komende zaterdag en zondag verjaardagsvisite voor Daan. Woensdag is Daan echt jarig, trakteren op school en vanaf 12 uur zijn kinderfeestje. Donderdag tot 12 uur en dan van 16:45-18:15 kerstdiner. Vrijdag ook tot 12 uur school en daarna kinderfeestje van een vriendinnetje.. En dan rollen we zo de kerstdagen binnen :D
Ik denk dat ik dan ook wel even toe ben aan rust. Even niets moeten en moet rennen. (alleen 1e kerstdag naar schoonouders, oud en nieuw naar mijn ouders en een verjaardag in 2 weken).
pi_167289632
Zo zie je maar hoe het leven op en rond een school onder een vergrootglas kan liggen, voor zowel de ouder(s) als de leerkracht ;) Been there, done that. Manlief en ik waren ook collega's op dezelfde school. Nooit grote problemen mee gehad, maar handig was anders. Nu maar beide een eigen school. Werkt toch beter :)
pi_167289758
quote:
17s.gif Op maandag 12 december 2016 21:14 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

En ook dat komt wel eens voor, kan je ook op een volwassen manier mee omgaan.

ik ben zo blij dat ik weg ben uit schubbekutteveen, dat dorpse geroddel kan ik niets mee.
Ik ben nu die moeder waar nog nooit iemand mee heeft gepraat. ze vinden mij vast een enorme arrogante snob maar ik vind de stilte heel prettig :+
Hahaha snob-boks! Ik ben duidelijk geen onderdeel van de harde kern van het schoolplein en alle roddels gaan aan me voorbij. Kan het iedereen aanraden O+
pi_167290203
Ik ben me juist een beetje die kern binnen aan het dringen. Ik blijf graag op de hoogte :)
Ik vind het ook wel leuk om te merken hoe snel je toch je weg binnen zo'n school gaat vinden. Steeds meer moeder kent en zo. Ondanks dat mijn kind nog maar 0 speelafspraakjes heeft gehad en zo.
pi_167290315
Veel andere ouders kennen is fijn, het vergroot ook het wij-gevoel op het schoolplein :) Maar ik vind het prima als die contacten zich beperken tot koetjes en kalfjes.
pi_167290410
Ja dat is ook zo. Ik bedacht me net dat er weinig roddels zijn op onze school. Maar misschien gaan die ook aan mij voorbij :+
  maandag 12 december 2016 @ 22:20:14 #162
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_167290603
ik heb wel af en toe whatsapp contact en ik ken 1 moeder iets beter( die woont op 6 en wij op 3 :D) , ik geef altijd aan de oudste een briefje met mijn naam en nummer mee.zo vaak is ze bij nieuwe kinderen op school of buiten. ik grapte laatst dat ik een visite kaartje moet maken :+

Hallo, kind 1,2, of 3 is bij u thuis aan het spelen.
Mijn naam is...... we wonen op .... ik ben te bereiken op ....
Foto's en berichtjes zijn welkom!
pi_167292685
Ik voel me altijd zo'n gupje op dat schoolplein tussen al die ervaren moeders :')
Slaat natuurlijk helemaal nergens op. Ik ben 36, heb 2 kinderen en ze doen het ook nog steeds :P en op mijn werk stuur ik 5 teams aan :D Maar toch voel ik mij op dat schoolplein daar altijd heel klein.

Ik heb gelukkig goed contact met de juf. En er is een whatsapp groep van de klas waar L in zit.
Maar echt contact met andere ouders heb ik nog niet.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_167292839
Ik zit in de AC (activiteiten commissie) op school maar op één of andere manier heb ik steeds het idee dat ik alleen in t groepje ben :') Dat ik een eigen groepje heb in het groepje :')

Zo waren we druk bezig met versieren voor de kerst en was ik in mn uppie bezig en de andere moeders in groepjes van 2 bezig waren :')

Uiteraard ligt het ook aan mijzelf. En ook omdat ik niet in de kerk kom :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_167294959
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 23:44 schreef Tally het volgende:
Ik zit in de AC (activiteiten commissie) op school maar op één of andere manier heb ik steeds het idee dat ik alleen in t groepje ben :') Dat ik een eigen groepje heb in het groepje :')

Zo waren we druk bezig met versieren voor de kerst en was ik in mn uppie bezig en de andere moeders in groepjes van 2 bezig waren :')

Uiteraard ligt het ook aan mijzelf. En ook omdat ik niet in de kerk kom :P
oh ongezellig zeg dat ze elkaar er niet bij betrekken
Als het bij ons zo is en omdat ik niet in de kerk kom dan ben ik er snel klaar mee. Je doet het samen of niet
pi_167295252
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 23:44 schreef Tally het volgende:
Ik zit in de AC (activiteiten commissie) op school maar op één of andere manier heb ik steeds het idee dat ik alleen in t groepje ben :') Dat ik een eigen groepje heb in het groepje :')

Zo waren we druk bezig met versieren voor de kerst en was ik in mn uppie bezig en de andere moeders in groepjes van 2 bezig waren :')

Uiteraard ligt het ook aan mijzelf. En ook omdat ik niet in de kerk kom :P
Dit is wel herkenbaar. Ik hang er ook altijd een beetje bij, maar dat is prima. Mijn kind is dolgelukkig als ik kom helpen, dat is me de awkward momenten wel waard.
pi_167295273
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 23:37 schreef Skoap het volgende:
Ik voel me altijd zo'n gupje op dat schoolplein tussen al die ervaren moeders :')
Slaat natuurlijk helemaal nergens op. Ik ben 36, heb 2 kinderen en ze doen het ook nog steeds :P en op mijn werk stuur ik 5 teams aan :D Maar toch voel ik mij op dat schoolplein daar altijd heel klein.

Ik heb gelukkig goed contact met de juf. En er is een whatsapp groep van de klas waar L in zit.
Maar echt contact met andere ouders heb ik nog niet.
heel herkenbaar en het rare is deel van die ouders zie ik op mijn werk op de kindergeneeskunde en dan moet ik advies geven over hun kind, sta ik stevig in mijn schoenen, stuur artsen aan tijdens hun spreekuur en de vaste arts waar ik aan gekoppeld ben gaat blind af op mijn beslissingen
pi_167314305
Zo herkenbaar die schoolpleinperikelen. Ik sta ook meestal alleen, sterker nog, ik ga vrijwel helemaal niet meer naar het schoolplein. :@ De school zit op 100 meter van ons huis, dus nu ik niet meer mee de klas in mag, mag L er zelf heen en zelf naar huis komen. Ik kijk alleen nog van een afstandje of het oversteken goed gaat, want ouders die hun kinderen naar school brengen met de auto denken over het algemeen niet na over het feit dat er ook nog andere kinderen naar school moeten. Wat een asociale dingen gebeuren er in het verkeer rondom een basisschool. :o
  Licht Ontvlambaar dinsdag 13 december 2016 @ 23:28:20 #169
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_167314404
Ik kom nooit meer aan school, heerlijk! 'Vroeger' stond ik wel eens te tellen, 1 op de 4 mensen gaat vreemd. Leuk spelletje :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_167314433
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 08:27 schreef L-E het volgende:

[..]

Dit is wel herkenbaar. Ik hang er ook altijd een beetje bij, maar dat is prima. Mijn kind is dolgelukkig als ik kom helpen, dat is me de awkward momenten wel waard.
Nou dat dus. :)

Ik doe het voor haar (en straks voor beide) de rest zal me een worst wezen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_167316408
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 23:23 schreef _NIKKI_ het volgende:
Zo herkenbaar die schoolpleinperikelen. Ik sta ook meestal alleen, sterker nog, ik ga vrijwel helemaal niet meer naar het schoolplein. :@ De school zit op 100 meter van ons huis, dus nu ik niet meer mee de klas in mag, mag L er zelf heen en zelf naar huis komen. Ik kijk alleen nog van een afstandje of het oversteken goed gaat, want ouders die hun kinderen naar school brengen met de auto denken over het algemeen niet na over het feit dat er ook nog andere kinderen naar school moeten. Wat een asociale dingen gebeuren er in het verkeer rondom een basisschool. :o
:Y Kim kon in het oude huis niet zelf naar school fietsen. Drukke, gevaarlijke weg en dan nog het laatste stuk bij school zelf. Veel auto´s en taxi busjes. Die lang niet allemaal uitkijken. Zoals bij het wegrijden van de parkeerplaats niet eerst kijken of er iemand aan komt.
Nu kan ze wel zelf naar en van school. Kim vind het geweldig. Toevallig woont een klasgenootje hier in de straat. Kunnen ze samen fietsen en dat bevalt ze goed.
Met Kim gaat het op school goed. Ze hebben sinds dit jaar topo en dat leek haar zo moeilijk. Het blijkt wel leuk te zijn en mee te vallen. Ze had op de toets over Nederland, waddeneilanden , meer/zee en buurlanden een 10! Trots!

En met Tyler op school gaat het ook goed. Hij is net als zijn zus goed in lezen en vind dat ook erg leuk. Spelling gaat ook prima. Rekenen vind hij wel leuk, maar soms ook moeilijk.
Alleen met de toetsen komt het er vaak niet uit. Lijkt wel alsof hij dan dichtslaat. Want de juf zei al dat hij tijdens de les prima mee komt en alles goed doet.
Verder heeft hij een goede werkhouding. Hij zit altijd als eerste klaar en als hij hulpje is is hij vlot aan het uitdelen van schriftjes bijvoorbeeld. Hij zit daarna helemaal klaar voor de les en vind het wel lastig dat de rest dan niet altijd ook klaar zitten. Zegt hij tegen de juf, wat duurt het lang. Zullen we nou eens beginnen?

[ Bericht 0% gewijzigd door _Ingrid_ op 14-12-2016 08:42:37 ]
  woensdag 14 december 2016 @ 18:51:26 #172
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_167326745
Wat onwijs schattig Ingrid O+

Even ei hier kwijt; vandaag kon je wat kiezen om te maken voor het kerstdiner volgende week donderdag. Hangen er op de deur allemaal briefjes met wat de kleuters graag zouden willen. Dus ik zeg tegen een moeder die ik ken "pff, komt even helemaal niet uit, moet volgende week woensdag en donderdag werken, wel donderdag wat eerder weg, maar toch" Vind de oma (notabene!!) van een klasgenootje het nodig om tegen mij te zeggen "tja, hoort erbij, anders vraag je een van oma's". Ik heb redelijk vriendelijk nog gezegd dat de oma's er niet meer zijn en heb mijn naam bij de gehaktballetjes genoteerd. Van binnen was ik even aan het koken. Vervolgens zet oma haar eigen naam ergens neer.
Ik dacht echt, wtf bemoei je je mee en jouw dochter of zoon laat jou dus lekker overal voor opdraaien?
/einde dagboek.

Morgen krijgt Anouk weer buisjes *O* Toevallig was de schoolarts afgelopen dinsdag op school en raadt eens wat er in stond? Gehoortest niet optimaal :D Ben ik gelukkig niet gek :P (helaas krijgen we dan wel een uitnodiging voor opvolging, maar dat zie ik dan wel weer)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_167334295
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 18:51 schreef Susie het volgende:
Wat onwijs schattig Ingrid O+

Even ei hier kwijt; vandaag kon je wat kiezen om te maken voor het kerstdiner volgende week donderdag. Hangen er op de deur allemaal briefjes met wat de kleuters graag zouden willen. Dus ik zeg tegen een moeder die ik ken "pff, komt even helemaal niet uit, moet volgende week woensdag en donderdag werken, wel donderdag wat eerder weg, maar toch" Vind de oma (notabene!!) van een klasgenootje het nodig om tegen mij te zeggen "tja, hoort erbij, anders vraag je een van oma's". Ik heb redelijk vriendelijk nog gezegd dat de oma's er niet meer zijn en heb mijn naam bij de gehaktballetjes genoteerd. Van binnen was ik even aan het koken. Vervolgens zet oma haar eigen naam ergens neer.
Ik dacht echt, wtf bemoei je je mee en jouw dochter of zoon laat jou dus lekker overal voor opdraaien?
/einde dagboek.

Morgen krijgt Anouk weer buisjes *O* Toevallig was de schoolarts afgelopen dinsdag op school en raadt eens wat er in stond? Gehoortest niet optimaal :D Ben ik gelukkig niet gek :P (helaas krijgen we dan wel een uitnodiging voor opvolging, maar dat zie ik dan wel weer)
Misschien had "je erbij moeten zijn", maar zo bot is de reactie van oma nou ook niet hoor.
  Licht Ontvlambaar woensdag 14 december 2016 @ 23:35:34 #174
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_167335674
Nou ja... er hoort zoveel bij tegenwoordig. Vroeger sponsorde de plaatselijke bakker een krentenbol, nu worden er complete buffetten verwacht.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 15 december 2016 @ 07:24:24 #175
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_167337701
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 23:35 schreef Sjeen het volgende:
Nou ja... er hoort zoveel bij tegenwoordig. Vroeger sponsorde de plaatselijke bakker een krentenbol, nu worden er complete buffetten verwacht.
Ja, dat is wel waar. En terug naar af lijkt niet meer mogelijk te zijn. Wel heerlijk trouwens als je iemand hebt die dat soort taken van je kan overnemen. Ik weet dat het eigenlijk allemaal leuk hoort te zijn, maar ik vond Kerst zo leuk vroeger en ik dacht dat het allemaal alleen maar leuker zou worden als je kinderen had, maar in de praktijk is het juist minder leuk geworden. Vroeger hoefde ik niks met Kerst, alleen maar genieten van de sfeer. Nu staat Kerst altijd in het teken van allemaal extra verplichtingen en gedoe.

Ik realiseer me nu ook pas dat mijn moeder vroeger dus al dat gedoe en geplan en geregel had :@
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_167337702
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 23:35 schreef Sjeen het volgende:
Nou ja... er hoort zoveel bij tegenwoordig. Vroeger sponsorde de plaatselijke bakker een krentenbol, nu worden er complete buffetten verwacht.
ik bedoelde.
Ik stond er niet bij toen oma de opmerking maakte. Maar zo enorm grof/bot is de opmerking van die vrouw niet.
pi_167337705
En die verwachting creëren de ouders zelf. Want de school (zowel de school waar ik werk als die van mijn kinderen) zegt: hou het klein. Maak iets voor max 6 personen.
pi_167337712
En daarnaast, je hoeft niet. Als je niet kan, kan je niet.
Gisteren kwam er een moeder naar mij toe, die aangaf niet lekker (in dr vel) te zijn, en niks ging maken.
Nou, prima. Je hoeft je echt niet te verontschuldigen. Gezondheid gaat voor. Klaar.
  donderdag 15 december 2016 @ 07:39:45 #179
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_167337755
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 07:26 schreef amaranta het volgende:
En die verwachting creëren de ouders zelf. Want de school (zowel de school waar ik werk als die van mijn kinderen) zegt: hou het klein. Maak iets voor max 6 personen.
Tuurlijk, dat is ook zo. Ik neem het ook niemand kwalijk. We doen het onszelf aan inderdaad. En ik doe ook veel minder dan veel andere ouders, maar ergens knaagt het dan aan mij dat mijn kinderen vast niet met zoveel plezier terugkijken op hun kindertijd, omdat ik niet in staat ben om die gezellige sfeer te creeeren. Want natuurlijk zie ik ook alleen maar de moeders die het allemaal piekfijn voor elkaar lijken te hebben. De menselijke psyche is maar een stom ding.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_167337811
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 07:39 schreef livelink het volgende:

[..]

Tuurlijk, dat is ook zo. Ik neem het ook niemand kwalijk. We doen het onszelf aan inderdaad. En ik doe ook veel minder dan veel andere ouders, maar ergens knaagt het dan aan mij dat mijn kinderen vast niet met zoveel plezier terugkijken op hun kindertijd, omdat ik niet in staat ben om die gezellige sfeer te creeeren. Want natuurlijk zie ik ook alleen maar de moeders die het allemaal piekfijn voor elkaar lijken te hebben. De menselijke psyche is maar een stom ding.
Het gras lijkt groener aan de overkant.
Je kinderen hebben het prima. Die weten helemaal niet hoe het er bij anderen aan toe gaat.
pi_167337857
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 07:53 schreef amaranta het volgende:

[..]

Het gras lijkt groener aan de overkant.
Je kinderen hebben het prima. Die weten helemaal niet hoe het er bij anderen aan toe gaat.
wie weet gaat het er aan toe zoals vroeger toen ik klein was bij ons thuis: prachtige verlichting, megamenu met kalkoen en veel familie en altijd ruzie en gedoe ;)

bij ons nu houden we het simpel; de kinderen doen de versieringen (met een beetje hulp), het kerstdiner op school (voor 10 kinderen bij ons, dat negeer ik) iets makkelijks op een leuke schaal (kipkluifjes voor ravi en sla voor selene) en met kerst zelf lekker makkelijk gourmetten, een kip en kaasfondue. oh; en geen bezoek! met oud en nieuw hebben we bezoek dit jaar en dan eten we wat we met kerst het lekkerst vonden ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_167337879
De school van mijn kind doet gelukkig niet aan thuis eten maken. Tenminste, ik heb het bij de kleuters nog niet gemerkt. Wel vieringen en zulks, maar dat is een kwestie van komen opdagen op het gewenste tijdstip.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_167337890
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 07:59 schreef simmu het volgende:

[..]

wie weet gaat het er aan toe zoals vroeger toen ik klein was bij ons thuis: prachtige verlichting, megamenu met kalkoen en veel familie en altijd ruzie en gedoe ;)

Wie weet groeien de kinderen van LiveLink wél in een liefdevol gezin op.
pi_167337915
Ik las het bericht van simmu als duidend dat ook in die ogenschijnlijk perfecte gezinnen niet alles feest hoeft te zijn.

Maw richt je op je eigen gezin en maak vooral geen assumptie over anderen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_167337926
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 08:10 schreef Vanyel het volgende:
Ik las het bericht van simmu als duidend dat ook in die ogenschijnlijk perfecte gezinnen niet alles feest hoeft te zijn.

Maw richt je op je eigen gezin en maak vooral geen assumptie over anderen.
zo was het ook bedoeld :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_167337984
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 07:39 schreef livelink het volgende:

[..]

Tuurlijk, dat is ook zo. Ik neem het ook niemand kwalijk. We doen het onszelf aan inderdaad. En ik doe ook veel minder dan veel andere ouders, maar ergens knaagt het dan aan mij dat mijn kinderen vast niet met zoveel plezier terugkijken op hun kindertijd, omdat ik niet in staat ben om die gezellige sfeer te creeeren. Want natuurlijk zie ik ook alleen maar de moeders die het allemaal piekfijn voor elkaar lijken te hebben. De menselijke psyche is maar een stom ding.
Herken ik helemaal.
Mijn man zegt dan "buitenkant-mensen". Je weet niet hoe het ergens echt is achter de voordeur, hoe gaaf het er ook allemaal uit ziet.

Mijn bijdrage aan groep 1 kerst feest zijn mini tomaatjes :+
Mijn groep 3-er kan daar zelf nog prikkertjes van maken als ze wil. Ik zie al jaren daar allemaal eten staan dat aan het eind weg kan. We houden het basic.
Met een meidenkwartet
pi_167337986
Ik maak dit jaar iets van eieren. Ik heb expres eerder vrij genomen, ik besef me goed dat ik veel mis van de kinderen en juiste deze tijd heb ik het gevoel dat ik werkelijk overal in tekort schiet. Ik mis altijd briefjes, mijn kinderen zijn altijd degenen die zonder bordje op een schoolontbijt staan, enz enz.
December wordt er meer verwacht van de ouders, maar juist nu was het ook enorm druk op mn werk, die rust is er nu wel, grote veranderingen gaan niet worden doorgevoerd zo het eind voor het jaar, ik heb nog genoeg uren, dus kan ik toch nog een beetje bijdragen. Verder ben ik heel dankbaar voor mijn schoonmoeder die ook echt een groot deel opvangt wat betreft de kinderen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_167338001
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 08:19 schreef Ticootje het volgende:
Ik maak dit jaar iets van eieren. Ik heb expres eerder vrij genomen, ik besef me goed dat ik veel mis van de kinderen en juiste deze tijd heb ik het gevoel dat ik werkelijk overal in tekort schiet. Ik mis altijd briefjes, mijn kinderen zijn altijd degenen die zonder bordje op een schoolontbijt staan, enz enz.
December wordt er meer verwacht van de ouders, maar juist nu was het ook enorm druk op mn werk, die rust is er nu wel, grote veranderingen gaan niet worden doorgevoerd zo het eind voor het jaar, ik heb nog genoeg uren, dus kan ik toch nog een beetje bijdragen. Verder ben ik heel dankbaar voor mijn schoonmoeder die ook echt een groot deel opvangt wat betreft de kinderen.
Wat fijn even die extra tijd.
Met een meidenkwartet
pi_167338024
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 08:20 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Wat fijn even die extra tijd.
Precies, en extra tijd is gewoon altijd voor de kinderen. Dit weekend gaan ze ook al niet naar de vader wat een redelijke teleurstelling was voor ze, ik merk dat de kinderen ook gewoon moe zijn en een beetje klaar zijn. We zijn toe aan vakantie!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_167338051
Wij hebben vorige week een extra week vakantie gehad (school is verhuisd) en hoe stom ik dat eigenlijk ook vond, het kwam echt zo goed uit! Kinderen zijn er helemaal van bijgekomen.
Met een meidenkwartet
pi_167338098
Nou he, ik merk het hier ook. Iedereen is toe aan vakantie, ook op mijn werk en zo. Wat fijn dat je nu die ruimte hebt om iets te doen Tico

En herkenbaar, dat van jezelf verplichtingen opleggen. Je hoeft natuurlijk niet maar je wil toch eigenlijk wel (althans, ik) en het blijkt altijd eigenlijk net een balletje teveel om in de lucht te houden. Die intekenlijst hing hier ook vandaag maar ik kom niet op school vandaag. Ik had gister al allerlei instructies bedacht maar besloot vanmorgen dat ik morgen zelf kijk en als als er dan nog iets over is, ik me inschrijf en anders is het jammer. Let it gooooooo
:+
pi_167338116
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 08:10 schreef Vanyel het volgende:
Ik las het bericht van simmu als duidend dat ook in die ogenschijnlijk perfecte gezinnen niet alles feest hoeft te zijn.

Maw richt je op je eigen gezin en maak vooral geen assumptie over anderen.
Het is nog vroeg. Nu ik het nogmaals lees, indd..
pi_167338136
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 08:26 schreef Cathmar het volgende:
Wij hebben vorige week een extra week vakantie gehad (school is verhuisd) en hoe stom ik dat eigenlijk ook vond, het kwam echt zo goed uit! Kinderen zijn er helemaal van bijgekomen.
Wat fijn dat dat daar een week voor uitgetrokken is.
Bij ons gaan ze verhuizen in de vakantie (ik moet zelf 2 dagen terug komen) en 2 dagen in het nieuwe kalenderjaar weer inhuizen.
pi_167338272
Ik ga voor makkelijk dit jaar..
Gezondheidstechnisch kan ik dit jaar niks maken of helpen in de klas.
Ik haal dit jaar drinken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_167338298
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 08:55 schreef Vicky het volgende:
Ik ga voor makkelijk dit jaar..
Gezondheidstechnisch kan ik dit jaar niks maken of helpen in de klas.
Ik haal dit jaar drinken.
wat heb je?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_167338329
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 08:55 schreef Vicky het volgende:
Ik ga voor makkelijk dit jaar..
Gezondheidstechnisch kan ik dit jaar niks maken of helpen in de klas.
Ik haal dit jaar drinken.
Klinkt niet best?
pi_167338332
Kim heeft kerstlunch op school. Vanwege overschot is er gezegd iets voor de helft van de klas te doen. 8 kinderen is dat hier. Kim wil het zelf makkelijk en toch lekker houden.
Het worden prikkertjes met een blokje kaas en komkommer in de vorm van een ster en mini worstjes.
pi_167338384
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 08:58 schreef Ticootje het volgende:

[..]

wat heb je?
zwaar last van mijn rug waardoor ik soms bijna niet kan lopen/staan.
Krijg woensdag weer een prik om een zenuw plat te leggen.. vorige keer hielp het welgeteld 1 week..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_167338397
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 09:06 schreef Vicky het volgende:

[..]

zwaar last van mijn rug waardoor ik soms bijna niet kan lopen/staan.
Krijg woensdag weer een prik om een zenuw plat te leggen.. vorige keer hielp het welgeteld 1 week..
Oh wat ruk.
Heb je een hernia?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_167338451
Ik maak wraps, zoals we dat zelf altijd eten (makkelijk dus), een grotere pan. En dan in stukjes snijden en in de vorm van een Kerstboom leggen (dat laatste hoeft natuurlijk niet eens). Zo voelt het niet als extra werk, want voor mezelf zou ik toch moeten koken (en het is meteen avondeten voor de volgende avond) :+

Ik ervaar wel een druk trouwens in december, maar niet zozeer door wat de buitenwereld verwacht. Meer gewoon het feit dat ik zoveel ballen hoog moet houden, overal aan moet denken en alles zelf moet doen. Op elk vlak is het veel en ik vind eigenlijk te weinig tijd om lekker te ontspannen. Toch ben ik blij dat ik het wel doe en alles aanpak, het geeft me achteraf altijd een tevreden en trots gevoel. Sint was geslaagd, mijn zoon was een gelukkige jarige, de kinderen voelden zich mooi en blij op het Kerstdiner, ik heb de indruk naar de kinderen weten te wekken dat ik zelf ook nog van mijn verjaardag genoot en met Kerst vieren we dat en genieten we van wat er is. Tussendoor, in momenten van stress en drukte, voel ik me soms overwerkt en/ of eenzaam, maar ik haal er veel voldoending uit dat de kinderen het zo helemaal niet ervaren en overal blij mee zijn.
pi_167338452
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 09:06 schreef Vicky het volgende:

[..]

zwaar last van mijn rug waardoor ik soms bijna niet kan lopen/staan.
Krijg woensdag weer een prik om een zenuw plat te leggen.. vorige keer hielp het welgeteld 1 week..
Heb je wel echo/scans gehad van je rug?
Ik stuur je even een pb
pi_167338464
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 09:11 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik maak wraps, zoals we dat zelf altijd eten (makkelijk dus), een grotere pan. En dan in stukjes snijden en in de vorm van een Kerstboom leggen (dat laatste hoeft natuurlijk niet eens). Zo voelt het niet als extra werk, want voor mezelf zou ik toch moeten koken (en het is meteen avondeten voor de volgende avond) :+

Ik ervaar wel een druk trouwens in december, maar niet zozeer door wat de buitenwereld verwacht. Meer gewoon het feit dat ik zoveel ballen hoog moet houden, overal aan moet denken en alles zelf moet doen. Op elk vlak is het veel en ik vind eigenlijk te weinig tijd om lekker te ontspannen. Toch ben ik blij dat ik het wel doe en alles aanpak, het geeft me achteraf altijd een tevreden en trots gevoel. Sint was geslaagd, mijn zoon was een gelukkige jarige, de kinderen voelden zich mooi en blij op het Kerstdiner, ik heb de indruk naar de kinderen weten te wekken dat ik zelf ook nog van mijn verjaardag genoot en met Kerst vieren we dat en genieten we van wat er is. Tussendoor, in momenten van stress en drukte, voel ik me soms overwerkt en/ of eenzaam, maar ik haal er veel voldoending uit dat de kinderen het zo helemaal niet ervaren en overal blij mee zijn.
Fijne dag vandaag mopseflops 😉
pi_167338512
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 09:07 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh wat ruk.
Heb je een hernia?
verschoven rugwervels...
Ben al 18 jaar zoet met die fijne rug.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_167339213
Bah Vicky.. Logisch ook dat je dan niet zoveel doet..

Ik heb me nog niet aangemeld voor een hapje.. Maar ben klassenouder. Dus sta na 12:00 tafels te dekken bij de kleuters. En ben van 16:45-18:15 bij de kinderen in de klas. Ik wacht wel even af hoe vol het lijstje is woensdag.. Bij de oudste heb ik nog niks gehoord, maar hij wilde wel wortel-cupcakes als er een lijstje kwam. Daar wilde Daan ook op trakteren woensdag, dus dat wordt 1 bakronde dinsdagavond..

Daan is woensdag ook nog jarig, die dag trakteren en kinderfeestje. Daarna ga ik wel boodschappen doen voor het kerstdiner als het nog nodig is.. tot die tijd steek in mijn kop in het zand. En Daan huppelt vrolijk door.
pi_167339343
Ik vind het ook best "heftig" wat de school allemaal vraagt. Op maandag vragen ze elke week ouders die helpen de kinderen van het lokaal naar een andere locatie te brengen voor "atelier les"
Naja dat gaat mij dus gewoon nooit lukken.

Nu kan je volgende week weer mee doen met een gymles. Hartstikke leuk bedacht, maar ik moet gewoon werken en heb de laatste week december en eerste week januari vrij, dus kan echt volgende week niet nog een dag vrij nemen.

Voor het kerstdiner hangt er een intekenlijst en alle simpele haal dingen waren binnen 5 min weg.
Nu heeft de juf mij gevraagd of ik wil helpen in de klas, want de klassenouders kunnen niet. Dus prima, zo leer ik ook eens wat andere ouders kennen.

Maar er is de laatste tijd elke week wel wat. Helpen met de kerstversiering, helpen met sinterklaascadeaus. Enzovoort. Mijn man en ik werken beide 36 uur en als ik thuis ben, dan is F de jongste die nog niet naar school gaat ook thuis, dus dan kan ik ook niet even helpen op school, want dan heb ik weer geen oppas voor F.

Mijn ouders & schoonouders wonen ook niet in de buurt. En mijn moeder zelf werkt nog fulltime (kleuterjuf) dus die heeft helemaal geen tijd om mij ergens mee te helpen..

Geen idee wat ik nou eigenlijk wil zeggen met deze post :D
Maar ik vind het gewoon heftig de laatste tijd en best "eenzaam", weinig vrienden of familie in de buurt wonen. En doordeweeks staan we in een soort van overleefstand en in het weekend dan weer een beetje bijkomen en hoppa weer zo'n nieuwe week.
Zal blij zijn als het vakantie is.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_167339666
Mijn dochter wilde dit jaar graag stokbrood met kruidenboter voor het schoolkerstdiner. Ik ben nu 32 weken zwanger en vind het wel best ;) Moeilijk doen komt een andere keer wel weer.
pi_167339730
Stekte Vicky, dat klinkt heel naar!

En wat een pittig weekje in het vooruitzicht deepfreeze, met ook nog een verjaardag erbij.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 10:25 schreef Skoap het volgende:
Ik vind het ook best "heftig" wat de school allemaal vraagt. Op maandag vragen ze elke week ouders die helpen de kinderen van het lokaal naar een andere locatie te brengen voor "atelier les"
Naja dat gaat mij dus gewoon nooit lukken.

Nu kan je volgende week weer mee doen met een gymles. Hartstikke leuk bedacht, maar ik moet gewoon werken en heb de laatste week december en eerste week januari vrij, dus kan echt volgende week niet nog een dag vrij nemen.

Voor het kerstdiner hangt er een intekenlijst en alle simpele haal dingen waren binnen 5 min weg.
Nu heeft de juf mij gevraagd of ik wil helpen in de klas, want de klassenouders kunnen niet. Dus prima, zo leer ik ook eens wat andere ouders kennen.

Maar er is de laatste tijd elke week wel wat. Helpen met de kerstversiering, helpen met sinterklaascadeaus. Enzovoort. Mijn man en ik werken beide 36 uur en als ik thuis ben, dan is F de jongste die nog niet naar school gaat ook thuis, dus dan kan ik ook niet even helpen op school, want dan heb ik weer geen oppas voor F.

Mijn ouders & schoonouders wonen ook niet in de buurt. En mijn moeder zelf werkt nog fulltime (kleuterjuf) dus die heeft helemaal geen tijd om mij ergens mee te helpen..

Geen idee wat ik nou eigenlijk wil zeggen met deze post :D
Maar ik vind het gewoon heftig de laatste tijd en best "eenzaam", weinig vrienden of familie in de buurt wonen. En doordeweeks staan we in een soort van overleefstand en in het weekend dan weer een beetje bijkomen en hoppa weer zo'n nieuwe week.
Zal blij zijn als het vakantie is.
Heel herkenbaar! Ik vind het ook behoorlijk pittig. Die weekenden zijn hier ook echt nodig om bij te komen. Ik vraag me ook vaak af hoe die andere ouders dat in hemelsnaam doen, zoveel is onder schooltijd. Niet alleen helpen maar ook je aanwezigheid bij weekvieringen, Sinterklaas, kerstdiner, etc. Hoe doet iedereen dat met werk en jongere broertjes of zusjes?! Wel zo leuk dat als je er dan bent, je je ook op je kind kan focussen en niet die kleinste continu uit de gordijnen moet vissen :+. Want ik wil eigenlijk ook niet op mijn vrije dag mijn jongste extra naar de opvang of opa en oma brengen om te kunnen helpen op school, onze vrije tijd thuis met de kinderen is al zo schaars met alle verplichtingen. Is dit trouwens hoe het gaat of is dit echt decemberdrukte?

Ik vraag me wel eens af of het rustiger zou zijn als een van ons niet zou werken, maar als ik zelf altijd thuis zou zijn dan zou ik waarschijnlijk gek worden van alle te regelen dingen in en rondom huis en gezin en het nog steeds als superdruk ervaren. Best gek, want nu regel ik het allemaal naast mijn werk, maar kan ik tenminste nog een behoorlijk aantal uur per week in mijn eentje 'uitrusten' op mijn werk :@ Dat voelt toch als rust. Voor mezelf dan :D

Cathmar, ik las laatst over jullie buitenlandplan, wat leuk zeg! Ik was benieuwd hoe het daarmee gaat, is het al concreter?
  donderdag 15 december 2016 @ 11:25:32 #208
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_167340267
Ik ben thuisblijfmoeder en ik vind deze tijd dus echt hel op aarde :'). Sinterklaas, morgen zijn Draak en ik jarig, dus traktatie op school en meteen kinderfeestje morgen, zaterdag feest voor familie, volgende week Kerst incl. Kerstbrunch (waar ik me makkelijk vanaf maak met 20 kerstboompjes vn kaas, komkommer en cervelaat) , Oud op Nieuw, dan nog 2 verjaardagen van Piranha en man en dan is het al weer februari en keert de rust terug hoop ik.

School vraagt hier op zich niet zo veel van ouders. Af en toe een keer rijden (kan ik niet want geen auto) ,kerstbrunch, soms wat spullen voor thema's en aan het einde van het schooljaar wat speelgoed poetsen.

Ik zit hier weer een beetje in dubio met Draak. School heeft geregeld dat de kinderen gratis 5 judolessen mogen volgen onder schooltijd.
Top initiatief, maar Draak's fysio vind het te risicovol op blijvende schade. Dus vanmorgen maar even de juf ingelicht. Ik kreeg de keuze om haar 5x langs de kant te laten zitten of op donderdag een uur te laten verzuimen. Langs de kant zitten is wat mij betreft een no-go, en om haar 's middags voor dat andere uurtje naar school te sturen vind ik ook niks, maar dan kom ik misschien met de leerplicht in de knel. Dus dat word weer een retourtje directeur :').
pi_167340301
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 11:25 schreef NotTheSame het volgende:
(waar ik me makkelijk vanaf maak met 20 kerstboompjes vn kaas, komkommer en cervelaat)
Oh dat is nog wel een idee! Ik was eerst van plan om dit te maken: http://prnt.sc/djotag
Ook niet heel veel werk, maar dit is denk ik nog sneller :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_167340373
Wel toepasselijk

Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_167340464
NTS, lastig dat ze niet even iets anders voor haar kunnen verzinnen? Ik weet hier een meisje dat standaard niet mee kan naar de ene gymles.. Ze neemt soms een boek mee naar gym. En soms blijft ze op school bij een andere klas met een werkje (omdat ze anders toch langs de kant staat mee te doen)..

Ik ben nu klassenouder, maar ben daar pas mee begonnen toen de jongste op school zat. Daarnaast ben ik thuismoeder. Naast een ochtend vrijwilligerswerk (wiskunde-klassenassistent met allochtone tieners) vermaak ik me prima op school.. Als klassenouder sinds mid-november elke week wel een ochtend of middag in de klas om te helpen knutselen. Dan nog een biebdienst eens per 2/3 weken en af en toe fietsen met de bovenbouw naar zwemles.. Ik kom ook mijn dagen wel door ;)

Het is voor juf nu ook meer luxe dat er 2 klassenouders zijn die allebei werkeloos zijn, alle kinderen op school hebben en het wel gezellig vinden. Vorig jaar hadden ze 2 werkende moeders met kleine kinderen. Dat is iets onhandiger. Maar dan redden ze het ook zelf wel..
En de kerstboom door ons laten versieren met de kinderen was misschien niet zo heel slim. De kinderen vonden de boom geweldig, maar de precieze juf (van de 2) moest er even aan wennen })
pi_167340511
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 11:25 schreef NotTheSame het volgende:
Ik ben thuisblijfmoeder en ik vind deze tijd dus echt hel op aarde :'). Sinterklaas, morgen zijn Draak en ik jarig, dus traktatie op school en meteen kinderfeestje morgen, zaterdag feest voor familie, volgende week Kerst incl. Kerstbrunch (waar ik me makkelijk vanaf maak met 20 kerstboompjes vn kaas, komkommer en cervelaat) , Oud op Nieuw, dan nog 2 verjaardagen van Piranha en man en dan is het al weer februari en keert de rust terug hoop ik.

School vraagt hier op zich niet zo veel van ouders. Af en toe een keer rijden (kan ik niet want geen auto) ,kerstbrunch, soms wat spullen voor thema's en aan het einde van het schooljaar wat speelgoed poetsen.

Ik zit hier weer een beetje in dubio met Draak. School heeft geregeld dat de kinderen gratis 5 judolessen mogen volgen onder schooltijd.
Top initiatief, maar Draak's fysio vind het te risicovol op blijvende schade. Dus vanmorgen maar even de juf ingelicht. Ik kreeg de keuze om haar 5x langs de kant te laten zitten of op donderdag een uur te laten verzuimen. Langs de kant zitten is wat mij betreft een no-go, en om haar 's middags voor dat andere uurtje naar school te sturen vind ik ook niks, maar dan kom ik misschien met de leerplicht in de knel. Dus dat word weer een retourtje directeur :').
kan ze niet met een werkje bij een andere klas voor dat uurtje? zo doen ze dat bij ons op school als een kind niet mee kan gymmen
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 15 december 2016 @ 12:15:03 #213
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_167341063
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 22:43 schreef amaranta het volgende:

[..]

Misschien had "je erbij moeten zijn", maar zo bot is de reactie van oma nou ook niet hoor.
Het was wellicht meer het gemak waarmee ze het zei, terwijl ze helemaal niet de situatie weet. Pas gewoon op met wat je zegt denk ik dan. Ik was even geïrriteerd dus ;)
Overigens "draai" ik nu pas een jaar mee op school, maar zie nu al vaak dezelfde ouders die dingen voor school doen. Ik vind het verder leuk om hier en daar te helpen en dan doe ik liever de schoonmaak/versieringen etc dan mee op schoolreis, maar daar zijn er gelukkig genoeg van.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_167341159
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 12:15 schreef Susie het volgende:

[..]

Het was wellicht meer het gemak waarmee ze het zei, terwijl ze helemaal niet de situatie weet. Pas gewoon op met wat je zegt denk ik dan. Ik was even geïrriteerd dus ;)
Overigens "draai" ik nu pas een jaar mee op school, maar zie nu al vaak dezelfde ouders die dingen voor school doen. Ik vind het verder leuk om hier en daar te helpen en dan doe ik liever de schoonmaak/versieringen etc dan mee op schoolreis, maar daar zijn er gelukkig genoeg van.
Ik kan je alvast meegeven, probeer ene oor in, andere oor uit.

Ik ga mn kinderen ook gewoon op de minuut nauwkeurig van school halen en ga niet een kwartier van tevoren in de gang staan luisteren naar de zinloze levensverhalen van de andere moeders :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_167341377
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 12:21 schreef Ticootje het volgende:
Ik ga mn kinderen ook gewoon op de minuut nauwkeurig van school halen en ga niet een kwartier van tevoren in de gang staan luisteren naar de zinloze levensverhalen van de andere moeders
haha, ja daar verbaas ik mij ook altijd zo over! F was laatst huilerig en ik dacht, ik ga wel wat eerder naar L zijn school rijden en daar een rondje lopen met F. Fus ik was er 12:10 en de school is 12:30 uit. Staan er gewoon al ouders op het plein op hun kinderen te wachten :?
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_167341395
Ik kom ook op de minuut nauwkeurig (en eigenlijk iedereen, er staan nooit veel ouders al). Maar wij moeten ook buiten wachten en het is koud :)

W en ik gaan donderdagmiddag samen koekjes bakken voor het kerstdiner. komt mooi uit, we bakken er gewoon wat meer, want die zouden we ook al maken voor de kerst bij oma :). Ik heb donderdag vrijgenomen, s ochtends IKEA, want in de kerstvakantie gaat de keuken op de schop (en dat doen we zelf) en dan 's middags dus bakken. voor W wel lekker, want L is gewoon op het KDV, dus even alle aandacht voor haar.
pi_167341417
Eerste jaar trouwens dat ik niet werk tussen kerst en oud en nieuw, maar leek me nu wel eens fijn :)
pi_167341493
Gister kreeg ze al haar plantje mee uit school, die moet komend jaar gezond en wel weer op school komen (dus even in de gaten houden met water geven)..
Ik heb gelukkig fietstassen, maar ik zag wel een paar ouders hanessen met plant los in de hand op de fiets en dan hoop ik maar dat ze niet ook even boodschappen hadden willen doen ofzo.. Had wel praktisch geweest als dat was aangekondigd ipv dat alle kleuters het plein op komen met hun plantje..
pi_167341519
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 12:41 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Gister kreeg ze al haar plantje mee uit school, die moet komend jaar gezond en wel weer op school komen (dus even in de gaten houden met water geven)..
Ik heb gelukkig fietstassen, maar ik zag wel een paar ouders hanessen met plant los in de hand op de fiets en dan hoop ik maar dat ze niet ook even boodschappen hadden willen doen ofzo.. Had wel praktisch geweest als dat was aangekondigd ipv dat alle kleuters het plein op komen met hun plantje..
Wij hadden dat met een lampion?

Die moest het weekend van sint maarten mee naar huis, maar wel weer mee naar school op maandag.. En wij pikten de kinderen van school op om een weekendje weg te gaan.

#fml
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_167342927
Wij hebben hier kerstbrunch. En ik heb me opgegeven om de krentenbolletjes te kopen. En dat was een strategische keuze want ik zit in de AC en ben op woensdag waarschijnlijk van half 9 s ochtends tot 10 uur s avonds op school om alles te regelen voor de kerstviering woensdagavond. En die krentenbolletjes blijven waarschijnlijk tot over dus die schuif ik dan wel achter de deur :D Het zijn bij ons inderdaad veelal dezelfde mensen die meehelpen. Maar dat zijn meestal ook de mensen die dat leuk vinden. Je kunt je er voor opgeven en niemand die je voor het blok zet.
pi_167342978
Ja. Wij hadden dat ook. Met een harp :') :D

Ik vind school ook veel vragen, en ik kan ook gewoon heel vaak niet. Daar ga ik me elk jaar ietsje minder schuldig over voelen ;)
pi_167343212
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 13:49 schreef L-E het volgende:
Ik vind school ook veel vragen, en ik kan ook gewoon heel vaak niet. Daar ga ik me elk jaar ietsje minder schuldig over voelen
Ah kijk, er is hoop!
Life is what happens while you are busy making other plans...
  donderdag 15 december 2016 @ 14:31:42 #223
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_167343976
Hier ook kerstdiner bij de kinderen. Oudste wou wraps, middelste wou kleine tomaatjes. En jongste doe ik denk ook maar tomaatjes voor ofzo. Of wraps. Of allebei. Maakt mij niet uit. Wel lekker makkelijk.

Mocht ook maar voor 6 personen zijn.

Ik vind het trouwens maar kort, duurt volgens mij 1 of 1,5 uur savonds
pi_167344041
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 14:31 schreef PureEvil het volgende:
Hier ook kerstdiner bij de kinderen. Oudste wou wraps, middelste wou kleine tomaatjes. En jongste doe ik denk ook maar tomaatjes voor ofzo. Of wraps. Of allebei. Maakt mij niet uit. Wel lekker makkelijk.

Mocht ook maar voor 6 personen zijn.

Ik vind het trouwens maar kort, duurt volgens mij 1 of 1,5 uur savonds
1,5 uur te lang dus. Als je het deze juf vraagt.
pi_167344189
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 14:31 schreef PureEvil het volgende:
Ik vind het trouwens maar kort, duurt volgens mij 1 of 1,5 uur savonds
bij ons 1 uur
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 15 december 2016 @ 14:43:44 #226
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_167344196
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 14:34 schreef amaranta het volgende:

[..]

1,5 uur te lang dus. Als je het deze juf vraagt.
Wil je een suikerklontje, dan kijk je niet meer zo zuur.

Ik heb echt het idee dat het grwoon kort is en dat het in mijn eigen beleving vroeger veel langer was. Kan aan mij liggen natuurlijk.
pi_167344214
Bij L op school duurt het 1 uur :)
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_167344242
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 14:43 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Wil je een suikerklontje, dan kijk je niet meer zo zuur.

Ik heb echt het idee dat het grwoon kort is en dat het in mijn eigen beleving vroeger veel langer was. Kan aan mij liggen natuurlijk.
Kan me zo voorstellen dat mijn dochter ook het gevoel heeft dat het heel lang duurt. Ze gaat normaal om 19 uur naar bed (net kleuter en ze is nog erg moe uit school). En nu moet ze van 17.30 tot 18 30 op school eten en dan daarna nog even over de kerstmarkt lopen om te zorgen dat ik haar kerstknutsels ga kopen..
pi_167344268
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 14:46 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

Kan me zo voorstellen dat mijn dochter ook het gevoel heeft dat het heel lang duurt. Ze gaat normaal om 19 uur naar bed (net kleuter en ze is nog erg moe uit school). En nu moet ze van 17.30 tot 18 30 op school eten en dan daarna nog even over de kerstmarkt lopen om te zorgen dat ik haar kerstknutsels ga kopen..
ze zijn bij ons vrijdag vrij.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_167344274
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 14:43 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Wil je een suikerklontje, dan kijk je niet meer zo zuur.

Ik heb echt het idee dat het grwoon kort is en dat het in mijn eigen beleving vroeger veel langer was. Kan aan mij liggen natuurlijk.
Nee dankje.
Geloof me als ik zeg dat 1,5 uur te lang is.
De kinderen zijn meestal super gespannen want ze vinden het hartstikke spannend,ze zijn na een half uur wel klaar met eten en dan moeten ze nog een uur in "vrede op aard" aan een tafel in het donker zitten.
pi_167344280
bij ons niet, maar is een korte dag, dat wel..
  donderdag 15 december 2016 @ 14:49:14 #232
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_167344306
Ik had best iets kerstigs willen maken van een hapje eten, ik hou wel van wat creativiteit op dat vlak maar manlief doet de ochtenden en die schreef in op het drinken. Ook prima :D

Ik herken de gevoelens wel qua druk maar heb dit jaar bewuste keuzes gemaakt om de lat op sommige vlakken wat lager te leggen en niet zoveel te willen. We hebben een poets elke week tegenwoordig en ipv iedereen bij ons gaan we naar familie toe die het eten maken. En daarna ben ik de hele week vrij om te niksen samen met zoonlief.

Door mijn werk vallen de tussendoor vakanties vaak in de drukste week van de maand en kan ik lastig vrij krijgen. Ondanks een paar projecten waar ik in zit met heel veel werk geef ik nu heel duidelijk aan dat ik echt weg moet omdat ik de kerstopvoering niet wil missen of iets dergelijks. Die mijlpalen zijn maar 1x en dat gaat boven alles. Ik ben heel flexibel geweest met elk nieuw project dat ze weer op ons neer gooien wat vooral veel puinruimen en damage control oplevert :') dus nu een beetje flexibiliteit terug vanuit de werkgever. Gelukkig staat mijn manager er net zo in en dit jaar voel ik me een stuk meer in control. Goed voor de zen in het hele gezin ~:)
Oh en mijn man is geweldig. We krijgen allebei digitaal de nieuwsbrieven en oproepen voor hulp etc vanuit school en we regelen dat echt samen. Hij doet evenveel als ik en hij heeft vorig jaar het eten voor het kerstdiner gemaakt. Vaak heeft hij al de herinnering in zijn agenda staan als ik zeg ik las dat O. een kaars mee moet nemen volgende week.
Hij zorgt bijv ook dat op de juiste dagen de gymtas mee gaat. Maar dat die kleding dan ook nog eens gewassen moet worden zo nu dan, dat gaat wel aan hem voorbij :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_167344456
Hier 1,5 uur...lang zat....Ze blijven toch niet zo lang aan tafel zitten.....weet niet wat ze nog doen, misschien verhaaltje lezen?
pi_167344560
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 10:25 schreef Skoap het volgende:
Geen idee wat ik nou eigenlijk wil zeggen met deze post :D
Maar ik vind het gewoon heftig de laatste tijd en best "eenzaam", weinig vrienden of familie in de buurt wonen. En doordeweeks staan we in een soort van overleefstand en in het weekend dan weer een beetje bijkomen en hoppa weer zo'n nieuwe week.
Zal blij zijn als het vakantie is.
Herkenbaar. :Y
Ik ben heel blij als ik Otje 's morgens en 's middags op tijd op school aflever en haal en Flo in de tussentijd haar slaapjes doet.
pi_167346553
Hoe gaan jullie om met speelafspraakjes die 'niet goed voelen'?
Een meisje uit Otjes klas wil met haar afspreken en Otje waait nog een beetje met alle winden mee. Ik heb geen fijn gevoel bij het meisje en haar moeder, maar ik kan moeilijk consequent nee zeggen tegen spelen met dat ene meisje en wel ja tegen andere afspraakjes.
pi_167346735
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 16:40 schreef _Ophelia_ het volgende:
Hoe gaan jullie om met speelafspraakjes die 'niet goed voelen'?
Een meisje uit Otjes klas wil met haar afspreken en Otje waait nog een beetje met alle winden mee. Ik heb geen fijn gevoel bij het meisje en haar moeder, maar ik kan moeilijk consequent nee zeggen tegen spelen met dat ene meisje en wel ja tegen andere afspraakjes.
Dat ligt er aan wat je met 'niet goed voelen' bedoelt.
En als het bij je thuis is, laat ik het meestal maar gewoon over aan de kinderen. Mocht het niet goed, niet leuk, oid zijn, is het ook een leermomentje voor mijn 5-jarige dochter.

Dat met alle winden mee-waaien, herken ik wel. :D
Make my day!
  donderdag 15 december 2016 @ 16:51:54 #237
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_167346944
Ik zie het als een leermoment, soms blijken de kinderen waar je eerst van denkt dat het niets is echt de leukste kinderen en andersom. Plus als je wilt dat ze geen contact hebben is vaak de oplossing ze eerst wel met elkaar om te laten gaan. ook kinderen knappen af op andere kinderen

En ik heb dan dus de voorkeur voor bij ons spelen.
pi_167346993
Als het niet goed voelt zou ik gaan voor spelen bij jou thuis!
Nou ja, wat anderen ook al zeggen dus..
  donderdag 15 december 2016 @ 17:02:22 #239
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_167347223
Het zou inderdaad een goed plan zijn om haar in een andere klas te plaatsen, dankjulliewel voor de input.

Ophelia, wat agter zegt, ik weet niet wat je met 'niet goed voelen' bedoelt.
Wij hebben een kindje op school waarvan de ouders een verleden en heden hebben met justitie en jeugdzorg en het kind ook onverzorgt oogt en ook weinig manieren heeft.
Draak heeft nog nooit uit zichzelf gevraagd of ze met dit kind mocht spelen maar het kind heeft het wel al meerdere malen aan Draak en/of mij gevraagt (kind gaat het hele schoolplein af tot het een speeldate heeft).
Misschien heel lullig, maar mijn antwoord is dan altijd nee.
Door de recente aanraking met justitie en jeugdzorg laat ik mijn kind never nooit alleen bij dit soort mensen en bij ons spelen zie ik ook niet zitten, daar vader op het schoolplein handtastelijk is bij andere moeders, en hij je met z'n ogen uit staat te kleden.
Geef dan mijn portie maar aan Fikkie, en het is jammer voor het kind, maar ik blijf heeeel ver bij deze familie uit de buurt. En zo denkt toch wel 75% van de mensen hier :@ .
  donderdag 15 december 2016 @ 17:16:41 #240
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_167347508
En zo krijgt dat kind dus nooit het goede voorbeeld en zal nooit weten dat het ook anders kan.
Manieren zijn aan te leren namelijk.
En ook goede prima verzorgde ouders kunnen een geestelijke ziekte of cocaineprobleem hebben.

Ik snap het gevoel wel hoor, maar het is sneu dat het kind er de dupe van is.
pi_167347807
Mijn kinderen zijn vooral de dupe van mijn aversie tegen mensen opzich. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 15 december 2016 @ 19:13:55 #242
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_167349640
quote:
17s.gif Op donderdag 15 december 2016 17:16 schreef Budabuddumbam het volgende:
En zo krijgt dat kind dus nooit het goede voorbeeld en zal nooit weten dat het ook anders kan.
Manieren zijn aan te leren namelijk.
En ook goede prima verzorgde ouders kunnen een geestelijke ziekte of cocaineprobleem hebben.

Ik snap het gevoel wel hoor, maar het is sneu dat het kind er de dupe van is.
Dat is het zeker, want het is, buiten alle sores om een zachtaardig en vooral onzeker kind welke wanhopig aansluiting zoekt, dat zie ik op de momenten dat het zonder de ouders is.
Maar ik kan en wil het risico niet nemen om het kind in huis te halen en de daarbij behorende 'ellende'.
pi_167349885
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 19:13 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Dat is het zeker, want het is, buiten alle sores om een zachtaardig en vooral onzeker kind welke wanhopig aansluiting zoekt, dat zie ik op de momenten dat het zonder de ouders is.
Maar ik kan en wil het risico niet nemen om het kind in huis te halen en de daarbij behorende 'ellende'.
Ik zie even niet welke ellende je concreet dan naar jouw gezin toe trekt?

Maar als je eigen kindje geen belangstelling heeft om dit kindje uit te nodigen, dan zou ik het ook niet perse aanmoedigen.
Make my day!
pi_167352507
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 19:13 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Dat is het zeker, want het is, buiten alle sores om een zachtaardig en vooral onzeker kind welke wanhopig aansluiting zoekt, dat zie ik op de momenten dat het zonder de ouders is.
Maar ik kan en wil het risico niet nemen om het kind in huis te halen en de daarbij behorende 'ellende'.
Oh wauw.

Hier zijn alle kindjes welkom, ook de kindjes die onder toezicht staan en diepe ellende hebben met ouders. Ik ben dan niet de allerleukste en liefste persoon die er is, op een of andere manier zit mijn huis heel vaak vol met kindjes van alle soorten en maten.

Ik kan niet de hele wereld helpen of beter maken, maar ik kan wel wat doen in mijn bereik. Ik wil mijn goede naam hier natuurlijk niet te grabbel gooien, maar als iemand in de shit zit dan help ik waar ik kan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_167352679
Ik heb dit jaar iets gekozen wat ik de dag van tevoren al kan maken. Voorgaande jaren stond ik de halve middag pannenkoekjes in stervorm te bakken. Leuk effect, maar best wel veel werk. Dus ik hoop dat dit een handigere actie is.
Overigens gaan ze dit jaar dat wat er over is naar een of ander verdeelpunt brengen voor mensen die onder de armoedegrens zitten.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_167352782
Oh ik neem ook gewoon mn airfryer mee voor leyla denk ik. Ik denk dat ik geen zin heb in 2 uur hapjes maken in de keuken waarvan ze dan 2 dingen eet. Patat it is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_167353450
Wat voor ellende verwacht je bij dat kindje NTS?
pi_167353718
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 19:13 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Dat is het zeker, want het is, buiten alle sores om een zachtaardig en vooral onzeker kind welke wanhopig aansluiting zoekt, dat zie ik op de momenten dat het zonder de ouders is.
Maar ik kan en wil het risico niet nemen om het kind in huis te halen en de daarbij behorende 'ellende'.
ik ben wel tegen ellende aangelopen, maar van enkel af en toe een speelafspraakje komt niet zoveel ellende hoor. let er dan wel op dat je het met de ouders kort houdt. liefst spreek je die helemaal niet ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_167354345
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 21:03 schreef simmu het volgende:

[..]

ik ben wel tegen ellende aangelopen, maar van enkel af en toe een speelafspraakje komt niet zoveel ellende hoor. let er dan wel op dat je het met de ouders kort houdt. liefst spreek je die helemaal niet ;)
Precies.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_167355526
hou er wel rekening mee dat zo'n kind plots kan verdwijnen :{ dat hadden wij laatst. die woonde met zn moeder hier in de straat en reed met ons mee naar zwemles. zomaar op een dag waren ze weg, met alle lichten aan in huis en alle spulletjes er nog. we zijn het nagegaan (jaja, bemoeiburen ;) beetje maatschappelijke zorg mag ook wel) en ze bleken er te zitten via een zorginstelling die failliet gegaan was.

nou ja; wat ik hier mee wil zeggen is: wapen je hart, maar geef je liefde vrijelijk. zo'n kind kan er niks aan doen, en jij hoeft dat kind niet te redden. hoef je niet en kan je eigenlijk doorgaans ook niet. maar je kan wel in ieder geval eventjes zo'n kind geven wat je kan, gewoon binnen je gezin.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_167356779
Ik laat ze dan liefst hier spelen.
Mijn meiden zaten allebei bij een meisje in de klas (zusjes van elkaar) die mijn meiden behoorlijk claimden in groep 1. Dat spelen hebben we toen af kunnen houden.
Moeder wel vriendelijk, maar niet iemand die ik zelf zou opzoeken voor een babbeltje. Maar die vader daar heb ik geen prettig gevoel bij. Ik wil mijn meiden daar eigenlijk niet thuis hebben.
Maar goed, in groep 2 kwamen mijn meiden allebei niet in de klas bij die zusjes. En nu zit de oudste toch weer bij hun oudste in de klas en wilde laatst spelen.
Dat hebben ze hier gedaan, ging op zich prima en het is ook best een aardig meisje.
Moeder kwam haar ophalen, met jongere zusje, die gelijk weer richting mijn jongste werd geduwd met de boodschap dat ze wel eens konden spelen.
En ik kreeg gelijk uitnodiging op facebook van moeder en nu vraagt het jonge zusje steeds of ze kan spelen (blij dat mijn jongste niet zoveel interesse heeft).
Ik vind het hier niet zo erg, maar daar thuis wil ik gewoon niet als die vader er is... maar dat vind ik wel lastig... want daar heb je niet altijd zicht op.
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 15 december 2016 @ 22:25:08 #252
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_167356939
Ik wil niet te diep in gaan op de details ivm herkenbaarheid, maar laten we het erop houden dat de vader geen grenzen kent. Hij is ook altijd degene die het kind haalt en brengt, zowel naar school als naar speeldates. Bij ons is het vrij normaal dat ouders soms nog een kopje koffie drinken als je je kind komt brengen, dus dat doet hij dan ook. Maar die man wil ik dus heel ver uit de buurt van mij en mijn kinderen houden.

Het kind zelf is vorig schooljaar nog enkele weken van de aardbodem verdwenen, bleek het in die tijd dus door Jeugdzorg uit huis geplaatst te zijn. Zelfs school wist hier de eerste dagen niets van.

[ Bericht 11% gewijzigd door NotTheSame op 15-12-2016 22:31:26 ]
pi_167357213
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 22:25 schreef NotTheSame het volgende:
Ik wil niet te diep in gaan op de details ivm herkenbaarheid, maar laten we het erop houden dat de vader geen grenzen kent. Hij is ook altijd degene die het kind haalt en brengt, zowel naar school als naar speeldates. En die man wil ik dus heel ver uit de buurt van mij en mijn kinderen houden.

Het kind zelf is vorig schooljaar nog enkele weken van de aardbodem verdwenen, bleek het in die tijd dus door Jeugdzorg uit huis geplaatst te zijn. Zelfs school wist hier de eerste dagen niets van.
vaak is de situatie dan dusdanig erg dat het kindje op een strict geheime plek komt...

Je kan het kindje eventueel laten spelen en bij de voordeur aan vader meegeven? Of eventueel zelf naar huis brengen tot aan de voordeur.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_167363843
Kind zelf terug brengen en aan de deur afgeven.

Soms kun je juist een verschil maken voor zo'n kind, even spelen in een normaal gezin, even iemand die gewoon een aai over je bol geeft.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_167363953
Maar nts is ook geen liefdadigheidsinstelling en wil het duidelijk gewoon niet. Dus live and let live?
  Moderator vrijdag 16 december 2016 @ 09:34:14 #256
5428 crew  miss_sly
pi_167364303
Bovendien is het niet zo dat dochter van NTS eigenlijk heeeel graag met dit kindje wil spelen. Als dat wel zo is, vind ik het nog weer anders. Maar om dochter nu met dit kind te laten spelen om het kind te helpen...is niet haar taak, toch? Spelen doe je met elkaar omdat dat leuk is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_167365264
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 09:34 schreef miss_sly het volgende:
Bovendien is het niet zo dat dochter van NTS eigenlijk heeeel graag met dit kindje wil spelen. Als dat wel zo is, vind ik het nog weer anders. Maar om dochter nu met dit kind te laten spelen om het kind te helpen...is niet haar taak, toch? Spelen doe je met elkaar omdat dat leuk is.
Eens hoor.
pi_167365608
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 09:34 schreef miss_sly het volgende:
Bovendien is het niet zo dat dochter van NTS eigenlijk heeeel graag met dit kindje wil spelen. Als dat wel zo is, vind ik het nog weer anders. Maar om dochter nu met dit kind te laten spelen om het kind te helpen...is niet haar taak, toch? Spelen doe je met elkaar omdat dat leuk is.
tuurlijk niet, maar ze post het hier wel, dus blijkbaar wringt er ergens toch wel iets. vandaar antwoord ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_167366568
Thnx voor de input allemaal!

Wat ik vooral lastig vind is dat Otje net 4 is en het meisje bijna 2,5 jaar ouder is. Otje heeft het nooit over het meisje gehad, ik heb het idee dat het initatief echt volledig bij het oudere meisje ligt. Er hangt ook hier een jeugdzorgvibe omheen, kan ik best mee dealen, hell ik heb er zelfs de papieren voor, maar liever niet de eerste maanden dat mijn mini op school zit. (En daarnaast nog een praktisch dingetje om de boel evt. hier te krijgen) Ik kijk het wel even aan, en als ze volgende week nog steeds willen afspreken dan mag het hier.
pi_167367463
Je kind moet er zelf echt mee willen spelen anders niet doen dat voorop gesteld.
Ik zou ook het ene kind liever thuis hebben dan de andere maar zeg geen nee omdat de ouders mij niet liggen. Ook jeugdzorg kind zou mij niet uit maken, vroeger speelde ik met alle soorten kinderen van wat bekakt tot gezin met 13 kinderen waar het altijd wel apart ging. Ik kom zelf ook niet uit het meest normale gezin en heb ook gebroken met mijn ouders.
Mijn beste vriendinnetje haar ouders waren ook niet gecharmeerd van mijn ouders en mijn ouders niet van die van haar (weet nu ook waarom) maar wij speelden heel veel met elkaar
  vrijdag 16 december 2016 @ 13:29:44 #261
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_167368463
Ik voel me inderdaad niet echt geroepen om me in allerlei bochten te wringen om het kind een 'normale' gezinssituatie te laten ervaren.
Wat Tico aanhaalt wat betreft halen en brengen is helaas ook geen optie, het kind woont in het buitengebied en ik heb geen auto (en het kind kan ook niet fietsen zonder zijwieltjes).

Daarentegen hebben wij een jeugdzorginstelling in de achtertuin en enkele kinderen lopen de deur plat hier, en zijn er ook pleegkinderen (met zware rugzakjes) waar Draak graag mee speelt.

Zolang mijn gezin niet in gevaar komt is iedereen welkom, maar bovenstaand geval is wat mij betreft dusdanig bedreigend dat ik hier de grens trek.
pi_167368653
Met sommige kindjes bij Z. in de klas ben ik wel klaar. De meeste zijn hier van harte welkom. Maar zijn er een paar die hier geweest zijn (en niet één keer) die ik gewoon niet meer in huis komen. Brutaal zijn, slopen of stelen doen ze maar lekker thuis :{w
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_167372375
Hier ook even advies vragen;

Ik kreeg net de nieuwsbrief van komende week, ook wij hebben een kerstdiner en elke ouder neemt voor 4-6 kinderen een ''gerechtje'' mee.
Ik had toevallig vandaag vegetarische worstjes gehaald, is het verantwoord om daar een broodje om heen te doen en dat als gerechtje mee te geven? Of wordt er verwacht dat je echt iets culinairs gaat maken? :@
pi_167373031
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 16:29 schreef Poesopstokje het volgende:
Hier ook even advies vragen;

Ik kreeg net de nieuwsbrief van komende week, ook wij hebben een kerstdiner en elke ouder neemt voor 4-6 kinderen een ''gerechtje'' mee.
Ik had toevallig vandaag vegetarische worstjes gehaald, is het verantwoord om daar een broodje om heen te doen en dat als gerechtje mee te geven? Of wordt er verwacht dat je echt iets culinairs gaat maken? :@
ligt eraan of jij wil voldoen aan verwachtingen :+
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_167373056
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 17:00 schreef simmu het volgende:

[..]

ligt eraan of jij wil voldoen aan verwachtingen :+
Ik weet niet of er verwachtingen zijn :') Draai net drie weken mee.
Kan ook wel risotto maken, maar dat blijft ja nooit warm en zulks.

Wat doen jullie?
pi_167373335
Hier altijd kleine simpele gerechtjes. Stokbrood, quiche, komkommerspiesjes, broodje knakworst zou daar prima tussen passen wmb.
pi_167373483
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 16:29 schreef Poesopstokje het volgende:
Hier ook even advies vragen;

Ik kreeg net de nieuwsbrief van komende week, ook wij hebben een kerstdiner en elke ouder neemt voor 4-6 kinderen een ''gerechtje'' mee.
Ik had toevallig vandaag vegetarische worstjes gehaald, is het verantwoord om daar een broodje om heen te doen en dat als gerechtje mee te geven? Of wordt er verwacht dat je echt iets culinairs gaat maken? :@
Dat zou hier meer dan prima zijn als ik uitga van de intekenlijst.
  vrijdag 16 december 2016 @ 17:20:33 #268
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_167373603
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 16:29 schreef Poesopstokje het volgende:
Hier ook even advies vragen;

Ik kreeg net de nieuwsbrief van komende week, ook wij hebben een kerstdiner en elke ouder neemt voor 4-6 kinderen een ''gerechtje'' mee.
Ik had toevallig vandaag vegetarische worstjes gehaald, is het verantwoord om daar een broodje om heen te doen en dat als gerechtje mee te geven? Of wordt er verwacht dat je echt iets culinairs gaat maken? :@
Kan prima hoor.
pi_167373606
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 17:17 schreef Mineola het volgende:

[..]

Dat zou hier meer dan prima zijn als ik uitga van de intekenlijst.
Oh super, dan ga ik er ook niet teveel heisa van maken ;)
pi_167373705
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 17:01 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik weet niet of er verwachtingen zijn :') Draai net drie weken mee.
Kan ook wel risotto maken, maar dat blijft ja nooit warm en zulks.

Wat doen jullie?
ik heb voor ravi kipkluifjes (gewoon koud) en selene wilde gewoon haar lievelingssalade, beide in kerstborden die ik vorig jaar bij de kringloop had gekocht :)

kleine update: school durft het dit jaar aan met de gluhwijn >:O
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_167373903
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 17:23 schreef simmu het volgende:

[..]

ik heb voor ravi kipkluifjes (gewoon koud) en selene wilde gewoon haar lievelingssalade, beide in kerstborden die ik vorig jaar bij de kringloop had gekocht :)

kleine update: school durft het dit jaar aan met de gluhwijn >:O
Wij hebben niks voor de ouders. Vind ik wel prima, ik sta al enorm awkward op het schoolplein :')
pi_167374493
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 17:29 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Wij hebben niks voor de ouders. Vind ik wel prima, ik sta al enorm awkward op het schoolplein :')
vergeef me als ik wat bot overkom, maar waarom eigenlijk? wat kan jou het nou schelen wat zo'n medemoeder er van vindt?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_167374674
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 17:51 schreef simmu het volgende:

[..]

vergeef me als ik wat bot overkom, maar waarom eigenlijk? wat kan jou het nou schelen wat zo'n medemoeder er van vindt?
Geen idee, ik voel me gewoon ongemakkelijk en sta alleen. Ken niemand en durf ook niemand aan te spreken :')
pi_167375068
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 17:57 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Geen idee, ik voel me gewoon ongemakkelijk en sta alleen. Ken niemand en durf ook niemand aan te spreken :')
wel rot voor je dat je je er niet gemakkelijk bij voelt ;(

dat schoolplein is in mijn ervaring meestal een slangekuil vol roddelende secreten, maar tis ook vaak zat handig en gezellig geweest. zo heb ik van de week er nog een fiets gescoord voor ravi. ik was aan het klagen over het gebrek aan 2dehandsjongensfietsen tegen medemoeder a en medemoeder b stapte op me af met "hey, ik hoorde je, ik heb er nog een!" *O*

maar goed; ik schijn hier in het dorp nogal een enigma te wezen *)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_167375173
Hoe gaan bij jullie de scholen om met stelen?

Vandaag kwam mijn oppaskindje heel erg overstuur thuis want ze hadden 2/3 van zijn pokemon plaatjes uit zijn lade in de klas gestolen. De juffrouw zei hem alleen dat hij het dan maar beter moest opbergen en heeft er niets mee gedaan.

Ik had verwacht dat ze toch op zijn minst wel een gesprek aan zou gaan met de klas over stelen en een mogelijkheid zou grven de "dader" de kaartjes terug te laten geven op een rustig moment. Het gaat immers om 8/9 jarige.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sam1993 op 16-12-2016 18:35:00 ]
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_167375282
Hier gaan ze wel serieus om met stelen, maar vanaf ongeveer groep 3 of 4 wordt aan kinderen ook heel duidelijk gemaakt dat wanneer je spullen mee naar school neemt dat dit op eigen risico is. Raak je het kwijt of wordt het gestolen = jammer dan. Dan had je het thuis moeten laten. Dat wordt hier meerdere keren per jaar heel duidelijk aan kinderen en ouders verteld.

Ik vind dat de meester of juf er best wat aandacht aan had kunnen/mogen besteden als dat soort dingen gebeuren. Stelen is fout en dat hoort niet.

Even een aanvulling...
Bij mijn zoon op school wordt er niet altijd aandacht aan besteed. Zeker niet als het om dingen als pokemonplaatjes, knikkers, voetbalplaatjes en dat soort dingen gaat. Het is namelijk regelmatig voorgekomen dat het uiteindelijk niet gestolen bleek te zijn maar dat kinderen het onderling hebben geruild of weggegeven. Later waren ze het daar dan niet meer mee eens, waren ze dat vergeten enzovoorts.
Ik kan me voorstellen dat je als leerkracht ook niet de behoefte hebt om je daar steeds mee bezig te houden.
  vrijdag 16 december 2016 @ 18:30:02 #277
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_167375348
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 18:21 schreef Sam1993 het volgende:
Hoe gaan bij jullie de scholen om met stelen?

Vandaag kwam mijn oppaskindje heel erg overstuur thuis want ze hadden 2/3 van zijn voetbalplaatjes uit zijn lade in de klas gestolen. De juffrouw zei hem alleen dat hij het dan maar beter moest opbergen en heeft er niets mee gedaan.

Ik had verwacht dat ze toch op zijn minst wel een gesprek aan zou gaan met de klas over stelen en een mogelijkheid zou grven de "dader" de kaartjes terug te laten geven op een rustig moment. Het gaat immers om 8/9 jarige.
Hier zijn laatst Pokémon kaarten gestolen. De school heeft dat in zn geheel opgepakt door het er met alle klassen over te hebben. De kaarten zijn inmiddels grotendeels boven water en de dader is bekend. (Ik ben lid ouderraad, dus ik weet meer dan gemiddeld :+ *) )
Het kind ging de kaarten uitdelen en dus kwam het blijkbaar aan het licht. De kaarten zijn grotendeels teruggegeven aan het bestolen kind. Maar zulke dingen worden hier gelukkig groots aangepakt. Net als pesten.

Hier mogen de kaarten nu niet meer mee naar school. Als je ze wil ruilen/weggeven dan doe je dat ná schooltijd.
Nu zie ik nog steeds kinderen met 100 kaarten zeulen, dat is dan een beetje jammer. Zal dan wel 'eigen schuld, dikke bult' worden :N

Als juf er volgens jou te weinig aan doet zou je naar de directeur/directrice kunnen stappen.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 16 december 2016 @ 18:32:15 #278
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_167375392
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 17:57 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Geen idee, ik voel me gewoon ongemakkelijk en sta alleen. Ken niemand en durf ook niemand aan te spreken :')
Je bent nog maar een newbie joh. Komt vanzelf hartstikke goed :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_167375419
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 18:30 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Hier zijn laatst Pokémon kaarten gestolen. De school heeft dat in zn geheel opgepakt door het er met alle klassen over te hebben. De kaarten zijn inmiddels grotendeels boven water en de dader is bekend. (Ik ben lid ouderraad, dus ik weet meer dan gemiddeld :+ *) )
Het kind ging de kaarten uitdelen en dus kwam het blijkbaar aan het licht. De kaarten zijn grotendeels teruggegeven aan het bestolen kind. Maar zulke dingen worden hier gelukkig groots aangepakt. Net als pesten.

Als juf er volgens jou te weinig aan doet zou je naar de directeur/directrice kunnen stappen.
Zo zag ik het me ook wel een beetje voor me. De vader is nog naar school gegaan smiddags en de juffrouw gaf aan dat ze er niks mee gedaan heeft omdat ze ten slotte niet kan bewijzen dat ze dan niet van het betrefende kind zijn. Beetje kort door de bocht
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_167376487
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 18:32 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Je bent nog maar een newbie joh. Komt vanzelf hartstikke goed :Y
M'n kind gaat die contacten wel regelen :+
  vrijdag 16 december 2016 @ 19:16:26 #281
11682 Moonah
Jolie femme
pi_167376492
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 18:33 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Zo zag ik het me ook wel een beetje voor me. De vader is nog naar school gegaan smiddags en de juffrouw gaf aan dat ze er niks mee gedaan heeft omdat ze ten slotte niet kan bewijzen dat ze dan niet van het betrefende kind zijn. Beetje kort door de bocht
Tja, een juf is geen rechercheur. Laat die rommel lekker thuis.
Ik zou er in zijn algemeenheid iets over zeggen in de klas, maar dat eeuwige gedoe met die k*tkaarten. Pffff, ik heb wel wat beters te doen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_167376777
Als mijn kind iets mee wilt nemen waarschuw ik hem altijd dat als het kapot of kwijt raakt het pech is. Ik snap dat school daar niet boven op kan zitten.
pi_167376810
En even trots. Yaro haalde zijn B dilpoma vandaag. Les of 10 na zijn A waar hij ruim 1.5 jaar over deed. Super trots.
pi_167376820
Ik verbied mijn kinderen om zooi mee naar school te nemen. Speelgoed en ellende blijft gewoon thuis.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 16 december 2016 @ 19:27:33 #285
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_167376890
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 19:24 schreef As1981 het volgende:
En even trots. Yaro haalde zijn B dilpoma vandaag. Les of 10 na zijn A waar hij ruim 1.5 jaar over deed. Super trots.
Gefeliciteerd! Fijn is dat!
Hoop hier binnenkort ook klaar te zijn.
Als mijn zoon bij het volgende afzwemmoment voor B op mag,dan heeft hij precies 2 jaar over a en gedaan.
  vrijdag 16 december 2016 @ 19:30:47 #286
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_167376976
Gefeliciteerd As!
in de haak.
  vrijdag 16 december 2016 @ 19:34:51 #287
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_167377099
Ja hoi, ik kom me alvast even inlezen, ik heb vanaf 2-1 ook een kleuter, die nu dus druk aan het wennen is op school.

J gaat naar een andere basisschool dan waar zijn PSZ bij hoort, dus ik neem volgende week (een beetje weemoedig) afscheid van schoolplein 1 (waar ik meestal samenklit met de andere PSZ ouders, en 2 goede vriendinnen van me ;)). Mijn stoeptegel op het schoolplein 2 heb ik al gevonden, bij de moeders van de buur(t)kinderen. Ik bleek meer ouders te kennen dan ik dacht :+ Wat mij betreft blijft het hierbij, want ik ben ook niet zon enorm sociaal dier, en ik hou ook niet zo van smalltalk...
pi_167378108
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 19:23 schreef As1981 het volgende:
Als mijn kind iets mee wilt nemen waarschuw ik hem altijd dat als het kapot of kwijt raakt het pech is. Ik snap dat school daar niet boven op kan zitten.
Dit.
Ik vertel ook dat als je (mooie) spullen mee neemt andere kinderen er óók aan willen zitten.
Meestal is dat voldoende. :D
Make my day!
pi_167380568
Hoi, als MM gaat, ga ik ook!
Vind hier meer aansluiting met mijn bijna kleuter Ow (half januari) die dus al sinds begin december naar school gaat...

Maare over slechte moeders gesproken.. Ow gaat dus niet naar het kerstdiner omdat ik zelf kerstdiner heb op m'n werk en vriendje die dag ervoor al vrij neemt omdat ik zo nodig naar de Toppers moet :@
en echt kerstdiner hoeft niet culinair of uitgebreid hoor ;)

As! Wat goed O+
pi_167380944
Ik was hier al ;)
  vrijdag 16 december 2016 @ 21:27:12 #291
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_167381168
Hai Loj :W
Goede move om het kerstdiner nog even te skippen. Vind het ook helemaal niet erg dat J nog even niet hoeft (zag de intekenlijst wel op de deur van de klas hangen).

Over de discussie over spullen kwijtraken op school. J zit nog in de fase dat hij takken en bladeren meesleept naar school, dat die kwijtraken kan hij inmiddels handelen, er zijn blijkbaar meer peuters/ kleuters met die afwijking ;) dus zijn zorgvuldig verstopte tak was laatst gevonden een meegenomen door zijn vriendje _O-
pi_167381518
Hoi Kyara! Hoi MM!

Hihi die J met z'n tak :)
pi_167382688
De pokemonkaarten gingen in het begin regelmatig mee naar school, ik zeg altijd wel dat er dingen kwijt kunnen raken als je ze meeneemt. Maar gelukkig gaan ze steeds minder mee inmiddels.
Wel heeft laatst iemand, een presentatie van mijn kind gewist die op de pc op school stond.
Alles weghalen en het bestand leeg opslaan... :{
Dan snap ik gewoon niet dat ze niet met hun tengeltjes van andermans spullen afblijven... maar helaas staat er dan niet bij wie het gedaan heeft.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_167383813
oohw wat zuur zeg Nijna.

Bij ons op school is er stamppotten buffet met t kerstdiner.

De kinderen nemen nooit wat mee naar school, komt ook niet in ze op dat dat een mogelijkheid is.

De jongste is eind vorige maand 4 geworden en draait nu volledig mee op school. Het gaat zo goed. Hij heeft t naar zn zin, wil graag naar school en vindt zn weg in school. Vriendjes heeft ie nog niet echt, maar juf zei al dat er nog wat jongetjes bij kwamen in de klas.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 16 december 2016 @ 22:28:33 #295
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_167383896
Welkom alle nieuwe en bijna-kleuters!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_167384151
Oh Nijna dat is wel echt een rot streek. En waarom he....

Hier kiezen ze er ook vaak voor om het dan niet mee te nemen. Of alleen even laten zien en dan neem ik het weer mee terug.

Groot gelijk hoor Loj. Kyan gaat wel op de psz, maar is in het zelfde gebouw en op dezelfde tijd. Vorig jaar was het zo drama dat ik hem weer heb meegenomen, maar toen vond hij de psz sowieso niks.
pi_167384512
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 19:24 schreef As1981 het volgende:
En even trots. Yaro haalde zijn B dilpoma vandaag. Les of 10 na zijn A waar hij ruim 1.5 jaar over deed. Super trots.
*O* *O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_167384788
ja, daar had ik helemaal over heen gelezen. Wat goed zeg As!
Nu nog door voor c?
*poef* nu is het weg
pi_167388758
As wat goed!
Loj het is dat opa en oma bij ons kunnen en dus met Jan naar het kerstdiner gaan. Dus gemeld bij de juf en kreeg gelijk je komt toch wel mee met op halen? Uhmm ja (voelde ik mij gelijk ene ontaarde moeder)

Verder moet elk kind wat meenemen kijk ik op de lijst heb je van die fanatieke moeders die gewoon 3/4 dingen op schrijven. Enige voordeel ik geef dus gewoon mee wat ik in mijn hoofd want hoef niet in voor hoofd of na gerecht te gaan kiezen.

Vorige week was het eerste gesprekje na de eerste weken school. Hij doet het goed en doet wat moet. Gaat vol op in gym. Min punt hij houdt niet van opruimen maar dat was geen nieuws dus aandachtspuntje op school voor de komende tijd en hij slist heel iets dus aankijken of dat beter gaat of dat logopedie nodig is

[ Bericht 0% gewijzigd door Goitske op 17-12-2016 08:11:23 ]
  woensdag 21 december 2016 @ 22:44:48 #300
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_167513527
Ik moet stiekem wel lachen om dat opruimen, Goitske. Ik heb dan echt het gevoel dat ze aan het zoeken zijn naar een minpunt. Ik zou me in ieder geval maar niet te veel zorgen maken over het geen zin hebben in opruimen :D
Fijn dat het verder zo goed gaat.

Ik ben bezig met mijn oudste een verslag af te maken. Dat moest morgen ingeleverd worden en we hebben het echt op wat punten en komma's na af. Hebben we deze week echt hard aan gewerkt. Kreeg ze vandaag te horen dat ze het ook wel mochten inleveren na de kerstvakantie. En boem...alles komt abrupt tot stilstand. Terwijl ik er niet ook de hele kerstvakantie aan wil denken en het nu dus gewoon af wil maken en zorgen dat ze het morgen inlevert. Het zal nog hooguit 10 minuten werk zijn, maar haar puberbrein werkt duidelijk anders dan mijn moederbrein.

En dan te bedenken dat ze deze week ook 2 proefwerken verknald heeft omdat ze niet kon beslissen welk outfit ze aan wilde doen naar het kerstgala van haar school morgen. Ze was alleen maar bezig met die jurkjes en leren kwam er maar niet van. Aan de ene kant begrijp ik het wel, maar het leven met een puberdochter is toch wel een avontuur op zich.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_167528127
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 22:44 schreef livelink het volgende:

Ik ben bezig met mijn oudste een verslag af te maken. Dat moest morgen ingeleverd worden en we hebben het echt op wat punten en komma's na af. Hebben we deze week echt hard aan gewerkt. Kreeg ze vandaag te horen dat ze het ook wel mochten inleveren na de kerstvakantie. En boem...alles komt abrupt tot stilstand. Terwijl ik er niet ook de hele kerstvakantie aan wil denken en het nu dus gewoon af wil maken en zorgen dat ze het morgen inlevert. Het zal nog hooguit 10 minuten werk zijn, maar haar puberbrein werkt duidelijk anders dan mijn moederbrein.

En dan te bedenken dat ze deze week ook 2 proefwerken verknald heeft omdat ze niet kon beslissen welk outfit ze aan wilde doen naar het kerstgala van haar school morgen. Ze was alleen maar bezig met die jurkjes en leren kwam er maar niet van. Aan de ene kant begrijp ik het wel, maar het leven met een puberdochter is toch wel een avontuur op zich.
Ik krijg toch een grote glimlach op mijn gezicht als ik lees over je puber livelink. Maar daar denk ik straks vast heel anders over. Vier keer :o
Met een meidenkwartet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')