Het verschilt per school denk ik. Maar hier wordt ook niet alles verteld. Is ook wel een beetje montessori eigen geloof ik.
Bij de oudste (groep 6) komt er af en toe een schrift of werkje mee naar huis. Maar waar hij precies mee bezig is, dat weet ik niet. Laatst wel een toevallig gesprekje of ik wist hoe Chris makkelijk "geactiveerd" kan worden. Nu weet ik dat ook niet, het is een echte dromer. Maar daar heeft ze niet speciaal een afspraak voor gemaakt. Juf regelt dat wel met de kinderen. En dat gaat ook prima voor zover ik dat kan zien
Hij zit goed in zijn vel..
Bij Daan (groep1) komt er weinig mee naar huis, maar die speelt liever ipv knutselen. Wat ik daar zie is ook dat de dagelijkse dingen niet echt door juf wordt besproken met de ouders. Bijzonderheden hoor je wel, zoals Daan die laatst even wat woorden had met zijn buurman, dat ik even de context wist als Daan erover zou beginnen. Als hij niet wil knutselen hoor ik dat van Daan, als juf hem op een minder doorsnee manier aan het knutselen heeft gezet hoor ik dat wel van juf..
Van juf hoeft het schoolwerk niet mee naar huis. Als een kind thuis begint te lezen en op school liever speelt is dat prima (in de kleuterklas tenminste). Als het andersom is, is dat ook prima. Als ze thuis interesse hebben in "werkjes" laten de kinderen dat je wel weten. Geven ze het niet zelf aan, is er misschien een andere interesse thuis waar ze liever mee bezig zijn.
Maar je zou het aan juf kunnen vragen, waarom dat groepje er is, hoe dat zit.. Nu is het een beetje raden naar het waarom..