Wat een plot-twistquote:Op donderdag 17 november 2016 16:08 schreef Policy2 het volgende:
Mercedes heeft de auto in beslag genomen. Auto staat nu op het bureau in Arnhem. Ze hebben mij gebeld en ze gaan mij zometeen terug bellen had diegene het verhaal verteld
Een commercieel bedrijf dat een auto in beslag neemt?quote:Op donderdag 17 november 2016 16:08 schreef Policy2 het volgende:
Mercedes heeft de auto in beslag genomen.
You're joking?quote:Op donderdag 17 november 2016 15:55 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Nee inderdaad zeg, in tegenstelling tot het Oostblok is Bosnie al eeuwen een prachtige democatie.
Het is echt mijn droom om een huisje in Srebrenica te hebben een stad met een prachtige historie en warme banden met Nederland.
De politie, belastingdienst of de rdw ed neemt auto's in beslag.. Geen enkel merk die dat kan in NL..quote:Op donderdag 17 november 2016 16:08 schreef Policy2 het volgende:
Mercedes heeft de auto in beslag genomen. Auto staat nu op het bureau in Arnhem. Ze hebben mij gebeld en ze gaan mij zometeen terug bellen had diegene het verhaal verteld
Mercedes kan geen auto's in beslag nemen!quote:Op donderdag 17 november 2016 16:08 schreef Policy2 het volgende:
Misschien heeft de advocaat van TS iets met een dealer weten te regelen. Een dealer die vervolgens de poltitie inschakeld of weet ik het wat. Iets anders kan ik niet verzinnenquote:Op donderdag 17 november 2016 16:12 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
De politie, belastingdienst of de rdw ed neemt auto's in beslag.. Geen enkel merk die dat kan in NL..
Begin ook dit gevoel te hebben.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:18 schreef Habbezak het volgende:
3 afgewerkte topics later blijkt het toch allemaal hoax te zijn, waren sommigen na 2 pagina's al achter hoor
Nouja kom je met een auto vol onderdelen met gestolen nummers bij een dealer dan moet ie ze wel eerst herkennen als zodanig.. en dus moeten ze gecheckt worden.. ik zie niet in waarom ze dat zouden doen en ik weet ook niet of ze die gegevens bij een wel bij een dealer hebben..quote:Op donderdag 17 november 2016 16:16 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Misschien heeft de advocaat van TS iets met een dealer weten te regelen. Een dealer die vervolgens de poltitie inschakeld of weet ik het wat. Iets anders kan ik niet verzinnen
#14quote:Op donderdag 17 november 2016 16:18 schreef Habbezak het volgende:
3 afgewerkte topics later blijkt het toch allemaal hoax te zijn, waren sommigen na 2 pagina's al achter hoor
mercedes heeft de auto ter controle/reparatie aangeboden gekregen, daarbij twijfels gekregen en doet nu moeilijk om de auto aan de aanbieder zonder papieren te geven. Daarnaast hebben ze in het rdw bestand gekeken en de gegevens van de eigenaar achterhaald en deze gebeld.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:11 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Een commercieel bedrijf dat een auto in beslag neemt?
Ze vooral vragen of je ze terug mag bellen en het telefoonnummer controleren. Het zou zo maar kunnen dat je in een nieuwe val gaat lopen.
Sinds wanneer heeft een dealer papieren nodig ter controle of reparatie?quote:Op donderdag 17 november 2016 16:24 schreef lipje het volgende:
[..]
mercedes heeft de auto ter controle/reparatie aangeboden gekregen, daarbij twijfels gekregen en doet nu moeilijk om de auto aan de aanbieder zonder papieren te geven. Daarnaast hebben ze in het rdw bestand gekeken en de gegevens van de eigenaar achterhaald en deze gebeld.
In beslag nemen doen ze niet (dan wordt het feitelijk hun eigendom), ze weigeren de auto mee te geven aan iemand die geen eigendomspapieren kan laten zien.
Ik weet niet hoe het bij Mercedes zit, bij de meeste merken staan de chasisnummers niet op bepaalde onderdelen buiten de ruiten.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:21 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nouja kom je met een auto vol onderdelen met gestolen nummers bij een dealer dan moet ie ze wel eerst herkennen als zodanig.. en dus moeten ze gecheckt worden.. ik zie niet in waarom ze dat zouden doen en ik weet ook niet of ze die gegevens bij een wel bij een dealer hebben..
Volgens mij heeft alleen de importeur/fabrikant de data die onderdeelnummers bij een kenteken kan matchen, en geven ze die gegevens enkel op aanvraag van de politie en verstrekken ze die ook enkel aan hun..
Dan zou de verkoper die auto dus bij een dealer aan moeten hebben geboden. Dat gaat hij natuurlijk nooit doen.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:24 schreef lipje het volgende:
[..]
mercedes heeft de auto ter controle/reparatie aangeboden gekregen, daarbij twijfels gekregen en doet nu moeilijk om de auto aan de aanbieder zonder papieren te geven. Daarnaast hebben ze in het rdw bestand gekeken en de gegevens van de eigenaar achterhaald en deze gebeld.
In beslag nemen doen ze niet (dan wordt het feitelijk hun eigendom), ze weigeren de auto mee te geven aan iemand die geen eigendomspapieren kan laten zien.
Het zijn ook geen chassisnummers.. het zijn onderdeelnummers die terug te herleiden zijn naar het vin (chassisnummer) waar ze origineel (in de fabriek) op geschroefd zijn..quote:Op donderdag 17 november 2016 16:26 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het bij Mercedes zit, bij de meeste merken staan de chasisnummers niet op bepaalde onderdelen buiten de ruiten.
Hij heeft de auto verduisterd en zo'n auto verstoppen bij de Mercedes dealert is natuurlijk heel slim.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:28 schreef Vliegbaard het volgende:
Dan zou de verkoper die auto dus bij een dealer aan moeten hebben geboden. Dat gaat hij natuurlijk nooit doen.
wel als ze een slecht gerepareerde auto ter reparatie/controle krijgen en bij een check in een diefstal-database deze auto als verdacht/gestolen/betwist vermeldt staat.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:26 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Sinds wanneer heeft een dealer papieren nodig ter controle of reparatie?
Ik meen dat dit een AMG-versie betrof. Ik kan me voorstellen die dat niet een auto is zoals 'de meeste merken'.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:26 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik weet niet hoe het bij Mercedes zit, bij de meeste merken staan de chasisnummers niet op bepaalde onderdelen buiten de ruiten.
Heeft een dealer beschikking over die database dan?quote:Op donderdag 17 november 2016 16:30 schreef lipje het volgende:
[..]
wel als ze een slecht gerepareerde auto ter reparatie/controle krijgen en bij een check in een diefstal-database deze auto als verdacht/gestolen/betwist vermeldt staat.
Dat word hier veel gezegd, maar amg maakt geen auto's met een 2.2 diesel.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:31 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ik meen dat dit een AMG-versie betrof. Ik kan me voorstellen die dat niet een auto is zoals 'de meeste merken'.
Jazeker. over hun eigen auto'squote:Op donderdag 17 november 2016 16:31 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Heeft een dealer beschikking over die database dan?
Ik zou die agent toch echt nog wel wat te vertellen hebben. Eerst geen aangifte willen opnemen en nu in eens willen ze jouw hulp.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:31 schreef Policy2 het volgende:
Werd vandaag anoniem gebeld. Eerste keer had ik niet opgenomen en de tweede keer deed ik het wel waaruit bleek dat ik met één of andere agent in gesprek was. Hij vroeg mij of de Mercedes van mij was en ik zei dat klopt en dan nog paar vragen etc
Hoax!-roepers heb je overal.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:18 schreef Habbezak het volgende:
vast wel anders kan hij gestolen auto's inkopenquote:Op donderdag 17 november 2016 16:31 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Heeft een dealer beschikking over die database dan?
Was de politie, had even een typefoutje gemaakt.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:34 schreef Halle_Luja het volgende:
[..]
Hoax!-roepers heb je overal.
Als dit een hoax is, is het goed in elkaar gezet. Van contract, tot malafide autobedrijf tot vervalste contracten en stromannetjes bij de RDW die een auto zichtbaar in het systeem overschrijven.
Enige wat mij tot nu toe bevreemd is dat ie nu zegt dat Mercedes (!!!) de auto in beslag heeft genomen en dat de malafide handelaar die auto heeft overgeschreven, zonder daadwerkelijk euro's te hebben ontvangen.
Mercedes zal die auto niet in beslag laten nemen, dat kunnen zij niet en bovendien zulle zij geen enkele reden te hebben. De politie, douane/belastingdienst en wellicht het RDW, dat zijn wel instanties die een inbeslagname kunnen vorderen en wellicht kan een verzekeraar/financier ook wel ergens invloed uitoefenen om die auto veilig te stellen. Maar mercedes niet, die staat hier absoluut buiten als fabrikant of partij.
Ik denk eerder dat het een vriendje van die knakker is, die je onder druk probeert te zetten met een prachtverhaal. Straks bellen ze, om de papieren en sleutels op te halen.
Ai, nee daar weigert AMG zijn handtekening op te zetten.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:32 schreef OpgeFOKt1991 het volgende:
Dat word hier veel gezegd, maar amg maakt geen auto's met een 2.2 diesel.
Dit is gewoon een mercedes met amg pakketje.
Wat is een VIN-nummer volgens jou?quote:Op donderdag 17 november 2016 16:29 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Het zijn ook geen chassisnummers.. het zijn onderdeelnummers die terug te herleiden zijn naar het vin (chassisnummer) waar ze origineel (in de fabriek) op geschroefd zijn..
Is de auto met een bepaald vin gejat, dan geld dat ook voor die bepaalde onderdeelnummers..
Voorbeeld filmpje staat wel ergens in de reeks..![]()
Ik hoop dat je gevraagd hebt welk bureau want anders sta jij morgen na 16 uur treinen en 11 bureau's later nog steeds zonder autoquote:Op donderdag 17 november 2016 16:34 schreef Policy2 het volgende:
Oplichter zit in het nauw op dit moment. Hij heeft zijn mercedes kwijt en hij heeft niks aan die golf op dit moment. Ik kan nu direct mijn mercedes ophalen op het politiebureau zei de agent
Vanaf 6:29 ergensquote:Op donderdag 17 november 2016 16:35 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wat is een VIN-nummer volgens jou?![]()
Die gaan ze niet voor elke auto , op elk onderdeel apart in slaan heOok niet op een AMG versie.
Nou goeie deal dan.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:34 schreef Policy2 het volgende:
Oplichter zit in het nauw op dit moment. Hij heeft zijn mercedes kwijt en hij heeft niks aan die golf op dit moment. Ik kan nu direct mijn mercedes ophalen op het politiebureau zei de agent
naam en dienstnummer genoteerd?quote:Op donderdag 17 november 2016 16:34 schreef Policy2 het volgende:
Hij heeft zijn naam gegeven. Ik heb daarna het politiebureau in arnhem gebeld en dit klopt. ze hebben serieus de mercedes meegenomen.quote:
Vehicel Identification Number, is gewoon een code met bouwdatum en model en serienummer. Een deel van dat nummer zal wel op een streepjescode staan, zodat men het juiste onderdeel op de juiste auto schroeft.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:35 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wat is een VIN-nummer volgens jou?![]()
Die gaan ze niet voor elke auto , op elk onderdeel apart in slaan heOok niet op een AMG versie.
Misschien daar laten staan? Dan weet je zeker dat hij vannacht niet wordt teruggestolen.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:41 schreef Policy2 het volgende:
[..]
Hij heeft zijn naam gegeven. Ik heb daarna het politiebureau in arnhem gebeld en dit klopt. ze hebben serieus de mercedes meegenomen.
Pffff gelukkig... en nu maar even aankijken wat er nu gaat gebeuren.. ik kan nu zo de auto al ophalen maar of dat slim is is een ander verhaal. ik heb namelijk nog de reserve sleutel van de mercedes gelukkig
Dus ze geven jou bewijsmateriaal gewoon mee? Er is volgens jou van alles mis met die auto, waardoor mercedes hem kon invorderen. Maar vervolgens krijg jij hem wel gewoon mee? Heel vreemd.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:34 schreef Policy2 het volgende:
En uit het magazijn pakt.. (orderpicking enzo)quote:Op donderdag 17 november 2016 16:42 schreef lipje het volgende:
[..]
Vehicel Identification Number, is gewoon een code met bouwdatum en model en serienummer. Een deel van dat nummer zal wel op een streepjescode staan, zodat men het juiste onderdeel op de juiste auto schroeft.
Ik denk dat je dit prima als pressiemiddel kunt gebruiken: jij de auto terug op jouw naam en pas dan samen bij de politie de mercedes ophalen en overschrijven. Zal ie vast leuk vinden, om zelf naar het politiebureau te moeten gaan.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:41 schreef Policy2 het volgende:
[..]
Hij heeft zijn naam gegeven. Ik heb daarna het politiebureau in arnhem gebeld en dit klopt. ze hebben serieus de mercedes meegenomen.
Pffff gelukkig... en nu maar even aankijken wat er nu gaat gebeuren.. ik kan nu zo de auto al ophalen maar of dat slim is is een ander verhaal. ik heb namelijk nog de reserve sleutel van de mercedes gelukkig
Aangifte wilde de politie niet opnemen, toch?quote:Op donderdag 17 november 2016 16:49 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Help, Golf, Mercedes, Bosnie, Arnhem, trein, aangifte, politie, opgelost.
Dat geldt niet voor alle onderdelen.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:44 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
En uit het magazijn pakt.. (orderpicking enzo)
word van kop tot kont geregistreerd.. (ook ivm terugroepacties)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |