abonnement Unibet Coolblue
pi_166648047
Hallo fokkers,

Ik zit met een probleem en ik wil graag meningen van jullie horen en wie zich in recht staat. Ik heb mijn advocaat nog niet gesproken ( ga ik vandaag doen )

Ik heb via marktplaats een auto gevonden die precies aan mijn principes voldoen. Ik heb contact opgenomen met de eigenaar en die vertelde mij dat ik de auto kon bezichtigen. Het was 200km rijden en toen kwam ik daar aan. Een hele mooie Mercedes C220 uit 2015 die niet eens 10,000 km gereden had. Ik zou mijn golf 7 in ruilen en zijn auto overnemen met een bedrag van mijn kant. De auto stond in de showroom en ik vroeg of ik er even in kon rijden. Hij vertelde mij dat hij de sleutels van de overige auto's niet bij zich had dus een proefrit kon ik niet maken jammer genoeg. Toen ik de sleutel in het contact van de auto stopte zagik al een motor lichtje branden en vroeg waarom die brandde, hij zei dat het aan de accu lag en dat zo weg was goed zei ik. Ik ging weer naar huis en dagen gingen voorbij en ik contacteerde mijn Lease financiering aangezien ik niet in 1x een hele grote bedrag wil overmaken. Die zouden de betalingen voor mij regelen enkel wat ik hoefde te doen was een handtekening zetten in het contract die zij mij stuurde.

Mij goed dacht ik. ik wacht het contract af en het was donderdag avond en de eigenaar vroeg mij wanneer ik de auto kon ophalen. Ik zei ik wacht op de financiering die mij tot een oke seintje geven waarop hij antwoorde dat hij zei dat het al kon en ik belde de financiering en die vertelde mij dat ik de auto al kon ophalen en de contract daar bij hun teken. Geen probleem dacht ik dan hoef ik geen weekend te wachten op mijn auto. Ik ging er naar toe en we gingen als eerst naar een postkantoor en hij zette de auto op mijn naam. Terug naar de garage bleek dat hij zijn 'sleutels' niet bij zich had en hij het contract niet kon uitprinten en mij geen garantie bewijs kon meegeven. Geen probleem dacht ik, ik ben geen moeilijke type dus dan kom ik morgen wel langs om het contract te tekenen zei ik. Dat is goed zei de man. Dus ik gaf mijn golf 7 aan hem die nog steeds op mijn naam stond en hij gaf zijn mercedes aan mij die op dat moment op mijn naam stond. Op weg naar huis hoorde ik hele rare dingen onder de auto en brandde het motorlichtje weer. Morgen ochtend bracht ik de auto naar de mercedes dealer en die vertelde mij dat het om een schade auto ging en de kosten ongeveer 5000,- zou kosten.

Ik contacteerde de eigenaar van de auto en vertelde hem dat dit niet de bedoeling is en hij mij duidelijk heeft gemaakt dat er geen problemen met de auto waren. Het eerste wat hij vroeg was of ik de contract al had ingevuld en opgestuurd had en ik zei nee, want ik annuleer de koop zei ik. Hij was boos en vertelde mij dat ik de auto kon brengen en mijn auto kon ophalen. Goed dacht ik ik ging met een vriend er naar toe en kwam bij zijn garage aan en hij vroeg mij om de mercedes sleutel we stapten in en ik dacht dat hij ons naar de golf 7 zou brengen waarop hij ons dus naar centraal bracht. Waarop ik zei dat dit niet klopte en ik mijn golf terug wilde hebben.Hij trok mij uit de mercedes en ik zei niet aanraken, waarop hij zei van wat wilde je er aan gaan doen terwijl ik heel netjes vroeg laten we het als een normaal manier oplossen. Hij luisterde niet en ik zei dan bel ik de politie wel, hij werd heel aggressief en begon mij te duwen en bedreigen met dat als ik de politie bel dat hij mensen op mij af zou sturen en hij weet waar ik woon etc Mij maak je daarmee niet bang zei ik. Toen stapte hij en zijn vriend de auto in en ik liep naar het politiebureau om aangifte te doen. Zij vertelde mij dat hij nu mijn eigendom verduisterd wat strafbaar is en het om een civiele zaak ging en zij niet echt veel kunnen doen :?

Maar goed, nu was ik dus met de trein naar huis gegaan 200km en heb hem verteld zo snel mogelijk mijn golf 7 terug te geven waarop hij zei dat de golf 7 al verkocht was. Maar dat kan niet zei ik want beiden auto's staan nog steeds op mijn naam. Ik heb de financiering gebeld en die stonden achter mij en hebben de koop ook geannuleerd. Ik heb de man gecontacteerd dat ik er een rechtzaak van zou maken en hij geen poot heeft om op te staan aangezien 1 zijn auto niet voldoet aan wat er op zijn advertentie staat 2 hij mij bedreigd heeft en aangerand heeft 3 er niks was getekend.
Nu sta ik zonder auto en heeft hij mijn golf en de Mercedes terwijl beide auto's op mijn naam staan.

Hij vertelde mij dat hij een factuur zou maken en ik die moet betalen om zo alsnog de golf terug te krijgen.
Hier het factuur :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij vraagt zonder pardon 3500¤ omdat hij zelf de mercedes op mijn naam heeft gezet en 500 euro dat hij mijn golf rijklaar heeft gemaakt en een onderhoud gegeven heeft ZONDER dat de koop nog rond was ( contracten etc waren nog niet getekend)

Ik heb hem verteld dat ik al een advocaat heb ingeschakeld aangezien ik daarvoor verzekerd ben.

Ik heb hem ook meerdere malen verteld dat ik het niet zover wil krijgen om het tot een rechtzaak te schoppen want ik heb hem verteld dat het om een civiele rechtzaak en als hij verliest hij voor de alle opkomende kosten moet betalen en hij nog meer geld moet betalen. maar hij wilt niet luisteren en wilt zo graag mij ''afpersen'' en 3500 euro ontvangen terwijl hij tegen een politie agent zei enkel 250 euro te willen omdat hij de auto al gepoetst had.

In ieder geval bedankt voor het lezen ik zou graag jullie mening hierover willen
pi_166648124
golf is toch gestolen? Of mis ik nu iets?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Moderator maandag 14 november 2016 @ 13:48:22 #3
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_166648207
Mja, lijkt me niet netjes, maar alles wat je hier gaat horen gaat je niet verder helpen. Je advocaat, daar moet je zijn. Wij kunnen vanalles roepen, maar beter kun je naar je advocaat luisteren.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_166648214
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 13:45 schreef halfway het volgende:
golf is toch gestolen? Of mis ik nu iets?
De golf heeft hij ergens verstopt waar ik niet bij kan. Hij heeft beide sleutels en ik heb zijn reserve mercedes sleutel.
pi_166648240
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 13:48 schreef CoolGuy het volgende:
Mja, lijkt me niet netjes, maar alles wat je hier gaat horen gaat je niet verder helpen. Je advocaat, daar moet je zijn. Wij kunnen vanalles roepen, maar beter kun je naar je advocaat luisteren.
Dat klopt. Ik heb 4 uur een afspraak met mijn advocaat. Maar ik wilde graag jullie meningen horen.
Hij dwaalt mij met zijn auto die niet naar behoren werkt. Het is een geimporteerde mercedes uit Duitsland. Hij kon zijn auto al 6 maanden niet verkopen en nu dacht hij van oke, ik heb zijn golf en ik krijg nog van hem behoorlijk wat geld dus nu moet en kan ik de deal niet annuleren
  Milf maandag 14 november 2016 @ 13:51:51 #6
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_166648270
De alarmbellen gingen bij mij al af bij het lampje en zogenaamd geen sleutels van de andere auto's.

Ik hoop dat je snel je auto weer terug hebt.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Moderator maandag 14 november 2016 @ 13:52:01 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_166648276
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 13:50 schreef Policy2 het volgende:

[..]

Dat klopt. Ik heb 4 uur een afspraak met mijn advocaat. Maar ik wilde graag jullie meningen horen.
Hij dwaalt mij met zijn auto die niet naar behoren werkt. Het is een geimporteerde mercedes uit Duitsland. Hij kon zijn auto al 6 maanden niet verkopen en nu dacht hij van oke, ik heb zijn golf en ik krijg nog van hem behoorlijk wat geld dus nu moet en kan ik de deal niet annuleren
Ja, leuk, maar jij laat je ook wel héél erg makkelijk om de tuin leiden. Dat je ook gewoon géén proefrit maakt...echt 8)7 8)7 8)7 De beslissingen die jij in dit traject hebt genomen zijn...nou ja, niet snugger, laten we het zo maar zeggen.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator maandag 14 november 2016 @ 13:52:31 #8
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_166648284
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 13:51 schreef nikky het volgende:
De alarmbellen gingen bij mij al af bij het lampje en zogenaamd hem sleutels van de andere auto's.

Ik hoop dat je snel je auto weer terug hebt.
Dit, daar zou deze hele 'deal' al op hebben moeten houden, maar ja, TS....
Breitling - Instruments for Professionals
pi_166648322
Heeft die vriend gezien dat hij je bedreigd heeft en jou uit die Mercedes getrokken heeft?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_166648350
Ik zou maar z.s.m. melding bij de politie doen dat die beide auto's op jouw naam staan maar tot beschikking staan van die mafkees. Wie weet wat er in de tussentijd mee gedaan wordt. Straks kun jij nog ergens gaan uitleggen waarom jouw auto is gebruikt voor iets strafbaars.
pi_166648382
Maar goed, ik hoop dat dit goed afloopt en dat je daarna de media gaat opzoeken op dit soort figuren te stoppen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_166648400
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 13:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, leuk, maar jij laat je ook wel héél erg makkelijk om de tuin leiden. Dat je ook gewoon géén proefrit maakt...echt 8)7 8)7 8)7 De beslissingen die jij in dit traject hebt genomen zijn...nou ja, niet snugger, laten we het zo maar zeggen.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_166648456
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 13:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Heeft die vriend gezien dat hij je bedreigd heeft en jou uit die Mercedes getrokken heeft?
Hij stond naast mij. De eigenaar van de auto was een bosnische man van 2 meter groot en 2 meter breed en zijn vriend hetzelfde geval. Ze kwamen nog al intimiderend over. Op het moment dat hij mij duwde en bedreigde zei ik tegen hem dat hij niet aan mij moest komen. Ik heb geen zin in een gevecht zei ik aangezien ik een wedstrijdvechter ben.
  maandag 14 november 2016 @ 14:02:44 #14
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_166648457
Hoezo civiel.. beide auto's staan op jouw naam, ze zijn met geweld gestolen... en de politie doet niets...

Ik geloof geen reet van je verhaal..
pi_166648462
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 13:56 schreef MatiCe het volgende:
at er in de tussentijd mee g
Dat heb ik ze
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 13:56 schreef MatiCe het volgende:
Ik zou maar z.s.m. melding bij de politie doen dat die beide auto's op jouw naam staan maar tot beschikking staan van die mafkees. Wie weet wat er in de tussentijd mee gedaan wordt. Straks kun jij nog ergens gaan uitleggen waarom jouw auto is gebruikt voor iets strafbaars.
Ik heb ze alles precies zoals hierboven verteld en zij vertelde mij dat zij niks kunnen doen aangezien het een civiele zaak is...
  maandag 14 november 2016 @ 14:03:20 #16
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_166648468
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 14:02 schreef Policy2 het volgende:

[..]

Hij stond naast mij. De eigenaar van de auto was een bosnische man van 2 meter groot en 2 meter breed en zijn vriend hetzelfde geval. Ze kwamen nog al intimiderend over. Op het moment dat hij mij duwde en bedreigde zei ik tegen hem dat hij niet aan mij moest komen. Ik heb geen zin in een gevecht zei ik aangezien ik een wedstrijdvechter ben.
:')
pi_166648472
quote:
14s.gif Op maandag 14 november 2016 14:02 schreef Zolderkamer het volgende:
Hoezo civiel.. beide auto's staan op jouw naam, ze zijn met geweld gestolen... en de politie doet niets...

Ik geloof geen reet van je verhaal..
Bekijk ander het factuur even. Ik vertel echt alles met waarheid
  maandag 14 november 2016 @ 14:04:32 #18
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_166648497
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 14:03 schreef Policy2 het volgende:

[..]

Bekijk ander het factuur even. Ik vertel echt alles met waarheid
Dan zou ik maar eens verhaal gaan halen bij de politie..

Waarom heb je geen 112 gebeld toen je uit je eigen auto getrokken bent?
pi_166648520
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 14:03 schreef Policy2 het volgende:

[..]

Dat heb ik ze

[..]

Ik heb ze alles precies zoals hierboven verteld en zij vertelde mij dat zij niks kunnen doen aangezien het een civiele zaak is...
Politie is verplicht om aangifte op te nemen. Of ze de zaak verder in behandeling nemen is dan aan de Officier van Justitie. Opzich is dit natuurlijk in de kern een civiele zaak, maar de geuitte bedreigingen behoren natuurlijk strafrechtelijk afgehandeld te worden.
pi_166648538
quote:
14s.gif Op maandag 14 november 2016 14:04 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dan zou ik maar eens verhaal gaan halen bij de politie..

Waarom heb je geen 112 gebeld toen je uit je eigen auto getrokken bent?
Dat heb ik gedaan. Op het moment dat ik 112 wilde bellen werd hij aggresief en bedreigde hij mij met dat ik de politie hier niet mee moet betrekken. Waarna hij in de mercedes stapte en plankgas gaf waarop ik de politie belde en zij zeiden dat zij geen politie nu konden sturen en dat ik maar naar het bureau moest komen...
  maandag 14 november 2016 @ 14:06:32 #21
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_166648547
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 14:06 schreef Policy2 het volgende:

[..]

Dat heb ik gedaan. Op het moment dat ik 112 wilde bellen werd hij aggresief en bedreigde hij mij met dat ik de politie hier niet mee moet betrekken. Waarna hij in de mercedes stapte en plankgas gaf waarop ik de politie belde en zij zeiden dat zij geen politie nu konden sturen en dat ik maar naar het bureau moest komen...
Ja tuurlijk..
pi_166648555
Je hebt nog mazzel. De garage is vergeten E 734 op te tellen op de factuur
pi_166648562
quote:
14s.gif Op maandag 14 november 2016 14:06 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ja tuurlijk..
Je denkt echt dat ik dit allemaal verzin?
pi_166648578
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 14:02 schreef Policy2 het volgende:

[..]

Hij stond naast mij. De eigenaar van de auto was een bosnische man van 2 meter groot en 2 meter breed en zijn vriend hetzelfde geval. Ze kwamen nog al intimiderend over. Op het moment dat hij mij duwde en bedreigde zei ik tegen hem dat hij niet aan mij moest komen. Ik heb geen zin in een gevecht zei ik aangezien ik een wedstrijdvechter ben.
Dan is die vriend meenemen het verstandigste wat je gedaan hebt in dit verhaal.
Bedreiging kan je wel toevoegen aan je aangifte. Mishandeling alleen als je ook fysiek letsel hebt opgelopen en waar je aanranding vandaan haalt is mij een raadsel.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_166648580
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 14:06 schreef Policy2 het volgende:

[..]

Dat heb ik gedaan. Op het moment dat ik 112 wilde bellen werd hij aggresief en bedreigde hij mij met dat ik de politie hier niet mee moet betrekken. Waarna hij in de mercedes stapte en plankgas gaf waarop ik de politie belde en zij zeiden dat zij geen politie nu konden sturen en dat ik maar naar het bureau moest komen...
Wat heb je dan precies tegen de meldkamer gezegd? Als het zo heftig is als je het nu beschrijft zou dat grof nalatig zijn om niemand te sturen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')