Argumenten die hiermee samenhangen:quote:De tegenstanders van Zwarte Piet hebben gemengde gevoelens na het besluit van de Bijenkorf. Ze vinden het goed nieuws dat de Bijenkorf de traditionele klimpiet goudkleurig maakt, maar betreuren het dat het bedrijf niet toegeeft dat Zwarte Piet stereotyperend is. ,,Ze verschuilen zich nu achter het argument dat het past binnen het nieuwe winkelbeleid en daarmee nemen ze hun verantwoordelijkheid niet", zei een woordvoerder van de Stichting Nederland Wordt Beter maandag in een reactie.
Het zou de winkelketen volgens de zegsman sieren als ze de verandering op een manier hadden aangekondigd die ,,inspirerend is voor andere multinationals". ,,We staan nog niet te juichen, eerst zien en dan geloven."
Goede vraag, het was teruggezet door prutzenberg... het wat mij betreft veel belangrijker lijstje van standpunten en argumenten staat nu onderaan in een spoiler.quote:Op dinsdag 15 november 2016 18:04 schreef sp3c het volgende:
wrom zijn we eigenlijk weer terug naar deze OP?
Jouw forum, jouw feestje. Mag je zelf bedenken.quote:Op dinsdag 15 november 2016 18:11 schreef sp3c het volgende:
ik kan het wel maar dan moet ik ff weten waarom
nou ik kan niet zomaar OP's aanpassen omdat ik dat leuk vind oid, als jullie (de users) besloten hebben dat de oude toch beter was dan is het niet aan mijquote:Op dinsdag 15 november 2016 18:11 schreef Molurus het volgende:
[..]
Jouw forum, jouw feestje. Mag je zelf bedenken.
nee, zorg maar dat je de LAPO hebtquote:Op dinsdag 15 november 2016 18:12 schreef DrDentz het volgende:
Mag deze ook in de OP?
[ afbeelding ]
voor de haters
Ik denk niet dat je daar ooit een consensus over gaat vinden hier. Maar een overzicht van de standpunten en argumenten komt de discussie wel ten goede lijkt me.quote:Op dinsdag 15 november 2016 18:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou ik kan niet zomaar OP's aanpassen omdat ik dat leuk vind oid, als jullie (de users) besloten hebben dat de oude toch beter was dan is het niet aan mij
maar dat lijkt op het eerste gezicht niet het geval
spammen doe je maar ergens in een slowchat ofzoquote:Op dinsdag 15 november 2016 18:19 schreef DrDentz het volgende:
Even deze snel volspammen zodat ik de LAPO heb
Het is meer dat beschaafde mensen geen ruk geven om voetbal volgens mij.quote:Op dinsdag 15 november 2016 18:24 schreef Scrummie het volgende:
Amnesty. Kansloze kut organisatie! Nu de mond vol hebben, maar zodra er een demonstratie verbod voor Feyenoord supporters is, of wanneer die onrechtmatig worden opgepakt dan wel mishandeld hoor je ze niet! Zelfde voor PVDA Rotterdam, nu ophef maken, maar destijds hoorde je niemand uit die hoek.
Ik zeg; racisme. Zodra je een kleur hebt krijg je hun aandacht, ben je blank tel je niet mee.
Haal de hoofdzin er eens uit.quote:Op dinsdag 15 november 2016 18:27 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het is meer dat beschaafde mensen geen ruk geven om voetbal volgens mij.
Zou men het zien aan mij als ik mij een kleurtje liet geven?quote:Op dinsdag 15 november 2016 18:24 schreef Scrummie het volgende:
Ik zeg; racisme. Zodra je een kleur hebt krijg je hun aandacht, ben je blank tel je niet mee.
Voetbaltuig hard aanpakken is geen racisme, nee.quote:Op dinsdag 15 november 2016 18:29 schreef john2406 het volgende:
[..]
Haal de hoofdzin er eens uit.
Dat is racisme of niet?
Nee maar een agent welke een pistool van een gekleurde op zich gericht krijgt die mag niet schieten?quote:Op dinsdag 15 november 2016 18:30 schreef Molurus het volgende:
[..]
Voetbaltuig hard aanpakken is geen racisme, nee.
zelfde antwoordquote:Op dinsdag 15 november 2016 18:28 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]
Mag deze ook in de OP
Als je LAPO hebt welquote:Op dinsdag 15 november 2016 18:28 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]
Mag deze ook in de OP
Of die wel of niet mag schieten is ook niet afhankelijk van de huidskleur.quote:Op dinsdag 15 november 2016 18:32 schreef john2406 het volgende:
[..]
Nee maar een agent welke een pistool van een gekleurde op zich gericht krijgt die mag niet schieten?
DENK denkt daar toch anders over toch, of zie jij van blindheid alleen dit topic nog maar?quote:Op dinsdag 15 november 2016 18:33 schreef Molurus het volgende:
[..]
Of die wel of niet mag schieten is ook niet afhankelijk van de huidskleur.
Het kan me in elk geval helemaal niets schelen wat DENK waar dan ook van vindt, dus dat krijg ik ook niet mee.quote:Op dinsdag 15 november 2016 18:34 schreef john2406 het volgende:
[..]
DENK denkt daar toch anders over toch, of zie jij van blindheid alleen dit topic nog maar?
het komt wel uit dezelfde hoek toch?quote:Op dinsdag 15 november 2016 18:35 schreef sp3c het volgende:
over DENK zijn genoeg andere topics denk ik
Nee.quote:Op dinsdag 15 november 2016 18:36 schreef john2406 het volgende:
[..]
het komt wel uit dezelfde hoek toch?
Ah, dus jij gaat er bij voorbaat vanuit dat het tuig is en daardoor terecht?quote:Op dinsdag 15 november 2016 18:30 schreef Molurus het volgende:
[..]
Voetbaltuig hard aanpakken is geen racisme, nee.
Als het gaat om het bestrijden van voetbalellende.. jazeker.quote:Op dinsdag 15 november 2016 18:37 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ah, dus jij gaat er bij voorbaat vanuit dat het tuig is en daardoor terecht?
Die wordt overal bijgezet door voorstanders van ZP. Onder de tegenstanders van ZP zijn echt maar heel weinig mensen die waarde hechten aan wat mevrouw Simons ervan vindt.quote:
Ter info: het ging mij om het onterecht arresteren, waar ook de ombudsman uitspraak over heeft gedaan dat het buitensporig was. Dus niet in zijn algemeenheid, maar situatie gelijk aan die van nu.quote:Op dinsdag 15 november 2016 18:38 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als het gaat om het bestrijden van voetbalellende.. jazeker.
Dat ik als belastingbetaler deels moet opdraaien voor de schade is al erg genoeg.
Eens.quote:Op dinsdag 15 november 2016 18:40 schreef sp3c het volgende:
voetbal is eigenlijk ook wel een b eetje een ander topic
Niet helemaal, situatie vergelijkbaar, maar toen geen ophef van amnesty en PVDA die er nu wel is nu het om de anti pietjes gaat.quote:Op dinsdag 15 november 2016 18:40 schreef sp3c het volgende:
voetbal is eigenlijk ook wel een b eetje een ander topic
In dit topic ja maar het idee komt ergens vandaan het komt niet zomaar uit de lucht vallen!quote:Op dinsdag 15 november 2016 18:40 schreef Molurus het volgende:
[..]
Die wordt overal bijgezet door voorstanders van ZP. Onder de tegenstanders van ZP zijn echt maar heel weinig mensen die waarde hechten aan wat mevrouw Simons ervan vindt.
In dit topic kun je gerust stellen dat die er *niet* zijn.
ik heb geen idee tbh, voetbalt boeit me niet zo heel veel (leuke sport voor pittige meiden) dus het voorbeeld zegt me geen kutquote:Op dinsdag 15 november 2016 18:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Niet helemaal, situatie vergelijkbaar, maar toen geen ophef van amnesty en PVDA die er nu wel is nu het om de anti pietjes gaat.
Nogmaals, mevrouw Simons wordt voornamelijk gepromoot door voorstanders. Zonder die publiciteit zouden we het niet over haar hebben hier.quote:Op dinsdag 15 november 2016 18:42 schreef john2406 het volgende:
[..]
In dit topic ja maar het idee komt ergens vandaan het komt niet zomaar uit de lucht vallen!
Neem een zonnebankquote:Op dinsdag 15 november 2016 18:43 schreef john2406 het volgende:
Voor mij is het immers ook een feit dat ik wel graag een kleurtje zou willen hebben, dan zou ik het ook eens op mijn kleurtje kunnen gooien!
Het moest rood tochquote:Op dinsdag 15 november 2016 18:46 schreef john2406 het volgende:
[..]
Krijg ik daar blauwe lippen van?
Zat net nog mobiel maar; hier in elk geval de uitspraak van de ombudsman: https://www.nationaleombu(...)-feyenoordsupportersquote:Op dinsdag 15 november 2016 18:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik heb geen idee tbh, voetbalt boeit me niet zo heel veel (leuke sport voor pittige meiden) dus het voorbeeld zegt me geen kut
onderbouw het dan op zijn minst een beetje met linkjes en shit
Ongeacht de onderwerpen krijg ik altijd een beetje een raar gevoel bij zulke vergelijkingen.quote:Op dinsdag 15 november 2016 18:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zat net nog mobiel maar; hier in elk geval de uitspraak van de ombudsman: https://www.nationaleombu(...)-feyenoordsupporters
Het gaat mij meer om het feit dat er nu vanuit PVDA/Amnesty word geroepen dat het zo schandalig is (wat het niet is), terwijl je ze destijds niet hoorde. Dat geeft mij de indruk dat men het nu wel belangrijk vind omdat het om het 'antipieten' groepje gaat, en destijds 'maar' supporters. Op zijn minst merkwaardig, en ik was wel benieuwd wat Molurus vind van dat rare verschil in ophef (en dus is het volledig ontopic).
Uiteraard krijg jij er weer een raar gevoel bij. Net als dat je een raar gevoel krijgt bij cultuur in de wet opnemen.quote:Op dinsdag 15 november 2016 18:53 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ongeacht de onderwerpen krijg ik altijd een beetje een raar gevoel bij zulke vergelijkingen.
Hoe de politie in situatie A optreedt zegt namelijk niets over of en hoe de politie zou moeten optreden in situatie B.
Als je niks inhoudelijks te zeggen hebt doe je er verstandig aan je mond te houden.quote:Op dinsdag 15 november 2016 18:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Uiteraard krijg jij er weer een raar gevoel bij. Net als dat je een raar gevoel krijgt bij cultuur in de wet opnemen.
Ik krijg een raar gevoel bij jou inmiddels.
Niet alleen Amnesty, ook PVDA Rotterdam. Maar oke, het zal.quote:Op dinsdag 15 november 2016 18:53 schreef sp3c het volgende:
wat is zo schandalig?
fouten van de politie zijn nooit goed te praten dus daar kunnen we denk ik heel kort over zijn maar je kunt niet van amnesty verwachten dat ze zich overal over uitspreken, je moet ze op dit soort zaken wijzen.
als jij de afschuwelijke behandeling van de feijenoorders aan wil kaarten dan moet je ze vooral ff mailen, waarschijnlijk geven ze jou en de ombudsman dan gelijk
Dat ga ik vanaf nu ook doen.quote:Op dinsdag 15 november 2016 18:56 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als je niks inhoudelijks te zeggen hebt doe je er verstandig aan je mond te houden.
pvda rotterdam zou er wat van moeten vinden jaquote:Op dinsdag 15 november 2016 18:57 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Niet alleen Amnesty, ook PVDA Rotterdam. Maar oke, het zal.
Hier de volledige brief van Amnesty aan Aboutaleb en Paauwquote:Op dinsdag 15 november 2016 18:57 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Niet alleen Amnesty, ook PVDA Rotterdam. Maar oke, het zal.
quote:Op dinsdag 15 november 2016 18:48 schreef john2406 het volgende:
[..]
heb jij het wel eens gezien die mensen met rode lippen?
quote:Op dinsdag 15 november 2016 18:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
zelfde antwoord
als je de LAPO hebt mag je het zelf bepalen
Het tegenovergestelde van een FIPO.quote:Op dinsdag 15 november 2016 19:03 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
[ afbeelding ].
maar wat is de LAPO
quote:Op dinsdag 15 november 2016 19:03 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
[ afbeelding ].
maar wat is de LAPO
laatste postquote:Op dinsdag 15 november 2016 19:03 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
[ afbeelding ].
maar wat is de LAPO
ahhhhh so zit dat....quote:Op dinsdag 15 november 2016 19:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
laatste post
post nummer 300 in den regel, dan mag je een nieuw topic maken en daar kun je lekker mee doen wat je wil ... tot op zekere hoogte want als het het topic gelijk al scheeftrekt zet ik de oude weer terug
Lippen niet maar een stukje lip, een ander deel van hun lichaam schijnt ook niet rose te zijn heb ik mij laten vertellen.quote:
quote:Op dinsdag 15 november 2016 18:57 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Niet alleen Amnesty, ook PVDA Rotterdam allochtoon Nederland. Maar oke, het zal.
Klopt maar in een karikatuur worden alle kenmerken zwaar overdreven dus de lippen worden dan helemaal rood afgebeeld.quote:Op dinsdag 15 november 2016 19:13 schreef john2406 het volgende:
[..]
Lippen niet maar een stukje lip, een ander deel van hun lichaam schijnt ook niet rose te zijn heb ik mij laten vertellen.
Precies.quote:Op dinsdag 15 november 2016 19:24 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Klopt maar in een karikatuur worden alle kenmerken zwaar overdreven dus de lippen worden dan helemaal rood afgebeeld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet meer aanwezig in dit forum.
quote:Op dinsdag 15 november 2016 19:29 schreef Molurus het volgende:
[..]
Precies.Behalve dan dat plaatje 2 een karikatuur van plaatje 1 moet voorstellen en plaatje 4 niet een karikatuur van plaatje 3 moet voorstellen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
Nee, in dit geval is het een replica van een spitting image pop die absoluut niet bedoeld is om op Thatcher te lijken, nou goed.quote:Op dinsdag 15 november 2016 20:13 schreef Montagui het volgende:
[..]
Behalve dan dat plaatje 2 een karikatuur van plaatje 1 moet voorstellen en plaatje 4 niet een karikatuur van plaatje 3 moet voorstellen.
Kan ook zijn dat het je voorstellingsvermogen te boven gaat.quote:Op dinsdag 15 november 2016 20:15 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nee, in dit geval is het een replica van een spitting image pop die absoluut niet bedoeld is om op Thatcher te lijken, nou goed.
Ik vind het argument dat het helemaal geen neger zou voorstellen wellicht nog 1 van de zwakste argumenten uit het pro-kamp.
Ik weet het niet, het mist toch ietsquote:Op dinsdag 15 november 2016 20:28 schreef pokkerdepok het volgende:
wat dachten jullie hiervan?
[ afbeelding ]
wel volledig ras-en gender neutraal. en ook lekker eng.quote:Op dinsdag 15 november 2016 20:29 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik weet het niet, het mist toch iets
quote:Op dinsdag 15 november 2016 20:28 schreef pokkerdepok het volgende:
[ afbeelding ]
Daarom heb ik het overzicht met standpunten in 'mijn' OP gezet. Een OP met afbeeldingen en wat achtergrondinformatie zie ik liever dan deze kale OP. Ik zou het waarderen als je de vorige OP wilt verbeteren ipv deze kale versie laten staan. Dat is een reeks als deze best waard.quote:Op dinsdag 15 november 2016 18:14 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je daar ooit een consensus over gaat vinden hier. Maar een overzicht van de standpunten en argumenten komt de discussie wel ten goede lijkt me.
quote:Op dinsdag 15 november 2016 20:37 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
wel grappig dat je iets van Community College post, met hun politiek-correcte mascotte....
[ afbeelding ]
Voor een overval lijkt dat dicht bij perfectie komen.quote:Op dinsdag 15 november 2016 20:28 schreef pokkerdepok het volgende:
[ afbeelding ]
Zoiets had Lunatiek ook al voorgesteldquote:Op dinsdag 15 november 2016 20:28 schreef pokkerdepok het volgende:
[ afbeelding ]
haha kkzieligquote:Tegenstanders Zwarte Piet kondigen nieuwe actie aan
Actievoerders hebben aangekondigd tegen Zwarte Piet te willen protesteren bij 'De Club van Sinterklaas', een groot Sinterklaasfeest op zondag 27 november in Ahoy in Rotterdam. De actievoerders zeggen vreedzaam te willen protesteren.
De organisatie is door de politie op de hoogte gesteld dat tegenstanders van Zwarte Piet actie willen voeren in Rotterdam, zegt woordvoerder Maxime Bezembinder. ,,Verder weten we nog niets.'' Een woordvoerder van burgemeester Ahmed Aboutaleb vertelt dat de komende dagen met de organisatie wordt gesproken over de actie.
Afgelopen zaterdag werden in Rotterdam bijna tweehonderd demonstranten opgepakt door de politie. Zij wilden in plaats van bij de nationale intocht in Maassluis demonstreren bij de intocht van Sinterklaas in Rotterdam. Omdat de burgemeester voor die dag een demonstratieverbod had ingesteld, werden ze opgepakt. Later op de avond werden ze - op één na - weer vrijgelaten. Amnesty Intenational heeft de arrestatie van de demonstranten afgekeurd. De mensenrechtenorganisatie vindt dat de politie onderzoek moet doen naar het geweld dat is gebruikt.
'Heel erg leuk feest'
De Club van Sinterklaas is oorspronkelijk een televisieserie over de avonturen van de Sint en zijn Pieten, de laatste jaren zijn er ook bioscoopfilms gemaakt. Het Feest van de Club van Sinterklaas is een theatershow die al jaren afwisselend in Ahoy en onder meer de Jaarbeurs in Utrecht wordt opgevoerd. Deze editie is nog niet uitverkocht, meldt de organisatie. ,,Maar we hopen volgende week wel uitverkocht te zijn. Het wordt gewoon een heel erg leuk feest.''
Ze krijgen vast wel weer veel media-aandachtquote:
Ja. Alleen werkt dat wel tegen hen denk ik.quote:Op dinsdag 15 november 2016 20:43 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ze krijgen vast wel weer veel media-aandacht
Klopt. Beide partijen zien zich als de verlossende strijders voor "hun cultuur" danwel vaderland. Ze maken er nogal een show van.quote:Op dinsdag 15 november 2016 20:45 schreef DrDentz het volgende:
Volgens mij denken de tegenstanders ook dat ze tegen een soort apartheid aan het strijden zijn en later als helden gezien worden, de Mandela's en Martin Luther Kings van Nederland ofzo. Ze 'strijden' tegen een kinderfeest.. tegen clowns.. ze strijden tegen Bassie en Adriaan man kom op..
Dat denkt men zeer duidelijk. Dit is van ZEER groot belang voor die mensen en Nederland. Het zorgt ook echt voor meer broederschap en acceptatie.quote:Op dinsdag 15 november 2016 20:45 schreef DrDentz het volgende:
Volgens mij denken de tegenstanders ook dat ze tegen een soort apartheid aan het strijden zijn en later als helden gezien worden, de Mandela's en Martin Luther Kings van Nederland ofzo. Ze 'strijden' tegen een kinderfeest.. tegen clowns.. ze strijden tegen Bassie en Adriaan man kom op..
(ik vind het niet erg om de argumenten onder een spoiler te vinden, een aantrekkelijke OP met plaatjes en al is goed voor het forum)quote:Op dinsdag 15 november 2016 20:31 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Daarom heb ik het overzicht met standpunten in 'mijn' OP gezet. Een OP met afbeeldingen en wat achtergrondinformatie zie ik liever dan deze kale OP. Ik zou het waarderen als je de vorige OP wilt verbeteren ipv deze kale versie laten staan. Dat is een reeks als deze best waard.
Ik dacht dat de Club van Sinterklaas al "om" was naar roetmoppenveegpieten?quote:Op dinsdag 15 november 2016 20:44 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Stelletje kneuzen. Het gaat niet veranderen
Dat geeft wel aan dat verder eigenlijk alles al geregeld is voor ze en er geen grote issues meer zijn om voor te vechten, als Zwarte Piet je grootste tegenstander is..quote:Op dinsdag 15 november 2016 20:46 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat denkt men zeer duidelijk. Dit is van ZEER groot belang voor die mensen en Nederland. Het zorgt ook echt voor meer broederschap en acceptatie.
Eigenlijk dus weer erg positief.quote:Op dinsdag 15 november 2016 20:55 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dat geeft wel aan dat verder eigenlijk alles al geregeld is voor ze en er geen grote issues meer zijn om voor te vechten, als Zwarte Piet je grootste tegenstander is..
Grootheidswaanzin die voortkomt uit hun chronische slachtoffer- en minderwaardigheidscomplex.quote:Op dinsdag 15 november 2016 20:45 schreef DrDentz het volgende:
Dat is wel de weg die men wil gaan denk ik. Dat gaat veel positiviteit opleveren denk ik. Dat straalt men ook echt uit ook.quote:Op dinsdag 15 november 2016 20:59 schreef DrDentz het volgende:
Dus als Zwarte Piet weg is ben je tevreden?
Neeee... dan moet 4 mei nog weg.
Dus als 4 mei weg is ben je tevreden?
Neeee... dan moeten alle koloniale namen als Coentunnel nog weg.
Dus als alle koloniale namen weg zijn ben je tevreden?
Neeee... dan moet er meer aandacht komen voor het foute verleden van Nederland (oa slavernij)
Dus als er meer aandacht komt voor de foutheid van Nederland ben je tevreden?
Neeee... dan moet er een miljardenfonds komen voor nazaten van slaven.
Dus als er een miljardenfonds komt voor nazaten van slaven ben je tevreden?
Neeee... (etc etc vul maar in)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |