http://www.rtlnieuws.nl/b(...)zieke-andries-knevelquote:EO-kopstuk Andries Knevel ligt ernstig ziek op de intensive care van een ziekenhuis. Hij zou in Bolivia een gevaarlijke legionellabesmetting hebben opgelopen.
De omroep roept leden op om voor hem te bidden. Volgens de omroep is Knevel (64) waarschijnlijk ziek geworden bij de opnames van het programma EO Metterdaad in het Zuid-Amerikaanse land.
Ziek bij terugkeer
Na terugkomst in Nederland is hij opgenomen in het ziekenhuis waar hij op dit moment op de intensive-care verblijft. De collega’s van de EO bidden voor een voorspoedig herstel en vragen aan iedereen om ook te bidden voor Andries en zijn familie.
Of er sprake is van levensgevaar is onbekend. De omroep wil verder niet ingaan op de exacte aard van Knevel's toestand.
RTL Nieuws
De simplistische opvatting dat God een soort super ambulance van het universum zou zijn.quote:Op maandag 14 november 2016 11:34 schreef xpompompomx het volgende:
Jaja, Andries, WHERE IS YOUR GOD NOW?!?!
Het blijft toch vrij frappant dat zijn godje al meer dan een dikke 2000 jaar ging vinger uitsteekt. Kan hij het niet of interesseert het hem niet? In beide gevallen zou je jezelf af moeten vragen waarom je zo'n figuur nou eigenlijk aanbid.quote:Op maandag 14 november 2016 11:38 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
De simplistische opvatting dat God een soort super ambulance van het universum zou zijn.
Ja, want dat staat in het bericht.quote:Op maandag 14 november 2016 11:39 schreef de_boswachter het volgende:
Ben ik de enige die zich af vraagt wat hij in Bolivia deed ?
Ik denk dat dat komt omdat God geen mens is en dingen als 'het interesseert hem niet' dus totaal geen betekenis hebben bij zo'n term. Maar ik kan het mis hebben.quote:Op maandag 14 november 2016 11:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het blijft toch vrij frappant dat zijn godje al meer dan een dikke 2000 jaar ging vinger uitsteekt. Kan hij het niet of interesseert het hem niet? In beide gevallen zou je jezelf af moeten vragen waarom je zo'n figuur nou eigenlijk aanbid.
Ik lees alleen TT normaal.quote:Op maandag 14 november 2016 11:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, want dat staat in het bericht.
quote:Op maandag 14 november 2016 11:43 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik lees alleen TT normaal.
Maar bedankt.
We hebben het natuurlijk over de Abrahamistische god hier hèquote:Op maandag 14 november 2016 11:42 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Ik denk dat dat komt omdat God geen mens is en dingen als 'het interesseert hem niet' dus totaal geen betekenis hebben bij zo'n term. Maar ik kan het mis hebben.
Vanavond pas? Is er niet eerder al een bidmoment? Zo lang heeft hij misschien niet.quote:Op maandag 14 november 2016 12:39 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Ik zal vanavond bidden tot Allah voor zijn beterschap
oh goede vraag, ik dacht ik doe een beetje edgy maar daar had ik nog niet aan gedachtquote:Op maandag 14 november 2016 12:40 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Vanavond pas? Is er niet eerder al een bidmoment? Zo lang heeft hij misschien niet.
Dat valt mee: https://goedgelovig.wordp(...)-crisis-voor-knevel/quote:Op maandag 14 november 2016 11:49 schreef DrDentz het volgende:
Volgens Andries kom ik als ongelovige in de hel, dus brand jij ook maar dan Andries.
Ditquote:Op maandag 14 november 2016 11:37 schreef The_Temp het volgende:
Die haat op Andries Knevel altijdVolgens mij een prima vent die het goed voor heeft met z'n mede-mens. Conservatieve denkbeelden, maar altijd open voor discussie.
Beterschap Andries!
Dat komt toch doordat er maar voor 1 iemand gebeden wordt toch?quote:Op maandag 14 november 2016 12:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Bij onderzoek is gebleken dat als mensen bidden voor de genezing van iemand en deze dit weet dit een negatief effect heeft. Waarschijnlijk komt dat omdat de personen waarvoor gebeden wordt zich meer zorgen gaan maken.
Werkelijk? God verandert mensen in zoutpilaren als ze achterom kijken tegen zijn gebod in, haalt ze uit het paradijs als ze van een verboden appeltje eten en stuurt plagen op hen af als hij teleurgesteld is in ze.quote:Op maandag 14 november 2016 11:42 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Ik denk dat dat komt omdat God geen mens is en dingen als 'het interesseert hem niet' dus totaal geen betekenis hebben bij zo'n term. Maar ik kan het mis hebben.
Waarom laat die dan al dat leed gebeuren?quote:Op maandag 14 november 2016 16:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Klinkt alsof het iemand is die zich behoorlijk wat in directe mate aantrekt.
Net zoals een placebo kan helpen.quote:Op maandag 14 november 2016 16:58 schreef Tango5Romeo het volgende:
Alsof praten met een imaginary friend daadwerkelijk helpt....
De zondvloed, de verkrachting van Maria.quote:Op maandag 14 november 2016 11:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
We hebben het natuurlijk over de Abrahamistische god hier hè, die heeft zich volgens zijn volgelingen toch al regelmatig direct bemoeid met hetgeen hier op aarde gebeurd is. En het is natuurlijk opmerkelijk dat 'ie dan al tijden geen vinger meer uitsteekt.
Zouden we het hier over Hindoestaanse of Griekse goden(om maar iets te noemen) hebben, dan zou ik je natuurlijk gelijk geven.
Misschien interessant om uit te zoeken wat zulke uitspraken kunnen betekenen?quote:Op maandag 14 november 2016 16:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Werkelijk? God verandert mensen in zoutpilaren als ze achterom kijken tegen zijn gebod in, haalt ze uit het paradijs als ze van een verboden appeltje eten en stuurt plagen op hen af als hij teleurgesteld is in ze.
Klinkt alsof het iemand is die zich behoorlijk wat in directe mate aantrekt.
Bij een placebo houdt je jezelf voor de gek. Als jij voor hem bidt, dan hou jij jezelf voor gek en daar heeft hij niets aan.quote:Op maandag 14 november 2016 17:02 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Net zoals een placebo kan helpen.
We, ik ben me niet bewust ervan.quote:Op maandag 14 november 2016 17:08 schreef Hexagon het volgende:
Wat moeten we zonder Andries als EO-pispaal. Dat hij weer beter moge worden!
In dit specifieke geval misschien.quote:Op maandag 14 november 2016 17:08 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Bij een placebo houdt je jezelf voor de gek. Als jij voor hem bidt, dan hou jij jezelf voor gek en daar heeft hij niets aan.
Tja dan zou het kunnen wezen dat een ziekte tussen de oren zit of niet?quote:Op maandag 14 november 2016 17:18 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
In dit specifieke geval misschien.
Voor mij betekent het dat God niet kan bestaan. Er wordt namelijk een zeer menselijke God beschreven, die ondanks al zijn superkrachten nog steeds tamelijk primitief denkt. Daarnaast werpt het ook een contradictie op: God straft bijvoorbeeld Adam en Eva en is tegelijkertijd alwetend. Als hij alwetend is wist hij al dat het ging gebeuren maar toch straft hij ze ervoor. Daarnaast heeft hij ze zelf gemaakt dus moet hij de fout bij zichzelf leggen: het is een imperfecte creatie, dat is niet hun schuld.quote:Op maandag 14 november 2016 17:05 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Misschien interessant om uit te zoeken wat zulke uitspraken kunnen betekenen?
Ik doe niet aan bidden maar ik wens hem wel het allerbeste toe, hij is een aardige en fatsoenlijke man.quote:Op maandag 14 november 2016 11:27 schreef superniger het volgende:
[..]
http://www.rtlnieuws.nl/b(...)zieke-andries-knevel
Beterschap Andries![]()
[ afbeelding ]
Hij durfde de evolutietheorie te aanvaarden dankzij gesprekken met Cees Dekker. Voor ons klein grut en triviaal, voor zo iemand erg moedig. Hij ging altijd de uitdaging aan om met andersdenkende mensen te praten, op alle terreinen en inderdaad, hij behandelde Pim Fortuyn zoals een journalist dat hoort te doen. Inderdaad, hij is een vakman.quote:Op maandag 14 november 2016 11:37 schreef The_Temp het volgende:
Die haat op Andries Knevel altijdVolgens mij een prima vent die het goed voor heeft met z'n mede-mens. Conservatieve denkbeelden, maar altijd open voor discussie.
Beterschap Andries!
De onderzoekers noemden "performance anxiety" als mogelijke verklaring. Omdat het vreemden waren die hun tijd "opofferden" misschien...quote:Op maandag 14 november 2016 12:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Bij onderzoek is gebleken dat als mensen bidden voor de genezing van iemand en deze dit weet dit een negatief effect heeft. Waarschijnlijk komt dat omdat de personen waarvoor gebeden wordt zich meer zorgen gaan maken.
quote:Op maandag 14 november 2016 11:37 schreef The_Temp het volgende:
Beterschap Andries!
Niemand is er gebrand op voor altijd te blijven in het aardse leven. Als het zijn tijd is is het zijn tijd zo niet dan niet. Het echte leven is na de dood, aardse leven is maar een tijdelijke halte.quote:Op maandag 14 november 2016 11:34 schreef xpompompomx het volgende:
God is calling His angel Andries homequote:Op dinsdag 15 november 2016 01:48 schreef perezoso het volgende:
God heeft genoeg van Knevel en hij is niet de enige.
Je kunt bidden tot je een ons weegt maar een god is er niet.quote:Op maandag 14 november 2016 23:31 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Niemand is er gebrand op voor altijd te blijven in het aardse leven. Als het zijn tijd is is het zijn tijd zo niet dan niet. Het echte leven is na de dood, aardse leven is maar een tijdelijke halte.
Ik bid (als moslim) voor het beste voor Andries.
Iddquote:Op maandag 14 november 2016 19:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hij durfde de evolutietheorie te aanvaarden dankzij gesprekken met Cees Dekker. Voor ons klein grut en triviaal, voor zo iemand erg moedig. Hij ging altijd de uitdaging aan om met andersdenkende mensen te praten, op alle terreinen en inderdaad, hij behandelde Pim Fortuyn zoals een journalist dat hoort te doen. Inderdaad, hij is een vakman.
Haat??? Waar??? Gewoon kritiek volgens mij, en af en toe een humoristische kwinkslag van mensen die bv ook wel eens Brigitte Kaandorp plegen te heten.quote:Op maandag 14 november 2016 11:37 schreef The_Temp het volgende:
Beterschap Andries!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
quote:Op maandag 14 november 2016 11:34 schreef xpompompomx het volgende:
quote:
quote:Op maandag 14 november 2016 11:41 schreef Enchanter het volgende:
Ik bid niet voor bruune bonen Andries Knevel.
quote:Op maandag 14 november 2016 11:49 schreef DrDentz het volgende:
Volgens Andries kom ik als ongelovige in de hel, dus brand jij ook maar dan Andries.
quote:
quote:
quote:Op maandag 14 november 2016 11:57 schreef tailfox het volgende:
ik bid niet.
is toch gods planswaarom een almachtig wezen in twijfel trekken
quote:Op maandag 14 november 2016 12:16 schreef Mystikvm het volgende:
Dus door te bidden moeten wij God overtuigen om Andries te sparen? Goeie weer God, pas levens sparen als de petitie vaak genoeg ondertekend is met een gebedje.
Los van de hypocrisie van het geloof hoop ik dat het ook zonder goddelijke interventie helemaal goed komt met Andries Knevel.
quote:
quote:Op maandag 14 november 2016 12:34 schreef BertV het volgende:
Ik stop wel even met het bidden voor gemartelde kinderen.
quote:Op maandag 14 november 2016 12:39 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Ik zal vanavond bidden tot Allah voor zijn beterschap
quote:Op maandag 14 november 2016 16:58 schreef Tango5Romeo het volgende:
Alsof praten met een imaginary friend daadwerkelijk helpt....
quote:
quote:
quote:Op maandag 14 november 2016 18:49 schreef detulp050 het volgende:
Helpt bidden? God kiest toch zelfstandig?
quote:Op dinsdag 15 november 2016 14:06 schreef Bugno het volgende:
Wat is een geloofsgek op een cross motor?Het zijn altijd die edgy atheisten die zogenaamd superieure moralen hebben en dit dan postenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
stelletje hypocrieten, hou toch eens op man.
inb4 "ja christenen doen het ook!!"graag op anoniem
Madquote:Op dinsdag 15 november 2016 14:55 schreef topdeck het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Het zijn altijd die edgy atheisten die zogenaamd superieure moralen hebben en dit dan posten![]()
inb4 "ja christenen doen het ook!!"
*atheïstenquote:Op dinsdag 15 november 2016 14:55 schreef topdeck het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Het zijn altijd die edgy atheisten die zogenaamd superieure moralen hebben en dit dan posten![]()
quote:Op dinsdag 15 november 2016 14:55 schreef topdeck het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Of ga jij accepteren dat het een bepaalde vorm is om bv "sterkte" te zeggen? Even wat medeleven te uiten, even aan iemand denken op positieve wijze?quote:Op dinsdag 15 november 2016 13:10 schreef VEM2012 het volgende:
Als hij het onverhoopt niet redt, gaat dan ook de EO accepteren dat massaal bidden in dit soort situaties weinig zin heeft?
Dus we moeten bidden voor een gelovige die kennelijk door zijn eígen god met een nare ziekte is opgezadeld?quote:Op maandag 14 november 2016 11:27 schreef superniger het volgende:
en vragen aan iedereen om ook te bidden voor Andries en zijn familie.
Superieure moraal? Wie heeft er nou de afgelopen 2000+ jaar met een superieure moraal rondgelopen? Vinden gelovigen niet leuk zeker, dat ze een koekje van eigen deeg krijgen?quote:Op dinsdag 15 november 2016 14:55 schreef topdeck het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
hypocriet?quote:Op dinsdag 15 november 2016 14:55 schreef topdeck het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
getuigen is wat anders dan bidden he.quote:Op dinsdag 15 november 2016 15:19 schreef erodome het volgende:
[..]
Of ga jij accepteren dat het een bepaalde vorm is om bv "sterkte" te zeggen? Even wat medeleven te uiten, even aan iemand denken op positieve wijze?
Want gaat het werkelijk om zin hebben, of gewoon wat medemenselijkheid tonen? Als je dat niet in de vorm van een gebed wil doen (is ook niks voor mij persoonlijk) is dat prima, maar dit even lekker tikken naar religie is wel weer het andere uiterste.
Er ligt daar iemand doodziek te zijn, misschien wel te knokken voor zijn leven. Soms gewoon even die bijdehante opmerkingen bij je houden en gewoon even wat medemenselijkheid tonen is echt niet zo verkeerd.
Waarom ophouden, jij doet toch ook iets schrijven toch, of dacht jij dat jij meer was, bent, als de rest!quote:Op dinsdag 15 november 2016 14:55 schreef topdeck het volgende:
]
Maak je niet zo druk.quote:Op dinsdag 15 november 2016 15:19 schreef erodome het volgende:
Of ga jij accepteren dat het een bepaalde vorm is om bv "sterkte" te zeggen? Even wat medeleven te uiten, even aan iemand denken op positieve wijze?
Want gaat het werkelijk om zin hebben, of gewoon wat medemenselijkheid tonen? Als je dat niet in de vorm van een gebed wil doen (is ook niks voor mij persoonlijk) is dat prima, maar dit even lekker tikken naar religie is wel weer het andere uiterste.
Er ligt daar iemand doodziek te zijn, misschien wel te knokken voor zijn leven. Soms gewoon even die bijdehante opmerkingen bij je houden en gewoon even wat medemenselijkheid tonen is echt niet zo verkeerd.
Ik las net op wikipedia dat hij Brigitte Kaandorp eens had uitgenodigd om dat lied in de studio over "Andries Knevel" ten gehore te brengen in zijn uitzending.quote:Op maandag 14 november 2016 19:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hij durfde de evolutietheorie te aanvaarden dankzij gesprekken met Cees Dekker. Voor ons klein grut en triviaal, voor zo iemand erg moedig. Hij ging altijd de uitdaging aan om met andersdenkende mensen te praten, op alle terreinen en inderdaad, hij behandelde Pim Fortuyn zoals een journalist dat hoort te doen. Inderdaad, hij is een vakman.
Een beetje meer empathie zou jou sieren.quote:Op dinsdag 15 november 2016 13:10 schreef VEM2012 het volgende:
Als hij het onverhoopt niet redt, gaat dan ook de EO accepteren dat massaal bidden in dit soort situaties weinig zin heeft?
Ik vermoed dat het woord onverhoopt wat te lastig te begrijpen is voor sommigen, anders kan ik toch niet begrijpen waarom mijn gematigde opmerking zo in het verkeerde keelsgat schiet en reacties die echt grof zijn geen enkele reactie opleveren.quote:Op donderdag 17 november 2016 11:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een beetje meer empathie zou jou sieren.
Een beetje meer empathie zou jou sieren. Serieus!quote:Op donderdag 17 november 2016 14:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het woord onverhoopt wat te lastig te begrijpen is voor sommigen, anders kan ik toch niet begrijpen waarom mijn gematigde opmerking zo in het verkeerde keelsgat schiet en reacties die echt grof zijn geen enkele reactie opleveren.
En zelfs dan...
Dit is een discussieforum naar aanleiding van het nieuws. Het nieuws hier is niet dat Knevel ziek is (waarom het relevant is dat hij geliefd is of niet weet ik niet, ik wens niemand een ziekte toe), maar dat de EO vraagt om te bidden.quote:Op donderdag 17 november 2016 15:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een beetje meer empathie zou jou sieren. Serieus!
Het is niet belangrijk wat jij over het bidden denkt, een brave man die geliefd is bij een groot deel van het volk is ernstig ziek, je kan gewoon wat aardigs zeggen over hem, of niets zeggen. Wij voeren hier geen discussie over de effectiviteit van bidden.
Dan nog wie heeft die mensen de kracht gegeven om dat uit te vinden?quote:Op donderdag 17 november 2016 15:50 schreef Spanky78 het volgende:
Beterschap hoor. Al denk ik dat hij meer heeft aan een paar infusen stevige antibiotica dan bidden.
De moeder van Alexander Fleming.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:16 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dan nog wie heeft die mensen de kracht gegeven om dat uit te vinden?
En wie gaf het die?quote:Op donderdag 17 november 2016 16:18 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
De moeder van Alexander Fleming.
Wetenschap, een goede opleiding en het werk van de. Wetenschappers voor hen.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:16 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dan nog wie heeft die mensen de kracht gegeven om dat uit te vinden?
Ja maar wie heeft dat toegelaten, er zal toch iets zijn of niet?quote:Op donderdag 17 november 2016 18:35 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Wetenschap, een goede opleiding en het werk van de. Wetenschappers voor hen.
Ik denk het niet. Maar we het ooit allemaal mee begonnen is weet ik ook niet. Wat wel duidelijk is, is dat we niet 6000 jaar geleden allemaal met staan begonnen zijn.quote:Op donderdag 17 november 2016 19:56 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ja maar wie heeft dat toegelaten, er zal toch iets zijn of niet?
Wat het is ik weet het niet, maar iets zal ons toch van (aap) naar mens hebben laten gaan, buiten de evolutie toch?
O, nee, kut, zie je wel dat gebeden niet worden verhoord.quote:Op vrijdag 2 december 2016 22:16 schreef deedeetee het volgende:
Hij is weer thuis maar moet nog aansterken. Goed nieuws dus.
Die van jou niet maar die van anderen wél.quote:Op vrijdag 2 december 2016 22:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, nee, kut, zie je wel dat gebeden niet worden verhoord.
Ik bid niet voor bruine bonen hè.quote:Op vrijdag 2 december 2016 22:29 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Die van jou niet maar die van anderen wél.
Het een sluit het ander niet uit en ook veel religieuze mensen geloven niet in 1 almachtige God, of Allah of hoe je hem ook wil noemen. Ook sommige succesvolle wetenschappers (Cees Dekker bijvoorbeeld) geloven in een eeuwig leven, alleen niet in hetzelfde lichaam natuurlijk. Ieder zijn geloof.quote:Op donderdag 17 november 2016 20:02 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Maar we het ooit allemaal mee begonnen is weet ik ook niet. Wat wel duidelijk is, is dat we niet 6000 jaar geleden allemaal met staan begonnen zijn.
Inmiddels zijn ze in het laboratorium bijna in staat leven te maken uit het niets. Voorlopig is er geen enkel bewijs voor een god en wel voor wetenschap.
Dat, plus het selectieve ervan, hij kan toch gewoon mee in het algemeen gebed..quote:Op maandag 14 november 2016 11:38 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
De simplistische opvatting dat God een soort super ambulance van het universum zou zijn.
Dat was een straf van God voor kruisigen van zijn zoon.quote:
Dat waren toch de Romeinen en niet die!?quote:Op woensdag 28 december 2016 16:17 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Dat was een straf van God voor kruisigen van zijn zoon.
Voor sommige zal het niet anders zijn als dat, als ik voor iedereen die ziek was, de vraag kreeg om te bidden had ik iets te doen of niet, en toch, zou het horen toch?quote:Op woensdag 28 december 2016 23:06 schreef Rockefellow het volgende:
Gelukkig maar.
Anders ging 2016 als genadeloos de boeken in.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |