http://www.rtlnieuws.nl/b(...)zieke-andries-knevelquote:EO-kopstuk Andries Knevel ligt ernstig ziek op de intensive care van een ziekenhuis. Hij zou in Bolivia een gevaarlijke legionellabesmetting hebben opgelopen.
De omroep roept leden op om voor hem te bidden. Volgens de omroep is Knevel (64) waarschijnlijk ziek geworden bij de opnames van het programma EO Metterdaad in het Zuid-Amerikaanse land.
Ziek bij terugkeer
Na terugkomst in Nederland is hij opgenomen in het ziekenhuis waar hij op dit moment op de intensive-care verblijft. De collega’s van de EO bidden voor een voorspoedig herstel en vragen aan iedereen om ook te bidden voor Andries en zijn familie.
Of er sprake is van levensgevaar is onbekend. De omroep wil verder niet ingaan op de exacte aard van Knevel's toestand.
RTL Nieuws
De simplistische opvatting dat God een soort super ambulance van het universum zou zijn.quote:Op maandag 14 november 2016 11:34 schreef xpompompomx het volgende:
Jaja, Andries, WHERE IS YOUR GOD NOW?!?!
Het blijft toch vrij frappant dat zijn godje al meer dan een dikke 2000 jaar ging vinger uitsteekt. Kan hij het niet of interesseert het hem niet? In beide gevallen zou je jezelf af moeten vragen waarom je zo'n figuur nou eigenlijk aanbid.quote:Op maandag 14 november 2016 11:38 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
De simplistische opvatting dat God een soort super ambulance van het universum zou zijn.
Ja, want dat staat in het bericht.quote:Op maandag 14 november 2016 11:39 schreef de_boswachter het volgende:
Ben ik de enige die zich af vraagt wat hij in Bolivia deed ?
Ik denk dat dat komt omdat God geen mens is en dingen als 'het interesseert hem niet' dus totaal geen betekenis hebben bij zo'n term. Maar ik kan het mis hebben.quote:Op maandag 14 november 2016 11:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het blijft toch vrij frappant dat zijn godje al meer dan een dikke 2000 jaar ging vinger uitsteekt. Kan hij het niet of interesseert het hem niet? In beide gevallen zou je jezelf af moeten vragen waarom je zo'n figuur nou eigenlijk aanbid.
Ik lees alleen TT normaal.quote:Op maandag 14 november 2016 11:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, want dat staat in het bericht.
quote:Op maandag 14 november 2016 11:43 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik lees alleen TT normaal.
Maar bedankt.
We hebben het natuurlijk over de Abrahamistische god hier hèquote:Op maandag 14 november 2016 11:42 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Ik denk dat dat komt omdat God geen mens is en dingen als 'het interesseert hem niet' dus totaal geen betekenis hebben bij zo'n term. Maar ik kan het mis hebben.
Vanavond pas? Is er niet eerder al een bidmoment? Zo lang heeft hij misschien niet.quote:Op maandag 14 november 2016 12:39 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Ik zal vanavond bidden tot Allah voor zijn beterschap
oh goede vraag, ik dacht ik doe een beetje edgy maar daar had ik nog niet aan gedachtquote:Op maandag 14 november 2016 12:40 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Vanavond pas? Is er niet eerder al een bidmoment? Zo lang heeft hij misschien niet.
Dat valt mee: https://goedgelovig.wordp(...)-crisis-voor-knevel/quote:Op maandag 14 november 2016 11:49 schreef DrDentz het volgende:
Volgens Andries kom ik als ongelovige in de hel, dus brand jij ook maar dan Andries.
Ditquote:Op maandag 14 november 2016 11:37 schreef The_Temp het volgende:
Die haat op Andries Knevel altijdVolgens mij een prima vent die het goed voor heeft met z'n mede-mens. Conservatieve denkbeelden, maar altijd open voor discussie.
Beterschap Andries!
Dat komt toch doordat er maar voor 1 iemand gebeden wordt toch?quote:Op maandag 14 november 2016 12:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Bij onderzoek is gebleken dat als mensen bidden voor de genezing van iemand en deze dit weet dit een negatief effect heeft. Waarschijnlijk komt dat omdat de personen waarvoor gebeden wordt zich meer zorgen gaan maken.
Werkelijk? God verandert mensen in zoutpilaren als ze achterom kijken tegen zijn gebod in, haalt ze uit het paradijs als ze van een verboden appeltje eten en stuurt plagen op hen af als hij teleurgesteld is in ze.quote:Op maandag 14 november 2016 11:42 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Ik denk dat dat komt omdat God geen mens is en dingen als 'het interesseert hem niet' dus totaal geen betekenis hebben bij zo'n term. Maar ik kan het mis hebben.
Waarom laat die dan al dat leed gebeuren?quote:Op maandag 14 november 2016 16:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Klinkt alsof het iemand is die zich behoorlijk wat in directe mate aantrekt.
Net zoals een placebo kan helpen.quote:Op maandag 14 november 2016 16:58 schreef Tango5Romeo het volgende:
Alsof praten met een imaginary friend daadwerkelijk helpt....
De zondvloed, de verkrachting van Maria.quote:Op maandag 14 november 2016 11:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
We hebben het natuurlijk over de Abrahamistische god hier hè, die heeft zich volgens zijn volgelingen toch al regelmatig direct bemoeid met hetgeen hier op aarde gebeurd is. En het is natuurlijk opmerkelijk dat 'ie dan al tijden geen vinger meer uitsteekt.
Zouden we het hier over Hindoestaanse of Griekse goden(om maar iets te noemen) hebben, dan zou ik je natuurlijk gelijk geven.
Misschien interessant om uit te zoeken wat zulke uitspraken kunnen betekenen?quote:Op maandag 14 november 2016 16:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Werkelijk? God verandert mensen in zoutpilaren als ze achterom kijken tegen zijn gebod in, haalt ze uit het paradijs als ze van een verboden appeltje eten en stuurt plagen op hen af als hij teleurgesteld is in ze.
Klinkt alsof het iemand is die zich behoorlijk wat in directe mate aantrekt.
Bij een placebo houdt je jezelf voor de gek. Als jij voor hem bidt, dan hou jij jezelf voor gek en daar heeft hij niets aan.quote:Op maandag 14 november 2016 17:02 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Net zoals een placebo kan helpen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |