Ja, dat kan kloppen idd, maar zeg hen dit niet, want dan krijg je de wind van voren uiteraard.quote:Op vrijdag 18 november 2016 18:18 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is omdat de hersenen nog niet rijp zijn. Geen gevoel voor gevaar en verhoudingen.
Het Oedipuscomplex houdt ook al geen rekening met transgenders.quote:Op vrijdag 18 november 2016 18:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Beetje het Oedipuscomplex, uitdagen van de vader om de moeder te bezitten. Rusteloosheid gelardeerd met een beetje hoogmoed ook.
Scherp.quote:Op vrijdag 18 november 2016 18:21 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Het Oedipuscomplex houd ook al geen rekening met transgenders.
Het besef komt pas later. Zij kunnen ook niet begrijpen dat er nog iets aan het rijpen is. Dat veroorzaakt die botsingen. Vroeger vond ik mijn vader een lul wegens zijn denkbeelden en tegenwoordig denk ik hetzelfde als hij. En nu ben ik weer een lul volgens mij dochter van 11. En dat wordt alleen maar erger natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 november 2016 18:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat kan kloppen idd, maar zeg hen dit niet, want dan krijg je de wind van voren uiteraard.
Daar waren we wel mee bezig, als je het niet erg vindt. We bespreken een maatschappelijk fenomeen, genderneutrale toiletten, dat ook al de goedkeuring niet kan wegdragen van de witmensen man op zekere leeftijd.quote:Op vrijdag 18 november 2016 18:22 schreef Euribob het volgende:
Houden we het wel bij het onderwerp, mensen?
Het is een "breed" onderwerp. M.i. kan dat wel.quote:Op vrijdag 18 november 2016 18:22 schreef Euribob het volgende:
Houden we het wel bij het onderwerp, mensen?
Ja, op gegeven moment ga je dat wel denken als je de 50 bent gepasseerd: ik begin al aardig op die ouwe te lijken.quote:Op vrijdag 18 november 2016 18:23 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het besef komt pas later. Zij kunnen ook niet begrijpen dat er nog iets aan het rijpen is. Dat veroorzaakt die botsingen. Vroeger vond ik mijn vader een lul wegens zijn denkbeelden en tegenwoordig denk ik hetzelfde als hij. En nu ben ik weer een lul volgens mij dochter van 11. En dat wordt alleen maar erger natuurlijk.
Ach, dat gaat gelukkig ook lang niet altijd op.quote:Op vrijdag 18 november 2016 18:23 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het besef komt pas later. Zij kunnen ook niet begrijpen dat er nog iets aan het rijpen is. Dat veroorzaakt die botsingen. Vroeger vond ik mijn vader een lul wegens zijn denkbeelden en tegenwoordig denk ik hetzelfde als hij. En nu ben ik weer een lul volgens mij dochter van 11. En dat wordt alleen maar erger natuurlijk.
Dit is nu juist zo een punt waar de politiek deze dame niet begrijpt en het letterlijk neemt en Pechthold zit te lachen. Maar verplaats je eens in die groep. Ik snap het wel. Ze proberen aandacht te krijgen voor een probleem en drukken zich dan mogelijk anders uit als de elite gewend is.quote:Op dinsdag 15 november 2016 04:50 schreef Puntenjager het volgende:
Wel grappig in deze was de tokkie (de verongelijkte vrouw) bij Jeroen Pauw afgelopen vrijdag. Ze vond het belachelijk dat we tot ons 67ste moeten doorwerken, want volgens haar haalt 9 van de 10 de 65 niet eens
Dat is een bekende inderdaad.quote:Op vrijdag 18 november 2016 18:42 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ach, dat gaat gelukkig ook lang niet altijd op.
Mijn vader had het altijd over het cliché; 'wie jong is en niet links heeft geen hart, en wie oud is en niet rechts heeft geen verstand' en vertelde mij dus altijd dat ik hem later wel zou begrijpen in zijn rechtse standpunten. Maar ik ben nu 35 en ik ben nog - bijna - even links als 17 jaar terug en ik zie dat ook niet zomaar veranderen de komende jaren.
Ben 54 en links. Altijd al geweest en is nooit anders geweest. Moet er wel bij zeggen dat ik het opzettelijk misbruiken van ons sociaal stelsel minacht en ga ik heel even naar rechtsquote:Op vrijdag 18 november 2016 18:54 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is een bekende inderdaad.Ik ben 53 en zeer links. Mijn vader was dat ook overigens. Misschien was ik indertijd wel zeer rechts om me af te zetten.
Ik denk dat iedereen misbruik minacht, daar hoef je niet specifiek links of rechts voor te zijn.quote:Op vrijdag 18 november 2016 18:59 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ben 54 en links. Altijd al geweest en is nooit anders geweest. Moet er wel bij zeggen dat ik het opzettelijk misbruiken van ons sociaal stelsel minacht en ga ik heel even naar rechts.
Dat is waar.quote:Op vrijdag 18 november 2016 19:03 schreef Tomatenboer het volgende:
Ter rechterzijde wordt het misbruik altijd schromelijk overschat.
Ja, dat is het probleem inderdaad. Misbruik moet naar 0%. Wat dat moet kosten maakt niet uit.quote:Op vrijdag 18 november 2016 19:03 schreef Tomatenboer het volgende:
Punt is vooral in hoeverre je het misbruik inschat. Ter rechterzijde wordt het misbruik altijd schromelijk overschat.
Dat ook, maar soms heb ik de indruk dat velen ter rechterzijde denken dat zo ongeveer 70% van de uitkeringsgerechtigden op voorhand al een fraudeur of aansteller is.quote:Op vrijdag 18 november 2016 19:19 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja, dat is het probleem inderdaad. Misbruik moet naar 0%. Wat dat moet kosten maakt niet uit.
Zeker. Werken voor je centen! Iedereen die wil werken kan werken! In de verhoudingen van vraag en aanbod hebben ze op dat gebied geen enkele interesse. Ze weten alles van vraag en aanbod qua marktgebeuren. Maar niet als het over werkloosheid gaat. Aan het werk met je luie reet!quote:Op vrijdag 18 november 2016 19:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat ook, maar soms heb ik de indruk dat velen ter rechterzijde denken dat zo ongeveer 70% van de uitkeringsgerechtigden op voorhand al een fraudeur of aansteller is.
Helaas is dat denken het geval ook al is dat niet zo. Daar moeten we vanaf. Wat ik bedoelde is opzettelijk frauderen en dat is aangetoond door het recht.quote:Op vrijdag 18 november 2016 19:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat ook, maar soms heb ik de indruk dat velen ter rechterzijde denken dat zo ongeveer 70% van de uitkeringsgerechtigden op voorhand al een fraudeur of aansteller is.
Klopt idd. Zijn er die op Wilders zouden stemmen als Wilders ook de Armeense genocide maar zou ontkennen iig, dat weet ik wel.quote:Op vrijdag 18 november 2016 19:31 schreef Cherna het volgende:
Jammer dat het alleen over een blanke boze arbeider zou gaan. Maar ik ken genoeg Nederlanders van Turkse afkomst die ook boos zijn als het om arbeid gaat. Ook die klagen over het loon, arbeidsomstandigheden, langer door werken, marktwerking.
quote:Op vrijdag 18 november 2016 18:54 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is een bekende inderdaad.Ik ben 53 en zeer links. Mijn vader was dat ook overigens. Misschien was ik indertijd wel zeer rechts om me af te zetten.
54, wijlen mijn vaders familie altijd SDAP geweest, hij zelf PvdA met in de jaren 80 uitstapjes naar D66. Troelstra kwam bij mijn overgrootouders op de koffie. Zelf altijd PvdA gestemd, maar zat wrs aan de rechterkant van de PvdA. Alleen in 2012 SP. Wat het nu gaat worden, is nog onbekend.quote:Op vrijdag 18 november 2016 18:59 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ben 54 en links. Altijd al geweest en is nooit anders geweest. Moet er wel bij zeggen dat ik het opzettelijk misbruiken van ons sociaal stelsel minacht en ga ik heel even naar rechts.
Of SP. Maar dat vraag hun niet. Maar ik persoonlijk ben ervan overtuigd als mensen meer stabiliteit en zekerheid hebben op de werkvloer spelen al die andere zaken zoals werklozen, zieken, vluchtelingen, andere afkomst etc niet meer een grote rol. Het is de onzekerheid die die angsten vergroot en een zondebok gezocht word. Die verharding is slecht.quote:Op vrijdag 18 november 2016 19:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt idd. Zijn er die op Wilders zouden stemmen als Wilders ook de Armeense genocide maar zou ontkennen iig, dat weet ik wel.
In mijn jeugd PSP(tegen kernwapens), daarna GL en even PvdA maar ga weer naar GL. En ik weet ook wel dat ik het niet met alles eens ben mbt tot GL maar dat zul je bij geen enkele partij terug vinden. Maar ik heb het gevoel dat GL toch wel progressief is met ook de aandacht op de arbeider met meer zekerheden.quote:Op vrijdag 18 november 2016 19:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
[..]
54, wijlen mijn vaders familie altijd SDAP geweest, hij zelf PvdA met in de jaren 80 uitstapjes naar D66. Troelstra kwam bij mijn overgrootouders op de koffie. Zelf altijd PvdA gestemd, maar zat wrs aan de rechterkant van de PvdA. Alleen in 2012 SP. Wat het nu gaat worden, is nog onbekend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |