Het kost veel tijd wel.quote:Op zondag 13 november 2016 10:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat dit niet bevalt
Er zit nogal wat verschil tussen een banaan en een gemiddeld bewerkt product natuurlijk. Net zoals je een potje pastasaus niet kan vergelijken met zelfgemaakte pastasaus.quote:Op zondag 13 november 2016 10:06 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, noem eens een voorbeeld. Als je het etiket van een banaan zou bekijken denk je ook wel twee keer na voor je er een eet.
Je kunt ook proberen zo'n machine op de kop te tikken op marktplaats, kost een prikkie.quote:Op zondag 13 november 2016 10:09 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Het kost veel tijd wel.En ik moet even uitkijken dat ik m'n polsgewrichten te vriend houd.
Nou goed, zelf eet ik geen brood en ik mis het ook absoluut niet. Maar in de gemiddelde keuken is brood heel normaal.quote:Op zondag 13 november 2016 10:09 schreef Californium het volgende:
[..]
Ik ben een beetje af van dat brood is normaal ding. Tevens is brood bewerkt en vlees is niet bewerkt maar wordt soms suiker toegevoegd.
Gemak dient de mensquote:
Nu je het zegt, die heeft mijn moeder nog in de kast staan volgens mij en ze gebruikt hemquote:Op zondag 13 november 2016 10:09 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Je kunt ook proberen zo'n machine op de kop te tikken op marktplaats, kost een prikkie.
Is zeker waarquote:Op zondag 13 november 2016 10:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Er zit nogal wat verschil tussen een banaan en een gemiddeld bewerkt product natuurlijk. Net zoals je een potje pastasaus niet kan vergelijken met zelfgemaakte pastasaus.
je hebt tegenwoordig wel een aantal broodmachines waarbij het eigenlijk gewoon de ingrediėnten erin mieteren is, de timer op het juiste moment zetten en vervolgens wakker worden met de geur van vers gebakken brood.quote:Op zondag 13 november 2016 10:09 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Het kost veel tijd wel.En ik moet even uitkijken dat ik m'n polsgewrichten te vriend houd.
Uiteraard niet. Gaat meer om wat er op het etiket staat natuurlijk.quote:Op zondag 13 november 2016 10:11 schreef Samzz het volgende:
[..]
Is zeker waar. Bedoel meer te zeggen dat een enorm etiket niet meteen ongezond betekent
.
Ja goed, ik heb na een dag werken, trainen met de honden, huishouden e.d. geen zin om uitgebreid te gaan kokenquote:
Ik eet nooit uit potjes of kant en klaar maar dat is meer omdat ik het niet te vreten vind in de meeste gevallenquote:Op zondag 13 november 2016 10:12 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja goed, ik heb na een dag werken, trainen met de honden, huishouden e.d. geen zin om uitgebreid te gaan koken. Dus ik vind die pakjes best wel handig op die dagen.
Ik eet dagelijks groente, vers en uit pot, maar om iedere dag uitgebreid stil te staan bij wat ik eet is me teveel werk.
Wat ik met name mis zijn die voorgesneden groentes die je in Nederland overal vindtquote:Op zondag 13 november 2016 10:12 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja goed, ik heb na een dag werken, trainen met de honden, huishouden e.d. geen zin om uitgebreid te gaan koken. Dus ik vind die pakjes best wel handig op die dagen.
Ik eet dagelijks groente, vers en uit pot, maar om iedere dag uitgebreid stil te staan bij wat ik eet is me teveel werk.
Mwa wat is best veel? Ik heb er geen studie voor gedaan ofzoquote:Op zondag 13 november 2016 10:04 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nou het lijkt me best veel inlezen en etiketten speuren want ze voegen suiker toe aan de meest onwaarschijnlijke dingen
Ehm nog steeds de supermarktquote:Op zondag 13 november 2016 10:05 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja oké. Maar imo is brood ook normale voeding, maar dat zit dus vol met suiker. Vlees blijkbaar ook, zoals je net zei. Imo ook normale voeding.
Als je in de supermarkt geen gezond voedsel kunt halen, waar moet je dan zijn?
Kipfilet zit suiker inquote:Op zondag 13 november 2016 10:07 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Als je er kipfilet en wat plakjes komkommer op doet ipv de zoete troep scheelt dat al een hoop en dat is echt niet veel werk.
Ja, een tijdje geleden was het natuurlijk helemaal een rage. Er staan er nu in Nederland veel te verstoffen in kasten.quote:Op zondag 13 november 2016 10:10 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Nu je het zegt, die heeft mijn moeder nog in de kast staan volgens mij en ze gebruikt hem
nooit meer. Misschien kan ik wel een dealtje sluiten.
En er is uiteraard een groot verschil tussen natuurlijke en geraffineerde suikersquote:Op zondag 13 november 2016 10:15 schreef Samzz het volgende:
Ik ben wel echt dol op honing. Iedere ochtend een scheutje honing over m'n kwark met noten en zaden, lekkah
.
Overigens wel honing van de imker.
Die voorgesneden zakjes groeten zijn dus een grote bacteriebomquote:Op zondag 13 november 2016 10:15 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat ik met name mis zijn die voorgesneden groentes die je in Nederland overal vindtDat zou me zoveel tijd schelen
Dat weet ik. Honingquote:Op zondag 13 november 2016 10:16 schreef Dven het volgende:
[..]
En er is uiteraard een groot verschil tussen natuurlijke en geraffineerde suikers
Respect als je dat luktquote:Op zondag 13 november 2016 10:14 schreef Kaneelstokje het volgende:
Voor 25 euro boodschappen gedaan.
Even kijken of het voldoende is voor de hele week.
Daar kan ik dus echt totaal niet van wakker liggen. Van die mensen die al een infectie krijgen als ze naar rauwe kip kijkenquote:Op zondag 13 november 2016 10:16 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Die voorgesneden zakjes groeten zijn dus een grote bacteriebom
Ik ook niet, heb in een studentenhuis gewoond.quote:Op zondag 13 november 2016 10:17 schreef Dven het volgende:
[..]
Daar kan ik dus echt totaal niet van wakker liggen. Van die mensen die al een infectie krijgen als ze naar rauwe kip kijken![]()
Ik eet geen broodquote:Op zondag 13 november 2016 10:15 schreef Elvi het volgende:
[..]
Mwa wat is best veel? Ik heb er geen studie voor gedaan ofzoDe lijst met synoniemen is online te vinden, en als je eenmaal een product hebt gevonden waar het niet zit dan pak je die de volgende keer automatisch. Misschien dat ik de eerste 2 of 3 keer boodschappen doen iets meer tijd kwijt was maar dat ging echt over minuten.
[..]
Ehm nog steeds de supermarktBij de AH, Jumbo, en Plus kan je Allisonbrood kopen. Daar zit geen suiker in.
Vlees kan ook bij de Jumbo, Aldi, en Lidl. Alleen sommige dingen zul je dan zelf moeten maken zoals een slavink. Is gewoon gehakt met ontbijtspek eromheen (beide zijn suikervrij te koop bij de Lidl)
[..]
Kipfilet zit suiker indus wij kopen nu gewone kipfilet, koken of bakken deze, en snijden het in plakjes voor op de boterham (mijn vader eet nog wel brood) of voor in een salade.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |