Blijft er niet erg weinig over als je suiker wil ontlopen?quote:Op zondag 13 november 2016 09:57 schreef Elvi het volgende:
[..]
Mn moeder heeft diabetes en sinds ze erop let is haar suikerspiegel normaal. Ze gaat nu ook met de huisarts bespreken of ze minder medicijnen mag hebben.
Suiker zit echt overal in. Kijk, in de chocola die ik eet weet ik dat het erin zit. Dat is niet gek. Maar het zit ook in vlees. Bij de Plus kan ik niks halen want het zit zelfs in het gehaktjumbo, aldi, en lidl zijn dan beter. Er zijn gelukkig genoeg lijsten op internet met wat je waar kunt halen dus dat is een goede basis. Verder is het vooral etiketten lezen en je eigen bevindingen op de lijst zetten
Ja, er blijft weinig over. Namelijk slechts de 'normale' voeding.quote:Op zondag 13 november 2016 09:59 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Blijft er niet erg weinig over als je suiker wil ontlopen?
Nee. Tot nu toe heb ik atijd wel een alternatief product gevonden. Behalve van beschuit, maar dat eet ik alleen op zondag. En van ketchup, maar dan is er een versie met minder suiker.quote:Op zondag 13 november 2016 09:59 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Blijft er niet erg weinig over als je suiker wil ontlopen?
Wat is normale voeding?quote:Op zondag 13 november 2016 10:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja, er blijft weinig over. Namelijk slechts de 'normale' voeding.
Is ook meer dat het traditionele voedsel in Nederland zo 'makkelijk' is denk ik. Voor het ontbijt een voorgesneden boterham uit de kast rukken, er wat zoetigheid opgooien en gaan met die banaan.quote:Op zondag 13 november 2016 09:49 schreef Elvi het volgende:
[..]
Dat hoor ik vaker... Iedereen wil afvallen maar niemand wil er wat voor doen.
En er blijft genoeg over als je geen brood eetik eet salades tussen de middag. En niet met alleen sla
linzen, bonen, couscous, groentes.. En als het druk is dan neem ik crackers met magere smeerkaas (zonder suiker uiteraard)
En ik mag soms wat minder streng doen. Elke avond heb ik een blokje bittere chocola bij de koffie, in het weekend mag ik chips, en vanavond ga ik uit eten. Dan wandel ik gewoon wat meer zodat ik meer ruimte heb in mn calorieën doel
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die daar tijd voor/zin in hebben naast werk, hobby's, sociaal leven.quote:Op zondag 13 november 2016 10:02 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Is ook meer dat het traditionele voedsel in Nederland zo 'makkelijk' is denk ik. Voor het ontbijt een voorgesneden boterham uit de kast rukken, er wat zoetigheid opgooien en gaan met die banaan.
Maar ja, gevarieerd en gezond eten bereiden elke dag kost wel echt veel tijd
Nou het lijkt me best veel inlezen en etiketten speuren want ze voegen suiker toe aan de meest onwaarschijnlijke dingenquote:Op zondag 13 november 2016 10:01 schreef Elvi het volgende:
[..]
Nee. Tot nu toe heb ik atijd wel een alternatief product gevonden. Behalve van beschuit, maar dat eet ik alleen op zondag. En van ketchup, maar dan is er een versie met minder suiker.
Echt, het valt mee
* 'normale' voeding. Ofwel niet iets wat 347892346 maal bewerkt is om tot een product te komen.quote:
Het is eigenlijk wel raar dat mensen voor zoiets belangrijks zo belachelijk weinig tijd uittrekken.quote:Op zondag 13 november 2016 10:04 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die daar tijd voor/zin in hebben naast werk, hobby's, sociaal leven.
Ja oké. Maar imo is brood ook normale voeding, maar dat zit dus vol met suiker. Vlees blijkbaar ook, zoals je net zei. Imo ook normale voeding.quote:Op zondag 13 november 2016 10:03 schreef Elvi het volgende:
[..]
Onbewerkte voeding. Groente, fruit, vlees zonder toevoegingen en marinades...
Tsja kwestie van keuzes. Of je blijft met je dikke lijf een uur op fok klagen dat het afvallen niet wil lukken, of je maakt de keus om dat uur te besteden aan gezond koken en je lunch van de volgende dag voor te bereiden.quote:Op zondag 13 november 2016 10:02 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Is ook meer dat het traditionele voedsel in Nederland zo 'makkelijk' is denk ik. Voor het ontbijt een voorgesneden boterham uit de kast rukken, er wat zoetigheid opgooien en gaan met die banaan.
En veel naampjes leren omdat er voor suiker ook een honderd synoniemen bestaan die ze gebruiken om het woord 'suiker' maar te kunnen vermijdenquote:Op zondag 13 november 2016 10:04 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nou het lijkt me best veel inlezen en etiketten speuren want ze voegen suiker toe aan de meest onwaarschijnlijke dingen
Ja, noem eens een voorbeeld. Als je het etiket van een banaan zou bekijken denk je ook wel twee keer na voor je er een eet.quote:Op zondag 13 november 2016 10:04 schreef Dven het volgende:
[..]
* 'normale' voeding. Ofwel niet iets wat 347892346 maal bewerkt is om tot een product te komen.
Als je er kipfilet en wat plakjes komkommer op doet ipv de zoete troep scheelt dat al een hoop en dat is echt niet veel werk.quote:Op zondag 13 november 2016 10:02 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Tsja, supermarkten zijn er natuurlijk niet op ingericht om een zo gezond mogelijk assortiment aan te bieden.quote:Op zondag 13 november 2016 10:05 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja oké. Maar imo is brood ook normale voeding, maar dat zit dus vol met suiker. Vlees blijkbaar ook, zoals je net zei. Imo ook normale voeding.
Als je in de supermarkt geen gezond voedsel kunt halen, waar moet je dan zijn?
Ik heb dan weer het idee dat er in kipfilet enorm veel suiker zitquote:Op zondag 13 november 2016 10:07 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Als je er kipfilet en wat plakjes komkommer op doet ipv de zoete troep scheelt dat al een hoop en dat is echt niet veel werk.
Ik kan me niet voorstellen dat dit niet bevaltquote:Op zondag 13 november 2016 10:06 schreef Fripsel het volgende:
Ik wil als ik verhuisd ben gaan kijken of het bevalt om zelf brood te bakken.
Is ook zo.quote:Op zondag 13 november 2016 10:08 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik heb dan weer het idee dat er in kipfilet enorm veel suiker zit
It's a sad thingquote:Op zondag 13 november 2016 10:07 schreef Dven het volgende:
[..]
Tsja, supermarkten zijn er natuurlijk niet op ingericht om een zo gezond mogelijk assortiment aan te bieden.
Eigenlijk zijn supermarkten juist de ondergang van gezonde voeding geweest.
Ik ben een beetje af van dat brood is normaal ding. Tevens is brood bewerkt en vlees is niet bewerkt maar wordt soms suiker toegevoegd.quote:Op zondag 13 november 2016 10:05 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja oké. Maar imo is brood ook normale voeding, maar dat zit dus vol met suiker. Vlees blijkbaar ook, zoals je net zei. Imo ook normale voeding.
Als je in de supermarkt geen gezond voedsel kunt halen, waar moet je dan zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |