De man was een groot, uniek artiest met een indrukwekkend oeuvre.quote:Op vrijdag 11 november 2016 03:01 schreef Ulx het volgende:
http://www.bbc.com/news/entertainment-arts-37946654
De man had best mooie liedjes.
Verklaartquote:Op vrijdag 11 november 2016 03:32 schreef Eviljane het volgende:
Dit verklaardt waarschijnlijk ook dat het zo lang duurde met het accepteren van de nobelprijs..
Mooie link. Straks even kijken en luisteren.quote:Op vrijdag 11 november 2016 04:14 schreef Kijkertje het volgende:
Hoorde het net op de radio![]()
Hier een docu van de BBC over zijn leven met veel nummers, oude filmpjes, interviews en anekdotes. Een prachtig tijdsbeeld
De man had humor. Laatst zag ik hem weer op tv in een interview, weet niet meer in welk kader. Heerlijke zelfspot.quote:Op vrijdag 11 november 2016 04:28 schreef Ulx het volgende:
Een van zijn nummers die ik echt vaak luisterde indertijd. Give me crack and anal sex. Tja, waarom ook niet?
Sowieso alle nummers van The Future. Zeker als soundtrack voor Natural Born Killersquote:Op vrijdag 11 november 2016 04:28 schreef Ulx het volgende:
Een van zijn nummers die ik echt vaak luisterde indertijd. Give me crack and anal sex. Tja, waarom ook niet?
Was toch Bob Dylan die de prijs had gewonnen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 03:32 schreef Eviljane het volgende:
Dit verklaardt waarschijnlijk ook dat het zo lang duurde met het accepteren van de nobelprijs..
Leuk he, alcohol drinken?quote:Op vrijdag 11 november 2016 03:06 schreef Thezappa het volgende:
Laat Matthijs het maar niet horen..5 dagen lang.. en nu hebben we weer een band die lijkt op Cohen..uit de 2 e wereld oorlog 1 overlevende Cohen..2 kunstgebitten samen
Oewww lennnnnn
En bij DWDD zijn ze al sinds woensdag in een rouwstemming.quote:Op vrijdag 11 november 2016 03:06 schreef Thezappa het volgende:
Laat Matthijs het maar niet horen..5 dagen lang.. en nu hebben we weer een band die lijkt op Cohen..uit de 2 e wereld oorlog 1 overlevende Cohen..2 kunstgebitten samen
Oewww lennnnnn
Ik ookquote:
Cohen was een Canadees.quote:Op vrijdag 11 november 2016 10:24 schreef MCH het volgende:
Is dit de eerste celeb die het niet zag zitten onder Trump?
Schijnbaar is ie daar overleden, idd.quote:Op vrijdag 11 november 2016 10:56 schreef MCH het volgende:
[..]
Maar de zon scheen zo lekker in California?
Ik vind van Leonard Cohen mooier klinken dan van Herman van Veen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 10:58 schreef Bosbeetle het volgende:
Het eerste wat ik van hem hoorde was
Dat mag je heulemaal niet zeggen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 11:11 schreef Zith het volgende:
Gaan we weer een hele dag over overleden muzikanten praten op tv...
In het origineel... wat bedoelt hij met het liedje? Ik vind die tekst zo ingewikkeld altijd.quote:Op vrijdag 11 november 2016 10:58 schreef Bosbeetle het volgende:
Voor mij dezequote:Op vrijdag 11 november 2016 10:58 schreef Bosbeetle het volgende:
Oef, het is wel duidelijk dat Ron deze plaat nooit meer heeft evenaardquote:Op vrijdag 11 november 2016 12:05 schreef ranja het volgende:
[..]
Voor mij deze
al had ik toen nog geen idee dat het van hem was
Wederom een reden om niet naar DWDD te kijken. Al is er nooit een goede reden om wel te kijken.quote:Op vrijdag 11 november 2016 12:23 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik verwacht vanavond de Mart en Freek de Jonge bij DWDD.
Alhoewel hij natuurlijk recent al behoorlijk aandacht had gekregen.
Bosbeetle ook niet...?quote:Op vrijdag 11 november 2016 11:57 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
In het origineel... wat bedoelt hij met het liedje? Ik vind die tekst zo ingewikkeld altijd.
Na aperquote:Op vrijdag 11 november 2016 15:50 schreef golfer het volgende:
Net als Bowie kondigde hij zijn dood al aan op z'n laatste album.
De tekst op de single ervan zegt genoeg:
WTF ?quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Die versie van Jose Hoebee moeten ze eigenlijk verbieden.
Ja die werd hier gepost. Met Ron Brandsteder.quote:
Ha ha ha. Dat had ik niet verwacht met zulke namenquote:Op vrijdag 11 november 2016 16:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja die werd hier gepost. Met Ron Brandsteder.
Zeldzaam slechte cover.
Als we het nu toch over covers en Nederlandse bewerkingen van Suzanne hebben, dan mag deze zeker niet worden vergeten:quote:Op vrijdag 11 november 2016 10:58 schreef Bosbeetle het volgende:
Ja, een triest verhaal, dat van Yasmine, maar goed, daar gaat het niet niet over.quote:Op vrijdag 11 november 2016 17:00 schreef Riparius het volgende:
[..]
Als we het nu toch over covers en Nederlandse bewerkingen van Suzanne hebben, dan mag deze zeker niet worden vergeten:
Yasmine† was overigens een groot bewonderaar van Cohen en heeft na haar duet met Frank Boeijen Nederlandse bewerkingen gemaakt van veel andere Cohen nummers en er zelfs een theatertour mee gedaan. Hier haar versie van The Partisan, met Thé Lau:
quote:Leonard Cohen was always the grownup in the room. He was young once, of course, but the world never saw much of the modestly successful poet and novelist from Montreal. He was already 33 — ancient by 60s standards — when he gazed out from the sepia-tinted, photo-booth snapshot on the cover of 1967’s Songs of Leonard Cohen with his shirt, tie and smart side-parting. The face suggested that he’d been around the block a few times; the voice and words confirmed it. The man knew things about life and if, you listened closely, you might learn something.
The truth was that Cohen felt as lost as anybody. What gave his work its uncommon gravitas wasn’t that he knew the answers but that he never stopped looking. He searched for clues in bedrooms and warzones, in Jewish temples and Buddhist retreats, in Europe, Africa, Israel and Cuba. He tried to flush them out with booze and drugs and seduce them with melodies. And whenever he managed to painfully extract some nugget of wisdom, he would cut and polish it like a precious stone before resuming the search. Funny about himself but profoundly serious about his art, he liked to describe his songs as “investigations” into the hidden mechanics of love, sex, war, religion and death – the beautiful and terrifying truths of existence. A Leonard Cohen song is an anchor flung into a churning sea. It has the kind of weight that could save your life.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
quote:Op vrijdag 11 november 2016 07:46 schreef Leandra het volgende:
Kippenvel van z'n stem bij een liveoptreden.
RIP.
7 november inderdaad.quote:Op vrijdag 11 november 2016 19:15 schreef Haaibaaike het volgende:
Hij is afgelopen maandag overleden zeggen ze bij DWDD !
Lang geduurd voordat het bekend werd danquote:Op vrijdag 11 november 2016 19:15 schreef Haaibaaike het volgende:
Hij is afgelopen maandag overleden zeggen ze bij DWDD !
Is dit misschien niet het topic voor jequote:Op zaterdag 12 november 2016 15:06 schreef TargaFlorio het volgende:
Mooie muziek maar ik moet niet te veel nummers achter elkaar luisteren.
Ja ik vind het ook vreemd dat ze gisteren pas bekend gemaakt hebben.quote:Op vrijdag 11 november 2016 23:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
Lang geduurd voordat het bekend werd dan
Ze wilden hem eerst al begraven hebben en dat is schijnbaar afgelopen donderdag gebeurd.quote:Op zaterdag 12 november 2016 23:25 schreef Haaibaaike het volgende:
Ja ik vind het ook vreemd dat ze gisteren pas bekend gemaakt hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |