abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166644742
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 10:12 schreef Habbezak het volgende:
Ik wordt een beetje moe van dat hele generaliserende 'linkse-rechtse' denken van mensen tegenwoordig. Als jij jezelf identificeert als 'links' en online kom je mensen tegen die het niet eens zijn met je betekend niet dat die mensen fascist zijn.

Tegenwoordig wilt niemand meer een mening van een ander accepteren. Democratie is aan het falen
Democratie is in de ogen van veel mensen een middel om je gelijk te halen. En als je het gelijk niet krijgt, dan werkt de democratie niet. Zo werkt het natuurlijk niet.

Democratie is een prima middel en functioneert uitstekend. Het probleem is de mensen die de democratie vertegenwoordigen. Dat die mensen geen vertrouwen meer genieten zou niet moeten betekenen dat de democratie zelf faalt. Helaas zijn mensen geneigd het instrument te verwerpen in plaats van zij die het hanteren en roepen ze dat het niet meer werkt.

Als een timmerman slecht werk bij jou aflevert, wie geef je dan de schuld? De timmerman of zijn hamer? Zo werkt het ook met democratie.
pi_166647974
quote:
Ik wordt een beetje moe van dat hele generaliserende 'linkse-rechtse' denken van mensen tegenwoordig. Als jij jezelf identificeert als 'links' en online kom je mensen tegen die het niet eens zijn met je betekend niet dat die mensen fascist zijn.

Tegenwoordig wilt niemand meer een mening van een ander accepteren. Democratie is aan het falen
Er is zoiets als 'de officiele / dominante ideologie'. Als die op je zijde is, word je opinie gesteund door de macht van groep, en anders werkt het juist tegen je.

Dat is een belangrijke factor in iedere samenleving met een sterke ideologische trend. Hier was dit de marktideologie en dat is economisch rechts. Mensen die de dominante ideologie omarmen weten meestal nergens van (als je erover begint) en ontkennen alles.
The view from nowhere.
pi_166657556
quote:

Mwuah, het klopt wel dat er meer polarisatie is, maar ik voel mezelf nou niet persé links of rechts. Er zijn gewoon echt meer rechtse mensen dan linkse op internet.
  vrijdag 25 november 2016 @ 13:58:33 #54
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_166891031
Paranoia, autisme, haat jegens de mensheid, zelfmoordneigingen, trauma's.... er is een reden waarom deze mensen op (extreem)rechts stemmen. Met zo'n negatieve instelling ga je natuurlijk niet naar buiten.

Daarbij heb je een zondebok nodig. Ironisch dat het vooral dorpelingen met een straal van 10km blanke mensen om zich heen complotten zien in buitenlanders die alles overnemen omdat hij/zij zo negatief is dat niemand met hem/haar wilt omgaan.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_166904968
Links/rechts tegenstelling is verleden tijd. Wat Trump heeft gedaan is vooral iedereen die benadeeld is (veteranen, mensen die hun huis kwijt zijn, celebrities die door de media zijn afgeserveerd, democrats met een afwijkende mening dan de partijleiding etc. ) verzameld onder een paraplu.

Trump won, omdat hij zowel Democrats als Republicans aansprak. Daarnaast waren zijn kiezers veel enthousiaster dan die van Hillary. De Hillary campagne bestond uit het zwart maken van de tegenstanders een boek dat niemand kocht. Op het laatste moment probeerde ze de boel te redden door Obama op pad te sturen en/of celebrities. Er is niet op eens veel meer rechts dan links geluid op internet. Het was gewoon Hillary die zo een slechte boodschap en campagne had dat de hele #feelthebern linkse kliek geen zin had om zich voor haar in te zetten.
pi_166905132
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:06 schreef snorauto het volgende:
Hoi,

Waarom zitten er zoveel meer (extreem) rechtse mensen op het internet dan linkse mensen? Dat lijkt iig wel zo te zijn. Voorbeeld: Al die filmpjes die negatief waren over Trump of positief over Clinton kregen massaal veel negatieve comments en duimpjes omlaag enzo, andersom was dit niet zo. Ook merk ik dat op dit forum of op andere sites de meeste mensen rechts zijn. Vind het opvallend, omdat er zeker wel linkse mensen zijn.
Ik deel dit totaal niet.

Kijk eens naar de scheldpartijen op FOK! die ik over mij heen krijg. Het stikt hier van de linkse mensen. Maar ook sites als Indymedia die het internet vervuilen.

Er zijn inderdaad veel likes voor Trump filmpjes. Het gewone volk zit op internet en is massaal voor Trump omdat Clinton tegen de gewone Amerikaan is (tenzij hij zwart is natuurlijk). Heeft niets met rechts te maken.

Er zijn wel veel sites aan de rechts(conservatieve) kant op internet. Deze ontwikkeling begon begin deze eeuw. Denk aan GeenStijl. Veel van die sites zijn er ook al niet meer. De reden is heel verklaarbaar: De mainstream media zijn allemaal GroenLinksig. Zelfs Elevier die pro-EU en voor dat leugenachtige 'handelsverdrag' met Oekraïne was. Mensen die voor een trotse natie zijn en tegen de islam, EU, en multikul hebben geen media, terwijl dit wel een groot deel van het volk is (misschien zelfs de meerderheid wel). Internet is voor hen de enige oplossing.
pi_166905156
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 13:58 schreef corehype het volgende:
Paranoia, autisme, haat jegens de mensheid, zelfmoordneigingen, trauma's.... er is een reden waarom deze mensen op (extreem)rechts stemmen. Met zo'n negatieve instelling ga je natuurlijk niet naar buiten.

Daarbij heb je een zondebok nodig. Ironisch dat het vooral dorpelingen met een straal van 10km blanke mensen om zich heen complotten zien in buitenlanders die alles overnemen omdat hij/zij zo negatief is dat niemand met hem/haar wilt omgaan.
Achterhaalde onzin. In de jaren '90 kon je hier nog mee weg komen, nu niet meer. Uit elk onderzoek blijkt dat de kiezers van bijv. Trump en Wilders een heel breed publiek zijn. Van allochtoon tot hoogopgeleide 'witte'.

Dit soort posts bedoelde ik nou in mijn eerdere post hierboven: op FOK! stikt het van de linkse mensen die niets anders kunnen dan schelden en andersdenkenden in een kwaad daglicht zetten. Inhoudelijk reageren doen ze niet. De TS constateert veel rechtse mensen op internet, maar op veel plekken waaronder dit forum is het voornamelijk links.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')