Democratie is in de ogen van veel mensen een middel om je gelijk te halen. En als je het gelijk niet krijgt, dan werkt de democratie niet. Zo werkt het natuurlijk niet.quote:Op maandag 14 november 2016 10:12 schreef Habbezak het volgende:
Ik wordt een beetje moe van dat hele generaliserende 'linkse-rechtse' denken van mensen tegenwoordig. Als jij jezelf identificeert als 'links' en online kom je mensen tegen die het niet eens zijn met je betekend niet dat die mensen fascist zijn.
Tegenwoordig wilt niemand meer een mening van een ander accepteren. Democratie is aan het falen
Er is zoiets als 'de officiele / dominante ideologie'. Als die op je zijde is, word je opinie gesteund door de macht van groep, en anders werkt het juist tegen je.quote:Op maandag 14 november 2016 10:12 schreef Habbezak het volgende:
Ik wordt een beetje moe van dat hele generaliserende 'linkse-rechtse' denken van mensen tegenwoordig. Als jij jezelf identificeert als 'links' en online kom je mensen tegen die het niet eens zijn met je betekend niet dat die mensen fascist zijn.
Tegenwoordig wilt niemand meer een mening van een ander accepteren. Democratie is aan het falen
Mwuah, het klopt wel dat er meer polarisatie is, maar ik voel mezelf nou niet persé links of rechts. Er zijn gewoon echt meer rechtse mensen dan linkse op internet.quote:Op maandag 14 november 2016 10:12 schreef Habbezak het volgende:
Ik deel dit totaal niet.quote:Op donderdag 10 november 2016 23:06 schreef snorauto het volgende:
Hoi,
Waarom zitten er zoveel meer (extreem) rechtse mensen op het internet dan linkse mensen? Dat lijkt iig wel zo te zijn. Voorbeeld: Al die filmpjes die negatief waren over Trump of positief over Clinton kregen massaal veel negatieve comments en duimpjes omlaag enzo, andersom was dit niet zo. Ook merk ik dat op dit forum of op andere sites de meeste mensen rechts zijn. Vind het opvallend, omdat er zeker wel linkse mensen zijn.
Achterhaalde onzin. In de jaren '90 kon je hier nog mee weg komen, nu niet meer. Uit elk onderzoek blijkt dat de kiezers van bijv. Trump en Wilders een heel breed publiek zijn. Van allochtoon tot hoogopgeleide 'witte'.quote:Op vrijdag 25 november 2016 13:58 schreef corehype het volgende:
Paranoia, autisme, haat jegens de mensheid, zelfmoordneigingen, trauma's.... er is een reden waarom deze mensen op (extreem)rechts stemmen. Met zo'n negatieve instelling ga je natuurlijk niet naar buiten.
Daarbij heb je een zondebok nodig. Ironisch dat het vooral dorpelingen met een straal van 10km blanke mensen om zich heen complotten zien in buitenlanders die alles overnemen omdat hij/zij zo negatief is dat niemand met hem/haar wilt omgaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |