Daarom stop ik elke link in een apart mapje, zodat ik niet maar 1 link heb in mijn favorietenbalkjequote:Op donderdag 10 november 2016 23:25 schreef TUFKAL het volgende:
Rechtse mensen hebben ook maximaal één link bij hun favorieten, anders hebben ze links.
Moet je die Hillarystemmers eens zien die nu lopen te rellen in USA.quote:Op donderdag 10 november 2016 23:36 schreef snorauto het volgende:
[..]
Werkloze mensen (vaak kansarm) die rechts stemmen zijn echt heel dom.
extremistische daden komen van links. Zie alleen al de rellen of de oproepen om Trump te vermoorden in USA vanwege vrije verkiezingen .quote:Op vrijdag 11 november 2016 10:02 schreef Stranger het volgende:
Ik denk dat je bij de verering van Trump op het internet niet alleen moet kijken naar links-rechts. Hij is natuurlijk de ultieme troll en vleesgeworden meme waarmee een groot gedeelte van de schijtlollige internetpubers de grootste lol kunnen hebben.
Met betrekking tot meer rechtse uitspraken, hoort een beetje bij de tijd. Mensen hebben dankzij de overwinningen en hogere peilingen van rechtsconservatieven en het steeds sociaal geaccepteerder worden van extremistische meningen minder het idee dat ze zich genuanceerd op moeten stellen.
Ik heb het nergens over de kleur van extremisme of extremistische daden. Verder kan ik me nog herinneren dat Trump zelf zei dat 'second amendment people' iets konden doen aan Hillary en was er genoeg sprake van hele militia's die in protest zouden komen mocht Hillary winnen. Het komt van twee kanten. Ik weet dat jij moeite hebt met fatsoenlijk lezen en alles als een links complot ziet, maar dat hoeft echt niet.quote:Op vrijdag 11 november 2016 19:32 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
extremistische daden komen van links. Zie alleen al de rellen of de oproepen om Trump te vermoorden in USA vanwege vrije verkiezingen .
quote:Op vrijdag 11 november 2016 10:27 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Het establishment = rechts. Dat is ook de historische definitie van het begrip.
Dat komt hierdoor:quote:Op donderdag 10 november 2016 23:06 schreef snorauto het volgende:
Hoi,
Waarom zitten er zoveel meer (extreem) rechtse mensen op het internet dan linkse mensen? Dat lijkt iig wel zo te zijn. Voorbeeld: Al die filmpjes die negatief waren over Trump of positief over Clinton kregen massaal veel negatieve comments en duimpjes omlaag enzo, andersom was dit niet zo. Ook merk ik dat op dit forum of op andere sites de meeste mensen rechts zijn. Vind het opvallend, omdat er zeker wel linkse mensen zijn.
Is dat je enige punt? Dat je niet mag kankeren op andere bevolkingsgroepen. Wil jij de ontvanger zijn van dit soort aanvallen? Kijk eens naar wat je vervolgens zelf zegt:quote:Op zondag 13 november 2016 06:20 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
Rechts is vaak niet politiek correct. Als je in het degelijks leven je niet politiek correct uitlaat, krijg je vaak een hoop gezeik op je nek van mensen die zich moreel verheven voelen (lees: politiek correct).
Wil je toch je zegje doen en je mening geven, dan is dat makkelijker op internet waar je anoniem bent. Dat scheelt een hoop gezeik en scheve blikken.
Dat tokkie verhaal vind ik overigens ook rechts. Juist de mensen de economisch sterker staan, kijken neer op de mensen in achterstandswijken.quote:Als je je rechts uit in het dagelijks leven, dan vindt links het sociaal geaccepteerd om daar keihard op in te hakken en mensen weg te zetten als dom, racist, tokkie, xenofoob etc. Zeer zielig en laag gedrag van die linkse rakkers, maar het gebeurt nou eenmaal wel. En veel rechtse mensen hebben daar nou eenmaal geen zin in.
Juist het linkse geluid wordt in de media onderdrukt. Veel van wat men links noemt, is niet het links van Joop den Uyl waarmee ik groot geworden ben.quote:Decennia lange dominantie van links in de media, de kranten etc, heeft er niet voor gezorgd dat rechts gedachtengoed verdwenen is, maar wel dat het in veel mindere mate geuit wordt.
Echter voelen rechts denkende mensen zich op internet wel vrij om hun mening te ventileren. En daar ligt ook het antwoord op de vraag waarom het rechtse geluid welig tiert op het internet!
Je ziet het ook aan de exit polls in Amerika, de meeste Trump stemmer gaven niet aan dat ze op Trump gestemd hadden. Die vrijheid voelde ze niet vanwege dat decennia lange links morele vingertje.
Ik kan geen chocola maken van je repliek jegens mijn post. Echter zie ik wel dat je vrijwel alles rechts vindt ( de media en de pvda rechts. Serieus? ). Als je zo redeneert snap ik ook wel dat je mijn post niet echt op waarde weet te schatten.quote:Op zondag 13 november 2016 11:28 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Is dat je enige punt? Dat je niet mag kankeren op andere bevolkingsgroepen. Wil jij de ontvanger zijn van dit soort aanvallen? Kijk eens naar wat je vervolgens zelf zegt:
[..]
Dat tokkie verhaal vind ik overigens ook rechts. Juist de mensen de economisch sterker staan, kijken neer op de mensen in achterstandswijken.
[..]
Juist het linkse geluid wordt in de media onderdrukt. Veel van wat men links noemt, is niet het links van Joop den Uyl waarmee ik groot geworden ben.
De PvdA voert een rechts economisch beleid. Ze zijn voor liberaliseringen, privatiseringen, handelsverdragen, onbeperkte arbeidsmigratie, flexwerkers, het voortrekken van huizenkopers tov huurders, het creeren van een 'flat tax', etc.... Dat is niet links, want daarmee verkwansel je de belangen van de arbeidersklasse (en al wat daar economisch nog onder zit).
Het enige dat nog links is aan de PvdA, is dat je andere bevolkingsgroepen niet mag demoniseren. Dat doet rechts via de PVV en daarmee definieert men links als allochtonen knuffelaars. Je mag atheist zijn, en dus ook de Islam onzin vinden, en het ook nog gevaarlijke onzin vinden, maar ik vind niet dat je bevolking groepen mag discrimineren of demoniseren. Sowieso moet je de identiteiten van minderheidsgroepen niet te hard aanvallen, omdat het te gemakkelijk is. Het is als trappen tegen iemand die op de grond ligt.
In Nederland lijkt het zo dat:
Links = PvdA = Rechts + pro-Islam / immigranten
Zo wordt 'links Nederland' mede de gevolgen van het rechtse neoliberale beleid in de schoenen geschoven. 'Links Nederland' is daarom overgestapt naar de SP, behalve het deel dat tegenwoordig meer geld heeft. Dat maakt de PvdA zo elitair en moralistisch. En de SP krijgt zijn verhaal niet over het voetlicht, omdat de media dit grotendeels blokkeren (want het neoliberale beleid is de algemene trend in de hele westerse wereld en dus kritiek 'not done').
Rechts wegzetten als racist en xenofoob. Wow, daar heb ik geen woorden voor. of toch wel. Veel mensen die rechts stemmen zijn helemaal niet zo. Ik denk dat je in de war bent met extreem rechts, aangezien 'gewoon' rechts vooral gericht is op een liberaal economisch beleid. Hillary is in mijn ogen dan ook gewoon rechts. Niet conservatief zoals Trump, maar economisch rechts blijft gewoon rechts. Opkomen voor minderheden maakt je nog niet automatisch links.quote:Op zondag 13 november 2016 06:20 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
Rechts is vaak niet politiek correct. Als je in het degelijks leven je niet politiek correct uitlaat, krijg je vaak een hoop gezeik op je nek van mensen die zich moreel verheven voelen (lees: politiek correct).
Wil je toch je zegje doen en je mening geven, dan is dat makkelijker op internet waar je anoniem bent. Dat scheelt een hoop gezeik en scheve blikken.
Als je je rechts uit in het dagelijks leven, dan vindt links het sociaal geaccepteerd om daar keihard op in te hakken en mensen weg te zetten als dom, racist, tokkie, xenofoob etc. Zeer zielig en laag gedrag van die linkse rakkers, maar het gebeurt nou eenmaal wel. En veel rechtse mensen hebben daar nou eenmaal geen zin in.
Decennia lange dominantie van links in de media, de kranten etc, heeft er niet voor gezorgd dat rechts gedachtengoed verdwenen is, maar wel dat het in veel mindere mate geuit wordt.
Echter voelen rechts denkende mensen zich op internet wel vrij om hun mening te ventileren. En daar ligt ook het antwoord op de vraag waarom het rechtse geluid welig tiert op het internet!
Je ziet het ook aan de exit polls in Amerika, de meeste Trump stemmer gaven niet aan dat ze op Trump gestemd hadden. Die vrijheid voelde ze niet vanwege dat decennia lange links morele vingertje.
... en door wie werden 'al die filmpjes' geplaatst?quote:Op donderdag 10 november 2016 23:06 schreef snorauto het volgende:
Voorbeeld: Al die filmpjes die negatief waren over Trump of positief over Clinton
Want IS en Hitler waren heel links?quote:Op vrijdag 11 november 2016 19:32 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
extremistische daden komen van links. Zie alleen al de rellen of de oproepen om Trump te vermoorden in USA vanwege vrije verkiezingen .
Dus rechtse mensen zijn watjes en durven niet voor hun mening uit te komen?quote:Op zondag 13 november 2016 06:20 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
Als je je rechts uit in het dagelijks leven, dan vindt links het sociaal geaccepteerd om daar keihard op in te hakken en mensen weg te zetten als dom, racist, tokkie, xenofoob etc. Zeer zielig en laag gedrag van die linkse rakkers, maar het gebeurt nou eenmaal wel. En veel rechtse mensen hebben daar nou eenmaal geen zin in.
Decennia lange dominantie van links in de media, de kranten etc, heeft er niet voor gezorgd dat rechts gedachtengoed verdwenen is, maar wel dat het in veel mindere mate geuit wordt.
Met rechts bedoel ik het gedeelte wat als politiek incorrect beschouwd wordt. En je kan wel zeggen da je me niet begrijpt, maar het is wel de rede dat rechts in opkomst is, ondanks dat veel stemmers zich daar niet openlijk over uitlaten. Waarom scoren anders de laatste tijden rechtsere partijen veel beter dan in de prognose verwacht werd?quote:Op zondag 13 november 2016 17:48 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Rechts wegzetten als racist en xenofoob. Wow, daar heb ik geen woorden voor. of toch wel. Veel mensen die rechts stemmen zijn helemaal niet zo. Ik denk dat je in de war bent met extreem rechts, aangezien 'gewoon' rechts vooral gericht is op een liberaal economisch beleid. Hillary is in mijn ogen dan ook gewoon rechts. Niet conservatief zoals Trump, maar economisch rechts blijft gewoon rechts. Opkomen voor minderheden maakt je nog niet automatisch links.
extra: Het is sowieso jammer dat de extremen van beide kanten nu als de norm wordt gezien. Rechts staat niet gelijk aan PVV. Mijn ouders zijn rechts, maar zouden nooit op een partij als de PVV stemmen. Zelf ben ik links, maar site's zoals Joop vind ik gewoon debiel. Daar wil ik gewoon niet mee geassocieerd worden.
Dat jij het watjes noemt moet jij weten. In veel kringen wordt al snel het vuur aan je schenen gelegd als je bepaalde uitlatingen doet die niet vallen binnnen het politiek correcte spectrum. Je krijgt al snel een stempel, en niet iedereen heeft daar zin in, op het werk, op een feesje of waar dan ook. Dan houden ze zich liever wat op de vlakte. Ik kan daar begrip voor hebben.quote:Op zondag 13 november 2016 20:00 schreef snorauto het volgende:
[..]
Dus rechtse mensen zijn watjes en durven niet voor hun mening uit te komen?
Ik snap heel goed wat je bedoeld, maar naar mijn mening staat rechts niet gelijk aan politiek incorrect.quote:Op zondag 13 november 2016 21:28 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
[..]
Met rechts bedoel ik het gedeelte wat als politiek incorrect beschouwd wordt. En je kan wel zeggen da je me niet begrijpt, maar het is wel de rede dat rechts in opkomst is, ondanks dat veel stemmers zich daar niet openlijk over uitlaten. Waarom scoren anders de laatste tijden rechtsere partijen veel beter dan in de prognose verwacht werd?
Iedereen verstaat iets anders onder de termen rechts/links, daarom zijn dit soort discussies ook zo zinloos.quote:Op zondag 13 november 2016 23:19 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik snap heel goed wat je bedoeld, maar naar mijn mening staat rechts niet gelijk aan politiek incorrect.
Als Hitler geen genocide zou hebben gepleegd zou hij te boek staan als zeer links. De SP zou de vingers aflikken bij het sociale en economische beleid.quote:Op zondag 13 november 2016 19:57 schreef snorauto het volgende:
[..]
Want IS en Hitler waren heel links?
Hier sluit ik mij bij aan. Alles wordt op één hoop gegooid, terwijl de meeste mensen gewoon ergens rond het midden hangen. Maar ja, een keertje vraagtekens zetten bij het immigratiebeleid maakt je vies rechts, en een keer roepen dat je het een goed idee vindt dat toiletten genderneutraal worden maakt je een gore linkse hippie.quote:Op zondag 13 november 2016 17:48 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Rechts wegzetten als racist en xenofoob. Wow, daar heb ik geen woorden voor. of toch wel. Veel mensen die rechts stemmen zijn helemaal niet zo. Ik denk dat je in de war bent met extreem rechts, aangezien 'gewoon' rechts vooral gericht is op een liberaal economisch beleid. Hillary is in mijn ogen dan ook gewoon rechts. Niet conservatief zoals Trump, maar economisch rechts blijft gewoon rechts. Opkomen voor minderheden maakt je nog niet automatisch links.
extra: Het is sowieso jammer dat de extremen van beide kanten nu als de norm wordt gezien. Rechts staat niet gelijk aan PVV. Mijn ouders zijn rechts, maar zouden nooit op een partij als de PVV stemmen. Zelf ben ik links, maar site's zoals Joop vind ik gewoon debiel. Daar wil ik gewoon niet mee geassocieerd worden.
Ik denk dat het meer is dat mensen via internet eenzijdig nieuws opnemen wat alleen past binnen hun wereldbeeld. Dat is niet gebonden aan recht of links. Sylvana Simons was daar weer een mooi voorbeeld van. Er klakkeloos vanuit gaan dat wat op facebook of internet juist is. Op dat gebied zijn linkse mensen en rechtse menseneven dom. En uiten zich op dezelfde manier.quote:Op vrijdag 11 november 2016 19:28 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Hoi,
Als rechts mens vind ik dat er meer linkse mensen op het internet zijn dan rechtse mensen.
Dus je praat onzin!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |