Daar ben ik het mee oneens. Vind het personage van Harry nog met genoeg flaws, maar hij is wel gewoon sympathiek en vaak ook nog gewoon grappig. Maar dat laatste kwam nooit echt tot uiting in de films.quote:Op donderdag 10 november 2016 20:55 schreef Adames het volgende:
[..]
try me.
het hoofdpersonage is wel echt de grootste miskleun ooit.
Ja ik keek na een tijdje ook vooral om het visuele. Het verhaal boeide me iets minder.quote:Op donderdag 10 november 2016 20:57 schreef Adames het volgende:
[..]
dat is dan smaak.
ik vond ze wel erg tof. geweldig visueel spektakel ook, zijn inmiddels toch 15 jaar oud maar het voelt nog niet heel gedateerd.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_films_based_on_video_gamesquote:Op donderdag 10 november 2016 20:55 schreef Adames het volgende:
[..]
maar film over een spel?
je hebt er niet veel, maar prince of persia en doom zijn geen goede voorbeelden
Misschien Game of Thrones maar een kans geven.quote:Op donderdag 10 november 2016 20:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Nouja het was zo ongeveer de eerste keer dat ik fantasy een kans gaf. Heb ze achter elkaar afgekeken dus zo slecht vond ik het niet. Maar om nou te zeggen dat het helemaal geweldig was, nah.
Waarom ontwijk je m'n vraag?quote:Op donderdag 10 november 2016 20:54 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Hoeveel van de films heb je gezien en hoeveel boeken heb je ervan gelezen?
Je baseert het waarschijnlijk alleen op "van horen zeggen"
Doom was anders best vermakelijk.quote:Op donderdag 10 november 2016 20:55 schreef Adames het volgende:
[..]
maar film over een spel?
je hebt er niet veel, maar prince of persia en doom zijn geen goede voorbeelden
Omdat je iets simplistisch verwoordt en daardoor elk verhaal wel kan beschrijven als iets voor kleuters.quote:
Die aflevering was goudquote:Op donderdag 10 november 2016 21:03 schreef Ajacied422 het volgende:
Deze god komt dinsdag op school langs.
Dit las ik al jaquote:
Allahuuuu akhbartwitter:TerreurMonitor twitterde op donderdag 10-11-2016 om 20:54:31Zware explosie voor het Duitse consulaat in #Mazar-i-Sharif, #Afghanistan. Ook zijn er veel schoten gehoord.… https://t.co/aOtmcawRXS reageer retweet
films waren overhaast. humor heb ik hem nooit op kunnen betrappen. zelf hield hij niet van streken, alleen van lachen om. op zich niet zo erg, daar had je de andere personages voor.quote:Op donderdag 10 november 2016 20:58 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee oneens. Vind het personage van Harry nog met genoeg flaws, maar hij is wel gewoon sympathiek en vaak ook nog gewoon grappig. Maar dat laatste kwam nooit echt tot uiting in de films.
street fighterquote:Op donderdag 10 november 2016 20:58 schreef Doublepain het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_films_based_on_video_games
Behoorlijke lijst, wist niet dat Need for Speed ook een film had
attack of the killer tomatoes was ook best vermakelijkquote:Op donderdag 10 november 2016 20:59 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Doom was anders best vermakelijk.
Die heb ik lang niet meer gezien, genot iddquote:Op donderdag 10 november 2016 21:05 schreef Adames het volgende:
[..]
street fighter
met kylie minogue
wat een genot was die film zeg
Ik vond het boek beter.quote:Op donderdag 10 november 2016 21:06 schreef Adames het volgende:
[..]
attack of the killer tomatoes was ook best vermakelijk
Ik ben het hiermee eensquote:Op donderdag 10 november 2016 21:05 schreef Adames het volgende:
[..]
films waren overhaast. humor heb ik hem nooit op kunnen betrappen. zelf hield hij niet van streken, alleen van lachen om. op zich niet zo erg, daar had je de andere personages voor.
verder vond ik zijn karakter wel erg vlak, op zeer kleine uitzonderingen altijd het beste voor met iedereen. met als toppunt zijn eeuwige mededogen met de vijanden en het constante gebruik van kinderspreuken tegenover doorgewinterde moordenaars.
verder voelde het verhaal dat hij werd beschermd door liefde van zijn dode moeder () steeds meer geforceerd aan naarmate de boeken serieuzer werden, uiteindelijk was het einde iets wat de schrijfster niet meer anders kon, maar het voelde wel allemaal te happy. Hij werd vermoord, maar in plaats van echt te sterven, stierf door zijn goedheid alleen die kale knakker. hoe krijg je het verzonnen.
zelfs als je bedenkt dat de boeken voor adolescenten zijn geschreven voelt het iets te geforceerd aan.
uiteindelijk heeft hij maar een paar keer voor zichzelf gekozen, een klein dingetje met die ginny (waar hij snel spijt van had), een keuze voor zijn vriendje in het sportteam en het ongecontroleerd terugpakken van zijn eikelige karikatuur van een stiefbroer.
als hoofdpersoon mag je best meer nare of duidelijke karaktereigenschappen hebben zonder dat het publiek er zich vanaf keert. hell, de beroemdste hoofdpersonen zijn juist anti-helden of egoïstische klootzakken als clint eastwood in de dollar trilogie.
Hij had heel vaak goede sarcastische opmerkingen in de boeken waar hij bepaalde personages op hun plaats zetten. Al waren er wel grappigere personages ja, maar Harry had zeker goede momenten.quote:Op donderdag 10 november 2016 21:05 schreef Adames het volgende:
[..]
films waren overhaast. humor heb ik hem nooit op kunnen betrappen. zelf hield hij niet van streken, alleen van lachen om. op zich niet zo erg, daar had je de andere personages voor.
Dat komt omdat je iemand alleen kan vermoorden als je het echt wil, en dat kan je niet zomaar van elke puber vragen. Ook waren het vaak personages die onder invloed waren van Imperius curse, dus dat zou hij sowieso niet doen.quote:verder vond ik zijn karakter wel erg vlak, op zeer kleine uitzonderingen altijd het beste voor met iedereen. met als toppunt zijn eeuwige mededogen met de vijanden en het constante gebruik van kinderspreuken tegenover doorgewinterde moordenaars.
Muah dat was opzich wel logisch omdat Voldemort zijn bloed eerder had gebruikt. Het kwam er meer op neer dat Voldemort dood ging door zijn eigen fouten, meer dan omdat Harry zelf zo competent was. Dat vind ik juist wel mooier dat een tiran zijn eigen ondergang inluidt.quote:verder voelde het verhaal dat hij werd beschermd door liefde van zijn dode moeder () steeds meer geforceerd aan naarmate de boeken serieuzer werden, uiteindelijk was het einde iets wat de schrijfster niet meer anders kon, maar het voelde wel allemaal te happy. Hij werd vermoord, maar in plaats van echt te sterven, stierf door zijn goedheid alleen die kale knakker. hoe krijg je het verzonnen.zelfs als je bedenkt dat de boeken voor adolescenten zijn geschreven voelt het iets te geforceerd aan.
Voor Ginny deed hij het voor haar veiligheid. Ron was de beste in de try-outs en de andere beste was een enorme klootzak die totaal niet geschikt was om in het team mee te doen (zoals in een latere wedstrijd bleek waar hij moest invallen), en het terugpakken van zijn neef viel alleszins mee. Hij redde zelfs nog diens leven.quote:uiteindelijk heeft hij maar een paar keer voor zichzelf gekozen, een klein dingetje met die ginny (waar hij snel spijt van had), een keuze voor zijn vriendje in het sportteam en het ongecontroleerd terugpakken van zijn eikelige karikatuur van een stiefbroer.
Harry had ook wel wat flaws als dat hij vaak arrogant was, of juist altijd fel schreeuwde tegen zijn vrienden. Niet iedere helft hoeft perse sadistisch te zijn, maar hij is wel iemand die al vroeg verantwoordelijkheid kreeg.quote:als hoofdpersoon mag je best meer nare of duidelijke karaktereigenschappen hebben zonder dat het publiek er zich vanaf keert. hell, de beroemdste hoofdpersonen zijn juist anti-helden of egoïstische klootzakken als clint eastwood in de dollar trilogie.
De eerste is dan ook met afstand het beste.quote:Op donderdag 10 november 2016 20:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja ik keek na een tijdje ook vooral om het visuele. Het verhaal boeide me iets minder.
Jij bent ook niet veel gewend zeg.quote:
Madquote:Op donderdag 10 november 2016 21:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Jij bent ook niet veel gewend zeg.
quote:
ik ben benieuwd, maar ook weer nietquote:
quote:
GGMM weet het goed uit te drukken.quote:
De autoriteit die deze man uitstraalt.quote:Op donderdag 10 november 2016 21:19 schreef Ajacied422 het volgende:
Onder deze lijn stoppen we allemaal
---------------------------------------------------------
Heb je al herstelbetalingen aangevraagd?quote:Op donderdag 10 november 2016 21:21 schreef onlogisch het volgende:
[..]
De autoriteit die deze man uitstraalt.
MENSEN LEES DIT DAN!!1!11
KINGFLOPLAND ARE YOU WATCHING?!?!?!?!?!
Dat geeft mijn gevoel ook wel een beetje weer.quote:Op donderdag 10 november 2016 21:21 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
ik ben benieuwd, maar ook weer niet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |